Sivu 1/1

"Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 19 Tammi 2020, 20:11
Kirjoittaja Jalamari
Näitä kun tuntuu ainakin tälläiselle puusilmälle silloin tällöin sattuvan. Vauhtia kun on enemmän kuin ajatusta.:drinking: Kertokaahan rohkeasti ei kukaan naura. :lol:

Aloitan viimeisimmästä, vaan ei pienimmästä. Vaihdoin Thesikseen automaattivaihteistöljyt huuhtelumenetelmällä, mukaillen Volvon samanmallisen vaihteiston sanallista ohjetta. Kaikki meni hyvin kohtaan irrota öljyn jäähdyttimen letku ja käytä autoa kunnes ulos on tullut pari litraa öljyä, lisää sama määrä ja toista kunnes ulos tulee puhdasta punaista öljyä. Kolmatta kierrosta kun aloitin öljyn tulo lakkasi ja kuului piipitys sisältä. Oil pressure low. Auto nopeasti sammuksiin. Öljymäärän tarkistus. Kuiva. Jäähdytin ei ollutkaan vaihteistolle. :lol: lopputulos kuiva kone ja vaihteisto aivan täynnä öljyä... joku voisi viisastella että olisihan tuo ulos tulleen öljyn väristäkin pitänyt tajuta. Noh. Tummaa/mustaa oli vaihteiston sisältäkin tullut vanha öljy. Aika vauhdilla öljypumppu tuuppaa koneen öljymäärän ulos. Auto kävi 3-5sek pätkissä tuon 3 kertaa ja 3-4 litraa tuli tuossa ajassa ulos. Toivon mukaan tuossa ei kuitenkaan käynyt vahinkoa moottorille. :o:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 19 Tammi 2020, 21:58
Kirjoittaja Alfissimo
No nyt kun aloitettu... Tapahtui kauan sitten ja tasan sen jälkeen muistanut jokaisen jakorempan yhteydessä. 2.0TS jakohihnaa vaihtaessa remmi paikallaan, kirra ok ja nokkapukit momentissa ja aloin pyörittämään konetta vain tajutakseni, että hihnapyörät on vielä auki. Kauas ei päässy, mitään ei käyny, mutta meinasi käydä hupsista. :lol:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 08:48
Kirjoittaja JanV
Ei suoranainen asennusvirhe mutta osoitus siitä että vauhtia on enemmän ku ajatusta.

Joku vuosi sitten laitoin HKS:än ahtimen säiliöön öljyt ja ajattelin fiksuna että jos sen jälkeen työntäis paineilmalla öljyt ahtimeen ja letkuihin. Joten paineilmasuutin täyttökorkista ja käsi siihen ympärille pitämään tiiviinä. Jos ihan kevyesti vaan painaa painetta sinne :D
No eihän käsi pystyny sitä pitämään jonka tuloksena kaikki öljyt ampu täyttökorkista pihalle pitkin tallia, autoa ja mua. Sinänsä vahinko oli pieni ja siivoamisella selvittiin mutta HKS öljy maksoi silloin 530 € /l. Nykyään se on laskenut jo 300 €/l, joten se vajaa litra minkä tällä sähläyksellä ammuin pihalle, tuntui kyllä lompakossa :D

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 10:09
Kirjoittaja Gasket
Joskus aikoja sitten rassasin kuplavolkkaria. Ei oikein käynyt hyvin tuon jälkeen. Meni hetken aikaa ennenkuin tuli mieleen, että bokserissa ei muuten ole sama sytkäjärkkä mitä rivi-4:ssa. Tietty normi rivikoneessakin on joskus ollut kipinä overläpillä. On niin helppo kun ajoittaa nokkaa ja siinä samalla säätää sytkän myös siihen ykköspyttyyn. Tuo tuli tehtyä joskus useammankin kerran. Tosin ensimmäisen kerran jälkeen sen tajuaa jo aika nopeasti.

Olikohan toissa talvena kun 128 oli tallissa pukeilla kaikki renkaat pois. Jossain vaiheessa piti sitä vähän siirtää ja laitoin renkaat nopeasti ja kevyesti kiinni. No ne takarenkaat oli sitten tuon jäljilta vielä keväälläkin. Vajaan kilometrin päässä kotoa toinen takanen lähti sitten irti. Onneksi ei kokonaan eikä aiheuttanut vaurioita. Sattui putoamaan juuri naapurin talon kohdalle, joten ovelle koputtelemaan ja kysymään jos voisi lainata hetkeksi hallitunkkia ja rengasavainta. Yhtä pulttia ei koskaan löytynyt.

Joskus piti myös kokeilla, että tarvitseeko sitä perssonitolppaa välttämättä puristaa kasaan jos vaikka jousta vaihtaa. Tolppa viilapenkkiin poikittain ja pulttipyssällä iskarin varren mutteria auki. Aika varovasti ja "pitkällä kädellä" sitä hölläilin. Aika nopeasti kajahtaa rojut noin 4 m päässä olevaa seinää päin. Kyllä se kannattaa puristaa kasaan :roll:

Muutama vierestä seurattu:

Setä vaihtoi joskus silloiseen Samaraansa moottoriöljyjä. Roppu pois ja lähti keittämään kahveja siksi aikaa kun öljyt valuu. Sitten tuli takaisin tallille, auto käyntiin ja ajoi pihaan. Onneksi ei ollut kun noin 150 m matkaa. Ei ottanut Samara itseensä.

Entinen työkaveri silloisen firman tiloissa vaihtoi kanssa öljyjä ja muisti kaataa uudet öljyt koneeseen. Ainoa vaan että jäi roppu laittamatta takaisin, niin tuli vähän sellainen nopeahko huuhtelu. Muitahan se tuosta tietty syytti kun oli paskanjauhamisella sekoitettu ajatukset. Iltaahan se oli, niin sitten ihmettelyä että mistäs lisää öljyä saisi.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 10:32
Kirjoittaja Polforea
Gasket kirjoitti:Joskus piti myös kokeilla, että tarvitseeko sitä perssonitolppaa välttämättä puristaa kasaan jos vaikka jousta vaihtaa. Tolppa viilapenkkiin poikittain ja pulttipyssällä iskarin varren mutteria auki. Aika varovasti ja "pitkällä kädellä" sitä hölläilin. Aika nopeasti kajahtaa rojut noin 4 m päässä olevaa seinää päin. Kyllä se kannattaa puristaa kasaan :roll:
Ysitonnisen etujouset tartti puristaa mun puristimilla ns. kolmeen kertaan, kun ihan ei riittänyt puristimissa mitta vetää kerralla täydestä mitasta tarpeeksi kasaan asti. Kerran irrotellessa ihan tietoisesti kokeilin, että jos sen kolmannen puristimen jättää pois, niin miten vahvasti toisen jousipuristimen pää lähtee irrotessaan. Jousihan on tuossa kohtaa aika kevyellä puristuksella eli ei anna läheskään kaikkea irti mitä siihen saa varattua, katselin sliti suunnat ja asennot ja hyvin harkiten kääntelin puristiinta auki.

Hetkeä myöheemmin hain puristimen yläpään noin 30m päästä takaisin. Kyllä se pirulainen hyvin lähtee, kun on lähteäkseen. Ei tartte ihmetellä että miksi näissä kannattaa olla varovainen.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 12:26
Kirjoittaja mattijus
Joskus muinoin autokisan tiimellyksissä syystä X (en muista miksi) piti vaihtaa jarrupalat.
Kulma ylös, pyörä irti ja vanhat palat siirtoleukapihdeillä kuikkaan. Pihdeillä repiessä yksi paloista muuttui pölypilveksi ja jotain osia kolisi maahan.
Tein kehäpäätelmän, että vanha pala oli poistunut joten uutta rojua tilalle.

Kisan päätteeksi kävi ilmi, että joku kitinänvaimennuslevy tms. peltislärbä oli jäänyt palan ja levyn väliin. Jarrut olivat toimineet silti vähintäänkin auttavasti, ainakaan kuski ei ollut huomannut mitään. :crazyeyes:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 12:58
Kirjoittaja Garmund
Tässä yksi mikä tulee mieleen:

iskari ja jarruremppa.jpg
iskari ja jarruremppa.jpg (117.17 KiB) Katsottu 6252 kertaa


Mitä unohtui? :D

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 13:35
Kirjoittaja nipaka
Jarrulevyn kiinnitys näyttää huonolta.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 13:56
Kirjoittaja Tiige
Garmund kirjoitti: Mitä unohtui? :D
Iskarin pölysuoja?

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 14:03
Kirjoittaja sgeust
Hehe. Piti vaihtaa kytkimen työsylinteri GTV:ssä. Ostin työsylkkä sekä kytkimen letku, vaikka letku näytti ihan kunnossa oleva. Vaihdoin sylkkä, ja valitsin että vaihdetaan nyt se letku kun silti pitää ilmata kytkimen. No, letkun kiinnitys putkeen oli vähän ruostunut, niin *snaps* ja putki oli rikki. Nopeesti tuli uusi putki tehtyä, mutta todennäköisesti vähän liian nopeesti. Taivutin putken vähän huonoon paikkaan, koska kun käynnistyin auton niin putki meni kardaaniin ympäri ja rikkoi kardaanin taka donitsin.

Ei mennyt ihan niinku Strömsöössä.
Lesson learned: If it ain't broke, don't fix it.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 14:08
Kirjoittaja mutt
Ostin aikoinaan Prisman kahden sivun vikalistalla. Kun halvalla sai. Yksi vioista oli rikkinäinen takajarruletku, joka oli vaihdettu. No, kauppojen jälkeen kävin sellaisen sadan kilsan lenkin sisältäen reipasvauhtista soratietä. Kuka Prisma 1.6:lla on ajanut, tietää miten hauska vietävä se on. Sitten aloin käymään vikalistaa läpi, missä yhteydessä irrotin takapyörän. No, siellä oli jonkun ihan toisen auton letku. Asennettu niin, että jarruputki tuli suoraan takapalkilta pyörännavalle, ja siis taipuili aina joustoliikkeen mukana. Letku oli välissä sellaisessa kohdassa, johon ei liikettä tietenkään tullut. Kun avasin liitoksen ja päästin putken päästä irti, tipahti se maahan, kun ei kestänyt omaa painoaankaan, vaan meni poikki.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 14:22
Kirjoittaja Garmund
nipaka kirjoitti:Jarrulevyn kiinnitys näyttää huonolta.

Sehän kiinnittyy pyöränpulteilla, minusta se erillinen pikkuruuvi auttaa vain vanteiden asennuksessa, kun ei pääse jarrulevyn reijät ja navan pultinreijät pyörimään pois samalta linjalta. :)



Tiige:

Jep, huomasin vasta tarkastaessa että tulihan tarkka kuva: "mikä tuolla kuvassa kiiltää, oho".

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 20 Tammi 2020, 15:51
Kirjoittaja Keltsi
No tämä seuraava sattui viime perjantai iltana, kun vaihdoin kiertokangenlaakereita Audiin... Kone on siis paikoillaan eli homma tehdään alakautta ja koska kyseessä oli 4-sylinteri, niin paikka on hieman ahdas eikä sinne näe kunnolla etuakselipalkin takia. Tuossa vaiheessa oli jo 2 ja 3 sylinterit tehtynä eikä niissä ollut mitään ihmeellistä....

Ylempi laakeriliuska oli jo paikoillaan laakerikaula hyvin öljyttynä, mutta kangen alapään toinen puolisko ei meinannut mennä paikoilleen painamalla uusien pulttien ahdistaessa. Muutama kevyt (todellakin kevyt) napautus vasaranvarrella laakeripesän kanteen jotta pulttien päät tulivat näkyville, mutterit hollille ja varovasti kiristäen kantta kiinni, mutta sitten mutterit kiristyivät eikä kansi ollut lähelläkään oikeaa paikkaansa. Tässä vaiheessa avasin mutterit ja koitin että kansi liikkui hyvin eikä nuo pultit ahdistaneet.

Mutterit uudestaan kohtaan jossa kiristyivät ja hiukan lisää voimaa, ei saakeli, nyt ei ole kaikki kunnossa ja koko paketti auki. No, eihän siellä ollut kaikki ok; ylempi laakeripuolisko oli tippunut paikoiltaan siinä vasaralla koputtelun yhteydessä ja pyörähtänyt päällekkäin alemman kanssa :roll: Niinpä oli sitten uusissa laakereissa pienet painaumat ja toisen lukkonökö taittuneena...

Olisi vaan heti pitänyt ottaa laakerikansi pois ja katsoa peilillä mikä ahdistaa, eikä jatkaa asennusta. No, tuosta selvittiin onneksi uudella laakeriparilla ja muutakin tekemistä auton kanssa oli viikonlopuksi.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 22 Tammi 2020, 15:17
Kirjoittaja Gasket
Tuli tuossa mieleen kun eilen illalla kurapyörään uutta mäntää sovittelin sisään, että taisi olla viime kesänä kun krossiradalle ajamaan lähtiessä vaihdoin nopeasti puhtaan ilmansuodattimen. Tietty kun vanhan otin pois, niin tuuppasin rätin kaasarin kurkkuun ettei mene likaa sinne kun suodatinkoteloa vähän putsasin. Radalla sitten potkimaan vehjettä henkiin eikä herää millään. Vähän aikaa potkittuani tuli ahaa-elämys. Heti lähti kun kaivoi sen rätin kaasarin kurkusta pois..

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 23 Tammi 2020, 00:48
Kirjoittaja legza
TUPLATIIViSTE ÖLJYNPUTSARIIN

kun ruuvaa vanhan (pelti)öljynputsarin pois kannattaa katsoa ettei edellisen tiiviste jäänyt moottorin puolelle. Onneksi ilmoitti heti liiallisesta tiivistyksestä ja vuoti solkenaan öljyt pihalle samantien.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 23 Tammi 2020, 06:40
Kirjoittaja Alfissimo
Tuplatiivisteeseen olen syyllistynyt ihan ensimmäisessä TI-ölövaihdossa. Silloinkin mielestäni olin katsovinani, että vanhassa suotimessa oli tiiviste paikallaan, mutta todisteet väittää vastaan. Onneksi sen huomasin kanssa heti, kun vielä kurkkasin koneen alle, ettei mitään vuoda. Noh... :lol:

E: tuplatiivisteen olen löytänyt myös 164 TS:n vesipumpusta. Edellinen pumpun vaihtaja ei ollut lohkoa putsannut, kun sieltä löytyi liimattuna kokonainen tiiviste, vaikka pumpun mukanakin tuli pois jo yksi. Hetken hämmästely oli, että ei tää nyt näytä oikealta. Vesivuodon takia vaihtui ja tod.näk. itse pumppu täysin ehjä kuitenkin. Uusi meni silti paikalleen, kun jo oli ostettuna.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 23 Tammi 2020, 16:56
Kirjoittaja jyrkip
Viime kesänä kasasin jaggen koneen eikä se pyörinyt remminlaiton jälkeen. Syynä yhteen sylinteriin unohtunut kymppimillin hylsy :oops: .

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 23 Tammi 2020, 21:30
Kirjoittaja Lanccu
Lohduttavaa, että muutkin ovat syyllistyneet tuohon tuplatiivisteeseen. Öljyt on autoihin tullut vaihdettua useita kymmeniä kertoja, mutta ensimmäinen öljynvaihto tuohon MF 135 -traktoriini ei mennyt aikanaan ihan putkeen. Suodatinpatruunan kotelo ruuvataan ylöspäin, enkä tietenkään huomannut, että syvällä uran pohjassa oli vanha tiiviste. Hetken aikaa tiiviste(et) piti, mutta sitten alkoi ampua öljyä ulos...onneksi tuossa sen huomaa heti. Käytin suodattimen irti, enkä tuossa vaiheessa tajunnut, mistä on kyse. Suodatin takaisin, kone käymään ja taas ampui öljyä. Suodatinjalankin ruuvasin irti, ennen kuin tajusin missä tuli mokattua...

Taisin tuolla toisaallakin mainita, että ton E91:sen etuiskareiden vaihto ei mennyt viime kesänä ihan putkeen. Molemmilla puolilla laitoin heti iskarin tukilaakerin alle tulevat kuperat prikat väärin päin. Jotain kuukausi asennuksen jälkeen alkoivat pitää julmettua narinaa. Jos jotain positiivista hakee, niin nyt E9x -koppasen iskaritolpan irrotus ja kasaus menevät rutiinilla melko nopeasti...

Ai niin, ja vuosituhannen vaihteessa ajelin '61 Dodgella, jossa pienen rattiputken kokoamisvirheen takia äänimerkki tärähti päälle aina käännettäessa risteyksestä, melko noloa parikymppiselle jolpille Turun keskustassa. Samasta autosta tulivat kerran baarin parkkipaikalle jäähdytinnesteet, koska syylärin hana oli unohtunut auki. Näin siksi, että pohjalla olleen ruostemössön takia hana oli tukossa ja olin joutunut ruuvaamaan koko hanan irti nesteitä vaihtaessani. Hetken kruisailtuamme ja koneen lämmettyä "tulppa" aukesi...

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 24 Tammi 2020, 00:36
Kirjoittaja Kuvaaja
Nyt jo naurattaa mutta ei silloin kun mokan huomasi.Joskus 90 luvun loppupuolella vaihdoin talbot hozisoniin kytkinlevyn,homma oli muutenkin kohtalaisen haastava ilman nosturia.Menihän siinä yksin ährätessä aikaa ja sitten kun sain kasaan ja yritin liikkeelle niin ei toimi.Vähän aikaa ihmettelin asiaa ja vanhaa kytkin levyä hypistellessä tajusin että uusi levy on väärin päin.Eikun uudestaan levälleen,paitsi että tukivarren pallonivel ei irtoa enää millään,ulosvetäjästä katkesi leuka,kaupasta uusi parempi "ammattimalli" tilalle eikä silläkään.Lopulta rälläkällä ja poraamalla sain vanhan pois ja tietenkään en edellisellä reissulla ostanut uutta palloniveltä joten eikun takaisin kauppaan.Sen jälkeen oli jo kohtalaisen helppoa kun oli tuoreessa muistissa homma. Ja kun aina puhutaan luigin sähköistä niin oli tuokin suomi tekele melkoinen viritys niiltäkin osin,esim sulakkeita ei ihan joka puljusta löytynyt.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 25 Tammi 2020, 23:20
Kirjoittaja tCK
No kai sitä kehtaa itsekkin myöntää sekoilleensa asennuksien kanssa. :lol:

Ei niinkään asennusmoka, mutta täysi Jarruremppa tuli tehtyä (Pukeilla tottakai), levyt ja palat joka renkaaseen. Ensimmäinen nurkka, takaata, Nostettiin rengas ilmaan ja sysästiin pukki alle..Autoa laskiessa huomasin aika äkkiä, että nyt lähti muuten vakaajan tanko vääntymään. :oops:
Sitten tottakai muutamaa tuntia myöhemmin, kun on viimeinenkin nurkka hoidettu, ihmeteltiin kaverin kanssa, että nyt on jotain pahasti vialla, kun ei rengas suostu mitenkään menemään paikalleen.. No eiköhän se **tun pukki ollut ripustuksessa ja unohtunut ottaa pois välistä :lol:

V6 Mondeoon joskus öljyjä vaihtaessa, kaikki meni rutiinilla ja ei sanottavaa.. Auto alas ja peruutetaan pois nosturilta..Eiköhän sielä ollut työkalupakki unohtunut auton taakse, tottakai nosturin ajosiltojen väliin. Nyt on sitten astetta taiteellisemman näköinen pakki.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 26 Tammi 2020, 14:14
Kirjoittaja FinPat
BMW 635 CSi sai uudet, hienot mega-super suuret 16" vanteet -80 luvun lopussa mutta tallissa oli vain liian lyhyitä orggispultteja. Pakko oli silti päästä ajamaan. Crack-snap and pop. Onneksi sentään ihan kaikki pultit eivät katkenneet vauhdissa. Olisi voinut käydä huonosti.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 08:43
Kirjoittaja JiiPee
MiTon apurungon kiristykset paikalleen ja sitten huomaan vakaajatangon makaavan varaston lattialla. Lähtöruutuun!!! :silly: Yleisimmin sattunut virhe on kuitenkin mieltymysten vastainen asennusolut :lol: .

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 13:23
Kirjoittaja jyrkip
Asenneltiin kaverin turbofiestaan marellin ruisku muinoin. Ei halunnut sytyttää kuin kahdella. Ankaran vianetsinnän tuloksena hihnapyörään triggerinastoiksi hitsatuista muttereista kaksi oli ruostumattomia, jos miljoonalaatikosta olisi halunnut löytää rst mutterin ei varmaan olisi helpolla onnistunut.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 13:39
Kirjoittaja Tiige
75 kardaanin tukilaakeria vaihtaessa onnistuin laittamaan sen väärin päin. Tuki on hieman epäkeskeinen ja olevinaan katsoin että tulee oikein päin. Kone käyntiin ja armoton kalkatus kun kardaani ottaa vaihdekeppiin kiinni. :roll: Ei muuta kun uusiksi.

Kaverilla taas oli aikoinaan 4x4 nissan sunny. Siitä meni perävälityksen laakerit. Meinasi että tekee siitä etuvedon poistamalla kardaanin, takaperän ja takavetarit (kytkettävä neliveto joten onnistuu). Ei sitten näynyt mielessä että takavetarien tumpit pitää myös takapyörän laakerit kasassa. Nelivedon poiston jälkeen pääsi n. 10km kunnes liikenneympyrään tullessa toinen takarengas poistui ensimmäisestä liittymästä jarrurumpuineen päivineen ja nissan kolmella renkaalla seuraavasta liittymästä. :mrgreen:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 15:01
Kirjoittaja tCK
Ei nyt oma moka, mutta jaanpahan kumminkin.

Kävin (tänään) moponetistä ostamassa 156 uuden takapyyhkijän vaihtokumin ja kun kerran sieltä ostetut pyyhkijät vaihtavat veloituksetta paikanpäällä niin kurvasin mopomaattiin. Onnistui napsauttamaan sulan poikki ja valikoimasta ei löydy takalasin pyyhkijään kuin se vaihtokumi, joten maahantuojalle..Autokeskuksella sitten todettiin, että eihän tuohon pirulaiseen saa sulkaa erikseen, vaan on yhtä palikkaa koko pyyhkijä. Varastossa ei ole ollut 3 vuoteen vastaavaa osaa, joten joutuu tehtaalta tilaamaan ja hintaa tälle lystille tuleekin 70e :roll: . No mutta motonettihän sen sitten kustantaa :lol:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 15:17
Kirjoittaja Alfissimo
Voit olla tyytyväinen, koska sillä pelkällä kumin vaihdolla ei ole pal virkaa. Ainakin tuossa omassani huonon pyyhinnän syy on juurikin siinä sulassa, joka ei enää jousta mihinkään suuntaan, joten lääppii kovin pienen osan lasia puhtaaksi. Mielenkiinto ei ole riittänyt tutkimaan, saisiko jotenkin elvytettyä.

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 16:07
Kirjoittaja JiiPee
Tiige kirjoitti:Kaverilla taas oli aikoinaan 4x4 nissan sunny. Siitä meni perävälityksen laakerit. Meinasi että tekee siitä etuvedon poistamalla kardaanin, takaperän ja takavetarit (kytkettävä neliveto joten onnistuu). Ei sitten näynyt mielessä että takavetarien tumpit pitää myös takapyörän laakerit kasassa. Nelivedon poiston jälkeen pääsi n. 10km kunnes liikenneympyrään tullessa toinen takarengas poistui ensimmäisestä liittymästä jarrurumpuineen päivineen ja nissan kolmella renkaalla seuraavasta liittymästä. :mrgreen:
Ei saisi nauraa, mutta nyt en voinut itselleni mitään :lol:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 17:55
Kirjoittaja A Bart
tCK kirjoitti:Ei nyt oma moka, mutta jaanpahan kumminkin.

Kävin (tänään) moponetistä ostamassa 156 uuden takapyyhkijän vaihtokumin ja kun kerran sieltä ostetut pyyhkijät vaihtavat veloituksetta paikanpäällä niin kurvasin mopomaattiin. Onnistui napsauttamaan sulan poikki ja valikoimasta ei löydy takalasin pyyhkijään kuin se vaihtokumi, joten maahantuojalle..Autokeskuksella sitten todettiin, että eihän tuohon pirulaiseen saa sulkaa erikseen, vaan on yhtä palikkaa koko pyyhkijä. Varastossa ei ole ollut 3 vuoteen vastaavaa osaa, joten joutuu tehtaalta tilaamaan ja hintaa tälle lystille tuleekin 70e :roll: . No mutta motonettihän sen sitten kustantaa :lol:
Tallia kolutessa löytyi 3 kpl näitä uusia pussissa.
Varustettuna ricambi heikan hintalapuilla.
Kaksi voisi olla vielä myyrä mekkisiä :wink:

Re: "Hauskat" asennusvirheet topic

Lähetetty: 27 Tammi 2020, 18:18
Kirjoittaja tCK
Tallia kolutessa löytyi 3 kpl näitä uusia pussissa.
Varustettuna ricambi heikan hintalapuilla.
Kaksi voisi olla vielä myyrä mekkisiä :wink:
Laitoin nyt suoraan maahantuojalle tilaukseen tehdastuoreet kun kerta moponetti sponssaa :lol: Itseähän ei odotusaika niinkään haittaa kun vietän Helmikuun etelän lämmössä :lol: :lol: