Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
:(
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Pesin talven paskat pois pelleiltä ulko( :( )-säilytyksen jäljiltä. Ei vaurioita ja maalipintakin vaikuttaa ihan hyvältä. Jarrut ei olleet yhtään (!) jumisssa joten kevyesti työntämällä pesupaikalle ja takaisin. Sisusta tuoksuton ja ei vesivuotoja.....Miksi työntäen? Nokun hihna on VANHA ja viime kesänä koittelin onneani ja ajoin muutaman lenkin mutta nyt en enää halua....Koneen tuhoon ei raha riitä. Näinpä ei käynnistyksiä ennenkuin on uusi hihna. .....
Vaikka Caijo-Romeon kokemuksia lukiessa tuntuu että ei se uusi hihnakaan mitään näytä merkkaavan kun tuliterät paikat paukkuu rikki.... :crazyeyes: :evil: ...
Liitteet
IMG_20190406_142051.jpg
IMG_20190406_142051.jpg (183.95 KiB) Katsottu 7712 kertaa
IMG_20190406_142112.jpg
IMG_20190406_142112.jpg (167.53 KiB) Katsottu 7712 kertaa
IMG_20190406_194242.jpg
IMG_20190406_194242.jpg (138.31 KiB) Katsottu 7712 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
Outs. Osanottoni :(

Itse tallissa vähän järkkäilin ja löin veekasin tulille ja ajoin sen tallista ulos.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pitkämies kirjoitti:Pesin talven paskat pois pelleiltä ulko( :( )-säilytyksen jäljiltä. Ei vaurioita ja maalipintakin vaikuttaa ihan hyvältä. Jarrut ei olleet yhtään (!) jumisssa joten kevyesti työntämällä pesupaikalle ja takaisin. Sisusta tuoksuton ja ei vesivuotoja.....Miksi työntäen? Nokun hihna on VANHA ja viime kesänä koittelin onneani ja ajoin muutaman lenkin mutta nyt en enää halua....Koneen tuhoon ei raha riitä. Näinpä ei käynnistyksiä ennenkuin on uusi hihna. .....
Vaikka Caijo-Romeon kokemuksia lukiessa tuntuu että ei se uusi hihnakaan mitään näytä merkkaavan kun tuliterät paikat paukkuu rikki.... :crazyeyes: :evil: ...
Josko tänä kesänä remmi vaihtuis ja auto ajoon? :mrgreen: Osat lie jo kaikki olemassa?

Joo ei ne uudet osat autuaaksi tekeviä aina ole toiminnan kannalta mutta tuo Caijon case on jo todella heikkoa tuuria :|

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti: Joo ei ne uudet osat autuaaksi tekeviä aina ole toiminnan kannalta mutta tuo Caijon case on jo todella heikkoa tuuria :|
Sama kuin Tiigen 20tkm nokkaketju.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
:(
24v busson kiristin? Tekeekö niitä oikeasti joku muukin kuin litens? Ihan sama mitä paketissa on lukenut niin aina sieltä on paljastunut litensin tekele. Minullakin yksi sellainen kiristin räjähtänyt hihnaa kiristäessä. Onneksi silloin eikä vasta koneen käynnissä ollessa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Viikonloppu tuli painittua 850 T-5R:n parissa. Kaveri osti pommin halvalla, jossa paloi lambdan valo, pätki pahasti puolen baarin jälkeen, piti kauhiaa meteliä ja haisi pakokaasu sisälle niin että tuolla olisi voinut tehdä itsemurhan.

Uusi MAFfi paransi menoa hiukan. Uusi jousto-osa downpipeen, koska oli jo melkein poikki. Pari pakosarjan mutteria piti kiristää kannen toisesta päästä koska oli löysällä jostain syystä. Tällä sai pakoäänet ja pakokaasut kuriin. Ja lambdan valo sammui. Mutta vielä pätki. Uusi tulpanjohtosarja lopetti pätkimisen.

Voi kun omatkin remontit onnistuisi näin helpolla joskus. Ja olihan tuossa koneessa vetoja mukavasti. Ja kuulostaa tuo viisimukinen turbokone hyvältä! Hyvä fiilis kun joskus hommat onnistuu! :twisted:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Avasin vasemman takaoven. Korjasin nostomekanismin ikkunalle (oli toinen pääty vaijerista lähtenyt karkuun siitä valkoisesta liukuosasta, joka on ikkunassa kiine).
Rikoin samaisen valkoisen osan kiinnittäessä sitä takaisin.
Korjasin sen uudestaan, tällä kertaa nippusitein... :roll:
Korkkasin ovenkahvan alle tulevan pultin, jolla kahvamekanismi ja ovipahvi kiinnittyy runkoon.

Purin sisustaa sen, mitä pystyin, jotta pääsee käsijarruvaijereihin käsiksi. Nyt on irrotettu sisältä kaikki niihin tarvittava, jotta voi vaihtaa ehjää tilalle. Toinen niin pahasti kuollut, että edes täysin löysäämällä ei palautunut satulan linkku nolla-asentoon. Ilman vaijeria linkku toimii just niinku kuuluukin...

Kamala työmaa ja kamalana se jatkuu. Jos etupenkit ois irrottanu, ois helpompaa - ei vaan ollu sopivaa torxia. Ja jostain syystä moni on saanu tuon lattiamaton nousemaan paljon enempi ilman penkkien irrotustakin, mitä vähän ihmettelen. No, lisää voimaa vaan. Ehkä tunkki sinne avuksi nostamaan :silly:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Maalasin tallin seinää ja ropasin uuden projektimopon käyntikuntoon. 8) Pari päivää sitten tuli laiteltua GP:kin kuosiin, nyt vaan sisäputsiin ja lihoiksi.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tiige kirjoitti:
Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
:(
24v busson kiristin? Tekeekö niitä oikeasti joku muukin kuin litens? Ihan sama mitä paketissa on lukenut niin aina sieltä on paljastunut litensin tekele. Minullakin yksi sellainen kiristin räjähtänyt hihnaa kiristäessä. Onneksi silloin eikä vasta koneen käynnissä ollessa.
24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on. Laakerin valmistajaa en oo noissa tutkinu sen tarkemmin,joten en tiedä onko niissä eroja. Hihna oli viä nokkapyörillä,mutta kiristimen rulla on jossain muualla kun pitäisi. Jos jaksaa niin vanhoilla osilla vois kokeilla onko jako kuinka metsässä mutta taitaa yli 90% varmuudella olla venttiilejä solmussa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Caijo-Romeo kirjoitti:24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on.
Ja jos katsot kiristimen laakeria, huomaat siinä lukevan Made in China. Ellei sitten ole ollut jotain vanhaa varastoa.

Eilen hiottu Flavian katto 1500:lla ja 2000:lla läpi. Takaluukku 1500:lla, ja sitten, kaikista varotoimista huolimatta, jostain tipahti hiekanjyvä paperin ja luukun väliin... Saa nähdä, riittääkö pintaa naarmujen poistamiseen ja myllytykseen, vai pitääkö maalata uusiksi. :roll:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Caijo-Romeo kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
:(
24v busson kiristin? Tekeekö niitä oikeasti joku muukin kuin litens? Ihan sama mitä paketissa on lukenut niin aina sieltä on paljastunut litensin tekele. Minullakin yksi sellainen kiristin räjähtänyt hihnaa kiristäessä. Onneksi silloin eikä vasta koneen käynnissä ollessa.
24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on. Laakerin valmistajaa en oo noissa tutkinu sen tarkemmin,joten en tiedä onko niissä eroja. Hihna oli viä nokkapyörillä,mutta kiristimen rulla on jossain muualla kun pitäisi. Jos jaksaa niin vanhoilla osilla vois kokeilla onko jako kuinka metsässä mutta taitaa yli 90% varmuudella olla venttiilejä solmussa.
Nojoo, samanlainen uusi Litens petti nyt sitten itselläkin... Tai no, petti viime syksynä jo ja alle 300 km ajon jälkeen mutta nyt vasta motivaatio riitti tutkia asia. 12v 3.0 75 kyseessä... jako sekasin :x

Nyt sitten voikin miettiä että miksi tuli "parannettua" rakennetta vaihtamalla mekaaninen kiristin Luigin tekemän hydraulisen löystyttimen tilalle?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Caijo-Romeo kirjoitti:Vaihdoin viimeisen hihnan Bussoon. Uus Inan kiristin hajosi n.minuutin käymisen jälkeen. Rulla on lähtenyt irti rungostaan. Tässä on kiitos n.10h urakasta...
Tämähän on vähän niinkuin meikäläisen perintöä :(

Ostin siis aikanaan vahingossa kaksi kiristintä samasta liikkeestä ja sitten Caijo-Romeon tekemän jakopääremontin yhteydessä pakkomöin sen toisen hänelle, eli olen ikäänkuin osasyyllinen tähän touhuun. Thesis rullasi useamman kymppitonnin sen toisen voimin ja lähti jouluna uudelle omistajalle. Hitottaa kyllä tämä.

