2pyttyisen puristuksista kysyntää

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Täällä kun tuntuu olevan päteviä tekniikka väkeä.Kyseessä siis kelkka ski-doo 600.Mittailin tuossa puristuksia.Lämpimäksi en konetta vielä käyttänyt,mutta kylmänä mittailin seuraavat tulokset.Ilman kaasua:8,5,ja toinen 8.Kaasu pohjassa tulokset 9,5,ja sama 8.Mikä moisen eron selittää,ja mikälie vialla?Mittari mallia halpis,mutta erot tuskin virheelliset.Ja tiedän että paineet mitataan kaasupohjassa,ei takerruta siihen :)

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja MP »

Voishan siellä olla esmes roskaa imuläpissä tms. toisella puolen . Pientä eroa vois tulla myös karstottuneesta männänrenkaasta tai kampikammion stefasta, joka ei enää ihan parhaassa iskussa tai pikku leikkausjäljistä toisella puolen.

Miten se käy ja käynnistyy?
MP

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Onkos tämä 2 tahtinen?
Läppäventtiili kaput?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

hyvin käy,uteliaisuuttani vain mittasin.Kyseessä läppäkone,läpät imusarjassa.
Oma päätelmäni on,ettei sylintereissä vikaa,koska paine suht tasainen,ja hyvät ilman kaasua(10%sisällä),kun taas kaasu pohjassa tulee enemmän painetta imupuolelta,niin toisen sylinterin paineet nousee niinkuin kuuluukin,toisaalta molemmissa sen verran hyvin painetta,ettei toinen sylinteri ihan harakoille kaikkia imuilmoja luulisi työntävän.
Pohdiskelin kanssa noita läppiä.Jos läppä koko ajan auki,niin ei pitäisi olla vaikutusta,koska luistin sen paineen sinne vapauttaa.Jos läppä ei aukea,niin sitten ei paineet nouse,oli kaasua tai ei.Arvauksia tosin nämä :)
Sen verran ahtaaseen rakennettu kone,ettei huvikseen viitsisi alkaa purkailemaan

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Yleensä räkii kaasariin takaisin, jos tuo läppä on rikki.

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja JTE »

Onkos minkäverran ajettu männillä ?

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Ei ehkä liity aiheeseen, mutta 2 sylinterisiin 2T-koneisiin kuitenkin.

Kun aika usein poistetaan tuorevoitelusysteemi käytöstä ja aletaan sekoittamaan öljyä bensan sekaan, niin ainakin joissakin (rotax neste?) koneissa täytyy kampiakselin keskilaakerin voitelu turvata koska saa voitelunsa tuorevoitelupumpulta erillisen putken kautta. Käytännössä pieni säiliö josta menee letku keskilaakerille, öljyn määrää seurataan.

Törmäsin tuossa jokin aika sitten tapaukseen jossa oli keskilaakeri leikannut kiinni ja kampiakseli kierossa kun asiaa ei oltu huomioitu.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja MP »

Ei ois ennenkuulumatonta, jos imuläppään asti ois päässy joku oksanpätkä tai kaarnanpala.
MP

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Tuohan on ihan normaali ero.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

A Bart kirjoitti:Yleensä räkii kaasariin takaisin, jos tuo läppä on rikki.
Ei aina. Minulla mopossa oli kaksiosaisen läpän toisesta siivestä pala lähtenyt pakoputkea pitkin muille maille ja ainoa ero oli tyhjäkäynnin katoaminen. Jos olisi räkinyt kaasariin, olisi läppärunko otettu ensimmäisenä auki, mutta nyt ehdittiin vikaa etsimään koko lailla vaikeammista paikoista ennen tuon läppävian tajuamista :oops: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: 2pyttyisen puristuksista kysyntää

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

rasvanäppi kirjoitti:Tuohan on ihan normaali ero.
Normaalia ei ole,ettei paine nouse kun kaasuttimen luistimet on ylhäällä,versus alhaalla.
Joo,kyseessä vuoden 2006 rotaxin 600cc nestekone,mallia en muista,mutta kyseessä mxz 500ss.
pitänee mennä tutkimaan tilannetta talliin....

Vastaa Viestiin