Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 4268
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ samat sanat Bianchista :wink:
Onhan pyöriä kiva olla muutama, mutta nyt oma arsenaali alkaa olla ok, 2 maastoon ja ja 2 maantielle.
Jotenkin olen havainnut, että wanhat MTB-aihiot sekä myös 90-luvun teräsrunkoiset maantiekilpurien aihiot ovat markkinoilla vähentyneet....
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oijoi, komeita fillareita taas.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Jiitee kirjoitti:^ samat sanat Bianchista :wink:
Onhan pyöriä kiva olla muutama, mutta nyt oma arsenaali alkaa olla ok, 2 maastoon ja ja 2 maantielle.
Jotenkin olen havainnut, että wanhat MTB-aihiot sekä myös 90-luvun teräsrunkoiset maantiekilpurien aihiot ovat markkinoilla vähentyneet....
Multa löytyis 57cm Tunturi Proffan runko (Sarjanumero TP0001 8) ) ja saman kokoinen harjoituskilpuri Tunturi Urban, josta väännetty kiva sunnuntai fixi. Ovat molemmat lähinnä tiellä varastossa eli jos jollain mielenkiintoa löytyy niin pm.

Käyttöpyöränä tämä on palvellut jo pari vuotta ja jättänyt muut lelut tarpeettomiksi. Mahtava laite!
Omassani vaihteet tosin Sram Redit ja jarrut päivitetään tulevana viikonloppuna. Myös putkiosat on vaihdettu hiilarisiin ym pikku parannuksia.
Kiekot vielä vaihtoon ja sitten ei alkuperäisistä osista olekaan jäljellä muita kuin runko sekä haarukka.
Kuva

Avatar
Jiitee
Viestit: 4268
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ älä nyt hullua innosta.... juuri parin vime vuoden aikana myin pois 5 retrokilpuria ja nyt lkm on sopiva :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hieno DeRosa ja ainakin yhtä hieno Olmo!

-Tazio

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja toolman »

Fiilistelyä ja pätkä alamäkeä.
https://youtu.be/_XY6tFgql6s
Liitteet
17991009_10155289630707417_1026028538365790141_n.jpg
17991009_10155289630707417_1026028538365790141_n.jpg (377.89 KiB) Katsottu 12546 kertaa

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja liekki »

Mulla on huomiseen asti varattuna Bianchi, mutta vähän menee nyt arpomiseksi, että pitäisikö kuitenkaan ostaa. Pienen koeajolenkin kävin heittämässä ja mietin, että kuinka perse tottuu pyöräilyyn kun viiden minuutin jälkeen jo tuntui hieman epämukavalta. Satula samantien vaihtoon pehmeämpään? Viimeksi omistin pyörän noin 15 vuotta sitten, joten hetki on vierähtänyt. :D

http://www.fillarikellari.fi/bianchi-ca ... -c-sport-3

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Camaleonte tri tuli hommattua pari kesää sitten ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Hanurikin tottui penkkiin yllättävän äkkiä. Ainut huono puoli on se, että innostuksen myötä tekisi mieli vaihtaa maantiepyörään (ja sitähän kaikki sanoivatkin, että osta se maantiepyörä kerralla niin pääsee halvemmalla) :wink:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Muuten sama, mutta oli Camaleonte II ja nyt maantiepyörä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Maantiepyörää vaan kehiin. Tottumattomalla perse kipeytyy alkuun. Satulan pehmeys ei varsinaisesti ole mikään hyvä asia. Oikean levyinen satula ja malli tietty on tärkeä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja liekki »

Lähinnä mietin, että pitäisikö pyörän olla asteen maastokelpoisempaan suuntaan omiin tarpeisiin, mutta kai se riittänee jos tuohon vaihtaa erilaista rengasta alle jos siltä tuntuu?Pääasiallinen tarkoitus on siirtä ruho paikasta A paikkaan B kalastusta varten ja käyttö 50/50 maantie/hiekkatie. Mahdollisesti jopa joskus voisi napata pyörän mukaan lapinreissuillekin. Eli itse ainakin jättäisin maantiepyörän pois laskuista?

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Edellisiä komppaillen maantiepyörän kannalla. Toki vain asvaltille ja kuntoiluun, muuten arkiajoonkin sopisi cyclo paremmin. Omakohtaista kokemusta on 15v pyörättömästä ajasta - kuukausi treeniä ja satula saa olla vaikka kiveä. Oletus on että pyöräilyhousut maistuu.

Bianchin jotain 105-osin varustettua alu-runkoista harkitson kalkkiviivoille, mutta valitsin ylivuotisen Crescent Gigan. Kuiturunko ja väitetty mukavuusetu veti puoleensa. Olen ollut tyytyväinen, vaikka onhan Crescent vähän sellainen menneen hohteen merkki. Ei kuitenkaan Bianchin satavuotisella glorialla. No, sama korporaatiohan omistaa molemmat merkit. Hyvällä onnella ostin oranssiksi maalatun Bianchin... :lol:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos liekki on lyhyt niin ratkaistaan pulma sillä, että ostat minun camaleonten, jonka kanssa on hyvä hakea tuntumaa siihen mitä tarvitsee ja minä hommaan sen maantiepyörän :lol:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja liekki »

Vedin nyt toistaiseksi pyörän hankinnan jäihin ja taidan ostaa auton. Ei kellään olisi myynnissä edullista 159 dieselfarkkua? :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kelien lämmetessä alkaa vaihtoajatukset taas jyllätä.
Lyhyyttä on ~173-174/76,5cm

Esim. Bianchin koko-opas sanoo pituuden mukaan kooksi 55cm, mutta jalan sisäpituuden mukaan 51cm.
Kokeilemaanhan noita eri kokoja täytyy lähteä, mutta kumpaa kautta pitäisi lähtökohtaisesti lähteä hakemaan oikeaa kokoa?
http://westerhamcyclery.co.uk/assets/im ... eGuide.JPG
Torit yms. on noita 55cm kokoisia fillareita täynnä, mutta vähän epäilyttää tuon kokoinen kun päätä pidempi kaveri ajaa 58cm kokoisella.

Ei kukaan tarvitsisi pari vuotta vanhaa Camaleonte Tri:tä?
Ja ei kenelläkään olisi ylimääräistä sopivaa maantiesellaista joka saattaisi osua koon puolesta?
Ei haittaa jos on Bianchi ja väriltään celeste, mutta muutkin tulevat kysymykseen. :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ 53 ? Suht samankokoisena 53 on ollut mulle just passeli koko.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

^^
Ei tosin italialainen, mutta:
Mie voisin tämmöisestä luopua, kun ei tällä paljoa ole tullut ajettua ja täpärin hommaaminen himottaisi.

Kuva

http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ight-9911/

Cannondale system six, kokoa 54 muistaakseni. Täysi campagnolo record osasarja, hollowgram-kammet, rungon etuosa, etuhaarukka on hiilikuitua ja takahaarukka alumiinia.
Renkaat ja rattaat+ketju tuoreita. (Vanteet eivät ole nuo älyttömän kalliit hiilariset, mitkä tässä on uutena olleet.)
Pyörässä lukkopolkimet ja mukaan saisi 42 koon kengät niihin.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Miten muuten onkos cyclocrossit jotain trendipelleileilyä, joka menee ohi muutamassa vuodessa vai onko sellaisesta oikeasti vaihtoehdoksi jos pääsääntöisesti ajelee maantiellä, mutta toisinaan olisi kiva ajaa metsäpolkuja? Meillä menee tosi kivat metsälenkit ihan tästä talon takaa ja mietinnässä on ollut joku vanha maasturi niiden kartoittamiseen. Eli pärjääkö yhdellä jos ostaa cx:n? Vai täytyykö sitten taas parin vuoden päästä ostaa kuitenkin se maantiepyörä ja maasturi erikseen?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Riippuu minkä laista polkua ja miten paljon ajat. Jos innostut enemmän ajamaan polkua ja varsinkin röykkyisempiä polkuja, menee jonkun ajan päästä "jäykällä" fillarilla hermo siihen kun ei renkaat pysy yhtään kiinni maaston pinnassa ja joka esteet (pienehköt kivet yms) joutuu kiertämään. + Se rynkytys.

Voisi cx olla hyvä jos ajo maastossa ei ole läheskään pääasia ja lähinnä ulkoilureittejä, kohtuu tasaisia polkuja, hiekkateitä ja vähän heikompi pintaista asfalttia. + Niihin taitaa saada mahtumaan kohtuu hyvät nastarenkaat.

Pari settiä vanteita vaan jotta voi vaihdella maasto&hiekkatie- ja maantierenkaiden välillä näppärästi.


Itsehän sanoisin että parhaan hauskuuskertoimen ja kohtuu budjettiratkaisun saa kahdella pyörällä. Käytettynä kohtuu hyvät maantiepyörä/cx ja 120-140mm joustoilla oleva "täysjousto" maastopyörä :D


Tai sitten käytettynä keulajousitettu maastopyörä. omani painaa 2.1" maastorenkailla sen noin 10.5kg. Tuohon kun vaihtaisi vielä kevyemmät kiekot ja maantierenkaat, niin alkaa varmaan olemaan vain sen 10kg. Nykyään varmaan löytyisi käytettynä kohtuu järkevään hintaan kevyempiäkin. Tietenkin onhan noissa rungon geometrioissa eroa maantievehkeisiin yms. Bonuksena sitten mahtuisi kunnon talvirenkaat alle. Tuossakin saa keulan lukittua ettei jousta ylämäkeen polkiessa, ei sekään niin vie tehoa.

Laitetaan nyt kuva "koristeeksi" vaikka taisi täällä olla maastopyöräkeskustelu erikseen. :)
Kuva

Edit. Cylocrossit taitaa olla ainakin yli 10v vanha juttu. En tiedä ovatko enää miten suosittuja. Miusta joitain vuosia sitten alko hybridit viemään niitten suosiota.

Muissa kun maantiepyörissä the juttu tällä hetkellä on 27,5" ja 29" pyöräkoolla olevat vehkeet, toi 27,5" taitaa olla uusin ja viedä 26 tuumaisten aseman.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Albertolli kirjoitti: Vai täytyykö sitten taas parin vuoden päästä ostaa kuitenkin se maantiepyörä ja maasturi erikseen?
Eikös se mene niin, että pitää olla kaikki kolme?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Menee.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kyllä minun mielestä cycclo on tullut jäädäkseen eikä se ole ohimenevä ilmiö. Eihän se toki maantiepyörä ole mutta hoitaa niitäkin tehtäviä kyllä. Ympätivuotisena lenkkipyöränä täydellinen. Omat ajot on mennyt maasturin, cycclon ja maantiefillatin kesken seuraavasti: 30/60/10. Itse ajan läpi vuoden ja laajemmissa käytössä, haastavimmissa keleissä cycclolla on kiva ajella. Käytössä siis OnOne Pompetamine sinkula levyjarruilla.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Minä vahingossa hiilikuitua. Huomenna kotiutus.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Oikein!

Itselle tuli kevään eka lenkki kuitukiiturilla. On se niin nättiä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuommoinen tuli http://www.velo-oxygen.fi/polkupyorat/m ... ct-16.html
Käytiin pikavisiitillä anoppilassa ja jo noin lyhkäisellä ~25km matkalla voi todeta, että kyllä ajaminen voi olla kivaa :-D
Loppumatkan pitkä ja perusteellinen ylämäkikään ei tuntunut oikein missään, vaikka viikko sitten oli jalat hapoilla samassa paikassa.

Nyt olisi Kromi Kulkuri ja Camaleonte joutilaana jos joku tarttee?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Pirkka 2017 mankeloitu. Olihan raskaat kilometrit kun äidyin itseäni kovavauhtisemman seurassa hulluttelemaan puolivälin toiselle puolelle. Kuolemahan siitä tulee ja todella pitkät 55 kilometriä.. Onneksi juomalla, rusinoilla ja kofeiinipitoisella geelillä noustiin elävien kirjoihin. Ei koskaan enää ja taas ensi vuonna...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Sama täällä.

Neljäs kerta ja onneksi osasin välttää nuo liian kovat letkat. Sykkeitä seuraten mentiin ja liian kovaan hulutteluun ei tullut lähdettyä. Loppu 6km tosin tuli väännettyä melkein maksimisykkeellä kun sisuunnuin yhdestä porukasta :)

Olemattomalla treenillä taisi mennä ihan ennätyksen pintaan. Keli tosin oli aivan täydellinen ja ennätys tuli myrskytuulessa.

Eiköhän sitä ensi vuonna myös mennä. Rupeaa tulemaan tavaksi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mitähän ensi vuonna sitten tapahtuu.. Tänään ampiainen lensi kypärään ja pisti viheliään kirvelevän patin päähän. Ajettuani kyyn päälle omin valmis pysähtymään energiatankkaukselle.. Eikä ollut edes kuvitelmaa..

Avatar
Grendel
Viestit: 594
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ekaa kertaa Pirkassa ja kiva tapahtuma. Rento fiilis kun ei ole ajanoton tuomaa painetta.
Tuli ajettua lyhyt lenkki ja ainoa ongelma oli että satakunta metriä ennen maalia ajoin vähän harhaan kun ei ollut vielä opastajia paikalla. Ihan tyytyväinen 3:24 aikaan. Noilla pohjilla ensi viikoloppuna kiertämään isompaa järveä :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Nyt kun talvi on jo nurkan takana niin vähän on tullut pohdittua fillarien säilytystä. Yksi vaihtoehto olisi laittaa autokatoksen seinään tai kattoon kiinnitykset. Onko näkemystä onko etuvanteesta tai stongasta seinälle ripustaminen käypäinen varastointitapa? Vai onko rungosta seinänsuuntaisesti roikkumaan parempi? Kolme pitäisi saada mahtumaan. Neljä jos rouva ehtii hommata maastopyörän...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
TeroPee
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Meidän taloyhtiössä on näitä: http://www.stark-suomi.fi/fi/fillari-koukku-fk-1

Älä ainakaan tuollaisia hommaa. Säilytykseen ehkä juuri ja juuri OK, mutta päivittäiskäyttöön huonot ergonomisesti.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tosiaan vain talvehtimista varten suunnittelen. Ajokaudella ovat terassilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joskus tein Ikean stolmen tolpasta ja parista vanhasta droppitangosta tällasen.

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hieno idea ja toteutus!
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kiitos.

Idea ei tosin ollut ihan oma, mutta hyvät ideat kanattaa varastaa. Toteutusta vähän parantelin. Mutta on ihan toimiva systeemi ja kohtuu edullinenkin. Täytyis tehdä pari lisää noita ja talli myös :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Albertolli
Viestit: 4200
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Komea on kyllä. Ei taida soveltua hiekkalattiaiseen katokseen. :( Taidan käydä ihmettelemässä miltä ne tankoon tulevat telineet vaikuttavat.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja AVe »

Pari omaa pyörää roikkuu varaston katossa koukussa takakiekosta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Albertolli kirjoitti:Komea on kyllä. Ei taida soveltua hiekkalattiaiseen katokseen. :( Taidan käydä ihmettelemässä miltä ne tankoon tulevat telineet vaikuttavat.
Mulla olis Pasilassa samanlainen Stolmen viritelmä joutilaana. Joku aluslevy siihen hiekalle, niin toimii mainiosti.
Pistä PM jos kiinnostaa.

Avatar
Grendel
Viestit: 594
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mulla on koukkuja. Varmaan biltemasta. Niistä fillarit roikkuu vanteesta tai satulasta. Joskus stongastakin.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Suosittelen itsekin tota Hepan postaaman kuvan mukaista ratkaisua. Mä virittelin vastaavan viitisen vuotta sitten ja toimi kyllä ihan ok.

Siirsin tosin fillarit pari vuotta sitten takaisin kellariin, koska kämpässä kissa diggasi kiipeillä pyörien päällä ja napata kiinni mm. penkistä ja tankonauhasta.

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kiinassa innostuttiin bike sharing-palveluista. Siellä tuota volyymia riittääkin:
https://www.theatlantic.com/amp/photo/556268/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

On muuten mielenkiintoista miten ankarasti Bernerin sähköpyörätuki on lytätty.. Kokeilin Haibiken sähköläskiä GoExpossa ja onpa menijä! 70Nm ja 250W antaa supermiehen reidet, keventää läskin maantiepyöräksi ja auttaa ylämäkeen paremmat vauhdit kuin spändexmiehillä konsanaan. Kuin mopoa olisi fillarin jälkeen pentuna ekaa kertaa koittanut. Jos minulla olisi 5-15km työmatka pyöräteiden kera, ei olisi enää mitään syytä ajella autolla. Akullisella menee talvellakin täydellä avustuksella koko matka, kellariin lataukseen ja seuraavana päivänä uudelleen menoksi. Ne kovat pakkaset bussilla töihin, eihän niitä ole varmaan edes 20 päivää vuodessa kuitenkaan. Loput päivistä ajaminen olisi vaatetuskysymys.

Mutta noiden sähköpyörien hinta (messuilla 4000-5000 euroa tyypillisesti) on kova ja pyörä jää siksi monelta ostamatta. Ruotsin malli, jossa tuki on max 1000 euron luokkaa auttaisi jo monen siirtymään työmatkapyöräilijäksi. Mikä siinä olisi niin väärin...?

Avatar
mattijus
Viestit: 5248
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kivijärvi kirjoitti: Mutta noiden sähköpyörien hinta (messuilla 4000-5000 euroa tyypillisesti) on kova ja pyörä jää siksi monelta ostamatta.
Eikö tässä olla juurisyyn äärellä? Sinänsä erinomainen tuote ei tarjoa rahalle riittävää vastinetta. Tuotteen hinta ei muutu sillä, että "joku muu maksaa".
VMP

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mä voisin kannattaa tota prosenttiperusteista sähköpyörätukea noille sähkö- eli läskipyörille ihan jo siitä syystä, että se varmaan innostaisi tasaeuroista tukea enemmän ihmisiä hankkimaan niitä ja luomaan painetta pyöräileyverkon parantamisella entisestään ainakin täällä pää-Hesassa. Suht hiettömän työmatkapyöräilynhän tuosta saa, eli liikkuminen lähestyy julkisessa istumista ja autoilua sillä bonarilla, että vähän syke nousee.

Prosenttiperusteinen tuki luo kuitenkin suht vaikeasti arvioitavan meno-olettaman budjettiin - ja tarjoaa toki myös myyjille mahdollisuuden hintakikkailuun.

Kivijärvi kirjoitti:Haibiken sähköläskiä GoExpossa
Mä taisin kanssa kokeilla tota samaa tuplaläskiä. Kieltämättä melkoinen peli. Duunimatkalla pari kertaa ohi on sujahtanut tyyppi tuplaläskillä ja aika helvetistihän tossa saa itse sotkea manuaalipelillä, jotta pääsee ohi. Olikohan mulla tasaisella vauhti 45 kilsaa tunnissa, ennen kuin BMX:ni ohitti ton tyypin ja sen jälkeen alkoi itselläni pieni välikuolema.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Jos voitan lotosta, päädyn tähän:
http://www.piaggio.com/wi-bike/en_EN/#home

Etenkin hopeanharmaa punakiekkoinen sportti on malliesimerkki italialaisten osaamisesta designin saralla. Upea. Harmi kun ei ollut esillä GoExpossa.

Sähköpyörällä ei kovin kauaa tartte ajaa, että 4000-5000 euroa on autoilukuluissa säästetty. Pelkät bensat voi helposti olla 200 euroa kulmapyörityksessäkin kuussa, vakuutukset tonnin vuodessa, huollot 500 vuodessa, satunnaiset viat 500 vuodessa... Niin, pyörä olisi vuodessa tienattu, jos tonnin saisi tukea. Ilman arvonalennuksen huomioimista. Se huomioiden puolikin vuotta saattaisi riittää... Loput kotiin päin.

Harmi kun kotihifiä ei voi perustella yhtä vaivattomasti...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Sähköpyörä on kyllä loistava keksintö, joka madaltaa kynnystä polkemiseen.

Kevättä odotellessa studiokuvaa Vinerista, jotka otettiin tuossa syksyllä kun oli toisessa käytössä kotistudio pystyssä:

Kuva

Kuva

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

:shock:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11209
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuva

Pyöristä(kään) en mitään tajua mutta nyt pitäisi viisi vuotta sitten manan majoille menneelle Tunturille löytää seuraaja. Käyttötarkoitus olisi jotakuinkin "ajellaan pentujen kanssa jätskille" joten hiilikuidun määrän voinee pitää maltillisena. Jostain syystä haluaisin tuollaisen Electra Loftin. Haluaisiko joku valistaa miksi en haluaisi?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11176
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Emmääkään, mutta hienolta näyttää ja sehän on aina tärkeintä ja sehän riittää.

Että miksi et tosiaan haluaisi?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Viner lyö luun kurkkuun jo ennen lähtöä. Kerrassaan aseistariisuva..! Oma Crescent näyttää ihan pappamankelilta tuon rinnalla.

Pirkkakin on taas tulossa parin kuukauden päästä. Harjoituskausikin on alkanut - läskillä... Ei taida kelvit olla maantiepyörälle soveliaat moneen viikkoon.

Vastaa Viestiin