Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Hyväksi kokemani putiikki on esim. http://www.bike-discount.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Tosin pelkkiä renkuloita voi varmaan ostella kivijalastakin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Albertolli kirjoitti:Mistä renkaita kannattaisi tilata? Ja minkälaiset?
Vanhojen koot ovat (32-622 ja 37-622).
622 on hjalkaisija ja 32 ja 37 tarkoittaa leveyttä. Kai noita voi tilatakin. Tuohon Jaguariin tuli nuo ruskeat ihan ebayn kautta kun ei kaupasta löytynyt sellaisia mitä halusin. Hintakin tosin vaikutti. Toiseen ostin Continentalin renkaat Sportiasta. Koko muistaakseni juuri 37-622. Omaan käyttöön ovat aika passelit kun työmatkallakin pätkä hiekkatietä ja muutenkin elopainoa sen verran, että saa olla vähän kumiakin tien ja vanteen välissä. Nuo Contit tuntuu ainakin rullaavan hyvin ja ovat myös jollain tapaa pistosuojatut (Kevlar tms.) Hintaa oli 25€/kpl.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Taitaa kivijalkakaupasta olla halvinta hankkia ton kokoiset kumit. Postikulut ulkomailta helposti syö sen halvemman hinnan etenkin saksata tilatessa, jos ei ole samalla muuta tilattavaa. Prismoista ja motonetistäkin vois löytyä tuon kokoisia continentalin kumeja. Prismasta olen edukkaimmat continentalin 23-622 race sisuskumitkin löytänyt (5.95€) kun sportiassa vastaavat halvimmat oli kympin luokkaa.

http://www.bike24.de" onclick="window.open(this.href);return false; (http://www.bike24.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
http://www.bike-components.de" onclick="window.open(this.href);return false; (http://www.bikecomponents.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chainreactioncycles.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; (http://www.chainreactioncycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa muutama postimyyntiliike mistä olen palikoita tilaillut ja voin suositella.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Hommasin joku aika sitten tällaisen Trekin sinkulan ja pyöräily on nyt kivempaa kuin koskaan! Alkuun pelkäsin vähän että sinkula + Jyväskylä on vain joillekin tunkkireisille sopiva yhdistelmä, mutta yllättävän hyvin sitä on pärjännyt. Vaihteettomuus tuo ajamiseen tiettyä mutkattomuutta, mitä on oppinut arvostamaan.

Kuva

Työn alla on nyt talvisinkulakonversio 80-luvun kulkurista :-D
CARF0869

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Siisti pyörä.

Itsellä myös huima viikon kokemus vaihteettomista, mutta joka päivä on tullut ajettua kun tuon Kulkurin sai kasaan. Työmatkakin taittuu mukavasti kun mäessä ei voi sotkea tuhottomasti ja ylämäet pitää mennä vauhdilla. Todella mutkatonta ajamista kuten sanottu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Pashleyn brand new Speed 5 niille joille Guv'nor on liian ol skool:

http://www.pashley.co.uk/products/speed-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-Tazio

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hieno peli, muhvirunko ja kaikki!
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Pitäisköhän toi oma milanolainen laittaa myyntiin ja ostaa tilalle tästä kallis kilpapyörä joka pesee bianchit mennen tullen. Pyörän speksit pistää kyllä epäilemään pohojalaisen väitteen paikkaansapitävyyttä :lol:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jaa'a, mutta olisi hauska nähdä jonkun ajavan tuolla kuvan mukaisilla säädöillä, tarkoitan siis satulan korkeus vs. ohjaustangon korkeus. Ainakin tehokas ajaminen alaotteella edellyttää jo jonkinmoista notkeutta :)
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Joo, taitaa kyllä olla pienennäpäkkä tuo runko. Tai sitten kuskilla hullunpitkät jalat ja kädet.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tässä hieman alkanut haaveilemaan maantiepyörästä. Yksvaihteinen on kiva työmatkalle, mutta vastatuuli ja ylämäki yhdistelmä saa kaipaamaan vaihteita.

