Elektroniikka apua.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tytön Peugeot Speedfight 3 sähköt meni sekaisin/oikosulkuun. Käryä on parissa paikassa. Muut menee osien vaihdolla mutta mittaristossa olisi pari komponenttia. Osaisiko kukaan sanoa mitä voisi yrittää tinailla tilalle:


Kuva

R1 räjähtänyt ja R3 kuumentunut.


Kuva

Kuva

Kuva
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja V6 »

r1 470 ohm? toisesta ei saa selvää, saako toista irti ja mitattua vai onko niin pahasti palanut että arvo muuttunut? oliko joku selkeä syy miksi meni oikosulkuun? ettei kärähdä uudelleen?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tutkimus kesken mutta uskoisin että ohjauksen vieressä menneet johdot hankautuneet yhteen/maahan. Oli ensiksi tööttäillyt itsekseen ja mittaristo käynnistynyt/sammunut. Lopulta poltti 7.5 A sulakkeen. Mitä kaikkea sitten mennyt on epäselvää.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Isola
Viestit: 1958
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja Isola »

R1 ennemminkin 47 ohmia. R3:n arvoa on paha arvailla tästä. D1 ja D2 ovat vähintään olleet vaarassa, joten niiden kunto on hyvä tarkistaa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep niin tietysti eli viimenen on nolla niin 47 ohmia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kello 12 U2 taitaa olla myös palanut, vasen toiseksi ylin näyttää siltä. Uus mittari vaan maksaa 200e. Täytyy miettiä vaihtoehtoja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja Dam »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kello 12 U2 taitaa olla myös palanut, vasen toiseksi ylin näyttää siltä. Uus mittari vaan maksaa 200e. Täytyy miettiä vaihtoehtoja.
Onko käytetty vaihtoehto? Vaikka rikkinäinen mistä olisi jotain muuta mennyt rikki kuin nuo tässä rikkinäiset osat. Itse en ainakaan saa selvää mitä tuossa U2:ssa lukee enkä näe toiselle puolelle mihin tuo menee ja mikä sen olisi polttanut. Voi olla tosin ihan kunnossa ja vastukset toimineet vain sulakkeina.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Elektroniikka apua.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei löytynyt Suomesta mutta positiivista palautetta saanut myyjältä löytyi Liettuasta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin