The Old Skool Stuff

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Tuomon
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Minulla oli kuitenkin 90-luvun alkupuoliskon Clio 16V joskus 90-luvun lopussa. Tehoa 136 hv ja paino vissiin n. 950 kg. Oli kyllä hauska pikkuauto aikoinaan.
Muistan myös yhden vastaavan Clion. Siitä meni kone kun juuri kortin saanut omistaja koitteli paljon Clio kiertää paikallaan. Sitten se hävisi. Osittain näistä lähtee varmaan myös nämä "ranskalaiset on paskoja" -tarinat.

Jonkun verran tuli ajettua tuota koppaa Clioa viimeistä faceliftiä, 1.4 ja 80hv. Pirteä oli sekin. Todella vikkelä ja hauska ajaa. Silläkin ymmärsi mikä noiden pienten ranskalaisten sporttien idea on. 136:lla tuollaisen on täytynyt liki lentää. Jossain mulla on/oli VM jossa oli "Villianssin" koeajokin.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Kaverilla oli sitikan AX sport uudesta vuosina 88-91, armottoman hauska laite silloin. 1300 tuplakaasarikone ja painoa hyvin vähän, 95 hevosen teho riitti mainiosti. Aina välillä koittanut löytää tuollaista itselle, vaan jos on osunut kohdalle ei lompakko ole antanut myöten. Nyt ei enää moista hevin löydä.
Kuva
Tommoinen, ei sama kappale.
Viimeksi muokannut jyrkip, 06 Huhti 2016, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Mulla on 1998 Rellu Megane 2,0 16v. Heppoja n. 147, kulkee kiihkeämmin kuin 2,0 JTS. Ajossa on kuin mikroauto.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kevyt auto, mikroautomaiseksi sanottu hävyttömän tarkka ohjaus, tehoa sillä tavalla sopivan pirteästi mutta ei liikaa... kuulostaa kolmossukupolven Civiciltä (tuttavallisemmin "lasiperä-Civic"). Viimeisten vuosien 100 hv moottorilla tuolla 850-kiloisella kapineella ei jäänyt pahasti jalkoihin. Aikanaan noihin pultattiin turboja vähän siellä sun täällä ja tuloksena oli toisinaan aika häiriintyneitä laitoksia. Harva noita arvosti sillonkaan ja mitä pidemmälle nykyaikaa kohti tullaan, sen enemmän Pösö 205:n paikka tuon aikakauden GTi-kippojen ykkösenä tuntuu selvältä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Clio Williams on Classikko!!!!
Viimeeksi näin sellasen noin 2 vuotta sitten Tapiolassa......

Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Isola kirjoitti:Kevyt auto, mikroautomaiseksi sanottu hävyttömän tarkka ohjaus, tehoa sillä tavalla sopivan pirteästi mutta ei liikaa... kuulostaa kolmossukupolven Civiciltä (tuttavallisemmin "lasiperä-Civic"). Viimeisten vuosien 100 hv moottorilla tuolla 850-kiloisella kapineella ei jäänyt pahasti jalkoihin. Aikanaan noihin pultattiin turboja vähän siellä sun täällä ja tuloksena oli toisinaan aika häiriintyneitä laitoksia. Harva noita arvosti sillonkaan ja mitä pidemmälle nykyaikaa kohti tullaan, sen enemmän Pösö 205:n paikka tuon aikakauden GTi-kippojen ykkösenä tuntuu selvältä.
Lieneekö lasiperä-Civicin karvahattumalleissa sitten jotenkin erilaista kaikki, mutta omat muistikuvani kyseisestä laitteesta 90-luvulta ovat jotain kauhun ja hirvityksen väliltä. Yhden Helsingin reissun (yht. n. 800km) jouduin sellaisella ajamaan ja päätin, etten koskaan enää suostu Civicin puikkoihin. Mikroautomaisuus kaukana, ei houkuttanut paljon yli 80km/h ajamaan.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Portti »

S_A kirjoitti:Clio Williams on Classikko!!!!...
Hinnatkin näyttää jo heijastelevan klassikko-statusta jos tuo mobile.de:n 18 teur pyyntö alkuperäisestä yksilöstä antaa osviittaa hintatasosta yleisimminkin. Vastaavassa kunnossa olevan normi-Clio 16V:n saisi oletettavasti murto-osalla tuosta hinnasta. Sinällään autona Williamsin ja 16V:n erot ovat aika pieniä. Williamsissa samasta koneesta n. 15 hv tehokkaampi versio ja pientä säätöä siellä täällä plus hieman kosmeettisia eroja. Olikohan Williamissa kuitenkin esim. jotkut enempi hipo-iskarit tms., en muista enää?
S_A kirjoitti:...Ja Clio V6 tuli nähtyä viimeeksi noin 3 vuotta sitten Jumbon parkkihallissa.
Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Systerillä oli sellainen kanttimalli lasiperä Civic ja ohjaustuntuma oli munkin mielestä aika huikea, tosiaan mikroautomainen. Eturenkaiden pito vaan märällä tuppas irtoamaan mutkissa aika helposti, joten kauhean tasapainoinen tuo ei ollut. Seuraava vähän pyöreämpimuotoinen lasiperä oli joten tylsempi ja tavallisempi. Mutta ihan hyvät muistot siitä civicistä jäi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Pari vuotta sitten käytiin ihmettelemässä Sulan alueella Tuusulassa Clio V6:sta o_O
Oli just sen näkönen, että se vehje on taskuraketti. Hintaakin oli ihan kivasti... En muista paljon, mut oli vähän silleen et "aika kallis kuitenkin"-fiilis.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kuten sanottu, ne Civicit eivät ikinä yltäneet eivätkä yllä arvostuksessa muiden tasolle :) Etupään vääntösauvajousitus oli aika jäpäkkä ja edesauttoi tosiaan puskemista. Mielestäni etupään rakenne oli kaikissa malleissa sama, peräpäässä saattoi sitten ollakin eroja korimallin mukaan. Minusta se oli moottoritiellä (silloisella mittapuulla!) ihan miellyttävä kulkine muuten, mutta tiheähkön välityksen takia meteliä oli aika lailla.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:Aiheesta vähän sivuun ; kuullostaa kyllä käsittämättömän hienolta tällänen pikku lohko kasi.
Nää kuullosti jo Goodwoodissa huikeilta, ja nyt tämä Alan Mann Racingin #003:nen SPA:sta kuunneltuna, ai että sentään. Voisin harrastukseni kierrellä tollasella autolla historiikki kisoja.... :-D
https://www.youtube.com/watch?v=WCMvXpG ... X2Fb1YViCQ
Oijoi. On hienoa.

Tässä on petroliciouksen mustääng:
http://petrolicious.com/this-ford-musta ... -racehorse

Hienot on äänet tässäkin autossa. Ja hieno yhteinen historia tällä autolla tuon juipin kanssa.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

Isola kirjoitti:Kuten sanottu, ne Civicit eivät ikinä yltäneet eivätkä yllä arvostuksessa muiden tasolle :) Etupään vääntösauvajousitus oli aika jäpäkkä ja edesauttoi tosiaan puskemista. Mielestäni etupään rakenne oli kaikissa malleissa sama, peräpäässä saattoi sitten ollakin eroja korimallin mukaan. Minusta se oli moottoritiellä (silloisella mittapuulla!) ihan miellyttävä kulkine muuten, mutta tiheähkön välityksen takia meteliä oli aika lailla.
Itseasiassa joku ysäri-civikki on kovassa suosiossa japanissa. Pääasiassa hyvän ajettavuuden ja hyvän tehopainosuhteen takia ne on oikeasti ripeitä katuautoja. Joku tietty porukka ei muuta käytäkkään kuin noita civikkejä, ne ajaa jotain laittomia katukisoja niillä ja uunottaa poliiseja. Japanissa on edelleen voimissaan undeground autokulttuurit. Ne autot kerää arvostusta joista saa tehtyä entistä nopeampia värkkejä järkevällä rahalla omassa autotallissa--->siksi japanilainen sporttiauto on yleensä "vähän" ylirakennettu tehtaalta lähtiessään.

