Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Katkaisin kampiakselin.

Oli menossa Fiat-Aspera-koneella varustetun leikkurin käyttöentisöinti. Viime kesänä onnistuin polttamaan siitä kaasarin rälläkän kipinöillä sytyttämällä. Kiinasta uusi kaasari, jonka letkunippa sorvin kautta sovittaen, että mahtui paikalleen. Lukuisia kierteiden korjauksia, kun oli tuumakoon kierteisiin laiteltu millikoon pultteja. Kone kasaan, ja muutaman vetäisyn jälkeen totesin, että turhaan tässä huhkii, kun kaasari on säätämättä, ja voi porakoneella käynnistää helpommin. Ei vain löytynyt äkkiseltään tekemääni sovitetta porakoneelle vauhtipyörän mutteriin. Joten otin pulttikoneen.

Mikä tahansa edes tohvelieläimen tasolle kehittynyt olisi tässä vaiheessa ymmärtänyt heti, ettei tämä voi onnistua, ja että siitä voisi olla jopa vahinkoa. Vauhtipyörällä kun on hitausmomenttia, ja pulttikone on tehty avaamaan ja kiristämään pultteja, eli se hakkaa.

Asia selvisi minulle muutamassa sekunnissa, kun katselin maahan kampiakselin pätkän kanssa kierinyttä vauhtipyörän mutteria. :snipersmile:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

222:een käyttöönottohuoltoa. Pari pahvilootallista osaa odottamassa. Auto hallilta toiselle hallille. Hyvin lähti tulille. Kierrokset jäivät taas makaamaan päälle kuten viime kesän loppumetreillä....Auto nosturille ja hanskat käteen. Ilmansuodatin plus sen remmit vaihtoon. Öljyt ja suodatin check. Se puuttuva polttoainesuodatin ennen pumppua piti laittaa jo viime kesänä...Joojoo laitoin nyt :lol: ...Reaktiotangon etummaiset puslat vaihtuivat nätisti! Tarvittiin vaan kolme miestä, purkillinen hoohooässää ja pirun isoja vääntörautoja...Etupyöränlaakeri oikealla edessä tuntuu väljätä...Juu on se. Käynti koneella. Hah. Kartiolaakerihan voi kiristää! näin toimitaan. Saa nähdä kuinka kauan kestää mutta nyt timmi!.....Jarrupalat otin joka nurkkaan. Turhaa. Olivat niin hyvät että jätin tulevaisuuteen. Apulaiteremmit vaihdoin...Poljinkumit ja konepellin-sekä takaluukun kaasupumput vaihtuivat kahvikupin kanssa....Laatikosta löytyi myös alapallo oikealle. Vaihtoon. Nopsa homma kunnes joutuu käyttämään prässiä saadakseen vanhan pallon ulos kodistaan tukivarresta. Check......Paitsi että ei. Jotenkin uusi kumi jäi kai prässissä johonkin jotenkin... se perkele repesi kun sitä suostutteli maaliinsa :bad-words: Fuck.....No. tilataan sitten perkele pari uutta! Raidetangonpää vasen-etu-ulompi, väljä. Ok. Vaihtoon. Laatikosta löytyy. Paitsi että ei löydy kun tilatuista ulommasta ja sisemmästä löytyykin kaksi sisempää!! EI-VOI-OLLA totta!? on. Niele kiukkusi. Olet kuoppasi kaivanut. Koneelle. FuturSoftin ankara penkominen ja varaosanumeroitten hirmuinen vertailu tuottaa naurunremakan ja helpotuksen! Maserati BiTurbo 222 SE:n ulompi raidetangonpää on täsmälleen sama kuin Fiat Mirafiorissa! Ja näitähän saa varaosaMaailmasta tilaamalla.....(saisi myös varmasti maailmalta mutta nyt ei jaksa odottaa viikkoa...)...Helpotus. Sitten konehuoneeseen....Kaasuläppäkotelo pöydälle ja putsaukseen. Syy kierrosten päällä makaamiseen löytyy neljässä ja puolessa sekunnissa. Kurkkujen läpät on aivan karmeessa talmassa....Öljyä ei juurikaan tullut ulos eli kone huohottaa hyvin vähän mutta kaiken maailman paskaa löytyy sitäkin enemmän! OneShottia pullollinen kriittisiin paikkoihin ja uudet, oikenlaiset, tiivisteet tarvittaviin paikkoihin(eikä liimapaskaa mitä joku VITUN seppämestari on laittanut joskusmuinoin! Oli meinaan sitten ihan riittävästi liimattu kaikkea mahdollista!)...Vivustot putsailin erityishuolella ja voitelin varovasti. Kasaan. Uusi kaasuläpän potentiometri sujahti paikalleen. Musta eli parannettu versio punaisesta. Weber PF10.....Asennus melkein ulkomuistista( "Isolalta" varmistelin...) yleismittarilla 150-170 millivoltin väliin. On muuten sitten hiukan aikaavievää kun tuhannesosamillin napautus pötköön saa arvot vituilleen, mutta All Good things come to those who wait! Käynnistys. Kierrokset ryntää pariin tonniin.....Tipahtaa hetken päästä tonniin....Ja hetken päästä normaaliin tyhjäkäyntiin...Ed Kiina sanois ; "Succes!".......Leimaa vailla :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Luulen vaan....Eiköhän se jostain pomppaa kuitenkin mutta Leville aion tällä taas tänä kesänäkin....

PS: Kotiin lähdön aika....Käynnistän Thesiksen. Putki alkaa vuotaa välittömästi. Kuulostaa Delta S4:lta.......Just . Onneksi jousto-osia saa vielä tarvikkeenakin....Uusien etuputkien hommaaminen on kohtuullisen mahdotonta. Miedosti pörisevällä Lancialla kohti kotia ja netin ääreen ...QP tarvii uusia jakopään palikoita...."Missäs mun luottokorttini on..."
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

vielä pari kuvaa...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Sunnuntaina tarvis mennä vähän ihmettelemään Quattroporten sähköpenkkejä....Kuskin puolen istuimen takareuna ei suostu laskeutumaan ja matkustajan selkänoja ei suosti kallistumaan eteenpäin....Pientä. Hyvin pientä....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Rupesi jurppimaan, kun etulokarissa oli pahoja naarmuja, joten rupesin hinkkaamaan naarmuja pois. Lapasestahan se lähti, ja hinkkasin koko lokarin hiomatahnalla. Lopuksi muutama kerros vahaa ja kimmeltää. Harmi vaan, kun tuo vaaleanharmaa kätkee kaiken kiillon tehokkaasti, ja toista tuntia hinkkaamista näkyy vain kun menee varta vasten katsomaan vierestä. Äkkivilkaisulla ei erotu vielä kiillottamattomasta ovesta mitenkään.

