Sivu 2/3

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 29 Loka 2015, 23:25
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^ Ei Toimi G25 eikä G27. Uusi G29 sen sijaan toimii, mutta on aika kökön tuntuinen ratin keskiosan PS4-nappuloiden takia, eikä siinä oo juuri mitään sinänsä parempaa kuin noissa aiemmissa malleissa. Syyhän on se että kaikki PS4-ohjaimet vaatii jonkun autentikointichipin ohjaimilleen kiitos sen kun jotkut tahot crackasivat PS3:sta USB-portin kautta. Tosta on ollut pitkään juttua. Polemiikkia on ollut siitä oisko Logitech halutessaan voinut tehdä jonkun ratkaisun millä noi olis saanut toimimaan PS4:ssa. Jotkut epäilee että keinoja olis ollut, mutta haluja ei kun sillä ei ois saanut uusia ohjaimia myytyä. Sama juttu Fanatecin rattien kanssa, eivät toimi - ellei oo tullut jotain uutta mallia joka tukee PS4:sta. Nythän esim. Thrustmasterilla on omat ratit xboxille ja PC.lle ja omat PS4:lle

http://www.psu.com/feature/26984/Does-L ... k-with-PS4

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 29 Loka 2015, 23:32
Kirjoittaja Aquatica
^
Hmph. Kuulostaa kieltämäti ihan järkeenkäyvältä. Niin rahallisesti kuin muutenkin.
Mutta pitäis olla sitten täysin oma systeeminsä, eikä käyttää edes sitä USB:tä... Ja "as if" siitä mitään merkitystä on. Eiköhän nelonenkin aika vikkelään kräkätä, jos ei ole jo. Oli USBta tai ei.
Imo parempi ratkasu olis ollut pitää USB pelkästään massamuistia varten (jos sitäkään) ja oma proprietary-portti, kuten wanhoina hywinä aikoina. Olisivat voineet tehdä autentikoinnit yms. just niinku haluaa.
Tuo on siis vaan pelkkää persraiskausta asiakasta kohtaan.

Terveisin,
PC Master race.

:-)

Joo, on mullakin konsoleita. Löytyy 8bittinen, wanha gunnon gommodoore, PS1, PS2 ja PS3.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 30 Loka 2015, 10:35
Kirjoittaja krummeh
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ensi vuonna julkaistavasta GT7:sta tihkuu uutisia:

Gran Turismo Sport on saanut kylkeensä halutun FIA-järjestön lisenssin. Luvassa on peräti kaksi verkossa pelattavaa haastetilaa, joista toisessa taistellaan oman maansa, toisessa oman automerkkisuosikkinsa riveissä. Parhaat pelaajat palkitaan FIA:n järjestämässä vuosittaisessa palkintogaalassa oikeiden kilpa-ajajien kanssa.
http://www.como.fi/pelit/gran-turismo-t ... un-paluun/

Toivottavasti Alfoja on riittävästi ja 4C, uusi Giulia ja Tipo 33 Stradale ois ainakin mukana niin on helpompi puolustaa omaa automerkkiä :)

Pleikkari nelonen on menossa joka tapauksessa hankintaan , ärsyttävää kun G25 ratti ei siinä toimi. Joutuu hankkimaan uuden rattiohjaimenkin myöhemmin. Onko kellään kokemusta Thrustmaster T300RS ohjaimesta? Vakiopolkimet ei oo juuri saanut kehuja mutta itse ratti hihnavetoineen on tuntumaltaan sitävastoin saanut, mitä nyt tuulettimen äänistä on valitettu. Liekö miten kestävä ja laadukas. Hirveesti ei järkeviä vaihtoehtoja tunnu vieläkään PS4: seen olevan.
T300 RS Ferrari version ostin joku aika sitten kun ei muuta saanut mistään. Erittäin tyytyväinen olen rattiin ollut, Project Cars välillä hukkasi ratin tai asetuksia mutta käsittääkseni pelin ongelma. Ratti kyllä lämpenee aikalailla mutta moottorin äänet ei ole häiritsevän isoja olleet.

Trailerin vanhat GT autot kyllä möi tuon tulevan Gran Turismon täysin - pakko ostaa kunhan ilmestyy..

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 14 Marras 2015, 16:22
Kirjoittaja mattijus
iRacing maailmancupin finaalit ajetaan tänään. Suomella kivenkova tiimi mukana, kisoista on livelähetystkin tarjolla.

http://simracingchampionship.fi/uutiset/48


Ovaalilähtö alkaa klo 22 ja mutkarata klo 24. Kisalähetys pitäisi löytyä allaolevasta youtubelinkistä:
https://youtu.be/Kjcj63OyB1w

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 15 Marras 2015, 15:47
Kirjoittaja mattijus
Tämähän meni niinkuin pitikin:

Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 08 Elo 2016, 20:46
Kirjoittaja mattijus
mattijus kirjoitti:Tähän on paha lisätä mitään:
https://www.youtube.com/watch?v=r0IZ_TEzg7M

