Alfabbs.fi
http://www.alfabbs.fi/

Mitä teit tänään tallissa?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=24534
Sivu 113/114

Kirjoittaja:  Gasket [ 23 Tammi 2019, 09:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^ komea kone. Sitä on jokunen tunti tallissa tullut vietettyä. Mullahan on vähän vastaava hahmotelma myös olemassa. Tosin ei ole hirveästi sitä ehtinyt tehdä nyt muutamaan vuoteen. Ehkä joskus kuitenkin.

Kirjoittaja:  JT Newman [ 23 Tammi 2019, 10:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Maamoottori alkaa muodostua. Eli siis Moparin A-lohko, Polysphere 318 vm -61 porattuna yli-ylikokoon .090

Linjahoonaus, runkolaakerit .040 alikoossa

Kuva

Tuplaketju Magnum-koneen kiristimellä. Ehkä kiristin jää paikalleen, ehkä ei. Tuplaketju saattaa syödä sen nopeammin.

Kuva

Custom-männät, .090 ylikokoa ja puristusta nostettu 8.9 -> 9.5:1

Kuva

Uudet adapterit TBI-ruiskuille.

Kuva

Kirjoittaja:  mutt [ 23 Tammi 2019, 10:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^Sulla on melkein kaikki kulkupelit saman konsernin alla. :mrgreen:

Kirjoittaja:  JT Newman [ 23 Tammi 2019, 11:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

mutt kirjoitti:
^Sulla on melkein kaikki kulkupelit saman konsernin alla. :mrgreen:


Joo :mrgreen: Yksi mopari eli Thesis sai lähteä, että sai toisen moparin talliin. VW on lähinnä kauneusvirhe, mutta se on sentään sitä mallia, että TSI, DSG, päästöt tai öljynsyönti eivät ole ongelmina.

Kirjoittaja:  1300ti [ 24 Tammi 2019, 17:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Siinä se 92 cid voimamoottori on. Onkin moelenkiintoista nähdä mitä kannelle on tehty, varmaan nokka-akseli on eri, kanavia siistitty ja puristuksia lisätty. Kuitenkin sarjatuotannosta kyse. Tähän olen haalinut rompetoreilta ainakin uudet 1500CT männät, venttiilit, tiivisteet, vesi- ja bemsapumpun sekä jakopään osat.

Kirjoittaja:  pitkämies [ 27 Tammi 2019, 01:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Tilasin Defan patterin-lataus-järjestelmän ja sinnehän se pannuhuoneeseen sujahti. Loppuu se virheilmoittelu kaikenmaailman turhista asioista.....Joka päivä talvikaudella kumminkin 2h kiinni tolpassa, joten pitäis auttaa.. Pienimuotoinen tallimiittinki siis pidettiin "Isolan" kanssa joka tuli sulattelemaan omaa Thesistään ja itse asiassa melkein tämän asensi..Ehdin pari ruuvia kiristämään kun homma oli jo ohi :lol: ...Hämmästyttävää kyllä kaikki meni alle 20 minuuttiin! Ja edes hanskalokeroa ei tarvinnut purkaa!!.............Ja äärimmäisen asiallisesti meni kiinni. Ei purkkapatentteja :-D

Liitteet:
IMG_20190126_194403.jpg
IMG_20190126_194403.jpg [ 150.98 KiB | Katsottu 2560 kertaa ]
IMG_20190126_194411.jpg
IMG_20190126_194411.jpg [ 150.68 KiB | Katsottu 2560 kertaa ]

Kirjoittaja:  savijo-r [ 27 Tammi 2019, 08:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Onko se kiinni missä? Apuvirta pisteissä?
Voisi laittaa kanssa itselle niin saisi webastoakin huudattaa vaikka tunnin kerrallaan....

Edit. Sitäkin miettinyt että laittais sinne ronttiin vähän lisää akkukapasiteettiä. Olis tossa 2kpl 100Ah akkuja ylimääräisenä.... Vai riittäiskö 1 uusi 100 Ah AGM?

Toki vielä ei mitään murheita käynnistyvyydessä, mutta eiköhän ne sieltä kuitenkin jossain vaiheessa tule eteen.

Kirjoittaja:  hagger16 [ 27 Tammi 2019, 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^^Minulla on tuo Defan laturi ollut 156:ssa ja Giulietassa. Suosittelen. Akkujakin kuluu huomattavasti vähemmän.
Itsellä ajo on hyvin paljon pätkäajoa..

