Sivu 119/153

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 10 Elo 2019, 00:19
Kirjoittaja TonninAlfa
Ei tallissa mutta tallin edessä (koska tallissa makaa projekti) onnistunut ylätukivarren vaihto käyttis-156:een. Ensimmäinen laatuaa, vaan tuskinpa viimeinen :) Taas kasvoi osaaminen yhdellä levelillä, hyvä fiilis!

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 10 Elo 2019, 16:22
Kirjoittaja Mikael J
Kaikki koiranluut (Meyle HD) vaihdettu 159:iin. Alfisti.net:stä saa noita vahvistettuja koiranluita hyvään hintaan. Voin suositella!

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Elo 2019, 09:43
Kirjoittaja alamajy
Mikael J kirjoitti:Kaikki koiranluut (Meyle HD) vaihdettu 159:iin. Alfisti.net:stä saa noita vahvistettuja koiranluita hyvään hintaan. Voin suositella!
Nämä oli Motonetissä 18,90 eur. Oliko tuolla paljonkin halvempi?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Elo 2019, 11:01
Kirjoittaja Mikael J
Nämä oli Motonetissä 18,90 eur. Oliko tuolla paljonkin halvempi?[/quote]

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6508.html
Tuolta ostin. Myydään 2kpl pakkauksessa. Noin 22€ tulee kappaleelle hintaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Elo 2019, 17:13
Kirjoittaja Ossiv
Massattu toiseen kertaan apukuskin lattia+helma!
Vielä toinen jäljellä..

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Elo 2019, 12:09
Kirjoittaja Ruokoton
Eilen tehtyä:

https://photos.app.goo.gl/B3i1X7es2R8oGTCa7

Ruma, mutta toimiva korjaus katkenneeseen valojen korkeussäädön anturiin ja uusi yhdystanko pilaan ruostuneen tilalle. Vastaantulijat arvostanevat korjausta, kun valot eivät huitele minne sattuu.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Elo 2019, 16:32
Kirjoittaja TeroPee
Beta Julio kirjoitti:Sekä tallissa, tallin edessä ja terassilla istuskellen tuli tehtyä tätä... Eli totesin että en halua pitää Affalterbachilaisessa järkyttävää kromijöötiä kilpitelineenä, joten päätin laatia itse tuolle pikkukilvelle sopivan, minimalistisen kilpitelineen. Siispä mauseri ja mittanauha kouraan, reikien paikat mittailemaan, ja pikkukilven mitat netistä kun sellaista ei juuri käden ulottuvilla ollut. Sitten terassille läppärin kanssa istumaan ja tinkercadillä mallintelemaan. Ekassa prototyypissä reikien etäisyys sattui väärin, itseni lisäksi syytän tinkercadin puutteellisia mittaustyökaluja tästä.

Tänä aamuna kuitenkin toinen prototyyppi oli 3D-tulostimessa valmiina odottamassa, illan päälle pääsee sovittelemaan sattuiko nyt kohdalleen. Ajatuksena siis että kilven alaosa tulee väkäseen, ja telineen "varteen" kaksipuolinen teippi, ja näitä telineitä siis tulee kaksi kappaletta, yksi kumpaankin päähän, ja väkästä lukuunottamatta teline itsessään jää kilven taakse näkymättömiin:
Kuva
Mistään mitään ymmärtämättä kysyn kuitenkin että mikä esti laittamasta kilpeä suoraan kaksipuoleisella teipillä (tai tarranauhalla) kiinni?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Elo 2019, 16:38
Kirjoittaja sämpy
Designspark mechanical on ollut ihan ok ilmaissofta ja suoltaa stl:ää ulos, joten pitäisi sujahtaa printteriinkin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Elo 2019, 19:35
Kirjoittaja Mandeprkl
Nyt on vihdoin Alffassa uutta alustassa. Eibach Pro-Kit, TRW iskarit, iskareiden yläpäät, ylätukivarret eteen, yksi takatukivarsi.

On se kyllä s****na työmaa kun kaikki pultit on jumissa..

Ja on se edelleen jäykkä mutta nyt sentäs tuntuu olevan muuten kolinat ja klapinat poissa.

Millainen GT:n vakio alusta on ajaa? Onko se mukavan pehmeä sillonkaan?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Elo 2019, 20:33
Kirjoittaja JMC
^Toivon että ei :lol: joskus olen vakioalustaisella gt:llä ajanut enkä muista sen olleen erityisen löysä, joskaan ei myöskään epämukava.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Elo 2019, 23:17
Kirjoittaja Beta Julio
TeroPee kirjoitti:
Beta Julio kirjoitti:Sekä tallissa, tallin edessä ja terassilla istuskellen tuli tehtyä tätä... Eli totesin että en halua pitää Affalterbachilaisessa järkyttävää kromijöötiä kilpitelineenä, joten päätin laatia itse tuolle pikkukilvelle sopivan, minimalistisen kilpitelineen. Siispä mauseri ja mittanauha kouraan, reikien paikat mittailemaan, ja pikkukilven mitat netistä kun sellaista ei juuri käden ulottuvilla ollut. Sitten terassille läppärin kanssa istumaan ja tinkercadillä mallintelemaan. Ekassa prototyypissä reikien etäisyys sattui väärin, itseni lisäksi syytän tinkercadin puutteellisia mittaustyökaluja tästä.

Tänä aamuna kuitenkin toinen prototyyppi oli 3D-tulostimessa valmiina odottamassa, illan päälle pääsee sovittelemaan sattuiko nyt kohdalleen. Ajatuksena siis että kilven alaosa tulee väkäseen, ja telineen "varteen" kaksipuolinen teippi, ja näitä telineitä siis tulee kaksi kappaletta, yksi kumpaankin päähän, ja väkästä lukuunottamatta teline itsessään jää kilven taakse näkymättömiin:
Kuva
Mistään mitään ymmärtämättä kysyn kuitenkin että mikä esti laittamasta kilpeä suoraan kaksipuoleisella teipillä (tai tarranauhalla) kiinni?
Juurikin ne ruuvien "natsat" mille tuossa osassa on nuo syvennykset. Eli takaluukku ei ole tasainen vaan siinä on 4kpl noita 5mm korkeita "holkkeja" mihin alkuperäisen telineen ruuvit tulee kiinni, eikä ole tasaista pintaa mihin kilpi mahtuisi. Tuossa kappaleessa on siis tuo upotus molemmin puolin.

EDIT: Olihan mulla kuvakin tosta näemmä, noiden natsojen lisäksihän siinä on vielä tommonen rastikin:
Kuva

Olkaa huoleti, kyllä se kilpitelineen alta pesemättömäksi jäänyt alue vielä tiskataan ennen kuin kilpi laitetaan kiinni... :D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 13 Elo 2019, 18:47
Kirjoittaja Mandeprkl
Tänään GT sai uuden merkin perään, uudet Ricambi Originali kangasmatot, kytkinpolkimen gummin ja tuoreen leiman. Onse kova.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 00:05
Kirjoittaja Maunu
Subaru sai uudet etuiskarit kun vanhasta vääntyi jousilautanen lähes irti ruosteen takia.

Muuten oli tosi helppo vaihto, mutta paremmat jousipuristimet täytyisi hankkia. Nyt käytössä 10€ surmanloukut.
Ei oikein meinannut mennä jousi tarpeeksi suorassa kasaan, joten lisäsin nippusiteitä ja kuormaliinan apureiksi niin johan sain iskarin yläpään pultin kiinni.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 01:21
Kirjoittaja Polforea
Pihan puolella, mutta noiduin vähän jurnahtanutta reaktiotangon pallonivelen kartiota saksanraudassa:

Kuva

Meinasi niskuroida keskimääräistä rengasfirman jäljlitä olevaa pyöränpulttia enemmän, mutta lähti se irti, kun pisti mutterin sopivasti hollille, työnsi virtaa sen minkä Kempistä irtoaa ja väänsi kartiopinnan pyörimään. Lopuksi pyörivän ystävän avustuksella mutteri vielä irtaalleen. Siitähän lähdetään että nää on mun maita ja mulle ei yks perkeleen kartio vittuile :D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 08:54
Kirjoittaja sämpy
Muistui ainoa kerta kun ihan oikeasti teki tuskaa saada raidetangonpäätä irti ja kyllä, kyseessä oli saksalainen auto. Olikohan Audi tai BMW. Saattoi olla nivelen kartio tai kierrepää, mutta muistan että siinä oli jonkinlainen kiristyvä halkio josta pääsee kosteus väliin ja sehän oli leiponut alle 10 vuotta vanhasta autosta osan täysin umpipuuksi. Joku hieno insinööriajattelu vaihdon helppoudesta siinä varmaan oli että ei kelvannut sama rakenne kuin normaaliautoissa. Joista saa vanhanakin osati irti normivoimin. Pari tuntia kaasutöhöä ja öljyä se tartti antautumisjulistukseen. Niin ja olikos siinä vielä kumia jossain, ettei saanut edes kunnolla nykäistyä tai paljoa voinut lämmittää.

Toisaalta simpukka-ohjauksessakin on nivelten välinen putki avoinna. Silti 50 vuotiaastakin amerikanraudasta nuo aukeaa isoilla pihdeillä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 09:29
Kirjoittaja mutt
Flaviasta 60-luvulla kiinni laitetut kierreliitokset on kaikki auenneet helposti, mutta kartioliitoksissa sai kyllä käyttää voimaa irrotushaarukan kanssa. Aina kasatessa on tullut käytettyä alumiinitahnaa niin liitoksiin kuin kierteisiinkin, helpottaa huomattavasti elämää seuraavalla kerralla.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 09:44
Kirjoittaja Polforea
Noissa on tuollainen matala pallokartio (kuten kuvasta näkyy). Olen nyt kahteen autoon vaihtanut eli 8 yhteensä ja muut ovat lähteneet inhimillisellä voimalla irti. Tuo kartio sekä sitä seuraava suora osuus olivat hapettuneet ja varmaan siitä jurnahtaneet kiinni. Harjasin ja tervasin kartion ennen uuden asennusta - metallipastoja en rohkee tuollaseen väliin pistää, kun ei ole ihan täyttä varmuutta että mitä metalliseosta Jörgen missäkin osassa käyttää eikä siis täyttä varmuutta, miten ne kemiallisesti keskenään reagoi, jos siellä on eri metallilajin pastaa kuin itse osat ovat.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 10:10
Kirjoittaja Beta Julio
TeroPee kirjoitti: Mistään mitään ymmärtämättä kysyn kuitenkin että mikä esti laittamasta kilpeä suoraan kaksipuoleisella teipillä (tai tarranauhalla) kiinni?
Nyt sain tuon auton kalleimman yksittäisen peltiosan paikalleen, joten kuvasarja havainnollistanee.
Tätä kromijöötiä en siis halunnut tuossa enää pitää:
Kuva
Ja tähän tilaan ei suoraan olisi mitenkään pystynyt pelkällä tarralla tuota kilpeä laittamaan, enkä halunnut reiättömään kilpeen alkaa tökeröitä reikiä porailemaan:
Kuva

Joten omalla designillä syntyi minimalistiset kilpitelineet joilla asennus näyttää tältä:
Kuva

Ehkä tuota designiä täytyy vielä hieman hioa, sitä voisi jonkun 6mm laskea tuota kilpeä alaspäin ilman että telineen yläreuna kilven alta näkyy. Täytynee kokeilla uutta versiota sitten jahka saan PETG-tulostuksen aloitettua, saa sitten seuraavasta versiosta vielä kestävämmän.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Elo 2019, 21:38
Kirjoittaja TeroPee
Beta Julio kirjoitti:
TeroPee kirjoitti: Mistään mitään ymmärtämättä kysyn kuitenkin että mikä esti laittamasta kilpeä suoraan kaksipuoleisella teipillä (tai tarranauhalla) kiinni?
Nyt sain tuon auton kalleimman yksittäisen peltiosan paikalleen, joten kuvasarja havainnollistanee.
Tätä kromijöötiä en siis halunnut tuossa enää pitää:
Kuva
Ja tähän tilaan ei suoraan olisi mitenkään pystynyt pelkällä tarralla tuota kilpeä laittamaan, enkä halunnut reiättömään kilpeen alkaa tökeröitä reikiä porailemaan:
Kuva

Joten omalla designillä syntyi minimalistiset kilpitelineet joilla asennus näyttää tältä:
Kuva

Ehkä tuota designiä täytyy vielä hieman hioa, sitä voisi jonkun 6mm laskea tuota kilpeä alaspäin ilman että telineen yläreuna kilven alta näkyy. Täytynee kokeilla uutta versiota sitten jahka saan PETG-tulostuksen aloitettua, saa sitten seuraavasta versiosta vielä kestävämmän.
Nyt ymmärrän paremmin. Itse jättäisin nuo alakynnet pois ja laittaisin kilven teipillä noihin tehtyihin käikäleisiin kiinni.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Elo 2019, 09:03
Kirjoittaja Beta Julio
TeroPee kirjoitti:Nyt ymmärrän paremmin. Itse jättäisin nuo alakynnet pois ja laittaisin kilven teipillä noihin tehtyihin käikäleisiin kiinni.
Se oli alunperin mielessä itselläkin, mutta rohkeus ei riittänyt. :) Tuo napakaksi tehty kynsi pitää auttavasti kilven paikallaan ilman tarraakin, joten ajattelin että se toimisi varmuuden maksimoijana, eli jos tarra jostain syystä pettää (vaikka puhdistettuihin ja kuumailmapuhaltimella lämmitettyihin pintoihin liimasinkin) niin kilpi voisi vielä pysyä mukana.

Hirveän paljon monimutkaisempi designi ei tulisi siitäkään jos tuohon tekisi liikkuvan ja napakasti kilven yläreunaan kiinnittyvän kynnen, jolloin tuo pysyisi paikallaan kokonaan ilman teippiä. Mutta ehkä seuraavaan evoluutioversioon voisi ainakin vähän kaventaa tuota kynttä ja pudottaa tuota kilpeä 6-10mm alemmaksi.

Onhan tämä vähän sellainen 1st world problem hierottavaksi, mutta kun näitä samalla kilvenalusella varustettuja pirssejä on ja liikkuu kavereillakin, niin ei nuo ponnistukset jää vain yhden auton iloksi, joten sinällään ihan mielenkiintoista värkätä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Elo 2019, 19:31
Kirjoittaja Tiige
Beta Julio kirjoitti:Onhan tämä vähän sellainen 1st world problem hierottavaksi, mutta kun näitä samalla kilvenalusella varustettuja pirssejä on ja liikkuu kavereillakin, niin ei nuo ponnistukset jää vain yhden auton iloksi, joten sinällään ihan mielenkiintoista värkätä.
Just meinasin sanoa että kyllä merssu-miehen elämä on helppoa jos auton suurin ongelma on rekisterikilven kiinnitys. :mrgreen:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Elo 2019, 21:00
Kirjoittaja Ossiv
Pohja paikattu/maalattu/massattu
Helmat hitsattu/maalit pääl..
Viikko aikaa botnialle, kiirehän tässä tulee :? Jousi/tukivarsi/vetarijunppaa edes vielä..
Rankkaa tää harrastaminen.
Edit. Sainpa tän toimii
Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Elo 2019, 21:08
Kirjoittaja TeroV.
Sovittelin 156:n sumuvalon kuorien sisälle DRL-valon.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Elo 2019, 22:09
Kirjoittaja Tuomas K
Tuohan istuu nätisti sumarin koteloon. Menikö helposti?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Elo 2019, 22:35
Kirjoittaja TeroV.
Tuomas K kirjoitti:Tuohan istuu nätisti sumarin koteloon. Menikö helposti?
Menihän se. Suolistin ensin kaiken irtoavan pois sumarin kotelosta. DRL:n kiinnityssankaa piti hieman väännellä, jotta se sopi sumarin kotelon alaosan muotoon. Sumarin alaosaan piti porata DRL:n sangan kiinnitysruuveja varten pari reikää, sangan kiinnitin koteloon M5 ruuveilla. Kiinnityssangan reiät ovat pitkät urat, joten DRL:n upotussyvyys koteloon oli helppo säätää juuri sellaiseksi, että mustan kehysmuovin sai napsautettua napakasti paikalleen sumarin kotelon etureunan tasalle.

DRL-sarja, jota sumarien sisälle sovittelin, on tämä: https://www.topautoosat.fi/m-tech-14354268.html .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Elo 2019, 08:15
Kirjoittaja Maunu
Sama sarja pitäisi sopia myös 159:siin, koska sumuvalo on sama.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Elo 2019, 21:18
Kirjoittaja ristojärvelä
Vaihdoin 75:seen narisevat alatukivarret korjatuttuihin ( uudet puslat ja pallonivelet ), lisäksi vaihdoin väsyneiden koiranluiden tilalle
race-henkiset uniballit jotka myös poimin hyllystä. Näillä onkin sitten hyvä lähteä ratapäiville murskaamaan rataennätyksiä. ( viimeinen oli sarkasmia ) Lisätään vielä, että tukivarret on kevennetty, eli ihan tosissaan ollaan liikkeellä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Elo 2019, 19:18
Kirjoittaja Ossiv
Askartelin uudet takajouset alle!
Huomenna hattu kouras konttorille.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Elo 2019, 23:06
Kirjoittaja Polforea
...ja sunnuntaina Jurvaan, tottakai?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Elo 2019, 23:15
Kirjoittaja Ossiv
Polforea kirjoitti:...ja sunnuntaina Jurvaan, tottakai?
Tottakai!
Toivottavasti pääsis pikkubussolla liikkeelle, mut kaiken varalta kävin hakee uutukaiset etukiekot myös 159, jos tuleeki katsastusmiehen kans eripuraa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Elo 2019, 21:43
Kirjoittaja Aquatica
Avasin vasemman takaoven ovipahvin. Korjasin kahvan alla olevan pultin kierteet ovesta.
Avasin oven peltirungon.
Löin pohjalle STP Black Silveriä ja päälle STP BlackBlockia (12mm bitumi/rouhepuristetta).
Tiivisteeksi sitten RK:n yleistiiviste 5x15mm.

Pistin kasaan. Sama homma oikealle puolelle ilman kierteiden korjausta.
Yksi 14,90€ matto tuota 12mm tavaraa nipinnapin riittää takaoviin, vähän enempi olis saanut olla niin ois saanu hyvemmän peiton (joo, 70-80% peitto pitäis riittää kyllä joidenkin mukaan, siihen päästiin).

Samalla totesin vasemman takaoven kaiuttimen kalvon olevan revennyt ja oikean rutikuiva...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Elo 2019, 21:40
Kirjoittaja Smiik
Tallin liian pienen koon takia pihalla tapahtuu jälleen, nimittäin GT:n alustan päivitys alkoi kuskin puolen etukulmasta. Tämänhän pitäisi olla melko suoraviivainen operaatio ilman kummempia hämmennyksiä.
Noh, kuitenkin ensimmäinen haaste ilmeni iskarin alapään pultin kanssa: se ei suostunut avautumaan. Perinteiset keinot käyttöön eli lämpöä, irrotusöljyä yms. muutamia kierroksia. Ei lähde vieläkään. Apuna auki olleessa KYBin Youtube-videossa oli onneksi törmätty samaan ongelmaan, joka oli ratkaistu sahaamalla vastamutteri halki. Ryhdyin samaan operaatioon ja pian mutteri olikin jo puukkosahan avustuksella halki. Sekään ei kuitenkaan hievahtanut mihinkään. Tässä kohtaa totesin, että pulttikin on joka tapauksessa entinen, joten rälläkkä laulamaan ja pultti poikki mutterin juuresta. Tämän jälkeen uusia yrityksiä avata pulttia (joka siis ei enää ollut missään periaatteessa kiinni) sekä kunnon jatkovarrella että pyssyllä vuorotellen, lämpöä ja irrotusöljyä unohtamatta. Tuurnalla yms. naputtelu katkaistulta puolelta ei tuottanut minkäänlaista tulosta ja naputtelun tehoa söi vähäinen tila ja se, että iskarihaarukan alapää oli jo irti alatukivarresta. Jos haarukkaa ei irroita, ei iskaripakettia saa pois pyöränkotelosta vaikka sen yläpäästään irrottaisi (tämäkin tuli testattua varmuuden vuoksi). Totesin, etten aio vanhaa iskaria enää käyttää eli sen voi uhrata -> siispä rälläköimään pulttia ja iskarin kiinnikettä haarukan raosta. Tämä onnistuikin melko hyvin ja pian sain jo naputeltua haarukan irti iskarin alapäästä ja irroitettua iskaripaketin. Vanhasta paketista piti hyödyntää suojakumi sekä yläosan levy, joten paketti purkuun ja uusi Eibach/Bilstein kombo kasaan. Tämä osio menikin ilman suurempia ongelmia (pienemmistä ja näppärämmistä jousipuristimista olisi etua, mutta nykyisilläkin onnistuu). Seuraavaksi iskarin haarukka ruuvipenkkiin ja ihmettelemään miten pultin jämät saisi siitä pois. Pultinkannan puoleinen osa lähtikin lopulta pulttipyssyllä, mutta toinen puoli on lähestulkoon yhtä puuta haarukan reiän kanssa. Poraaminen tuntuu ainoalta vaihtoehdolta, mutta sekin vaikutti tuskaisen hitaalta ja lopputuloskin vaikuttaa epävarmalta. :x

Nyt pohdinnassa on että täytyykö jostain hankkia iskarin pulttien ja mutterien lisäksy myös iskarin haarukat molemmille puolille varmuuden vuoksi. Ilman tätä yhden pultin kanssa taistelua olisin todennäköisesti ehtinyt kasaamaan auton ja mahdollisesti tekemään toisenkin kulman vielä perään.. Mutta ainahan jonkin pitää vähän vastustaa. :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Elo 2019, 17:38
Kirjoittaja Tiige
^Haarukka ruuvipenkkiin ja pora käteen. Kyllä se siitä yllättävän nopeasti antautuu. Uudet alumiiset haarukatkaan ihan ilmaisia ole.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Elo 2019, 18:45
Kirjoittaja Garmund
Iskarin saa sen haarukan kanssa pois pyöräkotelosta avaamalla napamutterin ja alapallonivelen, näin saa olka-akselin sivuun.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Elo 2019, 08:53
Kirjoittaja Sakkeus
Meni tunteisiin tuo pimeäpiilon leikkiminen, poronhoitoalueellakin tulee ajeltua suht usein. Yritin ensin maltillisempaa puskurin sisään muttei siitä tullut tarvista. Kuvassa vielä kaikki säädöt tekemättä, mutta nyt näkee.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Syys 2019, 09:33
Kirjoittaja Pele
Lancia Delta Evon alatukivarsien kiinnitysten ja puslien update. Saattaa olla jonkinlaista vaikutusta.. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Syys 2019, 09:37
Kirjoittaja Pele
Lancia Delta Evon OT-pumpun huolto/ fixi.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Syys 2019, 09:42
Kirjoittaja Pele
Venakoppa fixiä; Lasikuulapuhallus, VHT-Wrinkle pintaan, kiinnitysmutterit keltapassivoitu, ja öljykorkki mustapassivoitu.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Syys 2019, 19:56
Kirjoittaja Beta Julio
Hienoa jälkeä!

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Syys 2019, 23:26
Kirjoittaja Pele
Beta Julio kirjoitti:Hienoa jälkeä!
Kiitos! Mukava kuulla että miellyttää :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Syys 2019, 08:20
Kirjoittaja mutt
Onpas ollut hyväkuntoiset metalliosat jo lähtötilanteessakin. Ei ole paljon suolaa tainneet nähdä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Syys 2019, 21:32
Kirjoittaja Pele
mutt kirjoitti:Onpas ollut hyväkuntoiset metalliosat jo lähtötilanteessakin. Ei ole paljon suolaa tainneet nähdä.
Juu, ei ole suolaa saaneet. Lisäksi on uutena vielä massattu.Oli pesun jälkeenkin melkein kuin uudet, mutta kävivät tuossa muiden osien mukana passivoinnissa.
Asennuksen yhteydessä aattelin päälle suihkia jotain transparent Tectyliä, tai vastaavaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Syys 2019, 21:25
Kirjoittaja Polforea
Laitoin käyttämäni työkalut omille paikoilleen vaihdettuani TVR:n bensapumpun.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 06 Syys 2019, 22:23
Kirjoittaja vesamaan
Tässä on kaks vaihtoehtoa: ruuvari hyllyyn, tai kaikki mahdolliset ja mahdottomat työkalut mitä on talliin koskaan eksynyt. Veikkaisin ensimmäistä vaihtoehtoa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 07 Syys 2019, 10:05
Kirjoittaja Polforea
Kyllä siinä mukana pari kiintolenkkiä, klemmariavain ja peltisakset oli ruuvarin lisäksi.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Syys 2019, 09:20
Kirjoittaja Alfissimo
Eilen. Tiputin pulttipyssyn, onneksi osu varpaaseen, ettei lattiaan tai pyssyyn tullut pipiä. Varpaaseen tuli.

Turvakengät? Ehkä joskus.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Syys 2019, 10:38
Kirjoittaja FinPat
Kevensin Spideria ainakin 10kg. Eli siis imuroin kesän hiekat pois lattialta ja takaluukusta. Samalla kyllä lisäsin hydraulinestettä kattomekanismin pumpun säiliöön. Tai siis notkea sorminen teini lisäsi nesteet, minä vain kaivoin taas pumpun ja säiliön esiin.

Tämä siis sen Turun alueen Alfa tapaamisen kunniaksi tänään kello 15:00 Paimion Tammisillan ABC:llä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Syys 2019, 21:39
Kirjoittaja Pele
Lancian starttimoottori tuli tsekattua.
Ei tuossa mitään vikaa ollut, ja kaikki oli hyvässä kunnossa.
Tulihan putsailtua solenoidia myöden. Nyt on taas puhtaat kontaktipinnat sielläkin.
Toivotaan että toimii ainakin seuraavat 30 vuotta. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Syys 2019, 22:04
Kirjoittaja hjpp
Toiset korkeammalla tasolla ja toiset matalammalla... No vaihdoin Espaceen tulpat.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 09 Syys 2019, 11:12
Kirjoittaja Mikael J
Uudet takaiskarit (Bilstein B4) ja jouset 159:iin.