Rauta kylmää - miehet kovia?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Ei pitäisi vetää noita ulkomuistista. Ray-poju on 182 cm pitkä ja painaa 167 kiloa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

The Gift vei sitten Mr O:n, viidettä kertaa putkeen.

Symmetrinen ja massiivinenhan tuo on, mutta olisin silti halunnut nähdä myös Greenen line-upissa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Heathiä en oo oikeestaan seurannut. Hyväkuntoiselta näyttää! En kyllä ollut ees huomannut karkeloiden olevan päällänsä... http://m.bleacherreport.com/articles/25 ... phil-heath

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tazio kirjoitti:Uudessa Power Magazinessa on haastattelussa R Williams niminen nuorukainen. Tämä IPF Classicin maailmanennätys-mies vetää peruskuntokautensa 5x5 templatella. Näyttää siis toimivan aikakin tuolla 180cm/150kg veijarilla

-Tazio
Kyllähän tuolla kelpaa. Sen saa toimimaan juurikin niin tehokkaasti, kuin itse haluaa/jaksaa/yrittää. Sanoisin että kokeilemistani ehkä paras ohjelma ja noita on tullut rutattua läpi ties kuinka monta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jaahas, näyttää tuo painon putoaminen vihdoin pysähtyneen. Voimaton ja hentoinen on olo edelleen, mutta puntari on nyt viikon näyttänyt palttiarallaa 112. Ehkä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu :)

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^112, kroppa hälyttää apua? ;)

Syksyn tavoitteista yksi ruksattu, onnistuu kyykyssä samat sarjat samoilla painoilla kuin penkissä - suht iisisti jopa! (ihmeteltävää salin crosfittaajille: "aika kovat raudat sulla kyykyssä!" - voi helvetti, tarvinnee vaihtaa treenipaikkaa...) :roll:
Tänään jatkuu marssi kohti penkkirautoja, puoltoistamarkkaa here I come! (Jos laittais viimiseen settiin kolmekymppiä tankoon ja kattois kuinka äijän käy!)
- Hmm, nyt kun oikein miettii, niin tässähän on se vaara että pilaan tuon ainoan onnistuneen syksyn tavoitteen... :(

Nöyrästi eteenpäin, oikeaa tavoitetta kohden (vaimo sais lakata nauramasta mulle ja mun nykykunnolle - akkaa ei vähemmän ilkeäksi taida saada...)! :wink:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

kokeilin eilen tuota 5x5 metodia osana reeniä kun oli tissi+haukka päivä.

penkki 5x5, vinopenkki 5x5, dipit 3x10, flyes 3x15; leuat kapealla 5x5 lisäpainoilla, hauiskääntö 5x5, scott 2x10, zottman-hauiskääntö 2x10.

Nyt vähän aristaa paikkoja 8)

E:mainttakoon nyt vielä, tarkoituksena oli varioida nykyistä treeniä tuolla tyylillä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tissi&haba treeneistä puheenollen (tällanen kuva tuli vastaan):
Liitteet
Leg day.jpg
Leg day.jpg (39.66 KiB) Katsottu 8265 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noi jalat kuuluis kyl vitsiketjuun :D chicken legs

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei voi olla aito, eihän :crazyeyes:

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kai tuossa nyt on vähän Photoshop laulanut. Toivon ainakin

Tänään Iltapulussa oli joku lätkäjantteri jolla oli kai jollain tapaa verifioitu 175 etukyykky. Kova tulos jääkendoilijalle!

EDIT: jaa, ei kai kiekkoilijoiden etukyykky ole samanlainen pohjenousu kuin heidän 'kyykkynsä'?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tazio kirjoitti:EDIT: jaa, ei kai kiekkoilijoiden etukyykky ole samanlainen pohjenousu kuin heidän 'kyykkynsä'?
Eikös noi kaikki taida olla? Kyykyt on jotain 1/6 rom yms.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Oon tässä käynyt terapiassa säännöllisesti - fysioterapiassa - ja eilen selvisi ehkäpä juurisyy selän ongelmiin. En osaa kyykistyä. En salilla enkä elämässä yleensä!
Nyt treenataan sitten oikeaoppista polvien koukistamista. (Oon työntänyt polvet liian eteen, jolloin alaselkä pyöristyy ja altistaa välilevyvammoille.)
- Ilmeisesti pitäis pystyä näkemään varpaankärjet polvien yli kun menee kyykkyyn. Meinaan kaatua perseelleni noin toimiessa, mutta vakuuttavia perusteluja kyllä löytyi asialle. Hiukan nolottaa, kun oon mielestäni ainakin ollut ihan taitava ruumiini hallinnassa (kamppailulajitausta suht vahva, tai kai mun talentti oli enemmän iskunkestävyyden puolella...) Toki tämä selventää hieman ikiaikaista vinoumaa yhteistuloksen muodostamisessa (ja siinä että jalkojen apuliikkeet on kyllä ihan painoilla tehtyjä, mutta kyykkyyn tai vetoon voimantuotto on aina ollut vähän niin ja näin). Opetellaan - tänään alkaa uusi elämä ihan painojen kanssa tehtävään kyykkyyn! (Ei mitään malmeja sentää kasailla hartioille, katotaan ny tekniikkaa sitten - ihan videoinnin kanssa.)

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Hmm, kerro miten tuo etenee.

Noin lähtökohtaisesti tuo kuullostaa mielestäni kyllä erittäin oudolta. Usein tuon tyyppistä kyllä näkee meikki & fitness tyypin julkasuissa.

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ei ainoastaan kuullosta oudolle, vaan myös tuntuu oudolle. Asento on #gayclubdancer - berberiä pystyssä, selkä notkolla. En oo vältsisti täysin vakuuttunut, mutta olen vapauttanut mieleni tällekin mahdollisuudelle (on hiukan välillä kipee toi selkä, joten oon valmis kokeilemaan vaikka kansantanhuja/serkkuja, jotta pipi menee pois)!

Asian pihvi taitaa olla kuitenkin nyt se, että Tazio lukee meikki & fitnessiä! :mrgreen:

(Raportoin kuin homma sujuu, kunhan saadaan datapisteitä kasaan...)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

Selässähän kuuluu olla luonnollinen pieni notko

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

lerppu kirjoitti:
Asian pihvi taitaa olla kuitenkin nyt se, että Tazio lukee meikki & fitnessiä! :mrgreen:
Parturissa joskus, ja vain artikkeleiden vuoksi! Sama tuon Spandex Magazinen kanssa

EDIT: en siis väitä, että polvien oikea asento olisi merkittävästi varpaiden etupuolella. Kyseenalaistan vain noin vahvan yleisväitteen. Väitän nimittäin, että polvi väistämättä työntyy varpaiden etupuolelle jonkin matkaa.Kehon koko, välityksen, liikkuvuus, jalkojen asennon leveys ja tangon asento kaikki vaikuttavat siihen kuinka pitkälle. Asiaa voi tutkia vaikka oheisen avulla:

https://www.youtube.com/watch?v=gzmsMuu8wWM

IPF Classic (raw) maalimanmestaruuskisat Salossa tänä vuonna. Nuo jätkät saattaat tietää jotain mm. kyykkäämisestä

-Tazio

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tää pappa rupeaa taas pikku hiljaa olemaan back..alkuvuoden kolmen kuukauden pitkittyneestä
vatsataudista on enää muisto jäljellä. Verikokeissa ei löytynyt silloin mitään mutta vatsa oli
jatkuvasti kipeä, yleiskunto huono, hengästytti portaissa etc. Voimataso putosi ainakin 10%
vaikka pystyin treenaamaan. Nyt olen kesän pystynyt treenaamaan hyvin ja voimatasot palanneet
ennalleen. Pitää käydä verikokeissa ihan vaan mielenkiinnosta...luulen että on arvot paremmat.

Penkissä olen löytänyt sopivan treenityylin josta palutuu paremmin kuin ennen.
Kerran viikossa penkkaan niin että teen kolmosia 3-4 sarjaa, pysäyttämällä.. Aiemmin en
ole stopilla tehnyt kuin kisoihin valmistautuessa parissa treenissä, ykkösiä. Smulterhan kehuu että
stopilla tehtävät toistot kehittävät parhaiten voimaa..siltä tuntuu ainakin nyt. Tietysti kiinnityskohdat
on koetuksella.
Teen vuoroviikoin jalat maassa ja jalat penkillä - minulla ei ole suurta eroa raudoissa noiden välillä eli
periaatteessa kun olen jollakin raudalla tehnyt jalat maassa 3-4x3, teen seuraavalla viikolla jalat penkillä
samat sarjat. Tuo jalat penkillä pena palvelee hyvin voimapunnerrus-skaboihin treeniä. Jalat ilmassa
en nykyisin tee kuin ykkösiä lähellä kilpailua. Nuo kolmoset ei kerää happoa lihaksiin älyttömästi mutta
voima tarttuu. Apuliikkeinä smith-vinopenkissä nelosia tai vitosia, myös lisäpainodippiä
ja vipunostoja flat-penkillä. Toistot maximissaan 6. Sarjamäärä ei koko treenissä kuitenkaan mene yli
kymmenen koskaan. Välillä teen ketjuilla hieman eri tyyliin ja joka 4. tai 5.
viikko on muuten kevyt viikko mutta teen silloin pikkaisen nopeusvoimatreeniä.
Samana päivänä treenaan myös selän läpi. Penkin vastaliikkeiden tekeminen palauttaa ja pitää hartialinjan
tasapainossa.
Hierottamisen tarve on jäänyt paljon vähäisemmäksi aikaisempaan verratuna. Vaikka toistomäärät ovat
maksimivoima-osastoa, on lihasmassaa tullut lisää vaikka paino ei ole noussut yhtään..
Joulukuussa ajattelin käydä mittaamassa kondiksen HPV:n avoimissa mestaruuskisoissa - siellä sekä
maksimi -että toistovoimapena. Siellä useimmiten ihan menestyykin kun noita alle 83kg poliiseja ei hirveästi ole.. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Hienoa kuulla, että vaivat ovat selätetty ja treenin makuun on jälleen päästy! Toi on aina hienoa lukea, kun porukka tietää mitä tekee. Oikeasti. Netti on täynnä sankareita, jotka vetää penaa huonolla asennolla 56x5 sarjaa jonka jälkeen kävellään appelsiinit kainaloissa (vaikka se M-koon t-paita on siltikin liian suuri...). Ihan kiinnostukseta millaista nopeustreeniä harrastat? Ihan salilla, luonnossa, pyörällä, juosten, painoilla, ilman painoja vai mites? Itselläni näin talvisin aina jää pyöräily ja sen myötä hiitit vähemmälle, ni jotain pitäisi keksiä. Kuntopyörät salilla ei hotsita ja juoksurata muuttuu suksiladuksi talvisin joten sekään ei ole vaihtoehto.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ Penkissä nopeustreenaaminen on vielä aika kokeiluasteella. Sitä pitää tietysti tehdä ja varsinkin
tässä viittäkymppiä lähestyessä sellaista taistelua vääjäämätöntä vastaan.. :P
Teen nopeustreenejä penkissä kahdella tavalla.

1. Otan ensin alle loppuojennustreenin matalissa telinekorkeuksissa niin että tanko lähtee telineistä
liikeradan ns. kuolonkohdasta tai karvan ylempää...siitä suorille käsille. 4x3. Paino on 10-30 kg
isompi kuin mitä saisin rinnalta punnerrettua. Tämän jälkeen teen koko liikeradalla 4x3 toistoa
n. 50-60% painolla maksimiraudasta, mahdollisimman räväkästi. Minuutin palautuksilla.
Eli haetaan ensin hermotus yliraudalla ja sen jälkeen kevyt rauta lentää kattoon..
(tätä ylirauta-hermottamista näkee harrastettavan toistovoimapena-kilpailuissa ennen suoritusta)

2. Teen pelkän nopeusvoimatreenin 50-60% painolla, 6x3 toistoa, minuutin palautuksilla.

Näiden treenien jälkeen on aina varsin freesi olo, lihakset eivät ole pumpissa mutta tuntee silti käyneensä
jollakin rajalla. :P

Varsinaista muuta nopeustreeniä en tee paitsi nyt olen palannut nuoruuden harrastukseni tenniksen
pariin jossa kyllä tulee spurtteja paljon ja joka tekee hyvää yleiskunnolle...kun muuten olen hyvin
laiska mitään kestävyyttä vaativaa tekemään.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Oletko koettanut kumeilla nopeustreeniä? 9x3 vaihtelevalla otteella (kapea, normi, ylileveä), lyhyt palautus, tangossa 45- 55% ja sen verran kumia että loppuosa on reilusti enemmän tms.?

Omia kuulumisa sen verran, että hävinnyt kyykkysyvyys alkaa pikkuhiljaa löytyä. Tai no, sanotaan kohtalainen syvyys. Tuo kadonnut 1-2 tuumaa näyttää löytyvän saman verran leveämmästä asennosta. Ihan varma ole, mihin se alunperin hukkui, mutta koitetaan nyt sitten näin

EDIT: @lerppu: miten se selänkuntoutus etenee?

-Tazio
Viimeksi muokannut Tazio, 05 Loka 2015, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kiitoksia kysymästä, selkä edelleen vaiheessa...
- Terapeuttini sanoo, että ongelman ydin lienee vuosia jatkunut työn siirtäminen syviltä lihaksilta pinnallisille, isoille lihaksille. Lonkka ei pysy paikallaan. Nyt harjoitellaan liikuttamaan jalkoja silleen, että lonkka olisi stabiilimpi ja core ei vatkaisi. Oon kyykkykiellossa (tai siis ei ole kuulemma selkäturvallista reenailla voimia nyt, kun voimantuottokin on kuulemma kyseenalaista väärillä asennoilla).

Noh, penkkipäivää sitten silti tänään suht kovilla malmeilla olisi tarkoitus vatkata!

Apropos:
- Silverine, mainitsit vastalihasten samana päivänä treenaamisen avaimena hartialinjan ryhdikkyyteen.
Tämä mielessä pitäen olisiko toimiva ajatus: 1) Rinta/selkä 2) jalat 3) olkapäät/ojentajat & haukkarit ?
Kun olen tuon lentopallon lyömisen lopettanut, taitaa olla syytä käydä 3xviikko salilla ja olen avoin "uusille tuulille" ohjelmassani. (Nyt "push/pull" jako, aiemmin 1) tissi/haukkari/ojentaja 2) jalat 3) selkä/olkapäät.)

PS. Mukava kuulla että Tazion berberi käy kyykyssä taas mieluisalla etäisyydellä lattiasta!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

Shuttle kirjoitti:^Hienoa kuulla, että vaivat ovat selätetty ja treenin makuun on jälleen päästy! Toi on aina hienoa lukea, kun porukka tietää mitä tekee. Oikeasti. Netti on täynnä sankareita, jotka vetää penaa huonolla asennolla 56x5 sarjaa jonka jälkeen kävellään appelsiinit kainaloissa (vaikka se M-koon t-paita on siltikin liian suuri...). Ihan kiinnostukseta millaista nopeustreeniä harrastat? Ihan salilla, luonnossa, pyörällä, juosten, painoilla, ilman painoja vai mites? Itselläni näin talvisin aina jää pyöräily ja sen myötä hiitit vähemmälle, ni jotain pitäisi keksiä. Kuntopyörät salilla ei hotsita ja juoksurata muuttuu suksiladuksi talvisin joten sekään ei ole vaihtoehto.
Vielä hauskempia on ne sällit jotka vetää salilla liian isoissa housuissa(chicken legs) ja liian pienessä paidassa, monesti s tai m koon kaverit, pientä paitaa viimeseen saakka.

Kolleega suositteli lesmills grittiä, vois olla aika kova vaikka ryhmäliikunta on imo vähän enempi tytöille :D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tazio kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:On vaarallisempaa nivelelle tehdä "loppuun" 1-3 toiston sarjoja 90-100% painoilla kuin oikein mitoitettu sarja 8-10 toiston sarjoja 75-85%. Kummassakin tilanteessa lihas rasitetaan maksimiin, mutta ensimmäisessä esimerkissä loukkaantumisriski on suurempi niin yhtäkkisesti kuin pitkässäkin juoksussa. :)
Hyvää tekstiä. Tähän kuitenkin kaipaisin vähän dataa. Löytyisikö?

Oma bro-science kun väittää, että kokeneen harjoittelijan - ja pätee kyllä noviisiinkin. Se, hyötytykö noviisi tuosta kuinka paljon on sitten toinen juttu* - 90% ykkönen ei juuri ole 85% kymppiä vaarallisempi. Ehkä jopa päinvastoin

Otetaan esimerkiksi joku helppo tasaluku, vaikka kahden markan kyykky - kyykky koska se on jo vaarallisena ilman siteitä mainittu (toinen ihmettelyn aiheeni).

Eli ykkönen tai kakkonen 180:llä on kylmempää kyytiä nivelille ja jänteille kuin kymppi 170:llä?

Vähän epäilen, että tekniikka hajoaa pitkässä sarjassa käsiin aika monella ja pientä butt winkkiä, eteenpäin kaatumista ja muuta alaselällä runttaamista ilmenee helpommin kuin tuossa ykkösessä tai kakkosessa.

Ja joo, otin tuosta ne kärjistetyt ääripäät tarkoituksella ;)

Tämä siis mielipide. Dataa en väitä käsillä olevan, oisko sulla?

* se, onko näin lyhyistä sarjoista merkittävää hyötyä muille kuin voiman ostajille on sitten vielä oma lukunsa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Mä olin jo unohtanut koko ketjun ja koko aiheen :-D

Se "kylmä kyyti" paikoille ymmärtääkseni tulee tosiaan siitä että mitä rajummat raudat niin sitä heikommin työlihas ja apulihakset pystyvät pitämään nivelen täysin kohdallaan vaikka tekisi rauhallisesti ja oikein ja nivelpinnat painuvat muutenkin kovemmin toisiaan vasten. Nivelpinta kestää vähän yksilön saamista geeneistä riippuen x-määrän rasitusta ja sitten nivel on lopussa. Eikä nämä välttämättä heti näy. Ja lämmittely vaikuttaa paljon. Monet kovat kyykkääjät ja penkkaajat tekee alkuun pelkällä tangolla sarjoja jotta nivelet ja jänteet on valmiina. Sitten katsoo kun amatööri tulee salille ja pyörittelee käsiä, laittaa tankoon 70Kg ja tekee perään 90kg sarjat. Jonkun paikat voi kestää, mutta suosittelisin 2-3 pitkää tankosarjaa ja väliin vielä vaikka 50kg. Kuntopyörän polkijat on erikseen, se ei paljon lämmitä jos aikoo yläkroppaa treenata :roll: Kyykkyynkin teen itse mieluummin kevyitä kyykkyjä, mutta kaiketi enempi makuasia. Myöskään voimakkaita venytyksiä ei pidä yhdistää mihinkään kovaan lihasharjoitteeseen koska se laskee lihaksen maksimivoiman tuottoa ja altistaa vammoille. Sitäkin näkee paljon. Venyttely on hyvä asia, mutta se pitäisi tehdä ihan erikseen vaikka välipäivänä.

Tuo 170 vs 180 kyykky on aika kova esimerkki. Vetääkö joku oikeasti 10 toistoa 170kg jos 180 tulee 1 tai 2? Jos ajattelee itseä niin 140 penkki maksimi tarkoitti ehkä 115kg-120kg kymppiä. Reilumpi kyykky esimerkki olisi ehkä 150-max160kg*10? Mutta jos otetaan nyt ääriesimerkki niin mies kaatuu pihalla ja ottaa kädellä vastaan. Kiertäjäkalvosin menee kerrasta poikki. Sama mies tekee 6-8 toiston sarjoja maksimilla mihin pystyy 4 kertaa viikossa. Meneekö kiertäjäkalvosin poikki? Tai jos köyden pätkää nykii 1 kerran täysiä tai 10 kertaa puolitosissaan. Tai keihäänheittäjä tempaisee täysin kerran vs. kymmenen puolikovaa lämmittelyheittoa.

En tiedä osaanko heittää tähän linkkiä mistä katsoa, mutta olen kyllä jostain opuksesta lukenut asiasta (olisiko ollut Sakari Selkäinaho, penkkipunnerrus tai Timo Erämetsä/Peter Grönfors, Massaa! Voimaa!) lisäksi olen sen omalla kohdalla todennut miten kivut ja säryt loppuivat kun lopetin maksimi ykköset ja pyramidi sarjat, mikään järkevä määrä lepoa ja tai lämmittelyä ei itseä auttanut vaan kivut palasivat nopeasti kun aloitti treenin uudelleen (Ja väitän tekniikkani olevan puhtaampi kuin 90% salilla kävijöistä), Yhden paikallisen salinpitäjän kanssa asiasta jutellut (joka varoitteli että yli 90% kuormia pitäisi käyttää hyvin harkiten ja maltilla), ja olenpa työnkin puolesta keskustellut urheilusta ortopedien kanssa (itse en ole lekuri). Toki kovalla toistomäärällä ja/tai riittämättömällä levolla, tai näiden yhdistelmällä voi tulla sama tulos pidemmän ajan kuluessa, mutta puhun nyt vamman todennäköisyydestä. Ja suolan kanssa toki mun jutut, tämä on empiiristä tietoa, aiheesta lukemista, muiden seuraamista, jne, jne.

Oman kokemuksen ja tiedon pohjalta en kuitenkaan suosittele ainakaan jatkuvaa 90-100% painoilla treenaamista. Varsinkin kun hyvinkin erilaisilla ohjelmilla voi saada samat tulokset, aina ei kannata riskeerata ihan tappiin menemällä. Varsinkaan amatöörin. Tästä löytyy esimerkkejä helposti miten tuloksia voi tulla aivan uskomattoman erilaisilla treeneillä. Venäjän Alexander Vorobiev harjoitteli(lee?) kuulemma penkkiä 10 kertaa viikossa, mutta 60-85% maksimista eikä koskaan loppuun asti. Ja miehellä taitaa olla useita EM ja MM titteleitä. Jenkki Rick Weil samasta painoluokasta veti penkkiä kerran viikossa 110% negatiivisiin saakka ja yhden yläselkätreenin...EDIT:Unohtui että kumpikin nosti hyvin samanlaisia rautoja kisoissa;250-260kg paikkeilla! Niin kauan kuin oletetaan että kumpikin treenaa vain terveenä, ja kumpikin saa riittävän levon niin arvelen tietäväni kummalla on suurempi riski siihen kuuluisaan napsahdukseen. Muuttujia on kuitenkin monia. Kuten sanoitkin liikkeiden oikea suoritustekniikka, tukilihasten kunto, lihastasapaino, siteiden, tukien ja esim penkkipaidan käyttö, riittävä lepo... (Penkkipaitojen käyttö tosin on kuulemma lisännyt hurjasti kiertäjäkalvosin repeämiä koska raudat nousee niin hurjiksi).

Tässä urheilusta puhumisessa on se huono puoli että huono omatunto alkaa kolkuttaa ja pitää lopettaa turha p*skan jauhaminen ja tarttua rautoihin :!:
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 05 Loka 2015, 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ihan hyvää pointtia.
Omat nivelongelmat ei ole salilla hankittuja, mutta sali voi kyllä pahentaa tilannetta.
Terapeutti totesi nostotekniikan paremmaksi kuin jokapäiväisen kehonhallinnan tavanomaisessa liikkumisessa, i.e. kun keskittyy, homma toimii... Silti pitää saada hermotus oikein, jotta tukiranka pelaa kuten sen kuuluu.
- Uskotaan nyt, enkä ole täysin umpimielinen pidempien sarjojenkaan hinkkaamiselle.
Kaikkea voi kokeilla ja palata sitten tuttuun ja turvalliseen, jos ei pelitä!
Tän hetken kunto on sellanen että markka on aika kevyt töniä penkissä kymmenen kertaa, kai sitä vois koittaa jotain muutakin kuin sitä ikiaikaista 10/6/6/4/2-4/pumppi...
Voishan se piristääkin laittaa ohjelmaa uusiksi - varsinkin kun en oikeen oo tykännyt push/pull -jaosta.
90-luvun alkuhämärissä, kun oli aikaa nostella, ropata autoja ja kiusata tyttöjä, niin jaottelut oli kovastikin eksoottisia ja homma pelasi! Pitäisköhän taas alkaa kiusata tyttöjä?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Pitäis :-D
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Wile E. Coyote kirjoitti:
Tazio kirjoitti: [Otetaan esimerkiksi joku helppo tasaluku, vaikka kahden markan kyykky - kyykky koska se on jo vaarallisena ilman siteitä mainittu (toinen ihmettelyn aiheeni).

Eli ykkönen tai kakkonen 180:llä on kylmempää kyytiä nivelille ja jänteille kuin kymppi 170:llä?

Vähän epäilen, että tekniikka hajoaa pitkässä sarjassa käsiin aika monella ja pientä butt winkkiä, eteenpäin kaatumista ja muuta alaselällä runttaamista ilmenee helpommin kuin tuossa ykkösessä tai kakkosessa.
Tuo 170 vs 180 kyykky on aika kova esimerkki. Vetääkö joku oikeasti 10 toistoa 170kg jos 180 tulee 1 tai 2?
Tuskin. Sen sijaan 200 kyykkäävä kyllä voi ottaa kympin sarjan 170:lla, Kuten tuossa esimerkissäni taitaa lukea ;)

Lämmittelystä ja lihasnivelhuollosta olemme täysin samaa mieltä. Samoin varusteiden mahdollistaminen romujen lisäämästä onnettomuusriskistä. Varusteista huolimatta oikeasti isoihin rautoihin tulisi kasvaa rauhallisesti, muuten nivelet/kiinnityskohdat ja lihakset itsessään eivät vain kestä. Tästä on kotimaassakin useita esimerkkejä lähivuosilta.

Sakke lienee yksi suurimpia Westside-apostoleja Suomessa, epäilen ettei löydy 'yli 90% rauta on paha' tyyppistä näkemystä.

Edelleenkään en tarkoita, että normijantteri joka treenaa näyttääkseen paremmalta alasti automaattisesti/merkittävästi hyotyy noista vs. pidemmät sarjat ja kevyempi romu. Mutta en myöskään (vieläkään) purematta niele väitettä että kova rauta on yksiselitteisesti paha.

Esimerkit joissa vedetään isoja volyymeja kohtalaisin raudoin ovat sinänsä aivan totta. Määrän kasvattaminen lienee lähtökohtaisesti helpoin tapa lisätä voimaa. Sheiko, Smith, Lilly, et al ovat tuota näkemystä ansiokkaasti taas viimevuosiana esille nostaneet. Oleellista lienee huomata, että usein nuo ovat massa ja/tai perusvoima-kausien metodeja. Sen jälkeen seuraavat myös ne isommat romut.

Tällä hetkellä maailmalla pyörivistä templateista ainakin 5th set, Cube, JTS, Sheikon modidfikaatiot jne. pelaavat volyymilla ja harvemmin menevät 90% tai yli lyhyin sarjoin.
Metal Militia, Westside ja Wendlerin 5/3/1 puolestaan käyvät noilla prosenteilla säännöllisesti.
Se, millä ne vahvimmat miehet on tehty ja missä eniten vammoja on sitten kysymys joka vaatisi vähän enemmän tutkimista.

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Sen mitä tässä on huomannut aktiivisten nostelukausien ja aktiivisten elbailukausien lomassa parin vuosikymmenen aikana, on että omalla kohdalla tärkein yksittäinen tekijä tulosten syntymiseen on se, että käy säännöllisesti salilla! :wink:
Aktiivisen salillakäynnin mahdollistaa riittävä lepo (ja terveenä pysyminen).
Kun nää osuu, niin yleensä se syöminen tulee sitten väkisin.
- En tarkoita, etteikö olisi ihan kiva hifistellä erilaisten filosofioiden välillä!
Ja myönnettäköön, että nyt kun ajokilometrejä ruumiiseen on kertynyt teinivuosia enemmän, tuo terveenä pysyminen nostaa päätänsä eritavalla...
Pitkien sarjojen hinkkaamisesta voisi olla pitkäjänteistä turvaa ruumiintoiminnoille (bodily fluids, Tri. Outolempi). Mutta mahtavatko pitkät sarjat syödä salilla käymisen iloa ja nakertaa motivaatiota? Motivaatiosta ei parane päästää irti... (Sitten on sama minkä koulukunnan värejä kantaa!)

Rehellisesti sanoen, ei mulla ykköset ole niin raudalla kyllästettyjä, että niistä mitään vaaraa olisi - Tällanen marjanpoimija kun oon.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tazio kirjoitti:^
Oletko koettanut kumeilla nopeustreeniä? 9x3 vaihtelevalla otteella (kapea, normi, ylileveä), lyhyt palautus, tangossa 45- 55% ja sen verran kumia että loppuosa on reilusti enemmän tms.?
En ole koskaan kokeillut kumilla.. :P Ketjuja kylläkin mutten varsinaisesti nopeustreniin. Tuon oteleveyden vaihtelun unohdin mainita,
sitä harrastan kyllä noissa loppuojennus ja nopeustreeneissä.
lerppu kirjoitti: - Silverine, mainitsit vastalihasten samana päivänä treenaamisen avaimena hartialinjan ryhdikkyyteen.
Tämä mielessä pitäen olisiko toimiva ajatus: 1) Rinta/selkä 2) jalat 3) olkapäät/ojentajat & haukkarit ?
Kun olen tuon lentopallon lyömisen lopettanut, taitaa olla syytä käydä 3xviikko salilla ja olen avoin "uusille tuulille" ohjelmassani. (Nyt "push/pull" jako, aiemmin 1) tissi/haukkari/ojentaja 2) jalat 3) selkä/olkapäät.)
Treenaan itse juurikin tuolla jaolla. Olen kaikenlaista kokeillut mutta aina palaan tuohon. Olkapäiden kuormitusta varioin rintapäivästä
palautumisen ehdoilla - ojentajat ovat tavallisesti palautuneet täysin la(penkki)-ke -välillä.
Pahimpina/parhaimpina heavy duty -aikoina treenasin neljänä päivänä jaolla 1/jalat 2/rinta&selkä 3/kädet 4/olkapäät&vatsat. Se toimi myös.

