Kiteen kiireisiä.... Sanomalehti Etelä-Saimaa 26.03

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Itse olen jollakin tapaa ylpeä siitä, että vaikka alfa on ollut alla jo lähes vuoden, ei ole vieläkään tullut tarvetta koittaa mitä se kulkee.
200:ssa on mittari käynyt ja se riittää toistaiseksi.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

156 V6:n mittariin tuli kelattua aikoinaan aika tarkkaan 238km/h! Yömyöhään VT2:lla.
Siinä on meikäläisen kokeilut.. Ai niin, mopolla joskus n. 270km/h.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

JiiPee kirjoitti: Kaksi muksua takapenkillä rauhoittaa kummasti menohaluja. Jos haluan mennä kahtasataa ja ylikin, astun finskin koneeseen ;-)
Näinhän se menee. Omat muksut ja vastuu rauhoittaa kummasti 8)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: 235kmh

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

jupasierra kirjoitti:Herätessäni eräänä aamuna iski mieleen pirullinen ajatus. Nyt lähden kokeilemaan alfan kulun. Moottoritien pinta oli kuiva, eikä liikennettä ollut juurikaan. Toinen kaista vapaa koko ajan. Kun 200 oli mittarissa ei vauhti tuntunut kovalta. Ei kun talla lattiaan. Aika nopeasti mittarissa oli ohjekirjan lupaamat 235 kmh eikä vauhti vieläkään tuntunut kovalta. Jossain edessäpäin häämötti rekka oikealla kaistalla jonka takana ajoi henkilöauto. Tiesin että edessäpäin oli pitkä loiva alamäki. Kaasua hölläämättä kiihdytin reikä päässä kohti mäkeä mielessä nopeusmittarin neula 250 kmh:n kohdalla. Etäisyyden ollessa ajoneuvoyhdistelmästä arviolta 100m lähti henkilöauto ohittamaan rekkaa. Kukaan ei usko miltä tuntui painaa jarrupoljin pohjaan absien hakatessa ja auton perän lähestyessä. Henkiläauton koukkaus oikealle kaistalle ohituksen jälkeen pelasti kolarin. Rekan ja henkilöauton valojen vilkutus tuntui mitättömältä rangaistukselta tästä typerästä teosta. Kahden tupakan ja kaikkien kirosanojen lausumisen jälkeen päätin tämän kokeilun jäävän viimeiseksi. Elossa ollaan !
Riipaiseva juttu. Oma mielipiteeni muuten on että huippuja on turvallisempaa kokekilla yksikaistaisella tiellä koska tulee hiljennettyä jos vaan jossain tulee näkyviin auto, mutta motarilla haluaa samalla kokekilla tuollaista ohitustilannetta kun vaikuttaa että itsellä on oma kaista. Vanhan alffasi mittariin sain muuten 220 sillä tarkalla mittarilla ja pienillä renkailla. Nykyisellä pelillä muuten tuntuu olevan tasan samat jollei paremmatmenohalut kun alffalla vaikka on 20 heppaa vähemmän (josta ei tosin voi olla varma kun on rempattu turbo) ja hyvin sama paino. Ja bensaa palaa taajamassa yli kolmanneksen vähemmän, mutta väännössä sitten jäädäänkin auttamatta pois pelistä. Mutta nyt on ollut tarkoituksena lähteä hakemaan oikea peli eli satakuusnepa V6 2.0 turbo :-D Kunhan selviää miten se luonnistuu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Vaikka vedättäis yöllä motarilla, niin kannattaa seurata myös sitä oikeaa kaistaa. T: Nimimerkki oikealla kaistalla kyttien sierra, vasemmalla 236kmh...

Reippaammassa kyydissä sitä liikennettä pitää muutenkin lukea reilusti eteenpäin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Hmmm tuo oma 156 alkaa kiitettävästi hyytymään 5. vaihteen jälkeen eli about 210 mittarinopeudessa. Sen jälkeen tarvitsisi ilmeisesti jumalattomasti suoraa että saisi sen 230 todellista. Jonkun alamäen jälkeen taisi viime kesänä tulla nähtyä vajaa 230 mittarissa.

EDIT: Jotenkin muakin rauhottanu yksi tapaus. Tuli tuossa vapun tietämillä availtua kaasua suoralla eräällä kapealla "tutulla" metsätiellä(ulkomailla tottakai :mrgreen: :mrgreen: ). No, minua ei kuitenkaan oltu informoitu siitä että suoran loppupäästä oli revitty asvaltit pois... Alkoi olemaan hieman matkustaja-fiilis, kun pimeässä 150-160 vauhdeissa alkaa perä liitämään soralla ihan kuin jäätä olisi alla ja mutka edessä. Todettuani 3-4 kertaa että nyt mennään metsään, niin jotenkin siitä tilanteesta vaan tuli selvittyä, eikä muuten varmana tule enää vastaavanlaisia riskejä otettua. Eipä nimittäin huvittaisi joutua pyörätuoliin parikymppisenä taikka aiheuttaa moisilla toimilla harmia jollekkin toiselle.

Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Asenteet hukassa?

Viesti Kirjoittaja PPT »

Monesti tulee mietittyä mikä näiden"Kaahari autoilijoiden"asenne liikenteeseen on? Jatkuvasti saa lukea mitä hurjimpia juttuja ylinopeuksista ja kuoleman tapauksista!Olin luennolla ja eräs "proffa"sanoi,että joillakin on jäänyt PlayStation "fiilis päälle ja sillä asenteella ollaan ratissa!No on syy mikä tahansa ,alkaa liikenne kuri olla aika heikoilla kantimilla! seuraavassa täältä muutama juttu!
Poliisia kovaa pakoon Kalajoella!

Väärillä rekisterikilvillä varustettu auto kiihdytti pakoon valtatie 27:lle kohti Ylivieskaa. Nopeus oli korkeimmillaan 170 kilometriä tunnissa myös 80 kilometrin nopeusrajoitusalueella. Kapeilla ja huonokuntoisilla metsäautoteillä pakoauton nopeus ylitti 100 kilometriä tunnissa!Vuonna 1986 syntynyt paikallinen nuori mies ei osannut kertoa järkevää syytä tempaukselleen. Ajoneuvossa oli kolme matkustajaa.!
Kaksi kaahailijaa kiinni Pietarsaaressa!
Pietarsaaren poliisi pysäytti myöhään torstaiyönä kaksi rajua ylinopeutta ajanutta autoilijaa. Vuonna 1986 ja 1978 syntyneet kuljettajat ajoivat 151 ja 131 kilometrin tuntinopeudella Ruusasholmantiellä, jolla on 80 kilometrin tuntinopeusrajoitus.
Hurja ylinopeus Kokkolassa kaupunkialueella!
Kuljettaja ajoi kuudenkympin rajoitusalueella 114 kilometrin tuntivauhtia.
Hurja ylinopeus johti ajokieltoon,Linnusperäntien liittymän kohdalla 130 km/h. Paikalla on 60 km/h:n rajoitus. Kuljettaja määrättiin heti väliaikaiseen ajokieltoon.
Rajuja ylinopeuksia Kokkolassa!Rautatiekadulla viidenkympin rajoitusalueella tutka näytti heidän ajokkinsa vauhdiksi 112 kilometriä tunnissa ja Eteläväylällä kahdeksankympin alueella vauhti nousi 180 kilometriin tunnissa. Kuljettaja menetti korttinsa ja sai ajokiellon. Loppuyön hän vietti poliisin pahnoilla.Nuori mies ajoi poliisin tutkaan 142 km/h kuudenkympin alueella Kälviällä tiistaita vasten yöllä puoli kahden jälkeen. Liikkuva poliisi nappasi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kasitieltä kaaharin, joka ajoi 80 km/h:n nopeusrajoitusalueella 177 km/h.Varsin korkea ylinopeus mitattiin sunnuntai-iltana valtatie 13:lla Korkeahuhdalla. Autoilija ajoi poliisipartiota vastaan kahdeksankympin alueella peräti 131 kilometriä tunnissa eli ylinopeutta oli 51 km/h.Sundbyssä sunnuntaina puolen päivän aikaan. Vuonna 1980 syntynyt mies ajoi kahdeksankympin alueella poliisin tutkaan 152 km/h. Varhain sunnuntaiaamuna Kokkolan keskustassa tapahtunut kaahailuonnettomuus oli yksi esimerkki jatkuvasti lisääntyneistä törkeistä liikenneturvallisuuden vaarantamistapauksista. Taajamien sisällä suoritetut kilpa-ajot ja jopa sadanviidenkympin kiihdytykset keskustan suorilla kadunpätkillä eivät ole harvinaisia. Ikävä suuntaus on valtakunnallinen ja nähtävillä koko maakunnassa.


Ei tälläisiä juttuja tällä seudulla lehdet kirjoitelleet 10 vuotta sitten,ja todettakoon,että kyllä autoilla silloinkin pääsi ja lujaa!Olisi mukavaa päästä lukemaan näitä tutkintopöytäkirjoja ja nähdä monessako tapauksessa on "tuontiauto" ollut kyseessä!
Toiminta on taikasana!

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

miksei suomessakin olisi autobaanaa missä vois kellottaa omat huippunopeudet, sellanen missä olis viel alamäki ja nopeuden näyttö taulu :lol: no joo, ehkä ei kauhean hyvä idea...
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Aina kannattaa miettiä ajaako kylällä ylinopeutta, vai jossain tyhjällä maantiellä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin