TUUNINKIA???

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

TUUNINKIA???

Viesti Kirjoittaja jarski »

mikä on tuunikia joka ei oo hyväksyttävää?? korinmuudokset vai parisataa heppaa lisää..täs oon katellu ku monet haukkuu et yäk tätä ja tota omasta mielestä kun alfaa tuunaa niin näkö on katsojan silmissä ja tehot pellin alla MUTTA nitä tehoja pitää löytyä jos esim jonku vaikka seiskafemman tuunaa korinosalta ja koneen pellin alta ei löydy muutakun vakiokone...joka on hyvä...niin se on mun mielestä väärää tuunausta...oman saan säädettyä tohon 400hp riskillä et voi kilahtaa mut aina siitä turvalliset 250 ottaa.. ja mielestäni on ihan niitten heppojen arvosen näkönen...museoautot on erikseen :roll:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no..itse laittaisin mieluummin rahat pellin alle ja alustaan ennen kuin spoilereihin... 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Siirretty... eikä tarvitse HUUTAA :x

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Mulla on tollasia tuuninkeja eli kattokaapa Skyhorsen albumia.

Enempää en enään laita tuohon pirssiin.

Tehot on siinä 10-15% enemmän kuin vakiossa (165 hv tai enemmän, riippuu ilman lämpötilasta). Vääntö on hieman vahvempaa ja tuntuu välillä kuin ajelis nokivasaralla (paitsi jos kartio pääsee haukkaan liikaa kuumaa, niin väännöt katoaa lähdöissä). Aikaisemmin TS meinas sammua pienillä kierroksilla, mutta nyt kone vetää kiitettävästi.

Olispa mullakin turbo, niin saattasimpa viel innostuukkin!

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Siis mistä otat tuon 400 hp?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: TUUNINKIA???

Viesti Kirjoittaja Abarth »

jarski kirjoitti:...oman saan säädettyä tohon 400hp riskillä et voi kilahtaa mut aina siitä turvalliset 250 ottaa..
Mitäs kaikkea koneeseen on tehty ja mikä turbo? :shock:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Re: TUUNINKIA???

Viesti Kirjoittaja jarski »

Abarth kirjoitti:
jarski kirjoitti:...oman saan säädettyä tohon 400hp riskillä et voi kilahtaa mut aina siitä turvalliset 250 ottaa..
Mitäs kaikkea koneeseen on tehty ja mikä turbo? :shock:
konees ei oo muuta orkkista kun kuoret mm..dta,t-5cooleri,männät,nokat,avarrettu,kiillotettu,pakosarja,viriahdin(edelleen garrett),911tbo suuttimet,ym ym :roll:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Kunnon tuuninki on just sitä mistä itse tykkää.

Se on eriasia tykkääkö toiset siitä taikka ei, pääasia että on omanmaun mukainen ruhon siirtolaite ja takavetoinen 8)

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

HOTAKAINEN kirjoitti:Kunnon tuuninki on just sitä mistä itse tykkää.

Se on eriasia tykkääkö toiset siitä taikka ei, pääasia että on omanmaun mukainen ruhon siirtolaite ja takavetoinen 8)
Nyt pomppas :multi: ,

Mun mielestä tuuninki pitää olla nopeeta ja yksikään vajaavetoinen ei ole nopee. Ainakaan riittävän nopea. Todistettu fakta. Viimeksi eilen. 8)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Garrett kirjoitti:Mun mielestä tuuninki pitää olla nopeeta ja yksikään vajaavetoinen ei ole nopee. Ainakaan riittävän nopea. Todistettu fakta. Viimeksi eilen. 8)
Ihan kovan ajan ajoit, oliko täydellinen kierros vai lähtisikö tuosta vielä paljonkin pois?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Garrett kirjoitti:Mun mielestä tuuninki pitää olla nopeeta ja yksikään vajaavetoinen ei ole nopee. Ainakaan riittävän nopea. Todistettu fakta. Viimeksi eilen. 8)
No menikö paljonkin paremmin kuin viimeksi? Mikä lastu sulla oli siinä?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Garrett kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:Kunnon tuuninki on just sitä mistä itse tykkää.

Se on eriasia tykkääkö toiset siitä taikka ei, pääasia että on omanmaun mukainen ruhon siirtolaite ja takavetoinen 8)
Nyt pomppas :multi: ,

Mun mielestä tuuninki pitää olla nopeeta ja yksikään vajaavetoinen ei ole nopee. Ainakaan riittävän nopea. Todistettu fakta. Viimeksi eilen. 8)
No joops taikka nelarikin käy :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Oma vaatimaton mielipide on että tekniikkaan roposet ensin. Sitten se ulkonäkö, jos siitä jotain puuttuu. Helma sarjat yleensä huonontaa, ei paranna. Oman ulkonäköön ei ole tarkoitus kauheasti puuttua, hyvä noin. Vanteet olis erilaiset jos olis itse ostanu, mutta aina ei voi voittaa ei edes joka kerta :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

tv kirjoitti:
Garrett kirjoitti:Mun mielestä tuuninki pitää olla nopeeta ja yksikään vajaavetoinen ei ole nopee. Ainakaan riittävän nopea. Todistettu fakta. Viimeksi eilen. 8)
Ihan kovan ajan ajoit, oliko täydellinen kierros vai lähtisikö tuosta vielä paljonkin pois?
Ei se täydellinen ollut. Parantamisen varaa jäi muutamaan paikkaan ja eritoten parantamista jäi tankin täyttösuhteeseen. Kolme kertaa kierroksen aikana horasi pumppu tankista tyhjää.... :cry:

No se riitti tällä kertaa, ensi kerralla kovempaa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Rolle kirjoitti:
Garrett kirjoitti:Mun mielestä tuuninki pitää olla nopeeta ja yksikään vajaavetoinen ei ole nopee. Ainakaan riittävän nopea. Todistettu fakta. Viimeksi eilen. 8)
No menikö paljonkin paremmin kuin viimeksi? Mikä lastu sulla oli siinä?
Siis viimeksi = radalle.com? Joo, viitisen sekuntia pois. Nyt 1,41.52.

Squadran lastu oli kiinni. Tulee siitä nyt kuitenkin enemmän kuin vakiosta, eivätkä oikein suostuneet sitä takaisinkaan ottamaan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Garrett kirjoitti:Squadran lastu oli kiinni. Tulee siitä nyt kuitenkin enemmän kuin vakiosta, eivätkä oikein suostuneet sitä takaisinkaan ottamaan.
Jaa eli pitäisi ostaa pois vai :shock:

Vastaa Viestiin