Tila-autopakko

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tuo em. Pösö muuten joka piti viime viikonloppuna ottaa koeajoon eikä sitten heräillytkään tulille. Sanoivat vaimolle tuolloin lauantaina, että hae se maanantaina. No teki työtä käskettyä. Ei se käyntiin lähtenyt maanantainakaan :lol: Melkoista myyntitouhua.

Jotenkin tuntuu, että tämä autokauppa on kyllä aika villiä alaa. Osta liikkeestä, niin on luotettavaa ja liike on vastuussa, just juu...

Tosin en ihmettle, että monet vaihtaa auton uuteen kolmen vuoden välein. Tuolloin se tietty suht varmasti toimii eikä tarvitse olla salapoliisi kun vaihdokkia etsii.

Vähän alkanut jo kiinnostaa joku muutaman tonnin VAG-konsernin tuote vanhalla 1,9 TDI:llä ja manuaalilla. Nuo kuitenkin taitavat kestää about kasassa sen 500 tkm. Eivät paljoa ajonautintoa tarjoa, mutta vissiin suht perusvarmoja. Alhambraa olisi 1,8 T:nä jos bensan haluaa. Nuokin kai suht varmoja patoja :roll:

Jos nyt ilmastointi ja vakkari olisi, niin noilla jo pärjäisi ihan kivasti.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Naapuruston tila-autot s-max ja se toinen max, Alhambra ja grand voyageria. Renaultin grand sceniciä katsoisin jos olisi vastaava tilanne. Työkaverilla on moinen ja hyvin on pelannut.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^Eikös se Alhambra ole ns. varma pommi? Luotettavuustilastot ainakin niin väittää. Merkittävästi heikompi kuin Scénic II, joka sekin omistuspohjalta on erinomaisen heikko esitys. Älä osta..

Dodge Journey 2.4-bensana voisi olla ok. Halpa, iso ja silleen. Mutta vissiin alustapalikkaa saa vaihtaa. Dieseliin ei kannata kajota, etenkään kaksoiskytkinversiona, olen lukenut.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ En ole tuohon Alhambraan kyllä sen kummemmin perehtynyt. Ajattelin vain, että tuolloin 2000-tienoilla taisi volkkarit vielä olla suht perusvarmoja. Ei kai Seatti tuota ole onnistunut pahasti sössimään :roll: Vaikka joku tällainen: http://www.nettiauto.com/seat/alhambra/8389506 Ei ainakaan korkealta putoaisi eikä paljoa harmittaisi jos muksut hankaisi kurarukkasella kylkeä :lol:

Journey olisi ihan mielenkiintoinen, mutta melkein se 2,7 kiinnostaisi kun on flexifuel ja toisaalta vähän enempi tehoa mitä 2,4. Alustanosat ei sinällään hirvitä jos noita vaan saa kohtuuhintaan. Erilaiset sähköpeikot sen sijaan vähän hirvittää. DSG:hen en kyllä ole sekaantumassa. Vanhan liiton automaatti tuollaisen V6:n jatkona voisi kyllä olla ihan jees. Tosin janoisia nuo vissiin on kulkuun nähden. http://www.nettiauto.com/dodge/journey/8487903 taitaisi olla ainoa tällä hetkellä kriteerit täyttävä yksilö.

Scenicciäkin kyllä näemmä olisi parilitraisena bensaturbona. Kai moinenkin voisi olla ihan jees.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Meillä on Scénic II (ei Grand) ollut reilut kuusi vuotta ja yhdyn Kivijärven mielipiteeseen laadusta. Sopivana päivänä "kaikki" hajoaa. Toisaalta kolikon kääntöpuoli on, että kori ei näytä ruostuvan millään ja koneessa tai laatikossa ei koko aikana ole ollut parin puolan ja anturin vaihtoa kummempaa. Kallein murhe taitaa olla väyläohjattu sähköinen käsijarru joka alkaa vanhemmiten jumittamaan ja virallinen korjaus on koko moottoripaketin vaihto, noin 1000 €. Tätä ei meillä ole vielä tarvinnut tehdä vaan kikkare on toistaiseksi saatu leimattua herkistelemällä mekanismia.

Käyttöominaisuuksiltaan tuo on enimmäkseen hyvä, tosin ilmanvaihto on heikko tai sitten poistoilma-aukot ovat tuossa yksilössä tukossa. Jotain voi päätellä siitäkin että pönttö on pihassa edelleen eikä hävittäminen vieläkään ole agendassa.

Jos ostat niin osta turbo, ainakin 1,6 vaparibensa on melkoisen flegmaattinen jo tuossa pätkämallissa. 1,4 lienee melkoinen ruutipussi...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jiitee
Viestit: 4319
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Gasket kirjoitti:Tuo em. Pösö muuten joka piti viime viikonloppuna ottaa koeajoon eikä sitten heräillytkään tulille. Sanoivat vaimolle tuolloin lauantaina, että hae se maanantaina. No teki työtä käskettyä. Ei se käyntiin lähtenyt maanantainakaan :lol: Melkoista myyntitouhua.

Jotenkin tuntuu, että tämä autokauppa on kyllä aika villiä alaa. Osta liikkeestä, niin on luotettavaa ja liike on vastuussa, just juu...

Tosin en ihmettle, että monet vaihtaa auton uuteen kolmen vuoden välein. Tuolloin se tietty suht varmasti toimii eikä tarvitse olla salapoliisi kun vaihdokkia etsii.

Vähän alkanut jo kiinnostaa joku muutaman tonnin VAG-konsernin tuote vanhalla 1,9 TDI:llä ja manuaalilla. Nuo kuitenkin taitavat kestää about kasassa sen 500 tkm. Eivät paljoa ajonautintoa tarjoa, mutta vissiin suht perusvarmoja. Alhambraa olisi 1,8 T:nä jos bensan haluaa. Nuokin kai suht varmoja patoja :roll:

Jos nyt ilmastointi ja vakkari olisi, niin noilla jo pärjäisi ihan kivasti.
Katso japsia tai korealaista alle niin et tarvitse ihmetellä, että niilä on pitkät takuut . Toki näissäkin on mallikohtaisia poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön :)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

On Scénicissäkin etunsa, siksihän se alkujaan meille tulikin:
+ 1.9 DCI-mosa, anturihäiriöitä ja limp moodia huomioimatta toimiva ja taloudellinen. Ei hiukkassuodatinta aikanaan II-koppaisessa
+ tilaa on, muunneltavuutta on, kolme lastenistuinta heittämällä taakse
+ tyylikäs ikäisekseen
+ ei todella ruostu. Esikoinen "pesi" rautaharjalla eikä edes maali ottanut itseensä pahasti, saati lähtenyt kukkimaan.
+ ihan jees ajaa. Ohjaukseen tottuu, vaikkei olekaan sähkötehosteisten kunkku

miinuslista taas on mikä on:
- sähköinen käsijarru jumittaa. Voit a) ensiavuksi rampauttaa koko jarrun ja ajaa seuraavaan katsastukseen ilman käkkäriä tai b) rampauttaa sen ja tilata huoltoajan. Meillä toimenpide tehtiin kun akku sippasi. Autoa ei saa lavetille muuten kuin hellittämällä jarrun manuaalisesti, joten akunvaihto on aika kallista hommaa.. Meillä meni levyt, laakerit ja jarrupalat vaihtoon tuon jumituksen takia, ei ollut erityisen halpaa sekään.
- mittaristo.. mitä siitäkin nyt sanois kauniisti.. no, se nyt hajoaa ennemmin tai myöhemmin ja maksaa 1000-1300 euroa/laaki. Meillä hajosi kahdesti. Toista kertaa ei sitten edes korjattu. Vauhdin saa edellä ajavista ja kruise päälle. Tankilla kun muistaa käydä viikottain, ei jää tielle. Mittaristo kun ei sitten anna mitään tietoa pimettyään.
- kosteusherkkä, limp moodissa päivittäin kun keli sahasi nollan molemmin puolin. Ei vikaa kuulemma. Tätä säätähän meillä ei onneksi talvisin nykyään olekaan...
- alustapalikat... puslaa ja tukivartta vaihdellaan kuin ratapäivien jälkeen 156:iin.
- ovissa ja vetimissä vikaa vikaa vikaa. Ovenkahva jumittaa, takaluukun kaasujouset pettää... Sattuuhan noita, mutta että koko ajan.
- tuuletin ja ilmastointi... voi helevettiläine... Joku sulake noista aina pettää, ei vaihdu ilma. Ilmastointilaitekin pettää herkästi, samaa taattua laatua.

Summa summarum: meillä tuli kuukaudessa 4500 euron edestä vikaa eräs kesä, vaikka autoa pidettiin kuin kukkaa kämmenellä. Olihan sillä tosin rullattu jo 220tkm kun kaikki hajosi. Ikää kuitenkin vain 6v. ÄLÄ IKINÄ OSTA KENELLEKÄÄN, VARSINKAAN VAIMOLLESI, ELLEI EROPAPERIT OLE JO VIREILLÄ!

edit: Niin juu, ja ajovalojen polttimoita ei voi vaihtaa itse. Kätevästi kaksi asentajaa purkaa keulan, irrottaa umpiot, vaihtaa polttimot ja kokoaa kasaan. Saattaa onnistua 30-45 minuutissa, mutta maksaa sen verran, että toivot autosi olevan Porschen tai Ferrarin.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kovin vanhana en kyllä uskaltaisi moista. Heillä ostettu vuoden ikäisenä ja vaihdossa meni vanhempaa mallia. Vaihtohyvitys on "yllättäen" heikon puoleinen kun pohtivat taas uuden auton hankintaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Gasket kirjoitti:Toyotaan ei kyllä pysty, ei millään. Kia taitaa mennä samaan sarjaan. FRV Honda ei kyllä näytä ihan mahdottomalta ajatukselta. Moista voisi tutkia vähän enempi.
Jos menee järki > tunteet ajatuksella niin Kian Carnival lienee kohtuullinen peli. Nettiautosta löytyy 1000-10000 väliin monta ehdokasta.

Deltalla on rivissä bensa 2,7 alle 100tkm ajettuna. (heidän Käyttöturva 12 kk/ 15 tkm)
http://www.nettiauto.com/kia/carnival/8417763

Ja diesel 2,9 alle 200tkm ajettuna ja automaatilla
http://www.nettiauto.com/kia/carnival/8486286

Varustetasoissa EX on se parempi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei tuo meidän Pönttö-Rellu sentään noin murheellinen ole ollut, läheskään.

Mittaristot hajoavat ilmeisesti järjestään mutta ne voi korjata. Meillä meni korjaaminen myyjäliikkeen piikkiin, omalla rahalla olisi kustantanut ilmeisesti 200 €. Tuota seuranneet 6+ vuotta mittaristo on ollut ongelmaton.

Tukivarsia tai puslia en muista vaihdetun ainuttakaan, raidepäät laitettiin kyllä sekä sisemmät että ulommat. Lisäksi kolme jousta neljästä on katkennut joten ne on kaikki vaihdettu, ja jarrulevyt ja -palat sekä eteen että taakse ihan kulumisen vuoksi. Toisen takasatulankin vaihdoin kun jumittava käsijarruhässäkkä oli hyydyttänyt satulankin mekanismin.

Ilmastoinnin kompura mykistyi jossain vaiheessa, korjattiin liitintä kiristämällä. On tosin niin ilkeässä paikassa ettei pääse tekemään kuin nosturilta tai mahdollisesti pyöränaukon kautta, konehuoneesta ei mahdu.

Toinen takaikkunannostin ilmeisesti imaisi vettä itseensä ja alkoi sekoilemaan. Lisäksi on hajonnut lämppärin etuvastus, ajovalojen korkeudensäätökiekko ( :shock: ), toisen umpion korkeudensäätömoottori, pari puolaa, YKK- ja nokka-akselin asentotunnistimet, termostaatti (alkoi vuotaa vesiä pihalle), peilienlämmittimet ja mitähän vielä. Enimmäkseen suht edullista sälää.

Limp modea en muista tavanneeni kertaakaan, ei myöskään ylimääräisiä häiriövaloja muuten kuin puolien tai noiden parin anturin hajottua. Yksi ovenkahva jumittaa hiukan, ei niin paljoa että haittaisi käyttöä.

"Pientä laittoo se vaatii vaan"...
- Epäkelpokeräilijä -

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

No ei kyllä kovin mairittelivia kokemuksia Relluista sitten ole. Kyllähän jotain tukivarsia vaihtelee, mutta jos jotain tonnin mittaristoa on piemenä jatkuvasti, niin ei lompsa eikä vähissä oleva vapaa-aika pidä moisesta kyllä yhtään. Onhan se rasittavaa jos kokoajan joku ronaa.

Alfan kuulemma pitäisi olla huono, mutta aika vähillä vioilla tuo on kyllä ainakin nyt pari vuotta mennyt noihin verraten :lol:

Tuo Kia voisi periaatteessa olla järkevä, mutta on se vaan niin ruma. Painaakin yli 2 tonnia ja sen myötä ruoka maistuu oli mikä kone vaan. Tosin tuo nyt on jo liki niin naurettavaa, että moisella voisi jo melkein ajaa jo muita ärsyttääkseen :silly:

En tiedä. Tämä on nyt vähän sellainen hirtetäänkö vai ammutaanko -tilanne.

Harmi kun noista Eurovaneista ei ole oikein Ulysseä eikä Phedraa täälläpäin tarjolla. Tosin olisi C8 ja 807 :roll:

Täytynee koittaa sinnepäin ehdokkaita etsiä ja käydä koittelemassa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
michelin
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja michelin »

^ C8 tuplaturbo 2.2 HDI 170 automaatilla olen päässyt ajelemaan joku 500 km.

Toimii kyllä hyvin yhteen tuo dieselkone ja momentinmuunninautomaatti (lienee Aisinin tekele).
Ajettavuus mielestäni muuten ok mutta suuntavakavuus voisi olla hieman parempi, tuntui että + 100km/h ei meinaa mennä oikein suoraan vaikka ohjauskulmat (tsekattu) ja alustan palikat kunnossa (katsastuksen mukaan). Ajettavuutta jos johonkin vertaa niin mielestäni Voyager -05 oli vähän Citikkaa parempi ajettava.
Toki tuota saa myös sitten pienemmillä dieseleillä, V6 bensalla, 2l bensakoneella, manuaalina/automaattina yms.

Luotettavuudesta en tiedä, tuo yksilö vasta sisäänajossa eikä edes 100 tkm mittarissa 8) Toistaiseksi ei ongelmia. Tuskin on kuitenkaan luotettavuudeltaan huonoimmasta päästä, epäilisin että luotettavuudessa pesee esim. Rellun Espacen. Ruoste tuskin muodostuu ongelmaksi vähän iäkkäämmissäkään tuollasissa + onhan noissa ainakin lokarit jonkinsortin muovia.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Meillä tilantarpeen vaatimukset on ratkaistu amerikkalaisperäisellä V-6 perheensiirtimellä. Chrysler Grand Voyagerilla on ajettu kaikkiaan yli 330 tkm ja pikkufiksauksilla viimeksikin heltisi leima katsastuksessa. Bensaa tankkiin ja menoksi.
Automaattilaatikko ja kaikki sähköherkut mitä näihin on saanut, kattoluukkua lukuunottamatta. Sen verran vanha jo, ettei tarvi enää sääliä. Ajetaan loppuun meillä ja sitten paaliin. Ei sovi bensankulutukselle allergisille.

Sähköiset sivuliukuovet on hyvä keksintö, samoin muunneltavat ja siirreltävät istuimet, 2-7 paikkainen monikäyttöauto.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vähän pohtinut jos hakisi Ruotsista 2,5T S-Maxin. Noista Suomessa pyytävät aika kovia rahoja, mutta lahden takana ovat ihan kohtuuhintaisia. Tuossa olisi varmaan sen verran tehoa/ajettavuutta mitä tällaisessa sämpylässä on edes mahdollista. Tilat riittäisi kyllä ja lukemani perusteella ei kulutuskaan pitäisi ihan mahdoton olla suhteessa voimavaroihin. Vahva patakin tuo taitaa olla. Olishan tuossa sitten kai jotain jälleenmyyntiarvoakin vielä kun joskus katsoo sitten Giuliaan mahtuvansa.

Ostakaa Alfa :P
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Gasket kirjoitti:Vahva patakin tuo taitaa olla.
Oli muistaakseni Volvolta lainattu 5-mukinen mylly. Isäukolla Volvossa sama kone (ohjelmisto pl.?) ja itsellä kokemusta paristakin edellisen generaation kappaleesta, joten sen verran voin sanoa että mukava moottori on kyseessä. Tuo Ford-ajan turbovitonen on käytökseltään huomattavasti tasaisempi/luonteettomampi/käytännöllisempi edelliseen sukupolveen nähden, mutta silti käytännön voimaa riittää. Ei se nyt mikään tajunnan räjäyttäjä ole, mutta riittää kyllä jokapäiväiskäyttöiseen kehonkuljetuskoteloon, vaikka Fordin perhesukkula todennäköisesti vähän enemmän painaakin kuin henkilömallin Volvo.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Ääni tolle 2.5t S-MAX:lle. Hyvä ohjaus ja manuaalivaihteisessa hyvä vaihteensiirto. Kohtuullisen hyvä istuma-asento ja sitä vitosen murinaa kuuntelee mielellään :mrgreen: Tuli tollasella joskus ajettua vajaa parisataa kilsaa pitkin espoota ja tuusulaan. Muistan vieläkin, miten se yllätti kun sillä lähti ekaa kertaa ajaa; täähän on hyvän tuntunen peli.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onkos tuo se 209/210hv? Mukavasti kuljetti V70:ä, vaikka automaatti olikin viemässä terävintä kärkeä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tuo Volvon konehan se on. S-maxissa taitaa olla 220 hv. Vitosen saundi on kyllä mukava.

Tuo edellä jokusen kerran mainittu Pösö muuten nyt sitten lopulta oli meillä pari päivää koeajossa. Tainno vaimolla etupäässä, itse vain ajoin sen takaisin liikkeeseen. Joku rele siitä oli kuulemma mennyt ja siksi virrat kadonneet täysin.

Kiitämme:
- hyvä näkyvyys sisältä ulos, istutaan korkealla, isot lasipinnat, isot peilit
- hiljainen, pienellä varauksella.
- tilat ihan ok, varauksin. Kolme turvaistuinta mahtuu keskiriville hyvin. Rattaat (Gesslein F1) ei mahdu konttiin kun purkamalla jos toinen kolmannen rivin penkki on käytössä. Leveys riittää nipin napin, pituus 10 cm vajaa -> renkaat pois. Jos keskiriville teki aikuisen jalkatilat (mä ~183 cm), niin neljävuotiaskin totesi kolmannelta riviltä, että täällä ei ole jalkatilaa.
- naftapihi, ainakin jos ajotietokone on sinnepäinkään (80 matkaa noin 4,5 l sataselle)

Moitimme:
- itsestä tuntui, että laatikossa oli liki aina vähän väärä pykälä (robottiloota), välillä jäi junnailemaan jotain 90 mittarinopeutta kierrokset 3000
- ovien tiivisteitä jo rispaantunut osittain ja jokusesta kohtaa tiiviste hangannut korista maalin puhki. Tästä oli huoltovihkon koritarkastuksissakin huomautuksia, mutta ei vissiin mitään oltu tehty :roll:
- keskirivin penkkien käsittely vaatii oman tekniikkansa jotta homma sujuu. Muuten jäävät milloin mihinkin ihmeelliseen asentoon lukkoon ja aloita sekvenssi alusta
- kylmä (yksilövika?). +3 ulkona ja sai olla lämmöt tapissa ja puhallin 4/5. Näin ajoin noin 40 kilometriä. Enempi oli silti kylmä mitä kuuma. Esimerkiksi Deltassa saa muutaman kilometrin jälkeen jo tiputtaa noissa oloissa lämpöjä reilusti pois tai tulee hiki.
- vaimo valitti myös lasien huurtumista pätkäajossa
- itselle kuskinpenkin reisituki aivan liian lyhyt (mä ~183 cm) ja jalka tulee kaasulle luonnottoman jyrkässä kulmassa ylhäältä
- ohjaustuntuma ohut, ohuempi mitä edes vaikka Deltassa city-asennolla
- tässä yksilössä ainakin oli katsastuslapussa jarrujen heitot nipin napin sallitut, jotain 26..28% molemmat päät
- peruutustutka viitteellinen. Parkaisee vasta kun on 40..50 cm esteeseen. Jotenkin tuntui nopealla testillä, että olisi ehkä myös kuolleita alueita. Eli tuohon ei passaa luottaa yhtään, jollei ole jokin suora muuri takana ja sitä lähestyy suorassa kulmassa.

Huomioita:
- lyhyet välitykset, kutosella noin 2000 rpm @ jotain 86 kmh. Tuolloin motarilla olisi jo noin 3000 rpm.
- tässä yksilössä oli kilometrejä noin 240 t ja partikkelifiltteri oli vaihdettu 200 tkm kohdilla
- tuo mitä itse koeajoin oli saanut uuden robottilaatikon kanssa jossain 200 tkm kohdilla
- perästä kuului naputusta kummallakin koeajolla, ehkä jokin koiranluu on näissä heikko paikka. Jos tuolla moisia on.. Ei kiinnostanut tutkia.


-> ei jatkoon, ei nämä niin halpoja ole.

Jollekin 4h + koira voisi olla vallan jees jos auto on vain kehonsiirrin. Tosin hitusen tekniikkapuoli näissä arveluttaisi itseä. Tuntuvat liki kaikki olevan tuolla 1,6d + joku tronic -yhdistelmällä. Muutama bensa-manuaali näyttää olevan ja moinen kai olisi se varmempi valinta näistä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pösöstä parempi olisi 2-litranen HDI mehumaijatomaatilla, jos muuten osuisi lapaseen. Tuo 1.6 HDi on oikeasti kylmä motti, jos ei ole autom.ilmastoinnin yhteydessä lisävastuksia. 307 oli manuaalipuhaltimella ja ei siellä koskaan liian kuuma tullut, kun taas 3008 autom.ilmastoinnilla ja ilmeisesti lisävastuksilla varustettuna oli lämmin ja automatiikka hoiti homman liki ilman omia toimenpiteitä. Sitä en silti sano faktana, onko ne lisävastukset aina autom.ilmastoinnin yhteydessä vaikoeiköonko.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

maybetomorrow kirjoitti:Tuo Caddy lie jo pudonnut ajatuksista pois, mutta en uskaltaisi suositella sitä edes VAG-lasein maailmaa katsoville, joiden mielestä VW toimii kuin kello. Paljoa en tiedä mistään mitään, mutta sen tiedän ettei mun kelloista ainakaan ole valunut mitään nesteitä ulos. http://elamaniautoja.blogspot.fi/2016/0 ... 6-tdi.html
Illan kuluksi tuli kirjoiteltua lisää päiväkirjaa linkin taakse. Käsittämättömän surkea esitys kulkuvälineeksi. Näin 2010-luvulla VW taitaa ratsastaa ketjussakin aiemmin mainituilla 2000-luvun taitteen 1.9 TDI -maineella, joilla tosiaan kuuluu pääsevän puoli miljoonaa suht vaivatta
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Ruotsista seuraillut noita S-Maxeja kun kriteerit täyttäviä on täälläpäin aika harvassa. Jos talvilomalla liipaisisi moisen :roll:

Tosin törmäsin sellaiseen hassuuteen kun Subarun Tribeca :mrgreen: Moinen olisi aika leuhka vaihtoehto. Suhteellisesti mielestäni noita saa aika edukkaasti. Tosin ajaminen taitaisi kurittaa lompakkoa huolella.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5900
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ajoin Tribecan silloin se tuli saataville (oliskos hieman yli vuosikymmen sitten). Oli parempi kuin auto, jota vastaan se oli suunnattu markkinoilla, eli samanikäinen Lexuksen RX.
Muistan ihmetelleeni tuolloin että on todella ruma keula (alkuperäisen Galactican Cylonit tuli mieleen ilmeestä). Mutta siis erittäin pystyvä oli uutena! Ei tainnut silti myydä kovin hyvin. Päädyin tuolloin autona huonompaan mutta paremmin tiliä tuovaan Mesen ML:ään. (Silloin kun muuttoautoilla vielä sai tilin tehtyä.)

Triangle Below Canal streetille siis vahva suositus!

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Eihän se keula kaikkein silmää hivelevin ole, mutta erottuisi ainakin. Tosin ei tuo taida tiloiltaan S-Maxin tasolle päästä ja taitaa tosiaan benaa hörppiä aika reilusti. Olikohan kaupunkikulutus ilmoitettu jotain 17 l/100 km :lol: Maantiellä voisi päästä alle 12..

Uutena vissiin olleet nuo 7-paikkaiset liki 80 ke autoja. Nyt kymmenkunta vuotta vanhoina pyynnit tuolla alta 15 ke. Onneksi ei köyhän tarvitse miettiä moisen ostamista uutena :silly:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Saab 9-5 takapenkille mahtuu kolme tuolia. On sedanin ja farmaria. Kulkee bensalla, dieselillä ja/tai alkoholilla. OG 9-5 valmistettu about kymmenen vuotta ja hintaluokkaa löytyy varmasti jokaiselle sopivaa. Tehot bensoissa verraten 2.0TS - 3.2 GTA. Ajoltaan ei pahaa sanottavaa. Kääntöympyrä pienempi kuin V70/S80. Sanoisin että melko 5/5 perheauto. Avensis Verso toki luotettava, mutta aika pitkälti samaa ämpärimuovipasketta kuin hyrslerit.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Saab 9-5:lla tuli ajettua kahdeksan vuotta. Wagon, bensa automaatti. Suurin osa ajoista kahden lapsen kanssa.
Pidin autosta todella paljon. Sopivuus Suomen olosuhteisiin miltei täydellinen. Hyvä automaatti ja etenkin ilmastointi toimi loistavasti automaatillakin.
Todella helppo virittää. :wink: Vakio alusta on liian löysä, joten heti oston jälkeen vaihtui Koni FSD ja H&R. Maavara madallettunakin oli enemmän, kuin 156:ssa vakio jousilla.
Huonoa oli takakontin koko farmarissakin (ne vaunut plus muu) ja kulutus bensalla tai etanolilla ajaessa. Yllättäin ruostui aika pahasti helmoista ja takakontista.
Oikeasti jäin kaipaamaan autossa vain nelivetoa.

Nykyisin perheautona on neljän lapsen kanssa Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08. Olen ollut yllättävän tyytyväinen autoon ja on tullut mieleen, miksi on tullut survouduttua pienempiin autoihin niin pitkään.
Varustetaso on parempi, kuin monessa muussa saman kokoluokan autossa. Molemmilla puolin liukuovet sähköillä. Myös takakontti toimii sähköllä.
On Xenonit, "nahkat" ja kolmialue automaatti-ilmastointi. Yllättävän hyvä ajaa. Kulutus 7-12 l/100km.
Voisin suositella kolmenkin lapsen kanssa. Ainoastaan käyttövoimavero hiukan ahdistaa ensimmäisellä dieselillä ajavaa. Verot on yhteensä 900€/vuosi.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Meillä kolmen lapsen kanssa myös Grand Voyager. Ei tartte poikien nahistella vierekkäin, kun jokaisen saa omalle penkilleen. Meillä tämä on kolmas Voyager putkeen. En vaihtaisi isoon farmariin tai pienempään tila-autoonkaan. Aiemmat kaksi oli nelivetoja ja tämä etuvetoinen. Jos vain löytyisi vähän ajettuna nelivetoisena, niin siinä olisi "täydellinen" auto meidän tarpeisiin.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tribeca ei oikein saanut kannatusta. Ei kuulemma kehtaa ajaa ja pitäisi edes jotenkin järkevä olla kulutukseltaan jotta raaskisi johonkin lähteäkin :roll:

Tuli tuossa selailtua Ducatojakin. Ei tuo lyhyt ja matala nyt niin hirmu iso olisi. Eikä moisen kulut nyt ihan mahdottomat olisi edes tuollaisena henkilömallina. Tai sitten vastaava Scudo. Ehkä mielummin kuitenkin sitten Ducato. Jos jotain raksailisi, niin tuonne menisi kyytiinkin jo vaikka mitä. Autotrailerit tulisi perässä vaivatta ja kyytiin menisi ratapäiväkamppeetkin helposti. Letkeitähän nuo isot on matkailla mitä joskus vähän vastaavilla ympäri Eurooppaakin olen suhannut.

Eihän tuo kaupungissa oikein mihinkään mahtuisi, mutta toisaalta harvemmin tuosta varmaan mitään ongelmaa tulisi. Laskeskelin, että verot olisi jotain vähän reilut 900 e vuodessa, että ei nyt ihan mahdoton kuitenkaan.

Alkaa kyllä olla vaihtoehtoja jo niin laidasta laitaan mitä olla voi :lol:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5900
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »


Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mites sitten Fiatin Doblo, Renun Kangoo tai Pösön Berlingo? Taitavat olla viisipaikkaisia kaikki, että jos piti olla seitsemälle, niin pahoittelut. Noissahan on tilaa tavaroille vaikka muille jakaa. Tiedä sitten miten kestävät, vaikka luulisi pakettiautotausta tarkoittavan sitä, että kestävät vähän krouvimpaakin käyttöä. Noissa on ainakin sitä hinta-koko-suhdetta kiitettävästi.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Kyllä Fiat Dobloa ja Opel Comboa on ainakin saanut 7-paikkaisina. Eriasia on sitten että onko niitä tuotu suomeen.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Doblonhan kävin koittamassa. Tosin oli huono yksilökin, mutta ei oikein napannut.

Sen seitsemän paikkaa melkein tarvitsisi, muuten ei ole oikein järkeä vaihtaa nykykalustosta. Tuossa Doblo-kokoluokassa vaan sitten 7-paikalla tavaratila on ihan nolla. Kolmen turvaistuimen kanssa olisi vaan huomattavan paljon käytännöllisempää jos nuo penkit olisi kahdessa rivissä. Doblossa ei riitä leveys laittaa kaikkia keskiriville oikein järkevästi, joten ainakin toinen kolmannen rivin paikka olisi käytössä kokoajan.

Olisihan noitakin: https://www.nettiauto.com/fiat/doblo/8467521

Muutaman viikon päästä ajattelin pitää talvilomaa, niin silloin voisi olla hyvää aikaa vaikka käydä jokunen katsomassa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tällainen oli varmaan jo jollain syyllä hylätty? https://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/8613969

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Kyllä jos doblo on pieni niin ei toikaan paljon tavaratilaltaan isompi ole jos takapenkit on käytössä. Melkein sanoisin että ihan täysverista pakua jossa 7-9 jakkaraa tai sit linja-auto :mrgreen:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Hyvällä ystävällä on neljä lasta ja koira. Tuollaisella Caddy Maxilla ne liikkuu. Maxissa jää kolmannen rivin taakse varsin hyvin tilaa. Perusmallin Caddy on pieni, ei paljon Touranissa eroa tiloiltaan.

Kuvan perusteella Dublo on jopa perus-Caddyä pienempi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Doblon (2009) akseliväli on 2583mm, Caddy Lifen (2012) 2681mm ja Caddy Maxi Lifen (2011) 3006mm. Kokonaispituuksista (4253mm, 4406mm ja 4876mm) etuakselin etupuolelle jäävä osuus on Volkkarissa 4,5cm pidempi (833mm, 878mm ja 878mm), eli jossain päin Caddya, etenkin Maxia, pitäisi tilaa olla tosiaan enemmän. Taka-akselin takana on Dolbossa 837mm, Caddyssa 847mm ja Caddy Maxissa 992mm.

http://drawingdatabase.com/wp-content/u ... o-2009.gif
https://www.the-blueprints.com/modules/ ... y_life.jpg
https://www.the-blueprints.com/modules/ ... i_life.jpg
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kyllä tuohon jonkun verran näyttää konttia jäävän vaikka kolme riviä on käytössä. https://goo.gl/images/vaGM5q

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Saman asian kanssa juuri puoli vuotta painiskelleena..

1. Ne tavaratilasta nousevat jakkarat ovat vitsi. Mihin ne tavarat laitetaan?
2. Jos siinä ei ole liukuovia, niin ei tee mitään.
3. Jos siinä joutuu kallistelemaan jakkaroita mennäkseen viimeiselle riville, niin ei tee mitään.

Eli vaihtoehtoja on lähinnä pakettiauto pohjalle tehdyt ratkaisut kuten MB Viano tai VW Multivan. Tai sitten Voyager.
Pakettiautot ovat vaan yleensä:
a) paljon ajettuja
b) huonosti varusteltuja
c) kalliita

Parilla tutulla on samassa tilanteessa Multivanit, eikä tuo laatu nyt hirveästi hurraa huutoja nostata. Toisesta hajosi moottori ja toinen etsii uutta vaihdelaatikkoa. Siis sen lisäksi, että ne olivat kalliita ja huonosti varusteltuja..
Itse katselin pitkään MB Vianoja, mutta onneksi päädyin hyvin varusteltuun Chryslerin Grand Voyageriin, joka on ollut paitsi halvempi, mutta myös positiivinen yllätys.
Niissä on sekin etu, että ne on jo alunperin suunniteltu tähän käyttötarkoitukseen.
Viimeksi muokannut hagger16, 04 Maalis 2017, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Meillä harvemmin kallistellaan keskijakkaroita, kun lapset menevät mieluummin penkkien välistä takariville.

Stow'n go -malleissa penkit taittuvat lattian alle muutamalla käden liikkeellä ja lattiasta tulee tasainen.
Uusissa tämä taitaa hoitua sähköisesti.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Itselläni siis vastaava, mutta Chryslerin merkillä varustettuna.
Senza cuore saremmo solo macchine

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Doblossa tosiaan hyvä jos edes kauppakassin saa 7-paikkaisena konttiin. Meillehän periaatteessa riittää 5 paikkaa, mutta esimerkiksi anopilla ei ole korttia ja käy meillä toisinaan vaimon veljen lasten kanssa. Joten junalta/bussilta haku ei onnistu jollen ole itse kotona. En siis näe järkeä nykyisiä päivittää mihinkään vähän tilavampaan, vaan kyllä ero pitää sitten olla jo huomattava.

Maxi caddy voisi periaatteessa olla ok, mutta onhan se volkkari :roll:

Täytyy tosiaan käydä vähän liikkeissä pyörimässä kun on aikaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kävin yhden S-Maxin katsomassa. Tuo oli täysin karvalakki, mutta oli matkan varrella. Moinen on kyllä todella ankea sisältä. Tämä oli jotain vaalean harmaata muovia kaikkialta. Eli joku Titanium pitäisi olla kyllä. Myyjääkään ei tuon esittely kiinnostanut pätkääkään eikä käyty ajamassakaan. Toiset renkat kontissa, niin ei kolmatta riviä päässyt katsomaan. Huvikseni kysyin kuitenkin vaihtotarjousta Alfaan. Eivät kuulemma muutaman tonnin välirahalla halua tehdä kauppaa Fordista lainkaan enkä saanut tarjousta. Tuossa oli pyynti jotain kympin tienoilla ja aiemmin oli ollut liki 13. Nyt kuulemma päivät täynnä, niin pudottivat hintaa. Ehkä 7 ke:n auto tuo oikeasti olisi :roll:

Käytiinhän me hiihtolomalla pieni parin päivän laskettelureissu Alfalla. Kyllä sinne mahtuu vaunut, pulkka ja parin päivän kamat. Sen verta piti tinkiä, että omat sukset jäi kotiin. Ei mahtuneet kyytiin, olisi pitänyt ainakin suksiluukku saada auki. Samapa tuo kun muksujen kanssa on rinteessä, niin ihan sama onko alla vuokrasukset vai omat. Ilman vaunuja ja suksiboksin kanssa mahtuisi kyllä helposti viikonkin kamat :mrgreen:

Onhan tätä jo jahkailtu ja jatketaan jahkailua. Ei siis mitään paniikkiratkaisuja.

Seuraillut ja takseina näyttää olevan jonkin verran myös Tourneo Connecteja. Tuokin voisi olla yksi vaihtoehto. Tuo hallitus olisi vähän sitä mieltä, että naftapoltin pitäisi kuitenkin olla. Harmittaa tankata kalliimpaa bensaa. Lisäverorankaisu ei kuitenkaan ole kun kerran vuodessa. Logiikka tuokin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5900
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Bro - mulla on ollut autoja lyhyemmän ajan käytössä kuin mitä tämä ketju on kerännyt ikää! Nyt tunteella vaan. Tästä:
https://www.nettiauto.com/jeep/commander/8690148
:mrgreen:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Oliko Dodge Journey 7-paikkainen..? Saa dieselinä, bensana ja flexfuelina. Luotettavuus kai noissa on kyseenalainen, vaikkin osaavalle osat kai on puoli-ilmaisia.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kivijärvi kirjoitti:Oliko Dodge Journey 7-paikkainen..? Saa dieselinä, bensana ja flexfuelina. Luotettavuus kai noissa on kyseenalainen, vaikkin osaavalle osat kai on puoli-ilmaisia.
Ja mikä parasta, saa myös Fiatina!

-Tazio

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^ = sisältää myös sisustan!
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Journey/Freemontti kyllä kiinnostaisi. Tuo meillä asuva nainen vaan pitää Dodgea liian epäluotettavana ja muutenkin nuo "katumaasturit" on vähän saaneet sellaisen vastaanoton, että kun ei sellaisella kuulemma kehtaa ajaa. Journeyssä kyllä tuo kabiini on aika perus jenkki, mutta livenä en moista ole onnistunut näkemään. Yhtä yritin käydä katsomassa, mutta se oli silloin huollossa :lol:

Freemontissa on kyllä kärryn painot ihan naurettavat (450/1050kg), mutta ehkä silloin harvoin kun painavampaa kärryä hinaa niin ei tuosta välttämättä jäisi kiinni. Vähän ovat kalliita omaan budjettiin, mutta olisihan moisessa kyllä varmasti vastinetta rahalle aika hyvin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5900
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pihassa on Alfaa, Lanciaa ja Fiiua - mutta Dodge on epäluotettava?

Naiset - can't live with 'em, can't kill 'em...

Journey V6:lla oli hauska tuttavuus, kun joskus vuonna kivi & miekka moinen oli viikon verran vuokra-autona. Suht toimiva automaagi vaihtelee vaihteita ja kulkua perhekuljettimeen riittävästi. Sevarihenkinen sisusta ja muovit suoraan konvehtirasian pohjasta. Hyvin amerikkalainen pahassa ja pahassa, tietty pirun mukava. Ottaisin!

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

lerppu kirjoitti:Pihassa on Alfaa, Lanciaa ja Fiiua - mutta Dodge on epäluotettava?
Jep :mrgreen:

Lancia on muuten ainoa jonka kanssa ei ole oltu tien vieressä.. Tosin aina on matka jatkunut kuitenkin.

Yksi päivä kanssa nauratti kun touhusi mikron kanssa ja valitti että sähköt on pois. Ulkona kyllä tuuli aika rajusti ja sähköt räpsähti päivän mittaan muutaman kerran. Piti sitten takavasemmalta huomauttaa, että siitä ylemmästä kiekosta kun kääntää, niin lähtee mikro päälle. Meillä siis sellainen perusmikro missä on kiekko ajalle ja alla toinen teholle, ei muuta automatiikkaa.

Journey 2,7 Flexinä ja automaatilla olisi kyllä omalla listalla aika korkealla.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja mutt »

No nythän se löytyi vahinkosämpylä. Tai oikeastaan patonki, jos tarkkoja ollaan:
https://www.nettiauto.com/lancia/phedra/8787598
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja A Bart »

mutt kirjoitti:No nythän se löytyi vahinkosämpylä. Tai oikeastaan patonki, jos tarkkoja ollaan:
https://www.nettiauto.com/lancia/phedra/8787598
Eikai tuossa bussoa sentään ole?

Vastaa Viestiin