Wile E. Coyote kirjoitti:Oman kokemuksen ja tiedon pohjalta en kuitenkaan suosittele ainakaan jatkuvaa 90-100% painoilla treenaamista. Varsinkin kun hyvinkin erilaisilla ohjelmilla voi saada samat tulokset, aina ei kannata riskeerata ihan tappiin menemällä. Varsinkaan amatöörin. Tästä löytyy esimerkkejä helposti miten tuloksia voi tulla aivan uskomattoman erilaisilla treeneillä. Venäjän Alexander Vorobiev harjoitteli(lee?) kuulemma penkkiä 10 kertaa viikossa, mutta 60-85% maksimista eikä koskaan loppuun asti. Ja miehellä taitaa olla useita EM ja MM titteleitä. Jenkki Rick Weil samasta painoluokasta veti penkkiä kerran viikossa 110% negatiivisiin saakka ja yhden yläselkätreenin...
Wile kirjoittaa asiaa. Tällä hetkellä treenaan juurikin aika riskivyöhykkeellä kolmosia tehdessäni. Voimanostossa nuorena kilpaillut
treenikaverini on minua varoittanut aiheesta mutta tällä mennään ns. "kyllästymispisteeseen" saakka..se on jo tulosten valossa
hyvin lähellä. Toivotaan ettei sano poks ennen sitä. Itse asiassa 3 viikkoa sitten lisäpainodipissä tein 2x5 ja viimeisessä toistossa
jokin antoi hieman perään olkapäässä ja rinnan alueella. Pidin perään kevyen viikon, vedin paketin Buranaa(tulehduksen ehkäisyä) ja
pystyin treenaamaan viime lauantain treenin ilman suurempia tuntemuksia eikä mitään takapakkia seurannut.
Itse asiassa penkatessa ei tuntunut mitään mutta selkäliikkeet kipuilivat olkapään ja hauiksen kiinnityskohdan tienoilla - otin ne iisisti.

Esimerkki lauantailta: lämppään ennen penkkiä kuminauhalla, pyörittelen ja varovasti venytän, pariin otteeseen.
Sitten tangolla pari 15-20 toiston sarjaa, 50 kg 2x5, 80kg 2x3, 100kg 2x1 ja sitten varsinaiset sarjat: 117.5kg 3x3, pysäyttämällä. Perse penkissä.
Kolmen minuutin tauot. Nuo samat sarjat pyrin tekemään jalat penkillä ensi lauantaina. Voi olla että jää 2x3.
Enkka on jalat ilmassa 125kg 1x3 stopilla jonka olen tehnyt 8 vuotta sitten. Silloin meni max voimapunnerruskisassa
kevyesti 135kg, 140kg oli liikaa. Tämänhetkisellä kunnolla 130kg on nippanappa haarukassa. Jalat penkillä tai jalat ilmassa
penkkituloksessa ei taida olla mainittavaa eroa, jalat ilmassa voi jopa saada paremman lähdön rinnalta jos osaa käyttää jalkojen
pientä heiluriliikettä hyväkseen...sitähän vahditaan kisoissa - jalat eivät saa käydä penkin tason alapuolella.

Lämppäreissä on varmasti jonkun makuun isot korotukset ja vähän toistoja mutta en tarvitse enempää enkä halua minkäänlaisia
happotuntemuksia kehoon ennen kovia sarjoja.
Wile E. Coyote kirjoitti:.....Jos ajattelee itseä niin 140 penkki maksimi tarkoitti ehkä 115kg-120kg kymppiä.
Mun ns. salipenkkienkka on tasaraha 150kg ja silloin en olisi luultavasti saanut kasia enempää 120 kilolla. Suoritustekniikassa ei
mitään eroa sarjojen ja ykkösen välillä. Olen kerran tehnyt seitsemän toistoa 120 kilolla ja ykkönen oli silloin 145 kg. Kertoo ehkä jotain kestävyysominaisuuksista ja/tai irtiottokyvystä.. :roll:
Viimeksi muokannut silverine, 05 Loka 2015, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kiitokset kaikille fiksuista vastauksista, asiallista tekstiä.
Kokeilin tänään (pitkästä aikaa) "Silverine-jakoista" treeniä, rinta/selkä suoritettu.
- tuntui mokoma ihan fiksulta. Lähdin penkkiin vähän isommilla toistoilla, a la Kelju k. Kojootti.
50kg nakkailuja lämpöihin, olkapäiden totutusta markalla kasi. Sitten ideana oli 3x5, haussa tehdä mokoma parillakympillä.
2 ekaa vitosta tulikin, mutta viimeinen jäi kolmoseksi.
- luulisin että nyt ei pyöritty ihan maksimimalmeissa, mutta treeni oli kumminkin ihan fiksun oloinen!
Apuna vino käsipainoilla ja vipareja maaten. Rygarille tarjoilin vain ylätaljaa, leveä/kapea/niskan taakse.
Kaikki ohi 50min. Hiukan tyttötreeniä, mutta kun vetää ei voi (siksi voi tehdä selkää penkkipäivänä - mave pakottaa erijakoon).
Tykkäsin ja jatketaan tällä nyt tovi!
Kiitokset inspiraatiosta ja herättelystä (sitä helposti turtuu läpikävelemään treenin vanhan kaavan mukaan, sen kummemmin funtsimatta)!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

Joo kyllä treenin vaihtelu on vähän sama kuin autolla vaihtaa vaihteita. Vaihtelulla tuöee annettu hittiä eri tyyppisille lihassoluille, boostaa verenkiertoo, aineenvaihduntaa yms.

Coren merkitys on aivan käsittämättömän tärkeä, sitä ei.huomaakkaan kun liike menee vituiks jo pienestä Coren pettämisestä..

Itse en pysty tekemään mitään raskasta settii ennenku on nivelet lämmenny kunnolla. Varsinki olkapäätnvaatii lämpöä meikäläisellä. Ja molempien rintalihasten repeämisten jälkeen olen kyllä oppinu läksyni.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tazio kirjoitti: Tuskin. Sen sijaan 200 kyykkäävä kyllä voi ottaa kympin sarjan 170:lla, Kuten tuossa esimerkissäni taitaa lukea ;)

Sakke lienee yksi suurimpia Westside-apostoleja Suomessa, epäilen ettei löydy 'yli 90% rauta on paha' tyyppistä näkemystä.

-Tazio
Meikäläisen sisälukutaito täys kymppi :-D Näin taisit kirjoittaa tosiaan. Ei varmasti löydykään mitään niin voimakasta Sakelta. Varoittavaa ehkä.

Silverine; tuo on jännä homma miten eritavalla eri ihmisten lihakset ja kroppa käyttäytyy. Itsellä voimatasot nousee kohtuullisen hyvin elopainoon ja treeni määriin nähden. Massaa sen sijaan ei tule kuin hyvin hitaasti jos ollenkaan. Nuorena kukkakeppinä harmitti vietävästi. Ja yleensä sarjoissa saan hyvin irti kaiken ja kun seinä tulee niin se sitten tulee. Ja lyhyet sarjat isoilla painoilla (siis itselle isoilla :lol: ) on aina ollu luontevia, siksi niitä on tullut tehtyä. Pitkät sarjat myrkkyä. Ilmeisesti vahvan voittopuolisesti nopeita lihassoluja. Yksi kaveri taas tekee sata punnerrusta eikä mene hapoille mutta penkistä taitaa nostaa ~80kg.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ Jep, tutulta kuulostaa kuvauksesi. Näitä sitkeitä dieselvetureita on tullut ihmeteltyä toistovoimapunnerrus-kisoissa...
ei kone hyydy sitten millään. Ja toiset pumppaa hirveellä tahdilla 18 ja sitten 19. hidastuu ja 20. jää rintaan. :o:
Kun ekan kerran kokeilin toistovoimapunnerrusta omalla painolla jalat ilmassa, sain 90 kilolla naurettavat 15 toistoa...
ja silloin siis salipenkkimaksimi oli 150 kg. Siitä sitten kahdessa vuodessa homma eteni niin että diettasin läskiä 10 kiloa
ja sain 80 kilolla 24 toistoa, salipenkkimaksimi 145 kg. Eli jonkinlaista kehitystä mutta tuolla maksimivoimalla olisi pitänyt
pystyä tekemään +30 toistoa. Yritin vielä laittaa lisää kierroksia treeniin mutta sitten olkapäät piippas ja penkit sai jäädä
vuodeksi. 8) Nyt en ole enää treenannut tuota kestävyyttä, kisassa tulee mitä tulee. Noissa HPV:n kisoissa
kisataan sekä max että toistovoimat samana päivänä...tietää ainakin jotain tehneensä, seuraavana päivänä. :lol:
Siellä on tosin yks +viiskymppinen poliisi joka on vetänyt kaikki lajit läpi samana päivänä eli:
Max Voimapunnerrus, Painonnosto, Voimanosto, Toistovoimapunnerrus, Max leuanveto ja leuanveto toistot... :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Toi rimppakinttukuva; hlö voinee olla kuntoutumas alaraajahalvauksesta/muutoin tuolipotilaana ollu. Mää en oo turhia painoja koskaan nostellu (sen kyllä näkee), mut paria tyyppiä tuolis oon lykänny. Äkkiä ne lihakset surkastuu. Molemmilla yläkroppa oli leveähkö (sattuneesta syystä) ja pieni perse.
Ei mul muuta...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Voi hyvin olla pyörätuolissa istuskeltu. Tai photoshopattu koko kuva, sen verran hurja epäsuhta!

Silverine: Varmaan pystyis itsekin parantamaan mutta on niin luonnotonta että en ole satunnaisia happo punnerrus kokeiluja enempää yrittänyt. 70 toistoa paras mihin olen joskus pystynyt ja sit oli aivan tajuton happopumppi päällä ja kuula kuin tomaatti. Mulle kympin sarjat on aina tuntunut maratoneilta :P Varmaan riittäis kun lopettais kokonaan alle viitoset. Mut miten sitä malttaa? Yrittänyt kyllä olen. Viimeaikoina paikat kestäny hyvin kun en ole salilla käynyt ollenkaan :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Juu. Määki oon varmaan ehkä tällä palstalla (en ehkä tietoisesti) arvostellut henkilöitä, mut ton kuvan kommentit vain pistivät sydämestä, omien kokemuksien pohjalta.
Mm. isäni oli 1970 puol vuotta vasen puol halvaantuneena. Lääkärit meinas ettei ikinä kävele. Ny sil o selkärangan palaset muistona koeputkes ja vaihtarina rautaa seläs, ja toimintakyky palas normaaliks. Onneks hänest ei oo intterveppikuvia...

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Juuri kun olin ehtinyt postaamaan miten hyvillä viboilla ja inspiroivalla fiiliksellä tähän ketjuun kirjoitellaan, eiköhän sieltä ehditä mieltä pahoittamaan. Ja syyttämään (ei epäsuorasti) vammautuneiden pilkkaamisesta. Jumalauta! Jos ei ois näppiksen takana, menis hermo aivan totaalisesti!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

^nyt salille kun on lämpö päällä :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Nooh ei kai sentään.Kukaan ei varmaan pilkata halua. Mut ihan hyvä muistutus itsellekin että kaikilla ei ole samat lähtökohdat.

Omat kokemukset on myös olleet positiivisia kun treenaa vastapuolet samana päivänä. Pahuksen rankkaa se kyllä on ja sarjoja olen sitten yleensä vähentänyt. Ja pitkään tein ihan liikaa liikkeitä. Esim penkki ja kaksi apuliikettä. Vähempi on ainakin itselle parempi , ja vaihtelee sitten mieluummin välillä sitä pääliikettä. Mulla ainakin käy muuten niin että treenin pituus venyy, ja sitten intensiteetti laskee ja pahimmillaan menty väkisin kunnes takki tyhjä ja motivaatio pyöreä nolla.

Kaikilla on melkein varmaan omat "handicapit" mutta voin sanoa että ei ole helppoa treenata kun tekee pitkiä päiviä tienpäällä 120-160 päivää vuodessa :(

Armottomia treenejä vaan kaikille :) (Sain sitten flunssan eli en treenaa tällä viikolla itse)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Flunssaa kyllä liikkeellä - täällä myös 2-vuotiaalla "lämpö päällä" ja iskä kotona sairaan lapsen kanssa. Piirretyt auttaa! Paranemisia flunssaisille ja mukava huomata että kaikilla ei ole mennyt hyvä tahto ihmisiä kohtaan! Omakohtainen kyynisyys on suht korkealla...

Niijoo, tuo on totta että apuliikkeet ei saisi varastaa parrasvaloja. Nyt vaan joudun rakentamaan ohjelmaa kyykkyä ja vetoa kiertäen... Aika paljon jää siis pumppailun varaan! Koitetaan pitää ytimekkäänä ja intensiteettiä koholla.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kokeilin täällä mainittua nopeustreeniä eilen. Paikat aika hyvin ottaneet iskua ja nyt tuntuu taas, kuin olisi ollut ensimmäistä kertaa salilla. Toimii!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En tiedä montako astetta on kuumetta, mutta kovasti naurattaa :-D

https://www.youtube.com/watch?v=k4TJkPLN_g8
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mites täällä on noteerattu Nyyssölän Arnold Classicin voitto (alle 80kg)...? :)
En noita bodaus-kuvioita ole enää vuosiin seurannut mutta eipä suomalaismenestystä ole
tainnut pitkiin aikoihin olla...tuo on aika kova temppu, nääs. Mitä videota kattelin
niin jätkä poseeraa hyvin, on voittajan oloinen asenteeltaan ja kropassa hyvä rakenne.
Paksu selkä. Takareisiosastolla on vielä työmaata.
Noita Nyyssölän some-treenivideoita on tullut välillä kateltua, ihan viihdyttävä meininki ja fiksu jätkä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

silverine kirjoitti:Mites täällä on noteerattu Nyyssölän Arnold Classicin voitto (alle 80kg)...? :)
En noita bodaus-kuvioita ole enää vuosiin seurannut mutta eipä suomalaismenestystä ole
tainnut pitkiin aikoihin olla...tuo on aika kova temppu, nääs. Mitä videota kattelin
niin jätkä poseeraa hyvin, on voittajan oloinen asenteeltaan ja kropassa hyvä rakenne.
Paksu selkä. Takareisiosastolla on vielä työmaata.
Noita Nyyssölän some-treenivideoita on tullut välillä kateltua, ihan viihdyttävä meininki ja fiksu jätkä.
Nyyssis on todennäköisesti lahjakkain kaverimme. Kuten sanottu rakenne ja asenne ovat kohdallaan. Massaakin on pirusti, ja kireyttä.
Viime vuoden aikana ko. herraa on sattunut näkemään livenä silloin tällöin ja melkoinen möykky on!

-Tazio

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tazio kirjoitti:
silverine kirjoitti:Mites täällä on noteerattu Nyyssölän Arnold Classicin voitto (alle 80kg)...? :)
En noita bodaus-kuvioita ole enää vuosiin seurannut mutta eipä suomalaismenestystä ole
tainnut pitkiin aikoihin olla...tuo on aika kova temppu, nääs. Mitä videota kattelin
niin jätkä poseeraa hyvin, on voittajan oloinen asenteeltaan ja kropassa hyvä rakenne.
Paksu selkä. Takareisiosastolla on vielä työmaata.
Noita Nyyssölän some-treenivideoita on tullut välillä kateltua, ihan viihdyttävä meininki ja fiksu jätkä.
Nyyssis on todennäköisesti lahjakkain kaverimme. Kuten sanottu rakenne ja asenne ovat kohdallaan. Massaakin on pirusti, ja kireyttä.
Viime vuoden aikana ko. herraa on sattunut näkemään livenä silloin tällöin ja melkoinen möykky on!

-Tazio
Jep, näin on! Nyyssölän videoita tulee seurattua. Omiin reeneihin oon ottanu olkapäille oppia Nyyssölän reeneistä. Toimii.

Kaverin pitäs vaa röökaamine lopettaa!

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Nyyssölä tuntemattomampi suuruus tosi vanhan koulun miehelle... Kattelin jonkun videon tuossa. Kertoi dieettinsä lopulla ennen kisoja siirtyvänsä satujumppaan treeneissä. Respect kielikuvasta! Täytyy muistaa ja käyttää lauseessa. :mrgreen:

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Suomen bodiskenessä taitaa tällä hetkellä olla satujumppa ja tuntumapumppailu se juttu.

Nyyssis, Heinosen Tommi ja monta muuta ovat noilla linjoilla ja vanhan liiton voimabodaajat jäämässä vährmmistöön?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja jkk »

Satujumppa mitä se on?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja silverine »

^ Taio päähäsi mielikuva raavaista miehistä tyllihameet päällä tekemässä salilla baletti-ojennuksia..
Se on satujumppaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Rauta kylmää - miehet kovia?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

silverine kirjoitti:^ Taio päähäsi mielikuva raavaista miehistä tyllihameet päällä tekemässä salilla baletti-ojennuksia..
Se on satujumppaa.
'ja muistetaan se pikkurillin asento! Sekä ristikkäisjalan varpaat! Noin! Hyvä! Vielä 10 toistoa. Ja jaksaa ja jaksaa!' :)

Satujumppa ja tuntumapumppailu eivät sitten automaattisesti ole sama kuin kajakkisoutu ;)

-Tazio

Vastaa Viestiin