Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja RiQ »

159:n uliseva takalaakeri vaihtui eilen GSP:n halpikseen. Saada nähdä kuinka kauan kestää???
Samalla tuli korjattua etujarrupalan tunnistejohto. Johto oli liikkunut sen verran väärään, että hangannut itsensä rikki satulan ja vanteen välissä :shock:

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja berliina »

Öljysin 166:sen ovien tiivisteet parafiini öljyllä takaluukun tiivisteen kanssa tietysti . Vanhat pussihousut käyttää tätä muut ruiskii silikonia . Tätä käytin jo -60 luvulla .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

RiQ kirjoitti:159:n uliseva takalaakeri vaihtui eilen GSP:n halpikseen. Saada nähdä kuinka kauan kestää???
Samalla tuli korjattua etujarrupalan tunnistejohto. Johto oli liikkunut sen verran väärään, että hangannut itsensä rikki satulan ja vanteen välissä :shock:
Itsekkin kerran harkitsin tuota merkkiä, mutta satuin lueskelemaan Audi ja Bemari sivujen ketjua kyseisestä laakerimerkistä ja alta 10 tonnin jo sökönä, saattaa niitä olla ihan hyviäkin.

Avatar
RiQ
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja RiQ »

^ saiskohan kahden vuoden takuuseen menemään viidet laakerit :-D

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

"Pielavetinen" korjaus Thesiksen sähköihin. Tohtisiko tätä sitten kutsua jopa "sähköviaksi"?! No enivei , kummastellut tässä kun vasemman puolen peruutusvalo ei toimi......Kosteuttahan se. Jep. Ei ole. Polttimokin ehjä....No ehkä sitten jotain kontaktihäiriötä.....Raaputtelin liitokset. No go. Johtosarjan, vasemmalta oikealle, menevän johdon liitin täynnä vettä(!) mutta ei vaikuta asiaan. Valo ei syty teit mitä tahansa :roll: ...otin esiin yleismittarin jota osaan käyttää todella huonosti, mutta....no....jotenkin...( Sika ymmärtää satulastaan enemmän kuin "pitkämies" autosähköistä)....Johtojen värit ymmärrän ja kun perkaa takaluukun verhoilun pois paikaltaan ja kaivaa luukun johtosarjan kamman esiin ja mittaa liittimen ja kamman välin ja toteaa että ei "mehu" kulje niin tuossahan on vika! Kai :roll: ........Ihme vaan kun mitään ongelmaa, rispautumista/liian jyrkkää mutkaa tms., ei johtonipussa näy ja hetkuttelu ei tuota yhtään kontaktia.....Pielavetinen korjaus suoritetaan siis ulkoisella johdolla joka niputetaan johtosarjaan karvateipillä....Kun itse luukun sarjan purkaminen olisi vienyt 2 tuntia niin tämän räpellyksen sai aikaan 30 minuutissa. Tulos on 50% onnistuminen! :lol: ...Kasauksen jälkeen vasemman puolen peruutusvalo toimii, mutta oikean ei! Purat siis uudelleen takaluukun verhoilun ja herkistelet oikean puolen liittimen pinnit......Nyt palaa jo molemmat puolet!.....

PS: Paitsi kotona, jossa taaskaan ei pala oikean puolen peruutusvalo......Mitäs menit koskemaan siihen! :mrgreen: ....On muuten erittäin hienoa kun n. 4 viikkoon ei ole näkynyt kuivaa tietä......Se helpottaa aina kummasti tällaisten turhien operaatioiden tekemistä. ..Ainiin ja huomenna sitten roplaaminen jatkuu repsikan etuoven purkamisella.....Tästä lisää ehkä huomenna.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Vapaan lauantain kunniaksi kahvajumppaa! Jipii......Tämä oli siis se kahva joka toimi moitteetta kun edellinen kolmen oven kahva-operaatio tehtiin. Onneksi oli Ammatti-miehet tekemässä silloin ja toisella silmällä vilkuilin , niin nyt pystyin välttävästi suorittamaan oikean etuoven operaation itsenäisesti. Kahvan mikrokytkimen tapit jumittivat nimittäin tasan juurikin ensimmäisten pakkasten saavuttua.... Nyt toimii taas pehmeästi. Toivon mukaan tämän Thesiksen lopun elinikää.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

-TTY- kirjoitti:Melkein tallissa; kollegan pajassa sain valmiiksi ensimmäisen teräaseen. Puukkohan tuo nyt ei kahvarakenteensa takia ole, mutta jonkun näköinen veitsi. Aloitellaan helpommasta konstruktiosta ja lähdetään kehittelemään pikkuhiljaa haastavampia. Seuraavaksi pitää opetella nahan käsittely, jotta tuon saa vyölle.
Ensimmäiseksi tekeleeksi olen kyllä tyytyväinen, vaikka sinne useita "oho-" ja "eiku-"kohtia jäikin.
Jatkoa projektille. Aivan valmiiksi se ei vielä tullut, jonkunlainen lisälenkki pitänee tehdä että ei luiskahda vauhdissa pois tupesta varsinkin kun tuohon kahvaan tuli painoa jonkun verran.
Opin myös että väriaine käyttäytyy eri materiaaleissa aika eri tavalla; perä ja tuppi käsitelty molemmat samalla aineella eikä kumpikaan näytä silti lähellekään samalta kuin kaupassa olleessa mallilastussa :lol:
Liitteet
Tupella.jpg
Tupella.jpg (194.16 KiB) Katsottu 10734 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JTD sai uuden pakoputken väliosan ja loppuosan. Iloisesti yllätyin hyvästä osien sopivuudesta, uusiila osilla kasaus vei vain puoli tuntia. Takapönttö oli Walkerin ja väliosa parkanolaisen Fennosteelin valmistama. Motonetistä mukavasti löytyivät molemmat :)
Kiva tukea kotimaista yrittäjyyttä. Niin se 14v-orkkisputkiston poisto katin jälkeisestä laipasta kesti ensin sen 2 tuntia, koska laipparuuvit M8 katkesivat katin laippaan.... kuten ounastelinkin. Kustannus yhteensä noin 200 eur... ei paha.... :wink:

Tuli sentään itse tehtyä jotakin Alfan hyväksi sitten vuoden -14... kivaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

RiQ kirjoitti:^ saiskohan kahden vuoden takuuseen menemään viidet laakerit :-D
Tuota en osaa sanoa, mutta itse ostin joskus Motonetista powerdriven takalaakerin ja sain uuden takuuseen vuoden kuluttua, ajoin laakerilla 57 tkm.

Tänään vaihtui 166:een uudet Motoxin ölpät ja Mannin suodatin, samalla laitoin talvisuojan puskuriin säleikköön niin pitäs ilmavirta konehuoneessa vähentyä.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Perus sunnuntai. Lähdet liikkeelle tarkoituksena hoitaa ne vähäiset jouluostokset. Pääset jopa toiseen risteykseen kotoa(n. 750m) kun huomaat moottorin käyvän hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä.....Hmmm. No jospa se siitä. Ei. Kiihdyttäessä kone "kakoo" ja nypyttää ja kyyyllä! Sieltähän se syttyy! Ystävämme Keltainen Moottorin vikavalo!!...Palaa noin 10 sekuntia ja sammuu......Kone tuntuu tämän jälkeen toimivan suht ookoo, mitä nyt 50kmh alueella, osakaasulla, voi päätellä. Pysähdyn Shellille, käyn kahvilla ja käynnistän koneen uudelleen. Ajo sujuu pikkuhetken ilman murheita kunnes tajuan että ei ihan kumminkaan.....Kiihdyttäessä moottoritielle nypyttää ja empii hiukan. Vikavalo ei pala. Jaahas.....Piti käydä työmaalla ja sitten siellä ostoksilla....Ajankin suoraan hallille Ylöjärvelle. Autolla voi ajaa mutta alle 110kmh nopeudessa kiihtyy huonosti ja nykii. Siitä yli toimii ookoo. Pääsen hallille, lunastamatta lupausta kymmenennestä ilmaisesta hinauksesta........Auto nosturille ja testeri kiinni....Kertoo seuraavaa;..."Syttykatkos useissa sylintereissä /syttykatkoksia 1.sylinterissä/lambda-arvo virheellinen taaimmainen 2 anturi tms. blaa blaa blaa".....3 vikaa päällä.
Joo. Tuttua. Todennäköisesti Puola pettänyt, osittain ainakin......Pummin kyydin hallilta kotiin. Otan kainaloon tuliterän Boschin puolan joka on hyllyllä reservissä....Palaan hallille. Puran imusarjan + paljon kaikkea muuta juttua..Tarkistan tulpan joka näyttää hyvältä koettelemuksestaan huolimatta(PFR6B:tä ei nyt just ole povarissa uutena joten vanha saa mennä takaisin kotiinsa. Suht tuoreet ovat kumminkin...)..Vaihdan puolan ykköspyttyyn. Kasaan kaiken. Kiroilen vain kohtuullisesti. Veri lentää vain kerran....
Käynnistän. Käy kaikilla kauniisti. Ottaa kierroksia tasaisesti. Otan vikakoodit uudelleen. Niitä on 0 kpl....Ajan kotiin ja alan imuroida.
Normi sunnuntai siis kuten sanoin.......
:roll:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Jätkämallin varttiysi piristy kummasti purkaamolta halvallaaa löytyneestä TI :n sisustasta
Liitteet
penkki10_155528-540x540.jpg
penkki10_155528-540x540.jpg (71.49 KiB) Katsottu 10376 kertaa
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hieno. Saa antaa vinkkiä, jos noita löytyy enemmänkin halvalla jostain :)
Giulia Super -69

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Olin jo pitempään silmäilly nahkasisustoja. Sitten bongasin nämä erikssonin sivuilta ja seuraavan päivän työmatka tyhjällä pakulla kulki sopivasti kohteen ohi, niin oli pakko käydä paikan päällä.
Nämä oli neljä vuotta seisonu hyllyssä ja tarvivat varastoon tilaa, joten viis hunttia riitti korvaukseksi sisustalle ovipahveineen.
Nyt vähän morkkis päällä, etten ostanut rattiakin kun se siellä silloin vielä oli, mut nyt on häipyny.
Kuka tunnustaa ostaneensa vanteet ja helmat?
Viimeksi muokannut kovan onnen soturi, 22 Joulu 2017, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tommosen nahkasisustuksen joskus bongasin romuttamolta, mutta hintapyynti taisi olla luokkaa 1600 euroa. Jos on sama, niin ei ihme, että on viisi vuotta seissyt hyllyssä :)

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Tuomas K kirjoitti:Tommosen nahkasisustuksen joskus bongasin romuttamolta, mutta hintapyynti taisi olla luokkaa 1600 euroa. Jos on sama, niin ei ihme, että on viisi vuotta seissyt hyllyssä :)
Kai ne samat on.
Ei nämä kuulu suomessa ihan joka purkaamon tuote valikoimaan.

Onko kellään tietoa onko iso homma jälkeenpäin vaihtaa sellasen ratin missä on radion kauko-ohjaus? Tai sopiiko tuo nappulaton ratin keskiöpala nappulallisiin?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Siis jos sillä palalla tarkoitat airbagiä niin sopii.

Kellojousen joutuu varmastikin myös vaihtamaan ja voi olla ettei ratilta radiolle mene johtoja.

Mutta ainahan voi tietysti kokeilla. Osiakin olisi saatavissa sopuhintaan :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Sovittelin 75:sen tehostettua hammastankoa ja ohjauspylvästä projekti-Alfettaan.

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Oleino »

75tkm huolto Fiatiin ja aux-in liitäntä Renaultin radioon.
Tein itse - säästin

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

pitkämies kirjoitti:Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
Lähtikö Thesis vaihtoon?

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Sataviiskutoseen kallistuksenvakaaja, ja samalla koiranluut. Aika savotta. Pakoputkiston pultit olivat kohtuutiukassa, alkuperäiset varmasti,ja se ensimmäinen kiinnityspantakin piti rakennella ihan uusiksi. On se induktiokuumennin ihme peli. Nyt on kiva kun ei keula lotise :)
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

_rico kirjoitti:
pitkämies kirjoitti:Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
Lähtikö Thesis vaihtoon?
Ei lähtenyt vielä.....Pistin 510e tilauksen tarvittavista osista menemään ja nielin kiukkuni......Ajossahan tuo on toki koko ajan , mutta AutoScout24.de:tä katsellessa en voi välttyä ajatukselta; "Miksi miehellä ei voisi olla kolmea Bi-Turboa..." :mrgreen: .....
Noin 115000km omistussuhteen aikana tietty määrä remonttia on sallittua ja tietenkin myös odotettua.....Mutta jossain kulkee myös raja siitä miten vaativa auto voi olla. Puhutaan kuitenkin käyttöautosta......Vaikka ei olekaan perhettä niin ihan jokaista viikonloppua ei voi viettää auton alla....Tai pistää siihen kaikkia viimeisiä rahojaan.....Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa että kierros alkaa alusta....Tarkoittaa sitä että jo kertaalleen rempattuja alueita aletaan operoimaan uudelleen........
Mies tarvitsee vaihtelua.......
Jos nyt joku kulkee 5kiloeuroa housuntaskussa ja haluaa ajaa harvinaisella Italiaanolla jolla on .....hmmmm...."vankka" huoltohistoria, niin on aika pistää privaa.......Tankin saa täyteen läksiäisiks. :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Siinä sivussa jeesattiin toki kohtalotoveria. Liki vuoden seissyt Audi S6 Avant lähtee jälleen hyvin pian liikenteeseen. Lähes täydellinen koneremontti ja hieman muuta "pientä" on tuohon tehty. Harvinainen yksilö alkaa olla jo ja manuaalilootalla.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ihmetellyt tässä kun Stilon ikkunat ei tahdo pysyä kirkkaina. Hikoavat ja huurtuvat.
Raittarin vaihto korjasi jonkinverran asiaa.
Hytissä lattiat kuivat.
Tänään kun siivosin tavaratilaa ja otin kaukalomaton pois, huomasin että se oli alapuolelta märkä. Ja tietysti ,myös tavaratilan pohjamatto oli märkä.
Nostin mattoa, niin kappas! Varapyöräkotelossa oli n. 5cm vettä!
Saapasmaan rasvaletit ei ole tehneet minkäänsortin poistoreikiä tuonne pohjaan :evil:
No nyt niitä on siellä pari kappaletta...
Mistä sitten lie tuo vesi tullut? Takaluukun tiiviste ehjä ja hyvin paikoillaan.
Ehkä takavalon tiivistys?
Täytyy tarkkailla.
No nyt aikakin vesi pääsee sieltä pois, jos jostain tulee.
Liitteet
WP_20171230_12_41_44_Pro.jpg
WP_20171230_12_41_44_Pro.jpg (168.91 KiB) Katsottu 9602 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

pitkämies kirjoitti:
_rico kirjoitti:
pitkämies kirjoitti:Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
Lähtikö Thesis vaihtoon?
Ei lähtenyt vielä.....Pistin 510e tilauksen tarvittavista osista menemään ja nielin kiukkuni......Ajossahan tuo on toki koko ajan , mutta AutoScout24.de:tä katsellessa en voi välttyä ajatukselta; "Miksi miehellä ei voisi olla kolmea Bi-Turboa..." :mrgreen: .....
Noin 115000km omistussuhteen aikana tietty määrä remonttia on sallittua ja tietenkin myös odotettua.....Mutta jossain kulkee myös raja siitä miten vaativa auto voi olla. Puhutaan kuitenkin käyttöautosta......Vaikka ei olekaan perhettä niin ihan jokaista viikonloppua ei voi viettää auton alla....Tai pistää siihen kaikkia viimeisiä rahojaan.....Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa että kierros alkaa alusta....Tarkoittaa sitä että jo kertaalleen rempattuja alueita aletaan operoimaan uudelleen........
Mies tarvitsee vaihtelua.......
Jos nyt joku kulkee 5kiloeuroa housuntaskussa ja haluaa ajaa harvinaisella Italiaanolla jolla on .....hmmmm...."vankka" huoltohistoria, niin on aika pistää privaa.......Tankin saa täyteen läksiäisiks. :-D
Tuliko tomaattiin jotakin laittoa vai? Muistaakseni Thesiksen myyntisäikeessä puhuit jotakin asiasta...
joo kyllähän harrastuksiin saa kaikki yli menevät rahat menemään ja ylikin... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Automaagi-vaihteisto hoitaa ihmekyllä työnsä siivosti edelleen. Mitään akuuttia vikaahan tuossa ei ikinä ole ollut. Olen ehkä vaan liian kranttu. Kolmosen-kakkosen väli on näissä usein kuulemma vähän nyppivä...Niin myös tässä. Venttiilikoneistoon on vaihdettu venttiilit/ Shift-Kit juuri k.o väliin on asennettu, Öljyjä on huuhdeltu......Loota toimii aina samalla tavalla kaikesta huolimatta :lol: ....Perimätiedon mukaan kestävät sen 400000km. Samaa lootaa käytetty käsittääkseni Saabeissa ja Volvoissa ainakin....Aisin-Warner 55-50 SN.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Lähinnä ihmettelin. Näinkö tän pitäskin olla?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Teddy »

^ Ei mulla ainakaan ole. Tosin tuo lienee vanhemman mallin kiinteä pakka ja '79:ssä on "swing spring." Onhan noita progressiivisia lehtijousia, mutta enemmäkseen raskaassa kalustossa. Jospa tuota on haluttu madaltaa pakan korkeutta muuttamatta.
Operating at the speed of dark

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Teddy kirjoitti:^ Ei mulla ainakaan ole. Tosin tuo lienee vanhemman mallin kiinteä pakka ja '79:ssä on "swing spring." Onhan noita progressiivisia lehtijousia, mutta enemmäkseen raskaassa kalustossa. Jospa tuota on haluttu madaltaa pakan korkeutta muuttamatta.
Juu niin minäkin arvailin.Edellinen omistaja on kai käsittänyt väärin. Kuulemma toi 3 alin lehti käännetään kun halutaan laskea perää. Itse meinasin jättää yhen lehen kokonaan pois ja kääntää kolmannen sieltä alapäästä. Heraldin pakkahan tuo tosiaan on.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Melkein enempi avautumisketjuun..

Vaihtelin Freemonttiin eilen akkua sisäloksun takana pyöränkotelossa. Ensinnäkin se on vähän ahdas, ja kuka sen kiinnityksen on suunnitellut täytyy olla pulmapeleihin mieltynyt jonkinasteinen sadisti. Nitkuttele 20 kg painava akku paikoilleen, akun päälle jää tilaa mutama sentti. Pujota kiinnikerauta A paikoilleen, käännä se sivuun varoen ettei putoa kolostaan, pujota muovikiinnike B paikoilleen, yritä yhdistää osat A ja B. Totea ettei onnistu millään 2 cm tilassa. Pura ja viilaa muovissa oleviä kynsiä väljemmiksi. Aloita alusta. Päädy samaan pisteeseen ja totea ettei edelleenkään mene 2 cm tilassa kasaan. Pidä osia A ja B paikoillaan samalla kun yrität pujottaa kiinnityspultin C paikoilleen, pidä osia A, B ja C paikoillaan kun yrität saada mutterin osaan C ja yritä vedättää mutterilla osat A ja B yhteen. Totea, että rauta A alkaa vaan vääntyä. Pura ja viilaa osaa B lisää sekä laita rasvaa. Aloita pujottelu taas alusta ja saa osat loksahtamaan paikoilleen. Tämän jälkeen ei enää tarvitse kun nyhrätä navat kiinni tuolla 2 cm kolossa. Miinuspuolelle sentään saa räikkälenkin pujoteltua, plussapuolelle ei saa kun kiintolenkin kitapään vinosta asennosta.

Kasaa sisälokasuoja takaisin, asenna rengas ja muista, että se sisäloksun takana ollut sumarin polttimo on muuten palanut. Freemonttihan ei tunnista palaneita polttimoita niin ei ollut ihan kirkkaimpana mielessä tuo palanut sumari.

Niin ja kuskin puolen polttimoista parkki ja lyhyt valo on muuten tuon akun takana. Ei vaihdeta tien päällä ei.. Lyhyen polttimon kyllä vaihdoin nyt jostain kumman syystä vaikka vanhakin oli vielä ehjä. Parkki olikin palanut ja senkin vaihdoin. Luulisin kyllä, että nuo onnistuu vaihtaa sentään akkua irroittamatta, mutta ahdas se on.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

pitkämies kirjoitti:Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa että kierros alkaa alusta....Tarkoittaa sitä että jo kertaalleen rempattuja alueita aletaan operoimaan uudelleen........
Feel you.

Sinänsä pientä, mutta vaihdoin tuossa pari kk sitten eteen KAIKKI puslat ja pari tukivarttakin. Jos pallonivel oli OK -> pelkkä pusla prässäten. Samalla vaihdoin etulevyt ja -palat.

No, nyt auto alkoi jarruttaessa tuntua vähän hassulta, käänsi rattia oikealle pari astetta mutta kiskoi vasemmalle. Arvelin, että olisikohan liukutapit juntturassa (jäi tekemättä, hyi minua) tahi satula edestä oikealta heikompi, tai letku huonona.

Minä nyt sitten perjantaina auton ylös nostaen ja satulaa vaihtamaan, ja huomasinkin, että oikean pitkittäisen alatukivarren iso pusla (joka vaihdettiin prässillä) oli sitten korkannut HETI. Vaihdoin kuitenkin mitä vaihdettavissa oli ja herkistelin liukutapit, ja eipä muutosta ajossa ollut, eli nyt sitten vaihtamaan koko tukivarsi uusiksi. En ala pelaamaan irtopuslan kanssa, ellen sitten vaihda urtsiversiota tähän uuteen. Kokonaan uutta jo senkin takia, että pallonivelen irrotuksessa kumi otti hiukkasen kipeää, ja sehän on pallon menoa tässä suolasumussa hyvinkin nopeasti.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pele kirjoitti:Ihmetellyt tässä kun Stilon ikkunat ei tahdo pysyä kirkkaina. Hikoavat ja huurtuvat.
Raittarin vaihto korjasi jonkinverran asiaa.
Hytissä lattiat kuivat.
Tänään kun siivosin tavaratilaa ja otin kaukalomaton pois, huomasin että se oli alapuolelta märkä. Ja tietysti ,myös tavaratilan pohjamatto oli märkä.
Nostin mattoa, niin kappas! Varapyöräkotelossa oli n. 5cm vettä!
Saapasmaan rasvaletit ei ole tehneet minkäänsortin poistoreikiä tuonne pohjaan :evil:
No nyt niitä on siellä pari kappaletta...
Mistä sitten lie tuo vesi tullut? Takaluukun tiiviste ehjä ja hyvin paikoillaan.
Ehkä takavalon tiivistys?
Täytyy tarkkailla.
No nyt aikakin vesi pääsee sieltä pois, jos jostain tulee.
Muistaakseni saabistikaverini kertoi että jos saabissa on paksu kuminen matto takaloosterissa, niin kerää sinne (kondenssi?)vettä.
Ja mulla onkin nykyään saabin kumimatto halkopinon peittona :)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Paikansin vuodon oikeaan takavaloon. Jätin maton nyt suosiolla pois. Pitää koittaa viikonloppuna ehtiä ottaa takavalo pois, ja tutkia tarviiko jotain lisätiivistystä.
Nyt kun sateli niin niiltä nurkin oli vähän tullut vettä tavaratilaan.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja puuha »

Virittelin Tom Tom naville virransaannin avaimen takaa. Sulakerasiaan asensin ns. piggybag ryöstäjän. Toimii ainakin toistaiseksi... :-D
Makaroonia jo vuodesta -98

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Eilen kylläkin, mutta kuitenkin. Kiinasoitin alkoi siirtyä kohti MiTon kojelautaa. Blue&Me-boksi velcrolla ja pehmusteilla kojelaudan sisään jotta ei rämise, soitinkehys irti ja melkein sellaisenaan paikalleen sopiva 2din-kehys paikalleen. Auton johtosarjasta ei tule ISO-liittimelle herätettä ollenkaan, orkkissoitin saanee sen jotain muuta kautta. Heräte tehtävä vielä uudelleen, laitettiin nyt vaan +12v ja heräte yhteen, joka aiheuttaa sen että soitinta ei saa sammumaan. Varmaan järkevin ottaa virtalukolta? Kojelaudan peitepaneeli ei mahdu kunnolla paikalleen, koska soittimen näytön reunukset ovat isohkot. Täytyy vielä sitäkin modifioida.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AVe »

^ ottaisko herätteen väylästä?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

"Käsijarru vasen taka, pyörintanopeustunnistin, virheellinen"...."Käsijarru vasen taka, ali-jännite".....EpB Fault.....Werkstatt gesuchen!! JooJoo....."Airbag fault".....JooJoo
Akkujännite alhainen.....Perinteistä. Latausjännite tyhjäkäynnillä ja kuormalla kunnossa. Ensimmäinen auto joka syö 100aH akun vuodessa!! Ja mikään ei makaa päällä ennenkuin joku ehtii kysyä... No uusi akku. Halapaa 169,90e korjaa Bägiviat käynnistyksessä....
"Lambda-tunnistin lohko2, etummainen(säätö), toiminta hidas"....."Lambda-tunnistin lohko 2, etummainen alijännite"= moottorin vikavalo!...Sammuu silloin tällöin, syttyy silloin tällöin....Uusi akku ei korjaa tätä vikaa. Käsijarrun merkkivalo korjaantui.....(hetkeksi oletan)
Tilanteesta selviää rahalla..
- uusi jarrusatula, vasen taka
- etummaiset säätölambdat 1/2 lohkoon
- öljynsuodatin
- ilmansuodatin
- uusi puola(bosch)
- 6x tulpat NGK platinum PFR6B....

Käkkärivika piti oikein varmistaa kun satula ei ole maailman halvin(tai uusi laturi..). Helppoa. Purat takapenkin pois. Siis istuin osan ja selkänojan. Purat sivubägin pois ja samalla tuhoat liittimen jonka korjaukseen menee vain pari tuntia....kaivat esiin liittimen joka ePerin mukaan on peräkontissa( :lol: juu ei ole). Kytket testerin ja ajat "jarrujen vaihto testi 1:sen ja sen jälkeen 2:sen.....Kaikki hyvin. Liikuntaa satuloille! Uudelleen. Virhe. "Käsijarru taka vasen tila virheellinen. Toiminta keskeytetty". Näin. EI toimi enää mikään. Onneksi jäivät ns. auki-Asentoon....DeAktivoit testerin ja kytket sen uudelleen. Akkuun laturi kiinni. Nyt riittää jännite testin ajamiseen läpi. Vika pysyy mutta testit menee läpi. Molemmat puolet toimii normaalisti mutta vikavalo ei sammu. Yleismittari kiinni testin aikana vasempaan ja oikeaan liittimeen....Eroa on. Vasen viallinen. Ajat kotiin. Aamulla käkkäri ilmoittaa viasta käynnistäessä. Tuttua. Et kiinnitä siihen huomiota kunnes tajuat että vasen takapyörä ei irroita. Kiva. Menet kotiin takaisin ja vaihdat haalarin päälle. Tunkkaat auton sohjossa ylös auton omalla tunkilla joka löytyy kontin lattian alta...Kätevä purkaa koko kontti sohjovelliin pahvin päälle. Poistat takapyörän. Hakkaat muutamalla napakalla iskulla käsijärrun sähkömoottorin kylkeen....Neljännellä yrittämällä jarru vapauttaa.....Kasaat kaiken. Menet vaihtamaan vaatteet. Naapurin ketju-polttaja-eukko kessuttelee ulko-ovellaan ja kysyy et onko jotain ongelmaa.....Eei tietenkään! Ihan huvikseni tässä. Normaalia lentoon-lähtö-tarkastusta........Ajat taas hallille ja otat vikakoodit. Molemmat puolet toimivat täydellisesti. Ei vikoja. Vikavalo tosin loistaa taulussa mutta kyyllä, molemmat puolet toimivat. Jep....

DHL Shipment for you is on it`s way. Estimated time of arrival is Monday 8/1/18....Signature required.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pentti »

AVe kirjoitti:^ ottaisko herätteen väylästä?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Voi hyvin olla. Me otettiin se nyt tupakansytkäriltä, todettiin helpoimmaksi paikaksi vetää johto soittimelle, hyvin pelaa. Toki soitin itse alkoi temppuilemaan, alkuun testatessa toimi 4g-yhteys ihan OK, sit kun olin saanut sen kojelaudan kehyksen modattua sopivaksi ja olin lähdössä hallilta kotiin, ei soitin enää tunnista sim-korttia ollenkaan. Jännä nähdä kuinka hoituu takuujutut kiinalaisen kanssa :D

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

pitkämies kirjoitti: Käkkärivika piti oikein varmistaa kun satula ei ole maailman halvin(tai uusi laturi..).

........Ajat taas hallille ja otat vikakoodit. Molemmat puolet toimivat täydellisesti. Ei vikoja. Vikavalo tosin loistaa taulussa mutta kyyllä, molemmat puolet toimivat. Jep....
Jes. Meikällä kosahti vänkärin puolen satula 2015, veti renkaan jumiin. Pakkoproseduurilla (juokset väliä peräkontin hätänappi-käsijarruvipu) sain sen ajettua auki, sitten tilaamaan uutta siihen 360€ halpishintaan. Sehän vaihtui nätisti, kun se peräkontista löytyvä liitin löytyi peräkontista.
Kuskin puolen satulan paskoin sitten itse, kun ajoin männän liian syvälle uusia levyjä ja paloja vaihtaessa siinä samassa satularemontissa. Luultavasti siitä meni vain se kympin tiiviste, mutta niin hitotti että laitoin toisen satulan heti tilaukseen.
Nyt on sitten 3/4 satuloista uusia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Hakkasin lekalla kahdesta aluvanteesta muodot takaisin pyöreäksi.

Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.

Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Maunu kirjoitti:Hakkasin lekalla kahdesta aluvanteesta muodot takaisin pyöreäksi.

Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.

Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Tuntuuko siltä ettei ole tarpeeksi tekemistä :roll:
Pari 16" harjoitusvannetta voisi löytyä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Tuo on oikeasti yllättävän helppoa. 4kpl aika melko pahasti mutkalla olleita vanteita "oikoneena". Toinen asia kannattaako. Muutamalla kympillä per vanne ammatilaisetkin tuota tekee.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Totesin että torque juttelee Giulian kans ok. Ei vikakoodeja ja viisarit heiluu.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

A Bart kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Hakkasin lekalla kahdesta aluvanteesta muodot takaisin pyöreäksi.

Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.

Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Tuntuuko siltä ettei ole tarpeeksi tekemistä :roll:
Pari 16" harjoitusvannetta voisi löytyä.
Ainahan sitä voi vähän lekan kanssa heilua. Tulehan siis pitämään vanteesta kiinni :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

159:n mittaristoon uusi(käytetty) näyttö. Kiitokset Maunulle sekä osista, että neuvoista.
Giulia Super -69

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Maunu kirjoitti:
Ainahan sitä voi vähän lekan kanssa heilua. Tulehan siis pitämään vanteesta kiinni :-D
Nyt takkuaa samasta kannesta pakosarjan 2-3 milliä sisälle katkennut katkennut pinnapultti, :axe:
Vinkkejä otetaan vastaan, mikkiliimaa varmaan pitäis tuohon laittaa pultinpäähän

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös se miggiliima ja mutteri ole aika hyvä vaihtoehto.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Edellyttää mikkiä.

Onkohan noista halvoista mihinkään?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mullakin on mig täällä, yhden pultin takia ei kannata ostaa. Ainakin Telvin toimii ihan ok.
Giulia Super -69

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ja Kemppi
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin