Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tallissa on tommonen vanha lamellikompura:

Kuva

Kuva

Kuva

Ei mitään huolto-ohjeita olemassa. Öljyt vissiin pitäis silloin tällöin vaihtaa, mutta kuinka paljon ja mistä ulos/sisään? Onko noita kilvessä mainittuja öljyjä vielä saatavana, tai mikä olis vastaavaa? Onko kellekkään tuttu kapistus? Atoy:n keskustyttö ei osannu oikeen yhdistää kellekään, Hydrovanden sivuilta en ohjeita aikoinaan löytänyt. Hyvin se vielä paineilmaa tekee mutta varmasti kaipais huoltoakin, on se niin kauan mullakin jo pyörinyt...

Helppiä, anyone?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Pienen googlauksen jälkeen selvisi että kompuran oikea malli on 9pu. Sillä tiedolla rupeskin sitten löytymään tietoa, ja e-baystä tuli pdf-muotoinen huolto-ohje muutamalla hiiren klikkauksella. Illalla sitten huoltotöihin....


vois kai sitä työaikaa huonomminkin käyttää :mrgreen:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ja eihän tommosia öljyjä sitten enää taida olla olemassakaan :evil: Onkos kellään mitään hajua mikä olisi sopivaa tämmösen muinaismuiston voiteluun?

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Löytyykö noista öljystä mitään luokitustietoa ja viskositeettejä?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja mattijus »

vesamaan kirjoitti:Ja eihän tommosia öljyjä sitten enää taida olla olemassakaan :evil: Onkos kellään mitään hajua mikä olisi sopivaa tämmösen muinaismuiston voiteluun?
Jos tuosta darrasta saa jotain selvää, niin olisiko tuo käypästä:
https://www.broughtonlubricants.co.uk/castrol-cri-40
VMP

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

tuossahan noita vaihtoehtoja

Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja Finest »


Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Vanhan lamellikompuran huolto-ohjeet puuttuu

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eiköhän tuohon käy mikä vain yksiasteinen moottoriöljy, vaikka SAE 30 pienkoneöljy. En keksi miksei moniasteinen mineraaliöljykin kävisi, vaikka 10W-40?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin