Sivu 4/7

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 20:53
Kirjoittaja Tuomon
Minulla oli kuitenkin 90-luvun alkupuoliskon Clio 16V joskus 90-luvun lopussa. Tehoa 136 hv ja paino vissiin n. 950 kg. Oli kyllä hauska pikkuauto aikoinaan.
Muistan myös yhden vastaavan Clion. Siitä meni kone kun juuri kortin saanut omistaja koitteli paljon Clio kiertää paikallaan. Sitten se hävisi. Osittain näistä lähtee varmaan myös nämä "ranskalaiset on paskoja" -tarinat.

Jonkun verran tuli ajettua tuota koppaa Clioa viimeistä faceliftiä, 1.4 ja 80hv. Pirteä oli sekin. Todella vikkelä ja hauska ajaa. Silläkin ymmärsi mikä noiden pienten ranskalaisten sporttien idea on. 136:lla tuollaisen on täytynyt liki lentää. Jossain mulla on/oli VM jossa oli "Villianssin" koeajokin.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 21:13
Kirjoittaja jyrkip
Kaverilla oli sitikan AX sport uudesta vuosina 88-91, armottoman hauska laite silloin. 1300 tuplakaasarikone ja painoa hyvin vähän, 95 hevosen teho riitti mainiosti. Aina välillä koittanut löytää tuollaista itselle, vaan jos on osunut kohdalle ei lompakko ole antanut myöten. Nyt ei enää moista hevin löydä.
Kuva
Tommoinen, ei sama kappale.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 21:39
Kirjoittaja Timbal
Mulla on 1998 Rellu Megane 2,0 16v. Heppoja n. 147, kulkee kiihkeämmin kuin 2,0 JTS. Ajossa on kuin mikroauto.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 21:47
Kirjoittaja Isola
Kevyt auto, mikroautomaiseksi sanottu hävyttömän tarkka ohjaus, tehoa sillä tavalla sopivan pirteästi mutta ei liikaa... kuulostaa kolmossukupolven Civiciltä (tuttavallisemmin "lasiperä-Civic"). Viimeisten vuosien 100 hv moottorilla tuolla 850-kiloisella kapineella ei jäänyt pahasti jalkoihin. Aikanaan noihin pultattiin turboja vähän siellä sun täällä ja tuloksena oli toisinaan aika häiriintyneitä laitoksia. Harva noita arvosti sillonkaan ja mitä pidemmälle nykyaikaa kohti tullaan, sen enemmän Pösö 205:n paikka tuon aikakauden GTi-kippojen ykkösenä tuntuu selvältä.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 22:58
Kirjoittaja S_A
Clio Williams on Classikko!!!!
Viimeeksi näin sellasen noin 2 vuotta sitten Tapiolassa......

Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 06:45
Kirjoittaja Jakke
Isola kirjoitti:Kevyt auto, mikroautomaiseksi sanottu hävyttömän tarkka ohjaus, tehoa sillä tavalla sopivan pirteästi mutta ei liikaa... kuulostaa kolmossukupolven Civiciltä (tuttavallisemmin "lasiperä-Civic"). Viimeisten vuosien 100 hv moottorilla tuolla 850-kiloisella kapineella ei jäänyt pahasti jalkoihin. Aikanaan noihin pultattiin turboja vähän siellä sun täällä ja tuloksena oli toisinaan aika häiriintyneitä laitoksia. Harva noita arvosti sillonkaan ja mitä pidemmälle nykyaikaa kohti tullaan, sen enemmän Pösö 205:n paikka tuon aikakauden GTi-kippojen ykkösenä tuntuu selvältä.
Lieneekö lasiperä-Civicin karvahattumalleissa sitten jotenkin erilaista kaikki, mutta omat muistikuvani kyseisestä laitteesta 90-luvulta ovat jotain kauhun ja hirvityksen väliltä. Yhden Helsingin reissun (yht. n. 800km) jouduin sellaisella ajamaan ja päätin, etten koskaan enää suostu Civicin puikkoihin. Mikroautomaisuus kaukana, ei houkuttanut paljon yli 80km/h ajamaan.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 08:33
Kirjoittaja Portti
S_A kirjoitti:Clio Williams on Classikko!!!!...
Hinnatkin näyttää jo heijastelevan klassikko-statusta jos tuo mobile.de:n 18 teur pyyntö alkuperäisestä yksilöstä antaa osviittaa hintatasosta yleisimminkin. Vastaavassa kunnossa olevan normi-Clio 16V:n saisi oletettavasti murto-osalla tuosta hinnasta. Sinällään autona Williamsin ja 16V:n erot ovat aika pieniä. Williamsissa samasta koneesta n. 15 hv tehokkaampi versio ja pientä säätöä siellä täällä plus hieman kosmeettisia eroja. Olikohan Williamissa kuitenkin esim. jotkut enempi hipo-iskarit tms., en muista enää?
S_A kirjoitti:...Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.
Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 08:35
Kirjoittaja sämpy
Systerillä oli sellainen kanttimalli lasiperä Civic ja ohjaustuntuma oli munkin mielestä aika huikea, tosiaan mikroautomainen. Eturenkaiden pito vaan märällä tuppas irtoamaan mutkissa aika helposti, joten kauhean tasapainoinen tuo ei ollut. Seuraava vähän pyöreämpimuotoinen lasiperä oli joten tylsempi ja tavallisempi. Mutta ihan hyvät muistot siitä civicistä jäi.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 18:25
Kirjoittaja Aquatica
^^
Pari vuotta sitten käytiin ihmettelemässä Sulan alueella Tuusulassa Clio V6:sta o_O
Oli just sen näkönen, että se vehje on taskuraketti. Hintaakin oli ihan kivasti... En muista paljon, mut oli vähän silleen et "aika kallis kuitenkin"-fiilis.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 20:50
Kirjoittaja Isola
Kuten sanottu, ne Civicit eivät ikinä yltäneet eivätkä yllä arvostuksessa muiden tasolle :) Etupään vääntösauvajousitus oli aika jäpäkkä ja edesauttoi tosiaan puskemista. Mielestäni etupään rakenne oli kaikissa malleissa sama, peräpäässä saattoi sitten ollakin eroja korimallin mukaan. Minusta se oli moottoritiellä (silloisella mittapuulla!) ihan miellyttävä kulkine muuten, mutta tiheähkön välityksen takia meteliä oli aika lailla.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 20:56
Kirjoittaja LVA
S_A kirjoitti:Aiheesta vähän sivuun ; kuullostaa kyllä käsittämättömän hienolta tällänen pikku lohko kasi.
Nää kuullosti jo Goodwoodissa huikeilta, ja nyt tämä Alan Mann Racingin #003:nen SPA:sta kuunneltuna, ai että sentään. Voisin harrastukseni kierrellä tollasella autolla historiikki kisoja.... :-D
https://www.youtube.com/watch?v=WCMvXpG ... X2Fb1YViCQ
Oijoi. On hienoa.

Tässä on petroliciouksen mustääng:
http://petrolicious.com/this-ford-musta ... -racehorse

Hienot on äänet tässäkin autossa. Ja hieno yhteinen historia tällä autolla tuon juipin kanssa.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 21:09
Kirjoittaja LVA
Isola kirjoitti:Kuten sanottu, ne Civicit eivät ikinä yltäneet eivätkä yllä arvostuksessa muiden tasolle :) Etupään vääntösauvajousitus oli aika jäpäkkä ja edesauttoi tosiaan puskemista. Mielestäni etupään rakenne oli kaikissa malleissa sama, peräpäässä saattoi sitten ollakin eroja korimallin mukaan. Minusta se oli moottoritiellä (silloisella mittapuulla!) ihan miellyttävä kulkine muuten, mutta tiheähkön välityksen takia meteliä oli aika lailla.
Itseasiassa joku ysäri-civikki on kovassa suosiossa japanissa. Pääasiassa hyvän ajettavuuden ja hyvän tehopainosuhteen takia ne on oikeasti ripeitä katuautoja. Joku tietty porukka ei muuta käytäkkään kuin noita civikkejä, ne ajaa jotain laittomia katukisoja niillä ja uunottaa poliiseja. Japanissa on edelleen voimissaan undeground autokulttuurit. Ne autot kerää arvostusta joista saa tehtyä entistä nopeampia värkkejä järkevällä rahalla omassa autotallissa--->siksi japanilainen sporttiauto on yleensä "vähän" ylirakennettu tehtaalta lähtiessään.

Henkilökohtaisesti meh auto tuo kivikki. :mrgreen:

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 11:11
Kirjoittaja lerppu
^Hyvä kun palautit keskusteluun rotia! Täällä jo juteltiin jostain Hjundai Kivikeistä. Jestas.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 12:13
Kirjoittaja Tazio
Timbal kirjoitti:Mulla on 1998 Rellu Megane 2,0 16v. Heppoja n. 147, kulkee kiihkeämmin kuin 2,0 JTS. Ajossa on kuin mikroauto.
Perus Megane tuolta aikakaudelta kuin mikroauto? Ajoin joskus noihin aikoihin sattuneesta syystä toistuvasti parillakin Megane Coupella - molemmat 1.6 padalla - enkä kyllä moista ollut aistivinani. Lähinnä mieleen jäi, että saman aikakauden Bravo oli ihan eri tasolla ajattevuudeltaan.

-Tazio

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 13:19
Kirjoittaja lerppu
Parilitraisella Meganella viimevuosituhannella ajanut. Jos on pirteämpi kuin JTS, silloin pitää korjata JTS.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 19:21
Kirjoittaja Oleino
Minusta ei ole lainkaan kummallista pitää neljännen sukupolven (1987-1991) Civicciä old skoolina vuonna 2016. Wikipedian mukaan tässä mallissa oli muuten tarjolla ensimmäistä kertaa B16A kone. Kuka muistaa nähneensä moisen vehkeen liikenteessä viimeisen vuoden sisään?

Kuva

Vtec just kicked in yo!

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 19:38
Kirjoittaja glideslope
Itse ajoin opetusluvin ajokortin lasiperä-Civicillä, - perheemme tuolloisella kakkosautolla.

Meidän viha-rakkaussuhde jatkui tämän jälkeen vielä 7 vuoden ajan, viimeiset 5 vuotta omassa omistuksessani.
1,5 l moottori sopi kevyeen autoon kuin nenä päähän ja tämä oli vaihteensiirron ja mikroautomaisen ohjauksen ohella tämän panomiehen liikuttimen niitä plussapuolia. Harmi, ettei vetelä, mutta muuten kovin kova alusta oikein jaksanut aina vauhdissa mukana. Nopean ohjausliikkeen piti olla hyvin rajattu, jotta pystyi välttämään massiivisen aliohjautumisen, eikä nopean ajon pahaa vaappumista voinut pitää mitenkään suunniteltuna ominaisuutena.
Mutta kuitenkin tuota pikkuautoa on välillä jopa ikävä, ja muistot ovat vähän kuin intistä, -vain ne mukavat asiat jäävät mieleen.

edit: myin tämän eteenpäin jollekin opiskelijatytölle hyvin palvelleena ja 347000 km ajettuna vuonna -98. Tulihan tuolla tahkottua.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 21:30
Kirjoittaja peksu
Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita 8) .

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 22:18
Kirjoittaja alamajy
^Tuossa lähipellolla on tuollainen, osin palanut. Tuo sinun on kyllä hieno!

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 23:24
Kirjoittaja tsav
peksu kirjoitti:Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita 8) .
Minulla oli ensimmäinen auto tällainen, kullan värinen beessillä sisustalla. Tuli sitten heikolla hetkellä myytyä 18 vuoden jälkeen. Hienoja muistoja jäi paljon. Eräskin joulu lähdettiin tapaninpäivänä Kajaanista Oulua kohden. Pakkasta sellaiset rapiat -25C. Paltamon katuvaloissa appari kaivoi keskikonsolista lämpömittarin ja totesi, ettei ole enää kuin -10C, sisällä. :shock:

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 00:21
Kirjoittaja peksu
Testattiin meidän Mantan talviominaisuudet nyt loppiaisena. Kankaanpäässä aamulla -29 ja auto seissyt yön yli ulkona juhlapaikan pihassa. Kolmen sekunnin starttauksella käyntiin ihan normaalisti. Paikalliselle huoltoasemalle ajettiin tankkaamaan, niin "Esson baari-jengi" nurkkapöydässä hiljeni kun menin kassalle maksamaan. Oikein piti päästää leveä hymy heille :mrgreen: ; piha kun oli täynnä tyhjäkäynnillä rouskuttavia vanhoja Toyotia ym.

Lämpöä riitti oikein hyvin; nollan pysähdyksen taktiikalla ajettiin Helsinkiin. Etupenkeillä tarkeni puolen tunnin ajon jälkeen oikein hyvin ja lämpö otettiin vain patopaineella jalkatilaan suunnattuna. Takapenkin tavarat kyllä oli aika viileitä vielä perille päästyämmekin...

Kuvassa Manta kotona pakkasella ajon jälkeen :wink: .

Huomatkaa muuten läpivirtaustuuletuksen toimivuus; takaikkunakin lähes täysin kirkas sisäpuolelta :shock: .

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 04:24
Kirjoittaja S_A
peksu kirjoitti:Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita 8) .
Joo tuo on kyllä nätti. En ihmettele yhtään. :-D

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 14:07
Kirjoittaja LVA
Tuossapa on bemaria parhaimmillaan:
http://petrolicious.com/this-bmw-2002-i ... ed-pumpkin

4 sylinterinen, KEVYT, hauska ja nätti. Kuulostaa makealta! Näitä saisi vielä ihan järkirahalla :idea:

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 14:38
Kirjoittaja V6
Portti kirjoitti:


Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
kaverilla oli lainassa tommonen kun tulivat suomeen, olin pari kertaa kyydissä, puksun essolla joku lippishemmo olis halunnu heti skabaamaan, hieno yksityiskohta oli sivulla olevat flektit jotka jäivät hyvin pauhaamaan kun jätti sen parkkiin.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 18:40
Kirjoittaja doublesix
Testi. Elvis Kiulun ratissa.
Kuva

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 09 Huhti 2016, 23:14
Kirjoittaja Timbal
"Perus Megane tuolta aikakaudelta kuin mikroauto? Ajoin joskus noihin aikoihin sattuneesta syystä toistuvasti parillakin Megane Coupella - molemmat 1.6 padalla - enkä kyllä moista ollut aistivinani. Lähinnä mieleen jäi, että saman aikakauden Bravo oli ihan eri tasolla ajattevuudeltaan."

-Tazio"

Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 10 Huhti 2016, 05:35
Kirjoittaja S_A
V6 kirjoitti:
Portti kirjoitti:


Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
kaverilla oli lainassa tommonen kun tulivat suomeen, olin pari kertaa kyydissä, puksun essolla joku lippishemmo olis halunnu heti skabaamaan, hieno yksityiskohta oli sivulla olevat flektit jotka jäivät hyvin pauhaamaan kun jätti sen parkkiin.
Joo ite oon nähnyt näitä pari kappaletta, hopeisia olleet aina. Varmaan sama auto jopa mistä näistä tietää.
Kuuluu sarjaan Renault Sport Spider.
Kuuluvat sarjaan Tahtoo.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 03:41
Kirjoittaja S_A
Olen tehnyt karmean virheen ja unohtanut tästä Topikista tämän auton!
Porsche Carrera GT:n!
Kaveri eilen tekstaili Tukholmasta, että "oho FCK....Carrera GT!".
Hetki ja tuli kuva puhelimeen, on se punasena ihan NÄTTI. Keltasena Perfecto.!

Siinä vasta lajinsa viiminen edustaja, voi sanoa aika pitkälti näin!
Kevyt, manuaali, vapari Veekymppi, jossa Le Mans tausta. Voisi melkeen sanoa, että "kadulle kesytetty pata" ja siinä on riittävästi ruutia eikä avustimia. Hitto. Loistavaa.

Kuva

CGT on kiva kyllä. Mutta ehkä mä silti tahtoisin tämän. 993 Carrera Club Sport RS:n. Aina ollut 993 Fani. Siron kauniit muodot hivelee silmää ihan perus versiossakin. Saati sitten tällänen racespeck katuversio!
Onhan tästä GT2:nenkin, mutta siinä on muistaakseni ahdettu kattila.
Kuva

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 10:22
Kirjoittaja Tazio
Timbal kirjoitti:
Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.
Sivistä miestä? Miten tuo siis eroaa samanikäisestä 1.6 coupesta? Muuta kuin voimansiirron osalta?

-Tazio

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 21:31
Kirjoittaja Timbal
Tehoa on n. 147 hv ja jäykkä matalampi alusta.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 11 Huhti 2016, 21:52
Kirjoittaja Timbal
Eikä tästä tämän pitempää laulua. Roger.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 13 Huhti 2016, 11:52
Kirjoittaja LVA
"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring". "Kaikkihan ne tuntuu mikroautoilta jos ei ole kuin perhevessoilla ajanut" totesi yksi MR2-kuski.

Eilen tein kevään luontoteon, käynnistin old skoolin talven jäljiltä ja ajoin pienen lenkin tossa omalla tiellä. Joutsenten pesintä varmaan häiriintyi tossa järvellä, sen verran oli meteliä kun ei tahtonut aluksi tasaisesti käydä... Vitsit. Enpä muistanutkaan miltä hyvä kaasunvaste tuntuu :mrgreen: Oijoi!

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 13 Huhti 2016, 15:29
Kirjoittaja -TTY-
LVA kirjoitti:"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring".
Samaa mieltä tästä, yleisellä tasolla ottamatta kantaa 16V Meganeen ku en oo moista koskaan koittanut. En nyt tuota omaakaan kesälaitetta tuolla adjektiivilla luonnehtisi, vaikka suhteellisen tarkka ja nopea liikkeissään onkin.
^Onko sulla joku möly-putki siinä? pääsiäisenä kun kuuntelin kaverin MkIV:tä niin enpä pikku matkan päästä olisi tiennyt mokoman edes käynnissä olevankaan, jos ei olisi putken päästä höyryä puskenut. Melko kuiskaava kutonen joutokäynnillä... :)

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 14 Huhti 2016, 08:03
Kirjoittaja LVA
-TTY- kirjoitti:
LVA kirjoitti:"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring".
Samaa mieltä tästä, yleisellä tasolla ottamatta kantaa 16V Meganeen ku en oo moista koskaan koittanut. En nyt tuota omaakaan kesälaitetta tuolla adjektiivilla luonnehtisi, vaikka suhteellisen tarkka ja nopea liikkeissään onkin.
^Onko sulla joku möly-putki siinä? pääsiäisenä kun kuuntelin kaverin MkIV:tä niin enpä pikku matkan päästä olisi tiennyt mokoman edes käynnissä olevankaan, jos ei olisi putken päästä höyryä puskenut. Melko kuiskaava kutonen joutokäynnillä... :)
Ei ole, pitäisi olla yksi hiljaisimmista putkista mitä jälkiasenteisena saa. Mutta kauan seissyt ja huono bensa+kylmä kone niin ei meinannut tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä--->jonkin aikaa kierroksia ja melua jotta homma alkaa pelaa. Sitten kun kone lämpenee niin melutaso rauhoittuu normaaliksi. Joutokäynti lämpimällä koneella on kyllä melko hiljainen. "Himpun" verran harmittaa kun nämä kutvoset on käytännössä kuollut pois uudemmista autoista :(

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 07:36
Kirjoittaja Pavunlaskija
Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 16:39
Kirjoittaja tsav
Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 20:33
Kirjoittaja LVA
tsav kirjoitti:
Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.
Ainoa huoli le manssissa on se, että miten saa kaljat pysymään kylmänä :mrgreen:

Lunta on tullu jonkin verran pitkin viikkoa, joten kesäauto on vielä telakalla. Vähän masentaa :silly:

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:03
Kirjoittaja Pavunlaskija
tsav kirjoitti:
Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.
Meidän poppoolle ralli on lähempänä sydäntä. Onhan nuo klassikkorata-autot hienoja, mutta ensin pitäisi päästä rallia katsomaan. Ratakisoista on joskus pohdittu Nurnburgringin 24h kisoja ja isoa kasaa kaljaa.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:07
Kirjoittaja S_A
Joo Goodwood on kyllä sellanen mekka, että oksat pois. Se mitä esim. Le Mans Classic on, on varmasti yhtälailla iso mekka.
Goodwood ainakin Members Meeting ja Revival hienois on mun mielestä siinä, että ne autot ajaa 10-20min pätkiä, saat nauttia
vanhan ajan menosta ja näät ja kuulet ne autot monta kertaa yhden harjotuksen, aika-ajon tai kisan aikana.
FOS on varmasti petrollipäiden mega juhla. MUTTA ne ajaa vaan yhden kerran nenän edestä.
Itse diggaan tästä vanhan ajan kilpailu meiningistä, kun niillä oikeasti ajetaan lujaa ja sladissa.

Tässä muuten pieni raapasu GT40:sistä Members Meetingistä.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... 20.3.2016/

Kuva

:-D

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:12
Kirjoittaja S_A
Ja tuola Goodwoodissa kyllä ihan oikeasti tuli sellanen fiilis, että yhtäkkiä Miura näyttää tylsältä. Jotain puuttuu.....
Paitsi se hieno V12.
Ja olen edelleen samaa mieltä. GT40 MKI:sessä on kaikki kohallaan. Ihan kaikki.


1965 GT40 MKI chassis P/1022
Kuva

1967-1969 Lamborghini Miura P400 (S)
Kuva

Noh nämä on näitä mielipide kymysyksiä....

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 23 Huhti 2016, 08:07
Kirjoittaja Pavunlaskija
Berliinissä jos tulee ikinä pyörittyä, niin kannattaa käydä Meilenwerkin "automuseossa". Ulkoa päin sellainen rumannäköinen teollisuushallia muistuttava iso tiilikasa. Museohan on väärä sana, koska säilytysakvaarioissa ja käytävillä on autoja eikä paikka ole varsinainen museo. Kesäviikonloppuisin omistajat saattavat hakea autoja ajoon jolloin niitä näkee liikenteessäkin.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitä :-D Vuonna 2010 kun kävin niin yhdessä kaupassa oli vain kaksi autoa myynnissä. Aito GT40 ja joku 20-30 luvun kilpuri. Kun kysyin saako GT:n luona ottaa kuvia, niin liikkeen vanhan omistajan vastaus oli että "Joo tottakai. Kattele autoo vaan ihan oman mielen mukaan." :shock:
Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 10:37
Kirjoittaja S_A
Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 18:26
Kirjoittaja sämpy
Pavunlaskija kirjoitti:Berliinissä jos tulee ikinä pyörittyä, niin kannattaa käydä Meilenwerkin "automuseossa". Ulkoa päin sellainen rumannäköinen teollisuushallia muistuttava iso tiilikasa. Museohan on väärä sana, koska säilytysakvaarioissa ja käytävillä on autoja eikä paikka ole varsinainen museo. Kesäviikonloppuisin omistajat saattavat hakea autoja ajoon jolloin niitä näkee liikenteessäkin.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitä :-D Vuonna 2010 kun kävin niin yhdessä kaupassa oli vain kaksi autoa myynnissä. Aito GT40 ja joku 20-30 luvun kilpuri. Kun kysyin saako GT:n luona ottaa kuvia, niin liikkeen vanhan omistajan vastaus oli että "Joo tottakai. Kattele autoo vaan ihan oman mielen mukaan." :shock:
Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.
Mikäs tuon tilanne nyt on? Olikos niillä jokin jättihanke, sen myötä jonkun yritysosan konkurssi ja toiminnan tila nyt epävarma?? Kannattaa varmaan varmistaa ennen kuin lähtee.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 09:37
Kirjoittaja LVA
S_A kirjoitti:Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Peukkua tälle. Eikös se lö määns leffa tehty juurikin näillä autoilla? Oli kyllä varsin nautinnollinen elokuvakokemus.

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 10:29
Kirjoittaja S_A
LVA kirjoitti:
S_A kirjoitti:Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Peukkua tälle. Eikös se lö määns leffa tehty juurikin näillä autoilla? Oli kyllä varsin nautinnollinen elokuvakokemus.
Kyllä tehtiin! Useampi eri yksilö oli mukana, niin Ferrareista kuin Porsseistakin.
Huikeita autoja.
Voi vaan kysyä, ajaisitko sinä tällä autolla Le Mansiissa yöllä 350kmh+.... :-D

Tässä muuten IWC Track Moment. JOka oli itselleni kyllä aika uniikki hetki.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... ck+Moment/

Kuva

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 17:56
Kirjoittaja tsav
Noita hopeanuolia oli 2012 paljon Revivalissa. Ja perjantaina ajoivat aika rivakastikin. Sunnuntaina oli jo sitten ohjeistettu rauhallisuuteen.
hopea1.jpg
hopea1.jpg (171.82 KiB) Katsottu 10884 kertaa
hopea2.jpg
hopea2.jpg (230.37 KiB) Katsottu 10884 kertaa
autounion.jpg
autounion.jpg (206.15 KiB) Katsottu 10884 kertaa

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 18:02
Kirjoittaja tsav
Tässä vielä pari muistelukuvaa 2012 vuodelta.
Fefen 250 oli 24 kpl yhtäaikaa radalla.
fefet.jpg
fefet.jpg (231.74 KiB) Katsottu 10880 kertaa
vanhat formulat
autot.jpg
autot.jpg (152.78 KiB) Katsottu 10880 kertaa
Ja jos lentokoneet ovat lähellä sydäntä, niin tässä laskeutuminen yleisön yli, tietenkin.
kone.jpg
kone.jpg (190.19 KiB) Katsottu 10880 kertaa

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 21:45
Kirjoittaja S_A
Goodwood..... :-D
"You have to experience it - at least once in the life time. It's not just the cars..it's all these People..Drivers...Teams..Cars...Atmosphere......."....

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 21:57
Kirjoittaja S_A
Goodwoodista lisää vanhan liiton tavaraa. 80-luvun alun Maaefekti autot!
Näissä oli ääntä kyllä. Loistavaa.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... from+80's/

Ainiin, ajaisitko SINÄ tällä esimerkiksi Spa:ssa lujaa, hakien kymmenyksiä pois kierroksista....?
(I don't think so....?) :-D
Kuvissa on siis Keken MM auto 1982. Tai siis yksi niistä sen vuoden rungoista...
Kuva

Kuva

Kuva

:D

Re: The Old Skool Stuff

Lähetetty: 30 Huhti 2016, 07:59
Kirjoittaja doublesix
^Hyvä numero autossa. Seuraavana vuonna olikin Ykkönen.

https://www.youtube.com/watch?v=wkgV-CgOc-k

Startti ja 1.17. Menoa meininkiä! :-D