Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Pistetään nyt tähän ketjuun ku en parempaakaan keksi.
Otettiin Giuliettasta vauhtipyörä irti.

Pitäskö ehyen kaksoismassavauhtipyörän olla ns. yhtä puuta, eli jousien ottaa heti vastaan? Nyt siinä on tyhjää ennenku jouset nappaa kiinni.
Noin muuten ei helise.
Ihan vaan mielenkiinnosta, että onko se romu vai kelponen.

TurboJ
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

^ Automallikohtaisesti määrittyy sallittu välys. Yhtä puuta ei tarvitse olla ollakseen OK. Se välys voidaan ilmoittaa esim. vapaan liikkeen hammaslukuna. Sitä valitettavasti en pysty sanomaan mikä ko. autossa on sallittu välys.

mujunen
Viestit: 112
Liittynyt: 05 Syys 2014, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 1750 gtv 1970
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair
VW Golf Country
Bmw e30 325 cabrio 1986
Mb 190b W121 1960

Ex Alfa: 159 Ti 2.0Jtdm
Ex Alfa:156 2,5 2001
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mujunen »

"Pesin" vuoden 1991 Country Golffin moottorin. Nyt kelpaa nostaa takaisin paikoilleen.
Tai ei se ihan pelkällä pesulla tuollaiseksi tullut...


Kone.JPG
Kone.JPG (81.54 KiB) Katsottu 1767 kertaa

TurboJ
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

^Tosi hyvää jälkeä. Nuo moottorit on ihastuttavan yksinkertaisia ja selkeitä. Mulla oli kaksi tuonsukuista harrastepeliä aikoinaan ja tuli noita koneita hierottua myös. On samoin hauskoja palapelejä tekniikaltaan nuo autot muutenkin, kun kaikenlaista pystyy halutessaan yhdistelemään. Esim. mullakin oli Jetta GT:ssä Passatin vahvempi vaihdelaatikko ja euromalliin laitoin vielä jenkkimallin erilaisen ruiskun pelkällä kannen vaihdolla - ja kaikki toimi hienosti. Ja 1.6 dieselissä oli koko moottorissa vain yksi tarvittava sähköjohto: syöttöpumpun sammutussolenoidi. Ja silti vanhasta pataraudasta pystyttiin ottamaan melkein 300 hevosvoimaa tehoja.

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Vaimon vallattua autotallin (kuulemma mukava lähteä lämpimällä autolla töihin) pitää harrastaa pihassa. Lumisateessa viimeistelin Ritmon jakopääremppaa. Viikonloppuna voisi olla koekäytön paikka.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Giuliettan takaluukun vasemmanpuoleisen johtosarjan korjaaminen.
Olihan omanlaisensa nykertäminen. Johtosarjaa oli fiksattu aiemminkin, luultavasti pariinkin eri kertaan, eikä tosiaan oltu menty siitä mistä aita on matalin vaan missä aitaa ei ollut ensinkään.
Hämmästelen, miten valot ja muut saattoivat toimia laisinkaan niillä korjauksilla. Vaikka kyllähän erkalla peitettyjen surriliitoksien löytäminen tekee samalla sellaisen nostalgisen pörröisen olon.

Piuhoista kaksi meni poikki kun piuhanippuun koski. Onneksi johdot oli ennakkotiedosta poiketen värikoodattu, joten ylimääräiseltä salapoliisityöltä välttyi tällä kertaa.
Sen verran liitoksia kuitenkin tuli puristeltua, että tuli taas todettua kuinka simppelinkin homman saa raskaaksi ja ärsyttäväksi paskoilla abiko-pihdeillä.

Sähkötekniikan insinöörin hämmästys oli vähintään puolittain aito, kun korjaus onnistui kerralla visuaalisten havaintojen perusteella ja autonkin mielestä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

tritonus kirjoitti:
06 Maalis 2024, 09:03
Giuliettan takaluukun vasemmanpuoleisen johtosarjan korjaaminen.
Olihan omanlaisensa nykertäminen. Johtosarjaa oli fiksattu aiemminkin, luultavasti pariinkin eri kertaan, eikä tosiaan oltu menty siitä mistä aita on matalin vaan missä aitaa ei ollut ensinkään.
Hämmästelen, miten valot ja muut saattoivat toimia laisinkaan niillä korjauksilla. Vaikka kyllähän erkalla peitettyjen surriliitoksien löytäminen tekee samalla sellaisen nostalgisen pörröisen olon.

