Sivu 2/4

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 01 Marras 2019, 23:57
Kirjoittaja Manu
https://www.clubalfa.it/76342-fusione-f ... ovo-gruppo
Mahdollisia merkki sijoitteluja:

Alfa Romeo jatkaa premium merkkinä ja yrittää 3+1 mallistolla saadan myynnin nousuun. Maserati nostetaan kärkeen tottakai!
Jeep jatkaan maastoautojen tekoa ja maailmanvalloitus jatkuu!
Muilla merkeillä sama homma jatkuu paitsi:

Lancialle ei välttämättä ole tulevaisuutta eikä myöskään DS:lle.
Chrysler saattaanee poistua markkinoilta joka mielestäni olisi todella surullista sillä itsekkin 2 autoa omistaneena ovat olleet hyviä autoja!!

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 00:02
Kirjoittaja Mandeprkl
Pienenä sivuosumana(ofttopic :silent: ),tuli tuosta linkistä mieleen, onko Datsun tulossa vai tullut takaisin? Joskus oli puhetta?

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 01:03
Kirjoittaja Manu
Nopea Offtopic eli Datsun on tullut joitakin vuosia sitten ja yritettiin tehdä Dacian kaltaista halpamerkkiä mutta epäonnistuttiin pahasti ja kohta varmaan kuopataan taas.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 10:37
Kirjoittaja Pele
Toivottavasti mallivalikoima päivittyy ja kasvaa pikapuoliin. Tällä hetkellä Italian merkeistä ei löydy mitään mitään vastaavaa mihin tuon meidän Giuliettan vaihtaisi. :?

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 15:15
Kirjoittaja juri
Kannattaa pitää mielessä, että kun nyt tämä epäpyhä liitto toteutuu, ei se välttis tarkoita että päällekkäisiä malleja karsitaan. Itseasiassa uskon päinvastoin. Miettikääpä VAG:n ratekiaa: ihan aikuisten oikeasti malleja on n. kymmenen, mutta ne sitten naamioidaan eri Audeiksi, Volkkareiksi, Seateiksi ja Skodiksi. Sitten on luiskaperät ja farkut erikseen. Koko autoilevan kansan kirjo pienimunaisista mulkeroista järkiautoilijoihin saadaan katettua vain kosmeettisilla muutoksilla. Kätevää.

Jännää Alfan suhteen on se, kuinka käy Giorgio -alustan, pidetäänkö ja laajennetaanko sen käyttöä, vai tekeeko etuvetoalfa paluun. Maallikkona kuvittelisin, että kun tuohon alustaan on pitkä penni pistetty, ja se ilmeisesti tarjoaa verrattoman ajokokemuksen, ei sitä ihan heti roskiin laiteta.

Erityinen riski piilee päätöksenteon voimasuhteissa: jos kerran PSA saa 6 hallituspaikkaa ja FCA 5, niin on ihan selvää kuka hommaa pyörittää.

FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 15:19
Kirjoittaja Giovinazzi
Taitaa olla FCAlla enemmän voitettavaa tässä diilissä.

Jos siis saavat:

- PSAlta ruostumattomuuden
- Tiukat päästörajat alittavan tekniikan
- Kestävämmät jakopäät
- PSAn kultaisen kosketuksen jälkeen FCA alkaa takomaan tulosta

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 15:42
Kirjoittaja Jarsan
Giovinazzi kirjoitti:Taitaa olla FCAlla enemmän voitettavaa tässä diilissä.

Jos siis saavat:
- Kestävämmät jakopäät
Niin mitkä!? :lol:

Mut joo, eikai näitä paljoa vähempää voi enää myydä myymättä mitään... Eli varmaan tässä kohtaa kaikki muutos on lähtökohtaisesti hyvästä? Olkoon merkeistä ja brändeistä sitten mitä mieltä tahansa...

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 15:52
Kirjoittaja Giovinazzi
Jarsan kirjoitti:
Jos siis saavat:
- Kestävämmät jakopäät
Niin mitkä!? :lol:
No just sen hihnan, millä PSA kulkineella voi vetää huoletta 10v ja FCA tekniikan omaavalla max 3v ja voi sitäkin ennen katketa :)

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 16:37
Kirjoittaja Mandeprkl
No ketjujakopäät ei PSA:llla taida olla iha parhaassa maineessa... :roll:

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 17:24
Kirjoittaja Manu
Giovinazzi kirjoitti:Taitaa olla FCAlla enemmän voitettavaa tässä diilissä

- PSAn kultaisen kosketuksen jälkeen FCA alkaa takomaan tulosta
Kyllähän se näin on joo että myyntimäärät ei pahemmin voi pienentyä. Ainoastaan Jeep on ollut kova myyntitykki maailmalla mutta yllättäen ei suomessa....

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 02 Marras 2019, 20:40
Kirjoittaja mutt
Puretechissähän on tiettävästi hihna, joka kestää mooottorin eliniän.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 03 Marras 2019, 01:07
Kirjoittaja FInestC
alum kirjoitti:Fuusion vaikutus alfabbs-foorumille? Ehkä tänne tulee nyt Fiat-fiudeilijoiden lisäksi pösilö.... pösöilijöitä ja sitroënisteja rikastuttamaan Alfa-tietämystä.
alfista kirjoitti:FCA PSA fuusio meneillään. Mitä ajatuksia tästä?

Sattumalta ajoin 308 lla hiljattain ja joiltain osin se oli ihan loistava. Alusta +++ moottori +++ ohjaus +++ ( vaihteisto --- liiallinen tousch screen meininki ---)

Lisäksi e-208 näyttää helkutin hyvältä
:lol: :drinking:

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 03 Marras 2019, 10:21
Kirjoittaja V6
vaikea uskoa että kaikki nämä merkit säilyvät, toisaalta Vaginalla taitaa olla n 12 eri brandia. tuolla muuten sitikka foorumin mietteitä fuusiosta. https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=30244.0


Aixam
Peugeot
Fiat (abarth)
Citroen
Opel (vauxhall)

Fiat Professional

Lancia
DS

Alfa Romeo
Maserati

Jeep
Chrysler
RAM
Dodge

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 04 Marras 2019, 21:39
Kirjoittaja V6
Fiat plans to exit Europe's minicar segment, aika erikoista....toisaalta 500e piti olla seuraava uusi malli..

https://europe.autonews.com/sales-segme ... ar-segment

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 04 Marras 2019, 22:25
Kirjoittaja mutt
V6 kirjoitti:Fiat plans to exit Europe's minicar segment, aika erikoista....toisaalta 500e piti olla seuraava uusi malli..

https://europe.autonews.com/sales-segme ... ar-segment
"Fiat now plans to win back customers in the small-car (subcompact) segment it exited last year when the Punto hatchback was discontinued.

The Punto had been Fiat's best-selling car in Europe for a long time but former FCA CEO Sergio Marchionne said its sales were not large enough to build a successor profitably."

FCA:n panostus jatkuvuuteen ei ole ollut ihan parasta A-ryhmää. Punton annettiin näivettyä ja asiakkaiden siirtyä muihin merkkeihin, ja nyt sitten haaveillaan niiden paluusta. Nyt suunnitellaan saman toistamista pienemmässä luokassa, jossa myös ollaan markkinajohtaja, kuten Punto-luokassa taidettiin olla.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 04 Marras 2019, 23:15
Kirjoittaja V6
tää on sitä samaa soutamista edestakaisin jota tapahtuu FCAssa. Nt panostetaan Maseratiin sitte se unohdetaan taas jonkin ajan päästä (ala Alfa) ja hommat alkaa kusee, sitten vaihdetaan taas takaisin eri merkin panostukseen ja tätä rataa edestakaisin

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 08:36
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.

Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 09:06
Kirjoittaja Jiitee
^ Kyllä. Tuota odotellessa.

FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 09:53
Kirjoittaja Giovinazzi
Juu ja eikös Pögötin pomo just hehkuttanu, että heillä tän hetkinen tuotanto, mitä tulee linjalta pihalle alittaa helposti ens vuoden tiukat päästörajat.

Kuinkakohan sit konsernitasolla ku FCA yhdistyy, vai vieläkö Teslan avulla huijataan FCA päästöjä alemmas.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 15:53
Kirjoittaja juri
Vittorio Jano kirjoitti:Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
...
Jotenkin tuntuu että FCA:lla on viime vuosina nimenomaan keskitytty vain ja ainoastaan näihin PPT -haihatteluhin. Suunnitelmien toimeenpano sitten onkin ontunut pahasti. Varmaankin siksi, että mitään oikeita suunnitelmia ei ole alunalkaenkaan ollut.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 16:11
Kirjoittaja V6
Vittorio Jano kirjoitti:^

Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.

Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 16:13
Kirjoittaja V6
Giovinazzi kirjoitti:Juu ja eikös Pögötin pomo just hehkuttanu, että heillä tän hetkinen tuotanto, mitä tulee linjalta pihalle alittaa helposti ens vuoden tiukat päästörajat.

Kuinkakohan sit konsernitasolla ku FCA yhdistyy, vai vieläkö Teslan avulla huijataan FCA päästöjä alemmas.
kyllähän se varmaan alittaa kun on vain pieniä moottoreita, hybridiä? ja nyt tuli vielä toi 208e sähköauto.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 05 Marras 2019, 16:43
Kirjoittaja Jiitee
V6 kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:^

Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.

Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.
https://www.chrysler.com/2020/pacifica/ ... specs.html
260 hp on nettoteho - tuon kun sujauttaa Stelvioon vielä vähän tuunattuna...

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 06 Marras 2019, 20:11
Kirjoittaja TeroPee
V6 kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:^

Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.

Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.
Tuossa yksi toteutus. Pieni bensaturbo keulalla ja sähkömoottori takana.
https://www.opel.fi/autot/grandland-x/hybrid.html

FCA uutisia

Lähetetty: 06 Marras 2019, 20:45
Kirjoittaja Giovinazzi
Vaikuttaa hyvältä.
PSAn omistuksessa oon alkanut pitämään jopa Opeleista, joka oli ennen inhokkimerkkini.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 06 Marras 2019, 20:57
Kirjoittaja TeroPee
Joo, vaikuttaa hyvältä kunnes miettii minkälainen tuo on esim. talvella: haluat ajaa sähköllä mutta koska on liukasta, auto päättää käynnistää polttomoottorin ja viiveen jälkeen etupyörät alkavat vetää. Kuvittele tilanteeseen vielä risteys, jossa sivusta onkin lähestymässä rekka, jota et arviontivirheen vuoksi havainnut ja koitat päästä ns. alta pois.

Toki kesäkaudella toimii hienosti tuollainenkin voimalinja.

Ja jotta ei olisi ihan OT niin tässä linkki Moottori -lehden pohdintoihin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/aja ... aailmassa/

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 06 Marras 2019, 21:54
Kirjoittaja V6
TeroPee kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:^

Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.

Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.
Tuossa yksi toteutus. Pieni bensaturbo keulalla ja sähkömoottori takana.
https://www.opel.fi/autot/grandland-x/hybrid.html
juu, tehoa on kivasti mutta tolkuton paino syö suorituskyvyn, kulutus on tietysti kohdallaan.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 10:04
Kirjoittaja TeroPee
Pienipäästöiset A-segmentin mallit on tippumassa pois mallistosta päästöjensä (!) vuoksi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/fia ... -mallinsa/

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 11:03
Kirjoittaja alum
^ Ratkaisu ongelmaan. Nimetään Maserati Quattroporte Fiat Tipo Custom Broughamiksi.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 11:03
Kirjoittaja ORBITA
TeroPee kirjoitti:Joo, vaikuttaa hyvältä kunnes miettii minkälainen tuo on esim. talvella: haluat ajaa sähköllä mutta koska on liukasta, auto päättää käynnistää polttomoottorin ja viiveen jälkeen etupyörät alkavat vetää. Kuvittele tilanteeseen vielä risteys, jossa sivusta onkin lähestymässä rekka, jota et arviontivirheen vuoksi havainnut ja koitat päästä ns. alta pois.

Toki kesäkaudella toimii hienosti tuollainenkin voimalinja.

Ja jotta ei olisi ihan OT niin tässä linkki Moottori -lehden pohdintoihin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/aja ... aailmassa/
Hyvää pohdintaa, mutta tätä kohtaa en toimittajan tekstissä ymmärtänyt.
"Toivotaan kuitenkin, ettemme kohta näe Grand Cherokeehen pohjautuvaa Citroënia – tästä on jo varoittava esimerkki Maserati Levantena."

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 11:57
Kirjoittaja Kivijärvi
Hieman ylempänä oleva maininta 500:n lakkauttamisesta jatkossa on suorastaan looginen FCA-päätös. Miksi suotta jatkamaan mallia, jonka avulla koko lafka on seissyt viimeisen 10v ajan Euroopassa. Kyllä paukut kannattaa laittaa uuteen Puntoon, kun se ei myynyt ennenkään tarpeeksi tai tuottanut massia tarpeeksi ohueksi viipaloidun katteen vuoksi. Surullista sen sijaan on, jos 500:sta ei olisi voitu muka saada paremmaksi II sukupolven versioksi. Korjattavaa olisi ollut vaikka kuinka istuimesta, ajoasennosta, tahmeasta ohjaustuntumasta ja pompottavasta takajousituksesta alkaen. Tai joku Bravo (2007-) jo melkein osui oikeaan, niin miksi ei yrittää vielä. Ei se Golf tai Octavia nyt mikään mahdoton tavoite ole saavuttaa.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 12:12
Kirjoittaja mattijus
Aikoinaan Stilo lanseerattiin Golfin haastajaksi. Tästä voi muutaman kehäpäätelmän jälkeen todeta, että fiksumpaa tappaa Golfin haastajat jo suunnittelupöydälle.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 12:30
Kirjoittaja 155156
ORBITA kirjoitti:Hyvää pohdintaa, mutta tätä kohtaa en toimittajan tekstissä ymmärtänyt.
"Toivotaan kuitenkin, ettemme kohta näe Grand Cherokeehen pohjautuvaa Citroënia – tästä on jo varoittava esimerkki Maserati Levantena."
Tietääkseni tuo ei pidä paikkaansa edes sillä tasolla, että Levante ei perustu Jeepiin, vaan Maserati Ghibliin.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 12:36
Kirjoittaja FInestC
Kivijärvi kirjoitti:Hieman ylempänä oleva maininta 500:n lakkauttamisesta jatkossa on suorastaan looginen FCA-päätös. Miksi suotta jatkamaan mallia, jonka avulla koko lafka on seissyt viimeisen 10v ajan Euroopassa. Kyllä paukut kannattaa laittaa uuteen Puntoon, kun se ei myynyt ennenkään tarpeeksi tai tuottanut massia tarpeeksi ohueksi viipaloidun katteen vuoksi. Surullista sen sijaan on, jos 500:sta ei olisi voitu muka saada paremmaksi II sukupolven versioksi. Korjattavaa olisi ollut vaikka kuinka istuimesta, ajoasennosta, tahmeasta ohjaustuntumasta ja pompottavasta takajousituksesta alkaen. Tai joku Bravo (2007-) jo melkein osui oikeaan, niin miksi ei yrittää vielä. Ei se Golf tai Octavia nyt mikään mahdoton tavoite ole saavuttaa.
Se on vähänkun Stephen Elopin palava öljynporauslautta, loput on sitten historiaa... :lol:

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 12:54
Kirjoittaja FInestC
155156 kirjoitti:
ORBITA kirjoitti:Hyvää pohdintaa, mutta tätä kohtaa en toimittajan tekstissä ymmärtänyt.
"Toivotaan kuitenkin, ettemme kohta näe Grand Cherokeehen pohjautuvaa Citroënia – tästä on jo varoittava esimerkki Maserati Levantena."
Tietääkseni tuo ei pidä paikkaansa edes sillä tasolla, että Levante ei perustu Jeepiin, vaan Maserati Ghibliin.
Ehkä toimittaja ei erota Maseratia ja Lanciaa toisistaan? :-D

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 14:22
Kirjoittaja Mandeprkl
Kivijärvi kirjoitti:Hieman ylempänä oleva maininta 500:n lakkauttamisesta jatkossa on suorastaan looginen FCA-päätös. Miksi suotta jatkamaan mallia, jonka avulla koko lafka on seissyt viimeisen 10v ajan Euroopassa. Kyllä paukut kannattaa laittaa uuteen Puntoon, kun se ei myynyt ennenkään tarpeeksi tai tuottanut massia tarpeeksi ohueksi viipaloidun katteen vuoksi. Surullista sen sijaan on, jos 500:sta ei olisi voitu muka saada paremmaksi II sukupolven versioksi. Korjattavaa olisi ollut vaikka kuinka istuimesta, ajoasennosta, tahmeasta ohjaustuntumasta ja pompottavasta takajousituksesta alkaen. Tai joku Bravo (2007-) jo melkein osui oikeaan, niin miksi ei yrittää vielä. Ei se Golf tai Octavia nyt mikään mahdoton tavoite ole saavuttaa.

Ehkä olisi aika tuoda uusi Fiat 600. Jos kasvatettaisiin punton mittoihin..

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 14:26
Kirjoittaja GreenThing
^Se olisi kowa veto. Nuova Abarth 1000TCR mallia odotellessa. :drinking:

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 14:33
Kirjoittaja Kivijärvi
Fiat 600 oliskin mahtava veto..! Tai mites olis uusi 850 tai 127... :oops:

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 16:03
Kirjoittaja FinPat
Kivijärvi kirjoitti:Fiat 600 oliskin mahtava veto..! Tai mites olis uusi 850 tai 127... :oops:
850 Coupe?

Takamoottorinen, takavetoinen?

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 18:48
Kirjoittaja Macela
Kuva

Ajatella että ennen Fiatilla on ollut myös suuri ylellinen 6-sylinterinen coupe, 130. Jos nykyäänkin olis edelleen kaikkea väliltä 500 - tuo

No joo, menee jo hiukan ot:ksi

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 08 Marras 2019, 10:41
Kirjoittaja Janne
Näitä FCA konseptiautojahan on tipahdellut tuon tuostakin. Ihan hienoja pelejä kyllä piirrellään ja ideoidaan, mutta siihempä se tuntuu jäävän. Tässä muutama esimerkki autoista, joiden olisi suonut/soisi tulevan valmistukseen saakka.
127 https://www.arch2o.com/fiat-127-concept ... bendorfer/
127 https://www.motorionline.com/foto/nuova ... ndering/6/

600 https://www.autoevolution.com/news/fiat ... 88805.html
600 https://www.designboom.com/design/david ... 1-11-2014/

Delta https://www.motor1.com/news/43006/lanci ... -imagined/
Delta https://www.motorage.it/2015/04/nuova-l ... e-revival/

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 08 Marras 2019, 12:03
Kirjoittaja juri
TeroPee kirjoitti:Joo, vaikuttaa hyvältä kunnes miettii minkälainen tuo on esim. talvella: haluat ajaa sähköllä mutta koska on liukasta, auto päättää käynnistää polttomoottorin ja viiveen jälkeen etupyörät alkavat vetää. Kuvittele tilanteeseen vielä risteys, jossa sivusta onkin lähestymässä rekka, jota et arviontivirheen vuoksi havainnut ja koitat päästä ns. alta pois.
...
Polttomoottori hyppää näissä nykyhybrideissä mukaan kyllä käsittämättömän nopeasti. Menetät ehkä puoli sekkaa, jonka kyllä käytännössä voitat sillä että pakenet sitä epähuomioitua rekkaa nelivedolla, versus pelkällä etu- tai takavedolla jossa tilanteessa olisit ilman tuota hybridijärjestelyä.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 08 Marras 2019, 16:06
Kirjoittaja V6
Janne kirjoitti:Näitä FCA konseptiautojahan on tipahdellut tuon tuostakin. Ihan hienoja pelejä kyllä piirrellään ja ideoidaan, mutta siihempä se tuntuu jäävän. Tässä muutama esimerkki autoista, joiden olisi suonut/soisi tulevan valmistukseen saakka.
127 https://www.arch2o.com/fiat-127-concept ... bendorfer/
127 https://www.motorionline.com/foto/nuova ... ndering/6/

600 https://www.autoevolution.com/news/fiat ... 88805.html
600 https://www.designboom.com/design/david ... 1-11-2014/

Delta https://www.motor1.com/news/43006/lanci ... -imagined/
Delta https://www.motorage.it/2015/04/nuova-l ... e-revival/
oliko näistä yksikään FCAn konsepti? taitaa olla yksityisten henkilöiden piirustuksia.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 08 Marras 2019, 16:35
Kirjoittaja Janne
^
Ei varmaankaan, mutta hyviä ideoita kyllä konsernin autojen ympärillä pyörii.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 08 Marras 2019, 21:29
Kirjoittaja Manu
ClubAlfa sivulla Carlos Tavares vahvistaa ettei yhtään tuotantolaitosta suljeta eikä myöskään yhtään merkkiä lopeteta ainakaan aluksi. "Näen, että kaikilla näillä tuotemerkeillä on poikkeuksetta yhteinen piirre: näillä on upea historia. "Rakastamme automerkkihistoriaa"

Oikein hyvältä kuulostaa mikäli Lanciallekkin annetaan mahdollisuus! 8)

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 08 Marras 2019, 22:06
Kirjoittaja mutt
Ellei se sitten unohtanut, että sellainenkin tuli fuusiossa mukana.

FCA uutisia

Lähetetty: 09 Marras 2019, 08:45
Kirjoittaja Giovinazzi
Ellei sitten puhunut vain "omista" merkeistään.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 09 Marras 2019, 13:10
Kirjoittaja juri
Janne kirjoitti:^
Ei varmaankaan, mutta hyviä ideoita kyllä konsernin autojen ympärillä pyörii.
Näillä hyvillä ideoilla vaan ei ole mitään arvoa jos ne eivät ole FCA:n konsepteja.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 09 Marras 2019, 16:34
Kirjoittaja alum
Elämme historiallista hetkeä. On kulunut runsaat 30 vuotta siitä, kun Alfa Romeo siirtyi 1987 Fiatin omistukseen. Sen jälkeen Fiat on onnistunut tuhoamaan Lancian ja melkein tuhoamaan - paitsi Alfan ja Maseratin - myös itsensä. Joskus on herännyt ajatus, onko autojen valmistus Fiat-konsernin ensisijainen päämäärä, vaiko esimerkiksi italo-amerikkalaisen mafian huumerahojen pesu? Jälkimmäisessä tapauksessa olennaista on tietysti se, miltä homma näyttää ulospäin, ei se mitä oikeasti saadaan aikaan. Koska italialaiset kuitenkin tunnetaan kansana, jonka hyveisiin kuuluvat ahkeruus, perusrehellisyys, täsmällisyys ja oikeudenmukaisuus, olen aina nopeasti karkoittanut tuon ajatuksen.

Kaikki tietävät, että ranskalaiset ovat punanenäisiä, tärkeileviä, viiniä lipittäviä kiekujia, joilla on pysyvä alemmuuskompleksi vuoden 1940 traumasta, jolloin Saksa valtasi maan kuukaudessa. Jotta tämä FPASCA-konserni ei kukistuisi heti alkuunsa, voi vain toivoa ranskalaisten kiekuvan kokouksissa hetulat punaisina ja näyttävän kaapin paikan. Edesmenneen pääjohtaja Sergio Macaronin, joka ainakin minun mielestäni on suurin syntipukki konsernin nykytilaan, merkittävimmäksi aikaansaannokseksi jäi Ferrarin viimeisen maailmanmestarin Kimi Räikkösen savustaminen ulos tallista.

Oma toiveeni, että Alfa ja Maserati olisi erotettu Fiatista ja myyty Kansanautoyhtymälle, ei toteutunut. Alfistina voi vain toivoa, että ne erotettaisiin Fiatista itsenäisiksi merkeiksi, joiden tulevaisuudesta päättäisivät ranskalaiset. Muuten saatamme hyvinkin nähdä Fiat Quattroporten ja Fiat Gran Sportin Maseratin korvaajina. Olen ymmärtänyt, ettei halpojen autojen valmistus ole Fiatin nykyjohdon mielestä kannattavaa. Kummallista, kun se kannattaa muilla valmistajilla. Muuan Henry Ford järkeili aikanaan, että halvoissa autoissa täytyy olla alhaiset valmistuskustannukset.

Re: FCA uutisia

Lähetetty: 09 Marras 2019, 21:38
Kirjoittaja juri
^Hear ye, hear ye!