Katselin noita Bianchin tuotteita. Suomen urheilupyörä myy Bianchia, mutta heidän valikoimassaan ei ollut omiin vaatimuksiin/budjettiin sopivaa pyörää. Mitä mieltä raati olisi tällaisista? Runko saisi olla luultavimmin 59-61. Vaikka mittaa on 190 niin jalat ei ole kovin pitkät. Sisäsauma on jotain 85cm.

http://viewitem.eim.ebay.fi/Bicicletta- ... 2960/item

tai

http://viewitem.eim.ebay.fi/BICICLETTA- ... ariant1=61
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Varmaan ihan ok, vaikka nuo Campan Xenonit eivät huippuosat olekaan. Suosittelisin kyllä ostamaan ekan maantiepyörän asiantuntijaliikkeestä, jolloin sopivuus on taattu. Eikös siellä Tampesterissa ole aika hyvä tarjonta? Toinen vaihtari (jos koko on tiedossa) on ostaa käytetty.

Haarukoimasi koko on muuten samaa luokkaa kuin minulla. Sillä erotuksella vaan, että mulla on pidemmät jalat ja ilmeisesti sitten lyhyempi selkä kuin sinulla (pituus 184). Voi olla, että joudut laittamaan aika pitkän mutkan tai sitten valkkaamaan rungon, jossa on pitkä vaakaputki.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tarkoitus on mennä alan liikkeeseen ja ilmeisesti Suomen Urheilupyörän Nokian liike on hyvä. Kiirettä hankinnalla ei ole ja täytyy ensin itse hieman kartottaa vaihtoehtoja ja hintatasoa ennenkuin menee liikkeeseen "huijattavaksi". Mitään kiirettä en hankinnalla ajatellut pitää, mutta itseni tuntien se saattaa tulla yhtäkkiä jos tunne on oikea.

Harkitsin asettavani tavoitteeksi ensi vuoden Pirkan Pyöräilyn.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Ei tuo linkin via nirone kovin edulliselta vaikuttanut syksyn hinnaksi. Mäkin suosittelen ekaa pyörää ostamaan asiantuntijaliikkeestä kuten tuolta SUP:sta. Omin päin olisin luultavasti päätynyt liian suureen runkokokoon. SUP :sta on omien kokemusten valossa ihan positiiviset kokemukset. Itse asioin Tampereen kivijalkaliikkeessä.

Tässä vaiheessa kautta jos ei todella veret seisauttavaa tarjousta fillarista tule eteen, niin suosittelisin etenkin Bianchin kohdalla odottelemaan ensi kautta. Niillä on tulossa tohon C2C geometrialuokkaan tosi mielenkiintoinen hiilikuiturunkoinen malli Intenso, jota saa Veloce, 105 & Ultegra osasarjoilla. Ton pitäisi olla edullisin Bianchin hiilarirunko , korvannee ehkä Vertigon (jota ei suomeen tuotukaan) ja hinnaltaan asettunee heti Impulson yläpuolelle ja sempren ja infiniton alapuolelle. Veikkaisin että SUP tarjoaa Intensoa veloce-mallina ensi vuonna tarjouksena n. 1500 eurolla :) Jos niillä ei olisi ollut sempre pro veloce niin hyvällä tarjouksella nyt kesällä , niin olisin luultavasti jäänyt itsekin myös tota intensoa odottelemaan. Mitä ehdin vertailla Impulson C2C ja sempren B4P geometriaa , niin yllättävän pieni se mun mielestä oli vaikkei mulla ennen kuluvaa kesää maantiepyöristä juuri kokemusta ollut.

Intenso 2014 (ultegra?)
Kuva

Intenso 2014 (veloce)
Kuva

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Ja sitten vielä se, ettei kannata fiksautua tiettyyn merkkiin, ellei nyt sitten nimenomaan halua. Suurin osan rungoista tehdään kuitenkin Kauko-Idän hikipajoissa ja tarroitetaan tai maalataan asiakkaan speksiin. Ei toki poista sitä seikkaa, että rungoissa on eroja. Ekan maantiefilon pitää kuitenkin olla ennen kaikkea oikein mitoitettu. Laadukkaaseen runkoon voi sitten ripustella hifimpää osaa jos innostusta piisaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tuo Tampereen liike on melkein naapurissa olen siellä asioinutkin joskus. Merkillä ei sinällään ole väliä, mutta juurikin sen takia, että SUP myy noita Bianchia melkein naapurissa on hyvä syy valita ko. merkki. Tuo lnkinttämäni oli esimerkki. Saatan tänään poiketa tuolla SUP:ssa kyselemässä. Mielelläni pyörän sieltä ostan kunhan hinta on lähelle edes kilpailukykyinen muihin verrattuna. Ei tarvi tietenkään olla halvin kuin ties missä kiinassa.

Tonni on kyllä ihan ehdoton maksimi mitä voin sijoittaa tällä hetkellä. Käytettykin on toki vaihtoehto, valinnanvara vaan ei ole ihan niin laaja niissä.

Kiitoksia hyvistä vinkeistä kautta linjan. Uskaltanen kysellä lisääkin :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kävin koeajamassa tuollaista via neronea. Tosin oli Soran osasarjalla ja hintaa 699. Pyörä oli kyllä hyvä (verrattuna Kulkuriin). Runko oli kokoa 59 ja tunti sopivalta. Satulassa jäi hyvin varaa molempiin suuntiin. Säätövaraa löytyy joka suuntaan. Tuo on oikea koko minulle, ainakaan isompi se pyörä ei saa olla, ehkä pykälää pienemmänkin kanssa pärjäisi. Myyjä kehui että ei ole ollut noiden komponenttien kanssa ongelmia.

Kyseessä siis tämä pyörä: http://www.suomenurheilupyora.fi/produc ... oc_id=1684
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kuinka paljon kannattimen alla oli prikkoja kun pyörää kokeilit? Kun kilometrejä alkaa kertyä niin yleensä ajoasento asettuu alemmas, siis stongan osalta, ja silloin olisi hyvä että alla on pari prikkaa joilla voi tämä säädön tehdä. Sama asia kyllä hoituu muuttamalla kannattimen kulmaakin.

Allekirjoitan Roadkillin neuvot täysin, runko on näissä "se" juttu.
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Prikkoja oli melko paljon, varmaan 2-3 cm. Oli vara laskea. Samaten kannatin oli aika pitkä, olisi ehkä voinut olla inan lyhyempikin. Mielestäni runko ei ainakaan isompi saa olla. Joko tuo tai pykälän pienempi.

Onko raadilla tarjota vaihtoehtoja hintaluokassa <1000€?

Tuo kokeiemani tuntui kyllä hyvältä. Melkein aloin jo kauppoja tinkaamaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Rungon koko voisi olla kyllä likelle oikea, esim 5cm prikkoja kannattimen alla yleensä tarkoittaa jo selvästi pientä runkoa. Ehkä se pykälää pienempi kannattaa vielä koeajaa niin saa verranteen. Ei sitä oikein tiedä kuin kokeilemalla, jokaisella kun tuppaa olemaan eri raajojen mittasuhteet + muut mieltymykset ajo asennon suhteen.

Soran napojen laakerit on suojattu kevyemmin kuin kalliimpien, kannattaa pitää ne hyvällä huollolla niin pitäisi kestää kyllä. Lukkopolkimet ja ajokengät on ehdoton hankinta joihin kannattaa sijoittaa heti alkuun. Mitähän muuta vielä, hmm kunnollinen pumppu, rengasraudat(muovit). Noista jotain voisi koettaa tinkiä kauppaan mukaan.
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Pumppu ja satulan alle tuleva laukku jossa oli sisäkumi oli jo pyörässä kiinni, sekä pulloteline ja pullo. Lukkopolkimet ja kengät juu on tarkoitus hankkia. Koko pakettia em. varusteilla tarjosi johonkin 850€:n tienoolle. En tinkinyt vielä yhtään.

Tosiaan vasta harrastusta aloittelen niin en viitsi vielä hankkia sitä tuplasti tai kolminkertaisesti kalliimpaa hiilaria kaikilla herkuilla. Sitten jos ei olekaan minun juttu niin tulee huono fiilis. Jos taas innostuu lajista enemmän niin luulisi tuon kaupaksi saavan ja sitten voi hankkia sen kalliimman pyörän. Itsellä ainakin tuppaa aina harrastuksissa udet varusteet tuovan buustin lisää motivaatiota. Pala kerrallaan parempaan suuntaan. Kulkurista tuohon Bianchiin on jo aika iso harppaus, tuskin vaihto tuosta kymppitonnin mankeliin on enää yhtä iso :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Kuulostaa siltä, että Bianchi on kelpo valinta. Eka pyörä on kuitenkin aina eka pyörä ja kun olet ajellut sillä sen ekan kymppitonnin, on jo aika selkeät visiot siitä mitä fillarilta haluaa. Komppaan Gasolinaa osien suhteen – hyvällä hoidolla Sorat kestävät varmasti ihan hyvin. Tosin omasta käyttiskrossarista (vm. 2000) hajosi 105-kahvat jo jossain 7000-10000 kilsan tienoilla, eli eihän noista voi aina tietää. Vähän sama kuin joidenkin merkiltä mainitsemattomien autojen osien kanssa :P

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Bianchi tuli sitten hankittua. Tavoite sitten ensi vuoden Pirkan pyöräilyyn. Kengät ja lukkopolkimet jäi vielä kauppaan kun ei ole kuvaa minkälaiset pitäisi hankkia. Pyörän hain etten jää ilman siinä on vielä tavalliset pedaalit.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Onneksi olkoon vaan uuden fillarin hankinnasta. Hienoa että sopiva löytyi ja ihan edullisin kustannuksin. Kannattaa ostaa ihan maantiepyöräkengät ja klossit, jos ei ole tarvetta pystyä myös kävelemään kengillä. Maantiekengillä kävely on paljon vaikeampaa kuin maastopyöräkengillä. Kompromissina esim shimanolla löytyy ns, työmatkapyöräilykenkiä jotka on hieman maantiepyöräkenkiä muistuttavia, mutta joiden pohjan kuvioinnin takia kävely on hieman helpompaa. Ne käyttävät sitten shimanon MTB-klosseja. Kengät kannattaa mielellään ostaa kivijalkaliikkeestä että istuu hyvin jalkaan. Pyöräily liian pienillä kengillä on erittäin tuskallinen kokemus. Vedin kerran 100km kierroksen numeroa liian pieniksi osoittautuneilla kengillä enkä koskaan sorru enää samaan. Oli sarjassa karvaita kokemuksia ulkomailta tilatessa kun luotti liikaa numeroihin. Omien kokemusten mukaan pyöräilykengissä melkein merkistä riippumatta yhtä kokoa normaalia suurempi on se oikea koko (sidit, shimanot ja dmt:t on itselläni). Oikeastaan ainoa poikkeus mitä olen sovittanut jalkaan oli mavicin kengät, joissa normaalikoko olikin sopiva. Lukkopolkimissa ehkä shimanon ja lookin polkimet on ne järkevät vaihtoehdot, niitä molempia löytyy myös tuolta SUP:sta. Aika samanlaisia ne on periaatteltaan, klosseissa on sit pientä eroa. Hintalaatusuhteeltaan aika ok valinta shimanolla olisi varmaan joku R540 tai 105 ja Lookilla KEO easy, flex tai classic. Easy on kuulemma classicia kevyempi (ja halvempi) mutta siinä ei ole kireyden säätöä. Mulla on noi classicit ja hyvin on toiminut, enpä juuri ole edes kireyden säätöön koskenut.

Heh, voisinpa muuten ensi kesäksi itsellekin asettaa tavoitteeksi käydä kiertämässä tuon Pirkan pyöräilyn. Kummipoikakin asuu siinä kulmilla Pirkkalassa, joten olisi yöpymispaikkakin tiedossa ettei päiväseltään tarvitsisi lähteä.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Sinne vaan mukaan. Suunnitelmissa klassikko eli 134km Näsijärven ympäri. Itsellä melko matala kynnys osallistua kun lähtöpaikalle on n. pari kilometriä.

Olikin supssä puhe että haen nuo kengät yms sieltä kun ehdin sovittelemaan paremmalla ajalla. Nyt voi ensin totutella hetken ilman lukkoja.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jotenkin olisin kyllä pettynyt ellei Hepa olisi fillaria ostanut, Onnea! Pitäisiköhän minunkin ajaa Pirkan Pyöräily ensi kesänä, saataisiin tiimi kasaan.

Kengissä on melko isojakin eroja lestin suhteen eli kannattaa kyllä kokeilla useampia ja katsoa mikä tuntuu parhaalta. Maantiekengillä kävelee sen mitä on pakko, nyky klossit on matalampia kuin vanhemmat mallit, mutta kuluvat nekin yllättävän nopeasti. Itse olen särkenyt mukulakivetyksellä parit Time klossit, joten kannattaa pysyä tasaisella alustalla, varsinkin ns kevyt versioiden kanssa.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^^ & ^ Pistetään Pirkan pyöräilyyn ensi kesäksi Alfa/Bianchi tiimi kokoon :-D Mulla olisikin noi Alfa Romeo pyöräilyhousutkin sopivasti ja bianchipaitakin löytyy :mrgreen:
Matkanahan tuo klassikko kuulostaa aika sopivalta.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^ ja ^ilman muuta tiimi pystyyn. Olen koittanut paria työkaveriakin haastaa mukaan.
Gasolina kirjoitti:Jotenkin olisin kyllä pettynyt ellei Hepa olisi fillaria ostanut, Onnea! Pitäisiköhän minunkin ajaa Pirkan Pyöräily ensi kesänä, saataisiin tiimi kasaan.
Varmaan en olisi innostunut tästä hommasta jos et olisi suositellut siellä Alastarolla lajia niin vakuuttavasti. Tuolla yksvaihteella varmaan työmatka taittuu myös jatkossa, ellei sitten tee pitempää lekkiä mennessä/palatessa. Huomenna on kyllä pakko koittaa uutta fillaria :) .

Olisin itsekin pettynyt jos en olisi hankkinut. toisaalta tässä tulee samalla kerättyä vähän painetta näillä jutuilla, että on melkein pakko alkaa tosissaan polkmaan. spandexit on kyllä vielä hankkimatta. Löysin kyllä jo sopivat teräsmies aiheiset. Toinen vaihtoehto onkin sitten Black Horset... :) no ehkä pitää teettää alfabbs tiimikuteet. Ei sitten kanssa-alfistitkaan hermostu liikenteessä jos on tien tukkona.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Hehheh, mullakin noi Alfa Romeo shortsit on toimineet vähän niinkuin henkivakuutuksena, jos sattuu joku kanssa-alfisti samaan aikaan olemaan koiraansa ulkoiluttamassa :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11224
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hepa kirjoitti:Bianchi tuli sitten hankittua.
Hienoa!

Harmi ettei täällä pelimerkit riittäneet uuteen mankeliin, katsellaan sitten keväällä josko pääsisi siirtämään tuon hybridin pelkkään cruisailukäyttöön.

Muistakaa sitten lenkillä vetää rinnakkain, mutta varokaa niitä koirankakattajia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Haiskahtaa siltä, että Vittorio on mukana alfabbs:n pirkanpyöräily joukkueessa.

Uusi mankeli tuli testattua työmatkan merkeissä. Varmasti pientä säätöä pitää asennolle tehdä. Mahdollisesti vähän lyhyempi kannatin. Hiki silläkin polkiessa tuppaa tulemaan. Ihme juttu.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Alussa oli pientä totuttelua matalampaan ajoasentoon mullakin. Loppujen lopuksi päädyin satulaa hieman taaksepäin säätämään ja stemmiäkin laskin yhden holkin alaspäin kun alkoi kilometrejä kertymään. Vaikka mun vanha fillari oli suoraa tankoa lukuunottamatta kuin maantifillari geometrialtaan niin silti toi mun bianchi on ihan erilainen. Johtunee varmasti jo siitäkin, että keskiö on selkeästi muutaman sentin matalammalla. Vanhalla fillarilla kun nyt välillä ajaa niin tuntuu kuin hyppäis jonkun kuorma-auton ohjaamoon :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Huomasin tuon keskiön mataluuden kun kanttasin yhteen mutkaan ja poljin meinasi raapaista asfalttia. Saattoi myös satula olla inasen liian korkealla. Takapuolikin tuli vähän kipeäksi. Mutta kiva tuolla oli ajella. Toivottavasti sunnuntaina olisi ok keli niin voisi testata hieman pitemmänkin lenkin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kannatin voi tosiaan olla hyvä vaihtaa sen verran lyhyempään, että ajoasennosta tulee sopivan rento. Lukkopolkimet antaa muuten reilusti lisää kanttausvaraa ja tietenkin mahdollistavat huomattavasti tehokkaamman pyörityksen. Hyvä silti muistaa ettei koskaan sisäkurvin puolen jalka alhaalla mutkaan. Nopeasti näistä jutuista kumminkin pääsee jyvälle ja sitten se hauskuus vasta alkaa :)
Giulia Super -69

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Ja satulan korkeuden kanssa kannattaa olla tarkkana. Liian korkeasta satulasta voi tulla hanurin lisäksi muutkin paikat kipeäksi. Jos ahteri heiluu puolelta toiselle kun poljet, laske satulaa alemmas. Kokeile myös polkea taaksepäin siten, että kantapäät ovat polkimillla. Pitäisi onnistua ilman heilumisia, jos korkeus on sopiva. Tukea on toki syytä ottaa ;)

Tosin myös liian matala satula tekee ajamisesta tuskaa. Se voi maatiellä olla (ja onkin) puolesta sentistä kiinni.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tossa muutamia linkkejä avuksi säätöjen hakuun:
http://www.fillari-lehti.fi/jutut/2005//Oikeakoko.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/ ... hp?id=4913" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.competitivecyclist.com/Store ... orBike.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Yhtä totuutta ei taida olla olemassa näissäkään, joten kannattaa noihin suhtautua ideoiden lähteenä omille kokeiluille ajoasennon parantamiseksi. Mikä sopii yhdelle ei välttämättä istu toiselle.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kiitoksia vinkeistä. Satula oli liian korkealla. Viikonloppuna pääsen taas satulaan niin säätelen tuota asentoa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Sisäänajo jatkuu. 30km tuli puserrettua. Satulan säätö jatkuu. Ristiselkä vähän puutui, mutta muuten asento oli parempi. Laskin satulaa vielä matkalla kertaalleen ja se paransi asentoa. Vaippahousut ja ne lukkopolkimet ja kengät pitää hommata piakkoin. Kyllä se tästä. Pientä opettelua kun sähläsin kesken irtioton juomapullon kanssa ja joutui jalkautumaan sitä etsimään.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Minäkin ajelin eilen ja tänään, kertakaikkiaan hienot kelit tälle harrastukselle.
Ajobyysat tarvitset kyllä ihan välttämättä, muuten menee suht masokistiseksi tämä laji. Lukkopolkimilla pääset pyörittämään kunnolla, tehot nousee ja energiaa säästyy samalla. Satulan korkeudelle on olemassa laskentakaava joka antaa hyvän lähtökohdan säädölle.
Giulia Super -69

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tosin myös liian matala satula tekee ajamisesta tuskaa. Se voi maatiellä olla (ja onkin) puolesta sentistä kiinni
Joo, komppaan tätä ja muitakin säätöjen tärkeydestä kirjoitettuja. Itsehän ajelen hybridillä ja hinkkaan olosuhteiden salliessa 34km duunimatkaa.. Fillarin hankinnassa tuolla aiemmin todettiin tuon runkokoon merkitystä ja sen myös allekirjoitan täysin koska jos runkokoko on väärä niin säätämällä sitä ei muuksi saa.
Oman fillarin kohdallakin lähdettiin oikeasta runkokoosta ja sen jälkeen säätöjä pikkuhiljaa nysväämällä on päästy lopputulokseen että mikään paikka ei kipeydy vaikka kilsoja tulisi enemmänkin kerralla. Ja tosiaan niitä kannattaa nysvätä koska se puolisenttiä voi tehdä ihmeitä :shock: Noi linkkien ohjeet on just niitä mistä mäkin oon lähteny nysväämään.. Ja kunnon kuteet & lukkopolkimet tekee hommasta mukavampaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11224
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hepa kirjoitti: Pientä opettelua kun sähläsin kesken irtioton juomapullon kanssa ja joutui jalkautumaan sitä etsimään.
Odotapas kun sama tapahtuu sitten, kun olet saanut ne lukkopolkimet. Se tunne kun pysähtyy ja muistaa, että jalathan ovat vielä kiinni. Vasta kolme kertaa sattunut itselle, koskahan alkaa muistamaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Nyt on pedaalit, kengät ja vaippakalsarit niin ei tarvi pidemmälläkään matkalla pysähdellä. (eikö ne siksi ole :-D ). Ajoasentoa hieroin noiden vinkkien mukaan. Satula siirtyi taaksepäin ja vähän kallistin eteenpäin. Korttelin kiersin uudella setupilla ja varusteilla. Hyvältä tuntui. Klosseja en kummemmin säätänyt vielä. Jalka on nyt aika takana poljinakseliin nähden. Jos illemmalla on ok keli niin täytyy käydä pikku lenkillä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Sama lenkki kuin eilen. Pysyin pystyssä koko matkan. Ei tuntunut ihan niin pahalta ristiselässä. Toki eilinenkin varmaan vielä jomotti. Jännitystä nuo lukot ainakin lisää. Kerran meinasin mennä mettään ja kerran pienessä sladissa mutkassa. Aika liukasta on kun märkää, lehtiä yms. Keskinopeus vähän kovempi kuin eilen. Tosin nyt ei tullut stoppeja.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hepa kirjoitti:Nyt on pedaalit, kengät ja vaippakalsarit niin ei tarvi pidemmälläkään matkalla pysähdellä. (eikö ne siksi ole :-D )
Heh, joo juuri tuon takia :lol: Sitten päivä tai pari lepoa aina jossain sopivassa välissä niin hyvä tulee!
Giulia Super -69

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja V6 »

olikos tästä jo linkkiä..

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tulo ... a-romeo-4c" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Aika hieno tuo 8C fillari.

omaan Bianchin säädöt alkaa pikkuhiljaa löytymään. Satulaa olen nysvännyt ylösalas ja edestakas ja klosseja viimeksi siirsin vähän taaksepäin ja nyt tuntui ajaessa hyvältä. Selkä ei kipeytynyt ja muutenkin ajoasento tuntuu nyt hyvältä.

Perjantaina ajelin pienen 20 km korttelilenkin tässä kotinurkilla. Tänään sitten hinkkasin ajaat 40 pyhäjärven puoliksi ympäri. Tavoitteena oli ajaa sellaista vauhtia, ettei missään kohtaa tuntuisi pahalta. Tämä onnistuikin hyvin ja niinkin hyvin, että lopun reittivalinnan tein ajaa Pispalan harjun yli. Muuten ei tuntunut missään, mutta takapuoli vielä vähän kipeytyi. Pari mopsia meinasi jäädä alle. Keskinopeus oli Sport trackerin mukaan 23,9 km/h. Minusta alkaa tuntua siltä, että alan hiffaamaan miksi tämä laji joitakin koukuttaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Olen ollut vahvasti sitä mieltä, että mahdollinen seuraava pyöräni on Moulton New Series Double Pylon or nothing (jos en satu kompastumaan vanhaan Fiat-pyörään), mutta mutta:

http://www.frenorosso.com/en/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

By Harry, että ovat hyvän näköisiä!

-Tazio

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Pakko sanoa, että noissa on kyllä tyyliä.

Näin yleisesti tämän lajin kannalta hieno juttu on tämän hetkinen lämpimämpi säätyyppi :)
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^ Nuo on kyllä hienoja. Tuon sarteenkaarenvärisen työmatkapyörän voisi tuunata tuohon tyyliin.

^Säät on kyllä suosineet syyspyöräilyä. Ainoastaan pimeys on riesana arki-iltalenkeillä. Eilen tunaroin reittivalinnan niin, että 10 kilsaa oli valaisematonta tietä. Vaikka pyörässä on tuikut niin itse ei kyllä nähnyt mitään. Lievä jännitysmomentti on kun ei näe. Valaistu reitti olikin ihan luksusta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11224
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tazio kirjoitti: By Harry, että ovat hyvän näköisiä!
Mi piace!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin