Sivu 3/39

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 12:19
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kuinkas pitkään noita mömmöjä kannattaa maalipinnassa makuuttaa ennen kiillotusta? Jossakin joku kehui pyyhkineensä Glymit pois vasta nukutun yön jälkeen - voiko näin tehdä suht vilkasliikenteisen kadun varressa, jossa kuitenkin jonkin verran irtohiekka pöllyää.

Jos sitä vaikka ensi viikonloppuna innostuisi...

Onko muuten kokemusta noista parin kympin kiillotuskoneista, joita mm. Motonet kaupittelee? Helpottaako työtä vai pilaako tuloksen lopullisesti (jos ei ole ammattilainen)? Laikkoja pitää ainakin olla aika läjä eri vahoja ja vahauskertoja varten?

Lähetetty: 17 Huhti 2005, 22:31
Kirjoittaja potkuhousu
Vittorio Jano kirjoitti:Kuinkas pitkään noita mömmöjä kannattaa maalipinnassa makuuttaa ennen kiillotusta? Jossakin joku kehui pyyhkineensä Glymit pois vasta nukutun yön jälkeen - voiko näin tehdä suht vilkasliikenteisen kadun varressa, jossa kuitenkin jonkin verran irtohiekka pöllyää.?
Tuota en suosittele jos joudut pitämään kadunvarressa. Vahan poiston yhteydessä hankaat hiekalla pellit naarmusiksi.

Naapurin emännän autoon laitoin juuri AG tuotteita, kun en itse niitä enään tarvitse, annoin kuivua noin tunnin ja pyyhintä. Ihan Ok auto tuli ja saankohan mä sitten pullaa palkaksi :lol:

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 08:08
Kirjoittaja Pablo Honey
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: En minä ainakaan pysty, koska:
b) ei ole omakotitaloa, jonka pihassa jatkuvasti nysvätä autoa
Kerrostaloasukkina yllätyin iloisesti, kun löysin Shellin itsepesulan. 4 eurolla saa pestyä auton todella puhtaaksi: 2 euroa menee esihuuhteluun paineella ja pesuaineen levitykseen. Välissä sitten pesu omalla pesusienellä+vedellä (kannattaa ottaa ämpäri mukaan, jonne esihuuhtelun aikana suihkuttaa vähän pesuvettä) ja loput 2 euroa käyttää sitten huuhteluun. Nestemäisen vahankin voi ruiskia pintaan, jos huvittaa. Näppärää!

Aikaisemmin pesin Nesteen itsepesulassa, jossa tulee ensinnäkin paljon enemmän hiki, jos aikoo 4 euroon saada kunnon tuloksen, ja toiseksi joitain voi pelottaa siellä käytössä oleva harja...

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 09:22
Kirjoittaja alfista
Naarmun vahaaminen piiloon, onnistuuko? Talven likakerroksen alta paljastui parkkipaikalla saatu vaakasuuntainen naarmu. Likaisen auton hiekkakerroksen ja viereisestä parkista peruuttaneen kädettömän tulosta.

Naarmut eivät ole syviä mutta näkyvät vaaleina (kuivassa) maalipinnassa. Eikö tuollaisen saa hiovalla tai restauroivalla vahalla pois?

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 11:27
Kirjoittaja MarcusV
Näkemättä en sano mitään mutta itse sain pienet kuraista maalipintaa pahvilaatikolla hinkkaamalla tulleet naarmut pois Motipin kliinerivahalla.
Lähtivät kokonaan! Fareclan todella todella hieno hiomatahna on varmaan yksi mitä voi myös kokeilla, tai maalipinnan hiontaan tarkoitettua erikoisainetta. Uudistaalla kliinerillä lähtee, ja päälle vaikkapa värivaha vielä lisäksi..
Itse suosin lampaanvillalaikkaa ja AKKUporakonetta tuossa hommassa, ei ota liikaa jengaa ja polta pintaa :mrgreen:

Säilyykö autovahat pakkasessa?

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:00
Kirjoittaja Portti
Säilyykö autovahat pakkasessa? Minun Autoglymin vahat ovat talvehtineet kylmässä ulkovarastossa ja rupesin pohdiskelemaan, että tykkääkö vahat jollain tavalla kyttyrää kovista pakkasista? Onko kenelläkään kokemuksia/kommentteja asiasta?

Re: Säilyykö autovahat pakkasessa?

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:02
Kirjoittaja Antijape
Portti kirjoitti:Säilyykö autovahat pakkasessa? Minun Autoglymin vahat ovat talvehtineet kylmässä ulkovarastossa ja rupesin pohdiskelemaan, että tykkääkö vahat jollain tavalla kyttyrää kovista pakkasista? Onko kenelläkään kokemuksia/kommentteja asiasta?
Kokemuksia ei ole, mutta eikös ainakin punaisen glymin purkissa lue ISOLLA että suojeltava jäätymiseltä...

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:06
Kirjoittaja 90
oman käsitykseni mukaan mitään vahaa ei saa säilyttää kylmässä..
omat vahat ovatkin aina talvehtineet lämpimässä... :wink:

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:09
Kirjoittaja potkuhousu
Vahat menee kuraksi pakkasessa ja menettävät ominaisuutensa, eli roskis tavaraa.

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:14
Kirjoittaja 90
samaa mieltä potkuhousun kanssa eli ei muuta kuin kurat roskiin ja uutta vahaa ostamaan.. :)

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 16:22
Kirjoittaja puuha
Hommasin bilteemasta sellasen parinkympin kiillotuskoneen. Ihan hyvin toimii ja sillä saa paremman kiillon kun käsin hinkaamalla.
Ihan hyvä sijoitus.

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 17:04
Kirjoittaja Pasi
puuha kirjoitti:Hommasin bilteemasta sellasen parinkympin kiillotuskoneen. Ihan hyvin toimii ja sillä saa paremman kiillon kun käsin hinkaamalla.
Ihan hyvä sijoitus.
Olen kuullut joitain kauhukertomuksia kiilotuskoneista, jos niitä ei osaa käyttää kunnolla... voi tulla rumaa jälkeä :roll:

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 18:24
Kirjoittaja Rolle
Siihen tarvitaan varmaan jo vähän järeämpiä aineita kuin AG:n punainen.

Kukaan kokeillut AG:n vinyl & rubber clean vai mikä olikaan nimeltään..?

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 18:50
Kirjoittaja Vittorio Jano
Pasi kirjoitti:Olen kuullut joitain kauhukertomuksia kiilotuskoneista, jos niitä ei osaa käyttää kunnolla... voi tulla rumaa jälkeä
Minä myös ja siksi kyselinkin. Rolle siis tarkoittaa sitä, että vahingot ovat johtuneet liian hiovista mömmöistä, eikä koneesta/sen väärästä käytöstä?

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 19:40
Kirjoittaja Rolle
Sitä mä ajattelin, kait jonkun yleispuhdistavan ei-hiovan vahan saa poltettua siihen pintaan jos oikein yrittää, mutta jos ensin levittää käsin ja vasta kiillottaa sillä hitaasti pyörivällä koneella niin en tiedä saako tuhoa aikaiseksi..? Tosin se kiillottaminen ei ole ainakaan AG:n punaisella kovin paha homma..

Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.

Kohta pyyhkimään kultainen pois ja ihmettelemään.

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 20:04
Kirjoittaja Pasi
Tänään sain töihin kuljetettuna clay barin ... pääsee kokeilemaan sitä vasta kk päästä :roll:

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 20:52
Kirjoittaja jarski
Rolle kirjoitti:Siihen tarvitaan varmaan jo vähän järeämpiä aineita kuin AG:n punainen.

Kukaan kokeillut AG:n vinyl & rubber clean vai mikä olikaan nimeltään..?

juu antaa "tehdasuuden" kiillon voi vetää mataksi tai teinidxkiilloksi :mrgreen: putsaa myös hyvin :-D

Lähetetty: 18 Huhti 2005, 22:46
Kirjoittaja potkuhousu
Rolle kirjoitti: Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.
Mulla oli käytössä AG tuotteet (punainen ja kulta) kaksi vuotta ja vahasin auton noin 4-6 kertaa vuodessa. Edellisestä vahauksesta noin 2kk. Pesin auton todella tarkkaan Fairyllä. Näytti puhtaalta. ClayBar kehiin ja se tuli aivan mustaksi.

Tässä on muuten yksi kuva autosta jolle vain kokeiltiin Zainoa Z-3:sta. Eli auto pestiin ja laitettiin yksi kerros vahaa ilman mitään pohjatöitä. auton väri on musta. Kuva on meganen

Kuva

EDIT: ClayBaria voi käyttää muidenkin vahojen kanssa eli vaikka AG. Ensin pesu Fairyllä -> ClayBar -> Pesu AG pesuaineella/tai Fairyllä -> Vahaus

Lähetetty: 20 Huhti 2005, 11:10
Kirjoittaja ahma
potkuhousu kirjoitti:Vahat menee kuraksi pakkasessa ja menettävät ominaisuutensa, eli roskis tavaraa.
No perkeles, huomasin että omat tönikät löyty auton takaluukusta, koko talven siellä talvehtineena. Pitänee käydä ostamassa uudet.

Sellaisen honkkarin vahausmasiinan ostin eilen.. Katotaan miten jätkän käy.

Lähetetty: 20 Huhti 2005, 13:54
Kirjoittaja alfista
potkuhousu kirjoitti:Tässä on muuten yksi kuva autosta jolle vain kokeiltiin Zainoa Z-3:sta. Eli auto pestiin ja laitettiin yksi kerros vahaa ilman mitään pohjatöitä. auton väri on musta. Kuva on meganen
Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä. :crazyeyes:

Edit: Niin, kiitos ohjeista MarcusV

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 23:37
Kirjoittaja japa
niin, uskaltaako noita kiillotuskoneita käyttää ? Katselin juuri BT:sta ~20 vehjettä. Vahoina käytän AG:n punaista ja extra gloss protectionia.

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 23:49
Kirjoittaja potkuhousu
alfista kirjoitti: Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä. :crazyeyes:
Omistaja ilmoitti että kyseessä kiveniskemiä eikä armas tähtikuvio. Mäkin jo ihmettelin kuinkas ne tähdet muka näkyy päivällä noin kirkkaasti :)

Lähetetty: 21 Huhti 2005, 23:51
Kirjoittaja EdotL
japa kirjoitti:niin, uskaltaako noita kiillotuskoneita käyttää?
Uskaltaa.
Pari kohtaa kannattaa pitää mielessä:

1) Älä paina konetta.
2) Levitä vaha autoon n. neliön alueissa, neljään suuntaan. (esim. ensin koko neliön alue ylös-alas ja sitten vasen-oikea suuntaisilla liikkeillä)

Helppoa hommaa noitten glymien kanssa. kiillotusvaiheessa ei välttämättä konetta edes tarvitse.

Lähetetty: 22 Huhti 2005, 07:58
Kirjoittaja Vittorio Jano
EdotL kirjoitti:Helppoa hommaa noitten glymien kanssa. kiillotusvaiheessa ei välttämättä konetta edes tarvitse.
Juuri tämän takia päätin sitten olla ostamatta.

Lähetetty: 22 Huhti 2005, 18:41
Kirjoittaja motorhead
Mitenkäs glymien levitys toimii tommoisissa 5-10 asteen lämpötiloissa?
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.

Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?

olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.

Lähetetty: 23 Huhti 2005, 14:13
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kaupassa selailin uutta AutoBildiä ja sen vahatestiä. Joku Korrekin tuote voitti ja AG yhdistelmä punainen+kulta todettiin keskinkertaiseksi. Ostakoot joku, jota kiinnostaa enemmän.

Lähetetty: 23 Huhti 2005, 14:28
Kirjoittaja MarcusV
Autobildi on tilauksessa.. Täytyy katsoa toi juttu :)

Oletteko kokeilleet laiskanmiehen vahoja kuten Turtlen Extreme Speed Waxia.. Ostin sen takia että joskus tekee tiukkaa ajan kanssa ja ei kerkeä vahaamaan autoa pesun jälkeen.. Enpä sitten tiedä tekeekö tolla yhtää mitään, parempi kai kun ei mitään :) Suihkuta ja pyyhi :D

Lähetetty: 23 Huhti 2005, 18:16
Kirjoittaja Pablo Honey
motorhead kirjoitti:Mitenkäs glymien levitys toimii tommoisissa 5-10 asteen lämpötiloissa?
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.

Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?

olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.
Itse vahasin n. kuukausi sitten vähän alle 10 asteen lämpötilassa, ja hyvin tuo mielestäni toimi. Tuosta yön yli pakkasessa kuivumisesta en kyllä osaa sanoa, kun itse en antanut kuivua kuin ehkä puoli tuntia, tai sen aikaa, mitä kului aineen levittämiseen koko autoon. Tulokseen olin silti varsin tyytyväinen. Että siitä vaan vahailemaan, ei siitä haittaakaan voi olla! :)

Lähetetty: 23 Huhti 2005, 18:21
Kirjoittaja alfista
potkuhousu kirjoitti:
alfista kirjoitti: Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä. :crazyeyes:
Omistaja ilmoitti että kyseessä kiveniskemiä eikä armas tähtikuvio. Mäkin jo ihmettelin kuinkas ne tähdet muka näkyy päivällä noin kirkkaasti :)
No huh, onneksi. Ei tule ihan mahdottomia paineita vahauksen laadulle. Ehdin kyllä jo hakea myllyttimen. :mrgreen:

Lähetetty: 25 Huhti 2005, 13:16
Kirjoittaja OL
Tuosta autonpesusta, ite oon ollu töissä pari kesää autopesulassa, ja näin homma siellä eteni:

1. Levitetään suihkupullolla pesuaine, (liuotin jos on tarvis) ja annetaan vaikuttaa.
2. Pestään painepesurilla pois.
3. Pestään auto sienellä. Yksi sieni autolle, ja toinen ovenväleille ja vanteille. Omat pesuvedet.
4. Huuhdellaan auto vesiletkulla.
5. Kuivataan auto säämiskällä. Taas oma säämiskä itse autolle ja ovenväleille.

Olen auton kuivaamisen kannalla, sillä pesuaineet jättävät pilkkuja, jos auton vain "annetaan" kuivua. Ja esim. laseista niitä ei tunnu saavan kirveelläkään pois. Vahaamisessa olen koneen kannalla. Käden jälki jää helposti. Toki ahtaat paikat on pakko käydyä käsin. Kokematon koneen käyttäjä saa myös helposti jäljet maalipintaan väärällä käytöllä. Mutta useasti nämä jäljet ei kaikissa valoissa näy, kuten ulkona. Naarmuinen, haalistunut pinta täytyy kiillottaa, pelkästä vahasta ei kiillon kannalta ole mitään hyötyä.

Lähetetty: 27 Huhti 2005, 11:03
Kirjoittaja ahma
Pesin Alfan viimein eilen ja vedin Korrekin kovavahan pintaan. Tuossa Korrekissa on aika kova hinkkaaminen jos se pääsee kuivahtamaan liikaa. Siinä kohtaa tuollainen vahauskone on lähinnä tiellä, kierrokset loppuu samantein kun koittaa pistää painoa päälle.

Jäljestä tuli ihan siedettävä.. Helmat on vaan ikävästi ruvella ja helman ja kurakaaren kulmaan alkaa puskemaan pahanlaatuista kukkaa. Pitäis varmaan paikkauttaa tai vaihtaa autoa.. :|

Lähetetty: 27 Huhti 2005, 11:56
Kirjoittaja glideslope
Itsekin suoritin samat manööverit eilen, eli autonpesun jälkeen Autobildin testivoittaja Korrekin TFX kestovaha pintaan Bilteman masiinalla ja jokusen odottelun jälkeen kiillotus perään.

Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.

Lopputulos oli mielestäni kiillon suhteen tosi hyvä vaikka mustasta väristä johtuen huippukiilto peittyi muutamassa tunnissa ilmassa leijaileviin pölyhiukkasiin...

Lähetetty: 28 Huhti 2005, 14:46
Kirjoittaja Vittorio Jano
Eilen innostuin tekemään perinteisen punainen-kulta-käsittelyn. Auto Glymin tuotteiden paras puoli on kyllä tuo helppo käsiteltävyys. Varsinkin SRP irtoaa maalipinnasta melkein itsekseen, kunhan antaa sen kuivua rauhassa.

Oikein hyvä tuli, ei ole pinta enää kuolleen näköinen. Albumissa uusia kuvia.

Lähetetty: 28 Huhti 2005, 15:40
Kirjoittaja Pablo Honey
glideslope kirjoitti: Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Mitenkäs nopeasti tuo Korrek jämähtää auton pintaan niin, että kiillotuksesta tulee tuskaisen hikistä? Uskaltaako sen levittää koko autoon ennen kuin alkaa kiillottaa, vai onko homma hoidettava pieni alue kerrallaan?

Itsekin lasken kyllä AutoGlymin eduksi juuri tuon, mitä Vittorio Janokin totesi, että jämähtämistä ei juuri tarvitse pelätä.

Lähetetty: 28 Huhti 2005, 19:47
Kirjoittaja Rolle
Olin kuulevinani uudesta AG:n mustasta Ultra Deep Shine, erityisesti tummille autoille tehty. Sellaista ei ainakaan ole maahantuojan sivuilla mutta täytyy tutkailla josko ilmestyisi kauppoihin.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 00:33
Kirjoittaja OL
glideslope kirjoitti:Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Juu, vähän termistöväärinkäsityksiä. Eli se minkä minä käsitän kiillotuksella, on kun vedetään koneella ns. hiova aine pintaan. En nyt ole varma onko tämä sama mitä sanotaan myllytykseksi. Eli maalipinnan kiillotus, sen jälkeen sitten vedetään suojaava vaha. Ja sitten kuivunut vaha pyyhitään liinalla pois. Se ei ole kiillotusta, vain vahan pois pyyhkimistä :wink:

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 00:49
Kirjoittaja GAMMA500
OL: olet ymmärtänyt myllytyksen juuri oikein :) enpä ole tullut ajatelleeksikaan että jotkut pyyhkii vahan laikalla pois :o

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 08:17
Kirjoittaja glideslope
Joo, sori meni meikällä vähän puurot ja vellit sekaisin. Sovitaan sitten, että pyyhitään ne vahat pois eikä kiilloteta.
Kiilotuskoneen käyttiksessä neuvotaan nimenomaan suorittamaan tämä toimenpide ensin isoilla pinnoilla, sen jälkeen kulmat yms. ja lopuksi vaikeat paikat käsin liinalla.
Mutta kuten totesin, homma hoitui parhaiten juuri käsipelillä.

Korrekin TFX kuivui aika pikaisesti ja koko auto tuli käsiteltyä samlla kertaa. Olisinko antanut vahan vaikuttaa noin ½h-tunnin verran.

Vaikka vahan pyyhkiminen olikin työläämpää kuin joillain aiemmin kokeilemillani vahoilla, ei se kuitenkaan mikään paha nakki ole.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 09:24
Kirjoittaja Alfetta&156
Otin tuossa isäni 166:n vahauskäsittelyyn. Työ aloitettiin Korrekin kovavahalla, ja käsittelin alkuun takakontin ja takalokasuojat. Vaha oli todella helppoa levittää ja aikaa siihen kului tuskin varttia enempää. Tämän jälkeen aloitin vahan poiston välittömästi. Tuloksena oli, että vaimo sai tulla auttamaan ja nuhjäsimme perän kanssa kahteen pekkaan varmaan kolme varttia :evil:

Tästä eteenpäin homma jatkui AG:n tuotteilla, ja koko loppuauto oli noin puolentoista tunnin työn jälkeen valmis ja kiiltävä. Kyllähän tuli huomattua, että vahan käyttöominaisuudet ovat ainakin minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeä valintakriteeri. Tietysti vahaustulosta unohtamatta.

Vaimon uusi Punto sitten saikin kunnnon AG käsittelyn heti kaupasta ulosajon jälkeen. Alkuun AG punaisella pinta puhtaaksi ja päälle kaksi kerrosta AG Kultaa. Kyllähän peilaa!!

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 09:30
Kirjoittaja ahma
Pablo Honey kirjoitti:Mitenkäs nopeasti tuo Korrek jämähtää auton pintaan niin, että kiillotuksesta tulee tuskaisen hikistä? Uskaltaako sen levittää koko autoon ennen kuin alkaa kiillottaa, vai onko homma hoidettava pieni alue kerrallaan?
Mä oon vetänyt katto - keula - toinen kylki - perä - toinen kylki -osissa. Vaha tuppaa silti haukkaamaan kiinni.. Taitaa olla viimeinen kerta kun leikin tolla Korrekin setillä.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 09:51
Kirjoittaja MK
glideslope kirjoitti:

Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.
Näköjään koko voorumi on viime viikonvahteessa vahannut autoja, niin minäkin.
Itse olen AG käsittelyn tehnyt konelevityksellä koko auto kerralla, ja sen jälkeen rajattu alue ensin rätillä/rasselilla kuiva vaha lähes kokonaan pois, jonka jälkeen koneella kiillotus, näin tehden kiillotuslaikka ei tukkeudu vahaan ja pyörii helposti. Kohtalaisen hyvä lopputulos suhteellisen pienin fyysisin ponnisteluin.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:03
Kirjoittaja ahma
MK kirjoitti:Itse olen AG käsittelyn tehnyt konelevityksellä koko auto kerralla, ja sen jälkeen rajattu alue ensin rätillä/rasselilla kuiva vaha lähes kokonaan pois, jonka jälkeen koneella kiillotus, näin tehden kiillotuslaikka ei tukkeudu vahaan ja pyörii helposti.
Näin jälkiviisaana voin todeta että rätillä liiat pois, hyvä vinkki!

Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:31
Kirjoittaja Portti
Oliko palstalaisilla suosituksia hyviksi hoito/puhdistusaineiksi (ja mistä kyseisiä tököttejä voisi saada/ostaa) seuraaviin kohteisiin:

-Nahkasisustus
-Rättikatto

Re: Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:34
Kirjoittaja Rolle
Portti kirjoitti:-Nahkasisustus
Kuten tuossa jossain mainitsin niin vedin omat penkit Liberonin nahanhoitoaineella, oli muistaakseni kuusi eri sävyä valittavana. Kodin 1 Anttilasta ostin, ja olisiko hintaa ollut n. 18e ja purkki riittänee useampaan kertaan.

Ostin myös samaisesta kaupasta jotain (Softcare?) puhdistusainetta mutta oli ihan turhaa kamaa.

Re: Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:37
Kirjoittaja Sassicaia
Portti kirjoitti:-Nahkasisustus
Ei oikein ole vertailukohtaa kun olen kokeillut vaan Glymin Leather Cleaneria ja Leather Creamia perään. Ihan päteviltä aineilta tuntuvat, hikinen homma vaan jynssätä penkit joka puolelta kahteen kertaan eri tököteillä. Kalliita ovat, molemmat olivat luokkaa 13e pänikkä. Saa ainakin ogelin varaosamaailmasta ja puhoksen hessumobiilista, mutta ne ei varmaan lahden seudulla paljon lämmitä. AD:ista ja hyvin varustetuilta huoltiksilta saattaa saada.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 10:39
Kirjoittaja Pablo Honey
OL kirjoitti: Juu, vähän termistöväärinkäsityksiä. Eli se minkä minä käsitän kiillotuksella, on kun vedetään koneella ns. hiova aine pintaan. En nyt ole varma onko tämä sama mitä sanotaan myllytykseksi. Eli maalipinnan kiillotus, sen jälkeen sitten vedetään suojaava vaha. Ja sitten kuivunut vaha pyyhitään liinalla pois. Se ei ole kiillotusta, vain vahan pois pyyhkimistä :wink:
OK, puhutaan sitten vahan pois pyyhkimisestä. :) Joskus ennen kai puhuttiin enemmänkin kiillottamisesta tuossa yhteydessä, kun vahan pois pyyhkiminen oli huomattavasti nykyistä työläämpää.

Mutta joka tapauksessa kuullostaa pahalta tuo Korrek. Tosin, oletteko kokeilleet antaa Korrekin kuivua oikein kunnolla auton pintaan? Saattaisi jopa olla helpompaa pyyhkiä vaha pois, kun se ei ole enää yhtään kosteaa. Taidanpa itse kuitenkin pysyä AG:n tuotteissa. Helppokäyttöisyys on kuitenkin mulle aika tärkeä kriteeri vahaa valittaessa. Voisi myös kokeilla tuota toista testissä menestynyttä, eli Carlakea. Se "kuulemma" on kohtuullisen helppotöinen vaha, ja jos kiiltokin on hyvä, olisi tuo ainakin AG:ta taloudellisempi ja vähemmän hikinen vaihtoehto.

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 11:32
Kirjoittaja Milkman
Vahasin tuossa keskiviikkona autoni Carlaken Sunshine - vahalla, olin jo valitsemassa Autobildin testin voitanutta Korrekin vahaa, mutta myyjä vakuutteli Sunshinen olevan parempaa ja helpompaa käyttää. Vaha olikin erittäin helppotöinen ja vaha toimii sitä paremmin mitä kuumempaa on. Käyttölämpötilahan on +10c ja ylöspäin. Vahan voisi ilmeisesti jättää pintaan vaikka kuinka kauaksi aikaa tahansa, sitä helpommin se irtoaisi, mitä kauemmin se on kuivunut.

Carlaken kiillosta vs. muut en osaa sanoa paljoakaan, koska oli ensimmäinen kerta kun vahasin nykyisen autoni eli vertailupohjaa ei ole. Hyvin tuo kuitenkin minun silmääni kiiltää.. :)

Lähetetty: 29 Huhti 2005, 22:37
Kirjoittaja Epezi
Tästä on jo monessa paikka puhuttu, mutta otan jälleen puheeksi elikkä AG:n sininen? onko mahdollista levittää käsin, mitkä ovat huonot ja hyvät puolet, mistä saa, minkä laisissa pöniköissä ja kuinka paljon maksaa? Olen ymmärtänyt että tässä on kaikkein parasta kestävyys. Tätä pidän itselläni tärkeinpänä ominaisuutena, kiilto tulee sitten seuraavana lakka/maali pinnan suojaa unohtamatta.

Lähetetty: 30 Huhti 2005, 09:45
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Käsin se kuuluu levittää, niin kuin kaikki muutkin normivahat.

Lähetetty: 03 Touko 2005, 22:20
Kirjoittaja 90
no niin tulipas tuossa iltapäivällä hierottua autoglymit alfan pintaan ja hyvähän tuosta tuli.. :wink:
ei tarvii enää miettiä mitä vahaa käyttäisin..