Mihin saan lähettää rahat? :lol:

EDIT:
Löytyi kotisivutkin:
http://www.johannesrojola.com/msc/


Edit2: Ei näköjään tuo aikaisempi kotisivulinkki toimi, tästä tuoreempi:
http://www.amistech.com/msc/
Nyt olisi Steamin Greenlightissä äänestettävissä:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =651939391

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 09 Elo 2016, 19:26
Kirjoittaja Finest
^Ja nyt ilmeisesti Valve on kiinnostunut pelistä.
Voisin ostaa

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 09 Elo 2016, 20:27
Kirjoittaja Macela
Minä vahingossa Xbox One & Forza Motorsport 6

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pääsee taas harrastaan virtuaalivalokuvaamista :)

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 10 Elo 2016, 09:36
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
mattijus kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Tähän on paha lisätä mitään:
https://www.youtube.com/watch?v=r0IZ_TEzg7M

Mihin saan lähettää rahat? :lol:

EDIT:
Löytyi kotisivutkin:
http://www.johannesrojola.com/msc/
Nyt olisi Steamin Greenlightissä äänestettävissä:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =651939391
Läpi meni :-D Tarvittavat äänet löytyi alle viikossa.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 09 Syys 2016, 18:19
Kirjoittaja Aquatica
Koska olen jälkijunassa, niin vasta nyt olen F1 2015:sta.

Ja voi kele, tuo on vaikea. Ihan mahdottoman vaikea ainakin perusrattipoljinkombolla - onkos kukaan muu koettanut?
Täysin vakio peli, Driving Force GT ja polkimet === no huhheijjaa.
En pärjää tallikaverille Manorillakaan, en edes leikisti. 2-3s/kierros hitaampi ilman ajoapuja.
Jarrut menee lukkoon kuin oikealla formulalla, vähänkin liikaa kaasua lähdössä ja johan sutii (ja spinnaa).

F1 2014 on vain vähän vanhempaa pelimoottoria hyödyntävä viritelmä, jossa ero on aivan järjetön tuohon viiteentoista.
Hyvänä esimerkkinä:
F1 2015 keskivaikealla vaikeustasolla ja en pärjää AI:lle.
F1 2014 Legendillä (vaikein) ja Manorilla voitan suht vaivatta normaalin GP:n.

Tietysti täysin ilman ajoapuja, 2015:sta oli jo pakko ottaa mutkiin ajolinjakin, kun jäin melkein 8s ei-tallikaverista.

Ilman apuja, Time Trial tuossa 2015:sta ja Melbourne:
Mercedes GP 1.29,572
Manor 1.35,921

Nuo parhaat, mihin kykenin. Ilman ajoapuja huonompi, ajolinjoilla tuo. Mä olen huono, mut tuossa ei oo mitään tuntumaa tietenkään jarruihin yms, joten pito on ihan hitonmoinen ongelma. Onko joku muu PC:llä ajellut tuota viittätoista, vinkkejä? Nyt pitäis saada sellainen kiva haaste, mutta mahd. "realistiseksi" (sikäli kuin Codemastersin tuotoksessa realismista voidaan puhua)... Ei ole kiva ajella kirjaimellisesti koko kroppa hiestä märkänä ja jäädä tallikaverillekin sekuntikaupalla per joka ikinen kierros.

PS.
Tuo F1 2015 ainakin on jo todella pitkän aikavälin Formula-peleistä luokiteltavissa simulaatioksi, pikaisen tutustumisen perusteella pieksee ihan heittämällä Geoff Hammondin GP4:nkin. Ihan siis kunnolla ja "olan yli" heittämällä.
Mitenhän lie F1 2016:n laita? Sitä on moni taho jo toitottanut "eniten simulaatiomaiseksi ajopeliksi PC:lle", mutta näinköhän...?

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 09 Syys 2016, 20:02
Kirjoittaja phnts
Vahva OT tuonne ylös, mutta punainen lasipintainen Giulietta ei ois hassu laisinkaan kultaisilla vanteilla. :drinking:

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 09 Syys 2016, 20:15
Kirjoittaja Aquatica
:drinking:

Vähän status updatea.
Ilman ajoapuja F1 2015 ja Medium-AI-vaikeus on jotenkuten älyllistä. Katsotaan kisanopeus, vesisateessa olin reilusti nopeampi mitä AI, mutta kuivalla saattaa olla eri stoori.
Harjoittelu (Melbourne) 1.36 (Manorilla), mersu veteli keulille n6s nopeammin. Aika-ajossa sateessa sit kiskoin 1.43 kun nopeimmat just 1.40, eli siellä olin reilusti nopeampi suhteessa.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 07 Loka 2016, 22:54
Kirjoittaja Albertolli
Dirt Rally tarttui alelaarista xboxille. Hauskaa kun pääsee päristelemään mökkitielle :mrgreen:
Niin ja Assetto Corsakin olisi saatavilla konsoleille...