Henkilökohtaisesti meh auto tuo kivikki. :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hyvä kun palautit keskusteluun rotia! Täällä jo juteltiin jostain Hjundai Kivikeistä. Jestas.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Timbal kirjoitti:Mulla on 1998 Rellu Megane 2,0 16v. Heppoja n. 147, kulkee kiihkeämmin kuin 2,0 JTS. Ajossa on kuin mikroauto.
Perus Megane tuolta aikakaudelta kuin mikroauto? Ajoin joskus noihin aikoihin sattuneesta syystä toistuvasti parillakin Megane Coupella - molemmat 1.6 padalla - enkä kyllä moista ollut aistivinani. Lähinnä mieleen jäi, että saman aikakauden Bravo oli ihan eri tasolla ajattevuudeltaan.

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Parilitraisella Meganella viimevuosituhannella ajanut. Jos on pirteämpi kuin JTS, silloin pitää korjata JTS.

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Minusta ei ole lainkaan kummallista pitää neljännen sukupolven (1987-1991) Civicciä old skoolina vuonna 2016. Wikipedian mukaan tässä mallissa oli muuten tarjolla ensimmäistä kertaa B16A kone. Kuka muistaa nähneensä moisen vehkeen liikenteessä viimeisen vuoden sisään?

Kuva

Vtec just kicked in yo!
Tein itse - säästin

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Itse ajoin opetusluvin ajokortin lasiperä-Civicillä, - perheemme tuolloisella kakkosautolla.

Meidän viha-rakkaussuhde jatkui tämän jälkeen vielä 7 vuoden ajan, viimeiset 5 vuotta omassa omistuksessani.
1,5 l moottori sopi kevyeen autoon kuin nenä päähän ja tämä oli vaihteensiirron ja mikroautomaisen ohjauksen ohella tämän panomiehen liikuttimen niitä plussapuolia. Harmi, ettei vetelä, mutta muuten kovin kova alusta oikein jaksanut aina vauhdissa mukana. Nopean ohjausliikkeen piti olla hyvin rajattu, jotta pystyi välttämään massiivisen aliohjautumisen, eikä nopean ajon pahaa vaappumista voinut pitää mitenkään suunniteltuna ominaisuutena.
Mutta kuitenkin tuota pikkuautoa on välillä jopa ikävä, ja muistot ovat vähän kuin intistä, -vain ne mukavat asiat jäävät mieleen.

edit: myin tämän eteenpäin jollekin opiskelijatytölle hyvin palvelleena ja 347000 km ajettuna vuonna -98. Tulihan tuolla tahkottua.

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita 8) .
Liitteet
P1070320 (2).JPG
P1070320 (2).JPG (262.9 KiB) Katsottu 12407 kertaa

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Tuossa lähipellolla on tuollainen, osin palanut. Tuo sinun on kyllä hieno!

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja tsav »

peksu kirjoitti:Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita 8) .
Minulla oli ensimmäinen auto tällainen, kullan värinen beessillä sisustalla. Tuli sitten heikolla hetkellä myytyä 18 vuoden jälkeen. Hienoja muistoja jäi paljon. Eräskin joulu lähdettiin tapaninpäivänä Kajaanista Oulua kohden. Pakkasta sellaiset rapiat -25C. Paltamon katuvaloissa appari kaivoi keskikonsolista lämpömittarin ja totesi, ettei ole enää kuin -10C, sisällä. :shock:

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja peksu »

Testattiin meidän Mantan talviominaisuudet nyt loppiaisena. Kankaanpäässä aamulla -29 ja auto seissyt yön yli ulkona juhlapaikan pihassa. Kolmen sekunnin starttauksella käyntiin ihan normaalisti. Paikalliselle huoltoasemalle ajettiin tankkaamaan, niin "Esson baari-jengi" nurkkapöydässä hiljeni kun menin kassalle maksamaan. Oikein piti päästää leveä hymy heille :mrgreen: ; piha kun oli täynnä tyhjäkäynnillä rouskuttavia vanhoja Toyotia ym.

