Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua AR?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Vuotuinen ajomatka -kysely alfisteille ( AR-merkkisellä autolla )

1. Alle 2000 km vuodessa
4
4%
2. 2001- 5000 km vuodessa
9
10%
3. 5001-10000 km vuodessa
11
12%
4. 10001-15000 km vuodessa
15
17%
5. 15001-20000 km vuodessa
13
14%
6. 20001-25000 km vuodessa
8
9%
7. 25001-30000 km vuodessa
13
14%
8. 30001-50000 km vuodessa
13
14%
9. 50001-70000 km vuodessa
2
2%
10. Yli 70001 km vuodessa
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 90

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua AR?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Onko keskiarvosaittilaisen Alfan käyttö rankkaa työajoa useita kymmeniä
tuhansia kilometrejä vuodessa vai enemmän nurkkapyörittelyä/fiilistelyä muutama tuhat km vuodessa ?
Klikkaa oma valinta pääasiallisen eniten ajetun Alfa Romeo-auton mukaan usean yksilön tapauksessa.
Viimeksi muokannut Jiitee, 04 Helmi 2019, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

~20tkm ilman mökkihupiajeluita. Niitä tiedossa, joten 20+ valittu. Katsotaan, riittääkö tuo 30tkm :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun ei ole Alfa arkikäyttiksenä tällä hetkellä, eikä lähimmän kristallipallon näyttämänkään perusteella, niin fiilistelyajot mahtuu 5-10 haarukkaan. Yhdellä tai useammalla yksilöllä yhteensä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Oma status on tällä hetkellä seuraava :
Talvikäyttis C5 HDi 136 Sw AT X7 kellottanee noin 15 tkm puolessa vuodessa ja
FL 156 JTD Mjet16 Sw noin reilu 20 tkm vuodessa. Sitten Pikku-Juulia noin 2 tkm ja
4 moottoripyörää noin 5000 km vuodessa. Lisäksi pääosin vaimo kellottaa noin 15 tkm
Hybrid- Aurikseen vuosittain. Kyllähän noita km kertyy... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Syksystä -18 on tullut 159:lle kymppitonni lisää. Työmatka 70 km/sivu ja keikat päälle.
Käyttöpeli.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

1. vuotena Giuliettan mittariin 25 tkm, josta puhdasta hupiajoa 10 tkm (tuolloin ei ollut kesämökkiäkään tms. "velvollisuuksia"), tästä eteenpäin n. 20 tkm/vuosi. Matka kotoa työpöydän ääreen lyheni ja pystyin käyttämään julkisiakin (vuotuiset ajokilometrit kotoa työpöydän ääreen n. 8 -> 3 tkm), mutta kompensoin tämän hommaamalla kesämökin, jossa ramppaamisesta tulee n. 9 tkm/vuosi.

Giuliettasta luopumisen jälkeen hauskuus on loppunut; 24 tkm/vuosi, vaikka mitään pidempiä lomareissuja ei ole tullut tehtyä. Mistä näitä kilometrejä oikein tulee :shock:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jonnekin kympin ja kahen, ehkä kolmenkin väliin. Työmatkaa ja harrastelua, just putos pohjapanssari pihaan :drinking:

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Normivuotena noin 12-15 tkm. Nyt 156 siirtyi talviautoksi ja Brera on kesäpeli, joten tuo määrä jakautunee noiden kesken.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kissan ja QV:n kilsat yhteensä kymppitonnin kahta puolta, kissa seisoo talven. "Pakollisia" ajoja ei ole kun kauppareissut jos haluaa lähikauppaa isommassa paikassa käydä, duunit hoituu pääsääntöisesti julkisilla, viikonloppu duunien iskiessä tulee usein autolla lähdettyä.
Viimevuonna kesälomareissukin päristeltiin vuokrakärryllä niin kissan kilsat tais jäädä 3tkm nurkille, alfaan tais olla joku 6tkm, molemmissa kaikki lähes hupi ajelua....

Kissaan on tullut kilsoja vuodesta 2008 66tkm->120tkm = n.5000km/kesä
QV 2015 28tkm-> 50tkm = n.5500km/v

EX 156 2004-2015 60tkm->120tkm = n.5500km/v

Aikas tasan tuntuu kilsat menevän kun ne laski vähän pidemmältä ajalta... ja muksuilla nykyään omat kärryt eikä asu himassa enää...

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Itsellä tuo ainoa alfa on väliaikais/talviautona, joten vastaukseni voi vääristää tuloksia, mutta uumoilisin kuitenkin ettei sille yli 5000km:ää vuodessa tule ajoa. Oiskohan tähän mennessä ~1000km tullut Marraskuun alulta, ajossa kinneri lienee toukokuulle asti...

Eli, käyttöautona kyllä, mutta silti menee tuonne 2000-5000 -kategoriaan.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Laitoinpa vaihtoehdon 9.
Joinain vuosina on jäänyt ajelut aavistuksen alle 50tkm alfalla, mutta siinä kintaalla keikutaan.
Kilsat kertyy enimmäkseen työajosta. Jonkin verran kerrätty kilometrejä harrasteista hevoskopin kiskomisen merkeissä.
Ja viimevuoden puolivälissä pösö siirtyi keräämään suurimman osan kilsoista...
Jonkin verran tulee myös vuokraamon autoja käytettyä johtuen firman säännöistä.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eipä ole Alfasta arkiseen työajoon kun tarvitaan pakua. Eikä ole kesäisin aikaa fillistelyajoonkaan, joten talvella Alfalla töihin silloin aniharvoin kun ei tarvitse 5m3 tavaratilaa, kuten tänään. Kesät Alfa ruostuu katoksessa. Eikä sillä pääse talvisin talotyömaallekaan kun pitäisi tien auraajan päästä samalla kyydillä hakemaan traktori.

Jokseenkin pännii vaihtaa autoon kesärenkaita ehkä yhden reissun takia ja ylipäätään katsastaa kun tulee hädintuskin 1000km vuodessa.

Onhan ne kivoja kilometrejä, mutta joskus vaan miettii että onko ne sen rahan ja ajankäytön arvoisia. Pitäisi olla tilavampi harrasteauto että olisi enemmän käyttömahdollisuuksia.

Itellä ei vaan ole mitään tarvetta henkilöautolle, joten valikoima on aika kapea. Paku, maasturi tai todella iso farmari hyvällä maastovaralla. Aika vähän on harrastehenkistä tarjontaa Italiasta.

Jos unohtaa että on liian uusi ja että värit on ihan perseestä, niin toki 159SWQ4 olisi. Jos sen saa 2-paikkaiseksi pakettiautoksi tai bensanelosella. Eikä se nyt niin tilava ole, 2m tikkaita ei taatusti saa kyytiin? Mutta kun ei tunne mitään poltetta kyseistä autoa kohtaan.

Voi olla että land rover-USA akselilta löytyy vastakin käyttöharrasteet ja italialaisilla ajetaan vaan ne muutama sata kilsaa.

Avatar
Turre
Viestit: 330
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Turre »

Jotain 15-20tkm välillä näyttää ajopäiväkirjan mukaan tulevan, tuo siis kahden auton kokonaissaldo. Kahden etätyöläisen taloudessa tuo on yllättävänkin paljon :lol:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Stefu
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Kesä 2018, 18:38
Car(s): 159 2,2 Jts sedan

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Stefu »

Harraste, hupi vai käyttö? Lähden liikkeelle sillä vehkeellä, millä on hauskinta ja käynnöllisintä. 159 pääsee talvella vain kuivalle pakkasajelulle sunnuntaisin. Ducato liikkuu jos tarvii edullisesti kuskata ja vaimo käy töissä sillä, jos on töissä. Nyt helpointa on mennä Jimnyllä, ei haittaa vaikkei ole aurattu ja parkkikset on ahtaita. Kaikki nämä ovat harrasteita ja välttämättömiä mulle ,vaimolle ja koiralle ja Alfan kyytiin mahtuu ystävätkin. Toisen vehkeen kilsat säästyy, kun käyttää kolmatta :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos saa näsäviisastella, niin kyselystä puuttuu vaihtoehdot 2000 km ja 70001 km ajaville :mrgreen:

Omat metrit osuu tuohon ainakin tällä hetkellä suosituimpaan rakoon, eli 12 - 15 tkm on tyypillisesti tullut vuodessa ajoa. Töihin tosin tulee kuljettua tällä hetkellä aika paljon julkisilla joten vähenemään päin tuo on. Uusi korsu olisi myös tarkoitus löytää vähän lähempää työmaata ja siirtää autoilun painopistettä enemmän tuonne harrasteautoilun puolelle.

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja nipaka »

159:iin kilometrejä tullee noin 50 000 vuoteen. Kuten käyttöpeleille tähän mennessä. Kylmä kausi katollisella, varmalla kulkineella. Kesät murtsikalla 8) .
Lomat ja kesäviikonloput matkakopilla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Viime vuonna tuli primerakeulaan 53 tkm. kevyttä huviajoa ja muutama tonni muihin.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ainoana autona vähän jokaisella tontilla, mutta kyllä se on käyttöauto mikä ohjastetaan tielle kelillä kuin kelillä. Ajot liikkuu 40 000 - 45 000 haarukassa vuosittain ja pahimmillaan on rullattu joku 55 000 vuodessa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Noin 25-30 tkm tulee omaan Alfaan vuodessa päivittäisistä työmatkoista ja muista reissuista. Alfa on talouden ainut auto. 2015-2018 mentiin diesel-159 ja nyt kohta vuoden ollut alla bensa-Giulietta. Aina käynnistynyt kelissä kuin kelissä eikä koskaan ole jäänyt matka kesken eikä koskaan ollut vikaa joka estäisi ajamisen. Toivottavasti näin on jatkossakin. 8)

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Välitilinpäätöksenä omat ennakoarvailut osuivat lähes oikeaan eli n 10 000 km ajoon vuodessa.
Iso haarukka 10 - 20 tkm saanut eniten iskemiä, lähes neljännes yhteensä.

Yli 30 tkm ajavia vain 10/71 --> 14 % - alla lienee diisseliä Giuliettaa ja 159:ä ja muutamako uudehko Giulia ?
Oma valinta olisi ollut myös yli 30 tkm viime vuonna , mutta nyt käyttöajot jakautuu C5:lle ja JTD:lle.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti: Yli 30 tkm ajavia vain 10/71 --> 14 % - alla lienee diisseliä Giuliettaa ja 159:ä ja muutamako uudehko Giulia ?
On siellä joukossa ainakin yksi Stelviokin.

Spideriin tuli jopa/vain, näkökulmasta riippuen viime kesänä 4000km.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Macela »

Siihen välille; jokapäiväistä työmatkaa ja satunnaista fiilistelyä mutta vain noin 10tkm vuoteen.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kuulun selvästi vähemmistöön. Diesel-159:llä 30-35 tkm vuodessa, reilu puolet tuosta työmatka-ajoa, joka kesälle yksi pidempi (4-5 tkm) lomareissu ja lisäksi kotimaan matkailua, plus sitten muut ns. arkiajot. Varsinaista hupiajelua ei tänä päivänä tule juuri ollenkaan, jollei noita ulkomaan lomareissuja lasketa sellaiseksi. Rouva ajaa lisäksi twin sparkilla sellaisen 18 tkm vuodessa työmatka- ja työajoa, joten vuosittainen ajosuorite Alfoilla on noin 50 tkm. 19 vuoden ajan pelkkiä Alfa Romeoita talossa, eikä käyttö näytä olevan vähenemään päin. Nyt tosin huomaan ensimmäistä kertaa harkitsevani toisen Alfan tilalle työsuhdeautoa (muun merkkistä, kun Alfaa ei ole tarjolla), koska sellaisen saisin hyvin edullisilla ehdoilla, ja Alfan tarjonta ei oikein tunnu omiin tarpeisiin vastaavan. Tällä autoiluhistorialla ei kuitenkaan moisia päätöksiä ihan pikaistuksissaan pysty tekemään... No, hain juuri eilen 159:iin kaksi vuotta ajoaikaa katsastuskonttorilta, jospa se kirkastaa ajatuksia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei kai ne kilometrit merkkaa mitään, jos puhutaan rankasta työajosta.
Pelkästään tänään Q4 roudasi takaluukussa 2 kpl 230Ah akkuja, lekan, akkulaturin, pari muuttolaatikollista kaivurin osia. Lisäksi vielä 20l kanisterin hydrauliöljyä kuskin pelkin takana tehdasalueen työmaalle, joka sekään ei ihan puhtain paikka ole, happamia aineita siellä täällä.
156:nen selvisi useamman vuoden ruostumatta tuolla, joten eiköhän tämäkin pari vuotta kestä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Uus tilanne mut eiköhän Spider 2t ja 159 13t.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Maunu kirjoitti:Ei kai ne kilometrit merkkaa mitään, jos puhutaan rankasta työajosta.
Pelkästään tänään Q4 roudasi takaluukussa 2 kpl 230Ah akkuja, lekan, akkulaturin, pari muuttolaatikollista kaivurin osia. Lisäksi vielä 20l kanisterin hydrauliöljyä kuskin pelkin takana tehdasalueen työmaalle, joka sekään ei ihan puhtain paikka ole, happamia aineita siellä täällä.
156:nen selvisi useamman vuoden ruostumatta tuolla, joten eiköhän tämäkin pari vuotta kestä.
Kyllä ne luotettavuudesta puhuvat. Autot tykkäävät kun niillä ajetaan ja mahdollisimman
pitkää siivua kerrallaan. Oma kriteeri ekan Alfan hankintaan oli yli 300 tkm näyttöjä nettiautossa
myynnissä olevista yksilöistä. Paljon ajavalle 1,9 tai,2,0 JTDm- moottori ja Alfan 6-vaihteinen
manuaali tai Aisin-Warner -automaatti on lähes paras kombo edelleen. Sanon lähes,
koska Giulian /Stelvion plus ZF: n kombon luotettavuudesta pitkässä juoksussa ei ole näyttöä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kysely: rankkaa tyoajoa paljon vai kevyttä harrastelua A

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti: Sanon lähes, koska Giulian /Stelvion plus ZF: n kombon luotettavuudesta pitkässä juoksussa ei ole näyttöä.
Pitkän aikavälin luotettavuudesta ei tosiaan ole näyttöä mutta lyhyemmältä ajalta on, valitettavasti.

Sinällään ZF 8HP on muilla merkeillä ollut käytössä pitkään ja luotettavuus vaikuttaisi olevan kohdallaan.

Vastaa Viestiin