Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Takajarrut ennen ja nyt:
Liitteet
WP_20170817_18_40_26_Pro.jpg
WP_20170817_18_40_26_Pro.jpg (168.98 KiB) Katsottu 6014 kertaa
WP_20170824_16_09_22_Pro.jpg
WP_20170824_16_09_22_Pro.jpg (154.5 KiB) Katsottu 6014 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Etujarrut ennen ja nyt:
Liitteet
WP_20170817_18_39_38_Pro.jpg
WP_20170817_18_39_38_Pro.jpg (123.24 KiB) Katsottu 7924 kertaa
WP_20170824_21_35_38_Pro.jpg
WP_20170824_21_35_38_Pro.jpg (132.25 KiB) Katsottu 7924 kertaa

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Milläs keinoin Pele on pyöräkotelot putsannut? Näyttää aika puhtaalta, ja tuskin noita hammasharjalla on tehty?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

_rico kirjoitti:^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!
Kiitos. :) Ei muuta kuin tuumasta toimeen! Lopputulos palkitsee! :-D

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

mutt kirjoitti:Milläs keinoin Pele on pyöräkotelot putsannut? Näyttää aika puhtaalta, ja tuskin noita hammasharjalla on tehty?
On pysyneet suht puhtaina ja siisteinä kun painepesurilla, kuumalla vedellä ja Wurth:n Pinelinella niitä tulee aina välillä pestyä.
Samoilla eväillä nytkin. Tosin tuli harjan kanssa vähän avitettua vielä pesutehoa. :)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kiitos nimimerkki Maunulle nopeasta toimituksesta. Logot saivat tänään päivitystä.
Keulan merkkiin tuli talvella kivi tai nasta, ja meni aika äkkiä huonoksi.
Vanteiden keskiöt päivitettiin myös samaan settiin kuuluviksi.
Tänään aika ei riittänyt kuin kahden vanteen puunaamiseen. (tunti/vanne)
Huomenna sitten loput + pesua ja siivousta.
Liitteet
WP_20170825_13_42_02_Pro.jpg
WP_20170825_13_42_02_Pro.jpg (165.26 KiB) Katsottu 7767 kertaa
WP_20170825_17_13_22_Pro.jpg
WP_20170825_17_13_22_Pro.jpg (174.41 KiB) Katsottu 7767 kertaa
WP_20170825_17_17_05_Pro.jpg
WP_20170825_17_17_05_Pro.jpg (170.07 KiB) Katsottu 7767 kertaa

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Todella komeeta on jälki "as usual"....

kävin kans pikaisesti tallilla pesemässä ja siivoomassa. Jotain pientä vaikka 15h työpäivä painoikin raskaasti jaloissa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pele kirjoitti:
_rico kirjoitti:^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!
Kiitos. :) Ei muuta kuin tuumasta toimeen! Lopputulos palkitsee! :-D
Mikä maali jarrulevyssä?

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

Pele kirjoitti:
_rico kirjoitti:^Näyttäisipä omatkin jarrut tuolta... Upeaa jälkeä!
Kiitos. :) Ei muuta kuin tuumasta toimeen! Lopputulos palkitsee! :-D

Ei ole tallia ja kerrostalossa asutaan, joten hiukan hankalaa..

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vieläkin palkitsevampaa, kun pihalla tehdessä vieressä ramppaa koko ajan asiantuntijaa kommentoimassa ja kyselemässä. Että mikäs makaroonista nyt hajosi?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Finest kirjoitti:Mikä maali jarrulevyssä?
Sinkki + keskiöissä ihan perus 2-komponenttinen raskaankaluston maali.
Kestää n. 220C lämpöä, joten riittää normaali käyttöautoon.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

mutt kirjoitti:Vieläkin palkitsevampaa, kun pihalla tehdessä vieressä ramppaa koko ajan asiantuntijaa kommentoimassa ja kyselemässä. Että mikäs makaroonista nyt hajosi?
Ei onnistuisi multa.. Haluan työrauhan.. 8)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

pitkämies kirjoitti:^ Todella komeeta on jälki "as usual"....

kävin kans pikaisesti tallilla pesemässä ja siivoomassa. Jotain pientä vaikka 15h työpäivä painoikin raskaasti jaloissa....
Kiitos. :)
Hyvältä näyttää kalusto sielläkin!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pele kirjoitti:
mutt kirjoitti:Vieläkin palkitsevampaa, kun pihalla tehdessä vieressä ramppaa koko ajan asiantuntijaa kommentoimassa ja kyselemässä. Että mikäs makaroonista nyt hajosi?
Ei onnistuisi multa.. Haluan työrauhan.. 8)
Aikanaan, kun parkkipaikalla jotain ahtaan paikan ja sopimattoman työkalun yhdistelmää kiroilin, niin naapurin isäntä toi kylmän kaljan ja totesi, että tälle taitaa olla tarvetta :lol: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Panda sai uudet kesänakit alle. Ens viikolla lähteekin broidille ja tilalle tulee Stilo. :)

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Neiti Makarooni on totellut käskijäänsä ensiluokkaisesti viimeiset 6000km......Ajettu muutamaan kuukauteen, joten Bi-Turbo osastolla tämä on lähestulkoon ikuisuus(!) Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Nyt kuitenkin alkanut esiintyä pienenpientä erimielisyyttä tasakaasulla ajamisessä......"Hmmm" mietin. Tämä ei ole ongelma, mutta hiuksen hienosti pulma alkoi pahentua....Oireina siis ajo tasakaasulla n. 50-60 kmh 3-4 vaihteilla, moottori ikäänkuin empii/kakistelee......Etenee mutta ei puhtaasti. Jotain on joten sen kimppuun.
Auto hallille ja kahvit tulille. Kohteelle pyrähtää myös Nimim "Isola"......Onneksi sillä tämä mies osaa lukea yleismittaria! Siis todellakin osaa!! 8) ...
Weberin PF10 kaasuläpän potentiometri on epäilylistalla ykkössijalla. Pötkö irti kaasuläppäkotelon kyljestä ja putsia täyteen. Kuivaus paineella. Asenna kiinni kahdella pultilla. Paitsi että asennus-tarkkuus on milliluokkaa! Tästä Savijo-R varoittikin!., Ole tarkkana :x .....Pötikkä paikoilleen ja koeajo; Tyhjäkäynti korkeahko(1100-1200rpm) ja kiihdytettäessä pelaa muuten normaalisti, mutta ahdot nousee suht äkkinäisesti n2200-2500rpm.....Kiihtyy ok, MUTTA kiihdytyksen jälkeen kiekat ei laskekaan heti alas vaan jäävät makaamaan päälle!. Pötkön asento ei siis ole oikea. Tätä hiotaan useita kertoja, mutta no go! Aina sama juttu.....Tyhjäkäyntiä säädetään myös asiaankuuluvin menetelmin( "Tampering with this skrew results in immeadite warranty failure!") :lol: mutta edelleenkään ei tuloksia.....Onneksi on mobiililaite ja Google. Sieltä kollega paikallistaa ohjeen tämän keksinnön säätämiseen. Varaosa-luovuttajasta (maserati 430) haettu vastaava anturi asennetaan siis kokeeksi paikoilleen(joku on tämän putsannut/avannut kun on suljettu liimalla....). Akselin päähän kiinni ja välittömästi pötkön kääntyvyys tuntuu herkemmältä! Jousen voiman tuntee selkeästi. Kumituttia hieman syrjään ja velho työntää mittarit kiinni. Lukemia alkaa tulla eri tahtiin kuin aikaisemmalla pötikällä. Ohjeen mukaan tämä pitää säätää tyhjäkäynnillä(flektit ei saa pyöriä) 150-170 millivoltin lukemiin. Tästä välistä anturi tunnistaa tyhjäkäynnin eli osaa tiputtaa kiihdytyksen jälkeen kierrokset asianmukaisille arvoille. On muuten sitten kahden miehen homma. Yksin ei onnistu. Puolen tunnin tusaamisen jälkeen arvo saadaan lukemaan 163millivolttia. Perfekt!. Ruuvit kiinni ja koeajolle. Result!! Kone toimii puhtaasti, ahtaa normaalisti ilman huomattavaa Turbo-potkua, kiihtyy hyvin. tyhjäkäynti löytyy heti kun painaa kytkimen pohjaan. Kierrokset eivät jää makaamaan. Hienoa.

Pesut ja pisut Maseratiin ja Thesikseen. Kahvit naamaan ja kotiin.
Ajan ohitustien kautta ja Auto tottelee kuin unelma. Ei nypytä, ei emmi/kakistele tms........Korjattu!

Lasken rampista alas Lahdenperänkadulle.....Ajattelen hetken Shellin-kahveita, hylkään ajatuksen ja jatka vasemmalle kotiin päin. Vaihdan kakkoselta kolmoselle ja yhtäkkiä kone kuolee silmänräpäyksessä!! Auto rullaa ilman sähköjä ja pysäytän pientareelle. EI virtoja! Ei sitten ollenkaan. Kolmas vai neljäs kerta??? Jotain sellaista.....Auto on mykkä kuin kala, nousen autosta. Avaan konepellin, heilautan tuulilasikaukalon alla olevaa muovikoteloa jonka sisältä löytyy joitain vitaaleja sähkökomponentteja(kuten tod.näk jonkinlainen päävirta-rele jossa ongelma piilee??)......No heti kun kosken tähän boxiin kuuluu naksahdus ja virrat tulevat avaimen käännöstä päälle!! Kytken vilkun vasemmalle , käynnistän auton, ja asettelen kellon sekä radion kanavat oikeaan pykälään. Ajan kotiin. Kello näyttää 00.17.


Good I Love these Machines!!!! 8) 8) 8) .....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Otin Giuliettan koneen päältä pulkkamuovin pois, sekä sisälokasuojat edestä.
Pinelinea pintaan ja kuumaa vettä paineella perään.
Huomenna muovit paikoilleen, niin alkaa tämä huoltorupeama olla valmis.
Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.
Eteen pitää löytää jotkut roiskeläpät ja tehdä lokasuojan kulmiin paikkamaalaus.
Liitteet
WP_20170827_19_06_18_Pro.jpg
WP_20170827_19_06_18_Pro.jpg (201.87 KiB) Katsottu 7450 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vaihdoin penariin vasemman etuiskarin.

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tarttee meinaan olla todellinen nero, että osaa perustella miten McPhersonin alapään puristuskiinnitys on hyvä idea. Miellyttävää on myös todeta, että tehdasasenteinen poikkituki blokkaa samaisen tolpan ylämutterin, jolle ensimmäinen löysäys ja viimeinen kiristys on yleensä ollut hyvä tehdä, kun tolppa on autossa paikoillaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pele kirjoitti:Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.
Toiset tekevät mitä osaavat, toiset mitä haluvat. Foorumipostauksien perusteella olen laskenut sinut selkeästi jälkimmäiseen kategoriaan, mutta onko tosiaan olemassa jotain autoiluun liittyvää, minkä joudut teettämään ulkopuolisella? :shock:

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuikkasin fiiatin tuleen!

Ruohonleikkuri Fiat-Aspera-koneella on odotellut huomiota kuukauden päivät autokatoksessa. Tänään aloin vaihtamaan peräkärrin toista aisaa, ja ilmassa oli rälläkän kipinöitä. Huomasin sitten jossain vaiheessa leikkurin muuttuneen nuotioksi, ihan kunnon liekillä. Ilmanputsari oli koteloineen pois kaasarin päältä, ja kipinät oli sytyttäneet bensat. Sattui olemaan avoin jäähdytysnesteastia siinä vieressä, niin sillä sammui. Ei hirmuisen isoja vahinkoja äkkivilkaisulla, mutta ainakin ryyppyläppä menee uusiksi.

Eipä olisi uskonut kaasarissa olleen bensaa vieläkin, vaikka on pitkään seissyt. Varmaan valuttaa tankista uutta sitä mukaa, kun kaasarista haihtuu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tuomas K kirjoitti:
Pele kirjoitti:Ennen talvea pitää viedä vielä fixarille myllytettäväksi+ joku pinnoite päälle.
Toiset tekevät mitä osaavat, toiset mitä haluvat. Foorumipostauksien perusteella olen laskenut sinut selkeästi jälkimmäiseen kategoriaan, mutta onko tosiaan olemassa jotain autoiluun liittyvää, minkä joudut teettämään ulkopuolisella? :shock:
Kiitos vain. :)
Kyllä, mm. tuon kiilloitus homman jätän jonkun sellaisen tehtäväksi jolla on valmiina välineet, sekä rautainen ammattitaito.
Mielestäni ei kaikkea tarvi yrittää tehdä itse. Vuorokaudessa ei tunnitkaan riittäisi, kun pitää kuitenkin käydä töissäkin. :lol:
Kyllähän esim. keltapassivointiakin, jonka "lookista" kovasti tykkään, voi tehdä kotikonstein autotallissa...
Katson kuitenkin järkevämmäksi käyttää ammattilaisten palveluja joita on tarjolla saman kunnan aluella. (n. 20km päässä).

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

No niin. Valmista tuli niin sisältä kuin päältäkin. Kelpaa keskiviikkona lähteä "kesälomareissulle". :-D
Liitteet
WP_20170828_16_44_42_Pro.jpg
WP_20170828_16_44_42_Pro.jpg (232.25 KiB) Katsottu 7264 kertaa
WP_20170828_16_46_20_Pro.jpg
WP_20170828_16_46_20_Pro.jpg (268.11 KiB) Katsottu 7264 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancian Gr.A Abarth taka olkavarret valmiit.
-purku, pesu/puhallus
-uudet laakerit (AR 164 3,0 etu)
-maalaus
-kokoaminen.
Meinasi teettää työtä kun joku jokkiskuski oli mennyt hitsaamalla varmistamaan ettei pyörän laakerin kiristysmutteri vaan aukea. :crazyeyes:
Liitteet
WP_20170625_15_32_48_Pro.jpg
WP_20170625_15_32_48_Pro.jpg (206.46 KiB) Katsottu 7168 kertaa
WP_20170625_15_31_33_Pro.jpg
WP_20170625_15_31_33_Pro.jpg (217 KiB) Katsottu 7168 kertaa
WP_20170628_19_31_14_Pro.jpg
WP_20170628_19_31_14_Pro.jpg (197.62 KiB) Katsottu 7168 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Seuraavaksi pitää ottaa jarrusatulat työn alle. Käyttö- ja käsijarrrulle on omat 2.mäntäiset Brembot.
Levyt tuossa tulikin jo entrattua.
Liitteet
WP_20170626_19_17_21_Pro.jpg
WP_20170626_19_17_21_Pro.jpg (215.99 KiB) Katsottu 7167 kertaa
WP_20170829_14_15_30_Pro.jpg
WP_20170829_14_15_30_Pro.jpg (203.1 KiB) Katsottu 7167 kertaa

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Alfan pieni läpikäynti valmistui. Muutama ruostepiste hapotettu ja maalattu. Ennen tuota tietty auto pesty niin ulkoa kun sisältäkin. Sitten vetelin vielä vahan pintaan. Tulkoon talvi. Polttimoita vaihtaessa löysin konehuoneesta pikkuruuvarin :oops:

Tänään isommalla kylällä käydessä huomasin, että taisin sitten siivota parkkikiekonkin autosta pois :lol:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

En omassa,mutta kaverin tallissa..
Kävin kuolaamassa viikolla Italiasta saapunutta Lancian 6-vaihteista sekventiaali laatikkoa, ym. siihen liittyvää herkkua. :crazyeyes: :shock: :-D
Liitteet
WP_20170829_17_10_00_Pro.jpg
WP_20170829_17_10_00_Pro.jpg (221.29 KiB) Katsottu 6979 kertaa
WP_20170829_17_11_09_Pro.jpg
WP_20170829_17_11_09_Pro.jpg (202.98 KiB) Katsottu 6979 kertaa
WP_20170829_17_12_42_Pro.jpg
WP_20170829_17_12_42_Pro.jpg (158.15 KiB) Katsottu 6979 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea 28.8. kirjoitti:Vaihdoin penariin vasemman etuiskarin.
Taisi olla seuraava päivä kun vaihdoin oikean, kiroillen melkein yhtä paljon. Tänään (tai eilen, jos kellosta vuorokausirajaa katsotaan) kiroilin paikalleen uudet takaiskarit. Ihan pikkusen eroa ajossa, vanhoista iskareista vasen takaiskari toimii niin hyvin, että palautuu ulos kun sen käsin painaa sisään...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eiks noissa kuulu käyttää iskareita, jotka vetää sisäänpäin ihan v*tusti. Näin ainakin pemarinistit ovat kertoneet. Muuten ei pysy tiellä kuulemma.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sinällään juu, mutta ne edellyttää huulivanteita toimiakseen
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Muistan, kun vein aikoinaan irrotetut etutolpat ex-E90:stä jousien vaihtoon Holmbergille Vantaan Åbyyn. Yritettiin vetää uusien iskareiden männänvarsia ensin ulos kahdestaan käsin, mutta siihen hommaan tarvittiin kyllä ihan oikeaa tarkoitukseen suunniteltua ulosvedintä. Aikamoisella voimalla vetää sisäänpäin. Pitihän ne täyteen mittaansa saada, jotta saatiin uudet jouset laitettua. Kyseessä oli originaalit sportti-iskarit. Sitä en tiedä, miten ne eroavat normaalialustan iskareista.

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ah, eli orggissportit oikeasti toimii niinpäin? Eihän ollut sentään sähköalustaa? Täällähän taisi joku puhua 164 Q4:n iskareista samaa.

Mulla nuo orggiset on niin, että yksi tosiaan työntää vähäisesti ulospäin, ne 3 muuta jää just siihen kohtaan mihin ne käsin työntää/vetää. Alle menneet Koni FSD:t ihan perinteiseen malliin työntää ulospäin ja ensimmäisen koeajon perusteella ne kyllä myös toimii.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Ei ollut sähköalustaa. Oisko siihen semmosenkin saanut? Erikoisuuksien kustannukset ovat MiTo:n kanssa kyllä tulleet tutuksi :silly:.
Takaiskarit (sport) olivat mielestäni ihan normaalisti toimivat. Nekin tuli aikoinaan siihen vaihdettua.

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ainakin E92 on saanut dynamiikka-alustalla, mutta voihan se olla M tai LCI -varuste.

Ei noi vanhat etuset kyllä vedä sisäänkäänpäin..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei nyt varsinaisesti tallissa, mutta ajoin Saabaksen Tampereelta Vantaalle. Ensimmäinen kerta, kun sillä on tullut ajettua yhtään pidempää matkaa, mutta perille päästiin. Pienenä huoltotoimenpiteenä lisäsin ohjaustehostimeen Redlinen Seal Saveria, tehostin kun vuotaa perkeleesti. Katsotaan, onko siitä mitään apua.

Viime syksynä kytkin luovutti, ja nyt se vasta ehdittiin saada ajettavaan kuosiin. Joku aiempi omistaja oli ranettanut sinne vaparin kytkimen, kumma kun ei kestänyt. Nyt on vauhtipyörä koneistettu ja kytkin ja molemmat sylinterit uusia. Sama seppä ilmeisesti oli vaihtanut myös ahtimen. Tarina kertoi, että se olisi vain 20 tkm ajettu. Laakeri tosin oli aivan sohlo ja kone savutti jumalattomasti. Tilapäisratkaisuna se on korvattu ei-ihan-niin rikkinäisellä, mutta haljenneella ja liian pienellä ahtimella. No, ainakin sen kanssa voi ajaa :roll: Jostain pitäisi säveltää oikea ja ehjä ahdin. No, eipä se edes anna ahtojen nousta, joten sikäli ihan sama mikä fööni siellä on, ennen kuin vika paikallistuu.

Taitaa olla pitkä matka ennen kuin tuo vessa on museoleimassa, kun on rassausaika niin kortilla :?

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Mukavaa että on ammattitaitoisia ja yhteistyökykyisiä työkavereita.
Tänään muuttui Integrale 8V:n alkuperäiset nokkapyörät säädettäviksi.
Minä vain katselin, neuvoin, kuvasin ja ihmettelin! :shock: :-D
Liitteet
WP_20170904_21_24_29_Pro.jpg
WP_20170904_21_24_29_Pro.jpg (178.59 KiB) Katsottu 6650 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pele kirjoitti:Mukavaa että on ammattitaitoisia ja yhteistyökykyisiä työkavereita.
Tänään muuttui Integrale 8V:n alkuperäiset nokkapyörät säädettäviksi.
Minä vain katselin, neuvoin, kuvasin ja ihmettelin! :shock: :-D
3D-mallistako suoraan cnc:lle alumöltti ja menoksi :shock:
Upeaa
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Ei, kyllä nämä syntyi ihan manuaali sorvilla ja jyrsimellä.
Aihioina toimi siis alkuperäiset pyörät joihin tekin alumiinista keskiöt.
Samainen työkaverini teki taannoin myös kilpurini tulevat jarrulevyjen keskiöt. Niinikään manuaalikoneilla. 8)
Liitteet
WP_20170904_11_05_40_Pro.jpg
WP_20170904_11_05_40_Pro.jpg (207.54 KiB) Katsottu 6539 kertaa
WP_20160919_20_06_57_Pro.jpg
WP_20160919_20_06_57_Pro.jpg (219.87 KiB) Katsottu 6539 kertaa

Avatar
Maunu
Viestit: 3479
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Hienoa jälkeä ja varsikin katoavaa käden taitoa. Onneksi näitäkin nikkareita vielä on.

Kaverini teki vastaavia hommia, omisti cnc sorveja ja jyrsimiä muutamia. Oli hyvä ja tarkka mies työssään.
Keväällä hän oli palkkatyöstä tulossa kotiin kun auto lähti käsistä ja suistui tieltä päin puuta.
Siihen loppui kerrasta yhden ihmisen yritys ja pienet lapset menettivät isän.

Samaiselle kaverille myin 156:seni, mutta siitä meni kone muutamaa viikkoa ennen tapahtunutta.
Aika monta yhteistä projektia jäi kesken.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Kyllä tuollaiset oikeat tekijät ovat nykyään katoavaa kansaa.
Kaveri on työnantajalleni todellinen kultakimpale. Metallityöt on hanskassa hitsaustöitä myöden. Ollut talossa 35 vuotta. :shock:
On muuttanut tänne pohjoisesta aikoinaan työn perässä.
Kelpaisi minne vain, ja varmasti saisi parempaa liksaakin...mutta... Ilmeisesti muut arvot menee etusijalle. :)

Noin se valitettavan usein menee, kuten kaverillesikin kävi. Parhaat poistuu täältä ihan liian varhain- :(

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Laitettiin Alpine kiinni. Tai siis täytyy sanoa että tein tästä projektista noin kolmanneksen(autosähköt on vähän...no....."heikossa" :lol: )...Mutta kumminkin johtosekamelskasta selvittiin ja kiinni on. Kauniit vihreät taustavalot, hyvä kuuluvuus ja ENNENKAIKKEA huikea fiilis kun saa laatutuotteen kiinni. On kiva omistaa laadukasta tavaraa (köyhän ei kuulemma kannata muuta ostaakaan...)..

Juu ja Neiti on taas käyttäytynyt kehnosti. Nykiminen on palannut ja pari kertaa katkaissut taas virrat totaalisesti kesken ajon.....Akun kengät lähtee vaihtoon kun näyttävät aikansa eläneiltä ja kengältä lähtevän kaapeli-nipun liittimen uusin myös. Tiedä auttoiko mitään ,mutta johto näytti saaneen lämpöä....Säikeissä tummaa..Tarvinnee uusia koko matkalta...Sulakerasian releet tarkistin myös mutta näyttivät hyviltä. Itse rasia on näissä lähes "kulutus-osa" joten tarvinnee tilata sellainen varmuuden vuoksi talvella.....BiTurbojen sähköt on yleisesti tunnettu sanoilla "Vähemmän luotettava" mutta virran vähyys vaikuttanee suureen osaan ongelmista sekä huonot kontaktit/vähäinen ajosuorite....Yhtä kaikki kotiin ajaessa kaikki nykiminen oli taas poissa ja Auto toimi hienosti.....Ota näistä nyt sitten selvää. Lamdba-anturi täytynee uusia kun tuntuu käyvän hieman rikkaalla, samoin kuin vuotava kuskin-puolen pakosarjan tiiviste....
Maserati-life at it`s best..... :black:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

pitkämies kirjoitti:Laitettiin Alpine kiinni.
Hyvältä näyttää. Sitten kasettiadapterilla kannettava cd-soitin kiinni? :mrgreen:

Makasin eilen parkkihallin betonilla ja kuikuilin rpm-anturia auton alta. Löytyihän se paikka, mutta tulee pakoputki sopivasti suojapellin kiinnityspulttien eteen, joten moottorin alta kulkeva putken pätkä on irrotettava. Eli nyt pitää ajella lossi sammumista uhmaten varsinaiselle remonttipaikalle. Eihän siinä muuta kuin välttelee liikennevaloja, jotta anturi ei lämpene liikaa. Tästä tulee vielä jännää!
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

Pihalla. Vaihoin puolan, vasta 7 vaihto. Noit possit on kyllä melko tasalaatuusia, ku huonoin kesti 4,5v ja paras jopa 6v. Eli samaa vaihtoväliä pukkaa, kuin tulpatkin. Silloin kun meni ensmäinen jo uusittu possi (original ricambi), niin tein periaatepäätöksen, että tähän autoon ei näitä enää. Nyt on kolme ngk puolaa pellin alla ja neljäs tilattu (+ylimääräinen, koska piti hommata äkkiä yksi ja toimitus viivästyi)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Mikä niitä niin rikkoo? Mulla oli 200 tkm jälkeen kolme neljästä vielä alkuperäisiä, ja se yksi hajonnut hajosi kun sinne tulpankoloon oli päässyt vettä (liikkeessä pesty moottoritila luultavasti). Onhan ne kulutusosia, mutta ei toi nyt enää normaalin rajoissa ole...

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

En tiiä, varmaan kuskissa vika :oops: Ensiasennus puolien enmnenaikaisen hajoamisen laitoin juurikin tulpankoloveden piikkiin, mutta toinen kierros ei ole vettä saanut. Se pisimpään kestäny puola oli yksi ensiasennuksista. Voihan ratapäivälämmöilläkin olla jotain osuutta olla asiaan, eikä motti ole muutenkaan tainnu kauhiasti päästä karstottumaan. :mrgreen:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

Kävin ensin hakemassa uuden leiman ja asensin sen jälkeen racechipin. Piti lähteä koeajolle, mutta onnistuin tiputtamaan pihdit jonnekin lokasuojan sisään..
Ei jaksa enää tänään repiä sisälokaria auki, joten jatketaan leikkimistä huomenna..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tulin Saabilla töihin, ja kun oli joutoaikaa, niin vaihdoin firman parkkipaikalla ohjaustehostimeen uudet nesteet, kun vanhaa tavaraa ei enää saa. Muutama kollega hiukan hymyili touhulle, mutta lähinnä tuo herätti hyväntahtoista kiinnostusta :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3479
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Siirsin 159:siä 159:llä.
Liitteet
purkuauton siirto.JPG
purkuauton siirto.JPG (226.52 KiB) Katsottu 6038 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Vaihdoin 159:n molempien etuovien stopparit uusiin. Muuten meni työ hienosti, mutta yksi mutteri tippui auto uumeniin... Onneksi oli varastossa sopiva mutteri. Mahtavaa, kun ovet ei nyt pauku ja naksu. Kuulostaa ihan laadukkaalta autolta. 8)

Takaovet pitää kyllä vielä pahempaa ääntä kuin etuovet pitivätkään. Lähteekö nuo takaovien verhoilut irti helposti ja siten ettei tällainen poropeukalo saa mitään tärkeää heti rikki? Uudet stopperit löytyy taakse, mutta pitäisi saada uskallusta lähteä irrottamaan takaovien verhoiluja.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Samalla lailla purkaantuu kuin etuovetkin.

Vastaa Viestiin