Kirjoittaja:  Polforea [ 27 Tammi 2019, 12:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Thesiksessä kun on kaikkea muutakin jännää ja futuristista, niin joko näissä on älykästä latausohjausta? Voi vaikuttaa siihen, mihin laturi kannattaa kytkeä sekä siihen, paljonko ylimääräisestä akkukapasiteetista on apua.

Kirjoittaja:  hjpp [ 27 Tammi 2019, 12:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Vaihdoin Breraan termostaatin. Hyvin lämpenee tavoitteeseen saakka. Koelenkillä vaan joku mamma pamautti likennevaloissa perään eikä ollut edes liukasta. :evil:

Kirjoittaja:  1300ti [ 27 Tammi 2019, 12:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Eilen vaihdoin 156:een kuskinpuolen tukivarret, toinen puoli sitten ensi viikonloppuma
SIttrn tänään hitsaan pari paikkaa helmoihin ja vaihdan jäähdyttimen. Kokeilin putsailla vanhaa pakosarjaa jos vanhat katit kelpaisivat leimalle, muuten tulee toinen käytetty nyt tähän hätään tilalle. Helmikuuksi ajoon?

Kirjoittaja:  Isola [ 27 Tammi 2019, 15:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Polforea kirjoitti:
Thesiksessä kun on kaikkea muutakin jännää ja futuristista, niin joko näissä on älykästä latausohjausta? Voi vaikuttaa siihen, mihin laturi kannattaa kytkeä sekä siihen, paljonko ylimääräisestä akkukapasiteetista on apua.

Ei ole. Thesiksen sähköissä ei itse asiassa ole mitään eksoottista, joten maasähkölaturin voi kytkeä huoletta. Akun koollakaan ole muuta väliä kuin että se on suurin ja paras, joka sinne vain mahtuu.
Tuon laturin plussa kytkettiin kuvassa näkyvän sulakerasian syöttöjohtoon ja miinukselle löytyi maadoituspiste aivan vierestä. Thesiksessäkin on vielä muutama maadoituspiste korissa, vaikka muuten nykysuuntauksen mukaisesti kuormien paluuvirrallekin on oma johtimensa.

Kirjoittaja:  savijo-r [ 27 Tammi 2019, 18:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^Hyvä kiitos.

Tuolla akkukapasiteetin lisäyksellä ajattelin vain että webaston käyntiaikoja voisi reilusti pidentää, mutta ei taida olla suurta tarvetta. Tänään reilu parikymppiä pakkasella ja 30min weban käytöllä lähti kuin palmun alta ja startti pyöritti vinhasti.

Tuollainen 4 amppeerin Defa mulla on ollut jo vuosia Ducatossa. Ei se huonoa tekisi Thesikseenkään kun töissä virrat aina tolpassa ja lähes joka päivä olisi akkukin varmasti täyteen ladattuna.

Edit.

Pitkämiehellä on nyt varmasti maailman ensimmäinen Plugari-Thesis. :lol:
Pienenikö käyttömaksu?

Kirjoittaja:  mutt [ 27 Tammi 2019, 20:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

savijo-r kirjoitti:
Pitkämiehellä on nyt varmasti maailman ensimmäinen Plugari-Thesis. :lol:
Pienenikö käyttömaksu?

Ei se niin mene. Käyttövoimavero saattaa kyllä napsahtaa. :drinking:

Kirjoittaja:  pitkämies [ 27 Tammi 2019, 21:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Odottelen rangaistusmaksuja Trafilta.......

PS: Pelastaisikohan "Panda-tarra" pulasta..... :roll:

Kirjoittaja:  Pele [ 27 Tammi 2019, 21:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Giulietta päivän sulamassa. Helmoissa ja pyöränkoteloissa oli muutaman sentin vahvuiset muistot vielä loskakeleleistä.. Ja nuo ihanat lumi imuri- orkkis alut oli takapäästä melkein umessa..
Päivän päätteeksi vaihtui puolivalojen H7 uusiin "Parempiin" Philipseihin. Samoin pimeänä ollut sumari sai uuden polttimon. :)

Kirjoittaja:  Ossiv [ 27 Tammi 2019, 21:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Vanha Webaston kello veks ja uusi tilalle vaikkakin johdotus olikin erilainen.. Lueskeltuani sininen kaapeli oli joku kauko-ohjain viritys joten jätin sen kytkemättä.
Täytyy vielä maanantaina laittaa sokeripalat veke ja juottaa+sukkaa
Kuva

Kirjoittaja:  Isola [ 27 Tammi 2019, 21:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^^^ Pandatarran vaikutus nähdään sitten, kun vien ottovun verolle pantavaksi :mrgreen:

Kirjoittaja:  pitkämies [ 27 Tammi 2019, 21:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Varmaan saat vapautuksen autoverosta.........Ihan varmaan!! :lol: :lol:

Kirjoittaja:  JT Newman [ 28 Tammi 2019, 10:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Isola kirjoitti:
Tuon laturin plussa kytkettiin kuvassa näkyvän sulakerasian syöttöjohtoon ja miinukselle löytyi maadoituspiste aivan vierestä.


No voe helevettiläinen. Itsehän elin 4 vuotta siinä käsityksessä, että pitäisi kiskoa panssarikaapelia koko auton pituudelta peräloosteriin akulle asti, jotta saisi akkulaturin kytkettyä keulan pistokkeeseen.

No, bygone. Mitenhän lie tuon Giulian kanssa...

Kirjoittaja:  arv [ 29 Tammi 2019, 18:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Korjasin 147 ovenkahvan. Sarana meni rikki pari vuotta sitten ja kahvasta katkesi myös tuo musta osa. Liimalla ja varmistuslangalla korjattuna kesti pari vuotta. Sarana tuli silloin korjattua pikaisesti parilla ruuvilla.
Musta muoviosa sitten meni taas rikki pakkasilla nuoren neidon kovakouraisessa käsittelyssä. Unohdin tilata sen muutaman euron saranan varastoon ja tein köykämiinipalasesta korvaavat osat. :mrgreen:
150 € säästö saa unohtamaan nuo pienet ruuvinreikien jättämät kauneusvirheet.

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Pele [ 01 Helmi 2019, 17:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Pari viikkoa sitten oli jokkis TC:n lohko, nyt vähän eri laitteen..
Historic Race Ford Falconin lohko tuli tänään pestyä.

Liitteet:
WP_20190131_22_35_36_Pro.jpg
WP_20190131_22_35_36_Pro.jpg [ 192.59 KiB | Katsottu 2015 kertaa ]
WP_20190131_22_35_54_Pro.jpg
WP_20190131_22_35_54_Pro.jpg [ 157.22 KiB | Katsottu 2015 kertaa ]

Kirjoittaja:  JiiPee [ 01 Helmi 2019, 21:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^ Toiset tekee mihin kykenevät ja Pele näyttää tekevän íhan mitä huvittaa. On se ihailtavaa jälkeä kaikin puolin mitä tässäkin ketjussa on saanut seurata. Isot peukut Mellilään :-D

Kirjoittaja:  Pele [ 02 Helmi 2019, 12:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^ Kiitos kovasti imartelevasta kommentista. :lol:
Kone, eli tässäkin tapauksessa Uä-pesuri sen suuremman työn teki.
Tosin näitä ikivanhoja lohkoja pitää avittaa vielä pesun lisäksi muillakin keinoin.
Ulkopinnat on niin rosoista valua että ruoste kyllä saa otteen.
Samoin vesitilat on yleensä paksun ruosteen, kivettymän sekä syylärisementtien kaventamia.
Mahdollisesti käytetty olosuhteissa joissa jäähdytykseen on käytetty pelkkää vettä, niin lopputulos on sen näköinen. :crazyeyes:
Mutta kyllä niihin yleensä keinot on keksitty. Jäähdytys ja lämmönsiirto oletettavasti paranee, ja nesteet pysyy jatkossa puhtaina. :)

Kirjoittaja:  FinPat [ 02 Helmi 2019, 13:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Pele kirjoitti:
Pari viikkoa sitten oli jokkis TC:n lohko, nyt vähän eri laitteen..
Historic Race Ford Falconin lohko tuli tänään pestyä.


Semi-OT: Historic Falconit ovat kyllä komeaa katseltavaa vaikka Ahveniston pääsuoran jälkeisessä kurvissa kun taitavat kuskit ohjaavat pienen rannikkolaivan kokoisen vekottimen sivuluistossa läpi kaarteen yhdellä, pehmeällä linjalla. Muutenkin ovat vaikuttavia oman aikansa edustajia.