Giuliaan vaihdoin sisätilan ilmansuodattimen. Sinänsä mukava havaita, että konserni on jatkanut tuttua perinnettään rakentaa auto sen suodattimen ympärille. Vaihtotyö on yhtä hauska kuin Thesiksessä. Eikä takuulla ole vaihdettu kertaakaan aiemmin... enkä usko, että tuota tullaan vaihtamaan yhdessäkään huollossa.

Vaihdoin myös kesärenkaat. Tarvitsin 1,5m jatkovarren ja sorkkaraudan vaihtotyöhön. Pultit oli Ranta-Juopolla hakattu maansiirtokonemomenttiin ja vanteet itsessään olivat navoissa niin piukassa, että sorkkarautaa tarvittiin vanteen ja navan väliin. Alfan omat vanteet laitoin momenttiavaimella kiinni, kuten pitääkin.

Vaan, voi helevetti, että autosta tuli paska ajettava noilla lähes loppuun ajetuilla 225/45/18 + 255/40/18 Pirelli Cinturato Run Flat -rinkuloilla. Jo pikipaikkojen kohdalla alkaa vääntää ratti vastaan ja näkymättömät urat yrittävät vetää auton ties mihin suuntaan. Tuntui melkein samalta kuin Thesis runkovikaisella eturenkaalla. Pitää käyttää auto alustan suuntauksessa ja tilata runflatittomat kumit. Ärsyttävää.

Pesurin luukuista ei ole kuulunut mitään. Pitää käydä riehumassa tiskillä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

mutt kirjoitti:
Caijo-Romeo kirjoitti:24v kiristin ja oon saman havainnut että sama made in Canada Litens joka paketissa on.
Ja jos katsot kiristimen laakeria, huomaat siinä lukevan Made in China. Ellei sitten ole ollut jotain vanhaa varastoa.
Uusi SKF:n jakopääpaketti tuli heimoveljiltä. Litensin kiristimessä oli tällä kertaa Litens-merkkinen laakeri, ei mainintaa valmistusmaasta.
Eilen hiottu Flavian katto 1500:lla ja 2000:lla läpi. Takaluukku 1500:lla, ja sitten, kaikista varotoimista huolimatta, jostain tipahti hiekanjyvä paperin ja luukun väliin... Saa nähdä, riittääkö pintaa naarmujen poistamiseen ja myllytykseen, vai pitääkö maalata uusiksi. :roll:
Joo, ei riittänyt. Maalataan sitten uusiksi. Toivottavasti vanha maali on vielä kuranttia...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää.

Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa

Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa
Kuten vaimoni minua usein opastaa: ”Onko se vaikeaa - vai tuntuuko se vain vaikealta?”
You can do it! :drinking:

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Polforea kirjoitti:On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää.

Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa

Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
Kurwenlicht on kyllä uusi toiminnallisuus itselle, mutta tarkemmin kun ajattelee niin siinähän on järkeä. Lady of the night:hän on Puolassa Kurwa, joten Kurwenlicht:hän tietysti valaisee nämä öiset päivystäjät niin ei sokkona tarvitse sitoutua kaupantekoon... :eggface:

...nythän mie tuoreen vitsin murjasin. Mut Kurvenlicht on ihsn yksöisweellä. ;)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää.

Ökybemarissa on nyt:
-Apupitkät
-Kulmaamisvalot myös ajonopeuksissa
-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
-Huomiovalot parkkien sijaan apupitkillä
-Pimeällä tervetulovalot edessä sumareilla, takana parkeilla
-Jenkkimallin etukulmavalot vilkkupolttimoilla
-Ainakin pitäisi olla hätäjarrutuksesaa 3Hz vilkuttavat jarruvalot, tätä oli vähän vaikea yksin tarkistaa

Kaikki muu rauta on vakiokauraa ja vain asetuspohjaista, kurwenlicht on alunperin tehtaalla asennettu, mutta oli jostain syystä disabloituna.
Meillä USA Bemareihin tehtiin softalla takasumuvalot ja kojelaudan kytkinpaneeliin tuli yksi nappula lisää. Sen sijaan etukulmavaloja Autokeskus ei saanut pois päältä mitenkään vaikka kuinka yrittivät.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Polforea kirjoitti:-Kurwenlicht eli vasen-oikea -kääntyilevät valot (AFL) driftmoden kera
Ei kai tämä ole miltä kuulostaa... voi ajaa kylki edellä ja ajovalot näyttävät etenemisuuntaan?

Sinällään kyllä hauska - eipä oel tullut mieleen, että noinkin pajon saa jekkua tehtyä pelkillä PWM ohjauksilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^Niinhän se on, mutta juuri tuo yhteys puolaan tekee tuplaveestä hauskemman.

^^Äffäläisessä voi olla eri parametrit kuin E-sarjassa, mutta luulisi kuimavalojenkin olevan siinäkin hallittavissa. Toki jos "tavallisemmasta" merkkitesteristä ei löydy raksia, niin merkkiliike tuskin alkaa syvällisempää operointia harjoittelemaan.

^En tiedä, sen verran pitoa jo teillä että en tullut hämmästelleeksi noiden driftioptioiden toimintaa, mutta siellä ne on aktiivisina. Periaatteessahan valojen kääntö etenemissuuntaan menisi ihan sellaisenaan, koska vasen kylki edellä ajettaessa rattia käännetään vasemmalle aivan kuin vasempaan kaarteeseen ajaessa. Vaan pirusti siellä on aiheeseen parametrejä, joten voi olla että auto laskee kaarteen suuntaa etenemissuunnan ja -kulman perusteella ja yrittää sohia sinne, minne tie vie riippumatta siitä, missä asennossa auto on. Joka tapauksessa driftaustuen löytyminen tuollaisesta(kin) paikasta on jollain tasolla hupaisaa :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Ach so, minä kun luulin pikkupienissäni olevani nokkela oivaltaja niin olitkin jo kilometrin edellä.. :oops: :-D

Mut jatketaanpas nokkeluudella, tiedätkö mikä on Puolan kansallistanssi?




-Pole dance. :-D


Mut topikkiin; sain tallissa valmiiksi 2.2jts kampuran stefan vaihdon, kesärenkaat vaihdoin kans, ja vetelin lämppärin sisähaaran ja muun defa-piuhoituksen hollille kun kesempänä asennan tt-thermon tohon.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Beta Julio kirjoitti:Ach so, minä kun luulin pikkupienissäni olevani nokkela oivaltaja niin olitkin jo kilometrin edellä.. :oops: :-D
Se on se bemarikuskin kirous, valitettavasti me ollaan jo eellä.
Beta Julio kirjoitti: -Pole dance. :-D
Rruah :lol:

Topikkiin: en mitään. Kotona sen sijaan tiskasin takan. Kyllä, tiskasin - rappauksen pesussa suurta osaa nimittäin näyttelivät tiskiaine ja -harja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Flavian myllytys ja pesu hiotuilta osin. Keulallehan se homma oli tehty jo viime vuonna. Ja miinus tietysti se takaluukku, joka odottaa uutta maalia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Polforea kirjoitti: Se on se bemarikuskin kirous, valitettavasti me ollaan jo eellä.
Juuri näin. :-D
Kuva

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Purin lantarooverin

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:On se helppoa, kun auton varustaminen onnistuu kivasti läppäriä näppäilemällä, tallina voi pitää työpöytää....
Mitä ohjelmaa sä käytät? Carlyä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

NCS Expert käytössä tuossa touhussa varsinaista työtä tekemässä, ISTA ja NCS Dummy auttamassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Polforea kirjoitti:NCS Expert käytössä tuossa touhussa varsinaista työtä tekemässä, ISTA ja NCS Dummy auttamassa.
Ach, menikin itseltä ohi että nämä oli E-sarjalaiseen tehtyjä tuunauksia. Mistäs kohtaa nuo adaptiivisten valojen lisäsäädöt tehtiin? Onko tuossa 128i:ssä AFL:ien ohjaus suoraan valomodulilla vai onko niille erillinen ohjainmoduli? Itse tein laajan remontin E64:n AHL-lampuille taannoin, noissa E6x:issä tahtoo ongelmana olla umpioiden tiiviys ja ballastien sekä AHL-modulien sijoittelu, sekä jännittävänä lisänä vielä lampun sisäisessä piuhoituksessa käytetty luonnonystävän sähköjohto, jossa maatuu eristeet ennen aikojaan. Päädyin purkamaan toisen lampuista ihan osiksi ja vaihtamaan sekä X- että Y-akselien moottorit tuossa yhteydessä, ja vaihtoon meni myös toinen ballasti ja AHL-moduli. Alkaa olla autuaasti unohtunut että mitä puukotusta ne kaipasi NCS Expertillä, mutta muistaakseni lopuksi kun vedin Rheingoldilla jotkut initialisointiproseduurit läpi niin sain ne toimimaan oikein.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

NFRM niitä ohjaa, ei ole erikseen omaa moduulia.

Myös E9x osaa pestä ballastinsa ja AHL-ohjaimensa ihan automaattisesti, oletan siis että onnistuu ennen pitkää tältäkin kulkineelta :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

@Polforea & muut asiasta tietävät

Mun vinukka10:stä löytyy seuraavat BMW:lle tarkoitetut ohjelmat: INPA, DIS/GT1, SSS Progman, TIS, Navcoder, NCS Expert, WinKFP ja Toolset32. Ostin tuon BMCablesin paketin interfacen kera "joskus ja jouluna" eli vuosia sitten. Mä en edes tiedä mihin noita kaikkia tarvitaan ja en ole tainnut INPA:aa kummenpaa tuossa koneessa soittaa. Toimivat virtuaalikoneen kautta - ainakin osa niistä. Ennen SSD-levyn istuttamista koneeseen noiden käyttö oli lähes mahdotonta ja siksi turvauduin aikoinaan Carlyyn ja se on toistaiseksi riittänyt. Vaan nytpä kiinnostaisi tutustua näihin tarkemmin, jotta niitä voisi hyödyntää.

Kysymys kuuluu, että mihin nuo eri ohjelmat ovat pääpiirtein tarkoitettu?

Terkuin
Parin nuorbemaristin isä

Edit: Ainiin, kävin tänään pyörähtämässä Salossa ja alla pojan bimmeri. Ai s...tana, kun se suoran kutosen ääni on koukuttava. MA häviää tässä 100-0. :silly:. Mistä saisi "De Gröna" -tarroja auton peräpeiliin?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ihan mitä tahansa ei saa ohjelmoimalla, joskus pitää myös ruuvata. Hyvän kelin kunniaksi ruuvasin pohjolan tallissa ja sen lisäksi, että ökybemarissa on nyt ehjä jarruvalo myös keskellä, siinä on myös taas uusia varusteita - katto, peilit ja ikkunat sai kaukosäädön, katto ja ikkunat sai one touch -toiminnot myös kiinteisiin hallintanappeihin ja nyt kattoa pystyy käyttämään myös vauhdissa (operaation pitää alkaa max 20km/h nopeudessa). Paikoilleen siis heilahti ehjän jarruvalon lisäksi myös SmartTop -moduuli, joka tuo kivasti sähkökattoon lisää hallittavuutta.

^
INPA = Perus korjaamo-ohjelmisto, vanhaa mallia mutta toimii. Aika ankee käyttää.
TIS = Technical Information System tjsp, ilmeisesti paikallinen vastine eLearnille
DIS/GT1 = Dealer Information System, tämä vissiin tulkkaa edellistä tulostettavaan muotoon jne
SSS Progman on vissiin joku ohjelmointityökalu, ei ole tuttu
Navcoder, ei ole tuttu, voisin veikata että liiittyy navigootin hallintaa/ohjelmointiin/päivitykseen
NCS Expert lukee autosta konfiguraatioita sekä kirjoittaa niitä takaisin, tällä voi siis koodata ominaisuuksia päälle ja pois jne. Toimii kai vain E-sarjalaisiin
WinKFP:llä voi ymmärtääkseni flässätä moduuleja, eli esim. päivittää uudempaa softaa niihin
Toolset32 ei ole tuttu, mutta se vissiin jotenkin täydentää/korvaa INPAa.

Ja tuosta listasta puuttuvista:
ISTA = tuoreempi korjaamo-ohjelmisto, jolla löytää mm. vikakoodit paljon kauniimmalla ruudulla kuin INPAlla
NCS Dummy = työkalu, jolla NCS Expertin autosta lukemia tiedostoja voi muokata vähän tekstieditoria selkokielisemmin
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Suuret kiitokset :-D

INPA on ankee käyttää, agree. Tulee mieleen mikromikossa pyörineet ohjelmat :?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tänään yritän lukea INPA:lla, notta mitä se antaa, kun Carlyllä sain pojan autosta seuraavat tekstin (en siis koodia). Moottorin vikavalo ei siis pala ja nuo löytyi tonkimalla:
* Lambda regulator deviation Bank1
* Lambda regulator deviation Bank2
Jos saisi short term ja longterm fueltrimmit luettua, niin niistä voisi jotakin päätellä. Mistähän tässä mahtaa olla kysymys? Pitäisikö vaikka nollata adaptaatiot ensiksi?
Auto kulkee todella mainiosti eikä siinä ajamisessa mitään probleemaa tunnu olevan. Ulkolämpotilamittari näyttää +50 celciusta ja uusi probe on tulossa. Ei kait tuo noihin Lambda-juttuihin vaikuta? Kyseessä siis 330i.

Edit: Bank2:n pre-cat lambda vaihdettu, millä poistui koodi P0174.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se carly on sulla kuitenkin jossain andraadossa, niin panosta pari euroa lisää ja osta myös Torque, sillä on helppo ja kelpo seurata livenä noita adaptaatioita ja paljon muutakin.

Ja toisaalta, jos vikavalo ei pala eikä mitään oireita ole, niin tuskin noista kauheesti kannattaa jännittää..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Kiitos, Carly workkii omenassa. On mulla androidikin kaapissa, lähes käyttämätön Honor7, mutta ... no ehkä. Torque siis hankintaan. Lukuunottamatta noita ilmoituksia, kaikki hyvin.

Edit: Lukasin INPA:lla koodit ja eihän sieltä mitään löytynyt. Jännää miten nää kaksi voi erota toisistaan tällei.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ahh, elä siis ressaa. INPA tai ISTA on aina pyhä totuus, kun bemareista puhutaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Jep, INPA:lla tasan 0 koodia engine Ecu:ta. Vaihdoin tänään ulkolämpötila-anturin. Vanha antoi ulkolämpötilaksi +50 celsiusta. Kävin äsken ottamassa vielä koodit Carlyllä ja tulos on 0 eli ei koodeja. Noinkohan tuo anturi olisi vaikuttanut edellisiin vikakoodeihin? En usko, mutta ei tässä mun uskomuksella olekaan merkitystä :mrgreen: .

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja berliina »

47 . aan kaverin kanssa vaihdettiin jakopään kamat . Oikeastaan minä katselin en edes neuvonut on niin ahtaat paikat olis ehkä saanut jakoavaimesta . Lukistuspalojen kanssa tietysti . Edellinen vaihto tussimerkeillä ainakin merkit oli laitettu korjaamolla vaihdettu .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Macela »

-

Bebbu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Bebbu »

Vaihdoin öljyt.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AVe »

Huuhtelin auton päältä pölyt pois ja vaihdoin kesäpyörät.

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alum »

"Heitin" auton oven kiinni melkoisella voimalla ja luin juuri toisesta topicista, että sen pitäisi sulkeutua paljon siistimmin.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ehkä sinulla on vain ehjät tiivisteet?
Viimeistelin Quattroporten kansien maalausta ja maalasin pakoputkien lämpösuojapellit. Nyt on tilaa, kun Lancian kesävanteet on saatu pois tieltä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Fatbiken uudelle lokasuojalle tein kiinnikkeet. Piirtelin eka mitat paperille, sitten tinkercadillä malli, ja 3D-tulostimella valmiit kappaleet 100% täytöllä niin jos se tovin kestäis tuolla PLA:llakin tehtynä.

Kuva

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Katohan, kun toiset ovat käteviä käsistään ja mielenkiintoa piisaa :-D + peukut.

Huomasin, että piirroksen ja tehdyn kappaleen värit ei täsmää :mrgreen: :mrgreen:

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

JiiPee kirjoitti:^ Katohan, kun toiset ovat käteviä käsistään ja mielenkiintoa piisaa :-D + peukut.

Huomasin, että piirroksen ja tehdyn kappaleen värit ei täsmää :mrgreen: :mrgreen:
Kiitos. :)

Juu tuosa tinkercadissä ei tule kiinnitettyä väreihin huomiota, se tuntuu tekevän automaattisesti aina joka kappaleen eri värillä, ja se on sinällään ihan hyvä kun sitä koittaa tuossa mallata niin näkee paremmin mihin yksi kappale loppuu ja mistä toinen alkaa.

Pitäisi alkaa opiskella Fusionin käyttöä, tuolla tinkercadillä tuntuu monet jutut aika töiseviltä, mitä uskoisin tuollaisessa ammattimaisemmassa softassa tapahtuvan hieman helpommin. Kuten erilaiset pintaan kohdistamiset jne.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Tekaisin vielä pikku koristeet ruuvinpäihin :D

Kuva

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Kuva katkaisin muunnoshylsyn kun oli pultit kiriällä. Toisen erän voitin omatekoisen työkalun voimin.. lisäksi perinteisesti molemmat takajouset poikki.. onneksi alfistilla on alet! 50e kipale
edit. Aeromotorsil sachsit on vielä edukkaammat

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Päästäinen vietetty voittopuolisesti isän auton alla. Pientä kausihuoltoa, vaihdettu bensatankki, apurunko ja pakosarja uusiin. Kyllä katsastusmies nyt kusee hunajaa.

Hiukan meinasi homma vastustaa, kun tehdasuusi tarvikeapurunko ei sopinut autoon. Vaihteiston kiinnike oli väärässä paikassa ja vakaaja ei mahtunut paikoilleen. Suuri uteliaisuus heräsi että mihin autoon se voisi sopia, kun ei Google kuvahaulla olla löydetty vastaavan näköistä apurunkoa. Myyjän osanumeroiden mukaan sen kyllä piti olla oikea. Kiireellä etsittiin sitten ehjä käytetty, ja vaikka potilas oli Opel Astra, niin sopiva apurunko löytyi ysisatasesta Saabista. Mielenkiintoinen havainto oli, että Saabin apurunko oli sinkitty, kun Opelissa se oli vain maalattu. Saabin osa oli myös paikoin vahvempaa tekoa.

Pakosarja vaihdettiin, kun vanha oli niin ruostunut ettei se enää tiivistynyt kanteen. Osa oli uusi alkuperäinen, joten tämä oli se ainoa osa tällä kertaa joka meni paikoilleen ilman ylimääräistä säätämistä. Bensatankkiakin piti vähän muotoilla että sai pannat paikoilleen.

Onko järkee vai, mutta 24 vuotias ooppeli sai taas pari lisävuotta.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

JiiPee kirjoitti:....On mulla androidikin kaapissa, lähes käyttämätön Honor7, mutta ... no ehkä. Torque siis hankintaan....
No niin, kaivoin Honorin kaapista ja hups keikkaa ... mullahan olikin Torque Pro hankittuna. Eihän tässä enää muuta kuin, että jälleen uusi palikka hankintaan. BT-palikka sortimentistä vielä puuttuukin. Alkaa kohta olla palikoita enemmän kuin lapsena niitä muovisia legoja :mrgreen: . Kiitokset Polforealle vinkistä. Muutenhan tuo puhelin olisi homehtunut kaappiinsa. Nyt tuli sillekin käyttöä :-D ."

Terveisin nimim "Ikä vie muistin ja seksi vie kuulon"

Edit: Eilisen ja tämän aamun aikana putsattiin pojan auton jarrukilkkeet ja vaihdettiin etu- ja takajarrupalat. Lisäksi ähellettiin DISA-venttiilin korjaussarja paikalleen. Olipa hyvänlaatuiset vaihto-osat.

Edit2: Torque toimiikin myös Carlyn Wifi-adapterilla. Hämmästyttävää ja samalla mukava yllätys --> eiku ei toimikaan :(
Viimeksi muokannut JiiPee, 21 Huhti 2019, 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin