Tila-autopakko

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Olen vähän viime aikoina törmännyt painostukseen, että talouden autokalustoa pitäisi päivittää vähän tilavammaksi.

On vaan ongelma kun pätkääkään kiinnostavat vaihtoehdot on aika vähissä. Kriteereinä tarve kolmelle lastenistuimelle, eikä tietty olisi huono jos jotain tavaraakin mahtuisi kyytiin. Omasta mielestä 159:llä pärjää, mutta eihän se tietty kaikkein tilavin ole. On nyt tosin kyllä tuollakin pärjätty :roll:

Jokusia olen käynyt katsomassakin, mutta jos haluaa kolme turvaistuinta taakse, niin leveyttä huutaa ja aika harvassa on autot joihin nuo oikeasti mahtuu. Ei mene Superbbiin eikä E-meisseliinkään. 159:ssä nyt ollut yksi penkki edessä ja kaksi takana.

Lähinnä riittävän leveitä olisi nuo tilasämpylät. Hommaa rajoittaa sekin, että joku 10..15 ke voisi olla budjetti. Mielummin lähempänä tuota kymppiä.

Ehkä Fordin S-Max voisi olla lähinnä jotain järkevää. Tuon ajettavuutta on edes luokassaan kehuttu ja voisi tarjota suht mukavaa matkustamista. Olikohan Grand C-Max jollaisessa joskus istuskelin ja se oli mielestäni suht ahdas.

Caddy Life olisi tilava, mutta jos VAG-väkikin pitää tuota kylmänä pakuna, niin.. Olisi tietty myös Sharania ja Alhambraakin, mutta nuo on itselle ihan outoja.

Yhtä Dobloa kävin koittamassakin ja aika pakumainen tuokin oli. Kapea myös, eli vaatisi kolmannen penkkirivin käytön ja siten tavaratila katoaa.

5008 Pösö näyttäisi edes joltakin ja ranskalaiset ovat tavanneet olla ihan ok ajettavia. Tosin jonkun Citikan C# tilaihmeen sain joskus vuokra-autoksi ja oli se aika epämiellyttävä kokemus. Epälooginen avaruusalus. Ihan mukava kyllä, mutta jotenkin vastenmielinen. Jos Pösö olisi vähän fiksumpi. Rellusta ei ole oikein mitään kuvaa.

Mazdat, Mitsut ja Ooppelit ei kiinnosta yhtään.

Huvikseen kävin katsomassa 300C Hyrslerinkin, mutta isoksi autoksi tuo on kyllä todella ahdas ja hillitön ämpärimuovin käyttö työnti luotaan. Myös muutaman Voyagerin taivalta taannoin läheltä seurasin ja aika työläitä olivat ylläpitää kaikin puolin. Ihan letkeitä kyllä matkustaa silloin kun vain vaihdelaatikko vaihtoi ja jalkatilaan ei valunut vettä ja ovet pysyivät kiinni jne.

Tai sitten joku selvästi halvempi ruoska "kolmosautoksi". Tosin voi olla, ettei hallitukselle käy. Pieni perversio olisi ykköskoppaiseen Multiplaan, mutta noita ei oikein hyviä yksilöitä ole tarjolla ja tämänkin läpimeno taitaa olla aika epätodennäköistä.

Joten jos arvon Alfistien olisi pakko joku ottaa, niin mikä olisi pienin paha?

Jos paremmallakin puolikkaalla olisi C-kortti, niin silloin katselisin kyllä jonkun pornokoppikuorkin. Olisi tilaa ja olisi mukava hinata traileriakin. Ei vaan ole innostunut autokouluun menosta.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

http://www.nettiauto.com/jeep/commander/7974555
Mahtuu. Ja asiallinen peli ajaa.

Gusse
Viestit: 890
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Fordin Grand C-Maxiin pitäisi mahtua kolme turvaistuinta vierekkäin tai ainakin naapureilla on kolmet istuimet sellaisessa takana. Rumahan tuo Grand C-max on, mutta ilmeisen tilava. Avainsanana kolmeen turvaistuimeen taakse taitaa olla erilliset istuimet ja näin ollen istuimet voi saada hieman porrastettua. Tuo kolme erillistä istuinta rajaa aika tehokkaasti siten pois kaikki tavalliset farmarit :? .Kaverilla on myös edellisen korimallin Pösö 308:ssa kolmet turvaistuimet ja mitä ymmärsin, niin olisivat kaikki vierekkäin. Tuossa pösö 308:ssa kun on myös erilliset istuimet takana.

Avatar
Eero
Viestit: 2842
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Eero »

Volvo V70 on myös yllättävän tilava nimenomaan leveyden osalta. Jakkarat mukaan ja kokeilemaan?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja sämpy »

On Cromakin varustettu kolmen aikuisen takapenkillä, mutta silti epäilen istuinten sopivuutta. Toki aina voi tutkia, onhan lastenjakkaroissakin eroja. On tuo ainakin siloisempi kuin 159 eli sikäli helpompi ehkä sovitella niitä istuimia vierekkäin.

Kuva

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mulla on 147:ssa kolme istuinta, tosin yksi niistä on korokeistuin.. :) Tila-autoista grand voyageri ollut itsellä, ihan passeli peli.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Jos järjellä enempi ku tunteella: 1) Toyota Corolla Verso tai 2) Honda FR-V. Molempia on lähipiirissä myönteisin kokemuksin. Mutta onhan ne... japanilaisia.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kia Carens. Menee heittämällä kolme istuinta takapenkille, tilaa on vielä senkin jäkeen, varustetaso hienoa ja takaluukussa fikkarikin vielä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos nyt olisin tila-autoa katsomassa niin liukuovilla takana saisi melko paljon pisteitä. Grand C-Max on niitä harvoja pienehköjä tila-autoja joista moiset löytyy. Aika tasapainottoman näköinen kökkärehän tuo on mutta toisaalta ilmeisesti kiva ajaa luokassaan.

Jo kahden mukulan köyttäminen normikorkuisen auton turvavöihin on niin äässistä etten kyllä haluaisi yrittääkään tehdä samaa vielä keskipenkillekin. Pönttöautoissa istumakorkeus on juuri sen verran korkeampi että toimituksesta selviää ilman kiropraktikkoa. Tästä syystä meillä ihan lyhyille reissuille lähdetään usein Scenicillä ja vasta vähän pidemmälle Ämpärillä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja alamajy »

jeQQ kirjoitti:Mulla on 147:ssa kolme istuinta, tosin yksi niistä on korokeistuin.. :) Tila-autoista grand voyageri ollut itsellä, ihan passeli peli.
Mulla oli Voyager ja se oli kyllä kiva pelit. Löytyi kaikki variaatiot 2 - 7 paikkaiseen ja molemmila puolilla liukuovet. Pianokin mahtui muutossa sisään
poikittain ja ovat mahtuivat kiinni. Yritin silloin ostaa manuaalia, mutta silloin ei sopivaa löytynyt niin ostin 3.3l automaatin. Todella mukava ajaa pitkää matkaa.
Ja kyllä tuosta vaihdelaatikosta voisi nykyiset pnv:t ja volvot käydä ottamassa mallia miten se vaihtotapahtuma pitää hoitaa. Tuon jenkit tuntuu osaavan.

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Ei omaa kokemusta mutta kaverin perhe ajeli kolmen lapsen kanssa kaksi vuotta S40 Volvolla, kolme turva-istuinta siis. Ja koirakin mukana ja vaunut. Asenne kysymys, sanovat!
Nyt ne vaihtoi VW Touraniin, hyvin sinnekin kolme menee keskipenkeille ja pari kaveria vielä kolmannelle riville.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kolmea turvaistuinta on näkynyt mm. V70 Volvoissa. Työkaverilla on Rellun Grand Scenic, jossa tuntuisi olevan varsin mukavasti tilaa. Ei yhtään ahdistanut olla takapenkillä kun ajettiin täydellä autolla lounaalle. Samaa ei voi sanoa Passatista, jossa 15kilsan lenkki oli yhtä tuskaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mamman Petit Scenic on käyttöominaisuuksiltaan oikein hyvä. Tuohon kun on tottunut niin seuraajaa ajatellen perusfarmari ei ole minkäänlainen vaihtoehto.

Se on sitten eri juttu miten laite pysyy kasassa...
- Epäkelpokeräilijä -

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kyllä nuo jakkarat menee 159:iin taakse kaikki: reunoille isompien naamat eteenpäin ja keskelle nuorimmaisen kaukalo selkä eteenpäin. Silloin limittyvät sopivasti. Tosin noiden kiinniköyttäminen ei ole kovin herkkua vaikka kaukalo onkin pikalukittuvalla telakalla.

Jos tuollainen Jeepin Commanderi on mitään sukua Patriotille, niin ei oikein houkuttele. Yhden moisen tiedän ja siinä on jonniin verran liikaa ollut kaikenlaista ropleemaa.

Autokaupassa kävin taannoin Grand C-Maxissa istumassa ja omasta mielestä se ei vaikuttanut kovin leveältä. Ei mulla tosin metrimittaa ollut mukana. Myös jos on kolmas penkkirivi taas, niin tavaratilaa ei enää olekaan.

Melkein noin 7-paikkaista pitäisi kyllä katsoa. On jokusia sukulaisia joilla ei ole ajokorttia, niin noiden noutaminen junalta/bussilta vaatisi nopeasti 4+2 paikkaa.

Toyotaan ei kyllä pysty, ei millään. Kia taitaa mennä samaan sarjaan. FRV Honda ei kyllä näytä ihan mahdottomalta ajatukselta. Moista voisi tutkia vähän enempi.

Sen verta harvoin tulee millään ahtailla parkkiksilla pyörittyä, että liukuovet ei ole mikään ehdoton must. En tosin moisia myöskään vierasta.

Illalla vähän tuota Pösöä tutkin ja jotenkin se vaikuttaisi myös kilpailukykyiseltä vaihtoehdolta.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mulla oli telakka oikealla puolella, koska iso vauva ni ei vaan jaksanut punnertaa keskelle. Nyt selkö menosuuntaan penkki telakan tilalla.

Grand voju uudemmalla kopalla niin on siistihkö. Ja muunneltavat penkit tosi jees, konttiinkin mahtuu grändissä edes jotain. Ja tottakai tomaagikoneella, kattoo vaan että öljyjä vaihdeltu laatikkoon. :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Freemont ei taida vielä osua hintahaarukkaan...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

artjojy
Viestit: 367
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Entäs Opel Zafira, 5+2 paikaa? Tavaroille ei kyllä jää mitään tilaa, jos takapenkit käytössä.

Edit: aloituksessa lukikin, että Opelit ei kiinnosta :-D
Viimeksi muokannut artjojy, 18 Loka 2016, 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jeepeistä:
Commander ei ole mitään sukua Patriotille.
- Patriotin ongelmat johtuvat alatukivarsista, pallonivelistä ja puslista jotka ovat suoraan Dodge Caliberista (tasan samat osat, eivät ihan kestä...)
- Muutenkin Patriot on henkilöautosta tehty SUV.
- Commander on sukua Grand Cherokeelle ja Dodge RAMille, samoja osia menee ja hyvin samanlainen ajaa kuin RAM, eli mukavampi kuin Grand Cherokee.
- Commander on Pickup Truckista tehty SUV.

Eksoottisempi valinta, tilava ja etenemiskykyinen myös Suomen talvessa! Kookas tietty, mutta komentava ajo-asema on viihdyttävä.

Minivaneista vielä:
https://www.youtube.com/watch?v=bekJMZn6Rzo

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

159:ssä on pakko olla isompien penkit reunoilla. Se keskipaikka on sen verta kapea, että aika ihme vinoon menisi penkki siinä. Kaukalo kuskin takana on myös no no, koska silloin allekirjoittanut joutuu jo tinkimään ajoasennosta. Siksi nuo vanhempien penkit onkin noita naama menosuuntaan palikkamalleja kaikkien suositusten vastaisesti.

Jotenkaan ei nuo ehdotetut maasturit oikein nappaa. Moisessa on kuitenkin kulut vähän eri luokkaa mitä henkilöautossa enkä oikein moista autoa tarvitse mihinkään. Paljon nelikkoa hehkutetaan juu, mutta itse en moista ole osannut koskaan kaivata. Hölmöltä tuntuu kuskata mukana tekniikkaa josta ehkä on jotain hyötyä muutamana talvipäivänä. Nykyään kuitenkin tiet tavataan aurata ihan hyvin :roll:

Kerran olen kaksivetoisella ollut jumissa. Kyseessä oli jäätie jolle oli tuiskuttanut kinoksia. Sen verta loivia, ettei noita salakavalasti oikein hahmottanut kaiken valkeuden keskeltä. Useasta meni läpi ihan ok, mutta yksi oli sen verta korkea ja pitkä, jotta lunta tuli keulan yli tuulilasillekin ja jäi mahastaan kiinni. Tosin kyllä tuossa varmaan henkilömallin nelivetokin ollut kiinni kun ei paljoa pyörät jäähän tavanneet. Maasturi olisi toki kyllä mennyt. Tuosta lie on aikaa noin 15 vuotta...

Ehkä nuo Honda, Pösö ja S-Max Foordi ovat vahvimmat ehdokkaat. Vaikka kieltämättä fiilis on vähän kun tuolla mainiolla rekry-videolla :lol:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kivijärvi kirjoitti:Jos järjellä enempi ku tunteella: 1) Toyota Corolla Verso tai 2) Honda FR-V. Molempia on lähipiirissä myönteisin kokemuksin. Mutta onhan ne... japanilaisia.
Komppaan. Riittääkö Honda CRV:n takatilat? Parilla työkaverilla näitä, ja
kokemukset positiivisia. Mondeo- tai Accord - SW:n takatilat eivät taida riittää ???
Molemmat em. mainioita ajettavia.

Pakko-sana kuulostaa aika ehdottomalta, mutta kannattaa katsella muitakin vaihtoehtoja.
Yleensä niitä löytyy.. :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Gasket kirjoitti: Caddy Life olisi tilava, mutta jos VAG-väkikin pitää tuota kylmänä pakuna, niin.. Olisi tietty myös Sharania ja Alhambraakin, mutta nuo on itselle ihan outoja.

Yhtä Dobloa kävin koittamassakin ja aika pakumainen tuokin oli. Kapea myös, eli vaatisi kolmannen penkkirivin käytön ja siten tavaratila katoaa.
Miten ois Partneri/Berlingo? Ovat enemmän henkilöautomaisia kuin Doblo, molemmista löytyy kokemusta. Näitä on erillisillä takapenkeillä, eli kolme istuinta pitäisi mennä rinnan. Kaksi istuinta menee ainakin vierekkäin ja kolmannella paikalla pystyy istumaan vielä normaalisti, riippuen tietysti istuimien ja istujan koosta :) Ranskikset tuntuisivat vähän luotettavammilta sekä etenkin mukavemmilta.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Albertolli kirjoitti:Freemont ei taida vielä osua hintahaarukkaan...
Vähän tinkaat tai venytät budjettia ja haet tämän pois kuleksimasta. Ei tarvitse livetä konsernin ulkopuolelle. Jostain syystä tuollainen Freemont on käynyt polttelemaan vaikka nykyinen ExtraLarge Seatti tilojen puolesta perheellemme riittääkin.

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja mutt »

C5-sitikkaa ei taidettu mainita? Mahtuu budjettiin ja tarjontaa on. Pitäisi vetää kolme istuinta kevyesti.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Aloitusviestin mukaan ilmeisesti käyty jo katsomassa E-Meisseli sekä Suberb ja todettu liian pieniksi. Ei kai C5 ole isompi?

Itselläni kolmen lapsen (vain yksi istuimessa) kanssa valinta napsahti MB:n E-farkkuun. Kriteerit oli: automaatti, bensa, neliveto, tilava, mukava ja mahdollisimman hyvillä varusteilla.
Hyvin on Eemeli vastannut tarpeeseen ja olen tykännyt autosta koko ajan enemmän.. :roll: Ensimmäinen auto omassa käytössä, missä mahtuu etuistuimella istumaan normaalisti, vaikka takapenkillä on turvaistuin selkä menosuuntaan.

Tosin nyt pitäisi ostaa oikeasti tila-auto, kun neljättä pukkaa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

... Tai ostat "Bobby Ewing" mallin SL:n ja seuraat loppuperhettä perässä kun kerkeät. 8)

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Freemont voi olla yli budjetin, Dodge Journey ei taatusti ole. Jenkkiautoharrastajatuttuni tuumi 2.4-bensan olevan luotettavan koneen. Muu auto kait ei ole luotettavuuden perikuva, mutta luulisi muutaman touhutonnin pelastavan. Tilaahan tuossa on ja jotenkin persoonallinen valinta. 2.7V6 juo E85:ttä ja kulutusta saisi näin rahallisesti pidettyä kurissa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Noissa farkuissa on kyllä hulppeastikin jalkatilaa, mutta ei mahdottomia leveyttä. On aika raaka mitta kun vetää rullamitan reunapaikkojen sisempien isofixien väliin. Olikohan tuo mitta esim Superbissa joku 43 vai 47 cm :roll: S-Max taisi olla jotain 68 cm. Doblo oli myös tuossa 40-jotain cm. En nyt muista mitä 159:ssä oli, mutta aika samoissa se taisi olla. Jossain oli ihan taulukkoa kerätty noista, mutten vaan enää muista missä :?

Olisi aika fiksua jos autonvalmistajat kehittäisivät jonkun kiskon johon nuo penkit saisi. Silloin voisi siirrellä nuo sopivimpiin kohtiin eikä naulata siihen missä ne lenkit on.

Sitten kun välillä on kuitenkin tarvetta kuudelle tai seitsemälle paikalle, niin laittaisi sitten moisen samalla. Tosin E-mersuja taisi olla myös konttipenkein. Noiden käytettävyys on kuitenkin vähän mitä on. C:llä ajelin aiemmin itsekin ja ihan mainio auto, mitä nyt yritti ruostua jokapuolelta ihan väkisin vaikka miten oli pohjoisen auto.

Freemontti olisi kyllä toisaalta aika jees. Tosin tuohon joutuisi kyllä rahoitusta ottamaan. Tuolla kyllä kulkisi jo kärrykin. Silti koen vähän turhakkeiksi nuo maasturit omassa käytössä. CRV:n näen kyllä sen verta pienenä ettei moiseen vaihto kannata. Joskus kaverin ykköskoppaisella ajelin ja sen ajokäytöksestä en talvella pitänyt yhtään. Talvella aliohjasi pahemmin mitä mikään auto millä olen ajanut.

Eipä tässä nyt onneksi mitään paniikkia ole. Täytyy vielä katsella. Mukava olisi jos ehtisi kauppoja kiertelemään ja ihan livenä katselemaan, mutta ei vaan ole liian helppoa aikaa moiseen järkätä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4857
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meillähän oli vuosia Grand Espace, vm.1999 ja 3.0l automaatti. Tiedän että hintataso on nyt alhaisempi kuin mitä haet. Mutta tässä ei tarvi pelätä helmojen tai muidenkaan ruostumista, auto on kuumasinkitty, ruostumaton. Ainakin ihmisiällä ajateltuna se on ruostumaton. Ainoastaan paksuhko etupään apurunko on mikä voisi ruostua. Mutta se on sitten vaihdettavissa.
+ Tilaa
+ Suorituskykyinen
+ Nahkasisustalla kestävä verhoilu
+ Meillä oli erittäin luotettava, en tiedä onko Matran tehtaalla sitten tehty tarkemmin töitä vrt.Esson jutut Rellun vioista
+ Kulutus vs. usa vanit
+ Muunneltavuus, kevyet erillispenkit
+ NCAP

- Ei liukuovia
- Kulutus vs. ns.Zafira luokka
- Vikakoodien luku. Löytyy kyllä Kiinasta Renault Clip laitteita. Työkaverilla oli ja homma sujui hyvin
- Jakohihnan vaihto V6, onnistui kyllä konetta pudottamatta
- Osien arpominen. Eli jarrupalat yms. saa aina katsoa tarkasti kun vaihtoehtoja on useampaa
- Etupenkit, itsellä aiheutti puutumista
- Ei isoflexejä mutta toisaalta turvaistuin on niin hyvin esillä ja korkealla että asentaminen helppoa.


Itse lisäsin parkkitutkan joka oli tuossa todella tarpeen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tuollainen "muutaman tonnin ruoska" voisi myös omasta mielestä olla ihan vaihtoehto. Tosin sopiiko tuo sitten hallitukselle on toinen asia :roll: Mä kun olen vähän oppositiossa tässä asiassa :lol:

Mitä noihin mittoihin tulee, niin olihan joku noheva laittanut kirjanmerkkeihin kun vaan tajusi sieltä katsoa:

http://www.autostadium.fi/index.php?topic=351.100

Jos muillekin on apuja.

Tuolta esimerkiksi mainittu Superb 44 cm, E-mersu 41 cm, CRV 42 cm, V70 50 cm, C-max 52 cm, Fiat 500 27 cm :lol: jne jne.

Tuolla pidetty kolmen penkin käytännöllisenä rajana 60 senttiä (meillä penkit ~54 cm) ja jos aikuinen istuisi keskellä, niin mielummin vähän enempi. Jos miettii, että "normijampan" hartiat olisi jotain 50 cm ja meillä taisi penkit olla noin 11 cm puolelleen yli isofixin, niin aika mahdoton yhtälö noilla penkein. Yksi moinen ja kaukalo pelaa kun ei nouse kaukalo hartialinjaan asti. Ei tosin ihan mukavin tapa matkustaa.

Normi farkkuja ei yli tuon 50 sentin oikein ole olemassa. Menee tuon jälkeen noihin tilasämpylöihin.

Tältä pohjalta olen melkein sitä mieltä, että nykyinen Alfa on ihan yhtä hyvä/huono siinä missä muutkin farkut.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jos ei käytä isofixejä, niin melkeen tärkeempää on penkin muotoilu. Mitä lättänämpi, sen helpompi ja kivempi on laittaa penkkejä kiinni. :)

Just vein eilen Roomsterin kamuxille, siinä 3 x erillispenkkiä, iso kontti ja paljon tilaa. Autonahan se kyllä on aika perseestä ajaa, 147 vie ajomukavuudessa ihan 100-0.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4857
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En tiedä onko Espace aina pitkillä lattiakiskoilla. Tuolloin penkkien ei tarvinut olla samassa linjassa. Esim keskirivillä oli lapset reunoilla ja keskipenkki taaempana. Tuolloin tulee tilaa ja tarvikkeet saa helposti saataville.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja mutt »

hagger16 kirjoitti:^Aloitusviestin mukaan ilmeisesti käyty jo katsomassa E-Meisseli sekä Suberb ja todettu liian pieniksi. Ei kai C5 ole isompi?
Ehkä leveyssuunnassa sisältä on, kun työkaveri oli aikoinaan sellaisen omistanut,kun oli ollut hintaluokassaan ainoa, johon kolme istuinta mahtui taakse.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oletan kyseessä olevan oikeasti tilava I/II-sarjan C5, koska III-generaatio ei kovin tilava ole.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja mutt »

No kolmosta se ei ainakaan ole ollut. Miksihän on pienennetty? Markkinatutkimukset osoitti, että suositummat kilpailijat ovat ahtaampia?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Mikä näitä sisätiloja nyt pienentää. Turvallisuus, muotoilu, jne..
Riccardo kirjoitti:... Tai ostat "Bobby Ewing" mallin SL:n ja seuraat loppuperhettä perässä kun kerkeät. 8)
Tätä puoli vakavissaan tuli vaimolle ehdotettua, että ajetaan kahdella autolla peräkkäin.
Ei kuulemma.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Tuo Caddy lie jo pudonnut ajatuksista pois, mutta en uskaltaisi suositella sitä edes VAG-lasein maailmaa katsoville, joiden mielestä VW toimii kuin kello. Paljoa en tiedä mistään mitään, mutta sen tiedän ettei mun kelloista ainakaan ole valunut mitään nesteitä ulos. http://elamaniautoja.blogspot.fi/2016/0 ... 6-tdi.html
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Itse päädyin vastaavassa tilanteessa Peugeotin 4007 2,2HDI malliin, 156:sta loppui tila kesken, 159 löytyi joskus niin tiesin että sekään ei riitä. Kulut tuossa on aikalailla 159 luokkaa veroilta ja kulutukseltaan. 7 paikkainen SUV. Kaksi paikkaa lisää nousee siis peräkontista. Neliveto on mallia saa valita etuvedon, "automaatti nelivedon" tai neliveto lukon, että jos on etuvetoon totunut niin sekään ei haittaa. Omassa ajossa tuo vie noin 7,5 litraa sadalla. Itse päästellyt 90% etuvedolla. Toinen mitä katsoin oli Citroen C-Crosser, joka on aivan sama auto.

Lisäksi tuon ajettavuus oli hyvä omassa luokassaan. CRV:stä en tykännyt sitten yhtään, ihan järkyttävä ohjaus. Lisäksi oli paljon pienempikin. Ja hinta oli todella kohtullinen, osuu hintahaarukkaan :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Samasta autosta kolmas, se alkuperäinen, Mitsubishi Outlander kasvattaa valikoimaa. En tiedä hintahaarukkaa, enkä Mitsu/PSA-versioiden eroja en tiedä muuten kuin moottorit, mutta joskus tuollaista 4007/C-Crosser puolitosissaan itsekin kyttäsin, mutta oli vielä silloisen budjetin ulkopuolella. Ilmeisesti PSA versioiden alusta hieman pehmeämmällä virityksellä Mitsuun verrattuna.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Alfissimo kirjoitti:^Samasta autosta kolmas, se alkuperäinen, Mitsubishi Outlander kasvattaa valikoimaa. En tiedä hintahaarukkaa, enkä Mitsu/PSA-versioiden eroja en tiedä muuten kuin moottorit, mutta joskus tuollaista 4007/C-Crosser puolitosissaan itsekin kyttäsin, mutta oli vielä silloisen budjetin ulkopuolella. Ilmeisesti PSA versioiden alusta hieman pehmeämmällä virityksellä Mitsuun verrattuna.
Jep. Mitsua saa joko tuolla PSA 2.2 koneella tai VAG 2.0 koneella. Mitsun hinnat useampia tuhansia kalliimmat kuin Peugeotin/Citroenin. Muutoinhan nuo on tosi pitkälle samat autot, sisustaa myöten. Itse ainakin valitsin tuon kun oli halvempi ja mielestäni moottori on parempi. Noita 2.0 mitsuja suurinpiirtein samaan hintaan kuin 2.2 peugeotteja.
Viimeksi muokannut -TMP-, 24 Loka 2016, 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kiitoksia kaikista vaihtoehdoista. On kyllä tullut esiin sellaisia autoja joita en tiennyt olevan olemassakaan :lol: Jotenkin tuntuisi, että ehkä se on tuo PSA-konsernin suunta josta on lähdettävä katselemaan. Täytyy nyt tuota nelivetoideaa vielä sulatella, onhan siinä puolensa, mutten vaan noihin ole ollut niin kovin innostunut.

Täytyy nyt jonkin aikaa asiaa sulatella ja yrittää käydä jotain vaihtoehtoja katsomassa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Eilen noita lastenistuimia välppäsin autosta toiseen, niin tuli samalla nopeasti rullamitalla katsottua nuo Isofixien etäisyydet näistä omista kulkineista:

- Alfa 159 41 cm
- Delta 39 cm

Voi olla hitusen heittoa kun nuo vain nopeasti katsoin, mutta aika liki noin. Ja nuo siis keskeltä lenkkiä mitattu.

Eli Alfan takapenkki on yhtä tilava kun E-mersussa :shock:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Meillä hommaa hoitaa tällä hetkellä renöö grand scenic. Homman juoni on siinä, että kuskin penkki pysyy paikoillaan, mutta muut lähtee pikalukoilla irti. Penkit saa myös selkä edellä kiinni ja "kisko" kohtia on useampi eri variaatioihin.
..ammattina autoslalom..

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vähän tullut kierreltyä. Kävin pikaisesti koeajamassa 5008:n. Ihan jees mielestäni. Tuossa oli se fapfapfapfap-tronic laatikko :lol: Vähän sellainen flegmaattinen, mutta toisaalta sikäli vaikutti ihan fiksulta ettei yrittänyt jurrata millään <1500 kierroksilla vaan piti likempänä 2000. Tosin lootan kutosella kierti jo 90 vauhdissa yli 2000. Tuo oli se vissiin 1,6 110 hp diesel ja eihän tuo auto niin pieni ole, joten sikäli tuollainen lyhyt loota lie ihan tietoinen valinta. Välillä kyllä unohtui aika pienellä vaihteella ajamaan ja saattoi junnata 10..15 s kierrokset jossain 2500 ihan kevyellä kaasulla. Maantiellä kaasu pohjaan polkaistessa tiputti suoraan 6 -> 4.

Muuten auto oli aika perus. Ei suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Suht hijainen ja ihan ok ajaa. Korkealla istutaan ja ikkunat on isot, samoin kun peilitkin. Sisätilat ei ole tuon kokoisessa autossa ihan mahdottoman avarat, mutta luulisin, että riittävät. Rengasmelu oli jännä. Siinä missä Alfa humisee matalalta, niin tuossa pösössä kuuli terävän nastojen rapinan, muttei tuota matalaa huminaa lainkaan. Kitkoilla voisi olla oikeasti hiljainen. Misukan nastat tuossa oli ja Alfassa Hankookin nastat. Toki voi noissakin olla eroa. Jotain pikkuisen feelua tuossa oli kun terävissä jäämontuissa jne jokin hitusen naputti. Varmaan koiranluussa väljää. Auto oli leimattu noin 2 päivää ennenkuin tuota koitin :roll:

Vahva vaihtoehto ja piti moinen ottaa viikonlopuksi koeajoon. Vaimo olisi moisen lauantaina hakenut. Ylläri ylläri, eihän se lähtenyt liikeen pihasta käyntiin. Ei edes boosterilla. Vaikka kyllä se "eilen" oli ollut koeajossa ja silloin lähti kuulemma ongelmitta. Samassa liikkeessä olisi ollut myös Journey ja vaimo kysyi tuotakin. No se oli pajalla.. Ei sitten. Jännä kun tuon Dodgen kuvissa oli kuitenkin kesärenkaat alla, joten on se siellä jonkin aikaa ollut. Liekkö nyt hajonnut vai mikä lie tuon tarina. Hukkareissu kuitenkin sitten tuli.

Miten lie se onkin todella yleistä mitä itse autokaupoissa pyörinyt, niin todella usein ne ei lähde käyntiin. Toki on pieniä siirtoja usein ja ne autot seisoo, mutta aika huono maku jää kun jotain haluaisit kokeilla ja kehoitetaan tulemaan huomenna tai seuraavalla viikolla uudestaan. Tai sitten jos se lähteekin, niin kojelauta on kuin joulukuusi.

Kun ei noita kilometrejä tule paljoa, niin toisaalta myös S-max 2,5 T:nä kiinnostaisi. Tosin moisessa joutuisi tyytymään johonkin -06/-07 ikäluokkaan. Tuo voisi kuitenkin ollu kulun, ajettavuuden ja kulutuksen osalta ihan hyvä vaihtoehto. Vähän kiinnostaisi moinen päästä koeajamaan. Vissiin moinen menisi reilusti pienemmällä kun vaikka tuo Journey ja toisaalta tehoa reilusti enempi. Pösö nyt menisi hajulla ainakin noilla naftoilla, mutta eipä tuolla niin väliä olisi. Jos pitkät ajot painottaisi toiselle autolle, niin tuolle jäisi varmaan joku 10 tkm/vuosi.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja sämpy »

En tiedä tuon ikää, mutta käsittääkseni ainakin 5-10 vuotta vanhat PSA 1,6 dieselit tuhoo ahtimia ihan työkseen, joku perustavaa laatua oleva öljynkierto-ongelma joka ei korjaantune edes jättämällä ahtimen öljynkierrosta sihti pois? Koska ahdinvalmistajat ei anna uudelle ahtimelle takuuta, jollei koko moottoria peruskorjata samalla. Pitäis kyllä kestää sellaiset 100-150tkm kun vaihtaa öljyjä tarpeeksi usein. Ja tietty niissä on lisäksi täyssähköinen EGR joka on kova piippailemaan vikatilaa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kiitokset tiedosta. Tuohon haarukkaanhan nuo väkisinkin osuu. Sen verran tuon pellin alle kurkkasin, että se ahdin on kyllä heti tarjolla siinä moottorin edessä aika ylhäällä. Ei tosin paljoa lämmitä jos nuo on kulutuskamaa. EGR tahtoo jurppia aika monissa. Liekö tuon voisi kiertää tulppauksella ja ohjelmoinnilla.. Tuo on kyllä miinus pösölle, tosin kai noita muillakin koneilla on. Lähinnä nyt koeajeluissa keskittynyt noihin tiloihin. Etsii sitten hyvän yksilön kunhan malli olisi selvillä. Tuo Journeykin olisi ollut volkkarin DSG:llä, joten se on poissulkeva kriteeri. Muuten olisi ollut ihan kiva moista päästä vähän tutkimaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Henkilökohtaisena kokemuksena kierrän kaukaa PSA 110 heppaiset DV6:set. Toinen toimi ongelmitta, toiseen osui täystuho juurikin öljynkierto-ongelman takia :evil: .

Uudemmissa 8-venttiilisissä 1.6 HDi:ssä tuota vaivaa ei ilmeisesti enää ole.

Mikäli 5008 autona kiinnostaa, etsi 2-litrainen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ei lähde ostoehdokkaat käyntiin? :crazyeyes:
Loppuisi kaupanteko tuohon. Muiden ongelmia ei kannattane ostaa... Mutta ei tuo nyt hirmu yleistä voi olla, kun ei ole koskaan kohdallani tapahtunut. Ja vaihdan autoa kuitenkin suht usein. Oliskos joskus ollut kojelaudassa valoja, sellaiset yksilötkin on jääneet kauppaan... Nyt kun muistelen, niin kerran koeajoin E-Mesen jossa laatikko oli selkeästi hajalla (automaatti, näissä oli joku ongelmainen jäähdytys, tuliko glykolit mehumaijaan tms...) Olin hieman tuohtunut myyjälle, joka antoi koeajoon selkeästi rikkinäisen auton! Reklamoin aiheesta ja kehtasi kysyä että mitä jos tällä hinnalla ostat ja korjaat lootan itse. En ole käynyt ko liikkeessä sittemmin.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tosiaan tässä vaiheessa kartoitetaan noita tiloja ja käytettävyyttä. Sitten sen hyvän yksilön voi etsiä vaikka kauempaakin kun nuo perusominaisuudet tietää. Ei viitsi toiselle puolen Suomea lähteä katsomaan autoa mistä sitten toteaa ettei tämä kyllä meille sovellukaan, vaikka kuinka olisi hyvä yksilö.

Kyllä mulle on osunut useita noita käyntiinlähtemättömiä. Tiedä sitten mistä johtuu. Osa ollut liikkeessä sisälläkin ja silti vainaita. Yhtään tuollaista en kyllä ole ostanut. Kovin montaa autoa en edes ole elämässäni koeajanut. Paras prosentti taisi olla kun joskus velipojalle etsin hyvää Stiloa. Neljästä yksilöstä puolet lähti käyntiin ja tuo numero kolme kyllä luovutettiin koeajoon, mutta sen verta paljon paloi valoja ja perspää paukkui todella rumasti, niin korttelin ympäri riitti. Neljäs sitten olikin oikeasti hyvä, tuo ostettiin ja aika monta vuotta se moitteetta palvelikin.

Länsi-Suomessa kävin Doblon koeajamassa. Tuossakin jokin paukkui alustassa rumasti. Mainitsin koeajon jälkeen myyjälle, niin oli tietoinen asiasta ja lupaili, että kyllä se kuntoon laitetaan. Luulisi, että nuo kannattaisi laitella kuntoon ennen myyntiin laittoa :roll: Sitten latasi vielä niin luokattoman vaihtohyvityksen, että nauratti. Ei sikäli, ei tuo oikein ollut sitä mitä etsin muutenkaan, mutta tulipahan koitettua.

Kuvitteleeko nuo myyjät oikeasti että jos ei joku huomaisi. Useimmitenhan vaihtoautoissa on aina radio päällä oletuksena :lol: Näin talvella on vielä suht helppo löytää ainakin täälläpäin Suomea hyvä jääpatti-monttu -alue vaikka parkkiksilta, niin raa'asti tulee nuo kolinat esiin. Kesällä voi olla hankalampaa löytää jotain nimismiehenkiharaa.

Tuo S-max pitäisi kyllä vielä koittaa. Tosin tuo voi olla kynnyskysymys, että joutuisi tyytymään muutaman vuoden vanhempaan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Gasket kirjoitti:Tuossakin jokin paukkui alustassa rumasti. Mainitsin koeajon jälkeen myyjälle, niin oli tietoinen asiasta ja lupaili, että kyllä se kuntoon laitetaan. Luulisi, että nuo kannattaisi laitella kuntoon ennen myyntiin laittoa :roll:
No ei todellakaan.
Kun tulee se puolikuuro paappa siihen, niin ehei. Ei se huomaa, se on hyvä ja kaupat syntyi. Ehkä jopa kovempaan hintaan kuin myyjä alunperin oli laskenut. Koska paappa tykkäsi.
Sitten kun leimasetä sanoo, että on vikaa -> myyjä sanoo, että ehei - kuluva osa.
Tuo on siis ihan vaan kaupankäyntiä.
Gasket kirjoitti: Kuvitteleeko nuo myyjät oikeasti että jos ei joku huomaisi. Useimmitenhan vaihtoautoissa on aina radio päällä oletuksena :lol:
Vastasit ihan itse itsellesi :D

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tila-autopakko

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kävin perheenkuljetus mielessä lauantaina katsomassa jobbarilla olevaa Volvon 7-paikkaista XC90:stä.
Volvohan oli TÄYSIN VIRHEETÖN, KAIKILLA VARUSTEILLA, HUIPPU HYVÄLLÄ TEKNIIKALLA, HYVÄ RENKAAT, jne.
Keulasta ei ollut kuvia, joten pihaan saapuessani huomasin, ettei auto ollut nähnytkään ilmoituksessa olleita Xenon-valoja. Jakohihna olisi pitänyt vaihtaa asap, renkaat oli jotkut surkeat kitkat..

Ei tarvinnut käydä ajamassa. Auto oli kyllä liian pieni muutenkin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Vastaa Viestiin