Tila-autopakko

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mitä-mitä! Toi on porno. Jos siinä on Busso, niin ostohousuja alan sovittelemaan!

EDIT: hyppäs sivu, tämä kyseessä: https://www.nettiauto.com/lancia/phedra/8787598

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Wikipedia väittää että mjotoorit tulee PSA:lta, myöskin veekuus.

Sorry guys, no Busso for you today.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5435
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei ole bussoa, mutta ei se ESL-V6:nenkaan käsittääkseni kelvoton ole - ei ole PRV:n sukulainen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Näitä tuli katsottua, kun oli tila-auto etsinnässä. Saksassa on välillä hienoja Phedroja myynnissä, mutta onhan niiden hinta toista.. Moottori on tosiaan PSA lähtöinen. Malleja löytyy Lancia Phedra, Fiat Ulysse, Citroen C8 ja Peugeot 807. Kahta viimeistä löytyy Suomesta enemmän. Kuten voi arvata, niin kyseessä on yhteistyömalli.. Vanteet käy suoraan 156:sta!

Tätä tuli kysyttyä joskus, mutta oltiin hinnasta niin eri planeetalla, ettei mitään järkevää vääntöä tullut. https://www.nettiauto.com/peugeot/807/8301936
Vuosi sitten hinta oli 11000€, kun oikea hinta olisi jossain 6000€ tienoilla. Hieno kuitenkin.

Lopulta totesin mallin liian pieneksi omiin tarpeisiin ja ostin Hyrslerin..

ps. hieno tuo mutt:n allekirjoitus. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vanteista OT: aikoinaan myin suoraan Alfa Romeo GT:n alta vanteet Citroen Jumpyyn. :mrgreen: (Harvassa Jumpyssä yhtä hienot vanteet...)

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Jollekin kelpasi tuo ym. Phedra..

Toinenkin olisi: https://www.nettiauto.com/lancia/phedra/8790238

Tuo kyllä houkuttelisi.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jollain kierolla tavalla tuommoinen Phedra aiheuttaa akuuttia lisääntymisen tarvetta...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Kai se äkkihätään mitsussakin onnistuu :silly:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

:mrgreen:
Joo, ei sen takia, että autossa tarttisi harrastaa. Kolmihenkisen perheen käyttöön tuommoinen ei ole kovin perusteltavissa...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Hieno Petra! Makeat jakkarat..
Parhaimmillaanhan tuo on juuri 3-5 henkiselle perheelle. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jargon »

Onko kellään kokemusta Dacia Lodgystä? Ajatuksena vaihtaa 159 vähemmän ajettuun perushöttöön, jolla vain ajaisi. Samalla voisi jonkun tuollaisen tilapuikulan hankkia, ehkä normiarki olisi sellaisella helpompaa :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tällä forumilla yleensä joku aina tietää vaikka mistä, mutta nyt on haastetta. Mielenkiinnolla odotan Dacia-tietäjien esiinmarssia!
- Pahoittelen tietty tarpeetonta vastausta, en edes tiedä mikä Lodgy on. Firman pihassa on sellanen SUVin näköinen, en tiedä kenen mahtaa olla, joten kokemuksia ei ole edes siitä kertoa... :|

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^TM on testaillut mun mielestäni Lodgyä useammankin kerran, joten kirjastoon/nettiin marsmars. Kai se auto on sekin. Itseäni vähän kiusaa, että siinä on paljon Scenic II:n piirteitä ja osiakin suoraan. Sehän ei taas ole itselleni moisen omistaneena mikään kehu. Mutta mielestäni harkinnan arvoinen auto. Kerro mitä pidit, jos moisen käyt kokeilemassa!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15020
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Muutamia Dacia-omistajia töissä on. Tai siis rahoitusyhtiön kanssa diilejä tekevä, mutta kuitenkin...
Jollakin Lodgy on ja vähän valitellut, ettei laatu ole ihan kovin korkealla - mut toisaalta samaan hengenvetoon, että hintakin on niin halpa, että se on ihan linjassa :D

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Tekri »

jargon kirjoitti:Onko kellään kokemusta Dacia Lodgystä? Ajatuksena vaihtaa 159 vähemmän ajettuun perushöttöön, jolla vain ajaisi. Samalla voisi jonkun tuollaisen tilapuikulan hankkia, ehkä normiarki olisi sellaisella helpompaa :-D
Hep. Ja käsi ylös virheen merkiksi :oops: Ei vaineskaan 8)

Nelisen kuukautta tullut tuollaisella muutaman vuoden ikäisellä 1,2 TCe:llä ajeltua. Melko yksinkertaista, Rellulla koeteltua perustekniikkaa. Vakiona (Laureate versio) tärkeimmät perusvarusteet, ilmastointi, vakkari/nopeuden rajoitin, säädettävä, kyllä, korkeussäädettävä istuin, ratti ja turvavyöt, sähköpeilit ja lasit, kauko-ohjattu keskuslukko. Media nav radio olisi kiva vakio radion tilalle. Tärkeimmät +/- seuraavat:

+ hiljainen
+ tilaa yllättävän paljon, pesee Touranit, Zafirat, Grand Scenicit ym. tiloissa kevyesti
+ kulutus, pyörii vähän päälle 7l nurkka-ajossa

- penkki, sopii toisille, toisille ei
- suuntavakaus motari nopeudessa, vaatii korotetut rengaspaineet. Omassa 17" pyörät, näillä kyllä pärjää
- sähköinen ohjaustehostin, se vaan on erilainen kun on tottunut perinteisiin
- monikäyttöisyys, takapenkit ei taitu lattian alle

Oikeastaan tuo kysymyksen esittely kertoo kaiken, perushöttöä jolla vain ajaa. Hinta-laatu suhde on hyvä (vajaa 40tkm ajettu ja kolme vuotta vanha, iso tila-auto vähän päälle kympillä :o: ) Huollot edullisia, 40 tkm huolta 163€. Tosin kaikki edelliset on huollettu itse, mutta kun tässä oli vielä takuu voimassa, niin hirveästi ei vertailu pohjaa. Laatu/luotettavuus yleisesti ihan hyvä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla miten siinä ratin takana viihtyy. Kysy jos haluat lisätietoa jostain tietystä asiasta.

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jargon »

Tekri kirjoitti:
jargon kirjoitti:Onko kellään kokemusta Dacia Lodgystä? Ajatuksena vaihtaa 159 vähemmän ajettuun perushöttöön, jolla vain ajaisi. Samalla voisi jonkun tuollaisen tilapuikulan hankkia, ehkä normiarki olisi sellaisella helpompaa :-D
Hep. Ja käsi ylös virheen merkiksi :oops: Ei vaineskaan 8)

Nelisen kuukautta tullut tuollaisella muutaman vuoden ikäisellä 1,2 TCe:llä ajeltua. Melko yksinkertaista, Rellulla koeteltua perustekniikkaa. Vakiona (Laureate versio) tärkeimmät perusvarusteet, ilmastointi, vakkari/nopeuden rajoitin, säädettävä, kyllä, korkeussäädettävä istuin, ratti ja turvavyöt, sähköpeilit ja lasit, kauko-ohjattu keskuslukko. Media nav radio olisi kiva vakio radion tilalle. Tärkeimmät +/- seuraavat:

+ hiljainen
+ tilaa yllättävän paljon, pesee Touranit, Zafirat, Grand Scenicit ym. tiloissa kevyesti
+ kulutus, pyörii vähän päälle 7l nurkka-ajossa

- penkki, sopii toisille, toisille ei
- suuntavakaus motari nopeudessa, vaatii korotetut rengaspaineet. Omassa 17" pyörät, näillä kyllä pärjää
- sähköinen ohjaustehostin, se vaan on erilainen kun on tottunut perinteisiin
- monikäyttöisyys, takapenkit ei taitu lattian alle

Oikeastaan tuo kysymyksen esittely kertoo kaiken, perushöttöä jolla vain ajaa. Hinta-laatu suhde on hyvä (vajaa 40tkm ajettu ja kolme vuotta vanha, iso tila-auto vähän päälle kympillä :o: ) Huollot edullisia, 40 tkm huolta 163€. Tosin kaikki edelliset on huollettu itse, mutta kun tässä oli vielä takuu voimassa, niin hirveästi ei vertailu pohjaa. Laatu/luotettavuus yleisesti ihan hyvä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla miten siinä ratin takana viihtyy. Kysy jos haluat lisätietoa jostain tietystä asiasta.
Loistavaa, juuri tällaista kokemusta halusin.
Jaksaako tuo kulkea miten hyvin? pieni moottori ja isohko auto, ja tarkoitus olisi ehkä joskus kevyttä peräkärryäkin vetää. Ja onko nuo takimmaiset penkit helppo irroittaa? Niille tuskin olisi älyttömästi käyttöä. Varusteet näyttäisivät olevan riittävät Laureatessa.

-Jarkko

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Tässä on muistaakseni tehoa 116 heppaa, se on riittänny ihan hyvin normikäytössä (pari aikuista ja muksut). Ohitukset onnistuu ja isoa kuomullista kärriäkin on vedetty perässä ihan onnistuneesti, yhteispaino n. 500 kg. Tämä 1,2 turbo kone on ihan riittävä, vääntää kohtuullisesti ja ottaa kiekkaakin yllättävän hyvin.

Takapenkkejä ei ole tarvinnut irroittaa vielä kertaakaan, ne kun taittaa kasaan niin tavaratilaa on reilusti. Tarvittaessa ne saa kyllä irti, kiinnitys on ihan vaan semmoisella pikalukituksella.
Kivijärvi kirjoitti:^TM on testaillut mun mielestäni Lodgyä useammankin kerran, joten kirjastoon/nettiin marsmars. Kai se auto on sekin. Itseäni vähän kiusaa, että siinä on paljon Scenic II:n piirteitä ja osiakin suoraan. Sehän ei taas ole itselleni moisen omistaneena mikään kehu. Mutta mielestäni harkinnan arvoinen auto. Kerro mitä pidit, jos moisen käyt kokeilemassa!
Tässä ei taida olla suoranaisesti Scenicistä mitään muuta samaa, kuin radionohjausviiksi ratin vieressä. Cliosta löytyy enemmän samanlaista tekniikkaa kuin Scenicistä, esim. mittaristo ja sähköiset jarru ongelmat puuttuvat tästä kokonaan.

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jargon »

Jep, hyvä, kiitokset tiedoista. Täytyy käydä lodgyä kokeilemassa viimeistään kun on saatu uusi tulokas maailmaan :)

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Johonkin pitöisi vaihdella ja olen pyöritellyt Freemontin ja Prius+ välillä. Phedra myös ollut mielessä. Olisin kallistumassa Priuksen suuntaan mutta kun ei näillä kulmilla ole mallikappaleita pitää koeajoille lähteä ihan asiakseen. Olisin kiinnostunut jos näkemystä löytyisi varsinkin prius+, netin arvostelut luettu ja uskon sen tylsäksi. Freemont olisi mielenkiintoisempi mutta diesel ei ehkä tykkää pätkä ajosta jota tulee paljon.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
jargon
Viestit: 594
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 -84 (1,7 16v)

Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jargon »

Tuli kesälomalla vaihdettua 159sw tuollaiseen Dacia Lodgyyn, 1,2 tce.
Kyllä tuolla ajelee arkiajot hyvin, tilaa löytyy reilusti, lapset saa helposti kyytiin ja vaunut sopii kyytiin purkamatta/taittelematta. Takimmaiset penkit lähtee todella helposti irti, ja ne saa jotenkin hienosti myös taiteltua kasaan keskimmäisten penkkien kanssa. Tällöin tilaa on jo todella paljon. Moottori tuntuu riittävältä, ja ainakin ajotietokoneen mukaan myös taloudelliselta. Tästä näkee myös hyvin ulos, koska istutaan hieman korkeammalla. Peruutuskamera tuli hankittua, pitäisi onnistua saamaan kuva radio/navigaattorin ruutuun.

Miinukset ovat pieniä:
-takakontissa huonosti säilytyslokeroita pienille tavaroille. Matkustamossa reilusti.
-ei kertapyyhkäisyä pyyhkijöillä, pikaisesti pesuria käyttämällä onnistuu jotenkin.
-ei vakionopeussäädintä, mutta nopeudenrajoitin löytyy. Kummallinen varuste, tuntuu oudolta ajaa rajoitinta vasten.
-120km/h vauhti vähän epävakaata, täytyy kokeilla noita rengaspaineita korottaa. Satasen vauhdissa on ok

Kaikenkaikkiaan helppo, tylsä arkiauto. Etupenkit ei varmasti sovi kaikille, 173 senttiselle hyvä. Noin 250km matkalla ei puutunut mikään paikka. Sopii myös pienikokoiselle kuskille, vaimolla mittaa 154 ja yltää ajamaan hyvin.

On siis käyttöautona 159:ä parempi perheelliselle. Mutta olisin minä mielelläni 159:llä vielä ajellut...

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Peruutuskamera on ootellut itellä varmaan pari kuukautta jo tallissa, kun ei ole tuota Media Nav soitinta eikä oo vielä saanut päätettyä millaisen soittimen siihen hankkisi. Media Nav soitin vaatii ilmeisesti ohjelmoinnin liikkeessä, jotta se suostuu näyttämään peruutuskameran kuvan. Muutoin pitäisi olla ihan simppeli plug and pray :-D

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Alustavasti kaupat sovittu Freemontista :-D Menee vielä liikkeen piikkiin pieneen huoltoon ennenkuin tuon itselle saa. Perus vajaavetoinen naku Urban-varustein niinkun nuo tahtoo kaikki olla.

Pari päivää Superbin ratissa tuntui niin ankealta, jotta jotain oli pakko tehdä.

Jospa sitä tuollaisen Freemontin kanssa pärjäilisi.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kuva

Moinen pätkähti pihaan. Mahdottomia nyt ei moisesta vielä osaa sanoa kun en tuolla ole ajanut kun jotain 20 km. Vaimo ajanut enempi ja kelpasi mainiosti.

Sen verta tuota ennen ostoa tutkin, että alusta on kokolailla ruosteeton, mutta pakoputki oli jo aika ruosteisen näköinen. Jarrut ovat taas elonsa ehtoopuolella vaikka aika nollaheitoilla oli leimasta mennytkin. Takapalat tuohon oli uusittu jo aiemmin, mutta kyllähän siinä fiksu olisi kaikki palat ja levyt laittaa. Kesärenkaat ny vielä menee varmaan ensi kesänkin, mutta talvirenkaat saa kyllä ensi talveksi jo laittaa uudet. Ajetaan vanhoilla syksy ja laitetaan sitten varsinaiseksi talveksi uutta.

Sisustaltaan ja varusteiltaanhan tämä on vallan mukiinmenevä. Kabiinissa viihtyy ja meno on todella hiljaista sekä suht pehmoista. Mikään lulla tuo ei kuitenkaan ole, että sikäli alustan virityksessä on onnistuttu. Mikään tykkihän tämä ei tällä painolla/teholla ole, mutta jaksaa kyllä mennä eleettömästi. Automaatti olisi hyvin jees tällaiseen, mutta kun ei moista ole ymmärretty tarjota.

Tilat ei ihan parasta A-ryhmää ole, mutta kyllä tuolla pärjää. Keskirivin penkinhän joutuu kääntämään jotta taakse pääsee. Tästä syystä meillä nuorin ja vanhin asemoitiin keskiriville ja keskimmäinen taakse. Vanhin kun menee jo tuolla integroidulla lastenistuimella, niin penkki on helppo kipata. Nuorinkin on helppo köyttää keskiriville ja keskimmäisen saa taakse ihan ok. Tuolloin kukaan ei pääse tönimään vieruskaveriaan ja keskelle keskelle mahtuu vaikka aikuinenkin ihan hyvin. Ovet ei ole kammopitkät ja aukeavat reiluun kulmaan. Ihan hyvä kompromissi liukuoville jos ei hirveästi kovin ahtaissa parkeissa tarvitse pyöriä. Kaikki penkkirivit käytössä konttia ei enää jää kun joku noin 40 cm, mutta kyllä tuohon helposti jo kauppakassit mahtuu ja jalkatilaakin jää joka penkkiriville. Toinen takimmainen penkki kipattuna esimerkiksi vaunut menee pitkittäin sisään ja muutenkin tuolloin on jo tilaa enempi mitä normi-farkussa oikein mitenkään. Erilaisia lokeroitahan tässä on vähän jokapuolella ja vaimoa nauratti useat mukitelineet ympäri autoa :lol: Jossain lukemassani koeajossahan oli mainininta, ettei isohkolle vesipullolle oikein löytynyt hyvää paikaa. Jotenkin tulkitsisin tuon humoristiseksi heitoksi ennemmin mitä tosissaan havaituksi puutteeksi.

Älyavainsysteemi tuntuu aika fiksulta vaikka moista vähän turhana olen pitänytkin. Aika helppoa kävella avaimet taskussa auton viereen ja vetää kahvasta ovet auki. Vaikka jotkut toiminnot, kuten persgrillit, on monitoiminäytön takana, niin silti nuo löytää helposti ja nopeasti parilla painalluksella. Ainoa mikä hämmenti oli ilmastointi. Jos painaa tuon AUTO-moodiin, niin AC-valo sammuu. Se ei kuitenkaan tarkoita että ilmastointi sammuisi, tuo AC-valo kun tarkoittaa, että on manuaalimoodissa. Piti ihan käyttöohjekirjaa tavata :lol:

Noin 20 km testilenkillä, josta noin puolet soraa ja puolet asfalttia tietokone kertoili 6,5 l/100 km keskikulutusta. Mielestäni hyvin kohtuullinen jos pitää kutinsa edes jotenkin. Matkaa lie menee siis alta kuudellakin. Tankkihan tässä on jotain 78 litraa, joten toimintasädettä piisaa.


Hinta/laatu on mielestäni vallan hyvä. Tuntuisi, että näillä olisi ollut potentiaalia myydä aika paljon enemmänkin. Itsekin kuitenkin jonkin verran esimerkiksi Quashkailla, vai miten se kirjoitetaan, ajellut ja eihän moisia voi edes verrata samana päivänä. Tosin hinnat lähtien Nissanin kai on saanut about 25 ke:lla ja Freemont lähtenyt 32 ke:sta. Tosin +2 -mallin Nissani kai on mennyt jo lähemmäs 30 ke, eikä tuotakaan voi verrata Freemonttiin. Ehkä kuitenkin nämä vain ovat olleet liian kalliita pikkuautojen valmistajaksi mielletyksi Fiatiksi.

Toistaiseksi ei ainakaan hankinta harmita 8)


Alfa saa nyt sitten vapautuksen perheenkuljettimen roolista ja siirtyy itselle ajoon. Eilen vietin varmaan 3 tuntia siivoten tuota kunnes alkoi taas muistuttamaan autoa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5875
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

bueno valinta, onnittelut.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Hyvä autovalinta! Dodgeahan tuossa ei sisätiloissa juurikaan näe ja tunne, joten koko kabiinin yleisilme otti jättiharppauksen eteenpäin Fiatin tekemies muutosten jälkeen. Varsinkin materiaalit ja loppuviimeistely on siirtynyt "ämpärimuovi kitisee ja kolisee" kohti "ihan normi autohan tämä" -tasoa. Itse aikoinaan ajeskelin hieman All Included mallilla missä nimensä mukaisesta oli about jokainen tilpehööri mitä autoon sai ja olihan se mukava. Matka-ajossa tuo on jopa verraton ja menee kuin juna raiteilla. Freemont on harmillisesti jäänyt vaan välinputoajaksi, vaikka olisi ansainnutkin parempaa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Sisustasta kyllä tykkään. Onhan tuo aika harppaus vaikka noista vanhemmista perus- S-Maxeista. Penkit on mielestäni onnistuneet, tukeva perusrunko ja pinnassa ohuehko hyvinkin pehmeä kerros.

Tasaista ajoa menee tosiaan todella hienosti ja etenkin äänimaailma loistaa poissaolollaan. Ei varmasti puuduta pitempikään matka. Itsellä oli hetken ajossa 2012 Superbbi ja kyllä tällä paljon mielummin matkaa ajaa vaikkei tuota Superbbiakaan huonona pidetä. Tuo Skeidakin kuitenkin hyvin varusteltu nelikko, eikä ihan hinnat alkaen versio. Freemontti on kuitenkin paljon hiljaisempi ja mukavampi.

Noihin pakusta tehtyihin tila-autoihin ei kyytiä voi mitenkään verrata. Tilat on tietty kompromissi, mutta alkaahan tämä jo iso auto olla. Toki esim. Voyageri on isompi, mutta tämäkin tuntuisi ihan riittävältä eikä kuitenkaan tällä rahalla olisi saanut likikään saman ikäistä tai vastaavasti ajettua Voyageria. Voyagerissa myös polttoainepenalti olisi aika paljon rajumpi olisi sitten nafta tai bensa..

Päästöt kun on pienehköt, niin ei tässä kulutkaan ihan mahdottomat ole. Veroja taisin katsella noin 740 e vuodessa ja vakuutus jäi laajalla kaskolla alta 500 e.

2,5 T S-maxissa olisi veroa ollut noin 370 e/v.

2,5T S-max kuulemma vie 10..11 l/100 km ja jos arpoo, että Freemontti menisi 7 l/100 km, niin silloin polttoainekulujen 0-piste olisi noin 6000 km. Tietty vertailu nyt on vaan vähän sinnepäin, mutta kuitenkin.

Voihan se olla, että jossain välissä alkaa tehdä jotain muuta mieli, mutat ei tämäkään nyt ihan hätiköity hankinta ollut :mrgreen:

Jos itse ajelisi 159:llä, alkaisi sukanvartta turvottamaan ja odottelemaan, että Giulioiden hinnat tulee vähän alas..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Vastaa Viestiin