Kirjoittaja:  Oleino [ 02 Helmi 2019, 15:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

arv kirjoitti:
Korjasin 147 ovenkahvan.

Hyviä osia on ilmeisesti kierrätetty konsernissa. Vaihdoin juuri tänään aamupäivällä tuon etusaranan Fiat 500:n ovenkahvaan. :-D Ilmeisesti aika tyypillisesti hajoava osa koska youtubesta löytyi vaihto-ohje ja kiinasta sai korjaussarjan tarvikkeena.

Kirjoittaja:  Pele [ 02 Helmi 2019, 16:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

FinPat kirjoitti:
Pele kirjoitti:
Pari viikkoa sitten oli jokkis TC:n lohko, nyt vähän eri laitteen..
Historic Race Ford Falconin lohko tuli tänään pestyä.


Semi-OT: Historic Falconit ovat kyllä komeaa katseltavaa vaikka Ahveniston pääsuoran jälkeisessä kurvissa kun taitavat kuskit ohjaavat pienen rannikkolaivan kokoisen vekottimen sivuluistossa läpi kaarteen yhdellä, pehmeällä linjalla. Muutenkin ovat vaikuttavia oman aikansa edustajia.

Juu, siinä ei paljon ohituspaikkaa haeta kun tuommoisen laittaa kurvissa eteen poikittain. :-D

Kirjoittaja:  JiiPee [ 02 Helmi 2019, 22:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

arv kirjoitti:
Korjasin 147 ovenkahvan....
Todella mallikkaasti tehty alumiinistä. Olisipa se alkuperäinenkin voinut olla jostakin muusta kuin muovista. Peukut kädentaitajille :-D .

Kirjoittaja:  hagger16 [ 05 Helmi 2019, 21:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Vaihdoin kaverin Opeliin polttimoita. Varaosaliikkeen huollon mukaan olisi pitänyt vaihtaa takaumpio, että pääsee vaihtamaan vilkun polttimon.
Revin kanittavan alkuperäisen kiinnitysmutterin pois ja laitoin tilalle normaalin mutterin.

Mihin tämmöinen perusranetus meininki häviää?
Miksi ensimmäinen vaihtoehto 3000€ auton huollossa on uusien ja kalliiden osien hankinta, jos voi korjata vanhankin halvalla..

Kirjoittaja:  Aquatica [ 05 Helmi 2019, 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^
Pösöön pakoputken kannatinta hankkiessa sanoin, että voivat ranettaa sinne vaikka reikäpellistä jotain.
"Se onnistuu. Ei vaan saada tarjota vaihtoehdoksi" ...

Kirjoittaja:  Jarsan [ 05 Helmi 2019, 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^^Etenkin merkkikorjaamossa tämä "ranettaminen" on kyseenalaista, koska päämiehellä on omat laatustandardit, joita korjaamon pitäisi kunnioittaa...

Joissain tapauksissa kyse voi olla työn takuusta. "Ranetuksille" kun on huono antaa sitä työn takuuta. Toki voidaan sopia kirjallisena työtilauksen yhteydessä, että tälle korjaukselle ei myönnetä takuuta, mutta tuokaan ei ole kovin hyvä vaihtoehto, kun antaahan se jo epäilyksen aihetta itsessään korjaamon osaamistasosta tai ammattitaidosta tehdä korjaus. Uuden osan vaihtamalla saadaan työn takuun rinnalle varaosatakuu ja itse vaihtotyössähän ei ole niin suurta virheen mahdollisuutta ja mahdolliset jälkiseuraukset voidaan laittaa varaosatakuun piikkiin.

Itse "ranetan" työssäni aika useinkin, jos kohteen arvo on sitä luokkaa, että virallisen korjausohjeen noudattaminen on asiakasnäkökulmasta järjetöntä. Tällöin toki täytyy asia käydä läpi asiakkaan kanssa ja kertoa, että tämä olisi ns. oikea korjaustapa, mutta meidän mielestä järkevintä olisi nyt tehdä näin, ja viime kädessä asiakas on tietenkin se joka päättää miten toimitaan.

Kirjoittaja:  hagger16 [ 05 Helmi 2019, 22:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Jarsan kirjoitti:
Itse "ranetan" työssäni aika useinkin, jos kohteen arvo on sitä luokkaa, että virallisen korjausohjeen noudattaminen on asiakasnäkökulmasta järjetöntä. Tällöin toki täytyy asia käydä läpi asiakkaan kanssa ja kertoa, että tämä olisi ns. oikea korjaustapa, mutta meidän mielestä järkevintä olisi nyt tehdä näin, ja viime kädessä asiakas on tietenkin se joka päättää miten toimitaan.


No näinhän se pitää ollakin. Vastuu jää sitten asiakkaalle. Mutta tuosta tulee jotenkin kusetuksen maku, jos tilataan jo uusia osia ja ilmoitetaan osien hinnaksi kolminkertainen summa, mitä itse netistä löysin.. eikä muuta vaihtoehtoa tarjota.
Sama liike kyllä suositteli reilut kymmenen vuotta vanhan auton vaihtoa uudempaan, kun autoon on tulossa kalliita alusta- ja jarruremontteja. :roll:

Jokainen voi miettiä vaikka oman äitinsä asiakkaaksi. Ymmärrys ei aina riitä oikeaan ja järkevään ratkaisuun. Nyt ei kyllä ollut kyseessä äitini, vaan muusikkokaveri.. :-D

Kirjoittaja:  legza [ 06 Helmi 2019, 08:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

hagger16 kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:
Itse "ranetan" työssäni aika useinkin, jos kohteen arvo on sitä luokkaa, että virallisen korjausohjeen noudattaminen on asiakasnäkökulmasta järjetöntä. Tällöin toki täytyy asia käydä läpi asiakkaan kanssa ja kertoa, että tämä olisi ns. oikea korjaustapa, mutta meidän mielestä järkevintä olisi nyt tehdä näin, ja viime kädessä asiakas on tietenkin se joka päättää miten toimitaan.


No näinhän se pitää ollakin. Vastuu jää sitten asiakkaalle. Mutta tuosta tulee jotenkin kusetuksen maku, jos tilataan jo uusia osia ja ilmoitetaan osien hinnaksi kolminkertainen summa, mitä itse netistä löysin.. eikä muuta vaihtoehtoa tarjota.
Sama liike kyllä suositteli reilut kymmenen vuotta vanhan auton vaihtoa uudempaan, kun autoon on tulossa kalliita alusta- ja jarruremontteja. :roll:

Jokainen voi miettiä vaikka oman äitinsä asiakkaaksi. Ymmärrys ei aina riitä oikeaan ja järkevään ratkaisuun. Nyt ei kyllä ollut kyseessä äitini, vaan muusikkokaveri.. :-D


Merkkiliikeen ei pitäisi tarjota satunnaisia tarvike osia, tosin johonkin vanhempaan yksilöön saattaa onnistuakin jos kysyy... Ei oikein kirjoituksesta selvinnyt oliko kyse monimerkkiliikkeestä. Tosin kilpailuttaminen tässäkin on valitettavasti asiakkaan vastuulla.

Saattaa joskus olla juurikin se oikea ratkaisu vaihtaa autoa. Esimerkki: Tehdään tonnin autoon 2000€ remonttia, jotta auto saadaan leimasta läpi, ja sitten vuoden sisään laitetaan sama raha ja vaivaa että auto pysyy liikenteessä. Silti se on edelleen saman arvoinen ritsa kuin ennen korjauksia...todennäköisesti sillä 4000€ olisi saanut varmemman, mukavamman ja ehkä jopa kaikin puolin paremman auton. Toki harrastus kohteet erikseen tai jos sattuu olemaan tunnearvoa autolla tms. Tiskihenkilökunnan pitäs osata vähän lukea tilannetta ja asiakasta ennenkun ehdottelee noin radikaaleja toimenpiteitä vaikka se olisikin järkevää, jokuhan voi pahoittaa mielensä tollasista ehdotuksista. :) En nyt mene sanomaan kaikkia halpoja autoja huonoiksi, mutta riski siihen kyllä kasvaa.

Eräs otti 2000-luvun puolivälin suht siististä ja ilmeisesti sillä hetkellä toimivasta perhemallin Rellusta romutuspalkkion. jotkut autot ei oo kovin autoliikkeidenkään suosiossa saada myyntiriviin.

Kirjoittaja:  hagger16 [ 06 Helmi 2019, 08:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Kyseessä suuren varaosaliikkeen yhteydessä olevasta monimerkkikorjaamosta.

No ei kai autoa vaihdeta jarrupalojen ja tukivarren vaihdon takia? Halpaakaan..

Kirjoittaja:  Gasket [ 06 Helmi 2019, 08:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^ Tiedän tapauksen missä vajaa 10 vuotias Mondeo lähti vaihtoon kun siihen olisi pitänyt pakoputki vaihtaa. Ehkä siinä jotain autokuumettakin oli taustalla, mutta tuo oli se perustelu.

Kirjoittaja:  hagger16 [ 06 Helmi 2019, 10:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

No autokuumeessa auton vaihtoa on perusteltu huonoilla kesärenkaillakin.
Huolto tuskin mittaroi tätä seikkaa ja antaa ohjeita sen mukaan. :-D

Kirjoittaja:  Alfissimo [ 06 Helmi 2019, 10:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Yhden kaverin näkemys auton vaihdon järkevyydestä: Liikkeestä kohtuu tuoreena 2-3v ikäisenä, kauppaan tinkattuna uudet renkaat molemmissa kierroksissa. Auto vaihtoon muutaman vuoden välein sitten, kun renkaat tarvis ostaa ja taas sama tinkirumba. Muut huollot ja pikkurempat kyllä teettää ihan ok, mutta en tiedä, mistä on saanut alkunsa tuo, että renkaiden ostotarve = auton vaihto. Millään lailla ei mikään autoihminen ole.

Kirjoittaja:  Pele [ 07 Helmi 2019, 20:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Right Hand Mini Cooper S:n polttoainetankki UÄ-pesty ja lasikuulapuhallettu.
Vaatii vähän toimenpiteitä. Muuten saattaa bensa haista. :)
Jotain kittiä noihin olikin jo ennestään vedelty. :roll:

Liitteet:
WP_20190206_21_43_31_Pro.jpg
WP_20190206_21_43_31_Pro.jpg [ 122.99 KiB | Katsottu 1257 kertaa ]
WP_20190206_21_43_52_Pro.jpg
WP_20190206_21_43_52_Pro.jpg [ 158.56 KiB | Katsottu 1257 kertaa ]

Kirjoittaja:  jalittam [ 24 Helmi 2019, 00:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Joutessani 156:n etulaakerin vaihoin.
Venakopan kannen kans revin irti, jot nokkia pääsi pällisteleen. Iha ookoolta näyttävät, jote remmisettiä tilaukseen. Takajarruille kans osat hommattava.
Mikkä tulpat toho JTS:ään olis ok?

Yritän pajottaa ton läjän ajoon ja leimalle, jot pääsee sit 159:n kytkinremppaa harjotteleen.

Kirjoittaja:  jalittam [ 24 Helmi 2019, 00:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Ja tuli taas huomattua, et jokku käyttää vaseliinia jarrujen liukutapeis. Oli kumet turvonnu.

Ja liekkö ed laakerinvaihto tehty olkaa irroittamatta.
Jäljistä päätellen. Napa ja olka oli ottanu osumaa - piti viilailla.
Jos ja kun taas laakeria vaihdan, uus napa laakerin lisäks.
Pääsee helpommalla työstöllä.

Kirjoittaja:  Gommi [ 27 Helmi 2019, 14:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

505 pösön mööttöri päätyi takaisin konehuoneeseen ja johdot ECU:n päästä paikalleen. Jos tälle vuodelle ei haalisi muita projekteja, niin tuon saisi taas ajoon n. 6v. seisotuksen jälkeen...

Sen jälkeen ei tarvitsisi, kuin ylimaalata alkuperäisellä värillä ja puunata sisusta täysin.

Kirjoittaja:  vesamaan [ 28 Helmi 2019, 12:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

En tallissa, mutta tallin pihalla. Raksin luovuttajasta koneen+laatikon pois, tänään tarvis sitten vastaaanottaja kikkailla talliin ja ruveta kaivamaan palanutta konetta pois...

Kirjoittaja:  Ossiv [ 01 Maalis 2019, 16:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Kuva
Vakio catback paikalle ja kohti konttoria

Edit. On tää yhtä rumbaa, vois myydä tuon wizardi cat backin jos pääsee hinnasta sopuun. Vuoden päivät vanhat ja jos diisseli tulee busson tilalle niin ei viitsi jättää hyllyynkää. Tai (h)amispojille hajotettavaksi, tuskin nuo nii yleisiä on..

Kirjoittaja:  Caijo-Romeo [ 07 Maalis 2019, 19:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Otin varmaan kymmenennen kerran vetarin irti vaimon 159stä. Ollut "hieman" ongelmia osien sopivuudessa. Neljännet vetarit oli oikeat ja sen jälkeen alkoikin oikea stefa vuotamaan..noh,eka stefa oli väärä eikä mistään tahdo löytyä 159 automaagin stefaa. Ainakin öljyjä on nyt lootaan huuhdeltu tiuhaan.. Mittojen perusteella tilasin sit opel vectran stefan ja tänään oli tarkoitus laittaa loppu öljyvuodolle. Ihme kyllä stefa oli oikea ja homma sujui mukavasti kun pultitkaan ei jumita tms. Olin varautunut siihen, että jos kerrankin aikaa jää (mitä yleensä ei todellakaan jää vaikka piti olla vain "helppo juttu tunnin homma") niin vaihdan sit muutakin pientä samalla. Polttoainesuodatin on oikein kivasti käsillä ja polttoaineletkut pikaliittimillä. Olisipa Toyotissakin näin... Suodatin vaihtoon ja ilmausruuvista ilmat pihalle. Kätevää. Kello oli vasta 17 nurkilla joten ehdin peilin lämmitystäkin tutkimaan. Pienen ihmettelyn jälkeen peilin kupu varovasti ehjänä irti ja lämmitysvastusta mittaamaan=ääretön. Eikun paketista uusi peilin lasi paikalleen ja taas pelittää. Alkaa pikku hiljaa oleen tämäkin sellaisessa luotettavassa käyttökunnossa 8)

Kirjoittaja:  Polforea [ 07 Maalis 2019, 19:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Ossiv kirjoitti:
Vakio catback paikalle ja kohti konttoria


Leipooko taikuriputki maailmaan liikaa melua vai mikä siinä inssiä riivaa?

Kirjoittaja:  Janne [ 07 Maalis 2019, 21:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^
Sama asia minuakin askarruttaa.

Kirjoittaja:  Ossiv [ 07 Maalis 2019, 21:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Polforea kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:
Vakio catback paikalle ja kohti konttoria


Leipooko taikuriputki maailmaan liikaa melua vai mikä siinä inssiä riivaa?


joo, sehän se ! Melua on liiakseen kuulemma. En kyllä itse koe välttämättä asiaa niin, mutta en jaksa jäädä väittelemään joka kerta
edit. Se tosin oli sitten pienempi murhe, kun löytyi helmoista tilkattavaa.. Vahvasti mietin pitäisikö laittaa jo monestuhannes "tonnin "topic pystyyn ja kursia helmoja kuvien kera :)

Kirjoittaja:  Gasket [ 08 Maalis 2019, 09:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Tuli eilen illalla etsittyä peräkärryn kadonneita valoja. Eli vetelin vanhat sivuleikkureilla sekä vastaavilla työkaluilla pois ja vetelin kaikki uutta. Löytyi kerrasta taas kaikki valot ja pari tuntia suttaantui operaatioon. Kyllähän siellä vanhoissa näkyi eriasteisia hapettumia vähän joka puolella, niin aika turhaa työtä yrittää vanhaa elvyttää. Menee äkkiä enempi aikaa eikä toimivuudesta olisi siltikään kovin pitkäksi ajaksi takuuta. Jospa taas voisi tuota huolettomasti hinailla muutaman vuoden.

Kirjoittaja:  JiiPee [ 08 Maalis 2019, 14:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

^ Samalla ajatuksella rakentelin toissapäivänä kokonaan uudet johdot MiTon etupään iskareille (solenoidit, kiihtyvyysanturit ja jarrupalan kuluneisuustunnistin). Hankin uudet liittimet, silikonikuoriset johdot, vulkanoituvaa teippiä, läpivientikumit ja erikokokoisia suojaputkia. Johtosarjan noin reippaan metrin mittaiset "korjauspalat" ovat valmiina odottamassa asennusta :-D.

Kirjoittaja:  Beta Julio [ 14 Maalis 2019, 21:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Mitä teit tänään tallissa?

Rakentelin fatbiken uudelle akulle polykarbonaatista kotelon

Kuva

Sivu 113/114 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/