Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Ihan hyvin se menee, kun ei aja kuoppaan ja todellisuudessa alustat on tehty toimimaan oikein, eikä Ferrarit mitään kivirekiä ole.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Töttis
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 12:20
Car(s): 147,Fiat 1100R,Ducati Monster 900,Piaggio Fly 50 sekä 205 Pösö
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Töttis »

Itse olen itselleni luvannut Ferrarin oston ennen kun täytän 60v (nyt39) enkä minä siihen "järkiperusteita" tarvitse :D Ensin haalin erikoisia Fiatin ja Alfan tekeleitä,sit ehkä Maseratin kautta Ferrariin. :D Olen "myynyt" Ferrarin itselleni niin että ei esim Mondialin osto nytkään vaatisi kun pankissä käynnin,mutta lähempänä kuuttakymppiä kun liiteri on kokonaan oma saattaa saada Modenaa tms sen aikaista "hinnat alkaen mallia" enkä järjestä itseäni/perhettä ihan niin k*seen sen ostoksen kanssa :D
Se nyt vaan on sellaista...

Avatar
cyberias
Viestit: 232
Liittynyt: 06 Syys 2012, 19:15
Car(s): Alfas: 8C Competizione
Other Italos: 3200GT, F355 GTS, 599 GTO
Bikes: Moto Morini 3 1/2
Other: XC90 T8
Pending: Polestar 3 (2024), Polestar 6 Roadster LA Concept (2026)
Ex Italos: QP IV 2.8L V6
Ex Others: Kadett B, Corolla DX KE70 (1.6TC Levin), 205 Lacoste, Audi 80 Avant, Golf TDI Variant, Octavia vRS
Paikkakunta: Tampere

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja cyberias »

Ricambi kirjoitti:Miksi pitäisi olla Ferrari? Olen katsonut Maserateja ja niissäkin löytyy aika hienoja pelejä, käyttäähän Alfa 8C Maseratin myllyjä niin ei kauas menisi... :mrgreen: . Palstalla on Maseratin omistajia niin esmes mistä hankitaan varaosia yms. vinkkejä olisi hyvä saada.

Tämähän olisi aika maukas kesäisin.... ja tehoa mukavasti... 8) . Kabiini vaan turhan musta...

http://goo.gl/77gHw8
Moro, laitan tänne tätä linkkilistaani, jos siitä on jollekin apua.. lista tuli luotua parin vuoden aikana hiukan hankalampia osia metsästettäessä:

http://hyvakello.fi/maseratiparts/

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kiitoksia paljon, linkit talletettu tulevaisuutta varten... :).
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

https://www.huutokaupat.com/fi/v/131399

Sieltä huutamaan Ferraria.

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja dilledong »

^ 50200e oli loppuhinta....

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja sämpy »

...jos myytiin. Typeriä tuommoset joissa naurettava lähtöhinta ja myyjällä oikeus olla myymättä huutohinnalla. Huuto-netin puolella tuntuu että katellaan vaan oman omistuksen arvoa, eikä olla oikeesti edes myymässä, kun on kohteessa hintavaraus.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Ei tuo auto järin siistissä kunnossa ollut. Oli paikallisella autoliikkeellä myynnissä joku kuukausi sitten. Kuvissa ei niin pahalta näytä. Eniten pisti silmään kuitenkin haalistuneet umpiot ja kellastuneet kiveniskuteipit. Mutta pienellä fiksaamisella...

edit: Ja onhan se väärän värinen... :wink:

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^Samalla myyjällä oli -07 cayenne Turbo, meni yhdellä huudolla 22T€. Piti itsekkin huutaa mutta myöhästyin.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Mandeprkl kirjoitti: edit: Ja onhan se väärän värinen... :wink:
Itse itseäni lainaten:
"Ensimmäinen Ferrari on aina punainen ja seuraavat ovat sitten aivan minkä tahansa muun värisiä kuin punaisia"
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

unknown kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti: edit: Ja onhan se väärän värinen... :wink:
Itse itseäni lainaten:
"Ensimmäinen Ferrari on aina punainen ja seuraavat ovat sitten aivan minkä tahansa muun värisiä kuin punaisia"
Ymmärrän täysin. :)

Mac
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:40

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Mac »

https://huutokaupat.com/fi/v/141916

Taisi tulla viimeiselle huudolle hintaa
"Lunastamattomasta huudosta peritään 10% verottomasta hinnasta, kuitenkin vähintään 150€."
166 TS -00

integrale
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 12:34

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja integrale »

unknown kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti: edit: Ja onhan se väärän värinen... :wink:
Itse itseäni lainaten:
"Ensimmäinen Ferrari on aina punainen ja seuraavat ovat sitten aivan minkä tahansa muun värisiä kuin punaisia"
Allekirjoitan. Vuonna 2009 tuli omistettua 360 Modena ja oli melkoisen vikaherkkä laite,lopuksi vielä kaiken lisäksi "leikkasi kiinni" vaikka oli ollut 500km sitten Catamountilla huollossa,silloin ajattelin ettei enää koskaan kyseistä merkkiä,mutta aina välillä huomaan katselevani mobilesta Keltaisia Ferguja :-D jospa sitten kun autovero on nolla

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^oliko tämä se josta meni nokka-akseli poikki?

integrale
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 12:34

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja integrale »

Epezi kirjoitti:^oliko tämä se josta meni nokka-akseli poikki?
En jäänyt tarkemmin kyselemään,kun remppa kesti kuukausia ja ruotsista kait hommasivat uuden koneen siihen..

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja billy »

Kappas kuinka googlen suomihaulla tuli täältä tälläinen ketju vastaan.

Oma tilanne on sellainen, että olin pikkupojasta saakka haaveillut kerran elämässä omistavani aidon urheiluauton. Ei siis mitään tehokasta perhesedania ala Audin RS4/6 tai BMW M3/5 -sarja vaan aito, alusta saakka urheiluautoksi suunniteltu laite. Ei välttämättä mikään 600hv Audi RS6:n veroinen suoran tien raketti, mutta kunnon urheiluauto - vaikka sitten kevyt ja ketterä Lotus. Lopulta tulin elämässä siihen pisteeseen, että viime kesänä (2016) hankin Porschen 911 -mallisen auton, valkoisen Carrera 4S:n vm.2008:

Kuva

Se on kaikinpuolin äärettömän hieno laite, uudemman korimallin ledivaloineen sekä täydellisen 997 mk.II GT3 RS -korisarjan kanssa jotain aivan muuta kuin "perus" 911. Joka sekin on ihan hieno, mutta IMHO vähän sellainen keski-iän ohittaneiden harmaahapsien (pappojen) valinta... Anyway vaikka autoni miellyttää omaa silmää todella paljon, siitä vain puuttuu jotain... Onko se sitten sielu tai tunne tai intohimo tai yleinen fiilis, mutta näin jo 6kk / 5tkm auton hankinnan jälkeen olen surffaillut nettiautossa ... sen kaikille F1 -radoilta tutun, kilpailevan merkin autoja katsellen. Koska oikeastaan pikkupoikien urheiluauto = punainen Ferrari.

Tuolloin kesällä -16 edullisimmat Ferrarin 360 -mallit olivat nettiautossa 100ke ja tuonti ulkomailta ei ollut realistinen vaihtoehto rahoituksen tarpeen vuoksi. Nyt alkuvuodesta 2017 M. Sipilä oli tiputtanut vuoden verran myymänsä, 65tkm ajetun 360 coupen (6-speed manual) hintaa 79ke:hen! Mutta joku ehti viedä sen naaman edestä tällä viikolla. Mutta siellä on pari muutakin mielenkiintoista 360:stä, pelottaa vain niiden F1 -vaihteisto (ja siihen tylsistyminen), sekä avomallin kattomekanismin lukuisat viat jotka pahimmillaan johtavat koko katon uusintaan (uuden pienen henkilöauton hintainen operaatio).

Lisäksi mitä olen netistä seurannut noiden 360 -mallin Ferrarien hintoja sekä Hagertyn oivallisen "valuation toolsin" lukemia niin em. mallin hintapohja on muualla maailmassa (Jenkkilä) jo saavutettu:

https://www.hagerty.com/apps/valuationt ... errari-360

Summasummarum:

-Järki puoltaisi Ferrari 360:n hankintaa ( :lol: ), pääasiassa taloudellisessa mielessä koska käytännössä mallin hintapohjat on saavutettu. Voit rullata jollain 55tkm ajetulla 360:llä sellaiset 5tkm/vuodessa (=25tkm/5v) ja myydä sen 5v päästä varmasti vähintäänkin tämän päivän hankintahintaan (80-90ke) eteenpäin, tuurilla tehdä jopa voittoa? Sen sijaan oma vm.2008 911 tulee laskemaan arvoaan vielä vuosikausia ja 5v päästä siitä voisi suurinpiirtein 125tkm ajettuna saada myydessä enää luokkaa 35-max 40ke.

