TM kesärengastesti 2018

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Pitäisi hankkia uudet kesärenkaat ja aattelin josko laittais oikeen kunnon kumit. Mielellään olisin lukenut tuon uuden TM testin, niin saisi parhaiten omiin tarpeisiin sopivat kumit. Valitettavasti mistään ei vain löydy ko. juttua ainoastaan pelkät tulokset. Aiemmin sai TM sivuilta ostettua pelkkiä tiettyjä juttuja, muttei sekään enää onnistu. Kirjastossakin on tullut norkoiltua, mutta lehti kiertää lainassa siihen malliin ettei siihen pääse käsiksi. Tuulilasin testi tuli parturissa luettua, mutta ko. kumit ei oikeen käyttikseen iske. Mahtasko keneltäkään löytyä testijuttua vaikka privana?

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olikos tuo testi tehty etelä afrikassa. Lienee asfaltti vähä erimoista kuin täällä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
155156
Viestit: 2076
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Pirelli P Zero Nero (215/45 17") ovat olleet parhaat kesärenkaat mitä omissa autoissa on koskaan ollut. Ei ollut TM:n testissä mukana. Ostin juuri uudet rengasonline.com verkkokaupasta ja maksoi 100,60 euroa / kpl kotiin tuotuna.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Aika jännä, jos testi on oikeasti tehty noin kaukana. Olisikohan tällaisessa kyse useamman toimeksiantajan yhteistestistä? No, testiratojen asfalttikoostumusta ei voida kuluttajana tietää, mutta samat olosuhteet kaikilla testatuilla renkailla kait on. Eiköhän ne erot tule siinä esiin riittävällä tarkkuudella. Btw. onkohan testirenkaiden kumiseokset nykyään jo samat kuin mitä kaupan hyllyltä saa?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JiiPee kirjoitti:^^ Aika jännä, jos testi on oikeasti tehty noin kaukana. Olisikohan tällaisessa kyse useamman toimeksiantajan yhteistestistä? No, testiratojen asfalttikoostumusta ei voida kuluttajana tietää, mutta samat olosuhteet kaikilla testatuilla renkailla kait on. Eiköhän ne erot tule siinä esiin riittävällä tarkkuudella. Btw. onkohan testirenkaiden kumiseokset nykyään jo samat kuin mitä kaupan hyllyltä saa?
Tai vaan ajankohdasta milloin testi pitää olla valmis (ennen rengas sesonkia julkaistavan lehden ajankohta?)

Paljonhan noita tehdään talven aikaan myös uudessa-seelannissa, samoin meidän kesän aikaan siellä testataan talvirenkaita.

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hmmm. Miten mahtaa mm rengasmeteli ja vaikka urakäyttäytyminen vertautua suomen olosuhteisiin. Onko missään muualla näin karkeaa kiveä asfaltissa, mitä täällä? Karhennetaanko nastoilla teitä? Sileällä tiellä hiljanen rengas saattaa olla täällä h*lvetin melukas. Rengas on ominaisuuksien kompromissi, joten testi pitäisi tehdä ihan Suomen teillä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja palkus »

Muijan korsaan meni ensiasennus pattimenttaalit alle. Kehus niitä hiljasiksi ja mukaviksi :shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja jalittam »

155156 kirjoitti:Pirelli P Zero Nero (215/45 17") ovat olleet parhaat kesärenkaat mitä omissa autoissa on koskaan ollut. Ei ollut TM:n testissä mukana. Ostin juuri uudet rengasonline.com verkkokaupasta ja maksoi 100,60 euroa / kpl kotiin tuotuna.
... Nero GT (vaimikkäneoli) 225/50-17 koossa ovat olleet huonoimmat kesärenkaat mitä 159:ssä olleet...
En tiä, olleekko missään testissä.

Lie eri renkaat, mut pointti, kuka pitää mistäkin ja millä autolla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Harmi, ettei mainetta niittäneet Landsailit olleet mukana. Tai en ainakaan huomannut moista.

Landsail LS588 UHP 225/40 ZR18. Hiljaisemmat kuin mitkälie loppuunajetut contit tai mitkä ne nyt olikaan (en enää muista). Pitää myös kostealla, mahdollisesti myös märällä (ei vielä kokeiltu).
Sen sijaan varoituksen sana: parkkihallien sileä betoni on murhaavan liukasta näille, jos haluaa nopeasti kääntyä. Lähtee puskemaan. Millään muulla renkaalla tai autolla en muista moista tapahtuneen - toisaalta aika harvoin sitä tulee ajettua 35kmh 90-asteen ahtaaseen mutkaan myöskään :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Hiljaisemmat kuin mitkälie loppuunajetut contit tai mitkä ne nyt olikaan
On aikalailla turha verrata uusia renkaita loppuunajettuihin yhtään missään ominaisuuksissa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

155156 kirjoitti:Pirelli P Zero Nero (215/45 17") ovat olleet parhaat kesärenkaat mitä omissa autoissa on koskaan ollut. Ei ollut TM:n testissä mukana. Ostin juuri uudet rengasonline.com verkkokaupasta ja maksoi 100,60 euroa / kpl kotiin tuotuna.
Peukku tälle, sama kokemus hyvyydestä. Continental sitten toisessa päädyssä. En muista mallia.

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Aquatica kirjoitti:Harmi, ettei mainetta niittäneet Landsailit olleet mukana. Tai en ainakaan huomannut moista.

Landsail LS588 UHP 225/40 ZR18. Hiljaisemmat kuin mitkälie loppuunajetut contit tai mitkä ne nyt olikaan (en enää muista). Pitää myös kostealla, mahdollisesti myös märällä (ei vielä kokeiltu).
Sen sijaan varoituksen sana: parkkihallien sileä betoni on murhaavan liukasta näille, jos haluaa nopeasti kääntyä. Lähtee puskemaan. Millään muulla renkaalla tai autolla en muista moista tapahtuneen - toisaalta aika harvoin sitä tulee ajettua 35kmh 90-asteen ahtaaseen mutkaan myöskään :D
Pitää myös märällä. Oon kaks kesää ajellu tuon 20" UHP588 Landsailit alla vanhalla W220 500L mersulla. Ei pahaa sanottavaa normikäytössä kelillä ku kelillä. Tälle kesälle ostin 225/40/17 myös ST fiestaan. Siinä en oo kerenny kokeilemaan kun auto on vielä osina tallissa, mutta eiköhän ne ihan hyvin toimi siinäkin normiajossa.

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja palkus »

Älkää sitten menkö turhaan pyörimään esim ahvenistolle noilla landsaillukkailla. :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei kestä?

Eli hyvä kokeilu 8)

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

palkus kirjoitti:Älkää sitten menkö turhaan pyörimään esim ahvenistolle noilla landsaillukkailla. :-D
500 langimersulla :lol: Ja kyllähän ralli kivempaa on ku rata. Ei tartte samoja mutkia ajaa koko ajan 8)

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tungetellaan tämän ketjun alle kysymys Gislavedin kesärenkaista. Kehtaisikohan niitä asetella Bimmerin alle? Kyseessä lienee Contin halpakumi, nentalit on olleet mulla useamman kerran pettymys. - Mutta ei anneta sen häiritä! - Kokemuksia Gislavedin kesärenkaista siis, pliide?

EDIT: - Nevermind. Tilasin firman läheisestä pajasta uudet Continentalit vastoin omia aiempia kokemuksia. On niin kätevästi tuossa tuo paja, ajan sai huomiselle ja enkä nyt kumminkaan halunnut halppisrenkaita alle laitattaa. Hmm, oon tehnyt tän saman aiemminkin, penteleet voisivat myydä jotain muuta "kunnollista" kuin Contia! Ehkä tällä kertaa tulee hyvät?

EDIT II: - Rengasvaihto peruttu, vaimo torppasi Contit - kieltämättä muutaman huonon kokemuksen kautta ihan perusteltu mielipide ja olinkin vallan ylpeä vaimon näkemyksen syvyydestä moiseen asiaan. Joten etsintä jatkuu. Palaan halvempia renkaita miettimään - ehkäpä BF Goodrich?

EDIT III: - Ajattoman tyylikkäät liekkikylkirenkaat hyväksytetty valtaapitävällä, perjantaina kierros BFG:tä Bemariin.

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Testi löytyi ja tuli viimmein luettuakin, samoin kuin jokunen muukin. Valinta osui lopulta uusiin Bridgestone T005:n ja tilaus lähti Camskilliin. Kooksi 205/50/17 ja hinnaksi kotiin toimitettuna jäi karvaa vaille 350€. Tavoitteena oli saada hiljaiset, mukavat, pienen vierintävastuksen omaavat ja riittävät ajo-ominaisuudet sopivaan hintaa, toivon mukaan myös kestävyyttä löytyy eivätkä sula heti ekana kesänä alle.

Loppu vaiheessa vaihtoehtoina oli mm. Goodyear F1, Dunlop RT2, Vredestein sekä Kumho PS71. Lopullinen valinta käytiin Kumhon PS71 ja Bridgestonen välillä, sillä veli hankki nuo 20" ja kehui, että ovat hiljaisemmat ja kaikin puolin paremmat kuin alkuperäiset 17" kumit. Kumhot ois muistaakseni tullu n. 50€ halvemmat, mutta Bridgestonet tuntuivat enemmän omiin vaatimuksiin sopivilta.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Mitä huonoja kokemuksia Continentalista? Kun mulla on ihan päinvastaiset ajatukset :-D
Continentalin PremiumContacteilla olen viimeisimmät vuodet ajellut. Nyt olen tänä keväänä laitettuihin 6. versioonkin oikein tyytyväinen ainakin äänien puolesta. (225/45R18/ ja 245/45R18)
Pirellejä en halua kun niiden pito on ollut aivan onnetonta märällä tai viileällä. Ja ominaisuudet ovat heikenneet iän myötä selkeästi.
Mutta kyllähän ne tietysti kestää....

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Continentalin kesärenkaista kokemuksia. Tästä on tovi aikaa...

1) Honda Accord farkku 2007, vuonna 2009 laittelin autoon uudet Continentalit ja päädyin kierrättämään ne samana kesänä. Sivuvalli oli niin ohut ja joustava että autolla ajaminen oli suorastaan vaarallista keikkumista ja ohjaus *ensin ei käänny ja sitten kääntyy PALJON*. Tönäisin alle jotkut halppikset, joita en enää edes muista ja olivat paljon paremmat.

2) Jeep Patriot 2010, vuonna 2012 hankittaessa bensanelikossa oli vielä ensiasennus Continentalit ja samaa vaivaa kuin Hondassa, mutta lievemmin. Pistin heti kiertoon ja korvasin joillain Bridgestoneilla, jotka olivat ylivoimaiset verrattuna.

Näistähän oli tuohon aikaan jokin salaliittoteoria, että rengastesteihin on tehtaalta poimittu kirsikat ja myyntiin päätyy vaikka mitä laatuvaihtelua. Omat kokemukset tuolloin puolsivat moista foliohattuilua.

Viime syksynä ostin 1-sarjan bemariin uudet Continentalin kitkat. Ne olivat periaatteessa ok, mutta eivät kyllä aiheuttaneet mitään hurraahuutoja.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Lerpun kanssa vastaavilla kokemuksilla ei tule Continentalin tuotteita omalla rahalla omiin autoihini. Huono kokemus kalliista testivoittajista jää syvälle takaraivoon, eikä vaan enää uskalla kokeilla. Kesät -10-12 oli alla, paskat ajaa ja meluisat 205/55-16 ja aina samankokoisilla ja identtisillä vanteilla talvirenkailla auto oli pal parempi. Sitten ne kolmemillisinä nousi vesipatjan päälle, joten kauppaan mars ja kaikki ajettavuusongelmat oli poissa. Olis vaan pitäny vaihtaa aiemmin pois, mutta kun luonto käski ajamaan loppuun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tekri kirjoitti:Testi löytyi ja tuli viimmein luettuakin, samoin kuin jokunen muukin. Valinta osui lopulta uusiin Bridgestone T005:n ja tilaus lähti Camskilliin. Kooksi 205/50/17 ja hinnaksi kotiin toimitettuna jäi karvaa vaille 350€. Tavoitteena oli saada hiljaiset, mukavat, pienen vierintävastuksen omaavat ja riittävät ajo-ominaisuudet sopivaan hintaa, toivon mukaan myös kestävyyttä löytyy eivätkä sula heti ekana kesänä alle.

Loppu vaiheessa vaihtoehtoina oli mm. Goodyear F1, Dunlop RT2, Vredestein sekä Kumho PS71. Lopullinen valinta käytiin Kumhon PS71 ja Bridgestonen välillä, sillä veli hankki nuo 20" ja kehui, että ovat hiljaisemmat ja kaikin puolin paremmat kuin alkuperäiset 17" kumit. Kumhot ois muistaakseni tullu n. 50€ halvemmat, mutta Bridgestonet tuntuivat enemmän omiin vaatimuksiin sopivilta.
Ajauduin MiTossa Kumhoon. Malli HS51 - vaikka ei taida pikkuautoon optimi olla. Käteni oli pakotettu. Häpeillen joudun tunnustamaan että ostin MiTon sekarenkailla! :oops:
Edellinen omistaja oli jättänyt eteen alkuperäiset Pirellit - mutta vaihtanut taakse Kumho Solus HS51! :crazyeyes:
Koskapa takarenkaat olivat lähes iskemättömät, jouduin hommaamaan eteen samanlaiset... Ei olleet kalliit, mutta hiukan risoo käyttää Korealaisia renkaita. :(

- Lisäksi tietty että jos joku päätyy tuollaiseen ratkaisuun niin autoilu ei yleensäkään ole ollut ihan hirmu lähellä sydäntä. Muuta kummallista ei tosin ole *vielä* paljastunut. Ja kauppaliikekin oli vaihtanut hihnan ja tehnyt muutenkin ison huollon, niin kovaa ajoa vaan. Mukaan tuli iskemättömät (tarrat paikallaan - lienee Laakkosen tekosia) talvi-Nokiat, joten oletan edellisen omistajan vain ajelleen välittämättä elämän tärkeistä asioista - koen pelastaneeni yhden MiTon tuholta. :roll:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alfissimo kirjoitti:Sitten ne kolmemillisinä nousi vesipatjan päälle
Tuosta nyt ei voi renkaita syyttää.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olikin toteamus loppu olosta ja vaihdon tarpeesta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

lerppu kirjoitti: Ajauduin MiTossa Kumhoon. Malli HS51 - vaikka ei taida pikkuautoon optimi olla. Käteni oli pakotettu
Mulla oli HS51:set Alfassa viime kesänä ja ihan pätevä yleisrengas. Ei tee mitään yllättävää, mutta hieman "laiska" terävissä rattiliikkeissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuomas K kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Sitten ne kolmemillisinä nousi vesipatjan päälle
Tuosta nyt ei voi renkaita syyttää.
Kyllä voi, jos Nokian Hakka i3:t ei 1.6mm kohdalla nousseet vesipatjan päälle mitenkään häiritsevästi.
Edes moottoritienopeuksissa (100kmh tai 120kmh).

Nuo kokemukset noista kesä-Conteista kuulostaa kyllä ihan saman suuntaiselta, mitä mulla niistä asiakkaiden autoissa oli. Mutta toisaalta talvinakit on ihan huiput.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Nyt menee jo ihan puhtaasti uskomusosastolle :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllähän se, mutta tuntuma tiehen säilyi ja ohjattavuus ei häipynyt. Uusilla Dunlopin Sportpluuresponseilla vesipatja oli ikävä.
Samoin vähän käytetyillä hankookeilla. Ja auta armias, jos alla oli 8v vanhat Goodridet :lol:
8mm urasyvyys ei paljoa lohduttanut vedellä, niin vaan patjan päälle nousi.

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ajelin muijan korsalla vähäsen. Konetie nopeuksilla äkkipikainen uran reunaan. Talvipyörillä ei. No talviset on tietysti pehmosemmat, mutta ei tuohon nyt oikein tyytyväinenkään voi olla, koska ajo rauhatonta. Paineilla saa pelattua vähäsen. Noit nenttaalit olivat vähän erikoisen näköiset, kun alle laitoin, selvästi kovera pinta. Kyllähän nentaalin pitäisi olla paremman luokan kumi, mutta omat kokemukset ovat vähän heikkoja. Tai sitten on ollut kalusto epäsopivaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Käys ihan huviksees mittauttamas auraus.

Niiden muoto joissakin versioissa on munkin silmään vähän outo, mutta nimenomaa sellainen et pitäis olla kaikkea muuta kuin herkkä urille. Pienessä autossa kulmaheitto korostuu (mm. MiTo ja Giulietta loistoesimerkkejä).

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Teddy »

lerppu kirjoitti:^Continentalin kesärenkaista kokemuksia. Tästä on tovi aikaa...

1) Honda Accord farkku 2007, vuonna 2009 laittelin autoon uudet Continentalit ja päädyin kierrättämään ne samana kesänä. Sivuvalli oli niin ohut ja joustava että autolla ajaminen oli suorastaan vaarallista keikkumista ja ohjaus *ensin ei käänny ja sitten kääntyy PALJON*. Tönäisin alle jotkut halppikset, joita en enää edes muista ja olivat paljon paremmat.

2) Jeep Patriot 2010, vuonna 2012 hankittaessa bensanelikossa oli vielä ensiasennus Continentalit ja samaa vaivaa kuin Hondassa, mutta lievemmin. Pistin heti kiertoon ja korvasin joillain Bridgestoneilla, jotka olivat ylivoimaiset verrattuna.

Näistähän oli tuohon aikaan jokin salaliittoteoria, että rengastesteihin on tehtaalta poimittu kirsikat ja myyntiin päätyy vaikka mitä laatuvaihtelua. Omat kokemukset tuolloin puolsivat moista foliohattuilua.

Viime syksynä ostin 1-sarjan bemariin uudet Continentalin kitkat. Ne olivat periaatteessa ok, mutta eivät kyllä aiheuttaneet mitään hurraahuutoja.
Oliko nää Premiumeja vai Sportteja? Jos ensinmainittuja, niin en ihmettele. SportContacteja on muutama sarja eri sukupolvia tullut koettua ja nyt on yhdessä vehkeessä EcoContact 5 alla. Ei mitään pahaa sanottavaa, ns. parempiin autoihin on viime aikoina ollut renkaan osto helppoa, kun merkki on tiedossa jo etukäteen, Continentalia kautta linjan. Mutta nää on näitä.
Operating at the speed of dark

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Nyt joudun myöntämään ettei ole minkäänlaista muistikuvaa siitä mikä malli oli kyseessä. Sen muistan että oli "testivoittajat" jotka ostin Hondaan. Lienee viimeinen kerta kun ostin moisella suosituksella. Sittemmin lähinnä omiin kokemuksiin perustuen ja kanssa-autoilijoiden suosituksiin stemmaten hankittu kustannustehokkaat kumit. Voihan Continental nykyään olla hyvä ja olinkin valmis jo testaamaan, mutta rahoitusyhtiö kielsi. Ja saattoi sitä vajaa vuosikymmen sitten saada asialliset Contit autoonsa, lienee tosiaan ollut kysymys enemmän laatuosaston nenänkaivuusta kuin suunnitteluosaston heikkoudesta omat huonot kokemukset. Puolenpäivän aikaan tulee BFG:t F34:seen, pitääkin raportoida miten muuttuu loppuunajetuista Bridgestoneista ajokokemus.

Avatar
mattijus
Viestit: 5248
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Lerpun kuvaus täsmäisi PremiumContacteihin
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Muutaman kilometrin ajon jäljiltä rengastunnelmat koosta 225/55 17, potilaana 2014 BMW 320i GT xDrive, 74 tkm:
- Ensiasennus Bridgestonet, kulutuspintaa 2-3 mm jäljellä, kivikovat, meluisat, mutta tarkat ajaa - jäykkä mutta täsmällinen ohjaus. Yllättävän ok vielä nytkin sateella. Kokonaisuudessaan ihan suositeltava rengas, mutta kierros vaan selkeästi tiensä päässä.
- Tilalle BFGoodrich. Jumantsuikka! Ihan kuin sukkasillaan menisi. Todella hiljainen rengas. Ohjaus keveni, mutta on edelleen tarkka. Insuloi kuskia vähän enemmän, mutta mukavuuspainotteisessa perheautossa feature vain plussaa (en tykkää BMW:n tarpeettoman hermostuneesta ohjauksesta, tämä rengas parantaa tilannetta). Jos ominaisuudet säilyvät on BFG todella hyvä rengas. Märkäpitoa ei tietty voi vielä kuvailla.

Summaten: olen tyytyväinen.

Disclaimer - mallimerkintöjä en edes vaivautunut tarkistamaan. Kai näillä eri linjastoja on. Muistuu mieleen Pirelli - MiTon Zero Nerot penteleen hyvät, mutta Giuliettan Cinturatot vain keskinkertaiset... Anywho BFG liekkikylkirenkaat toistaiseksi todella positiivinen yllätys!

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Teddy »

^Vieläkö BFG jaksaa miellyttää? G-gripit tai Vredestein Sportrac 5:t meinasin Camskillistä ehkä tilata. Mieluiten saisi olla suht täsmälliset ajettavat, mikä on 195/60 R15 koossa hiukan hankala tavoite. V -luokan kumeja meinasin, jos saisi vähän ekstrajämäkkyyttä.
Operating at the speed of dark

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

G-gripeillä pyöräytetty sunnuntaina maakuntakierros mökille. H-linnaan asti motaria ja siitä pienempiä teitä kiemurrellen Kukkia-järvelle + takaisin. Moisen abouttiarallaa 300 km renkaat tuntuivat hämmentävän hyviltä. Todella hiljaiset ja mukavat - mutta myös täsmälliset ajaa. Istuvat F34:seen tehden bimmeristä "paremman" kuin aiemmin. Edelleen tarkka ajaa, mutta ei vetele urissa enää niin innokkaasti ja mukavuuden lisääntyminen sekä hiljaisuuden kasvaminen ei tosiaan pahaksi perheautolle. Sadekeli testaamatta (on ilmoja pidellyt!) joten sen osalta ei pysty sanomaan mitään. Mutta tämän hetken tuomio on "iloinen yllätys"! Odotin hintaluokka huomioiden lähinnä kelvollista kumia, mutta BFG on toistaiseksi paras rengaskierros *melkein* ikinä. Hullun paperit tällä tuomiolla taitaa tulla, mutta siis tähän käyttötarkoitukseen ja käytännössä ilman kulumaa nämä ovat ihan penteleen hyvät renkaat. Ihan parhaat kaupungissa, kun rengasmelu mitätöntä ja ylimääräiset tärinät jokakesäisestä Helsingin katujen räjäytyksestä eivät kanna kabiiniin yhtä selkeästi kuin aiemmin. Olen hämmästynyt. En tiedä miten toimivat muussa rengaskoossa ja voihan noiden istuminen omaan autooni olla sattumaa... Ja omiin mieltymyksiin koskien puhdasta kehonsiirrintä. Silti vahva suositus BFG:lle.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Voin myös omasta puolesta suositella BFG:n G-grippejä. Miton alla ne pyörivät kokoluokassa 215/45-17. Ohjautuvat tarkasti, ovat hiljaiset ja hinta on lompakkoystävällinen. Toisin sanoen - yllättävän hyvät renkaat.

insinörtti
Viestit: 2623
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

MikaT kirjoitti:Continentalin PremiumContacteilla olen viimeisimmät vuodet ajellut.
Minä tykkäsin kanssa kovasti PremiumContacteista, kun ne 225/45/17" koossa vm2008 Bravon alla pyöri. Pito, ajettavuus, melu OK, mutta kulutuskestävyys ei niinkään (1. kesänä sulivat hurjaa vauhtia, sittemmin kuluminen hiipui, mutta myös muut ominaisuudet = alkoi mm. löytyä herkkyyttä vesiliirrolle). 4 kesää ja noin 40 tkm noilla tuli päästeltyä, minkä jälkeen olivatkin loppu. Näissä saattoi laatuvaihteluakin olla, tuossa vuosikymmenen vaihteen tienoilla. Ainakin FTCF puolella näkyi avautumisia siitä, miten ensiasennusrenkaat OK, mutta niiden tilalle hankitut ihan kuraa.

Giulietan alla saman kokoiset vm2012 Bridgestonen Turanzat olivat järjettömän meluisat. Ajettavuudessa ei sisänsä pahaa sanottavaa, hyvät sadekelillä ja kulutuskestävyyskin vaikutti erinomaiselta, 25-30 tkm vasta alkulämmittely näillä, joten ajamalla renkaista ei olisi eroon päässyt ja laitoin ne kiertoon 2 kesän jälkeen. Uudelleen merkkiin pääsi tutustumaan vm2016 500X:n myötä, tosin hitusen kapeampina (205 vai 215, enny jaksa muistaa) ja 18" vanteille kietaistuna. Tässä autossa melu pysyy siedettävällä tasolla (tosin juuri nyt, nastarengaskauden lähestyessä loppuaan, vain niukin naukin) eikä muutoinkaan ole ilmennyt mitään erityisen negatiivista. Paitti nyt jousituksen pompotus, mutta tämä lie enempi auton kuin renkaiden ominaisuus.

Bridgestonen tilalle Giuliettaan 2014 hankitut SportContactit olivat lievä pettymys odotuksiin nähden. Ei hirveästi hiljaisemmat eikä ajettavuuteenkaan tullut mitään parannuksia. Kulutuskestävyys sentään odotusten mukainen eli 3 kesän ja luokkaa 35 tkm jäljiltä alkoivat olla vaihtokunnossa. Eikä nämäkään olleet sadekelin renkaat.

Talvirenkaissa Contin kitkat 205/55/16" koossa pidon suhteen OK, mutta 1. talvena aivan liian lötköt, tuhoten Bravon ajettavuuden täysin. Ikääntyessään jämäköityivät. Kestävyys ei hyvä, 4. talven / n. 30 tkm jälkeen pito loppui kuin katkaisijasta kääntäen, ehkä pehmeän pintakerroksen kuluttua pois. Sai kuivalla asvaltillakin varoa kaasunkäyttöä, ettei jäänyt liikennevalolähdössä paikalleen ruopimaan 8)

Nokian kitkat vm 2012 (205/55/16”) puolestaan aika täydellinen valinta Giuliettaan. Ajettavuus melkein kuin kesärenkain 100 km/h nopeuteen asti, mutta 120 vauhti + sivutuuli = auto tuntui leijailevan omia teitään. Ikääntyneillä renkailla melukin alkoi vaivata, mutta tämä on enempi Giuliettaan kuin renkaisiin liittyvä ongelma. Pieni kulutus, hyvä kesto (5 talvea / 40-45 tkm ongelmitta), mutta sadekelin renkaat nämä eivät olleet. Märällä pinnalla kulutus kasvoi, pito heikkeni ja lätäköissä ohjaus tempoi rajusti. Kumma kyllä moisesta huolimatta vesiliirto ei näitä vaivannut.

Nokian kitkat koossa xx/yy/17” 500X alla. Eipä ole ollut yhtä miellyttävä pari kuin Giulietta+Nokian kitkat. Ensimmäistä kertaa nyt koettu, ettei kulutus laske, kun syksyllä alle vaihtuu kitkarenkaat. Hieman heikko ohjaustunto, jo 100 vauhti alkaa olla riittävästi (em. leijumisilmiö) eivätkä nämäkään tykkää märästä tienpinnasta. Vaan onko vika renkaissa (uudempi polvi huonompi?), erilaisessa rengaskoossa vrt. aiemmat autot vai itse autossa?

Uraherkkyyden suhteen ei millään em. kumeista ole ollut ongelmaa. Tätä ongelmaa on viimeksi koettu Stilon kanssa, mutta siinähän olikin 195 mm leveät läskit kesärenkaina :)

Taitaa olla aika pitkälti kiinni myös autosta, mikä kumirinkula toimii ja mikä ei…. Plus mahdolliset renkaiden laatuvaihtelut tai eri profiilisuhteiden/nopeusluokkien erot.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

MiTon alla nyt hetken aikaa 215/45 17 Kumhot. Takana muutaman vuoden vanhalla paistoleimalla Kumho Solus HS51, lähes täysi kulutuspinta - edessä ihan bränärit Kumho Ecsta HS51. Ilmeisesti mallisarjan nimi on hiljattain muuttunut, mutta renkaan kuvio on identtinen.

Edestä lähti pois alkuperäiset Pirellin Zero Nerot. Budjettisyistä metsästin alle uudehkoja takarenkaita vastanneet kumit interweebistä (löytyi 150 eur/pari ja alle livahti 30 eur). Näin sekarenkaistuksen kiroista päästy eroon (edelleen vähän oksennusta suussa kun tuota ajattelee) lompakkoystävälliseen hintaan.

Huomioita:
- Muuttui MiTo hijaisemmaksi. Ohjaus edelleen tarkka. Auto on mukavampi.
- Muttamutta, kumi "murtaa" henkevässä ajossa alle ja kaarrenopeudet selvästi kärsivät. Jos epätarkasta tunteesta henkevämmässä ajossa ei välitä, kumin pito irtoaa.
Tuomio: 95% ajasta nämä renkaat ovat ihan ok. Mutta se 5% jolloin MiTo on päätä muita autoja pidempi, se kärsii.
- En suosittele tähän autoon. Siirtämävälineeseen suosittelen hinnan puolesta.
Katsotaan jos ensi kesänä kiepauttaisi alle vaikkapa sitten kierroksen BFG:tä, joka on kyllä bimmerin alla vakuuttanut.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Varmaankin samasta asiasta puhutaan.
Alfissimo kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Ajauduin MiTossa Kumhoon. Malli HS51 - vaikka ei taida pikkuautoon optimi olla
Mulla HS51:set Alfassa ja ihan pätevä yleisrengas. Ei tee mitään yllättävää, mutta hieman "laiska" terävissä rattiliikkeissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kyllä, näin tosiaan näkisin myös. Pärjäähän tällä renkaalla ihan kivasti, mutta leikkaa Miton parhaan terän pois. Ihan paikkaansa puolustaisivat vaikkapa Corollassa. Kyllä näillä tämä kesä mennään. Ja aikuisempi mies menisi ihan hyvin näillä vaihtokuntoon saakka!

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

lerppu kirjoitti:G-gripeillä pyöräytetty sunnuntaina maakuntakierros mökille. H-linnaan asti motaria ja siitä pienempiä teitä kiemurrellen Kukkia-järvelle + takaisin. Moisen abouttiarallaa 300 km renkaat tuntuivat hämmentävän hyviltä. Todella hiljaiset ja mukavat - mutta myös täsmälliset ajaa. Istuvat F34:seen tehden bimmeristä "paremman" kuin aiemmin. Edelleen tarkka ajaa, mutta ei vetele urissa enää niin innokkaasti ja mukavuuden lisääntyminen sekä hiljaisuuden kasvaminen ei tosiaan pahaksi perheautolle. Sadekeli testaamatta (on ilmoja pidellyt!) joten sen osalta ei pysty sanomaan mitään. Mutta tämän hetken tuomio on "iloinen yllätys"! Odotin hintaluokka huomioiden lähinnä kelvollista kumia, mutta BFG on toistaiseksi paras rengaskierros *melkein* ikinä. Hullun paperit tällä tuomiolla taitaa tulla, mutta siis tähän käyttötarkoitukseen ja käytännössä ilman kulumaa nämä ovat ihan penteleen hyvät renkaat. Ihan parhaat kaupungissa, kun rengasmelu mitätöntä ja ylimääräiset tärinät jokakesäisestä Helsingin katujen räjäytyksestä eivät kanna kabiiniin yhtä selkeästi kuin aiemmin. Olen hämmästynyt. En tiedä miten toimivat muussa rengaskoossa ja voihan noiden istuminen omaan autooni olla sattumaa... Ja omiin mieltymyksiin koskien puhdasta kehonsiirrintä. Silti vahva suositus BFG:lle.
Pikkuhiljaa kertyy BFG-kokemusta. Kaikkein iloisimmat kiljahdukset ovat hioutuneet hieman, mutta edelleen positiivinen yleistunnelma.
Rengas on sateella hyvä:
- Kääntyy ja kertoo tienpinnasta oleellisen. Pysähtyykin.

Ensimmäiset miinukset tässä: kovassa vauhdissa renkaan hiljaisuus ja mukavuus muuttuu epämääräisyydeksi. Näillä renkailla ei autobahnalla raivota eteenpäin kahden markan vauhtia. Varmaan voisi, mutta kuskia alkaa epäilyttämään kotimaisittain laittomissa nopeuksissa - toki Suomeen tyystin merkityksetöntä, mutta huomiona tämä, että ei ole mikään performance-rengas. Tällä ei ole käytännön merkitystä, mittarinopeuteen 140 km/h asti renkaat ovat edelleen vallan mainiot. Tässä vielä kaikkien inhoksi kuva BFG:n renkaista kammottavassa Baijerilaisessa kiinni kotimaisella hyttysfarmilla ikuistettuna.
Liitteet
BFG renkaat.jpg
BFG renkaat.jpg (69.66 KiB) Katsottu 6909 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Polforea »

lerppu kirjoitti:Näillä renkailla ei autobahnalla raivota eteenpäin kahden markan vauhtia.
Pahpöh, kyllä mun gGripit (255/35R18) toimi baijerilaisen takavedon taka-akselilla ihan nätisti vielä 200+km/h vauhdeissakin ilman mitään ylimääräisiä epämääräisyyksiä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^tietenkin kun on niin leveät! Näissä perhekipoissa on kapeat pallot ja suhteessa korkea sivuvalli. Hellasärö minimoituu. Ihan tosissaan kyllä on eroa Bridgestoneen kun availee hiukan putkia. Ei sillä että näin ikinä kotimaassa tehtäisi. Joten edelleen BFG loistelias myös perhekokoisena!

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja palkus »

^onhan selvä paine-ero etusten ja takasten välillä? Se suurempien nopeuksien lintulauta painaa liian löysät takarenkaat lyttyyn :black:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^Ei ne oo kun 3cm leveemmät kun sun, mutta vähän toki matalammat. Tuolla ne on tallissa vanteineen, jos haluat kokeilla. Ne on tosin melko lähellä sakkorajaa, mutta kai sitä kuivalla kelillä kehtaa.

Etupallot tuossa setissä on Dunlopit, 225/40R18. Ne oli vähän lämmenneen näköiset kun kävin ensimmäistä kertaa tutustumassa Nordschleifeen tuolla samaisella reissulla, mutta toimivat kyllä senkin jälkeen hienosti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Sen verran kumminkin kokoeroa (6,5% diameter), että vaikka taitaa keskirei'än ja pulttijaon puolesta mennä, niin hassuttelun puolelle muutoin menisi kokeilu! 8)

Oon kyllä oikeesti BFG-käännynnäinen, taitaa ensi kesäksi mennä MiTon alle myös kierros - kunhan kehtaan vaihtaa noi uudet Kumhot alta pois.

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, nää on normaaliin kehonkuljettimeen sopivat. Täällä meilläpäin kun ei tarvitse espooalustaa, niin ei tarvitse myöskään kaupunkirenkaita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Burn. :lol:

...onhan se vähän koholla tuo F34 maavara, mutta auton kunniaksi kerrottakoon että se käy harvoin Espoossa ja silloinkin yleensä läpikulkumatkalla...
- Maastorenkaat silti ihan passelit kyllä kotikunnankin tieverkolle!

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TM kesärengastesti 2018

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Landsailit monsuunissa: PASSED.
Vetopito peräti HUONO, mutta sivuttaispito ja jarrupito oikeasti hyvät. Olen aidosti yllättynyt, miten hyvät renkaat sai pienellä rahalla.

Oli siis toissapäivänä se kauhea monsuunikaatosade ukkosella maustettuna ja tiet tulvi vettä kuten joet, näkyvyys 10m yms. eli oikeasti huonot olosuhteet.

Tämän perusteella: voisin ostaa uudetkin samanlaiset, jos edullisesti saa.

Vastaa Viestiin