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 08 Loka 2016, 01:17
Kirjoittaja Aquatica
Itse päivitin pelipuolen F1:n osalta nyt 2016-kaudelle.
Manor ja Melbourne edessä, lähtöruutu 19 :)

Voin sanoa, että unohtakaa F1 2013 ja 2014 (ajotuntuma heikko, muuten jees), 2015 (floppi, tuossa roskassahan ei ole edes uramoodia) ja ottakaa 2016, jos F1 siis kiinnostaa.
Tässä on oikeasti syvyyttä jo - ja kyllä, ajopelissäkin se onnistuu!?

Eli esim. vapaat harjotukset ei ole enää turhaa, vaan sieltä saa kehityspisteitä tiimille (aja rata nopeasti ja hyvin - eli siis ilman kolhuja - = saat poletteja, joilla voi "tilata" päivityksiä autoon), saa suoraa feedbackia kyvyistään jne...

Huomenna jatkukoot 8)

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 08 Loka 2016, 13:39
Kirjoittaja Josef Matula
Assetto Corsa on kyllä huippu 8)

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 09 Loka 2016, 20:39
Kirjoittaja Aquatica
Tuota F1 2016:sta ajelleena, muutamia asioita:

1) Vaikeustasot edelleenkin epälineaariset. Hard = helppo, seuraava (Expert) = liki mahdoton. Sen lisäksi löytyy toki Pro, Legend ja Ultimate tjsp...
2) Tallin kehitys on tyhmällekin havaittavaa
3) Hiki tulee edelleen rattipolkimilla pelatessa 8)
4) Vapaat harjoitukset oikeasti hyvästä. Saa kehitysbongoja, joita sit laitella auton kehitystyöhön

Sitten hieman avataan tarkemmin näitä keissejä;

1) Vaikeustasot
Tasoja on monia. Kasuaali-pelaaja varmaan tykittää menemään joko "Easy":llä tai "Medium":lla. Valitettavasti tuo Hard tarkoittaa sitä, että olen omaa tallikaveria 3-4s nopeampi per kierros heittämällä. Toki Manor ilman kehitystyötä ei ole mikään top10-kulkine, mutta vakaasti n. sijalla 12 aika-ajosta eteen päin...
Koska en halua päästä liian helpolla, pykäsin vaikeustasoa yhden tason ylöspäin, Expertille. Ja sitten olenkin minimissään 1.5s hitaampi tallikaverista >_<
Ja luonnollisesti ilman ajoapuja ajelen. Kokeilin suosittelevaa linjaa, jolla sain ~0.3s kierrosajoista pois, parhaillaan jopa puoli sekuntia, mutta eipä se mitään muuttanut.
Haaste: järjetön. Ja jotkut ajaa samalla autolla, samassa kohtaa uraa 7s nopeampia kierroksia. Siis ihmiset, oikeat sellaiset, ilman ajoapuja. *Ttu ne on nopeita o_O

2) Kehitystyö
Aina kun onnistut harjoitteluiden objekteissa (rengaskulumatesti, aika-ajosimulaatio, rataan tutustuminen) saat pisteitä. Näillä pisteillä sitten kehitetään autosta parempi.
Ja se ero on huomattava. Ekassa kisassa Australiassa Manor ja melkolailla sijat häntäpää, molemmille autoille. Kuitenkin seuraavaksi Bahrainiin saatiin uutta moottoria ja vähän päiviteltyä aeroa, niin mentiinkin jo Saubereiden ja jopa Rellun ohi. Kiinassa haastettiin hetkittäin jopa Haasia, ym.
Toki muutkin tallit kehittyy kauden edetessä, mutta tuo on piristävää huomata tallikaverinkin pääsevän lujempaa.

3) Hiki
Kyllä tulee hiki, kun vedetään ns. täysillä. Todella nopeita liikkeitä jatkuvasti jännittyneessä tilassa, ei pääse liika helpolla. Refleksit kehittyy ja kisan jälkeen tuntee jotain tehneensäkin.

4) Harjoittelu
Ilman vapaita harjotuksia tuo olisi aivan torso. Jopa mahdoton. Vaikka kuinka osaan Melbournen jo kuin ulkoa, niin tunti harjoitellen teki hyvää ja hoonasin useamman sekunnin pois ajostani. Ei se helppoa ole, mutta palkitsevaa onnistuessaan. Lisäksi tuossa tosiaan tulee tehtyä noita kehityshommeleita samalla ja saa vähän käryä tallien välisistä voimasuhteista ja siitä, kuka mahdollisesti tulee olemaan lähin haastaja ym.
Toki siinä samalla havaitsee, jos joku on aivan reilusti nopeampi ja onko se ongelma - jos tallikaveri päästelee 4s kierroksella karkuun, on jossain pahempaakin vikaa.

Lisäksi tuossa on myös tekniset viat: jarruihin voipi tulla häiriö, joka aiheuttaa loppuviimeksi keskeytyksen. Moottori voi kyykähtää kesken matkan, samoin vaihteisto - nää on näitä kivoja elävöittäviä asioita.
Virtuaalinen turva-auto on toteutettu ihan hyvin, mutta oikea turva-auto aiheuttaa ongelmia. SC kun tulee, siitä tulee toki myös tuplakeltaiset. Ja se taas tarkoittaa hidastettua ajamista, koska ei voi ajaa kovia sektoriaikoja - tulee penalttia muuten heti. Toki nämä, kun ottaa huomioon, homma toimii taas 8)

Liikkeellelähdöt on myös oiva lisä peliin. Nyt pitää itse painaa kytkin pohjaan ja etsiä sopivat kierrokset, sitten vapauttaa kytkin - ja toivoa, että sai hyvän startin.
Yhdessä kisassa nappasin tuossa 4 sijaa lähdössä, kun onnistui 100% nappiin.
Lisää kivaa vielä tuo lämmittelykierros, saa vähän treenattua liikkeellelähtöä. Harmi, ettei sitä voi treenata esim. harjoituksissa lainkaan.

Lisäksi lisävaikeutta on tullut siitä, että varikolle pitää osata itse jarruttaa (jos ei assistia käytä). Eli nyt voi ajaa ylinopeutta suoralla, jos haluaa. Sehän oli mahdollista F1 2010:ssä, mutta katosi sen jälkeen kuin pieru saharaan...

Anyway, jatkan hikoilua ja tuota peliä. Formulatyypeille ehdottomasti suosittelen. Näyttää upealta, ajotuntuma on (etenkin Codemastersin kötöstykseksi) loistava ja fiilis on katossa, kun Manorilla päästelee Sauberista ohi 8)

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 10 Loka 2016, 14:38
Kirjoittaja Shuttle
En tiiä kuuluuko tänne, mutta minusta ja Forza Horizon 3:sta on tullut kyllä erinomaisia kavereita. Jostain syystä tullut ajettua Alfan 8C:llä melkeinpä koko aika... Odottelen innolla milloin tuohon tulee Giulian Quadrifoglio DLC:nä. Se on pakkohankinta.

Kuva

Arcademainenhan tämä toki on, mutta hiton hyvä ajotuntuma, tasainen fps, hiton nätti ja tekemistä riittää. En ole ennen Horizon -sarjan Forzia pelaillut, joten kaikki on minulle tottakai uutta ja hienoa. Ai että mä tykkään tästä.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 10 Loka 2016, 14:49
Kirjoittaja jargon
Aquatica kirjoitti:Tuota F1 2016:sta ajelleena, muutamia asioita:

1) Vaikeustasot edelleenkin epälineaariset. Hard = helppo, seuraava (Expert) = liki mahdoton. Sen lisäksi löytyy toki Pro, Legend ja Ultimate tjsp...
2) Tallin kehitys on tyhmällekin havaittavaa
3) Hiki tulee edelleen rattipolkimilla pelatessa 8)
4) Vapaat harjoitukset oikeasti hyvästä. Saa kehitysbongoja, joita sit laitella auton kehitystyöhön

Sitten hieman avataan tarkemmin näitä keissejä;

1) Vaikeustasot
Tasoja on monia. Kasuaali-pelaaja varmaan tykittää menemään joko "Easy":llä tai "Medium":lla. Valitettavasti tuo Hard tarkoittaa sitä, että olen omaa tallikaveria 3-4s nopeampi per kierros heittämällä. Toki Manor ilman kehitystyötä ei ole mikään top10-kulkine, mutta vakaasti n. sijalla 12 aika-ajosta eteen päin...
Koska en halua päästä liian helpolla, pykäsin vaikeustasoa yhden tason ylöspäin, Expertille. Ja sitten olenkin minimissään 1.5s hitaampi tallikaverista >_<
Ja luonnollisesti ilman ajoapuja ajelen. Kokeilin suosittelevaa linjaa, jolla sain ~0.3s kierrosajoista pois, parhaillaan jopa puoli sekuntia, mutta eipä se mitään muuttanut.
Haaste: järjetön. Ja jotkut ajaa samalla autolla, samassa kohtaa uraa 7s nopeampia kierroksia. Siis ihmiset, oikeat sellaiset, ilman ajoapuja. *Ttu ne on nopeita o_O

2) Kehitystyö
Aina kun onnistut harjoitteluiden objekteissa (rengaskulumatesti, aika-ajosimulaatio, rataan tutustuminen) saat pisteitä. Näillä pisteillä sitten kehitetään autosta parempi.
Ja se ero on huomattava. Ekassa kisassa Australiassa Manor ja melkolailla sijat häntäpää, molemmille autoille. Kuitenkin seuraavaksi Bahrainiin saatiin uutta moottoria ja vähän päiviteltyä aeroa, niin mentiinkin jo Saubereiden ja jopa Rellun ohi. Kiinassa haastettiin hetkittäin jopa Haasia, ym.
Toki muutkin tallit kehittyy kauden edetessä, mutta tuo on piristävää huomata tallikaverinkin pääsevän lujempaa.

3) Hiki
Kyllä tulee hiki, kun vedetään ns. täysillä. Todella nopeita liikkeitä jatkuvasti jännittyneessä tilassa, ei pääse liika helpolla. Refleksit kehittyy ja kisan jälkeen tuntee jotain tehneensäkin.

4) Harjoittelu
Ilman vapaita harjotuksia tuo olisi aivan torso. Jopa mahdoton. Vaikka kuinka osaan Melbournen jo kuin ulkoa, niin tunti harjoitellen teki hyvää ja hoonasin useamman sekunnin pois ajostani. Ei se helppoa ole, mutta palkitsevaa onnistuessaan. Lisäksi tuossa tosiaan tulee tehtyä noita kehityshommeleita samalla ja saa vähän käryä tallien välisistä voimasuhteista ja siitä, kuka mahdollisesti tulee olemaan lähin haastaja ym.
Toki siinä samalla havaitsee, jos joku on aivan reilusti nopeampi ja onko se ongelma - jos tallikaveri päästelee 4s kierroksella karkuun, on jossain pahempaakin vikaa.

Lisäksi tuossa on myös tekniset viat: jarruihin voipi tulla häiriö, joka aiheuttaa loppuviimeksi keskeytyksen. Moottori voi kyykähtää kesken matkan, samoin vaihteisto - nää on näitä kivoja elävöittäviä asioita.
Virtuaalinen turva-auto on toteutettu ihan hyvin, mutta oikea turva-auto aiheuttaa ongelmia. SC kun tulee, siitä tulee toki myös tuplakeltaiset. Ja se taas tarkoittaa hidastettua ajamista, koska ei voi ajaa kovia sektoriaikoja - tulee penalttia muuten heti. Toki nämä, kun ottaa huomioon, homma toimii taas 8)

Liikkeellelähdöt on myös oiva lisä peliin. Nyt pitää itse painaa kytkin pohjaan ja etsiä sopivat kierrokset, sitten vapauttaa kytkin - ja toivoa, että sai hyvän startin.
Yhdessä kisassa nappasin tuossa 4 sijaa lähdössä, kun onnistui 100% nappiin.
Lisää kivaa vielä tuo lämmittelykierros, saa vähän treenattua liikkeellelähtöä. Harmi, ettei sitä voi treenata esim. harjoituksissa lainkaan.

Lisäksi lisävaikeutta on tullut siitä, että varikolle pitää osata itse jarruttaa (jos ei assistia käytä). Eli nyt voi ajaa ylinopeutta suoralla, jos haluaa. Sehän oli mahdollista F1 2010:ssä, mutta katosi sen jälkeen kuin pieru saharaan...

Anyway, jatkan hikoilua ja tuota peliä. Formulatyypeille ehdottomasti suosittelen. Näyttää upealta, ajotuntuma on (etenkin Codemastersin kötöstykseksi) loistava ja fiilis on katossa, kun Manorilla päästelee Sauberista ohi 8)
Ajattelin aiemmin etten hanki tämän vuoden f1:stä, mutta näiden sinun tekstien jälkeen täytyi alkaa harkitsemaan uudelleen. Olisi sopivasti vielä tarjoushintaan psn storessa..vielä kun jaksaisi säätää loppuun g27 toimimaan ps4 kanssa niin voisi pitkästä aikaa ratilla pelailla formulaa.

Edit: onkos tässä miten toteutettu jos ajautuu radan ulkopuolelle asfaltille? Olikohan 2014ssa kun vauhti putosi naurettavan pieneksi vaikka et mitään hyötyä olisi saanutkaan radan ulkopuolella ajelusta. 2015 tämä on poissa.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 10 Loka 2016, 14:59
Kirjoittaja Garmund
Aqu tässä motivaatiopätkä lähdön harjoitteluun:

https://www.youtube.com/watch?v=DZqe_bJuyxA

Alonso 0,08s reaktiaika :shock:

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 10 Loka 2016, 18:38
Kirjoittaja Macela
Shuttle kirjoitti:En tiiä kuuluuko tänne, mutta minusta ja Forza Horizon 3:sta on tullut kyllä erinomaisia kavereita. Jostain syystä tullut ajettua Alfan 8C:llä melkeinpä koko aika... Odottelen innolla milloin tuohon tulee Giulian Quadrifoglio DLC:nä. Se on pakkohankinta.

Kuva

Arcademainenhan tämä toki on, mutta hiton hyvä ajotuntuma, tasainen fps, hiton nätti ja tekemistä riittää. En ole ennen Horizon -sarjan Forzia pelaillut, joten kaikki on minulle tottakai uutta ja hienoa. Ai että mä tykkään tästä.
Ostin tuon kans ja myöskin toivon että tekevät Giulia QV -DLC:n. Maukasta myös ajelun ohella kuvailla tässä, muutama:

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 11 Loka 2016, 08:12
Kirjoittaja Aquatica
@jargon,
Pelimoottori on sama kuin 2015, päivitetty vain. Oikeastaan tämä on sitä, mitä 2015 halusi olla - yksi parhaista pelihankinnoista itselläni koskaan....

@Garmund,
Joo. Pelissä mun DRS-tarkkuus parhaillaankin 0,12s... Näkeeköhän starttia jostain, hmm...

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 24 Loka 2016, 21:47
Kirjoittaja mattijus
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Tähän on paha lisätä mitään:
https://www.youtube.com/watch?v=r0IZ_TEzg7M

Mihin saan lähettää rahat? :lol:

EDIT:
Löytyi kotisivutkin:
http://www.johannesrojola.com/msc/
Nyt olisi Steamin Greenlightissä äänestettävissä:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =651939391
Läpi meni :-D Tarvittavat äänet löytyi alle viikossa.
13,49eur lähetettyä, tuli tänään Steamin Early Accessiin

https://www.youtube.com/watch?v=ZzPdPYtqBt0

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 26 Loka 2016, 17:48
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
IS:n mukaan nousi heti maailman kolmanneksi myyduimmäksi peliksi steamissa. :shock: :lol: Way to go! Saas nähdä milloin ottais haasteen vastaan ja alkais laittamaan 100 ampeeria ajokuntoon.

http://store.steampowered.com/app/516750/

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 26 Loka 2016, 19:16
Kirjoittaja Macela
Tuli myös ostettua :lol:

Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 27 Loka 2016, 11:53
Kirjoittaja jargon
F1 2016 oli kyllä loistava hankinta, paljon parempi kuin 2015.

My Summer Car..aika ruma, pyörii vanhalla läppärillä huonosti, on hieman hankala pelattava..mutta aivan loistava silti :-D ei ole vielä tullut peliä vastaan jossa keskellä yötä soi lankapuhelin, siitä juoppokuskiksi vanhalla hiacella -> viimeinen mutka ennen kuin pääsee kuskattavan luo, auto kyljelleen ojaan, lyö tuulilasi paskaks ja autosta kori kaljaa mukaan > kävele kuskattavan luo joka sammuu bussipysäkille kiroillen. Juo kaljaa aamuun asti odotellen että kauppa aukeaa->lisää kaljaa ja seuraavaksi herätäänkin omalta laiturilta krapulassa "voi v*mikä olo". Jospa tänään kerkeäisi lähteä sitten paskakaivon tyhjennykseen että sais rahaa auton osiin :-D

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 27 Loka 2016, 22:23
Kirjoittaja mutt
Minä pääsin Hayosikolla hengestä jo ennenkuin ehti minnekään. Heräsin keskellä yötä kirkon pihalta, kävin lähipubissa hoitamassa pahan janon pois, harhailin hutikassa säkkipimeässä metsässä, kunnes kyllästyin.

Otetaan alusta uusiksi.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 27 Loka 2016, 22:57
Kirjoittaja mattijus
mutt kirjoitti:Minä pääsin Hayosikolla hengestä jo ennenkuin ehti minnekään. Heräsin keskellä yötä kirkon pihalta, kävin lähipubissa hoitamassa pahan janon pois, harhailin hutikassa säkkipimeässä metsässä, kunnes kyllästyin.

Otetaan alusta uusiksi.

Kotiin pääsee teleportilla ihan samalla tavalla kuin oikeassa elämässä. Eli juo niin tukevan humalatilan, että sammuu => herää kotona.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 28 Marras 2016, 15:12
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Rojola on nyt sitten Miljonääri !
Noin se homma käy :-D Jokohan on kutsu linnanjuhliin postitettu ? :lol:

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 02 Loka 2017, 08:46
Kirjoittaja Mandeprkl
Ihmehomaa että uutta Giuliaa ei ole vielä Forza 7:ssa. Toivottavasti edes jolleain DLC:llä saaataisiin mukaan.. PC:llä muuten pirun nätti peli.

Oma mersukin sedanina saatu peliin takaisin...

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 02 Loka 2017, 18:49
Kirjoittaja Macela
Tässä puntaroinut että ostaisko tuon FM7. C32 on kyllä kiva saada takasin Forzaan, kuten myös mm. V10 M5 & M6.

Giulian jättävät todennäköisesti DLC:ksi, eipä tähän paljon muutenkaan uutuuksia tullut vrt FM6/FH3. Mikä juurikin maistuu vähän rahastukselta ja en vielä tätä ostanut.

FM6:sta ajelinkin juuri eilen, vähän Cliolla Nyrreä

Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 02 Loka 2017, 21:41
Kirjoittaja Mandeprkl
On tässä paljon tehty pieniä parannuksia. Juurikin esimerkiksi C32 on automaattivaihteinen, eikä hahmo enää autossa vaihtele vaihteita kädellä niinkuin FM3:ssa. Ja C32:sen lukkoperän puute. Toimii pelissä juuri niinkuin oikeastikkin. Tuntuu että autoihin on kuitenkin panostettu nyt vähän enemmän kuin muutamassa edellisessä.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 02 Loka 2017, 21:58
Kirjoittaja Macela
Eikös C32:lla voi heitellä itsekin isompaa/pienempää pykälää kepistä kun niin haluaa, taitaa olla vaan niin että aiemmissa Forzissa tehty niin ja nykyisessä vaan jääny animaatio tekemättä.

Anyways, menin ja ostin perusversion, aukenee ilmeisesti huomenna.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 03 Loka 2017, 00:01
Kirjoittaja Mandeprkl
Macela kirjoitti:Eikös C32:lla voi heitellä itsekin isompaa/pienempää pykälää kepistä kun niin haluaa, taitaa olla vaan niin että aiemmissa Forzissa tehty niin ja nykyisessä vaan jääny animaatio tekemättä.

Anyways, menin ja ostin perusversion, aukenee ilmeisesti huomenna.
Joo voi mutta mun mielestä pelissä parempi kun ukkeli ei vaihtele autossa vaihteita. :mrgreen:

Mutta joo.. Se näissä kyllä on että autoja puuttuu aikalailla jotka aivan varmasti tulee johonkin DLC:hen. Toyotan tuotantomallit puuttuu täysin. Porsche saatu sentäs nyt jo mukaan.

Virityshommat on rajattu careerissa vähän rajummin. Luokittelu sääntelee renkaan leveydetkin jo.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 03 Loka 2017, 06:20
Kirjoittaja Albertolli
Kyllähän tuokin hankintaan menee. FM1-6 on tullut pelattua, samoin arcademaisemmat Forza Horizon 1-3 :roll:

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 03 Loka 2017, 21:52
Kirjoittaja Macela
Albertolli kirjoitti:Kyllähän tuokin hankintaan menee. FM1-6 on tullut pelattua, samoin arcademaisemmat Forza Horizon 1-3 :roll:
Jaa sää oot kans ajellu Forzaa since FM1. Täällä myös :)

Pitihän se 75 ostaa het heti seiskassakin
Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 10 Loka 2017, 21:05
Kirjoittaja Mokomakin
Muut pelailleet gran turismo sportin demoa? Mun mielestä ihan mahtava tuo moninpelijärjestelmä.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 04 Marras 2017, 11:58
Kirjoittaja Macela
Mandeprkl kirjoitti:Ihmehomaa että uutta Giuliaa ei ole vielä Forza 7:ssa. Toivottavasti edes jolleain DLC:llä saaataisiin mukaan..
Ja sieltä se tuli ensimmäisessä DLC -paketissa. Äänet on kyllä kaukana oikeasta. :/

Kävin heti nyrrellä napsimassa muutaman kuvan
Kuva

Kuva

Tuli myös 124 Spider

Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 04 Marras 2017, 14:02
Kirjoittaja Aquatica
Forza ja äänet = yllätys, ettei ole sinnepäinkään.

Samat pörinät tietokoneella muutettuna todella monessa autossa. Ja melkein kaikissa on katiton suora putkisto - ainakin äänistä päätellen. Ja niin edelleen.

Joo, onhan ne ihan kivan kuuloset, mutta perhanan kaukana aidosta.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 04 Marras 2017, 14:40
Kirjoittaja mattijus
Täälläkin taisi muutamalla olla Assetto Corsa hankittuna.
Trellet.net kausi alkaa kohta:
https://twitter.com/trellet/status/926730074686152704

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 11 Joulu 2017, 09:37
Kirjoittaja Cadamuro
Saakos tuohon assetto corsan pleikkariversioon mitenkään ladattua ahveniston rataa yms suomenratoja että pääsis reenaileen talvellakin?

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 11 Joulu 2017, 10:29
Kirjoittaja molsky
Varmaan tässä pian tulee Gran Turismo Sport hankittua kun tulee tässä lähiaikoina yksinpeli sisältöä tarjolle. Pääsee sitten PSVR:n kautta 4C:n rattiin. 8)

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 11 Joulu 2017, 18:26
Kirjoittaja Macela
Cadamuro kirjoitti:Saakos tuohon assetto corsan pleikkariversioon mitenkään ladattua ahveniston rataa yms suomenratoja että pääsis reenaileen talvellakin?
Konsoleille ei saa modiratoja. Eli ei.

Mutta hei, Giulia Q tulossa Assetto Corsaan kuun lopulla. Pääsee sitäkin ajaan kunnon fysiikoilla, toivottavasti saundit spot on. Jäi Forzassa ajelut yhteen kierrokseen nyrrellä.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 17 Joulu 2017, 01:12
Kirjoittaja Aquatica
F1 2017.
Codemasters pistää parastaan ... ja edelleen samat ongelmat vaivaa, vuosien jälkeen. AI on typerä ja huijaa, tosin ei läheskään niin pahasti kuin aikasemmissa. Nyt myös vaikeustason voi säätää 1-110, eikä pelkästään "Easy, Medium, Hard, Pro, EXTREME".

Ajotuntuma on taas ihan eri planeetalta aikaisempiin nähden, tällä kertaa parempaan suuntaan. Fiilis alkaa jo lähentyä sitä, mitä se saattaisi vormulan ratissa olla - miinus geevoimat ja persvärinät.
Balanssikin on aika lähelle 2017 kautta, tai oli kunnes Codemasters päivitti tuon 1.11:sta... Ennen tuota pätsiä nimittäin McLaren oli ihan rupipaske, niinkuin se koko kauden ajan olikin.
Syy miksi sitä buustittiin päivityksessä? Ongelma AI:n kanssa, eikä se ole kuulemma helppo korjata (huoh.), joten "leikitään purkalla!"...

Anyway, käyttöliittymä on yhtä epäkäytännöllinen kuin aikasemminkin (toimii esim. pädillä loistavasti, G25:llä ei niinkään... Nappeja sais olla tuplaten), mutta siihen tottuu nopeasti - kuten ennenkin.
Toisaalta taas R&D on viimein sitä, mitä sen olisi pitänyt olla alusta asti: harjoituksissa on testejä (radan tuntemisesta aika-ajo aikatestiin), joita suorittamalla saa resurssipisteitä. Näitä voi sitten käyttää auton päivitykseen: nykyään on neljä pääkategoriaa (luotettavuus, alusta, aerodynamiikka ja voimalinja... Mäkkärillä Durability-valikko on tullut "hieman" tutuksi...), joissa jokaisessa on kolmen eri tason päivityksiä (minor, major, ultimate), jotka parantavat k.o osan tasoa joko vähän, vähän enemmän tai aika perkeleekseen.

Ja tosiaan sanoinko jo, että tallien voimasuhteet on suhteellisen lähelle todellista? Eli McLaren on hännillä Sauberin kanssa ja luotettavuus on ihan todellakin kova ongelma. Esimerkiksi Melbournen GP-viikonloppuna multa meni vaihteiston kuluminen 85%:iin ja moottorilohkonkin reilusti yli 70%:iin - tässä vaiheessa tajusin, että aivan tasan ja kaikki paukut on pakko pistää voimalinjan luotettavuuteen/kestävyyteen, tai turpiin tulee.
Samaan aikaan ns. oikeat tallit puuskuttaa menemään päåivityksiä laitellen alustaan aeroon ja moottoriin, kun minä otan penalttia penaltin perään uusimalla rikkinäisiä moottoreita ja vaihteistoja, ennen kuin päivitykset niiden luotettavuuteen on saatu asennetuksi...

Nimimerkillä: viides voimalinja menossa, kohta pitäis päivittää kuudenteen ja ottaa taas parikytäpaikkaa grid penaltya =)

Kaikenkaikkiaan peli on hauska ja pirun ankara, samalla kun AI on agressiivisempi kuin romurallissa. Sääolot eroavat rankast itoisistaan ja jo pieni lämpötilaero tuntuisi vaikuttavan radan toimivuuteen paljonkin. Ja hiki tulee herkästi, aika kovinkin, kun rattipoljinkombolla vääntää - sen verran pitää veivata, että heikompaa hirvittää.

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 18 Joulu 2017, 19:04
Kirjoittaja Xehpuk
Macela kirjoitti:
Mutta hei, Giulia Q tulossa Assetto Corsaan kuun lopulla. Pääsee sitäkin ajaan kunnon fysiikoilla, toivottavasti saundit spot on. Jäi Forzassa ajelut yhteen kierrokseen nyrrellä.
https://twitter.com/AC_assettocorsa/sta ... 8910716928

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 18 Joulu 2017, 20:02
Kirjoittaja Macela
Lupaavaa : )

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 23 Joulu 2017, 19:12
Kirjoittaja JMC
Harvoin tulee nykyisin pelailtua mutta kun nyt kerran giulia lisättiin assetto corsaan ja vieläpä ihan ilmaiseksi niin olihan se käytävä kokeilemassa.
Grafiikat ei oo forzan tasolla, mutta äänet ja fysiikat sitä onnistuneemmat. Mitä nyt livenä qv:ta päässyt kuulemaan niin hyvin lähelle on tässä pelissä aitoutta päästy. :)

Kuva

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 11:44
Kirjoittaja lerppu
Jokunen tunti veivattu Fanatecin rattipolkimilla Project Carsia ikkunafirman uusimmalla konsolilla 65” 4K näytteellä. Next level shittii! 8)

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 16:19
Kirjoittaja lerppu
... ja nyt kun pelailun makuun on päästy, tää on pakko ostos!
https://youtu.be/XBitEX-8IcM
Aivan hiton vaikee. 100A:n rakentaminenkin yhtä juhlaa...

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 13 Kesä 2020, 21:37
Kirjoittaja Vittorio Jano

Re: Simulaattorit yms. pärinäpelit

Lähetetty: 14 Kesä 2020, 12:06
Kirjoittaja matti_vuorio
Japan Motors Cup ajetaan tälle vuodelle eSport sarjana. Kuka tahansa voi osallistua kunhan on Dirt Rally 2.0 asennettuna koneelle tai konsoliin. Kilpailuun voivat osallistua kaikki riippumatta onko lisenssejä vaiko ei.

https://www.emotorsport.fi/japan-motors ... yUZe1BBo9s