Lämpöä riitti oikein hyvin; nollan pysähdyksen taktiikalla ajettiin Helsinkiin. Etupenkeillä tarkeni puolen tunnin ajon jälkeen oikein hyvin ja lämpö otettiin vain patopaineella jalkatilaan suunnattuna. Takapenkin tavarat kyllä oli aika viileitä vielä perille päästyämmekin...

Kuvassa Manta kotona pakkasella ajon jälkeen :wink: .

Huomatkaa muuten läpivirtaustuuletuksen toimivuus; takaikkunakin lähes täysin kirkas sisäpuolelta :shock: .
Liitteet
Manta Kankaanpäästä tulon jälkeen loppiaisena 2016 pakkasta 29 astetta 003.jpg
Manta Kankaanpäästä tulon jälkeen loppiaisena 2016 pakkasta 29 astetta 003.jpg (267.77 KiB) Katsottu 12338 kertaa

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

peksu kirjoitti:Tällaisella "sporttisella perheautolla" meillä ajellaan kesäisin.
Tällä saa hyvin peukutuksia ja juttukavereita 8) .
Joo tuo on kyllä nätti. En ihmettele yhtään. :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

Tuossapa on bemaria parhaimmillaan:
http://petrolicious.com/this-bmw-2002-i ... ed-pumpkin

4 sylinterinen, KEVYT, hauska ja nätti. Kuulostaa makealta! Näitä saisi vielä ihan järkirahalla :idea:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja V6 »

Portti kirjoitti:


Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
kaverilla oli lainassa tommonen kun tulivat suomeen, olin pari kertaa kyydissä, puksun essolla joku lippishemmo olis halunnu heti skabaamaan, hieno yksityiskohta oli sivulla olevat flektit jotka jäivät hyvin pauhaamaan kun jätti sen parkkiin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Testi. Elvis Kiulun ratissa.
Kuva
Ride on!

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Timbal »

"Perus Megane tuolta aikakaudelta kuin mikroauto? Ajoin joskus noihin aikoihin sattuneesta syystä toistuvasti parillakin Megane Coupella - molemmat 1.6 padalla - enkä kyllä moista ollut aistivinani. Lähinnä mieleen jäi, että saman aikakauden Bravo oli ihan eri tasolla ajattevuudeltaan."

-Tazio"

Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

V6 kirjoitti:
Portti kirjoitti:


Joo, tuollainen Clio V6 on kyllä hieno. Itselläkin jäänyt elävästi mieleen kylmätyypit moisesta silloin kun nuo olivat uusia. Ajamaan ei valitettavasti päässyt. Oli muuten näytillä ihan suomalaisessa Rellu-liikkeessä.
kaverilla oli lainassa tommonen kun tulivat suomeen, olin pari kertaa kyydissä, puksun essolla joku lippishemmo olis halunnu heti skabaamaan, hieno yksityiskohta oli sivulla olevat flektit jotka jäivät hyvin pauhaamaan kun jätti sen parkkiin.
Joo ite oon nähnyt näitä pari kappaletta, hopeisia olleet aina. Varmaan sama auto jopa mistä näistä tietää.
Kuuluu sarjaan Renault Sport Spider.
Kuuluvat sarjaan Tahtoo.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Olen tehnyt karmean virheen ja unohtanut tästä Topikista tämän auton!
Porsche Carrera GT:n!
Kaveri eilen tekstaili Tukholmasta, että "oho FCK....Carrera GT!".
Hetki ja tuli kuva puhelimeen, on se punasena ihan NÄTTI. Keltasena Perfecto.!

Siinä vasta lajinsa viiminen edustaja, voi sanoa aika pitkälti näin!
Kevyt, manuaali, vapari Veekymppi, jossa Le Mans tausta. Voisi melkeen sanoa, että "kadulle kesytetty pata" ja siinä on riittävästi ruutia eikä avustimia. Hitto. Loistavaa.

Kuva

CGT on kiva kyllä. Mutta ehkä mä silti tahtoisin tämän. 993 Carrera Club Sport RS:n. Aina ollut 993 Fani. Siron kauniit muodot hivelee silmää ihan perus versiossakin. Saati sitten tällänen racespeck katuversio!
Onhan tästä GT2:nenkin, mutta siinä on muistaakseni ahdettu kattila.
Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Timbal kirjoitti:
Kyse siis ei ole mistään perus-Meganesta vaan 2.0 16v -mallista. Vähän eri asia, tule kokeilemaan.
Sivistä miestä? Miten tuo siis eroaa samanikäisestä 1.6 coupesta? Muuta kuin voimansiirron osalta?

-Tazio

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Tehoa on n. 147 hv ja jäykkä matalampi alusta.

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Eikä tästä tämän pitempää laulua. Roger.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring". "Kaikkihan ne tuntuu mikroautoilta jos ei ole kuin perhevessoilla ajanut" totesi yksi MR2-kuski.

Eilen tein kevään luontoteon, käynnistin old skoolin talven jäljiltä ja ajoin pienen lenkin tossa omalla tiellä. Joutsenten pesintä varmaan häiriintyi tossa järvellä, sen verran oli meteliä kun ei tahtonut aluksi tasaisesti käydä... Vitsit. Enpä muistanutkaan miltä hyvä kaasunvaste tuntuu :mrgreen: Oijoi!

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

LVA kirjoitti:"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring".
Samaa mieltä tästä, yleisellä tasolla ottamatta kantaa 16V Meganeen ku en oo moista koskaan koittanut. En nyt tuota omaakaan kesälaitetta tuolla adjektiivilla luonnehtisi, vaikka suhteellisen tarkka ja nopea liikkeissään onkin.
^Onko sulla joku möly-putki siinä? pääsiäisenä kun kuuntelin kaverin MkIV:tä niin enpä pikku matkan päästä olisi tiennyt mokoman edes käynnissä olevankaan, jos ei olisi putken päästä höyryä puskenut. Melko kuiskaava kutonen joutokäynnillä... :)
Mikä piru sieltä taas on rikki?

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

-TTY- kirjoitti:
LVA kirjoitti:"Mikroautomainen ajaa" on yhtä yleisesti väärinkäytetty termi kuin "Grand Touring".
Samaa mieltä tästä, yleisellä tasolla ottamatta kantaa 16V Meganeen ku en oo moista koskaan koittanut. En nyt tuota omaakaan kesälaitetta tuolla adjektiivilla luonnehtisi, vaikka suhteellisen tarkka ja nopea liikkeissään onkin.
^Onko sulla joku möly-putki siinä? pääsiäisenä kun kuuntelin kaverin MkIV:tä niin enpä pikku matkan päästä olisi tiennyt mokoman edes käynnissä olevankaan, jos ei olisi putken päästä höyryä puskenut. Melko kuiskaava kutonen joutokäynnillä... :)
Ei ole, pitäisi olla yksi hiljaisimmista putkista mitä jälkiasenteisena saa. Mutta kauan seissyt ja huono bensa+kylmä kone niin ei meinannut tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä--->jonkin aikaa kierroksia ja melua jotta homma alkaa pelaa. Sitten kun kone lämpenee niin melutaso rauhoittuu normaaliksi. Joutokäynti lämpimällä koneella on kyllä melko hiljainen. "Himpun" verran harmittaa kun nämä kutvoset on käytännössä kuollut pois uudemmista autoista :(

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja tsav »

Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

tsav kirjoitti:
Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.
Ainoa huoli le manssissa on se, että miten saa kaljat pysymään kylmänä :mrgreen:

Lunta on tullu jonkin verran pitkin viikkoa, joten kesäauto on vielä telakalla. Vähän masentaa :silly:

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

tsav kirjoitti:
Pavunlaskija kirjoitti:Goodwoodista oli puhetta, mut onko kukaan käyny kattomassa vanhoja ralliautoja esim Eifel Rallye Festivalilla, Legends Boucles de Spassa tai Italiassa? Mietin vain että olisko suosituksia mihin tuollaseen "fiilistelyralliin" kannattas menna katsomaan, jos meinaa mennä? Ollaan mietitty että joku tuommonen olis kiva keski-ikästen virkistymisreissuna 8) Tälle vuodelle alkaa kaikilla kalenteri olla aika loppuunmyyty, mutta ens vuodelle olis hyvin aikaa alkaa suunnittelemaan.
Eiköhän nuo kaikki ole Suomesta päin katsottuna hienoja tapahtumia. Mille Miglia voisi olla myös yksi vaihtoehto.

Ei muutakuin valitsee itse kiinnostavimman ja lippuja ja lentoja varaamaan. Ja sitten reissun jälkeen kokemuksia esille. Itsellä oli tälle vuodelle vaihtoehtoina LeMans classic tai Goodwood. Tuo LeMans olisi varmaan hieno kokemus, mutta ei enää tällä iällä pysy hereillä koko viikonloppua yötä päivää. Goodwoodin eduksi vaakakupissa kallistui yötauot tapahtumassa ja että rata on sen verran lyhyt, että autot näkyy miltei koko kierroksen yhdeltä katselupaikalta toisin kuin LeMansissa. Ensi vuonna harkinnassa Silverstone classic.
Meidän poppoolle ralli on lähempänä sydäntä. Onhan nuo klassikkorata-autot hienoja, mutta ensin pitäisi päästä rallia katsomaan. Ratakisoista on joskus pohdittu Nurnburgringin 24h kisoja ja isoa kasaa kaljaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo Goodwood on kyllä sellanen mekka, että oksat pois. Se mitä esim. Le Mans Classic on, on varmasti yhtälailla iso mekka.
Goodwood ainakin Members Meeting ja Revival hienois on mun mielestä siinä, että ne autot ajaa 10-20min pätkiä, saat nauttia
vanhan ajan menosta ja näät ja kuulet ne autot monta kertaa yhden harjotuksen, aika-ajon tai kisan aikana.
FOS on varmasti petrollipäiden mega juhla. MUTTA ne ajaa vaan yhden kerran nenän edestä.
Itse diggaan tästä vanhan ajan kilpailu meiningistä, kun niillä oikeasti ajetaan lujaa ja sladissa.

Tässä muuten pieni raapasu GT40:sistä Members Meetingistä.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... 20.3.2016/

Kuva

:-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ja tuola Goodwoodissa kyllä ihan oikeasti tuli sellanen fiilis, että yhtäkkiä Miura näyttää tylsältä. Jotain puuttuu.....
Paitsi se hieno V12.
Ja olen edelleen samaa mieltä. GT40 MKI:sessä on kaikki kohallaan. Ihan kaikki.


1965 GT40 MKI chassis P/1022
Kuva

1967-1969 Lamborghini Miura P400 (S)
Kuva

Noh nämä on näitä mielipide kymysyksiä....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Berliinissä jos tulee ikinä pyörittyä, niin kannattaa käydä Meilenwerkin "automuseossa". Ulkoa päin sellainen rumannäköinen teollisuushallia muistuttava iso tiilikasa. Museohan on väärä sana, koska säilytysakvaarioissa ja käytävillä on autoja eikä paikka ole varsinainen museo. Kesäviikonloppuisin omistajat saattavat hakea autoja ajoon jolloin niitä näkee liikenteessäkin.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitä :-D Vuonna 2010 kun kävin niin yhdessä kaupassa oli vain kaksi autoa myynnissä. Aito GT40 ja joku 20-30 luvun kilpuri. Kun kysyin saako GT:n luona ottaa kuvia, niin liikkeen vanhan omistajan vastaus oli että "Joo tottakai. Kattele autoo vaan ihan oman mielen mukaan." :shock:
Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Pavunlaskija kirjoitti:Berliinissä jos tulee ikinä pyörittyä, niin kannattaa käydä Meilenwerkin "automuseossa". Ulkoa päin sellainen rumannäköinen teollisuushallia muistuttava iso tiilikasa. Museohan on väärä sana, koska säilytysakvaarioissa ja käytävillä on autoja eikä paikka ole varsinainen museo. Kesäviikonloppuisin omistajat saattavat hakea autoja ajoon jolloin niitä näkee liikenteessäkin.
Meilenwerkissä on myös pieniä autokorjaamoja ja autokauppiaita. Sellaisia kohtuulliseen kalliisiin autoihin keskittyneitä :-D Vuonna 2010 kun kävin niin yhdessä kaupassa oli vain kaksi autoa myynnissä. Aito GT40 ja joku 20-30 luvun kilpuri. Kun kysyin saako GT:n luona ottaa kuvia, niin liikkeen vanhan omistajan vastaus oli että "Joo tottakai. Kattele autoo vaan ihan oman mielen mukaan." :shock:
Paikkana Meilenwerk oli sellainen, että jopa emäntäkin tykkäsi kierrellä siellä.
Mikäs tuon tilanne nyt on? Olikos niillä jokin jättihanke, sen myötä jonkun yritysosan konkurssi ja toiminnan tila nyt epävarma?? Kannattaa varmaan varmistaa ennen kuin lähtee.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Peukkua tälle. Eikös se lö määns leffa tehty juurikin näillä autoilla? Oli kyllä varsin nautinnollinen elokuvakokemus.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

LVA kirjoitti:
S_A kirjoitti:Jooh jos on kiinnostuneita, niin tässä ois Members Meetingistä parit Group vitoset. Lisää on tulossa kuvia kyllä vähän detailimmin...
Anyway ; oli kyllä suuri kunnia nähdä nämä autot. Todellisia kilpa-autoja, jotka muuttivat kaiken tulevaisuutta ajatellen.

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... rts+Cars+/
Peukkua tälle. Eikös se lö määns leffa tehty juurikin näillä autoilla? Oli kyllä varsin nautinnollinen elokuvakokemus.
Kyllä tehtiin! Useampi eri yksilö oli mukana, niin Ferrareista kuin Porsseistakin.
Huikeita autoja.
Voi vaan kysyä, ajaisitko sinä tällä autolla Le Mansiissa yöllä 350kmh+.... :-D

Tässä muuten IWC Track Moment. JOka oli itselleni kyllä aika uniikki hetki.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... ck+Moment/

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja tsav »

Noita hopeanuolia oli 2012 paljon Revivalissa. Ja perjantaina ajoivat aika rivakastikin. Sunnuntaina oli jo sitten ohjeistettu rauhallisuuteen.
hopea1.jpg
hopea1.jpg (171.82 KiB) Katsottu 10821 kertaa
hopea2.jpg
hopea2.jpg (230.37 KiB) Katsottu 10821 kertaa
autounion.jpg
autounion.jpg (206.15 KiB) Katsottu 10821 kertaa

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja tsav »

Tässä vielä pari muistelukuvaa 2012 vuodelta.
Fefen 250 oli 24 kpl yhtäaikaa radalla.
fefet.jpg
fefet.jpg (231.74 KiB) Katsottu 10817 kertaa
vanhat formulat
autot.jpg
autot.jpg (152.78 KiB) Katsottu 10817 kertaa
Ja jos lentokoneet ovat lähellä sydäntä, niin tässä laskeutuminen yleisön yli, tietenkin.
kone.jpg
kone.jpg (190.19 KiB) Katsottu 10817 kertaa

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Goodwood..... :-D
"You have to experience it - at least once in the life time. It's not just the cars..it's all these People..Drivers...Teams..Cars...Atmosphere......."....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja S_A »

Goodwoodista lisää vanhan liiton tavaraa. 80-luvun alun Maaefekti autot!
Näissä oli ääntä kyllä. Loistavaa.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPAH ... from+80's/

Ainiin, ajaisitko SINÄ tällä esimerkiksi Spa:ssa lujaa, hakien kymmenyksiä pois kierroksista....?
(I don't think so....?) :-D
Kuvissa on siis Keken MM auto 1982. Tai siis yksi niistä sen vuoden rungoista...
Kuva

Kuva

Kuva

:D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: The Old Skool Stuff

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Hyvä numero autossa. Seuraavana vuonna olikin Ykkönen.

https://www.youtube.com/watch?v=wkgV-CgOc-k

Startti ja 1.17. Menoa meininkiä! :-D
Ride on!

Vastaa Viestiin