Avautumisketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Suomihan on siinä ikävässä välitilassa, ettei ole tarpeeksi sosialistinen eikä tarpeeksi kapitalistinen.

Enemmän sosialismia => Voi ajaa vaunulla väärää mieltä olevien yli.
Enemmän kapitalismia => Ei ole sosiaalitukia, joiden avulla voi olla väärää mieltä.
VMP

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kyllä sitä mielellään taistoon käykin, jos työnantaja ilmoitusluontoisesti leikkaa palkasta 30-40%.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

FinPat kirjoitti:
sämpy kirjoitti: Anttihan siitä Juhaa ripitti kovasti, että hallituksen ei kuulu puuttua työmarkkinajuttuihin.
Eikö perinteisen mallin mukaan AY-monopolin poliittisen siiven ollessa vallan kahvassa työmarkkinoilla pitäisi olla rauhallista?
Harvoinpa se sama poliittinen siipi istuu molemmilla puolilla pöytää. Epäilen moisen "perinteisen" mallin olemassaoloa.

FinPat
Viestit: 7276
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tuomas K kirjoitti:
Epäilen moisen "perinteisen" mallin olemassaoloa.
Korrelaation pohjalta olet muuten oikeassa.

https://yle.fi/uutiset/3-10455907

Nyt pitääkin kaivaa esille jostain materiaali jossa AY-monopolin poliittisen siiven hallituksessa oleminen linkitettiin työ- ja yhteiskuntarauhaan.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

"Minä ostan" kuului vastaus myynti-ilmoitukseeni Tori.fi:ssä. Tämän henkilön kanssa päästiin yhteisymmärrykseen noutopäivästä ja hinnasta. Siinä vaihdeltiin muutamia viestejä ja kun noutopäivä koitti, hän vielä varmisti, että illalla meillä ollaan kotona. Hän kirjoitti hankkivansa pakun lainaksi ja soittavansa tarkemmasta noutoajasta. No, tietenkään ketään ei tullut. Eikä kukaan vastaillut enää meileihin. Laitoin sitten hänelle viimeisen meilin, jonka perussanoma oli kaksi osainen: 1) kaupankäyntiä ei jatketa hänen kanssaan 2) mitä on hyvät käytöstavat kaupankäynnissä. Varmaan puhalsin tuuleen, mutta ihan sama, v...utti! Soitin seuraavalle jonossa ja homma on selvä ... Paljonko näitä virtuaalishoppailijoita netissä oikein roikkuu? Ei ollut kohdallani ensimmäinen.

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Kuulemma paljon. No itse en enää koskaan vastaa yhteenkään viestiin, kun kokemusten mukaan tuppaavat olemaan juurikin ajanhukkaa. Muutenkin harrastan vain epäsosiaalista mediaa kuten puhelimella soittamista.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^^Paljon liikkuu. Jos myy vaikka auton osia, niin näitä varmoja ostajia ilmoittautuu säännöllisesti, mutta koskaan eivät pääse hakemaan "ostamiaan" osia.

No, toimii toisinkin päin, ei ole harvinaista, että vellihousu myyjä peruu sovitut kaupat.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Gasket kirjoitti:
alum kirjoitti:^ DHL:lla epäilemättä ollut pitkään käytössä Euroopan lajittelukeskuksissaan samanlaista afrikkalaislähtöistä työvoimaa, jota Posti nykyään käyttää Suomessa. Eivät ehkä osaa lukea, mutta ovat hyviä tanssimaan kadulla. Olen oppinut, että paketin matkaa kannattaa seurata, jotta voi heti ilmoittaa, jos se lähtee vikasuuntaan. Omani lähti kerran Brysselistä kohti Budapestia. Seurannasta ei tietysti ole apua, jos koodaus suoritettu alunperin virheellisesti, ja tulossa on aivan väärä paketti. DHL:n palvelu on kuitenkin siinä mielessä Postia parempaa, etteä ne eivät upota paketteja veteen.
Ei tosiaan seuranta auta jos on kaksi laatikkoa menneet sekaisin. Lisäksi kun nuo on lähetetty asiakkaiden soppareilla, niin varsinainen lähettäjä on vähän ulkopuolinen kyselemään noiden perään. DHL ei hirveästi vastaile kun sille jonka sopparinumero on paperissa.

Eilen sentään tuo Suomeen tarkoitettu laatikko on löytynyt jostain terminaalista Ranskassa. Eli se ei ole edes päässyt loppuasiakkaalle asti koskaan. Siellä vissiin joku on bonjannut, että jotain on pielessä. Ei vaan ole nyt puoleentoista viikkoon osannut tehdä mitään.

