Katsastuksen hylkäyksen syistä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Katsastuksen hylkäyksen syistä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Kysytäänpäs tietäviltä: meneekö katsastus hylkyyn, jos auto antaa virhettä ASR Failure?
ECUssa ei ole mitään OBD-koodeja ja ABS toimii hyvin. Ainoa vika, että heti startin jälkeen tulee tuo ASR Failure ilmoitus.
Auto on Fiat Stilo 1.6 vm 2003, jota olen kunnostellut ja nyt olisi muuten katsastuskunnossa, mutta tuo ilmoitus häiritsee.
Ja pissapoika ei toimi.

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Katsastuksen hylkäyksen syistä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Vakiovastaus: Katsastuksen arvosteluperusteet

Sieltä kohta E8 Voimansiirto: "Luistonesto merkkivalon perusteella epäkunnossa: Hylätty / Korj.keh"
Ensisijaisesti siis hylkäys, mutta tuo jättää tulkinnanvaraa ja vapausasteita. Itse kävisin rohkeasti koittamassa.

Ohjeesta löytyy muuten myös uudempi versio, joka olisi näillä näkymin tulossa voimaan toukokuussa. Tuon kohdan osalta ohjeistus on sama.
Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet

Mitä MES sanoo itse ongelmasta? Thesiksissä samanlainen vika on saatu talttumaan ABS-purkin liittimen puhdistuksella. Sitä kannattaa koittaa, jos MES valittaa useampaa kuin yhtä ABS/ESP/ASR-aiheista vikaa tai jos yhdelle vialle ei ole järkevää selitystä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Katsastuksen hylkäyksen syistä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Pitääpä viritellä vielä MES ja yrittää yhteyttä ABS-purkkiin. Tosiaan tulkinnanvaraa ja vapausasteita on jätetty katsurille.

Vastaa Viestiin