-Millainen vikapesäke F1 -vaihteistolla varustettu 360 on? Tungenko kädet kyynerpäitä myöden sontaan jos moiseen haksahdan? Porschen kanssa ei ole (luonnollisesti) ollut minkäänlaisia ongelmia. Auto on seissyt parhaimmillaan ~2kk putkeen autohallissa ja lähtenyt ykkösellä käyntiin. Ei minkäänlaisia nikotteluita tai "sähkögremlineitä".

-Ferrarin ylläpidon kalleus vs. Porschen. Omaa Porsasta tarvitsee huoltaa 2v välein (jopa öljynvaihdot siis vain 2v välein), ja nyt keväällä 2017 siihen tuleva ns. suuri huolto maksaa n.1400e. Pienen huollon ollessa vaivaiset 500-600e. Huollot menevät siis 2v jaksoissa tyyliin: pieni-pieni-iso, pieni-pieni-iso. Ferraria tarvitsee sen sijaan huoltaa joka vuosi ja käsittääkseni normaali vuosihuoltokin on toista tuhatta euroa esimerkiksi Team F40 -spesialistilla Nokialla, merkkihuollosta nyt puhumattakaan. AutoMilanosta en tiedä? Ja auta armias jos Ferrariin tulee jotain iloisia sähköoikkuja niin niiden tutkiminen tyypillisen "Ferrarilisän" kanssa on varmasti 150e/h hintaista. Meikäläisen fiilis jostain 4-6ke:n yllätyspaukusta olisi lähinnä:

Kuva

-430 mallinen Ferrari on kuulemma valovuosia luotettavampi sekä edullisempi ylläpitää, mutta omat pelimerkit eivät veny moisen hankintaan eivät sitten millään.


Löytyisikö täältä mielipiteitä / kokemuksia / edellisiä omistajia? Sillä syystä tai toisesta Ferrarilla ei ole minkäänlaista suomenkielistä keskustelupalstaa. Ferrarichat ja brittien vastaava ovatkin sitten tuttuja paikkoja.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja unknown »

billy kirjoitti: Summasummarum:

-Järki puoltaisi Ferrari 360:n hankintaa ( :lol: ), pääasiassa taloudellisessa mielessä koska käytännössä mallin hintapohjat on saavutettu. Voit rullata jollain 55tkm ajetulla 360:llä sellaiset 5tkm/vuodessa (=25tkm/5v) ja myydä sen 5v päästä varmasti vähintäänkin tämän päivän hankintahintaan (80-90ke) eteenpäin, tuurilla tehdä jopa voittoa? Sen sijaan oma vm.2008 911 tulee laskemaan arvoaan vielä vuosikausia ja 5v päästä siitä voisi suurinpiirtein 125tkm ajettuna saada myydessä enää luokkaa 35-max 40ke.

-Millainen vikapesäke F1 -vaihteistolla varustettu 360 on? Tungenko kädet kyynerpäitä myöden sontaan jos moiseen haksahdan? Porschen kanssa ei ole (luonnollisesti) ollut minkäänlaisia ongelmia. Auto on seissyt parhaimmillaan ~2kk putkeen autohallissa ja lähtenyt ykkösellä käyntiin. Ei minkäänlaisia nikotteluita tai "sähkögremlineitä".

-Ferrarin ylläpidon kalleus vs. Porschen. Omaa Porsasta tarvitsee huoltaa 2v välein (jopa öljynvaihdot siis vain 2v välein), ja nyt keväällä 2017 siihen tuleva ns. suuri huolto maksaa n.1400e. Pienen huollon ollessa vaivaiset 500-600e. Huollot menevät siis 2v jaksoissa tyyliin: pieni-pieni-iso, pieni-pieni-iso. Ferraria tarvitsee sen sijaan huoltaa joka vuosi ja käsittääkseni normaali vuosihuoltokin on toista tuhatta euroa esimerkiksi Team F40 -spesialistilla Nokialla, merkkihuollosta nyt puhumattakaan. AutoMilanosta en tiedä? Ja auta armias jos Ferrariin tulee jotain iloisia sähköoikkuja niin niiden tutkiminen tyypillisen "Ferrarilisän" kanssa on varmasti 150e/h hintaista. Meikäläisen fiilis jostain 4-6ke:n yllätyspaukusta olisi lähinnä:

-430 mallinen Ferrari on kuulemma valovuosia luotettavampi sekä edullisempi ylläpitää, mutta omat pelimerkit eivät veny moisen hankintaan eivät sitten millään.


Löytyisikö täältä mielipiteitä / kokemuksia / edellisiä omistajia? Sillä syystä tai toisesta Ferrarilla ei ole minkäänlaista suomenkielistä keskustelupalstaa. Ferrarichat ja brittien vastaava ovatkin sitten tuttuja paikkoja.
Se saattaa kuulostaa yllättävältä, mutta Ferrareissa ei ole sähkövikoja, kuten olettaisi, mutta 360:nen on sellainen auto, että se vaatii akun ylläpidon laturin, vanhemmat ei. 360:seen on myös todella paljon uustuotanto osaa, esimerkiksi uustuotanto alustan puslat ovat jopa parempia kuin tehtaan alkuperäiset ja käytetyt varaosat on halpoja ja niitä on hyvin saatavilla, koska autoa valmistettiin todella paljon.
360:nen vaatii jakohihnan vaihdon, mutta se on yllättävän huokea toimenpide, koska konetta ei tarvitse otta ulos autosta, tarkkaa summaa en osaa tuohon sanoa, mutta 1.xxx ,- on ollut puhe.
Toki pitää muistaa, että kyseinen malli alkaa olla jo sen verran iäkäs ja suurin tekiä; auton historia, merkitsee kovasti huolloissa, autot ovat yksilöitä. Toisia toiset autot on viimeisen päälle pidetty, säästetty, huollettu. Toiset taas on maahantuotuja vanhoja kolaroituja vuokra-autoja ja onhan meillä täälläkin yksi vuokra-auto, joten paperit ovat autossa tärkeitä ja jos mitenkään voi painottaa; jokainen auto on yksilö!
Huoltopaikkana käyttäisin pelkästään maahantuojaa; Eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin toiset ja maahantuoja on kuitenkin se paikka joka oikeasti tietää näistä autoista.
306:sen F1 on aika alkukantainen, jos sitä vertaa vaikka kymmenen vuotta tuoreempiin, mutta ei läheskään niin paha kuin 355:sessa, mutta mielummin ottaisin manuaalin ja jos vaan mitenkään yllät, 430:nen manuaali. btw. älä suunnittele ympärivuotista käyttöautoa näistä.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja billy »

unknown kirjoitti:Se saattaa kuulostaa yllättävältä, mutta Ferrareissa ei ole sähkövikoja, kuten olettaisi, mutta 360:nen on sellainen auto, että se vaatii akun ylläpidon laturin, vanhemmat ei. 360:seen on myös todella paljon uustuotanto osaa, esimerkiksi uustuotanto alustan puslat ovat jopa parempia kuin tehtaan alkuperäiset ja käytetyt varaosat on halpoja ja niitä on hyvin saatavilla, koska autoa valmistettiin todella paljon.
360:nen vaatii jakohihnan vaihdon, mutta se on yllättävän huokea toimenpide, koska konetta ei tarvitse otta ulos autosta, tarkkaa summaa en osaa tuohon sanoa, mutta 1.xxx ,- on ollut puhe.
Toki pitää muistaa, että kyseinen malli alkaa olla jo sen verran iäkäs ja suurin tekiä; auton historia, merkitsee kovasti huolloissa, autot ovat yksilöitä. Toisia toiset autot on viimeisen päälle pidetty, säästetty, huollettu. Toiset taas on maahantuotuja vanhoja kolaroituja vuokra-autoja ja onhan meillä täälläkin yksi vuokra-auto, joten paperit ovat autossa tärkeitä ja jos mitenkään voi painottaa; jokainen auto on yksilö!
Huoltopaikkana käyttäisin pelkästään maahantuojaa; Eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin toiset ja maahantuoja on kuitenkin se paikka joka oikeasti tietää näistä autoista.
306:sen F1 on aika alkukantainen, jos sitä vertaa vaikka kymmenen vuotta tuoreempiin, mutta ei läheskään niin paha kuin 355:sessa, mutta mielummin ottaisin manuaalin ja jos vaan mitenkään yllät, 430:nen manuaali. btw. älä suunnittele ympärivuotista käyttöautoa näistä.
Kun sigussa on kolme kertaa italialaisen V12:sta pyttyjen sytytysjärjestys (Lambo, Ferrari ja ... ) niin kyseessä ei voi olla kuin todellinen Italoharrastaja 8)

Suurkiitos inputista asian suhteen, minulla on tosiaan Ctekin yleismallinen akun ylläpitolaturi Porschessakin ja käsittääkseni 360:n ei vaadi sen kummoisempia erityistoimenpiteitä akkulaturin kanssa? Olen tietoinen etutilassa olevan akun "päävirtakytkimen" olemassaolosta, mutta Ferrarichatissa monet sanoo ettei siihen kannata koskea jos on mahdollista käyttää ylläpitolaturia.

Ainoa suurempi ongelma tosiaan on kotimaisten autojen puute: Nettiautosta löytyy pari melkein 100tkm ajettua, yksi musta coupe valkoisella sisustalla (ei kiitos - ensimmäisen Ferrarin pitää olla punainen :oops: ), yksi "liian vähän ajettu" tuontipeli jossa Stradalen etupuskuri... Siellä taitaa olla vain kaksi varteenotettavaa 360 jäljellä hankittavaksi (joista toinenkin on hinnoiteltu yläkanttiin) nyt kun M. Sipilän manual coupe meni :silent:

Tätä olen katsellut sillä silmällä jo pidempään:

https://www.nettiauto.com/ferrari/360/8303642

Tässä olisi paras väriyhdistelmä (Rosso Corsa + beige "cream" leather), mutta eivät varmasti ala tiputtamaan hintaa 10ke ... Lisäksi minkätyyppinen omistaja maalauttaa OEM Challenge vanteet mustiksi:

https://www.nettiauto.com/ferrari/360/8339874

Olisiko sinulla vinkkejä / mielipiteitä?

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Joo, minulla on neljä V12 autoa, kaksi Ferrari, missä on sama sytytysjärjestys ja kaksi Lamborghinia missä on eri järjestys, sitten V8:ja...

Minä en oikein noita yksilöitä näistä uudemmista tunne, enkä siitä myös pelkkien kuvien perusteella sano mitään.
Käy katsomassa useampaa yksilöä ja tee sen perusteella päätös.
Muistaa kuitenkin kannatta, että yksilön hinta ei kerro, ulkomailla tai täällä, onko auto hyvä vai huono, on myös huonoja autoja, missä on kova pyynti ja hyviä autoja, missä on alhainen hinta.
Mielenkiintoinen kysymys on, että paljonko nykyään 360:seen tulee veroa, jos auton hakee ulkomailta, en usko, että kovin paljoa.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Ryubiken
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Elo 2015, 09:51
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0TS -99
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Ryubiken »

Itseä jäänyt harmittamaan kun muutama vuosi sitten oli nettiautossa myynnissä Urracco about 8000€ hintaan. Olihan se kolaroitu ja huonossa kunnossa, mutta olisi siitä näin ~ 8 vuotta myöhemmin jo rakennellut kulkineen. Itsellä kun lompakko ei veny ostamaan suoraan italosportteja niin oon kuonotellut jos löytäisi lähinnä ulkomailta täysin räjähtäneitä yksilöitä, joista tekisi 10 vuoden kunnostusprojektin. Nekin alkaa vaan olemaan kaikki jo kunnostettuja tai hinnat melkein samat kuin ehjillä.

Omaan silmään 308 GTB osuu ferrareista parhaiten. Tutun kyydissä semmoisella kerran reissun heittäneenä jäi kyllä kolottelemaan hammasta nuo vanhemmat italot. Uudemmat eivät omaan makumaailmaan niin hirveämmin iske, lähinnä nuo 70-luvun remeleet.
4-stroke explained: Suck, Squeeze, Bang, Blow.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja billy »

Hauska lueskella noita omia mietiskelyitä sekä aprikointeja näin melkein 2 vuotta myöhemmin. Löysin lopulta 2kk kirjoitteluiden jälkeen, maaliskuussa 2017 sopivan sekä jos nyt ei erinomaisella niin vähintään "hyvä++" -historialla olevan Ferrari 360 Modenan pk-seudulta ja Porsche meni vaihdossa. Autolla oli keskivertoa enemmän ajettu (82tkm), asia josta täälläkin on keskusteltu. 3 päivää oston jälkeen autosta hajosi "F1-kytkin", onneksi selkeä mekaaninen vika joten laitettiin se remontti (tappelun jälkeen) myyjäliikkeen kanssa puoliksi. Tuo 4400e on tähän asti ollut ainoa isompi vika autossa josta olen nauttinut keskivertoa Ferrarin omistajaa varmaan 10 kertaa enemmän: Olen ajanut autolla kahden kesän aikana vähän yli 15tkm, toinen kesä oli vieläpä kelien puolesta aika skeida -> moni autotapahtuma jäi väliin. Muuten noita kilsoja olisi kertynyt varmasti lähemmäksi 20tkm :lol:

Autolla on siis mittarissa pian jo 98tkm. Alla kaikki pienimmätkin viat sekä ominaisuudet listattuna tuolta 15tkm matkalta joka noin muuten on ollut aivan sairaan upeaa erilaisten tunteiden euforiaa:

-F1-kytkin 4400e töineen josta maksoin 50%.
-Oikean ajovalon korkeussäätö oli rikki jo ostohetkellä ja ajovalo osoittaa aavistuksen liian ylös, katsastuksessa asiasta tulee huomautus. Uusi (käytetty) ajovalo umpioineen maksaa 2-3ke, osaa ei kuulemma pysty DIY-korjata. Ärsyttää ettei asiaa huomattu ns. "PPI"-tarkastuksessa.
-Ovien lukot temppuilivat kylmässä ja ne avattiin & huollettiin keväthuollon 2018 yhteydessä. Tyyppivika näissä.
-Ilmastointi vuotaa jostain. Vikaa on tutkittu mutta selkeää kohtaa ei ole löytynyt. En ole viitsinyt alkaa maksamaan "valohoidosta" enää nelinumeroista summaa enkä varsinkaan lähtenyt "osanvaihtotalkoisiin" joissa kokeillaan 4-5 erilaista x xxx euron hintaista komponenttia JOS vika olisi jossain niistä.
-Toinen lambda-anturi heitti vikakoodia -> uusittiin.
-F1-kytkimen toimintaa on säädetty varmaan 3 kertaa. Ekana kesänä ei muutamia kertoja valinnut N -> 1. vaan arpoi ja valitsi suoraan 2. vaihteen. Nyt tokana kesänä auto on muutamia kertoja tehnyt sen että 3. -> 2. vaihto heittää N:lle JOS olet ajanut autolla yhtäjaksoisesti pitkään 3. vaihteella ja matalilla kierroksilla. Muilla vaihteilla ei mitään oireilua. Tässä saattaa olla edessä ensimmäinen kallis korjauslasku sillä jos uusi F1-pumppu + akku ei auta niin käytettykin "F1 aktuaattori" maksaa 2000-3000e + työt. Kuulemma oireet viittaavat tuohon aktuaattoriin. Viisaampia lainatakseni jonkin vaihteen (mulla 2.) tiivisteet falskaa aktuaattorissa juuri sen verran ettei systeemi jaksa laittaa ko. vaihdetta silmään ja "failsafe":na heittää vapaalle. Mitään vikakoodia ei kuitenkaan löydy vaikka niitä on luettu Ferrarin omallakin SD-tietokoneella ainakin kaksi eri kertaa.
-Nyt aivan viimeisenä kävin ajelemassa autolla jouluaattona 2018 10 asteen pakkasessa jonka seurauksena kuljettajan oven lasi ei enää mene ylös tiiviisti vaan falskaa hieman etureunastaan peilin luota sekä takareunastaan yläkulmasta, eli on pari milliä vinossa. Toivottavasti selvitään säätämisellä eikä mekanismin uusimisella.

Kaiken kaikkiaan olen (kuulemma) päässyt aika vähällä. Jenkkiforumilla jengi lähinnä ihmettelee miten vähän vikoja voi ~10 000 mailin (eli 15 tkm) matkalla olla :lol: Koputan nyt puuta. Boldaamani asia on ehdottomasti ärsyttänyt eniten sekä vienyt jonkin verran tästä omasta Ferrari experiencestä. Varsinkin kun auton hankintaa 2016-2017 suunnitellessani luin tuosta F1-systeemistä useilta nettiforumeilta ja vakuuttelin itselleni etten moiseen sotkeudu vaan ennemmin etsin hyvää manuaalia vaikka vuoden päivät. Systeemin vuoksi en tahdo antaa autoa kenellekään lainaan, koska F1-systeemiä pitää todella osata ajaa oikein tai muuten F1-kytkin kuluu aivan järjettömästi sen luistaessa "väärällä tavalla ajavan" kuljettajan vuoksi. Ja pahimmillaan tosiaan auton lainaaja jää sillä jumiin jonnekin.

Ylläpitohuoltoihin on mennyt odotuksiani vähemmän rahaa, olen huollattanut autoa pk-seudulla yksityisellä henkilöllä joka oli aiemmin Ferrarin virallisen maahantuojan huollon "päämekaanikko". Jos ei nyt aivan Ferrariguru niin varmasti osaava sälli ainakin perusasioiden kanssa. Isosta huollosta maksoin jotain ... 600 vai 800e ja tein siitä osan itse (sytytystulpat + kaikki ilmansuodattimet). Tuon lisäksi eri vikojen etsintään on mennyt jonkin verran, mutta varsinainen "maintenance" eli auton normaalit ylläpitohuollot ovat todella inhimillisiä. Normaaliduunarin lompakko riittää eikä edes huuda hoosiannaa. Saatika jos autoa osaisi huoltaa ihan omin kätösin (jos olisi paikka missä huoltaa). Joka toinen vuosi iso huolto jossa kaikki nesteet, ilmansuodattimet ja muu vastaava. Joka toinen vuosi vain moottoriöljyt. Sytytystulpat tehtaan mukaan muistaakseni 4v / 30tkm välein. Jakopää 5v välein, tässä 360 -mallissa ei tarvitse edes moottoria tiputtaa ja tätä seuranneesta 430-mallista eteenpäin se on huoltovapaalla ketjulla.

Tälläisiä mietteitä kohta 2 vuoden omistajuuden matkalta. Mulla on tuolla "projektit" puolella tästä triidi (löytyy hakusanoilla), mutta sen päivittäminen on vähän jäänyt kun oikeastaan koko kesäkauden 2018 vain ajoin autolla - en tehnyt sille mitään.


EDIT: Huomasin että joku oli vuosia sitten fiilistellyt tälläisen kyydissä olemista aika paljon ... Voin mielelläni seuraavalla kesäkaudella kyyditä halukkaita, sillä meikälle iso osa tämän auton harrastamista on ollut muille ihmisille hyvän fiiliksen ja positiivisten kokemusten tuottamista. Niin pikkupojille kuin aikuisillekin ja juuri nyt muistin että yhdelle mua todella paljon auttaneelle alfabbs:n jäsenelle olen yhä kyydin velkaa. YV:llä tavoittaa ja auto liikkuu pääasiassa pk-seudulla, miksei kauemmaksikin.

Avatar
Peki
Viestit: 137
Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint
Paikkakunta: Ascona

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Peki »

1990-luvulla harkitsin 400i/ 412:n (minulle soveltuva pappamalli, mutta sentään ketjutoimisilla nokka-akseleilla) hankkimista noin 10.000:lla eurolla. Päädyin kuitenkin kilpailevaan italialaismerkkiin, enkä ole katunut, kun hevospelejä nykyään on kaikenlaisilla kyläkauppiaillakin.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^^Olitko muuten jouluaattona liikenteessä vai joku muu :shock:

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja catharsis »

^^ joku käväsi aattona punaisellaan tyhjällä heurekan parkkiksella :mrgreen:
hymyilin vienosti kun seurasin viereiseltä.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Sape »

billy kirjoitti: -Ilmastointi vuotaa jostain. Vikaa on tutkittu mutta selkeää kohtaa ei ole löytynyt. En ole viitsinyt alkaa maksamaan "valohoidosta" enää nelinumeroista summaa enkä varsinkaan lähtenyt "osanvaihtotalkoisiin" joissa kokeillaan 4-5 erilaista x xxx euron hintaista komponenttia JOS vika olisi jossain niistä
Miten tuota on tutkittu? Jos vain käytetty normaalissa autokorjaamoiden tarjoamassa ilmastoinnin huollossa, jossa tehdään vuototesti alipaineen avulla, niin noissa saa vuoto olla todella iso että vuoto ylipäätään laitteessa näkyy.

Typellä tehtävässä testissä löytyy yleensä melko pienetkin vuodot, mutta jos silläkään ei vuotoa löydy, niin väriainetta kylmäaineen sekaan niin pitäisi kyllä pienimmänkin vuodon löytyä. Kustannuksetkin pitäisi pysyä ~100€ luokassa.

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja mutt »

billy kirjoitti:-Oikean ajovalon korkeussäätö oli rikki jo ostohetkellä ja ajovalo osoittaa aavistuksen liian ylös, katsastuksessa asiasta tulee huomautus. Uusi (käytetty) ajovalo umpioineen maksaa 2-3ke, osaa ei kuulemma pysty DIY-korjata.
Umpiota ei varmasti ole tarkoitettu avattavaksi, kuten ei ole omassa Lybrassanikaan. Kuitenkin siihen olen korkeudensäätömoottorin (Boschina maksoi ehkä pari-kolmekymppiä, tarvikkeita saanee halvemmallakin) vaihtanut, kuten moni muukin. Umpio on kasattu jonkunlaisen liiman ja kiinnitysklipsien keralla, ja liimaukset sai auki lämmittämällä ja mattopuukolla. Jos alkaa leima jäämään tuosta kiinni, niin varmasti on tutkinnan arvoinen juttu, ja tuntipalkka kovanlainen.
-Ilmastointi vuotaa jostain. Vikaa on tutkittu mutta selkeää kohtaa ei ole löytynyt. En ole viitsinyt alkaa maksamaan "valohoidosta" enää nelinumeroista summaa enkä varsinkaan lähtenyt "osanvaihtotalkoisiin" joissa kokeillaan 4-5 erilaista x xxx euron hintaista komponenttia JOS vika olisi jossain niistä.
Omassa autossa vuoti ilmastointi, paitsi ei tietenkään huollon vuototestissä. Vika oli vuotava täyttöventtiili - ja sehän ei tietenkään vuototestissä näy, kun laite on siinä kiinni. Merkkiliike ei venttiilin kanssa osannut auttaa, mutta Denson ilmastointi kun oli (kuten saattaa olla Fefessäkin), löytyi uusi venttiili kadun toiselta puolelta Toyota-liikkeestä. Hinta oli joitakin kolikoita. Samasta paikasta ostin myös uudet o-renkaat, kun vaihdoin kuivaimen samalla, systeemi kun oli hetken aikaa auki venttiilin tutkimisen takia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

mutt kirjoitti:
billy kirjoitti:-Oikean ajovalon korkeussäätö oli rikki jo ostohetkellä ja ajovalo osoittaa aavistuksen liian ylös, katsastuksessa asiasta tulee huomautus. Uusi (käytetty) ajovalo umpioineen maksaa 2-3ke, osaa ei kuulemma pysty DIY-korjata.
Umpiota ei varmasti ole tarkoitettu avattavaksi, kuten ei ole omassa Lybrassanikaan. Kuitenkin siihen olen korkeudensäätömoottorin (Boschina maksoi ehkä pari-kolmekymppiä, tarvikkeita saanee halvemmallakin) vaihtanut, kuten moni muukin. Umpio on kasattu jonkunlaisen liiman ja kiinnitysklipsien keralla, ja liimaukset sai auki lämmittämällä ja mattopuukolla. Jos alkaa leima jäämään tuosta kiinni, niin varmasti on tutkinnan arvoinen juttu, ja tuntipalkka kovanlainen.
Samaa mieltä tästä. Itsellä olisi bemariin uusi adaptiivisen ajovalon umpio maksanut 1500, eikä ehjiä käytettyjä tai tarvikkeita olemassakaan. Ei myöskään ko.mallin umpion purkuun ohjetta missään. Purin sen kuitenkin osiksi ja tutkin. Toisen säätömoottorin piuhat olivat oikosessa kun eristeet hapertuneet. Tilailin sitten säätömoottorien osanumeroilla ehjät tilalle, siistin umpiot ja löin kasaan. Nämä umpiot oli alun perinkin butyylinauhalla ja klipseillä kiinni, vaihdoin uudet butyylit tilalle ja tuli tiiviit.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja billy »

Rolle kirjoitti:^^Olitko muuten jouluaattona liikenteessä vai joku muu :shock:
catharsis kirjoitti:^^ joku käväsi aattona punaisellaan tyhjällä heurekan parkkiksella :mrgreen:
hymyilin vienosti kun seurasin viereiseltä.
:oops:

Minähän siellä. En oikein kesärenkailla uskaltanut suditella vauhdikkaammin ettei kanttikivi kutsu. Lähinnä räpelsin ... pari kertaa koitin miten se pyörähtää (autossa on tehtaan mekaaninen lukkoperä joka lukittaa 25% veto päällä ja 45% kun jalan nostaa kaasulta). Lisäksi harmikseni se Heurekan parkkipaikan ehkä joillekin täältäkin tuttu "ammareiden rata / ajosuunta" oli suditeltu nastarenkailla asfaltille (!!!) saakka. Ekaa kertaa spedeilyä lumella tolla F1-vaihteistolla ja olihan se jotenkin outoa kun ei ollut kytkintä.

Muutaman sangen onnettoman pyörähdyksen jälkeen tosiaan päätin kerätä romuni ja häipyä paikalta vähin äänin :lol:

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Ferrarin hankintaa harkitsevat - anybody ?

Viesti Kirjoittaja catharsis »

^^ komean näköinen peli, istui kyllä hyvin siihen lumisateiseen miljööseen :mrgreen:
Käppäillessäni tuosta poispäin tuli kenttäjohtopartio vastaan, tulivatkohan jutulle..

Vastaa Viestiin