miten fiatin kriisi vaikuttaa alfaan?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

cola
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2003, 00:43
Paikkakunta: Helsinki

miten fiatin kriisi vaikuttaa alfaan?

Viesti Kirjoittaja cola »

Fiat-konsernin alkuyvuoden tappiot olivat 600 milj.€. alfa ei ilmeisesti tee tappiota, mutta kai emoyhtiön tilanne vaikuttaa siihenkin. joudutaankohan alfan kehitys- ja investointirahoja leikkaamaan? vai käykö niin ,että fiat joutuu rahantarpeessa myymään alfan? se olisi sinänsä typerintä mitä voisivat tehdä, myydä kannattava osa peittääkseen kannattamattoman osan tappioita. ovat ne sitä kyllä jo harrastaneet, esim. myymällä vakuutusyhtiöitä ja osuuden ferrarista.
Fiat /////

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: miten fiatin kriisi vaikuttaa alfaan?

Viesti Kirjoittaja V6 »

cola kirjoitti:Fiat-konsernin alkuyvuoden tappiot olivat 600 milj.€. alfa ei ilmeisesti tee tappiota, mutta kai emoyhtiön tilanne vaikuttaa siihenkin. joudutaankohan alfan kehitys- ja investointirahoja leikkaamaan? vai käykö niin ,että fiat joutuu rahantarpeessa myymään alfan? se olisi sinänsä typerintä mitä voisivat tehdä, myydä kannattava osa peittääkseen kannattamattoman osan tappioita. ovat ne sitä kyllä jo harrastaneet, esim. myymällä vakuutusyhtiöitä ja osuuden ferrarista.

leikkauksia on tehty muualta, jotta autopuoli säilyisi, jossain vaiheessa oli puhetta että Alfa siirtyisi Ferrari/Maserati ryhmään, tiedä sitten onko jo?
Tuosta kun lukee niin kyllä niitä kohteita riittää mistä leikata :lol:

"Today, with revenues of more than Euro 57 billion, Fiat is one of the world's largest industrial groups, operating in 61 countries with 1,063 companies that employ over 223,000 people, 111,000 of whom outside Italy.
The Group runs 242 manufacturing plants (167 abroad) and 131 research and development centers (61 abroad).
46% of production is generated outside Italy, while exports account for over 67% of sales.

Fiat Group companies are organized into 10 operating Sectors: Automobiles, Agricultural and Construction Machinery, Commercial Vehicles, Metallurgical Products, Components, Production Systems, Aviation, Publishing and Communications, Insurance and Services"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

cola
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2003, 00:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja cola »

alfa on eri talousyksikössä kuin fiat.
milanossa on edelleen alfan suunnitteluosasto, mutta tehdas suljettiin ja tuotanto siirtyi muualle, kai torinon mirafioriin. törkeätä, koska alfa on kannattava.
alfa on kuitenkin 100% fiatin, kun ferrarista fiat omistaa 56%, joka taas omistaa maseratin.
80-luvullahan alfa siirtyi valtiolta fiatille nimelliseen yhden liiran hintaan. vw teki rahakkaan tarjouksen, mutta tuolloin pidettiin parempana, että alfa jää italialaisten käsiin.
Fiat /////

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hmm,

Tuo Alfa Romeon tilanne ei IMO ole kovin
vahva. Se toissavuotinen(?) yhtiöittäminen
irti emokonsernista oli mielestäni selvää
valmistelua myyntiä varten. Yhteinen
tuotekehityslabra (Alfa Romeo ja
Saab) Ruotsiin suuunnitelma ei ainakaan
minua lohduttanut.

GM kun nykytilassa tuskin vapaaehtoisesti Fiatia ostaa,
Alfa Romeo voisi kelvata. Kenraalin vahvat
merkit kun ovat aika heikossa hapessa,
Alfa Romeo - tai siis GM:n _tulkinta_ aiheesta -
voisi käydä kaupaksi uudella mantereella.

Liipasimella lienee myös Lancia - pitkään
jo päähän potkittu klassikko.

No, ken elää näkee,
-Tazio

Vastaa Viestiin