Alfa Klubit?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Alfa Klubit?

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Suomessa näyttää olevan kaksi aktiivista Alfa-klubia. Mikäs ero noissa on, eli kumpaan kannattaa liittyä? :)
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Afla Klubit?

Viesti Kirjoittaja HOTA »

steelduck kirjoitti:Suomessa näyttää olevan kaksi aktiivista Alfa-klubia. Mikäs ero noissa on, eli kumpaan kannattaa liittyä? :)
Katoppa klubien sivuilta tarjonta mitä järjestävät ja voihan noihin moleempiinkin liittyä 8)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jep....kumpikin varmasti ajaa asiansa.Toi kumpaankin kuuluminen vois olla paras tapa toimia.Sittehän voi toisen jättää pois jos tarpeen.Kannattaa tutustua.Ja olla aktiivinen.

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Miksi niitä yleensä on kaksi. Eikö yksi riittäisi vai onko takana joku historiallinen erimielisyys?
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

steelduck kirjoitti:onko takana joku historiallinen erimielisyys?
On.

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Rolle kirjoitti:
steelduck kirjoitti:onko takana joku historiallinen erimielisyys?
On.
... joka on? :D
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En tiedä sen tarkemmin, mutta CARF on alkuperäinen josta sitten yksi perustajista perusti toisen kerhon (AREF) 90-luvun taitteessa kun jotain erimielisyyksiä tuli. Vaikea mennä sanoo kun ei ole varma, joku muu ehkä tietää paremmin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:En tiedä sen tarkemmin, mutta CARF on alkuperäinen josta sitten yksi perustajista perusti toisen kerhon (AREF) 90-luvun taitteessa kun jotain erimielisyyksiä tuli. Vaikea mennä sanoo kun ei ole varma, joku muu ehkä tietää paremmin.
Noinhan se meni. Minulta löytyy vanhoja Il Biscione-lehtiä ajalta, jolloin CARF hajosi ja AREF syntyi. "Erimielisyydet klubin toiminnan kehittämisestä" olivat kai syynä. Se kai tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "musiikilliset erimielisyydet" popmaailmassa eli toisin sanoen henkilöristiriidoista oli kyse (?).

Se että Suomessa toimii 2 klubia on mielestäni täysin naurettavaa. Kysehän on kuitenkin vain mukavasta harrastuksesta ja luulisi aikuisten ihmisten mahtuvan saman katon alle. Ei noita Alfojakaan nyt niin kauhean paljon maassa ole että kaksi kerhoa tarvittaisiin.

Itse kuulun AREFiin. Toimintamuodoiltaan klubit eroavat toisistaan aika vähän, CARF tosin panostaa enemmän ratapäiviin. Varsin monet alfistit ovatkin jäseninä molemmissa. Itse näkisin mielelläni päivän, jolloin vanhat erimielisyydet voitaisiin unohtaa ja Suomeen saataisiin yksi toimiva ja aktiivinen kerho.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio vei jalat suustani. Suomen pienellä harrastaja- ja kalustomäärällä luulisi yhdenkin kerhon piisaavan. Piirithän ovat kuitenkin sen verran pienet, että pidemmän linjan harrastajista puhuttaessa "kaikki tuntevat kaikki". Lapsellinen kyräilykin taitaa olla lähinnä muutaman vanhan jäärän touhuja.

Nykyinen kahden kerhon järjestys tuntuu hassulta, mutta eipä siitä taida mitään isompaa harmiakaan koitua. Jäsenmaksut ovat sen verran pieniä, että jokainen voi halutessaan liittyä molempiin ja kiertää sitten niissä mielenkiintoisimmiksi katsomissaan tapahtumissa. Niin minä ainakin ajattelin tehdä, vaikka toistaiseksi olenkin vain CARFin jäsen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no.. itse olen liittynyt kumpaankin,..ihan kannatuksen vuoksi... :)

tutstu kerhojen ohjelmaan...sitten on helppo päätää kumpaan liittyy...ja miksei kumpaankin... :)
Viimeksi muokannut 90, 19 Touko 2003, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
salmiakki
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Huhti 2003, 12:36
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Minulla on kokemus eräästä yhdistyksestä joka repesi.
Kahden uuden ydistyksen puheenjohtajat - kaksi vanhaa jäärää - ei mahtuneeet samaan pöytään henkilökohtaisten syiden takia - olivat kai liittojen eriytymisvaiheessa ja sen jälkeen nimitelleet toisiaan sen verran railakkaasti, ettei sopua enää syntynyt.. nooooooooo..
ukoista tehtiin kunniapuheenjohtajia, valittiin uudet tilalle ja se siitä, yhdistyminen onnistui sen jälkeen...
Vaikka ei sen puoleen, mahtuuhan maailmaan noita yhdistyksiä.
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Jos en ihan väärässä ole, niin tuo "jakaantuminen" johtui aikanaan nimenomaan ratapäivien suuresta osuudesta kerhon toiminnassa.
Mutta voin olla väärässäkin, ainakin kerran näin on päässyt käymään ennenkin :mrgreen: .

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GTA kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole, niin tuo "jakaantuminen" johtui aikanaan nimenomaan ratapäivien suuresta osuudesta kerhon toiminnassa.
Mutta voin olla väärässäkin, ainakin kerran näin on päässyt käymään ennenkin :mrgreen: .
niin..entusiastit satsaavat enemmissä määrin myös italialaiseen kulttuuriin kun taas carf keskittyy enemmän autoihin... :)

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

90 kirjoitti:
GTA kirjoitti:Jos en ihan väärässä ole, niin tuo "jakaantuminen" johtui aikanaan nimenomaan ratapäivien suuresta osuudesta kerhon toiminnassa.
Mutta voin olla väärässäkin, ainakin kerran näin on päässyt käymään ennenkin :mrgreen: .
niin..entusiastit satsaavat enemmissä määrin myös italialaiseen kulttuuriin kun taas carf keskittyy enemmän autoihin... :)
Taitaa sitten CARF sopia minulle... :D
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

steelduck kirjoitti: Taitaa sitten CARF sopia minulle... :D
mikäs siinä... :) ei muuta kuin jäsenhakemusta täyttelemään, pitäisi löytyä carf:n kotisivulta.. :)

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Minä liityin molempiin koska pidän sekä italialaisesta kulttuurista että ratapäivistä. :lol:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Toronado kirjoitti:Minä liityin molempiin koska pidän sekä italialaisesta kulttuurista että ratapäivistä. :lol:
no minä liityin molempiin ihan kannatuksen vuoksi... :)

kuttuuri ei niinkään kiinnosta mutta tuo italialainen ruoka se on vasta poikaa... :-D
no onhan se ruoka kyllä oleellinen osa italialaista kuttuuriakin... :)
Viimeksi muokannut 90, 20 Touko 2003, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

90 kirjoitti:
steelduck kirjoitti: Taitaa sitten CARF sopia minulle... :D
mikäs siinä... :) ei muuta kuin jäsenhakemusta täyttelemään, pitäisi löytyä carf:n kotisivulta.. :)
No nyt on planketit täytetty... :) tulis vielä se Alfakin tehtaalta, niin....
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Täytyy vielä laittaa pari riviä noista klubeista. Joistakin viime vastauksista voisi päätellä, että CARFissa kierretään rataa ja AREFissa museoita. Väärin! Ohjelmat löytyvät molempien kotisivuilta ja sieltä voitte havaita, että aika monipuolisia tapahtumia molemmat ovat kasaan vääntäneet.

Se on kyllä totta, että AREFin ydinjoukolla on hieman laajempi näkemys Alfa Romeo-harrastuksesta ja siksi klubi pyrkii edistämään esim. Italian tuntemusta vähän laajemminkin. Se mielestäni vain ja ainoastaan hyvä asia, voihan tosia alfisteja tavata muuallakin kuin Ahvenistolla (ja onhan Alfa Romeo tärkeä osa italialaista kulttuuria). Kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että kyseessä todellakin on Alfa Romeo kerho ja autot ovat se pääasia. Lisäplussana mainittakoon 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Entusiasti-lehti, joka ainakin viime vuosina on ollut selvästi CARFin Il Biscionea laadukkaampi ja sisällökkäämpi.

Yhtä lailla väärin on nimetä CARF vain radankiertoklubiksi. Kerho on järjestänyt ja tulee jatkossakin järjestämään myös muuta ohjelmaa, mutta pääpaino taitaa toki olla kesän ratapäivillä. Jäseniähän CARFissa on paljon AREFia enemmän, mutta tosiaktiivien määrä lienee vain hieman suurempi.

Kuten jo ekassa postauksessani totesin, Suomi tulisi toimeen yhdelläkin klubilla. Itse (kuten moni muukin) käyn tsekkailemassa molempien kerhojen tapahtumia. Hauskaa on ollut aina, niin Alastaron ratakierroksella, pizzeriassa kuin taidenäyttelyssäkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Vittorio Jano kirjoitti:Täytyy vielä laittaa pari riviä noista klubeista. Joistakin viime vastauksista voisi päätellä, että CARFissa kierretään rataa ja AREFissa museoita. Väärin! Ohjelmat löytyvät molempien kotisivuilta ja sieltä voitte havaita, että aika monipuolisia tapahtumia molemmat ovat kasaan vääntäneet.

Se on kyllä totta, että AREFin ydinjoukolla on hieman laajempi näkemys Alfa Romeo-harrastuksesta ja siksi klubi pyrkii edistämään esim. Italian tuntemusta vähän laajemminkin. Se mielestäni vain ja ainoastaan hyvä asia, voihan tosia alfisteja tavata muuallakin kuin Ahvenistolla (ja onhan Alfa Romeo tärkeä osa italialaista kulttuuria). Kuitenkin kannattaa pitää mielessä, että kyseessä todellakin on Alfa Romeo kerho ja autot ovat se pääasia. Lisäplussana mainittakoon 4 kertaa vuodessa ilmestyvä Entusiasti-lehti, joka ainakin viime vuosina on ollut selvästi CARFin Il Biscionea laadukkaampi ja sisällökkäämpi.

Yhtä lailla väärin on nimetä CARF vain radankiertoklubiksi. Kerho on järjestänyt ja tulee jatkossakin järjestämään myös muuta ohjelmaa, mutta pääpaino taitaa toki olla kesän ratapäivillä. Jäseniähän CARFissa on paljon AREFia enemmän, mutta tosiaktiivien määrä lienee vain hieman suurempi.

Kuten jo ekassa postauksessani totesin, Suomi tulisi toimeen yhdelläkin klubilla. Itse (kuten moni muukin) käyn tsekkailemassa molempien kerhojen tapahtumia. Hauskaa on ollut aina, niin Alastaron ratakierroksella, pizzeriassa kuin taidenäyttelyssäkin.
no ei pidä päätellä liikoja..ainakaan vastauksien perusteella...
kummallakin kerholla on pää painonsa ja siinä olet oikeassa että arefin julkaisu on sisällöltään mielenkiintoisempi kuin carf:n vastaava...
myös arefin toiminta on viriilimpää täällä pohjois-suomessa mikä on plussaa koska oulun korkeudelta ei pysty lähtemään etelään kokoontumisiin aivan tuosta noin vain...no eipä ole toisaalta tuolla kokoontumisissa tullut käytyä... :) mutta eihän sitä tiedä milloin innostuu...
varsinkin kun alfoja harrastava kaveriporukka lähikunnissa on kasvanut merkittävästi...

ja aivan hyvin kerhoja voi olla myös kaksi yhden sijasta..aivan sama ainakin minulle... :)
onhan noita kerhoja useampia muissakin euroopan maissa...

kummankin kerhon toimintaan liittyy oleellisena tekijänä Alfa Romeo mikä on pääasia..
senhän voi jo päätellä kerhojen nimistä...

Vastaa Viestiin