Sitten tietty alkaa se hauska keskustelu, että kuka maksaa rahdit kun noita aletaan uudelleenjärjestellä :silly: Kyllähän DHL:llä on joku toimitustakuukin, miten lie tuo menee loppuasiakkaan sopimussakkojen suhteen. Tuskin sitä kattaa. Onneksi ei itse ole kun välikätenä, siltikin on aika hemmetin monta sähköpostia ja puhelua saanut tässä hoitaa.
Vantaan terminaali toimii ainakin niin että kaikki "ylimääräisenä" puretut lähetykset hyllytetään tiettyyn paikkaan ja kerran viikossa joku käy ottamassa sieltä koodit ym ylös ja alkaa sitten selvittelemään oikeaa omistajaa. Noin 9kk touhua seuranneena sanoisin että onnistumisprosentti on suhteellisen korkea, ehkä noin 80% mutta prosessi tosiaan vie huonossa tapauksessa useita viikkoja ennen kuin väärään paikkaan päätynyt lähetys palautuu oikealle reitille.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Kuitenkin jos tiettyä lähetystä kysellään aktiivisesti neljästä eri suunnasta, on tieto osoitteesta sekä lähetysnumerosta ja siltikään ei yli viikkoon tiedetä mitään, niin ei se kovin hyvää kuvaa anna.

Suomalainen loppuasiakas nyt maksoi rahdin, että saadaan tuo laatikko lähtemään Ranskasta kohti Suomea. DHL itsessään alkoi kysellä kenen sopparilla lähetetään nyt mitä mihinkin. Tuon laatikon päällä on oikea osoite ja rahtikirja jne. DHL:n itse laittama osoite on laatikon kyljessä. Kai ne etsii oletuksena sen tarran missä lukee "DHL" ja nappaa siitä tiedot.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Se etsiminenhän edellyttäisi että joku nostaisi takapuolensa penkistä ja menisi etsimään :) Ei siellä rehellisesti sanoen ketään kiinnosta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Meillä tulee DHL:n tuomana tavaraa töihin.
Joskus niissä on kymmenenkin osoitetarraa. On vähän hankalaa jo kenellekään tutkia näitä...

Matka alkaa ensin vaikka Toscanan paikallispostista, josta se hyppää DHL:n matkaan, josta se on mennyt TNT:lle, josta FeDexille, josta jostain syystä Hupsille, eiku DHL:lle, eiku Postille, eiku DHL:lle.

Joskus ihan mielenkiinnosta "träkkäsin" yhden laatikon ketjun ja meinasin kuolla nauruun, kun DHL hoiti just esim. Toscana -> Rooma-välin, sitten TNT Rooma -> Budapest, Fedex lennättää Budapestistä Tukholmaan, HUPS kuljettaa sen ilm. laivarahtina (???) Turkuun, DHL ottaa sen ja vie sen... Turkuun, josta Posti vie sen Lahteen (tai Helsinkiin) ja loppumatka meneekin sitten DHL:n kyydissä perille.
Tämä kaikki pelkästään aikaleimojen ja osoitekorttien tietojen perusteella yhdestä laatikosta. Oli joka suunnassa lippua ja lappua ja sekasinhan tossa menis kuka tahansa, etenkin robotti, jos ei tiedä mitä koodia lukea. Periaatteessa uusinta pitäis, mut onko pvm oikeasti koodattuna siihen viivakoodiin? Ja riippuuko formaatista? (dd/mm/yyyy vs mm/dd/yyyy?)

Ei ihan tarkalleen noin mennyt, mutta DHL oli mukana monessa eri vaiheessa ja aina jonkun tietyn pienen pätkän. Tää on kai sitä kustannustehokkuutta ja kapasiteetin maksimointia?

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

https://www.suomenuutiset.fi/taannehtiv ... ituksiaan/

Sillä lailla. "Epäoikeuskansleri Tuomas Pöysti kehoittaa Suomalaisia poistamaan vanhoja kirjoituksiaan, koska ne voivat tulevaisuudessa rikosepäilyihin" :twisted:

Näin meillä Suomessa, jossa onneksi vielä asuu maailman onnellisin kansa...

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vajaa pari viikkoa sitten tussahti migistä savut ulos ja nyt soitteli sähkökorjaamo, että romua on. Ohjausvirtamuuntaja on kärähtänyt. Uutta ei saa, eikä edes Esab tiedä speksejä vanhasta. Omaa sen verta monta väliulosottoa ettei reverse-engineeraaminenkaan ole kovin helppoa.

Jos jollain on tallissa Esabin 180 Smashweldin raato joutilaana, niin kiinnostaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Turre »

Täyden jarruremontin ja tuulilasin uusimisen jälkeen katsastukseen viety käyttis-oletettu Mitsu päätyikin katsastuksesta ajon sijaan ajokieltoon mädän apurungon vuoksi, osien tuleminen kestää saati sitten että koska sen oikeasti pajalle saa. Oikkuli (siis tuo 156 sedan) taas on jo pitkään odotellut hoivavuoroaan, olis jakohihnajumppaa, käsijarruvaijeria, vetoniveltä, helman paikkausta sun muuta. Jotenkin ilmiselvästi tähän tilanteeseen ratkaisuna koettiin hankkia uusi, vanha Alfa.

Torstai meni suhatessa Raisio-Salo-Helsinki -akselia paria 147:aa katsoessa, joista ensimmäinen oli pettymys ja toinen järkytys. Siitä toivuttuamme todettiin että ei se olisi oikein joulukuusi kulkenut 147:ssakaan, ja lopulta käytiin äsken hakemassa vähän ajettu156 SW uuteen kotiin. Oli kuin kotiin olisi tullut, kaikki samat vanhat pikkuviat tutuilla turvallisilla paikoillaan :lol:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Aquatica kirjoitti:Meillä tulee DHL:n tuomana tavaraa töihin.
Joskus niissä on kymmenenkin osoitetarraa. On vähän hankalaa jo kenellekään tutkia näitä...

Matka alkaa ensin vaikka Toscanan paikallispostista, josta se hyppää DHL:n matkaan, josta se on mennyt TNT:lle, josta FeDexille, josta jostain syystä Hupsille, eiku DHL:lle, eiku Postille, eiku DHL:lle.

Joskus ihan mielenkiinnosta "träkkäsin" yhden laatikon ketjun ja meinasin kuolla nauruun, kun DHL hoiti just esim. Toscana -> Rooma-välin, sitten TNT Rooma -> Budapest, Fedex lennättää Budapestistä Tukholmaan, HUPS kuljettaa sen ilm. laivarahtina (???) Turkuun, DHL ottaa sen ja vie sen... Turkuun, josta Posti vie sen Lahteen (tai Helsinkiin) ja loppumatka meneekin sitten DHL:n kyydissä perille.
Tämä kaikki pelkästään aikaleimojen ja osoitekorttien tietojen perusteella yhdestä laatikosta. Oli joka suunnassa lippua ja lappua ja sekasinhan tossa menis kuka tahansa, etenkin robotti, jos ei tiedä mitä koodia lukea. Periaatteessa uusinta pitäis, mut onko pvm oikeasti koodattuna siihen viivakoodiin? Ja riippuuko formaatista? (dd/mm/yyyy vs mm/dd/yyyy?)

Ei ihan tarkalleen noin mennyt, mutta DHL oli mukana monessa eri vaiheessa ja aina jonkun tietyn pienen pätkän. Tää on kai sitä kustannustehokkuutta ja kapasiteetin maksimointia?
Eikä se kuljetusyritys mikä rahtikirjassa lukee ole välttämättä se joka sitä oikeasti kuskaa, vaan sen hoitaa oikeasti joku alihankkija.
Itse joudun töiden puolesta kuskaamaan mm. aika paljon Terrafameen menevää tavaraa..
Tulee aika usein mieleen etten välttämättä haluaisi olla niille tavaroita kuljettamassa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

insinörtti
Viestit: 2635
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Olen kai ennenkin avautunut verkkopankeista?

Mutsi kävi taas vaihteeksi vaihtamassa puhelimen uuteen. Tällä kertaa syynä se, että vanha saattoi sanoa "ping" keskellä yötä, kun tekstiviesti saapui :roll:

Tästähän sitten ongelma nousi, koska käytössä on ollut Nordean tunnuslukusovellus. Sama softa sisään uuteen luuriin ja seuraavaksi ohjelma neuvoi, että tosta klikkaamalla aktivoit vanhasta puhelimesta tunnusten siirron. Joo, ei aktivoitu, koska liian vanha versio, jossa ei tukea moiselle. Eikä tietenkään tässä kohtaa annettu mitään neuvoja ongelman ratkomiseen, joten onnistuin yritä ja erehdy menetelmällä sitten deletoimaan tunnukset.

Mutsi tilasi uudet... ja tottakai etanapostilla. Tottakai just postilakon edellä... kun kirjatusta kirjeestä kertova saapumisilmoitus lopulta tuli perille, ao. kirjeen viimeinen noutopäivä oli mennyt jo aikoja sitten.

Ohjeistin tilaamaan tunnukset uudelleen, tällä kertaa sähköpostilla tai tekstiviestillä. Tänään sitten koitin aktivointia tekstiviestinä saapuneella tunnuksella. Ohjelma kyseli myös PIN koodia, mutta sehän oli kätsysti tullut kirjeitse. Ei kelvannut. Tarkemmin tutkittaessa ao. kirje oli lähetetty marraskuun alussa eli siinä olikin PIN koodi kirjattuna kirjeenä lähetettyyn aktivointitunnukseen, jota ei noudettu. Luonnollisesti aktivointikoodit ovat kertakäyttöisiä eli aktivointikoodi, jolle on väärää pinniä tarjottu ei enää softalle kelpaa. Ilmeisesti uusi PIN koodi on taas kerran lähetetty etanapostilla ja on vielä matkalla.

Eiku tilaamaan uusia aktivointi- ja PIN-koodeja. Puhe-elinpalvelu lupasi 33 min jonoa. Enpä viitsinyt. Pankkikonttoreitakaan ei enää ole mailla eikä halmeilla, joten ongelmaa ei voi käydä ratkomassa tiskiin nojaamalla.

Nyt voisi aika olla kypsä pankin vaihdolle. Vaan mihin? Oma tilini on OP:ssä, joka on vielä kamalampi. Laskujen maksamiseksi pitää olla käsillä käyttäjätunnus, salasana, kertakäyttöisten salasanojen lista ja joka toimenpide, verkkopankkiin kirjautumisesta alkaen, pitää vielä varmistaa tekstiviesteillä...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

^
Tervetuloa yhteiskunnan digitalisoitumiseen.
Onhan hienoa että kaikki asiat voidaan netissä hoitaa. Ihmisten väliset kontaktit saadaan minimoitua.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

S-pankki ja säästöpankki tuntuu vähällä otannalla olevan ihmislähtöisimmin suunniteltuja.

S-pankin asioita voi vieläpä hoidella Prismassa käydessään.

Avautuminen: 2 kuukautta lämpötilat seilanneet nollan tuntumassa, räntäsade tuntuu loputtomalta. Ja edelleen talon ulkovuoraus kesken.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

sämpy kirjoitti:S-pankki ja säästöpankki tuntuu vähällä otannalla olevan ihmislähtöisimmin suunniteltuja.

S-pankin asioita voi vieläpä hoidella Prismassa käydessään.
S-PANKKI helppokäyttöisin, mikä on noista vastaan tullut.
Lisäks jos käteistä joskus tarttee, nii saa helposti vaikka Salesta, jos ei Ottoa tai Nostoa lähimailla.

Myös DanskeBank aika selkeä.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

En tiedä onko sitten pienen paikan etuja, mutta kyllä mulla on kahdellekin op:n virkailijalle s-postit ja puhelinnumerot :?

Pääasiassa kyllä vanhan Tapiolan peruina S:ssä rahaliikenne. Käsittääkseni kyllä myös S-pankin verkkopalveluun tulee noita lisävarmistuksia ihan justiinsa.

Tällä viikolla katselin muutamia vakuutusjuttuja ja kirjailin itseäni trafiin ja useampaan vakuutusyhtiöön verkkopankkitunnuksilla. Sitten hetken päästä täysi blackout eikä mitään hajua mikä on verkkopankin käyttäjätunnus :lol: Eikä ole kirjoitettuna mihinkään. Onneksi nukuttuani yön yli oli taas pää buutannut.
Viimeksi muokannut Gasket, 15 Joulu 2019, 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Missä on määrätty se että pankit voivat antaa tunnukset viranomaispalveluihin? Pankit ovat yrityksiä muiden joukossa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

insinörtti
Viestit: 2635
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Eli S-pankkia pukkaa. Onko mitään käryä siitä, miten meinaavat lisävarmistukset toteuttaa?

Vrt. Nordean systeemi oli aika kätevä silloin kun toimi - puhe-elimestä softa auki ja sinne piti vain takoa samaa PIN koodia joka toimenpiteen varmistamiseksi. OP toista ääripäätä - joka liikkeen jälkeen tulee tekstiviesti, jossa olevaa koodia vastaava tunnus pitää etsiä kertakäyttöisten koodien listalta.

DanskeBank ei houkuta. Minulla on siellä ex Postipankin peruina vielä tili, mihin en enää aikoihin ole päässyt käsiksi. Vanhat tunnuslukulistat jo poistettu käytöstä, mutta sen verran paha maku tämän edellisistä inkarnaatioista jäi, ettei kauheasti ole napannut. Tiedotus on ollut olematonta, verkkopankista saatiin ainakin välillä sellainen, että pelasi vain jollain IE versiolla ja mitä näitä nyt olikaan.

^ Näitä pankkien "peffa edellä puuhun" tunnistautumisjärjestelmiä käytetään myös viranomaispalveluissa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vittuunnuttuani Nordean palvelukatoon vaihdoin syksyllä Säästöpankkiin. Tähän asti olen ollut varsin tyytyväinen, toimii helposti ja selkeästi.

Pankit eivät "toimita tunnuksia viranomaisille" vaan myyvät vahvan tunnistautumisen palvelua, jota viranomaiset ostavat.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Onhan noista pankkien tunnistautumispalveluista aina välillä juttua ollut. Ilmeisesti osaavat hinnoitella ne ihan hyvin. Tosin en ole yhtään varma onko järkeä valtion ostaa vastaavan palvelun rakentaminen joltain toimijalta :lol: Maksanee jonkun miljoonan eikä toimi koskaan..

Eihän op jokaista tunnuslukua laita tekstiviestillä, vain joskus. Olisiko jotain yksi viidestä - kymmenestä jollain satunnaisotannalla.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Kuvaaja
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

insinörtti kirjoitti:^^ Eli S-pankkia pukkaa. Onko mitään käryä siitä, miten meinaavat lisävarmistukset toteuttaa?

Vrt. Nordean systeemi oli aika kätevä silloin kun toimi - puhe-elimestä softa auki ja sinne piti vain takoa samaa PIN koodia joka toimenpiteen varmistamiseksi. OP toista ääripäätä - joka liikkeen jälkeen tulee tekstiviesti, jossa olevaa koodia vastaava tunnus pitää etsiä kertakäyttöisten koodien listalta.

DanskeBank ei houkuta. Minulla on siellä ex Postipankin peruina vielä tili, mihin en enää aikoihin ole päässyt käsiksi. Vanhat tunnuslukulistat jo poistettu käytöstä, mutta sen verran paha maku tämän edellisistä inkarnaatioista jäi, ettei kauheasti ole napannut. Tiedotus on ollut olematonta, verkkopankista saatiin ainakin välillä sellainen, että pelasi vain jollain IE versiolla ja mitä näitä nyt olikaan.

^ Näitä pankkien "peffa edellä puuhun" tunnistautumisjärjestelmiä käytetään myös viranomaispalveluissa.
Kyllä Danske-pankki toimii täydellisesti Firefoxilla ja voi käyttää kännykkää tai tunnuslukulaitetta,lisäksi tunnus ja salasana.

Kuvaaja
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Edit.Tuplat

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Gasket kirjoitti:Onhan noista pankkien tunnistautumispalveluista aina välillä juttua ollut. Ilmeisesti osaavat hinnoitella ne ihan hyvin. Tosin en ole yhtään varma onko järkeä valtion ostaa vastaavan palvelun rakentaminen joltain toimijalta :lol: Maksanee jonkun miljoonan eikä toimi koskaan..
Ei nyt ihan niinkään - maksoi muutaman kymmenen miljoonaa ja toimikin, jos vain joku sitä keksi käyttää. Näin sanoo Wikipedia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6inen_henkil%C3%B6kortti kirjoitti:Järjestelmän kustannukset
Valtio on käyttänyt sähköiseen henkilökorttiin kymmenen vuoden aikana noin 20 miljoonaa euroa. Vuonna 2006 HST-korttia hyödynnettiin verohallinnon ja Kelan palveluissa noin 500 kertaa eli promillessa tapahtumista. Kustannukset yhtä sähköistä allekirjoitus- tai tunnistustapahtumaa kohti olivat tällöin Tietoviikon laskelmien mukaan noin 4 000 euroa.
Gasket kirjoitti:Eihän op jokaista tunnuslukua laita tekstiviestillä, vain joskus. Olisiko jotain yksi viidestä - kymmenestä jollain satunnaisotannalla.
Riippunee paikallisen osuuspankin käytännöistä. Tampereen seudun OP lähettää joka ikisen, ja uusi tunnuslukutaulukko haetaan kätevästi henkilökohtaisesti pankin tiskiltä. Ainoa elinpiiriini osuva konttori on auki kahtena päivänä viikossa klo 10-16 ja jonoa tyypillisesti 20-40 henkeä. Kaikki muut pankit osaavat lähettää uuden taulukon postissa. Ja joo, varmaan joku sovelluskin olisi tarjolla kortin korvikkeeksi niille, joiden mielenmaisemaan se sopii paremmin.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Kuvaaja kirjoitti: Kyllä Danske-pankki toimii täydellisesti Firefoxilla ja voi käyttää kännykkää tai tunnuslukulaitetta,lisäksi tunnus ja salasana.
Dansken mobiilissa: sormenjälkilukijalla kirjautuminen Dansken apilla sisään -> maksaa laskun/hyväksyy e-laskun - > nelinumeroisella vakio salasanalla hyväksyntä ja se on siinä, mitään muita taulukoita ei tartte. (tykkään)

S-pankin mobiilissa: sormenjälkilukijalla sisään -> maksaa laskun/hyväksyy e-laskun -> vahvistaa toimenpiteen sormenjäljellä ja se on siinä (tykkään vieläkin enemmän)
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

insinörtti
Viestit: 2635
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Isola kirjoitti:Tampereen seudun OP lähettää joka ikisen, ja uusi tunnuslukutaulukko haetaan kätevästi henkilökohtaisesti pankin tiskiltä.
:shock:
OP:n Mobiilisoftalla voi ilmeisesti maksaa laskuja, jos jaksaa puhe-elimen kanssa nykertää. Lisäksi siihen on sisäänleivottuna mobiilivarmenne, mutta, tietenkin, verkkopankkia käytettäessä näin turvattomia ratkaisuja ei käytetä, vaan tunnistautuminen varmistetaan tekstiviestillä lähetetyillä koodeilla, joita vastavat salasanat pitää siitä kertakäyttöistä listasta kaivaa. Sitä en ole kokeillu, tarvitaanko koodilistoja silloinkin (ja pelaako tunnistautuminen edelleen tekstiviesteillä), jos laskuja yrittää maksaa mobiilisovelluksella :-D

OP:n systeemi oli aikoinaan hyvä, mutta se on nyt täysin pilattu tällä tunnistautumiskonttauksella. Ilmeisesti Danske on puolestaan saanut nelikulmaisen palikan osumaan nelikulmaiseen reikään, joten täytyy ottaa testiin.

No, osataan sisä muuallakin. Omalla työpaikalla osa intran jutuista (kuten matkalaskujen teko) toimii VAIN tietyllä IE versiolla, osa EDGEllä ja sitten on vielä ulkopuolisia pilvipalveluita, jotka pelaavat vain Firefoxilla. 8)
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

FinPat
Viestit: 7276
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Dansken kännysovellus ja kännyID toimivat mielestäni kohtuullisen hyvin ja kivuttomasti kun vertaa OP:n vastaaviin. Danskella browsereista ainakin Safari ja Chrome ovat toimineet OK niin OSX kuin WIn10 ympäristöissäkin.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Isola kirjoitti:
Gasket kirjoitti:Onhan noista pankkien tunnistautumispalveluista aina välillä juttua ollut. Ilmeisesti osaavat hinnoitella ne ihan hyvin. Tosin en ole yhtään varma onko järkeä valtion ostaa vastaavan palvelun rakentaminen joltain toimijalta :lol: Maksanee jonkun miljoonan eikä toimi koskaan..
Ei nyt ihan niinkään - maksoi muutaman kymmenen miljoonaa ja toimikin, jos vain joku sitä keksi käyttää. Näin sanoo Wikipedia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6inen_henkil%C3%B6kortti kirjoitti:Järjestelmän kustannukset
Valtio on käyttänyt sähköiseen henkilökorttiin kymmenen vuoden aikana noin 20 miljoonaa euroa. Vuonna 2006 HST-korttia hyödynnettiin verohallinnon ja Kelan palveluissa noin 500 kertaa eli promillessa tapahtumista. Kustannukset yhtä sähköistä allekirjoitus- tai tunnistustapahtumaa kohti olivat tällöin Tietoviikon laskelmien mukaan noin 4 000 euroa.
Tuo on mennyt kyllä ihan itseltä ohi, että moinen järjestelmä on olemassa. Toisaalta ei yhtään yllätä että on pitänyt saada rinnakkaisjärjestelmä. Näyttäähän tuolla Wikipediassa olevan myös:
https://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6inen_henkil%C3%B6kortti kirjoitti:Sähköinen tunnistautuminen ja allekirjoitus ei ole toiminut hyvin ja niin valtion organisaatiot kuin kansalaiset ovat siirtyneet turvapostin ja pankkien mobiili-tunnistuksen käyttäjiksi. Niin korttien ohjelmien ja elektroniikan yhteensopivuudessa käytössä oleviin ratkaisuihin on ollut ongelmia.
Nyt kuulostaa jo normaalimmalta touhulta :lol:


Näemmä sitten OP:n konttorien välillä on eroja. Tosin taannoin kotipaikkakunnalla homma toimi kaikkein parhaiten. Isällä oli kyseiseen pankkiin nelinumeroinen tilinumero, niin ei hirveästi itsekään koskaan mitään henkkareita tarvinnut. Eivät kuitenkaan asuntolainassa olleet oikein kilpailukykyisiä.

En ole koskaan noita pankkien omia äppejä käyttänyt ja muutenkin vältän puhelimella minkään pankkiasian hoitoa. Tunnuslukulistat on sikäli aika yksinkertaisia, että kulkevat mukana kohtuudella eivätkä ole riippuvaisia johonkin laitteeseen ladatusta ohjelmasta tai sormenjälkitunnistimien toimivuudesta. Taisi joko OP:lla tai S:llä olla yhtenä tunnistautumisvaihtoehtona myös naamaskanneri. Eikös noita kuitenkin ole nettivideoilla huijattu ihan valokuvaprinteilläkin :roll:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Henkilökortin lisäominaisuuksien käyttö edellyttää oman sirukortin lukijan hommaamista. Jota ei mihinkään muuhun tarvitse.

En ihmettele, ettei ole käyttäjiä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

sämpy kirjoitti:Henkilökortin lisäominaisuuksien käyttö edellyttää oman sirukortin lukijan hommaamista. Jota ei mihinkään muuhun tarvitse.

En ihmettele, ettei ole käyttäjiä.
Etelänaapurin e-henkilökortin mukana tuli kortinlukija. Ei sillä, että olisin sitä mihinkään käyttänyt.
VMP

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

FinPat kirjoitti:Dansken kännysovellus ja kännyID toimivat mielestäni kohtuullisen hyvin ja kivuttomasti kun vertaa OP:n vastaaviin. Danskella browsereista ainakin Safari ja Chrome ovat toimineet OK niin OSX kuin WIn10 ympäristöissäkin.
Myös Operalla toimii Win ja myös Linux ympäristössä, sekä Chromebookilla Chromella tottakai.

Itsellä nettipankkiasionti lähes täysin mobiilissa, joten pankin toimivalla ja helppokäyttöisellä sovelluksella suuri paino-arvo.

On muuten turvallisempaa myös käyttää pankin omaa appia, ku selainpohjaista kirjautumista.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuosta Nordean romusta on paremman puoliskon osalta kokemuksia.

Kolmas luuri, minkä tullut, vasta sai sovelluksen asentumaan niin, että Nordean serverit sen tunnistivat. Ja sai sen käyttöön. :D

Aivan uskomatonta kuraa niiden softapuoli.

S-Pankin sovellus oli ennen parempi, kuin nyt. Vielä vähän hiottavaa niillä; tilatun e-laskun muokkaaminen on hieman epäselvää. Muuten kyllä propsit: sormenjäljellä sisään (voi käyttää myös PIN-koodia, mutta kaiketi silloin pitää pitää tunnuslukulappu saatavilla) ja maksut vahvistetaan samalla keinolla.

Ja tosiaan etu on se, että melkein joka kylästä löytyy joku S-ryhmän liike Alepasta Prismaan, josta saa sitä käteistä halutun summan tarvittaessa. Ja sama toki toiseen suuntaan: maitokaupassa kun käyt, voit samalla tallettaa tilillesi rahaa. Eikä maksa "mitään", jos on osuusmaksu maksettu.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Itellä ollut tuo nordea käytössä alusta saakka eikä kyllä mitään ongelmaa. :shock: Puhelinkin vaihtunut moneen kertaan uuden käyttöönotto mennyt ongelmitta.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Joo aikaisempi S-Pankin appi oli parempi, mutta uudenkin kanssa oppinut jo elämään, helppoahan se on...

Verkkopalkka osiota en oo vielä löytänyt s-mobiilista, onkohan edes?
Danskessa taas löytyy helposti.

Itellä asuntolaina ja palkka danskeen, josta siirrän tilisiirtona käyttörahan s-pankkiin kuukausittain.

Muuten olisi pelkkä S mutta Danskelta tuli aikoinaan ylivoimaisesti paras asuntolainatarjous.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jarsan kirjoitti:Itellä ollut tuo nordea käytössä alusta saakka eikä kyllä mitään ongelmaa. :shock: Puhelinkin vaihtunut moneen kertaan uuden käyttöönotto mennyt ongelmitta.
Eipä itselläkään ole ollut ongelmia Nordean kanssa, mutta puhelin sama kolme vuotta vanha. Kiva kuulla, että vaihto sujuu hienosti.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Noista tulikin mieleen, että kai sitä pitäisi toisenkin kerran tänä vuonna käydä s-pankissa katsomassa tilannetta. Oli sinne kakskymppiä kertynyt poonussia, lykkäsin rahastosäästöön.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:Noista tulikin mieleen, että kai sitä pitäisi toisenkin kerran tänä vuonna käydä s-pankissa katsomassa tilannetta.
Aika usein.

Me kävimme vuosi takaperin ekaa kertaa. Ihan kivasti kertyy nelihenkiselle perheelle bonuksia reilussa kymmenessä vuodessa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Miksi automyyjiksi hakeutuu täydellisen asiakaspalvelutaidottomia tampioita? Liikkeellä on auto tarjouksessa, josta soitin. Myyjän vastaus oli, että mistä sä sen näit? Kerroin, että nettiautossa ja firman nettisivuilla. Vastaus oli, että se myydään maanantaina. Kaveri oli koko ajan hyvin töykeä. Tarkistin myös vielä, että niin nettiautossa, kuin firman sivuillakaan ei ollut mitään mainintaa mistään maanantaista tai muista rajoituksista kyseisen vessan myyntiin liittyen.

Jotenkin kuvittelisin, että jos firma mainostaa tarjouksessa olevaa autoa, sillä tavoitellaan asiakkaita. Sitten, kun kiinnostunut asiakas soittaa, niin asenne on, että vittuako tänne soittelet. Fiksu myyjä toivottaisi katsomaan autoa ja yrityksen muuta tarjontaa ja kertoisi millä ehdoin se tarjoushuussi myydään.

No, ei tarvinne toiste asioida tuon liikkeen kanssa :roll:

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Tuomas K kirjoitti:Miksi automyyjiksi hakeutuu täydellisen asiakaspalvelutaidottomia tampioita?
Ja palveluhaluttomia. Ilmeisesti siellä kopissa on mukavampaa katsoa nettipornoa kuin hankkia provikkaa myydyistä autoista. Kun hankin JTD Stilo MW:n, joka oli putiikin kallein auto, piti myyjä hakea kopista.
Ilmeisesti en ollut arvolleen sopiva asiakas kun oli firman työtakki ja turvakengät. Ostin auton kuitenkin. Hyvä auto jonka kanssa vietimme lähes 300 tuhatta yhteistä kilometriä. Auto opetti kuitenkin sen että Delta-auton lähelle ei kannata mennä. Oksennusreaktio todennäköisesti yllättää.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Vaimo ja tytär penkasivat laatikoita läpi ja löytyi kasa iPhone 6,7 ja 8 -malleihin sopivia kiinalaisia panssarilaseja. No, vaimo laittoi niistä annetaan-ilmoituksen ja vielä painotti ilmoituksessa, että soita. On tässä naureskeltu, että ihmiset eivät osaa lukea :mrgreen: . Useita - useita emaileja asiasta on meille lähetetty, mutta päätimme, että annetaan ne ensimmäiselle, joka oikeasti soittaa ja esittelee vielä itsensä.

Edit: Oho, lukukykyinen henkilkö löytyi jo!

Avatar
nipaka
Viestit: 2092
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

^
Someaikana on helppo ja mukava lähetellä viestejä. Vastaus tulee viestinä johon saa viestillä vastata. Suora puheyhteys, kuka sitä käyttää? Eihän siihen saa edes hymiötä. Ja joutuu keskustelemaan ilman etukäteen mietittyä sanomamuokkausta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ :lol:

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Äänipuhelu onkin törkeä häirintää. Aika harvalla keittää markkinointisähköpostin kanssa, mutta puhelinmyyjien kanssa monellakin - just sayin' :lol:

Ainoastaan hirveämpää on kun joku lähestyy fyysisessä maailmassa pyytämättä. "Olisiko hetki aikaa..."

Piti oikein katsoa puhelimesta: Olen soittanut neljä (4) puhelua joulukuun aikana.

Tässä tapauksessa toki pyydettiin erikseen soittamaan, mutta yritän taustoittaa miksi puhelun soittaminen voi tuntua vastenmieliseltä. Viesteissä / sähköposteissa on se hyvä puoli, että jää jälki siitä mitä sovittiin ja tähän voi palata myöhemmin.

Avautuminen menneisyydestä: Autokorjaamon kanssa oli kerran pitkittynyt kärhämä ja aina kun esitti selkeät kysymykset sähköpostilla, sai mihinkään vastaamattoman puhelun takaisin. :roll: :bad-words:

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ruokoton kirjoitti: Avautuminen menneisyydestä: Autokorjaamon kanssa oli kerran pitkittynyt kärhämä ja aina kun esitti selkeät kysymykset sähköpostilla, sai mihinkään vastaamattoman puhelun takaisin. :roll: :bad-words:
Se on sitä henkilökohtaista asiakaspalvelua. :drinking:

(Itselleni on opetettu, että vastaus samassa mediassa kuin kysymyskin)
VMP

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

mattijus kirjoitti:Itselleni on opetettu, että vastaus samassa mediassa kuin kysymyskin
Näin sitä luulisi. Aikoinaan kun olin maahantuontihommissa saattoi Britanniasta tulla vastaus sähköpostiin faxilla :shock:

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Sytytystulppa-gate. Ei ole ikinä ollu tulppien hommaaminen näin rasittavaa. Isojötsiin kun ei ngk tee tulppaa, niin rutto tai kolera sitten. Tojota tulppaa kehuttiin ja hyvä saatavuus, mutta ei hemmetti. No sitten meinasin tilata alkuperäisessä laatikossa olevat, nimeltä mainitsettoman valmistajan, tekemät tulpat. No lopputulema oli sitten se, kiireellisyydenkin takia, että huomenna saapunee tuon nimeltämainitsettoman irtosivuelektrodi-valmistajan kynttilät, ilman alkuperäisiä askeja.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Tiige »

palkus kirjoitti:Sytytystulppa-gate. Ei ole ikinä ollu tulppien hommaaminen näin rasittavaa. Isojötsiin kun ei ngk tee tulppaa, niin rutto tai kolera sitten. Tojota tulppaa kehuttiin ja hyvä saatavuus, mutta ei hemmetti. No sitten meinasin tilata alkuperäisessä laatikossa olevat, nimeltä mainitsettoman valmistajan, tekemät tulpat. No lopputulema oli sitten se, kiireellisyydenkin takia, että huomenna saapunee tuon nimeltämainitsettoman irtosivuelektrodi-valmistajan kynttilät, ilman alkuperäisiä askeja.
Ihan samoja aatoksia oli itsellä kun kynttilöitä valkkasin isojötsiin. Päädyin kanssa lopulta niihin nimeltä mainitsettomiin. En kyllä muista lukeneeni että tuossa konetyypissä olisi kynttilöitä katkeillut.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin