Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Viime viikolla vein fillariani (Raleigh) huoltoon kevään ja kesän kuntolenkkejä varten ja erehdyin katselemaan Bianchia vähän liian kauan myyjä tietysti huomasi tilaisuutensa tulleen ja niinhän siinä sitten kävi että lähdin liikkeestä ulos tällaisen kanssa. :-D

Kuva

On se vaan nätti ja hyvä ajaa.

Onkos palstalla muita kammenkiertäjiä?

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Täällä yksi. Tosin XC-touhua. Tai no, ei toi mun meininki ehkä ihan XC:täkään ole, kun tykkään kikkailla kallioilla ja sellasta. En toistaiseksi ole mistään saanut vastaavia adrenaliinipaukkuja kuin ajamisesta fillarilla kallionseinamää alas hirveä pelko persiin alla. Vielä on tämä kesä "korkkaamatta" kun ei millään viittis mennä telomaan itseään ennekuin kalliot on kuivia... Mutta pian pääsee taas repimään! :-D

Pasi Romeo
Viestit: 47
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 16:04
Paikkakunta: -Porvoo-

Viesti Kirjoittaja Pasi Romeo »

Onko muuten runko seosta vai ihan terästä?
Kevlaria tuskin sentään tarvii olla nuo renkaat ja pakka näyttää aika perinteiseltä..

Ihan ot, mutta joutuko kärsiin lompakko pahasti?
Mennään sit Porvoon mitalla...täysii!

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Pasi Romeo kirjoitti:Onko muuten runko seosta vai ihan terästä?
Kevlaria tuskin sentään tarvii olla nuo renkaat ja pakka näyttää aika perinteiseltä..

Ihan ot, mutta joutuko kärsiin lompakko pahasti?
Alumiiniahan se, shimanon sora osasarja tossa on kiinni, eli ei ihan täysin Italialainen kokoonpano.

Mielessä siintää kyllä ihan oikea maantiepyöräkin mutta tarvii kattoo jos vaikka ens keväänä sitten. Esimerkiksi tämä:

Kuva

Toisaalta tollanen ns. fitness fillari on ihan kiva siinä kun on kohtuu rullaavat kompromissi renkaat ja suora tanko. Täytynee laittaa vaimo asialle kun piankin vie ekaan tarkastukseen/huoltoon ettei tuu taas ympäripuhutuksi ja tonnia köyhemmäksi...

Ai niin listahinta tolle Camaleonte II:lle on 899 eur.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Täällä yksi maastopyöräilijä

Viesti Kirjoittaja Portti »

Täällä yksi aktiivinen maastopyöräilijä ilmoittautuu. Aktiivisuus maastopyöräilyssä on huomattavasti suurempaa kuin aktiivisuus tällä palstalla.

Maastopyöräpuolella Italia ei ole kovin kova sana ja eipä taida nykyisessä pyörässäni olla yhtään italialaista osaa. Edellisessä pelissä oli sentään italialainen Marzocchin keula.

Oma pyörä on tällainen Kanadassa valmistettu peli:

Kuva
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Flow
Viestit: 34
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 14:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Flow »

No niin nyt päästiin asiaan. Ite oon kiertäny kampia jo useamman vuoden. Maastopyörällä aikoinani aloitin, mutta just eilen pääsin testaamaan maantietykkiä. Olihan sekin ihan mukavaa puuhaa, mutta kyllä veri vetää enempi metsään ja Dh-baanoille. Kalustona on Cannondalen Gemini 900 polkuja varten ja Giantin DH Comp alamäkeen. Helevetin mukavaa puuhaa ja kunto nousee siinä sivussa. Suosittelen!

Laitetaan ny vielä linkit omista konkeleista:

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=360961

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=236689

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Kyllä tuo pyöräily on mullakin lähellä sydäntä, vaikkei viime aikoina hirveästi ole tullut harrastettua, viime kesä skippaantui melkeinpä kokonaan. Vaikka maastossa möyrimisen nimeen olenkin vannonut, niin nykyään maantietouhutkin maistuu ihan samalla tavalla kuin metässä kaahailu. Kilpaakin tuli leikkimielellä joskus ajettua, XC:tä ja enduroa. Yksi DH-kisakin tuli pelleilyn vuoksi ajettua, jokamiesluokassa tietysti! :lol: Ajelen siis tällä hetkellä vanhalla cannondalella, jossa kaikki paitsi runko on päivittynyt jo ainakin yhden kerran. Harmi vaan että emäputki on väsähtänyt sen verran ettei ohjainlaakerin alakuppi pysy paikoillaan...

On se muuten perhana kun ei nuo japsit osaa edes fillarin osia enää tehdä kunnolla. Esimerkiksi vanha musta LX -takavaihtaja kesti mulla 5 vuotta kovaa ajoa, uusi XT oli väljä jo 2,5 vuoden päästä. Silti hinnat vaan nousee, ja sitten kun uudet palikatkaan ei välttämättä sovi vanhojen kanssa yhteen.. Tekisipä Campagnolo maastopyörien osia... :? Rock shoxin ritsakin pitäisi varmaan vaihtaa Marzocchiin, saisi oikean liiton vehkeitä sinnekin.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

J. Saari kirjoitti:On se muuten perhana kun ei nuo japsit osaa edes fillarin osia enää tehdä kunnolla. Esimerkiksi vanha musta LX -takavaihtaja kesti mulla 5 vuotta kovaa ajoa, uusi XT oli väljä jo 2,5 vuoden päästä. Silti hinnat vaan nousee, ja sitten kun uudet palikatkaan ei välttämättä sovi vanhojen kanssa yhteen.. Tekisipä Campagnolo maastopyörien osia... :? Rock shoxin ritsakin pitäisi varmaan vaihtaa Marzocchiin, saisi oikean liiton vehkeitä sinnekin.
Totta höpäjät. Mulla on kohta 15 vuotta vanha Scott Super America XT:n osilla ja edelleen mennään eteenpäin ilman rattaiden vaihtoa. Kyllä on karmea ero noilla osilla verrattuna nykyisiin. Samaa ovat sanoneet fillari liikkeissäkin.

Tarkoitus olisi hommata maantiepyörä vielä tänä keväänä (Bianchi/Cannondale). Ei oikein tuolla maastossa nappaa mennä. Saa nähdä saako könkelin hommattua.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Meikäläisen tallista löytyy aikoinaan (v.90) rapakon takaa tuotu MTB-Bianchi jonka runko on perinteinen Bianchin kilpatallin vihreä, vähän niinkuin tuo vaaleanvihreä forumin taustaväri, väri on kyllä aika pervo mutta oli aikoinaan ihan pakko valita sillä onhan se vähän sama kuin Punainen Alfalle.
Se on myös ollut mukavan harvinainen joten joskus on ollut vähän sama fiilis ajella kun Alfalla :wink:

Aikoinaan tuli koluttua Arizonan aavikkomaastoa jossa pyörä näytti kyllä kyntensä, varsinkin kun laitoin renkaisiin vahvikkeet kaktuksenpiikkejä vastaan. Suomessa ajo on ollut sekalaisempaa ja edelleen ikävöin noita sikäläisiä maasto-olosuhteita pyöräilyä ajatellen.

Vaikka tekniikka on jo nykypyörissä ajanut siitä pahasti ohi on se edelleen käyttökunnossa ehkä osittain johtuen siitä että siinä on käytetty aikoinaan suhteellisen laadukkaita Shimanon LX komponentteja. Täytyy varmaan nostaa runko sitten aikoinaan "tallin kattoon" kun se lopullisesti laukeaa eikä uusia osia enää siihen kannata laittaa.
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Munamankeli hyi! :wink:

Ei vaan mahtavan hienoja noi uudet fillarit. Pitikö teidän tällänenkin ketju laittaa tänne? Mä olen viimiset 15 minuuttia selannut eri valmistajien fillareita ja kohta taas joutuu raottaa lompsaa...
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Bianchi

Viesti Kirjoittaja Portti »

Bianchilta löytyy nykyäänkin maastopuolelle pyöriä, jotka on lähinnä XC-tyyppiseen ajoon tarkoittuja jäykkäperäisiä. Lisäksi taitaa olla joku lyhytjoustoinen täysjoustopyörä XC-käyttöön. Siellä XC-puolella noilla on tullut aika hyvää kisamenestystä kun Julien Absalon ajelee Bianchilla ja hän voitti viime vuonna Ateenassa olympiakultaa ja maailmancupissakin on tullut menestystä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
EdotL
Viestit: 907
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Pari vuotta sitten pitkäkyntiset veivät rakkaudella vaalimani yönmustan Raleigh Record Sprintin - vituttaa vieläkin ihan kympillä. Silloin tein päätöksen että tähän talouteen ei enää yhtään kallista pyörää hommata. Nyt ajelenkin keskihintaisella kuwaharan maastopyörällä. Siitäkin versio 1 pöllittiin kahden viikon kuluttua pyörän hankinnasta... :roll:
Tämä nykyinen yksilö onkin saanut olla pari vuotta rauhassa.
Toisaalta tekisi mieli siirtyä takaisin kilpapyörien pariin. On ne vaan niin paljon hauskempia kaupunkiajossa.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Parin vuoden tauon (Trek käytiin noutamassa parvekkeelta) jälkeen olis tarkoitus taas jatkaa polkemista. Käytiin eilen lounaalla Seabassin kanssa hakemassa Kauppaveljiltä Konan Dew Deluxet. Hintaansa nähden tuntuu aika pätevältä työmatka- ja lenkkihybridiltä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Hamil kirjoitti:Munamankeli hyi! :wink:

Ei vaan mahtavan hienoja noi uudet fillarit. Pitikö teidän tällänenkin ketju laittaa tänne? Mä olen viimiset 15 minuuttia selannut eri valmistajien fillareita ja kohta taas joutuu raottaa lompsaa...
Mankelikauppaan mars mars :-D

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Onkos täältä kukaan lähdössä Finlandiaan? Itse tuli ilmottauduttua 35km taipaleelle. Vähiin on reenit jääneet, mutta ajattelin kokeilla kuitenkin pääsenkö maaliin asti. :-D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Olen omistanut muutman vuoden bianchi maastopyörän.
Meille on kehittynyt sellainen viha/rakkaussuhde.
Osia on vaihdeltu varsin paljon. Mutta olen kärsinyt nahoissani...

Nyttemmin Bianchi on saanut jäädä "vanhuuden" lepoon.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

puuha kirjoitti:Nyttemmin Bianchi on saanut jäädä "vanhuuden" lepoon.
Nyt ois loistava mahdollisuus lähteä vimeiselle matkalle tonne finlandiaan :)

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Tulipa muuten mieleen menneet hyvät ajat.
Noin 20 vuotta sitten alla oli varmaan yksi Suomenmaan ekoista maastopyöristä eli Biachi Predator. Varkaiden iskettyä fillariin seurasi noin 6-8 kappaletta Vicini Cesana mallisia italopyöriä. Pyörästä sitten siirryttiinkin Alfan rattiin :-D

Viimeinen Vicini (tai se vähä mitä siitä oli jäljellä) siirtyi lepoon viime muuton yhteydessä tammikuussa. Kyllä muuten riipaisi! :(

Pyöräkauppaan pitäisi päästä, mutta autokatos on tehtävä ensin!!

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Niinhän siinä muuten sitten kävi että juhannuksen aikoihin hommasin ton camaleonten tilalle ekan oikean maantiepyörän tällaisen:

Kuva

Kilsoja takana tolla nyt noin 2500 ja lenkille en enää ikinä lähde muulla kuin maantiepyörällä. Tuli tossa reilu 2 viikkoa sitten ajettua elämäni pisin yhtäjaksoinen lenkki myllyn pyöräilyssä 235 km, ja tietysti suurin osa vesisateessa. Ens kesänä olis tarkoitus lähteä Ruotsiin kiertämään Vänern tai Vättern.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Vai kävit täällä meidän kulmilla. Toi reitti kulki lähes meidän talon ohi...

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Jees. Tallista löytyy kaksi Cinelliä ja yksi Tommasini. Ja on siellä vielä yksi brittipyörä ja päivittäisessä käytössä crossikännäri. Alfa on siellä vähän niinkuin tyhjän tilan täytteenä... Kisakausi meni plörinäksi jo talvella kun oli flunssaa koko ajan, mutta olen silti ajellut filoilla enemmän kuin Alfalla, niin tunneissa kuin kilometreissa mitattuna.

Hauskaa, että täällä on :-D oikeitakin :-D kuskeja.

Onnea uudelle Bianchille!

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Oikeasta kuskista mun kohdalla on varmaan turha puhua, kuntoilijasta ehkä.

Millanen Tommassini sulla tallista löytyy? On nimittäin tullut noita runkoja kuolailtua netissä jokusen kerran osoitteessa www.tommasini.it käykääpä katsomassa tolla pajalla on käsityötaito kunniassa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape kirjoitti:Onkos täältä kukaan lähdössä Finlandiaan? Itse tuli ilmottauduttua 35km taipaleelle. Vähiin on reenit jääneet, mutta ajattelin kokeilla kuitenkin pääsenkö maaliin asti. :-D
Finlandia taitaa jäädä väliin tänäkin vuonna, mutta katsomaan pitänee taas tulla ja reittikin tulee ehkä ajettua edellispäivänä tai edellisviikonloppuna. Olitko Antijape viime vuonna mukana?

Tervetuloa Antijape Finlandiaa seuraavana viikonloppuna takaisin Lahteen. Järjestämme 1.10. perinteisen MTB-Safarimme, jossa on tarjolla haastavampia polkuja kuin Finlandiassa ja ajelu tapahtuu leppoisassa ei-niin kilpailullisessa hengessä. Lisäinfoa:

www.mckramppi.com
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tarkoituksena oli osallistua Finlandiaan, mutta jää tälläkin kertaa väliin.
Alla olevalla pyörällä sinne ois tullut vielä lähdettyä. Uusi runko ei ole vielä saapunut:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=343581

Ja tällä ei jaksa pitkiä lenkkejä ajaa:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=306178

Bijankeista puheenollen... Oulussa Jussin Pyöräpiste myy jäljellä olevat maantietykit kohtuu rahalla pois. Kävin hämmästelemässä pariakin mallia ja maantiepyöräkuume nousi taas. Kevääksi on pakko saada maantiefillari.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Portti kirjoitti:Finlandia taitaa jäädä väliin tänäkin vuonna, mutta katsomaan pitänee taas tulla ja reittikin tulee ehkä ajettua edellispäivänä tai edellisviikonloppuna. Olitko Antijape viime vuonna mukana?
En ollut. Katsomassa kyllä ja aikas mutarallilta vaikutti, kun maaliintulijoita katseli. :-D
Portti kirjoitti:Tervetuloa Antijape Finlandiaa seuraavana viikonloppuna takaisin Lahteen. Järjestämme 1.10. perinteisen MTB-Safarimme, jossa on tarjolla haastavampia polkuja kuin Finlandiassa ja ajelu tapahtuu leppoisassa ei-niin kilpailullisessa hengessä. Lisäinfoa:www.mckramppi.com


Vaikuttaa oikein mukavalle safarille. Lähteäkkin vois, mutta todennäköisesti olen tuon finlandian jälkeen neliraajahalvauksessa pari viikkoa. Kunto kun on mikä on...

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape:

Noh, tuon Finlandian voi jättää väliin, niin jaksaa Safarilla paremmin. ;)

Viime vuotinen Finlandia oli muuten reitiltään paras moneen vuoteen. Reitillä oli aiempaa enemmän hienoja polkuosuuksia ja pururatapyöräilyä puoletaan oli vähemmän kuin aiemmin. Tänä vuonna teknisempiä polkuja on valitettavasti taas karsittu reitiltä.

Janne:

Mikä runko on tulossa Super-V:n tilalle? Onko Cannarimiehelle tulossa Prophet?
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Portti kirjoitti:
Janne:

Mikä runko on tulossa Super-V:n tilalle? Onko Cannarimiehelle tulossa Prophet?
Turnerin Flux on ollut tilauksessa jo pitkään. Mikäli en saa tuota runkoa niin pitää hankkia jokin väliaikaisratkaisu, esim. Clubroostin XC4 (SC Superlight kopio).
Toki profeettakin kävi mielessä. Sekään ei ole poissuljettu vaihtoehto :wink:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Janne:
Tuo Flux olisi hieno peli, toivottasti saat sen. Jousitusratkaisukin siinä on varmastikin toimiva kun näyttää olevan horst-linkullinen peli.

Profeettoja on pari kappaletta meidän porukassa ja omistajat luonnollisesti ovat niihin tyytyväisiä kun Cannari-fanaatikkoja ovat. Itse pitäisin kuitenkin Fluxin horst-linkkua fiksumpana kuin Prophetin single-pivotia. Pari horst-linkullista peliäkin on porukassamme ja hyvin kiipeää ja toimii ne vehkeet. Itsellä oli aiemmin single-pivot (Rotwild RCC09) ja nyt monilinkkujousitus (Rocky Mountain ETSX-70) ja eroja selkeästi on.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Juu kyllä sitä seuraavaa runkoa on speksattu ja spekuloitu niin paljon että tuo ois napakymppi :wink:
Muita vaihtoehtoja minulla oli:
Ellsworth Truth & Moment
SC Superlight
Spessun Endurot jne.

Turnerin Burneria ja 5spottia olen testannut ja tämä Flux on vielä askel parempaan IMHO. Ainut mikä tuossa toimituksessa on tökkinyt on rungon koko. Tuli jo yks ja se oli S kokoinen... Ällää odotellessa :crazyeyes:
Saa nähdä tuleeko ei oota.

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Alfaholisti kirjoitti:Oikeasta kuskista mun kohdalla on varmaan turha puhua, kuntoilijasta ehkä.

Millanen Tommassini sulla tallista löytyy? On nimittäin tullut noita runkoja kuolailtua netissä jokusen kerran osoitteessa www.tommasini.it käykääpä katsomassa tolla pajalla on käsityötaito kunniassa.
Tommasini on ratapyörä, Columbuksen SP -putkea. Se on minusta hienoin kulkupeli mitä omistan, jotenkin niin yksinkertaisen kaunis. Ikääkin sillä on, mutta hyvässä kunnossa on pysynyt.

Laitoin muutaman kuvan albumiin.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Portti kirjoitti:Noh, tuon Finlandian voi jättää väliin, niin jaksaa Safarilla paremmin.
Ei pysty enää, kun ilmottautuminen on maksettu. Se on menoa nyt. 22€ on kuitenkin paljon rahaa :wink:

Ens vuonna Portti ja Janne (+ muut halukkaat) lähtee messiin ja perustetaan alfateam. Pyydetään vaikka DA sponsoriksi! :lol:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape kirjoitti: Ei pysty enää, kun ilmottautuminen on maksettu. Se on menoa nyt. 22€ on kuitenkin paljon rahaa :wink:

Ens vuonna Portti ja Janne (+ muut halukkaat) lähtee messiin ja perustetaan alfateam. Pyydetään vaikka DA sponsoriksi! :lol:
Finlandiaan ajamaan lähtö voi olla aika epätodennäköistä ensi vuonnakin kun järjestelyjen taso ja reitti on mitä on (vaikka alueelle saisi loistavankin reitin).

Tahko 120MTB on sen sijaan aivan ehdoton tapahtuma, reitti on sopivan haastava ja järjestelyt aivan loistavat. Tänä kesänä Tahkolla oli mukana jo yli 700 osallistujaa. Sinne vaan mukaan ensi kesänä.

Lisäinfoa Tahkosta:

http://www.wildlifetelemark.fi/mtb/
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Mikä Finlandiassa mättää? Ihan jees se minusta oli kun muutama vuosi sitten sen edellisen kerran ajoin. Eihän se mitään teknistä ole, mutta jos laittaa koneeseen kierroksia alfistityyliin, alkaa olla mukavaa. Tosin yli 10-senttisillä jyystöillä ynnä muilla siellä ei mitään tee...

Tänä vuonna saattaa jäädä ajamatta, kuten kaikki muutkin kisat. Voih ja nyyh.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Roadkill:

Finlandian reitti on ihan jees jos tykkää ajella pururatavoittoisia teknisesti helppoja polkuja. Fyysisesti reitti on perinteisesti ollut rasittava kun korkeuseroja on Suomen mittakaavassa paljon ja vielä kun se pururadan jyystäminen on kovan vierintävastuksen takia rankkaa. Reitti on vuosittain vaihdellut ja viime vuotinen reitti oli teknisin ja eniten minun makuun oleva viime vuosina.

Valitettavasti tänä vuonna reittiä on taas helpotettu. Henkilökohtaisesti pidän haastavammista poluista ja kun täällä Lahden seudulla asun, niin tiedän, että täällä olisi mahdollista rakentaa haastavuudeltaan sen tasoinen reitti että se motivoisi myös vaativimmista poluista pitäviä. Tahkon tapahtuma on onnistunut tässä erinomaisesti ja sen tapahtuman osallistujamäärät ovatkin kasvaneet vuosittain ja suuruudeltaan se on jo selvästi Finlandiaa isompi.

Muilta osin järjestelyt ovat sitä tasoa (esim. huollot), että en ole aina kokenut saavani rahoilleni riittävästi vastinetta. Kontrasti on erityisen suuri kun vertaa järjestelyjä Tahkon tapahtumaan, joka on aivan erinomaisesti järjestetty.

Finlandia on ilman muuta tärkeä maastopyörätapahtuma ja sille on oma paikkansa. Itse en ole kuitenkaan riittävän motivoitunut lähtemään tapahtumaan mukaan tänäkään vuonna.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Olen samaa mieltä siitä, että Tahkon järjestelyt pelaavat kuin junan vessa. Mitä polkuihin tulee, kysehän on vähän kuin omenista ja appelsiineista - kuka mistäkin tykkää.

Tietty jos asuu Salpausselän liepeillä, saattaa muutenkin tehdä tiukkaa lähteä numerolapun kanssa ajamaan pururataa.

Tahkon juurakkohelvetti Kinahmilla ei kyllä hymyilytä minua... Ja sitten se Tuulivaaran kivikko. Neljä kertaa ne on tullut koettua ja tänä vuonna ajattelin pitää vähän taukoa...

Jottei menisi ihan offtopiciksi, niin laitanpa tähän loppuun CAMPIONISSIMO ja BIANCHI.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Roadkill:

Näin on näkkileipä! Eli olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä siitä, että kukin tyylillään ja myös Finlandialle on paikkansa. Itse vaan pidän hiukan erilaisista tapahtumista. Niin ja Kinahmin huipulla olevat polut ovat minusta aivan loistavia! ;)

Joka tapauksessa mukavaa, että Alfisteistakin löytyy muutamia maastopyöräilijöitä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Portti kirjoitti:Joka tapauksessa mukavaa, että Alfisteistakin löytyy muutamia maastopyöräilijöitä.
Mitä muuten olet mieltä Rocky Mountainista? Itselläni oli aikaisemmin Element Race, mutta myin sen pois kun oli karvan verran liian pieni. Seuraavaksi suurempi koko taas oli sellainen hirvi, ettei sillä arvannut ajaa. Hyvä fillari kuitenkin.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Roadkill:

Olen erittäin tyytyväinen ETSX:ääni.

Aiempi pyöräni oli single-pivot takajousituksella varustettu peli ja halusin sen jälkeen hienostuneemmalla jousitustekniikalla varustetun pyörän.

ETSX:n jousituksen toiminta on vastannut odotuksia. Suurin ero vanhaan peliin on ylämäissä (erityisesti teknisissä ylämäissä), joissa ETSX:n jousitus toimii aivan loistavasti. Ennen olin meidän porukassa ylämäkiosuuksilla korkeintaan keskinkertainen nousija, mutta pyöränvaihdon jälkeen nousukyky on aivan parhaimpien joukossa.

Alamäissä ja tasaisilla teknisillä osuuksilla ETSX on hyvä, mutta samanlaista etulyöntiasemaa kuin ylämäissä sillä ei saavuta.

Muita ETSX:n plussia:
- hieno viimeistely
- keskiö riittävän korkealla

Miinuksia:
- joustomatkan ja painon suhde ei-optimaalinen (eli voisi olla kevyempikin runko)
- melko korkea vaakaputken korkeus

Porukassamme on melko paljon erilaisia hyvätasoisia pyöriä (mm. Intense 5.5 EVP x2, Cannarin Prophet x2, Jekyllejä, Santa Cruz Heckler, Santa Cruz Blur, Trek Fuel 100, Specialized FSR) ja ETSX on niiden rinnalla erityisesti noissa ylämäissä ihan huippua ominaisuuksiltaan eikä missään muussakaan suhteessa kalpene tuossa porukassa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Portti kirjoitti:Onnea maaliinpääsyn johdosta! Luultavasti bongasin sinutkin kun oltiin siinä n. 20 km:n kohdalla vinoilemassa kilpailijoille reitin suurin piirtein ainoalla teknisellä pätkällä. Tämä oli siinä kun reitti kipusi Tiirismaan tv-mastolle. Telkkariinkin näköjään päästiin kun urkkaruudun pätkässä näytettiin meitä naureskelemassa kilpailijoille lähdön jälkeisessä mäessä.
Kiitokset. Maaliinpääsy olikin se ainoa tavoite ja vielä toteutuikin. Joo, ja muistan kyllä Tiirismaan ja muistan että tyyppejä siinä oli rinteessä ihmettelemässä, mutta kasvoja ei kyllä jäänyt mieleen. Ei oikein kerinnyt ympärille katselemaan kun v*tutti muutenkin lykkiä sitä fillaria ylös... 30km meni ihan ok, mutta viimoiset 5km kramppas molemmat reidet niin rajusti että tipuin varmaan 15-20 sijaa. Toisaalta näillä tuloksilla ei tunnu missään muutama kymmen sijaa. :-D
Sitten homman hauskimpaan osaan. Arvaappas mikä oli sijoitus? No 147 tietenkin! :lol: Tekisi mieli sanoa että oli ihan tarkoitus, mutta puhdas sattumahan tuo oli.

edit: nii ja aika oli 2:39:07

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape kirjoitti: Joo, ja muistan kyllä Tiirismaan ja muistan että tyyppejä siinä oli rinteessä ihmettelemässä, mutta kasvoja ei kyllä jäänyt mieleen. Ei oikein kerinnyt ympärille katselemaan kun v*tutti muutenkin lykkiä sitä fillaria ylös...
Heh, sen takia me se katselupaikka valittiinkin kun tiedettiin että suurin osa jengistä taluttaa siinä kohdalla. Noin kymmenkunta kuskia ajoi sen mäkipätkän ylös ilman jalkakosketuksia. Muut talutti - ja me kommentoitiin kaikkea kivaa ohikulkijoille.

Tuossa muuten yksi kuva meistä siinä paikassa.

http://www.nic.fi/~helear/index.php?spg ... lters=#pic

Minä olen toiseksi alimmainen taputtajista.

Urheiluruudun Finlandiapätkäkin löytyy muuten netistä:

http://www.yle.fi/urheilu/video/id18260.html
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Portti kirjoitti:Heh, sen takia me se katselupaikka valittiinkin kun tiedettiin että suurin osa jengistä taluttaa siinä kohdalla. Noin kymmenkunta kuskia ajoi sen mäkipätkän ylös ilman jalkakosketuksia. Muut talutti - ja me kommentoitiin kaikkea kivaa ohikulkijoille.
Jooh, nyt muistuu tarkemmin mieleen tuo kohta. Täytyy sanoa että mulla oli ihan täysi työ pelkästään siinä pyörän työntämisessä. Hattua pitää nostaa sille joka sen ylös polkee ilman maa kosketuksia. Ei onnistuisi minulta vaikka ihan "freesinä" saisi yrittää. Toiseksi viimeisessä mäessä tuli Sauser ohi kun itse lykin fillaria. Jamppa paineli ohi ylämäessä kovempaa mitä mä uskallan ajaa alamäessä. Mä en vaan tajua sitä kuntoa ja lihaskestävyyttä. Itse olin kuitenkin ajatut vasta reilut 30km ja Sauser reilut 65km. :shock:

Täällä hurja määrä kuvia

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape kirjoitti: Hattua pitää nostaa sille joka sen ylös polkee ilman maa kosketuksia. Ei onnistuisi minulta vaikka ihan "freesinä" saisi yrittää.
Kyllähän tuo tuli ajettua taas ylös ilman jalkakosketuksia silloin sunnuntaina. ;) Ajan aika usein sitä pätkää kun asun suht lähellä ja ehdin iltalenkillä kiertämään tuon polun mistä johtuen optimaaliset ajolinjat on tiedossa. Ehkä 75% kerroista menee ilman kosketuksia tuo em. paikka kun on kuivaa. Märällä on sitten haastavampaa. Ja tietysti monta kertaa haastavampaa kisatapahtumassa.

Sauser joutui ensimmäisellä kierroksella jalkautumaan kerran kun jäi ruuhkaan, mutta toisella kierroksella ajoi aika vaivattoman näköisesti koko osuuden ilman jalkakosketuksia.

Siinä lähistöllä on muuten paljon hienoja polkuja, jotka Finlandia-reitti valitettavasti kiertää pururatoja pitkin.

Lauantaina on sitten edessä meidän oma MTB-Safari, jossa on haastavaa polkua tarjolla enemmältikin.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Hienoa huomata että löytyy pyöräilijöitä alfa porukasta . Itse käyn kaverin kanssa ajelemassa kallioilla ja poluilla yms. On ihan perus etujousto fillari molemmilla . :P
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Portti kirjoitti:Kyllähän tuo tuli ajettua taas ylös ilman jalkakosketuksia silloin sunnuntaina. ;)
Nostan siis hattua. Itse tuskin tuohon pystyisin... Pitänee tässä ensi vuoden aikana vähän chipata tätä omaa kauramoottoria, niin ehkä sit ens vuonna.
Portti kirjoitti:Siinä lähistöllä on muuten paljon hienoja polkuja, jotka Finlandia-reitti valitettavasti kiertää pururatoja pitkin. Lauantaina on sitten edessä meidän oma MTB-Safari, jossa on haastavaa polkua tarjolla enemmältikin.
Kiva olisi tuohonkin osallistua, mutta tänä vuonna ei onnistu. Pitää siis jättää sekin ensi vuoteen. Tuskin teidän mukana tänä vuonna silti olisin pysynytkään. :)

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Antijape: ensi vuonna sitten Tahkolle mukaan.

Niko: juu, näyttää tosiaankin sentään muutama pyöräilijä löytävn alfistienkin joukosta.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Portti: Eipä näytä sittenkään tulevan Turnerin Fluxia kuten jo arvelin. En tiedä missä ihmeessä homma mättää. Pitänee kinnata alkutalvi Sännärillä vielä ja kattella rauhassa muitakin vaihtoehtoja.
Fluxin saaminen venyy n.3 kk:lla. Mikä sekin ois toisaalta ihan jees.
Tässä vielä speksit, joilla runkoa metsästetään: satulatolppa 27,2, top tube mitta n. 60cm, joustoa 4" max. 5".

Spessuako sitä pitää alkaa hommaamaan jos ei jaksa ootella Turneria? :wink:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Janne:

Suomestako Turneria olet yrittänyt saada? Kannattaisiko Saksan tai Enkkujen kautta hankkia, niin voisi alkaa homma pelittämään? Pari viikkoa sitten kävin Lontoossa Cycle Surgeryn-liikkeessä ja siellä näytti olevan pitkä rivi eri Turnerin malleja. Nettisivujen mukaan ei kyllä Fluxia löydy varastosta, mutta aina kannattaa kysyä.

http://www.cyclesurgery.com/brandlist.aspx?brand=Turner
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kysytty on tuoltakin. Kyselin runkoa enkuista, sakuista ja kimmolta. Muita kokoja tuntu olevan paitsi meikäläiselle. Annan nyt asian olla ja palaan asiaan kun tulee veronpalautukset :wink:

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Homma etenee ja tällä hetkellä kiinnostaa kovasti 05 mallinen 5 Spot. Speksit natsaa täydellisesti ja mikä myös tärkeää...runko näyttää pirun hienolta.

Aika yllättäviä runkoja tullut käytyä läpi oikeaa miettiessä. Tässä muutamia:
Yeti As-x
Mountain Cycle Moho Slix
Intense Tracer
Cannondale Prophet
Cove G-spot
Clubroost XC4
Santa Cruz Superlight
Santa Cruz Heckler

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onko Flux-ajatus nyt haudattu kokonaan? Turner 5-Spot on kovin kehuttu tuolla ameriikan maalla ja aivan pätevältä peliltä se vaikuttaa - omakohtaisia kokemuksia ei ole. 2006 vuodella Turner on vissiin muuttamassa jousitusratkaisujaan pois Horst-linkuista lisenssisyistä. Tilalle taitaa olla tulossa hiukan yksinkertaisempi ratkaisu - harmin paikka.

Noista mainitsemistasi vaihtoehdoista muutamaa löytyy/on löytynyt meidänkin porukasta:

Tracer: Horst-linkkujousitus tuntuu olevan pätevä ja toimiva ratkaisu. Vieläkö tuota Traceria saa jostain kun Intense on siirtynyt VPP-jousituksiin mallistossaan? Meilläkin entisellä Tracerin omistajalla on nyt Intense 5.5 EVP. Olisiko sinulle sopiva malli Intense Spider? Entä Santa Cruz Blur?

Heckler/Prophet: molempia löytyy porukastamme, mutta itse en enää ostaisi single-pivot-jousituksella varustettua pyörää itselleni.

Onko Specialized vielä vaihtoehtona? Vm. 2006 Stumpjumper ei olisi paha vaihtoehto.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Vastaa Viestiin