Muutama YouTube-video katsottuna ei vielä lopullista varmuutta ole. Alfa-Gurujen neuvoja kaivataan.
Tuleeko ohjurin ja tiivisteen kontaktipintaan jotakin, vai putsataanko se? Öljyllä menis paikalleen helpommin, liimalla pysyisi ehkä kiinni.
Jotkut jopa kierteyttävät, mikä lienee liiallisuutta. Valitsisin itse kuivana asennuksen.
Koitan painaa hylsyllä ja jos voima ei riitä lyön kevyesti... Erikoistyökaluja ei ole.
Kolmantena: venttiili paikallleen ensin, vai jälkeen? Jos ensin, voisi yrittää suojella tiivistepintaa teipillä tjms.
venttiilinvarren tiivisteen asennus
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: venttiilinvarren tiivisteen asennus
33:n asentui ihan vaan painamalla paikoilleen.
Jos ei mee ni tiivarit kellumaan kuumaan veteen hetkeksi ja sit yrittää? Tämä tepsinyt erinäisiin tiivisteisiin ja kumiosiin tiukoissa sovituksissa.
Jos ei mee ni tiivarit kellumaan kuumaan veteen hetkeksi ja sit yrittää? Tämä tepsinyt erinäisiin tiivisteisiin ja kumiosiin tiukoissa sovituksissa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Mokomakin
- Viestit: 718
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: venttiilinvarren tiivisteen asennus
Kuivana nuo on tullut painettua paikalleen. Muistaakseni pitkä hylsy oli hyvä apuri. Ongelmitta menty jo pari vuotta. Venttiilit olivat paikallaan.