Kuva

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Jos sunnuntaina on hellettä ja LOIS-TA-VA ilma niin se kannattaa ehdottomasti viettää hallilla suojassa haitallisilta uv-säteiltä ja tarpeettomilta ihmiskontakteilta.....Puutarhatöitä pakoon pyrkinyt Ylöjärven Sähkö-Velho lipui paikalle kuin sattumalta yleismittarin ja oskilloskoopin kanssa......Useiden Juhla-Kura kupillisten jälkeen pihalta heräteltiin Nelossarjalainen joka ajettiin halliin ja päätettiin ottaa selvää miksi sähköpenkit toimivat johonkin suuntaan, mutteivat kaikkiin....ainakaan ihan joka kerta. Repsikan tuoli otettiin koekaniiniksi ja nostettiin kiskoiltaan huoltoasentoon. Tämän jälkeen seurasi paljon ankaraa mittaamista ja lausahduksia kuten; "eihän tää nyt voi mennä näin!" tai "Miten ihmeessä nää oikeen on kytketty!?"....Seuraavaksi satasen pika-aidat eli nypi irti muutama moottori(joita on neljä per penkki) ja naura pötköjen kyljessä komeilevalle osanumerolle sekä tekstille "Saab"!! Kyllä. Quattroportessa on Saabin sähköpenkin mjoottorit. Taas mittailtiin ja yksi moottori suolistettiin pöydälle. Purettu moottori tuntui pyörivän vapaasti ja sisältö näytti huomattavan virkeältä...Näin ollen huomio kiinnitettiin muihin kohteisiin....Sähköpenkkien säätö namisguugelit ovat kiinni boxissa joka taasen on kiinnitetty penkin etureunaan sivulle. Jotenkinhan tämäkin keksintö purkautuu. Kyllä. Eikun koko komeus pöydälle ja ihmettelemään. Mitenkäs nämä komponentit erkanevat toisistaan ilman järjetöntä väkivaltaa :silent: ??......Pikkumeisselin sijaan otettiin pykälää isompi joka oli hyvä sekä huono ratkaisu. Itse napit nousevat varovasti suostuteltuna ylös boxista mutta niiden alla olevat mustat muovikäikäleet ovatkin kiinteitä lootan ylä-sekä alapuolella. Ne eivät ole irroitettavissa , kuten luulin.....Välissä ei ole mitään akselia ja näin ollen kampeaminen eskaloitui muoviseen raksahdukseen, sekä pirulliseen kiroamiseen. Arvaatte varmaan kuka väänsi ruuvaria....Jep. Ihan itse. No onneksi on keksitty sellainen universumia kiinnipitävä Woima kuin pikaliima! Tästä, ja juuri tästä, syystä harjoittelukohteeksi otettiin repsikan penkki. Noh...Napit olivat irti ja boxin takakansi ylös. Alla piirilevy joka varovaisella suostuttelulla poistui kodistaan. Ja kas. Täältähän löytyy kaikkea jännää, kuten järkyttävää resistanssia ja paaaaljion hapettuneita SAKSALAISIA sähköosia! Mittailua/puhdistelua and so on... Kaikki kasaan ja johdot kiinni. Tulos : Penkin sähköt ohjaavat jakkaran haluttuihin asentoihin jokaisesta mahdollisesta säädöstä!! Uskomatonta. Kuskin puoli oli hyvin paljon lyhennetty versio tästä. Oppiminen ja erehtyminen naapurissa nopeuttaa vastaavaa työtehtävää yli puolella kapteenin komentosillalla.
Seuraavaksi nyhdettiin irti QP:n etukilpi joka oli mielestäni melko hölmössä paikassa. Pikku mittailut ja tulevaan kilven kiinnitykseen valmistuu sopivat tukiraudat lähitulevaisuudessa.
Mahankorvennuksen jälkeen vielä sähkö-velhon Thesis nosturille ja uuden pohjapanssarin asemointia sekä xenonien korkeussäädön taka-anturin elvyttelyä. Kaikkiaan hyvin mukava ja onnistunut tallipäivä!!! :-D Kiitokset menevät jälleen mukana olleelle! oma osuus oli rikkoa juttuja ja pidellä lamppua :mrgreen: ....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Flaminiaan kävin laittamassa vanhan lumilingon bensatankin (kun omassaan on ties miltä vuosikymmeneltä olevaa menovettä) ja bensapumpun kiinni. Oletus oli, että kaasari tulvii, mutta ei se sellaista ainakaan tuolla pumpulla tee. Pumppu onkin italialainen OSSCA, kun tulviessa kiinni oli AEG. Pienestä se joskus on kiinni. Sehän lähti ihan omin voimin käyntiin! Ensimmäistä kertaa sen kuulin käyvän muutamaa sekuntia kauemmin. Huohota ei, mutta kyllä se jossain määrin savuttaa. Liemet on ties miltä vuoskymmeneltä, joten nekin kaikki vaihtoon tässä kesällä. Vedet näkyy pitävän hyvin. Mittaristo, vilkut ja kompressoritorvet näkyy ja kuuluu toimivan, mutta vaihdevivusto kaipaa voitelua ja huoltoa (siellä on jokunen nivel, kun on rattikarahka ja vaihteisto takana) ja kytkin jaksaa justiinsa ykkösellä liikuttaa tasaisella, mutta liian isolla vaihteella saa nostaa polkimen vaikka ylös koneen sammumatta, kun hieman antaa kaasua... Säätö pielessä, mutta on se taidettu myös polttaa entiseksi. Ei taida toteutua minun ajatus, että josko sitä saisi omin voiminsa siirreltyä...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ 8) 8) 8) ...Pistäs muutama kuva jos viitsit!...Tätä on hieno seurata! Onnittelut vielä hienosta hankinnasta.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kiitoksia! No ei siitä kuvia juuri tullut otettua, pätkä videota kyllä, jonka senkin vahingossa katkaisin keskenkaiken...
https://drive.google.com/open?id=10MEOL ... bsX1xtjq2g
Kännykkävideoissa äänimaailma on ihan omanlaisensa. Ihan erilaiselta kuulosti paikan päällä. Ei nyt välttämättä "paremmalta", mutta hapero putkisto kyllä kuului paikan päällä ihan eri tavalla. Ai niin, olihan siitä tämmöinen taustan paljastava yksityiskohta:'
https://drive.google.com/open?id=19A8aK ... MSpW1-Hex5

Kyllä siinä työmaata tulee riittämään. Vararenkaan suojuksen otin mukaan, että saisi Flaviaan vastaavan tehtyä mallin mukaan. Sellaista kun ei siihen mistään ole saanut vielä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Isola
Viestit: 1962
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

pitkämies kirjoitti:Täältähän löytyy kaikkea jännää, kuten järkyttävää resistanssia ja paaaaljion hapettuneita SAKSALAISIA sähköosia! Mittailua/puhdistelua and so on...
Jep. Oppitunti aiheesta "miten autosähköjä ei pidä suunnitella". Tulipahan korjattua ja saattaa toimia taas muutaman vuoden. Seuraavalla tekijälle tiedoksi, että koko kytkinpaketti lähtee tukiraudastaan irti vetämällä ilman yhdenkään ruuvin avaamista, ja piirilevy kampeutuu samoin pois kolostaan ilman kytkinnuppien irrottamista. Kytkimien kontaktien puhdistus ja taas toimii. Maseratin kaltaisessa autossahan ei suotta hienostella millään releillä saati ECUilla, vaan moottorin virta johdetaan suoraan käyttökytkimen nuppineulan pään kokoisen kontaktipinnan kautta. Sitä taas ei suojaa hapettumiselta yhtään mikään.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja unknown »

pitkämies kirjoitti:Musta eli parannettu versio punaisesta. Weber PF10.....Asennus melkein ulkomuistista( "Isolalta" varmistelin...) yleismittarilla 150-170 millivoltin väliin. On muuten sitten hiukan aikaavievää kun tuhannesosamillin napautus pötköön saa arvot vituilleen, mutta All Good things come to those who wait!
Tuota en ole kuullutkaan, että PF10 olisi paranneltu malli?
Itse ostin varalle yhden, autossa oli punainen PF10, vaihdoin tilalle, mutta en huomannut eroa.
Musta PF10 on ymmärtääkseni tehty myöhempiä Lamborghineja varten ja tuossa vaiheessa Maserateissa oli jo toisenlainen systeemi.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Isola kirjoitti: Maseratin kaltaisessa autossahan ei suotta hienostella millään releillä saati ECUilla, vaan moottorin virta johdetaan suoraan käyttökytkimen nuppineulan pään kokoisen kontaktipinnan kautta. Sitä taas ei suojaa hapettumiselta yhtään mikään.
Ihan sama systeemi on Porsche 944:ssakin. Lopputuloskin on sama. :lol:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nyppäsin TVR:stä vasemman peilin irti, kun sen kiinnitys on alkanut repsottamaan (tämä saattaa liittyä lievästi siihen, kun kopsautin sen junassa vessan oveen 7 vuotta sitten) ja ihailin saarivaltioisen veljeskansamme suorituksia.

Vain brittiläinen insinööri keksii työntää tälläisen liittimen:
Kuva

läpi tälläisestä reiästä (johdoista mittakaavaa):
Kuva


...saatan vaihtaa liittimen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Liittinkotelossa ei ole mitään vikaa, parempaa ei oikeastaan voi olla, ehkä vähän turhia johdonpaikkija siinä on, mutta mitäs ne haittaa, mutta vaihtaisin liittimet sieltä sisältä, siksi että vedonpoisto ei näytä olevan puristettu oikein. Mutta jonkinlaisen kuoreen sujuttaini johdot, että ei rispaannu.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, nuo liittimet on sinänsä ihan päteviä - yhdessäkään ei ole ilmennyt mitään vikaa ja aukeavat kiltisti, kun ikää on 32 vuotta. Ne vaan on puristettu paikoilleen johdot vedettyinä, eikä siis mahdu reiästä läpi. Parastahan toki on, jos löytyy noihin sopivia pinnejä että uudistaa vain ne - saa vinkata, jos on tuttu malli.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

unknown kirjoitti:
pitkämies kirjoitti:Musta eli parannettu versio punaisesta. Weber PF10.....Asennus melkein ulkomuistista( "Isolalta" varmistelin...) yleismittarilla 150-170 millivoltin väliin. On muuten sitten hiukan aikaavievää kun tuhannesosamillin napautus pötköön saa arvot vituilleen, mutta All Good things come to those who wait!
Tuota en ole kuullutkaan, että PF10 olisi paranneltu malli?
Itse ostin varalle yhden, autossa oli punainen PF10, vaihdoin tilalle, mutta en huomannut eroa.
Musta PF10 on ymmärtääkseni tehty myöhempiä Lamborghineja varten ja tuossa vaiheessa Maserateissa oli jo toisenlainen systeemi.
Jostain tämän opiskelin että musta on parempi versio punaisesta....Ei tietoa miltä osin tosin....Yritän kaivella mistä luin!

https://www.maseratinet.com/pc-14960-66 ... r-tps.aspx...No tuostahan sen muistan...
Ilmeisesti Moto-Guzzin moottoripyörissäkin käytetty tätä mustaa....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

pitkämies kirjoitti:Seuraavaksi satasen pika-aidat eli nypi irti muutama moottori(joita on neljä per penkki) ja naura pötköjen kyljessä komeilevalle osanumerolle sekä tekstille "Saab"!! Kyllä. Quattroportessa on Saabin sähköpenkin mjoottorit.
Mielenkiintoista, mutta ei oikeastaan yllättävää. Maserati kun osti myös ahtopaineensäätöjärjestelmän aikoinaan Saabilta, niin hyvähän siinä on samalla kertaa sopia laajemmastakin osayhteistyöstä samalla istumalla.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Yleensä auton korjaukseen liittyvät asiat eivät mene niin kuin on ajatellut. Olin pähkinyt, että Stilon kampiakselin tunnistimen vaihto ei voi kestää 15 minuuttia pidempään tunkkauksineen jne ... Suoraan sanoen hämmästyin, kun mikään ei jäkittänyt ja homma oli hoidettu suunnitellussa ajassa :-D.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Sehän on sitten helpossa paikassa. 156sen kanssa ei niinkään..

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Yep, alakautta edessä hihnapyörän vieressä, siis kuin tarjottimella. Tuossa ei ole edes pohjamuovia, joten sitäkään ei tarvinnut poistaa. :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sävelsin Saabiin nakutusledin todetakseni, että ahtojen putoaminen ei johdu nakutuksesta. Pikkuhiljaa alkaa loppua mahdolliset vikapaikat eikä vikaa löydy.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuis rankasti se tipahtaa ja paljonko ahtaa milläkin kierroksilla?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Liki heti kun ahdot kiipeää yli peruspaineen tipauttaa se ahdot uudelleen peruspaineelle. Missään tilanteessa ei ahda normaalisti edes hetkittäin.

Tähän mennessä tehtyä:
-Korjattu magneettiventtiilin johdot. Nämä oli jostain syystä ranetettu päin persettä ja menivät liki kosketuksesta poikki.
-Kytketty paineanturin letku. Painekytkin on rikki ja vika oli "korjattu" ottamalla paineanturille ja -kytkimelle menevä letku kokonaan pois. Jätin vain painekytkimen letkun kytkemättä.
-Vaihdettu paineanturin liitin. Vanha liitin oli löystynyt eikä saanut kontaktia.
-Nakuanturin johto vaihdettu uuteen. Oletettavasti turhaan.
-Magneettiventtiili avattu ja putsattu. Ei ollut likainen.

Kun ahtopaineensäädön disabloi kokonaan nousee ahdot, eli ahdin kyllä kykenee tekemään painetta. Kun nakuanturia koputtaa alkaa magneettiventtiili naputtaa, eli nakuanturi ja magneettiventtiilin ohjauskin näyttävät toimivan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Irrotin pihalla 156:n takanavan ja löin tallissa ruuvipenkkiin, jossa ABS-anturin irti suostuttelu oli hieman ergonomisempaa. Anturi oli viisaampi ja luovutti kolmen vartin helläkätisellä neuvottelulla..
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Kuulostaa siltä, että purkin mielestä painetta on jo tarpeeksi - tämän voi testata laittamalla nakuledin rinnalle (tai tilalle) mankkuvenaledin eli ledin mankkuvenan ohjauksen rinnalle ja ihailemalla kuinka se vilkkuu. Jos APC aukoo mankkuvenaan painetta säätääkseen, saa se joko paineanturilta väärän tiedon tai purkin sisäiset säädöt on pielessä.

En ole varma voiko mankkuvena hajota niin, että vuotaisi jatkuvasti läpi, mutta jos voi, niin sekin kannattanee tutkia. Painemittari mankkuvenalta hukkaportille menevässä letkussa voisi kertoa tästä mahdollisuudesta asioita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Juu, mankkuvenaledi olikin jo harkinnassa niin näkisi vähän että mitä se touhuaa. Paineanturivikaa en pidä todennäköisenä, koska sitäkin on tullut testattua irrottamalla sieltä letku. Paineet nousevat aika korkealle, mutta APC pakittaa ne jälleen sieltä alas peruspaineen tuntumaan vaikka paineanturi ei tiedä tuon taivaallista siitä mitä siellä tapahtuu.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulla on n.20v vanha Stiga moottorisaha joka on heittäytynyt aikamoisen tuittupäiseksi..
Tulppa on uudehkon näköinen ja kipinää tulee. Kaasarin olen putsannut huolella ja vaihtanut tiivisteet ja kalvon. Bensansuodatin näyttää puhtaalta. Ilmansuodatin ok. Puristukset ok. Laite ei edes lupaa käyntiin! Jeeziä?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja flapjack »

CLK sai uuden akun, sulan ja lopultakin alle kesärenkaat. Uudet vanteet, käytetyt kumit jotka sattui olemaan, kaks kierrosta uusia pultteja ja lisää työkaluja ym se vaati. Hyvin sinänsä sujui ja näkymät oli paremminkin positiivisia. Kaikki näytti ihan siistiltä ja pyöri käsivoimin enkä uskoakseni tuhoa noilla ruuveilla myöskään käsijarrukenkiä takaa. Hyvin starttaa, rullaa, käy ja kääntyy. Pinnat ja pari muuta juttua kaipais tekemistä.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
mutt
Viestit: 5434
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuomas K kirjoitti:mutta APC pakittaa ne jälleen sieltä alas peruspaineen tuntumaan vaikka paineanturi ei tiedä tuon taivaallista siitä mitä siellä tapahtuu.
Jos tuo onkin se syy? APC odottaa ahtojen nousevan, mutta kun paineanturi ei moisesta kerro, tuomitaan se vialliseksi ja pidetään ahdot varmasti turvallisella tasolla? En kyllä yhtään tiedä, kuinka älykäs systeemi tuo APC on.

Ajettavaan leikkuriin - tai oikeastaan sen moottoriin, joka tuli hankittua AlfaBBS:n kautta käyntivikaisena - tuli kiinasta uusi kaasutin, 9.47€ toimituskuluineen. No eihän se kunnolla pelannut, kuin täydellä kuormalla. Ilmeisesti osakuorman piiri tukossa. En alkanut ihmettelemään sitä enempiä, vaan otin siitä alkuperäisestä kaasarista puuttuneet osat, ja nyt Tecumseh taas kehrää.

Toimintaa lukuunottamatta yllättävän siistiä ja tarkkaa työtä tuo kiinankaasari. Ei alkuperäisosaa häpeä sen puolesta. Muuten aika tarkka kopio, mutta kierteet oli muutettu millisiksi, ja kaasuläppä ja -akseli messinkisien sijaan teräksisiä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se on analogielektroniikkaa vuodelta 1983, eikä varsinaisesti mikään tekoälyn läpimurto. Ei siellä tietääkseni varsinaisia odotuksia ole, ylärajat ja nakutusanturointi vain.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kurppa »

gYdEbUh kirjoitti:Mulla on n.20v vanha Stiga moottorisaha joka on heittäytynyt aikamoisen tuittupäiseksi..
Tulppa on uudehkon näköinen ja kipinää tulee. Kaasarin olen putsannut huolella ja vaihtanut tiivisteet ja kalvon. Bensansuodatin näyttää puhtaalta. Ilmansuodatin ok. Puristukset ok. Laite ei edes lupaa käyntiin! Jeeziä?
Ota pakosarja/-putki irti ja silmäile mäntää, mikäli löytyy naarmuja leikannut kiinni eikä tule lähteen käyntiin. Nimimerkillä kokemusta on.
Tämän tarkistuskikan kertoi minulle kaveri joka työkseen korjaa noita.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

gYdEbUh kirjoitti:Mulla on n.20v vanha Stiga moottorisaha joka on heittäytynyt aikamoisen tuittupäiseksi..
Tulppa on uudehkon näköinen ja kipinää tulee. Kaasarin olen putsannut huolella ja vaihtanut tiivisteet ja kalvon. Bensansuodatin näyttää puhtaalta. Ilmansuodatin ok. Puristukset ok. Laite ei edes lupaa käyntiin! Jeeziä?
Ukon husku lopetti käyntiin lähdön lämpimällä kelillä. Puristuspainemittaus melko ok, ohivirtausta mitattaessa 80% ohitusta :lol: Pytyn alareuna jossa mäntä käy kääntymässä naarmuilla ja renkaat täysin loppu. Uusilla renkailla saatiin ohivuoto 8% ja laite toimii hyvin myös lämpimänä. Ei taatusti ikuisesti mutta edes tovin. Ehkä teillä sama kohtalo kun sahalla jo ikää.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Kiitosta synkronoiduista tipeistä! Koitan viikonloppuna yytsiä :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alum
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alum »

Onkohan joku (muukin) koskaan vastannut topicin kysymykseen - tein kyllä, mutten saanut aikaiseksi juuri mitään?

Tarkoitus oli irroittaa jumiutuneet takajarrupalat, mutta se jäi vasemmalla puolella vain yritykseksi. Korjaamokäsikirjan kuvan perusteella homma on aivan yksinkertainen, siihen tarvitaan vain "erikoistyökalu", jolla palat nostetaan pois. Korjaamokirjan kuva on sikäli hassu, että sitä ei ole otettu todellisessa paikassa auton alla, ja tilaa näyttäisi olevan rajattomasti.

Käytännössä tilanne on alemman kuvan kaltainen. "Erikoistyökalun" onnistuu vaivoin keplottelemaan palojen yläpuolelle melkein oikeaan asentoon, mutta puristusvoimaan ei tila enää riitäkään. Normaalisti palojen pitäisi nousta sieltä ihan sorminkin. Viime vuonna ne vielä nousivatkin .....

Olen toki selvillä asiantuntijoiden monista hyvistä neuvoista:
- Jarrupalojen ja akun vaihdon kaltaiset huoltotoimenpiteet on turvallisuuden vuoksi hyvä jättää valtuutetun merkkihuollon suoritettavaksi. Niinpä - merkkihuoltoa ei vain ole seuraavassa kadunkulmassa.
- Jos on niin tumpelo, ettei osaa edes jarrupaloja vaihtaa, ei kannata ryhtyä opettelemaankaan. Varmasti totta, mutta 105-Alfaan olen ne kyllä osannut vaihtaa, kun eivät ole taka-akselin keskellä.
- Ei pitäisi hankkia harrasteautoa, jota ei osaa itse huoltaa. Pitää paikkansa, olisi parempi tyytyä A-Fordiin tai vaikkapa Alfa Romeo Dauphineen. Mutta harrasteauton hankinnassahan ei muutenkaan ajatella järjellä, vaan tunteella.
Liitteet
manual.png
manual.png (179.76 KiB) Katsottu 6359 kertaa
takapalat.png
takapalat.png (154.59 KiB) Katsottu 6359 kertaa

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Asensin catbackin ja totesin et voisi se hiljaisempi olla :lol:
Kuva
Huomenna etputkien purku ja hidsaus

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Pesin QP:n ja elvyttelin pyyhkijöitä....Ei ole varmaan ihan sit hetkeen käytetty!! Nyt toimii notkeesti.....Autossa on kilpi takana ja vakuutukset...joten lähes tulkoon laillinen! :lol: ....En voinut vastustaa vaan heitin lenkin hallin ympäri ja ihan siitä vierestä...vähän pyörähdin....Auto tykkää kun sillä ajaa.... 8) ....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Joustoliitin korjattu ja kaikki meni oletettua paremmin..
https://youtu.be/UWGcWqV0nag
Kuva

Edit. Näköjään puhelin ei suostunut skaalaa sitä täydelle laadulle mut saapi siitä kai selevää

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1517
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Badget vaihtoon edestä ja takaa. Uusi takaluukun merkki on hieman fiksumpi toteutukseltaan, että tuossa merkin alla olevassa kumitiivisteessä on vesireikä.

Kuva

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

QP:n sähköpenkit laiteltiin nippuun. "Isolan" Thesikseen perus kuskinpuolen-kahvan-nappi-jumi-remppa.....Rutiinia 20min.....Ahtopaineanturin vaihto Thesikseen+ jonkun eläimen talvipesän siivous suojamuovin alta( kilo vaahteran urpuja tai-jotain---) Ilmansuodattimen imuputken entraus......Taas tuli muutama pitkälle venynyt asia tehtyä :-D Vielä kun olis se termostaatti eksynyt konttiin niin olis saanut senkin vaihdettua......Vähän polttelee päästä Maseratilla tielle mutta vielä ihan ei 222 ole leimakunnossa ja kaikkea ei ehdi kerralla. Noh ensi vuoden leima-aika siirtyy sitten mukavasti kesälle sieltä(hankalasti!) lopputalvesta.
Pikku yhteispotretti otettiin pihalta....Ihan peruskippoa.....

PS: Toivottelin Sähkö-Velholle hyvää matkaa keski-eurooppaan ja leppeitä tuulia....Tästä kuulemme ehkä myöhemmin :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
dnapekko
Viestit: 550
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Siis eilen, pihalla, kun tallissa romottaa Corvair edelleenkin: Kuskin oven stopparin vaihto, helppo homma JOS sattuu olemaan se T40 torxi jo ennen oven purkua, ettei tarvi mennä välillä Motonettiin. JOS uusi osa on sopiva ilman reikien suurentamista. JOS olis edes kokeillut niiden reikien sopivutta ennekuin taiteili stopparin paikalleen. JOS olisi katsonut toisesta ovesta mitenpäin se kumitiiviste tulee, ettei tarvi irroittaa taas kaikkia pultteja.....
Mutta, nyt ei naksu :)
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tänään tuli korjattua Giuliettan vaihdekepin juuresta vaihteentunnistimen johdot.
Vika oli juurikin se jonka foorumin asiantuntijat sanoivat.
Hommana oli kyllä helppo tehdä.
Nyt ei helikopteri enää loista mittarissa ja DNA valitsin toimii.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Oikeastaan: "Mitä teit parina edellisiltana tallissa"
Katsuri totesi Bravosta repsikan puoleisen takatukivarren laakeroinnin olevan väljän. Viime vuonna olin harjoitellut tätä remonttia toisen puolen kanssa, joten homma oli sinänsä tuttu. Viime vuosi mielessä odotin valtaisaa meritaistelua tukivarren kiinnityspultin kanssa, enkä joutunut pettymään.
Mutteri aukesi helposti. Pulttikin suostui pyörähtämään hetken liottelun jälkeen, kun pitkällä varrella suostutteli. Enää siis tarvitsi saada se pentele paikastaan pihalle. Bensatankki on niin liki pultin päätä, että mutteri nippa nappa mahtuu tulemaan pois, joten siltä suunnalta vauhdin antaminen ei siis onnistu. Ainoa tapa ilman sen enempiä purkamisia oli vetää pultti pihalle.
Harmi kun ei Keltsin kanssa otettu kuvia kaikista niistä vaiheista ja työkaluinnovaatioista, joilla tuota suostuteltiin. Tarinaan kuuluu kuitenkin tiiviinä osana ihan miehekkään kokoinen heija, kierretangosta ja turvakaariputkesta rakennettu "ulosvetäjä", yksi ulosvetäjällä tiimalasiksi venytetty putki ja kahvia.
Lopulta pultti antautui kun siihen laitettiin ulosvetäjällä raakasti vetoa ja annettin heijalla isku samanaikaisesti pulttia kiertäen. Ei se sittenkään mitenkään kevyesti irronnut, vaan ulosvetäjällä sai pyöritellä ihan koko mitan pihalle.
Tämä ottelusarja eteni lúkuisten "nyt se irtos - ei irronnutkaan" -vaiheiden jälkeen siihen kuuluisaan Game Seveniin asti, jossa joukkueemme sitkeys ja halu ratkaisi tämän meidän hyväksi.

Kiitos Keltsille avusta homman parissa, yksin tämä olisi ollut aika synkkä rasti.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Se laakerointi on kyllä jäätävä työmaa.
Itsehän pistin eilen Mankin iskuun uuden pytyn kera, ja kyllä nyt kelpaa ajella ilman tien levyistä savuverhoa. :lol:
Sununtaina olisi Classic-Vesijärvi: http://www.papparazzit.net/tiedostot/vesijarvi.pdf
Ja tuo olisi tarkoitus mennä taas kiertämään.
Kuva
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Oli kyllä pultti tiukassa, mutta nyt löytyy työkalu irrotukseen :wink:

Omat puuhastelut viikonlopulta, maalausharjoituksia part II ja GTA:han on hyvä treenata :lol:
Liitteet
GTA värissä.jpg
GTA värissä.jpg (180.33 KiB) Katsottu 5717 kertaa
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

GreenThing kirjoitti: Sununtaina olisi Classic-Vesijärvi ... ja tuo olisi tarkoitus mennä taas kiertämään.
Meinasin just kommentoida, että meneehän se pikku-Vesijärvi vaikka jalan :mrgreen: , mutta itseasiassa tuo Classic-V on varmaan tosi hieno kierros hyvällä fiiliksellä ja seurassa :-D

Avatar
Isola
Viestit: 1962
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

pitkämies kirjoitti:Pikku yhteispotretti otettiin pihalta....Ihan peruskippoa.....
Siellähän on yksi Auris joukossa!?
Jep, kiitokset jälleen askaroinnista. JTD:n ahtopainenanturin vaihto osoittautui jopa odotettuakin helpommaksi. Vanha oli enemmän kuin aavistuksen nokinen eli suomeksi sanottuna täysin tukossa, joten ei ihme että vilautti viime kesänä pari kertaa vikavaloa.
Mahdolliset hankinnat ovat toistaiseksi vain mahdollisia, joten katsotaan mitä haaviin tarttuu. Ei kekkä haluis osta diisseli-Tesistä? Tarjolla olis...
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Giuliettan TomTom-navigaattorista oli akku totaalisen kuollut: sammui auton sammuessa välittömästi, piti päällä ollessaan ilkeää vinkumista ja päästi kamalan TomTomin rumpufanfaarin aina auton käynnistyessä. Sain vehkeen avattua, tilasin eBaysta samanlaisen akun 10 € ja tänään sain uuden akun asennettua. Kyllä nyt tuli laitteesta vähemmän ärsyttävä. Kartat on kuusi vuotta vanhat, joten pitää harkita ostaisiko vielä karttapäivityksen. Kaiken kaikkiaan aika tahmean oloinen laite, mutta ei siitä haittaakaan ole.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja unknown »

71cm kantta, 48-venttiiliä ja pari ketjua.
Liitteet
nelkytkahdeksan.jpg
nelkytkahdeksan.jpg (239.51 KiB) Katsottu 5512 kertaa
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Melkoinen motti! :shock: Onko menossa paikkaan, vai tulossa pois?

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja unknown »

Koko paketti yhdessa laatikon kanssa on 180cm pitkä, poislukien vaihdevalitsin.

Syy miksi tuli ulos, oli startti; solenoidin rasva oli kuivunut ja starttin bendix ei palautunut vauhtipyörältä ja startin irroitus tarkoittaa koneen irroitusta.
Syy miksi kopat on auki, on öljyvuoto kannen öljykoppien päätylevyjen o-renkaissa. Samalla kannatta tarkistaa venttiilivälykset.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Vastaa Viestiin