Piuhoista kaksi meni poikki kun piuhanippuun koski. Onneksi johdot oli ennakkotiedosta poiketen värikoodattu, joten ylimääräiseltä salapoliisityöltä välttyi tällä kertaa.
Sen verran liitoksia kuitenkin tuli puristeltua, että tuli taas todettua kuinka simppelinkin homman saa raskaaksi ja ärsyttäväksi paskoilla abiko-pihdeillä.

Sähkötekniikan insinöörin hämmästys oli vähintään puolittain aito, kun korjaus onnistui kerralla visuaalisten havaintojen perusteella ja autonkin mielestä.
Eikös taitekohtaan olisi hyvä vetää sopiva soiro silikonijohtoa hyvällä pelivaralla ( enemmän kuin ekonomi-luigi oli laskenut) ja molemmat päät juottaa/kutistesukittaa kunnolla ?
Taitoskohtaa ei tietysti kannata juottaa ja tehdä tarpeetonta uutta murtokohtaa .
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Liikkuvaa johtoa ei kannata juottaa, jos ei sitä pysty tukemaan tarpeeksi pitkälti juotoskohdan yli. Muuten murtuu helposti siitä, mihin juotos loppuu.

Minä tekisin nuo jatkot joko kutistettavilla puristusliittimillä tai puristusliittimillä ja erillisellä kutistesukalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Silloin kun piuhoissa riittää pituutta tai laitetaan uutta piuhaa, myös karvaperseliitos on toimiva, kun se tehdään niin, että pyöritetään kuoritut päät yhteen ainakin parin-kolmen sentin matkalta, painetaan johdon suuntaiseksi, ja päälle kutistesukka, mielellään vielä liimalla. Ei tule sellaista epäjatkuvuuskohtaa, josta alkaisi nitkuamaan poikki.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ööö, ei kait sitä korjausta siihen rasituskohtaan tehdä, vaan uutta johtoa reilu mitta ja ne liitoskohdat tungetaan sinne jonnekin syvälle? Kait luukun ja kopan puolella molemmissa on tilaa? En ole kyllä mikään sähköinsinööri, kaukana siitä, mutta näin minä tuollaiset piuhaloiset korjasin ja ihan tinaliitoksilla.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, tietenkin liitos muualle kuin siihen rasittuvimpaan kohtaan, mutta liikkuva johto se on silti jos sitä ei lukita paikalleen. Liike kulkee johtoa pitkin ja löytää ajan kanssa sen heikon paikan.

Juotettukin yleensä kestää vuosikausia mutta miksi tehdä helposti tunnistettavaa heikkoutta kohtaa, jos helposti (jopa helpommin, kun käyttää kutistuvia puristusliittimiä) voi jättää moisen tekemättä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Samaa mieltä. Noin autojen kuin muidenkin tärisevien värkkien sähköjen kanssa läheisissä tekemisissä olleena pitäisi autoissa juotokset vain piirilevyillä. Kutistussukallinen puristusliitin on parhautta kaikissa liikkuvissa asioissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Johtojen korjaussarjassa on niillä piuhoilla aika reilusti mittaa.
Vaikka auton omista piuhoista pätkäs kärsineet osat pois, meni ne liitokset aika pitkälle luukun ja korin sisälle piiloon.
Mut edellinen korjaaja oli laittanu just siihen tiukimpaan mutkaan yhden puristusliittimen. Liitin oli ehyt, mutta johto heti sen liittimen perästä poikki. Samassa mutkassa oli nää surriliitoksetkin ja takalasinlämppärin piuhan puhki mennyt eriste oli kanssa vetästy erkalla piiloon.

Hyvänoloista, notkeaa johtoa nuo Alfisti.netin korjauspiuhat. Pienimpien johdinten puristusliittimet oli kyllä tosi pienet, meinas hetkittäin aiheuttaa tuskastumista, vallankin niiden kehnojen pihtien vuoksi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4325
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
06 Maalis 2024, 20:00
Joo, tietenkin liitos muualle kuin siihen rasittuvimpaan kohtaan, mutta liikkuva johto se on silti jos sitä ei lukita paikalleen. Liike kulkee johtoa pitkin ja löytää ajan kanssa sen heikon paikan.

Juotettukin yleensä kestää vuosikausia mutta miksi tehdä helposti tunnistettavaa heikkoutta kohtaa, jos helposti (jopa helpommin, kun käyttää kutistuvia puristusliittimiä) voi jättää moisen tekemättä?
En tiedä onko oleellista eroa pikku- Juulian takaluukun johtosarjan elämisellä jos tukee
johtonipun ennen ja jälkeen korjauspätkän vrt. sähkö- Rc- lennokkien ja Droonien harjattomien moottorien virtajohtoihin,
mutta olen 20 vuotta joko juottanut/ sukittanut nuo tai jos tarvitsee joskus irroittaa noita niin
pistän juottaen laadukkaat liittimet virroille. Ja notkeaa, paksua silikonijohtoa pääosin
noissa tärkeissä kohteissa käytetään. Virrat lennokista riippuen 10- 120 A, jännitteen DC 7,4- 48 V.

Aion kyllä tehdä myös VW Käferin 6V - 12V -konversiossa uudet sähköt pitkälti opitulla tekniikoilla,
en luota mihinkään puristusliittimiin.

Ps. Sen johdon tukemisen tekee esim. kuumaliimalla tosi helposti.
Viimeksi muokannut Jiitee, 07 Maalis 2024, 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

RC-lennokeilla ja drooneissa tunteja, joiden aikana värinää ja lämpötilanvaihteluita tulee vain murto-osa siitä, mitä autoissa. Nimenomaan värinä on se, joka rikkoo juotetut johtimet, ellei niitä ole saatu tuettua juotoskohdan molemmin puolin hyvin huolellisesti. Juotos on parhaiten johtava liitostapa, ongelmat tulevat siitä kohdasta, mihin juotos loppuu.

90-luvulla kuulin (tiedostan, että tarina voi olla vääräkin) silloin Suomessa kasattavien Hornetien johtoliitoksien tehtävän tuolla mainitsemallani tavalla, joskin surrattava pituus taisi olla 15 sentin luokkaa. Kun päällä on liimasukka, niin heikoin kohta johtimessa on jossain muualla. Puristusliitokset on vahvoja, mutta edellyttävät kunnollisten liittimien (tuskin saa Motonetista), kunnollisten pihtien (harvempi harrastaja raaskii sijoittaa) ja ammattitaidon (kaikki me ollaan turauunoja siinä mielessä) käyttöä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Muistelisin myös armeija-aikoina törmänneeni ohjeessa tuohon surrausliitostapaan.

Itse joskus käyttänyt liitoksissa lisäkutistesukan sisällä nippusiteen pätkää. Olen ajatellut, että joustavalla tavalla jakaa nitkutusta pois heikoimmasta kohdasta. Viimeksi kun taas vaihteeksi sai korjata itävaltalaisvalmisteisen moottoripyörän johtosarjaa ohjausakselin tienoolta, niin ihmettelin kyllä taas miten tiukalle johtosarja on tuosta vedetty ja johtimet liki hiuskarvan ohuita. Mutta säästö se kai on pienikin säästö. Tosin en ihmetteli miksi kisakuskit purkavat nuo heti uutena ja tekevät uusiksi. Oli metka kun sarvia kääntäessä alkoi vetää starttia päälle. Tuohon laitoin notkeaa silikonijohtoa pätkän väliin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

FinPat
Viestit: 7313
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kaiken näköistä pientä tuli tallissa puuhattua mutta huomiona nyt aurinko alkaa paistamaan niin vasta osaa motivoitua avoautojen kesäkuntoon saattamisessa.

Toiselta palstalta lainattua: "Autot leijuvat tallissa keskimäärin 50cm korkeudella..."

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

FinPat kirjoitti:
10 Maalis 2024, 14:10
Toiselta palstalta lainattua: "Autot leijuvat tallissa keskimäärin 50cm korkeudella..."
Lentävää autoa lupailtiin jo 50-luvulla. Eipä ole vielä toteutunut, mutta Italia näyttäisi johtavan kehitystä. Sen verran usein nousevat irti hallin lattiasta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Stelvio sai uuden raitisilmasuodattimen. Samalla tuli korjattua pelkääjän jalkatilan ilmaputki. Joku oli onnistunut tuhoamaan putken kiinnityksen. Kolvasin muovit yhteen, toivottavasti lämpöä alkaa tulla jaloille ja vinkuna loppuisi.

Samalla ihmettelin hanskalokeron ja jalkatilan suojamuovin kiinnitystä. Taitaa sama suhari, joka oli hajottanut putkin, unohtaa yhden tukiraudan kiinnittää paikoilleen tai edes olisi saanut sen autoon asti. Nyt suojamuovi oli kiinni kahdella vääränlaisella peltiruuvilla, kun pitäisi olla 6 torx ruuvia.

edit: voi olla ettei tuolla kuulu edes olla poikkitukea. Katselin purkuosia ja mahdollisesti tuki on vain polviturvatyynyllisessä mallissa. Täytyy jossain vaiheessa varmistaa eperistä kun jotain muutakin täytyy katsoa. Ei viitsi tuon takia maksaa fiatille tunnista varaosaluettelon käyttöä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tänään tuli testattua Stelviota. Ilmastoinnin vinkuna on poistunut ja pelkääjän jalkatilaan tulee lämmin puhallus. Onnistunut korjaus kerrankin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Yksi kappale Gralen venttiilikoppaa tulikunnostettua. Pari M6:n kierrettä korjasin, puhallus, maalaus ja viimeistely.
Liitteet
IMG_20240309_135603.jpg
IMG_20240309_135603.jpg (44.93 KiB) Katsottu 807 kertaa
IMG_20240310_143526.jpg
IMG_20240310_143526.jpg (78.21 KiB) Katsottu 807 kertaa
IMG_20240311_164015.jpg
IMG_20240311_164015.jpg (59.92 KiB) Katsottu 807 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

:)
Liitteet
IMG_20240311_164144.jpg
IMG_20240311_164144.jpg (89.25 KiB) Katsottu 806 kertaa
IMG_20240311_163520 (1).jpg
IMG_20240311_163520 (1).jpg (39.29 KiB) Katsottu 806 kertaa
IMG_20240311_163600.jpg
IMG_20240311_163600.jpg (47.45 KiB) Katsottu 806 kertaa

TurboJ
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12

Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

^Hienoa jälkeä. Millä menetelmällä saavutit tuon orkkistyylisen röpöpinnan? On hyvän näköinen.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kiitos. Maalaukseen on käytetty VHT Wrinkle- maalia, ja se on ns. struktuuri - maali, eli kuivuessaan tekee tuon röpelön pinnan, kuten on alkuperäisestikin. On saatavissa punaisen lisäksi ainakin mustana. Kuvassa ei näytä ihan yhtä hyvältä kuin luonnossa, koska kuvan koko tänne on niin pieni.😊

mujunen
Viestit: 112
Liittynyt: 05 Syys 2014, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 1750 gtv 1970
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair
VW Golf Country
Bmw e30 325 cabrio 1986
Mb 190b W121 1960

Ex Alfa: 159 Ti 2.0Jtdm
Ex Alfa:156 2,5 2001
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mujunen »

Giuliettaan pitäisi saada lämpöä myös apukuskin puolelle. Ehkä se lämpö vielä jostakin löytyy... :lol:
Liitteet
Sieppaa.JPG
Sieppaa.JPG (80.01 KiB) Katsottu 685 kertaa

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Onnistuin saamaan tallin 1.3, alkaen. Tähän mennessä tapahtunut:

Kaikki kumitiivisteet käsitelty ja koetettu hinkkailla muoviosia Meguiars'n mömmöllä. Mutta perkeleen tomumajani kanettaa.

Sain toki askartelemani kovalevykäärmetaulut oviin, Italian lippua en ole vielä onnistunut löytämään peräseinälle. Ja nyt kaduttaa, että luovuin niistä Alfa Romeo -styrox-kirjaimista keväällä 2015.

FinPat
Viestit: 7313
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tänään tallista taas poistui jätesäkillinen turhaa ryönää ja paljon meni tavaroita niiden "omille ja oikeille" paikoille.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

h_lauri kirjoitti:
15 Maalis 2024, 00:44
Onnistuin saamaan tallin 1.3, alkaen. Tähän mennessä tapahtunut:

Kaikki kumitiivisteet käsitelty ja koetettu hinkkailla muoviosia Meguiars'n mömmöllä. Mutta perkeleen tomumajani kanettaa.

Sain toki askartelemani kovalevykäärmetaulut oviin, Italian lippua en ole vielä onnistunut löytämään peräseinälle. Ja nyt kaduttaa, että luovuin niistä Alfa Romeo -styrox-kirjaimista keväällä 2015.
Mulla on Alfa Romeo lippu ja n.30cm halkasijalla tarra, mutta ei ole tallia saati lipputankoa :( Tuo tarra lienee hieman suurehko takasivulasiin?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Tungin uuden sivulasin rikkoutuneen tilalle satakuusneloseen. Haluaisin nähdä työnäytteen tehtaan kokoajalta, miten sen sinne saa helposti. On niin kaareva, että sain vain hankalasti.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Valmistelin kaverin kanssa kuuautoa myllytykseen paikkaamalla kiveniskemiä sellaisen 150-200 kappaletta. Suurin osa meni ihan pelkällä paikkapullomaalilla, mutta muutamiin kohtiin piti laittaa hammastikulla lakkaa päälle.

Vastaa Viestiin