Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Joo Flux on haudattu. Osittain saatavuus ongelmiin vedoten ja toisaalta hinta on kova. Tuon -05 5-spotin saisin erittäin hyvään hintaan. Menee alle ET:n Hollowpoint hinnan, joka sekin on aika halpa. Ironhorsehan on ollut myös yhtenä vaihtoehtona, mutta nuo ET:n rungot lienee ekaa mallistoa, joissa on ollut DW linkku ongelmia (iskari pohjailee helposti). Myös 5th Elementin ilmaiskari askarruttaa kovasti. Noitahan on lauennut melkoisesti. Ei tosin et:n myyjä edes osannut sanoa mitä vuosimallia rungot on...kertonee jälleen ko. putiikista jotain :wink:
Viistoputkessa ei kuulemma lue MKIII vaan pelkkä Hollowpoint, josta päättelin kyseessä olevan ekan mallin.

Hyvä singlepivotti on todellakin ollut yhtenä vaihtoehtona mutta yhtä 5-spottia testanneena fiilis oli sama kuin ekalla Alfa koeajolla. Siinä on jotain "enemmän".
Vielä kun ko. rungossa on tuo RP3:n niin sen saa suht hyvin säädettyä mieleiseksi.

Traceria ei tosiaan enää saa, mutta jokin aika sitten hamuilin chainreactioncyclesistä jäljellä ollutta Traceria. Meni sivu suun...ehkä onneksi. Spideria ja 5.5:sta en ole ajatellut. Niiden hinta on myös hiukan yli budjetin.

Stumpjumper 120 on yhtenä vaihtoehtona, mutta en ole löytänyt liikettä mistä noita saisi järkevään hintaan. Stenger?
Olisiko muita liikkeitä?

Yläraja rungolle on 1200e. 1190e hintaan saa ET:stä Ironhorsen HP:n Thompsonin tolpalla ja kiristimellä & FSA Carbon laakerilla ja jollain keskiöllä. 5-spot irtoaa myös alle 1200e:n laakerin ja keskiön & tolpan kiristäjän kanssa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tuolla budjetilla ja hinnoilla 5-Spot vaikuttaa aivan erinomaiselta ostokselta. Se on kuitenkin hieno laatupyörä ja kun hintakin tuntuu mukavan alhaiselta, niin osta ihmeessä sellainen pois.

Spessuja tuntuu paljon jengi tilailleen tuolta Stengeriltä ainakin Fillari-lehden palstan mukaan. Enpä osaa sanoa onko muualta saatavana halvemmalla. Oletko tietoinen, että Suomen maahantuojalla Best Brakesillakin on 2005-2004 mallisia Spessuja kohtuuhinnoilla poistomyynnissä tällä hetkellä? Yksi kaveri meidän porukasta osti juuri äskettäin sieltä vm. 2005 mallisen Enduro Compin (=2004 tyyppisellä Enduron rungolla varustettu malli).

5th Elementin iskareissa on tosiaankin ollut ongelmia ja meidänkin porukassa 5.5 EVP:ssä olevassa 5th Elementissä on juuri tällä hetkellä ongelmia vaikka pyörä on vasta muutaman kuukauden ikäinen. Eipä sillä, tuntuu kaikissa ilmaiskarimerkeissä olevan ongelmia, minullakin Foxin takaiskari rupesi vuotamaan ilmaa vuoden ikäisenä ja sama homma oli edellisen Foxin iskarin kanssa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tänään tuli tehtyä kaupat Töönöristä. Hinta vielä tipahtu lähes pari sataa :-D
En edes alkanut miettimään muita vaihtoehtoja enää. Kotimatkalla kävin testaamassa koottua 5-spottia ja oli hymy herkässä.
Huomenna pitää aloittaa oman filon kasailu.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onnea! Hieno valinta.

Joko sinulla on kaikki osat kasassa pyörää varten? Minkälaista palikkaa siihen tulee?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kiitos!

Ei ole ihan kaikki palikat vielä kasassa. Keskiö ja etuvaihtaja puuttuu.
Setup muuten:
keula:manitou black elite,
ohjainlaakeri: roox twister,
tanko/stemmi: ritchey,
jarrut: maguran uudet louiset,
kiekot & kumit: 519F/DT/XT, Racing Ralph 2.25,
satulatolppa/penkki: Roox S4, Flite Ti
vaihteet/vivut: XTR, XT
kammet: Truvativ Stylo (muistaakseni)
Näillä mennään.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Paikallisessa urheiluliikkeessä oli kaupan tällainen:

Kuva

3500€

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Onhan toi aika makea terassipyörä. Enpä pitkälle retkelle uskaltaisi lähteä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hitto kun on alkanut tekemään maantiepyörää mieli. Onneksi ei ole rahaa ja tulee talvi.

Mutta jos olisi rapiat 700€ rahaa ja kevät, niin olisiko esim. tästä mihinkään?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Olmo on ainakin Fillari-lehden testeissä parjännyt hyvin ja halvemmatkin Campan osat on hyviä. Kammet taitaa kylläkin olla jonkun muun firman tekeleet.
Giulia Super -69

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tuolla pääsee hyvin alkuun mutta itse sijoittaisin vähintään 1000-1500 siihen ensimmäiseenkin maantiepyörään koska jos lajista innostuu tekee nopeasti mieli parempaa. Jos kuitenkin käy niin ettei fillarikärpänen pure on noista tonnin paikkeilla maksavista fillareista helppo päästä eroon.

Jos aikoo hommata maantiepyörän Campagnolon osilla suosittelen vähintään Velocea. Xenonin ja Miragen jarrukahvat ovat mielestäni huteran oloiset kun ovat muovia.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Syksyllähän noita 1000-1500€ fillareita saa sopivasti tuolla 700€:lla ja allekin.

Tein joku vuosi sitten sen virheen, että ostin sellaisen 600€:n asfalttifillarin kun puoleen hintaan sain. Loppujen lopuksi osapäivitysten jälkeen se olikin sitten yli tonnin fillari. Painoa lähti samalla jotain 4.5kg vaikka hydrauliset levarit tuli vannejarrujen tilalle. Kiekot oli pahimmat painosyöpööt, vaihtajilla ei tehnyt mitään jne. kaikki oli halvinta kuraa joka ei houkutellut juuri fillaroimaan. Mutta jäihän siihen kuitenkin rungon lisäksi ohjainlaakeri, stemmi, tanko ja satulatolppa :mrgreen:

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Totta, kiekot noissa halvemmissa maantiepyörissäkin on se missä säästetään ensimmäisenä. Esimerkiksi mun aikaisemmassa Bianchissa oli alkunperin jotkut Ambrosion kiekot jotka painoi noin 2,2kg pari ja olivat silti todella löysät. Päivitin kiekot Campagnolon Zondaan joilla painoa tippui reilu puoli kiloa ja kiertojäykkyys on ihan eri maailmasta.

Toinen säästökohde on kammet+keskiölaakeri varsinkin Camppiksen osilla varustetuissa pyörissä, eipä tuo mikään ihme ole kun ovat kohtuu hintavia. Mutta tässäkin tapauksessa pätee vanha totuus "sijoittamalla tuotteeseen enemmän on suuri riski saada parempaa".
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pakko pistää hyviäkin kokemuksia halvasta maantiepyörästä.
Hankin käytetyn sini-keltaisen Cannondale Caad3 maantierassin täydellisellä 105 osasarjalla hintaan 400e. Kiekkoina on Mavicin CXP21:et Codan navoilla. Ei oo kuituhaarukkaa, eikä muutakaan hifiä, mutta ompa pirun mukava laitos ajella noin naurettavan halvaksi. Avainasiana lienee sopivan kokoinen runko, penkki ja tanko = ajoasento. Hakkaa mennen tullen vähän kalliimmin hinnoiltellut uudet pyörät kuten Atalan, Jamiksen...
Noita Cännärin caad 3:sia, 5:sia jne. saa nyt kyllä edullisesti kun noiden omistajat päivittää kalustoaan uudempaan.
Se onkin sitten eri asia haluaako tuollaista jenkkipeliä. Itse olin jo sitä mieltä, ettei tuu meikäläisen katraaseen enää isoa C:tä, mutta olin näköjään väärässä.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Juu käytetty on aina hyvä vaihtoehto ekaksi maantiekitkuttimeksi kunhan vaan löytää oikean kokoisen. Totuushan on ettei tuo meikäläisen kuituinen Basso Choruksilla ja muilla "semihifi" osilla kulje mun alla yhtään sen kovempaa kuin tonnin perus tsygä, enemmän se on miehestä kiinni. :-D

Niin ja jos kelpuuttaa pyöräänsä shimanskin osat niin vähintään sitten 105. Tuohon tonnin pintaan saa muuten myös Sramin Rival-sarjalla varustettuja pyöriä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mulla oli kanssa Cannari Caad3 rungolla ja Ultegran osilla. Silloin, kun pyörän ostin, olisko ollut -98 Caad3 oli muuten em firman paras runko ja sillä ajoi Saeco-tiimikin. Hieno, käsin tehty pyörä.

Maantiepyörä pitää tosiaan olla ehdottomasti oikeaa kokoa tai koko harrastus kuolee heti alkuunsa. Toinen juttu, mikä kannattaa myös huomioida on välitykset. Maasturilla ajelee kuka tahansa koska pikkuvaihteita on paljon, mutta maantietsygässä voi olla aika rajutkin rattaat vakiona.
Giulia Super -69

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kyllä kannattaa käyttää aikaa sopivan rungon etsimiseksi. Sikaa säkissä ei todellakaan kannata ostaa. Väärällä geometrialla ajot jää lyhyeen ja lähes ikuinen paskan maku suuhun.

Laitoimpa albumiin kuvan omasta satsista. Etummaisena juuri tuo yllä mainittu swedupyörä.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Mulla on välitykset tyyppiä compact eli etulimput kokoa 50/34 ja takana 12-25. Meikäläisen spagettijaloilla 53 piikkinen eturatas olisi liian suuri.

Sen lisäksi että pyörä pitää olla oikeaa kokoa myös kunnon ajovaatteisiin ja kenkiin kannattaa satsata. Puuvillaiset paidat ja lenkkarit jätetään suosiolla kaappiin.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

puuha kirjoitti:Olen omistanut muutman vuoden bianchi maastopyörän.
Meille on kehittynyt sellainen viha/rakkaussuhde.
Osia on vaihdeltu varsin paljon. Mutta olen kärsinyt nahoissani...

Nyttemmin Bianchi on saanut jäädä "vanhuuden" lepoon.
myykkö jos on joutava?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfaholisti kirjoitti:Puuvillaiset paidat ja lenkkarit jätetään suosiolla kaappiin.
Eli siis yläosattomissa pelkät farkut jalassa.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Ehdottomasti ja ilman kypärää tietty... :mrgreen:
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tosipyöräilijällähän on integroitu klossit jalkapohjiin jotta ei tarvitse käyttää turhaa painoa lisääviä kenkiä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Otsikon mukaisen Bianchin meinasin minäkin ostaa. Jos olisin tiennyt, että mallistoon on tulossa teräsrunkoinen retrohenkinen kilpuri, niin tallissa olisi nyt varmaan joku taiwanilainen Dolomiitti (Bianchin logolla siis).

Mutta sattuma sattumaarum: rakensin Cinellin Super Corsa runkoon oman viritelmäni. Ei retroa (on ihan aito historiapyörä jo olemassa), vaan "sopivia" moderneja osia oman mielen mukaan. Pitäisi kestää vaikka isältä pojalle. Steel is real.

Alfierille ainoa oikea on merkki Cinelli, Milanosta. Tässä Cinellin vanha keulamerkki, jotain tuttua?

http://www.43bikes.com/fortythree/cinel ... crest1.gif

Ja speksit:

Runko Cinelli Super Corsa
Etuhaarukka Cinelli
Ohjainlaakeri Campagnolo Record
Ohjainkannatin 3TTT (perinteinen mutka)
Keskiö Campagnolo Centaur
Jarrut Campagnolo Centaur
Jarrukahvat Campagnolo Veloce
Kampisarja Campagnolo Chorus Triple
Ketju Campagnolo Chorus
Rataspakka Campagnolo Veloce
Kiekot Campagnolo Vento
Ohjain Cinelli Vai
Tankonauha Cinelli
Keskiövaihtaja Campagnolo Competition Triple
Takavaihtaja Campagnolo Veloce
Satulaputki Deda
Satula San Marco Concor
Pulloteline Tacx

... pitihän siinä joku ei-italialainenkin osa olla. Trippeli siksi, että unelmissa on joskus kiivetä ihan oikeita nousuja (vaikka Italiassa). Hintaa tuli enemmän kuin oli tarkoitus, mutta periaate ennen kaikkea.

lambretta
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Touko 2005, 15:02
Paikkakunta: Helsinki

On niitä muitakin kuin Cinelli...

Viesti Kirjoittaja lambretta »

Itse ajan Olmolla, jossa vain italialaisia osia. Mutta Cinnelin lisäksi alfistille sopivat myös Casati (Monza), De Rosa sekä Comon mutkassa Lampre-tallille viimeisteltävät Willierit. Hienoja pyöriä kaikki tyynni.

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Cinelli, aah...

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Tuossa omani, joka tosin on myynnissä jos joku ostaa. Tallista löytyy myös maastoversio.
Liitteet
IMGP0002_2.jpg
IMGP0002_2.jpg (63.13 KiB) Katsottu 13803 kertaa

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^Onpa hieno! (Jos moderni tyyli miellyttää.)

Mieltä lämmittävää huomata, että teräsrunkoset elävät pientä renessanssia Italiassa ja muuallakin, tässähän voi tuntea olevansa pitkästä aikaa trendikäs eikä mikään jämähtänyt tradizionalisti.

^^Casatin Linea Oro olisi ollut hyvä vaihtoehto. De Rosa ei jostain kumman syystä sytytä, vaikka onkin milanolainen... Wilierin kohdalla on aukko sivistyksessä, täytyypä tutstua tarjontaan...

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Kiitos kiitos. Oikeastaan perinteinen meininki on lähempänä sydäntä, tuo tuli hankittua kisapyöräksi silloin kuin tuli kisattua. Enemmän ajan kuitenkin vanhemmalla teräspyörällä. Super Corsa olisi kyllä hieno, mutta sisäpoliittisista syistä ei kannata kuudetta fillaria haikailla.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tuo Cinellin Super Corsa on kyllä upea runko, myös Tommasinin teräsrungot ovat hienoja käykääpä tsekkaamassa:

www.tommasini.it

Tekisi kanssa mieli teräsrunkoista maantietsygää mutta luulen että vaimo on eri mieltä siitä tarvitaanko meille neljättä kippurasarvea.

edit: Oon näköjään noita Tommasineja mainostanut jo ekalla sivulla hmm.. pitäsiköhän harkita :-D
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tämä taitaa olla uusi malli, tais sitten vain mennyt ohi:

Kuva

Täältä voi speksailla ja ostaa.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Joka jannullahan on nykyään kuiturunko mutta harvalla puinen:

Täältä voi ihmetellä http://www.renovobikes.com/

Aivan käsittämättömän upeaa käsityötä...

Kuva
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Puurunko on kevyt, etenkin laminoitu mäntyvaneri voisi olla hyvä rakenne, luja ja kestää vettä koivua paremmin.

Mulla on aarteenani viime keväänä laittamani Peugeot vuosimallia 1979, jolla vuosien tauon jälkeen poljin pitkin kesää 20 km työmatkaa Hangosta Tvärminneen. Turusta löysin yhden hyvä pyörähuollon, jossa ymmärrettiin asian päälle ja sain viitseliäästi apua osien etsintään. Etenkin oikeanlaisen 27" takavanteen löytyminen juuri oikeilla koristestanssauksilla oli todellinen löytö!

Nyt sitten ois projektina 70-luvun alun National (Panasonic), käyttöpyöräksi laittelen, tosin kiinteävaihteiseksi ois kiva muuttaa. Siinä on ollut aikansa parhaat japanilaiset komponentit, mutta on noissa Pösön ranskalaisissa enemmän fiilistä. Niin ja toki pari 30-lukuista ynnä wanhaa varustetta on jemmassa, jos niistä jotain mageeta saisi nippuun.

On mulla "moderni" pyöräkin, kymmenen vuotta palvellut Carello jonka ostin aikoinaan Triestestä. Ei vaan maastopyörällä viitsi ajaa pitkiä matkoja, pitäisi olla ihan erilaiset välitykset. Talvisin kyllä yhä käytössä.
Liitteet
Peugeot H10E 1979-82
Peugeot H10E 1979-82
pösö1.jpg (52.36 KiB) Katsottu 13184 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Camaleonten hankintaa olen tässä pohdiskellut. Ykkönen reilulla kuudella huntilla vai kakkonen seitsemällä? Maantiepainotteiseen ajeluun.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hmm, mitä sillä satasen panostuksella saa? Nykyään osasarjat on kautta linjan aika hyviä joten tuskin kovin suurta eroa tuolta tulee, mikäli ero on kiekoissa niin lisäpanostus saattaa jopa kannattaa. Niiin ja rungon koko syytä miettiä huolella.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^^ Ota kerralla se Camaleonte III niin ei jää osien suhteen jossittelun varaa. Varmasti siitäkin saa tingittyä hintaa tässä vaiheessa kautta. Tulee hydrauliset jarrut ja LX-vaihtajat jne ja paljon ajomukavuutta lisää. Toi Camaleonte III on suht samoilla spekseillä mihin itse päädyin vastaavan Tunturin F400 rungon tuunaamaan. Mulla on vaan vanhempaa shimanon osasarjaa LX-dual control kahvat, LX-levarit, Tiagra kammet, XTR-takavaihtaja (maastofillarin vanha), sram X-7 etuvaihtaja ja mavicin speedcityt kiekkoina. Renkaina on jotkut continentalin 23mm slicksit - on todella kevyt pyörä polkea. Camaleonte oli mullakin pyörää hankittaessa ostoslistalla ja jälkikäteen olis varmasti fiksumpaa ollut hankkia se kuin päivittää miltei kaikki osat. Hydrauliset levarit on tollaisessakin fillarissa muuten tosi hyvät kun liikkuu vilkasliikenteisissä paikoissa. Mutta tulipahan runko samalla maalautettua Ferrarin Giallo Fly väriseksi, ei oo tullut vielä yhtään samanlaista vastaan :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^^ Ota kerralla se Camaleonte III niin ei jää osien suhteen jossittelun varaa.
Joojoo, mutta sitten budjetti ei kestä vaatekaapin päivitystä...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Erittäin hienoja vaatteita tuolla linkin takana. Itse asiassa nyt vasta tajusin, että Cameleonte on hybridi. Koska olet noussut harrastuksessa "vaate tasolle" niin ehdotan, että ainakin harkitset cyclocrossia(maantierenkailla) tai sitten mutkatankoa hybridiin. Sitten myöhemmin voi hankkia sen maantiepyörän :)
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei tässä vielä millään tasolla olla, jokasyksyistä myssyttelyä tämä fillarihomma. Hyvinkin saattaa käydä niin, että asian ympärillä joogataan vielä 2019...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ihan hyvältä tuo näyttää näin sivusta katsoen :) Harrastuksena fillarointi on hieno, itseasiassa ainoa harrastus joka itselläni(keski-ikäinen äijä) on kestänyt läpi vuosien. Pääasia on, että hankkii sen fillarin ja ajaa sillä, siihen joko jää koukkuun tai sitten ei. Yksinkertaiset asia on parhaita :-D
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Camaleonte Due saapui tänään Matkahuollon kautta. Rivakkaa toimintaa Bikeshopilta. Hienosti kyllä rullasi matkalla kotiin. Koitetaan testailla paremmin josskin vaiheessa. Kaunis laite kyllä.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^viimeiset kaksi viikkoa kuolannut samaa pyörää. Onnittelut hankinnasta!

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Vittorio Jano kirjoitti:Camaleonte Due saapui tänään Matkahuollon kautta. Rivakkaa toimintaa Bikeshopilta. Hienosti kyllä rullasi matkalla kotiin. Koitetaan testailla paremmin josskin vaiheessa. Kaunis laite kyllä.
Ei kun moottoriradalle pistämään kierrosajat uusiksi :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

RIPA kirjoitti: Ei kun moottoriradalle pistämään kierrosajat uusiksi
Meikäläisellä tuskin olisi kierrosajoissa eroa vaikka vetäisin sen autolla, pyörällä tai kävellen.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hieno fillari V.Janolla. Hyvä valinta.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Sehän saapui nopeasti! Sitten vaan hiomaan ajoasentoa kohdalleen, hankkimaan ketjuöljyä ja ajovermeitä. Niin ja Bianchi ei merkkinä ollut lainkaan hullumpi valinta..
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alun toistakymmentä kilometriä kävin rykäisemässä. Sports Trackerin mukaan keskinopeus oli reilut 20 km/h ja huiput 40.

Kivahan tuolla oli polkea. Ajoasentoa joutuu kyllä vielä fiilailemaan, ihan luonteva se ei vielä ole ja niskakin tuntui kipeytyvän. Ainakin satulaa pitää hieman nostaa. Ja Kkäppyräsarvethan toisivat kieltämättä lisää variaatioita...

Raphan salesta tilasin jo paidan ja housut. Puuvillapikeessä tuppasi tulla hiki ja taisi persvakokin villkua ihan komeasti.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuinkas paljon tuollaisesta saa kuulua rahinaa/naksunaa ajettaessa? Kuuluuko asiaan vai onko syytä tehdä jotain? Voin laittaa tarkempaa kuvausta mikäli tarpeen.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Aika hiljainen pitäisi olla. Jonkin verran rahinaa kuuluu, jos ajaa ketjuja "ristiin" eli vaikka edestä pikku ratas ja takaa iso tai päinvastoin. Tällöin yleensä ketju hankaa ainakin jonkin verran etuvaihtajan häkkiin. Maantievahteissa on tätä ongelmaa varten ns välinaksut joilla etuvaihtajaa voi siirtää niin, että hankaus loppuu, mutta vaihde ei kuitenkaan vaihdu. Hybridissä taitaa olla maastovaihteet enkä ole ihan varma onko niissä samaa ominaisuutta, jjotenkin muistelen, että voisi vaikka ollakin.

Löytyykö kaikki vaihteet rahinasta huolimatta vai onko niitä mahdollisesta hukassa??
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jokainen pykälä löytyy kyllä. Rahinaa esiintyi eniten keskimmäisellä eturattaalla ajaessani. Hävisi hetkeksi kun jaannuttelin tuota vaihtajan häkkiä hieman, mutta palasi lenkin jälkeen uudelleen.

Lisäksi kuului ihme naksuntaa, kun toista kampea painoi alas. Naksaus kuului kun poljin oli ala-asennossaan, mutta ei silloin kun sitä runttasi täydellä painolla.

Noviisimeininkiä, tiedän.

Elo-syyskuun aikana yksi kaveri lupasi pitää kevyen koulutuksen itsehuollon saloista.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Perussäädöt pitäisi sitten olla jotakuinkin kohdallaan koska kaikki vaihteet toimivat.
Pari veikkausta naksunnan aiheuttajaksi;1) eturattaiden pultit löysässä, nämä saa yleensä aina jälkikiristää parin lenkin jälkeen. Todennäköisin syy. Mutterit siellä takapuolella vaativat oman avaimen, mutta hyvällä tuurilla eivät lähde pyörimään mukana vaan pultit voi kiristää kuusiokolo avaimella ulkopuolelta ja pikkurattaan pultit sisäpuolelta. 2) Kammet löysässä, keskiö on luultavasti "ulkopuolisilla" laakereilla olevaa mallia jolloin pultti on ainoastaan rattaiden puolella, tätä voisi koettaa kiristää. Jos keskiö on vanhempaa mallia pultit löytyvät molemmin puolin ja molemmat pitää kiristää. 3) Keskiö on löysässä, tähän tarvitaan erikois avain jonka malli riippuu keskiön mallista. Nämä kannattaa tsekata alkuun ja, jos tuttavapiiristä löytyy alan harrastaja niin aina parempi. Yllensä tämä toimivat näiden alkusäätöjen jälkeen vuosia ilman murheita!
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kiitokset Gasolinalle vinkeistä! Kokeillaan kun keritään.
Gasolina kirjoitti:Yllensä tämä toimivat näiden alkusäätöjen jälkeen vuosia ilman murheita!
Ai vähän niinkuin italialaiset autot?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4694
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Juu, tismalleen :-D
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin