Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Tallissa on tommonen vanha lamellikompura:
Ei mitään huolto-ohjeita olemassa. Öljyt vissiin pitäis silloin tällöin vaihtaa, mutta kuinka paljon ja mistä ulos/sisään? Onko noita kilvessä mainittuja öljyjä vielä saatavana, tai mikä olis vastaavaa? Onko kellekkään tuttu kapistus? Atoy:n keskustyttö ei osannu oikeen yhdistää kellekään, Hydrovanden sivuilta en ohjeita aikoinaan löytänyt. Hyvin se vielä paineilmaa tekee mutta varmasti kaipais huoltoakin, on se niin kauan mullakin jo pyörinyt...
Helppiä, anyone?
Ei mitään huolto-ohjeita olemassa. Öljyt vissiin pitäis silloin tällöin vaihtaa, mutta kuinka paljon ja mistä ulos/sisään? Onko noita kilvessä mainittuja öljyjä vielä saatavana, tai mikä olis vastaavaa? Onko kellekkään tuttu kapistus? Atoy:n keskustyttö ei osannu oikeen yhdistää kellekään, Hydrovanden sivuilta en ohjeita aikoinaan löytänyt. Hyvin se vielä paineilmaa tekee mutta varmasti kaipais huoltoakin, on se niin kauan mullakin jo pyörinyt...
Helppiä, anyone?
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Pienen googlauksen jälkeen selvisi että kompuran oikea malli on 9pu. Sillä tiedolla rupeskin sitten löytymään tietoa, ja e-baystä tuli pdf-muotoinen huolto-ohje muutamalla hiiren klikkauksella. Illalla sitten huoltotöihin....
vois kai sitä työaikaa huonomminkin käyttää
vois kai sitä työaikaa huonomminkin käyttää
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Ja eihän tommosia öljyjä sitten enää taida olla olemassakaan Onkos kellään mitään hajua mikä olisi sopivaa tämmösen muinaismuiston voiteluun?
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Löytyykö noista öljystä mitään luokitustietoa ja viskositeettejä?
Suoraan vaan suoraa
- mattijus
- Viestit: 5264
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Jos tuosta darrasta saa jotain selvää, niin olisiko tuo käypästä:vesamaan kirjoitti:Ja eihän tommosia öljyjä sitten enää taida olla olemassakaan Onkos kellään mitään hajua mikä olisi sopivaa tämmösen muinaismuiston voiteluun?
https://www.broughtonlubricants.co.uk/castrol-cri-40
VMP
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu
Eiköhän tuohon käy mikä vain yksiasteinen moottoriöljy, vaikka SAE 30 pienkoneöljy. En keksi miksei moniasteinen mineraaliöljykin kävisi, vaikka 10W-40?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta