Hinurilla mennään!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Kuinka vähän te ajatte, vai laskeeko Avensiksen hinta vuodessa nollaan? Minulle tulee ajokilometrejä suhteellisen vähän - Thesikseen on kertynyt neljässä vuodessa 17 000 km per vuosi. Mitäs tämä maksaisi taksilla? Lainaanpa itseäni parin vuoden takaa:
Sen verran kuitenkin taksista, että kyllä se taksin kilometrihinta on minulla ollut 2,60 e/km niistä viimeisistä ajoista laskettuna, joista on dataa käsillä.
Taksilla omat melko vähäiset ajoni maksaisivat vaatimattomat 44 200 euroa vuodessa. Uusi Avensis (hinnat alkaen 25 300 e) huoltoineen ja talvirenkaineen joka vuosi tulisi halvemmaksi, vaikka vanhan ajaisi järveen kun uutta tekee mieli.
Tuo 2,60 e/km taksilla on siis kustannus kaikista niistä Suomessa kulkemistani taksimatkoista, joista sillä hetkellä oli kuitit käsillä. Olisiko ollut 5-10 erillistä matkaa melko tyypillisiä ajoja kuten kotoa lentokentälle. Ei siis mitään parin kilometrin siivuja, joissa lähtömaksun osuus korostuisi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Isola kirjoitti:^Kuinka vähän te ajatte, vai laskeeko Avensiksen hinta vuodessa nollaan? Minulle tulee ajokilometrejä suhteellisen vähän - Thesikseen on kertynyt neljässä vuodessa 17 000 km per vuosi. Mitäs tämä maksaisi taksilla? Lainaanpa itseäni parin vuoden takaa:
Sen verran kuitenkin taksista, että kyllä se taksin kilometrihinta on minulla ollut 2,60 e/km niistä viimeisistä ajoista laskettuna, joista on dataa käsillä.
Taksilla omat melko vähäiset ajoni maksaisivat vaatimattomat 44 200 euroa vuodessa. Uusi Avensis (hinnat alkaen 25 300 e) huoltoineen ja talvirenkaineen joka vuosi tulisi halvemmaksi, vaikka vanhan ajaisi järveen kun uutta tekee mieli.
Tuo 2,60 e/km taksilla on siis kustannus kaikista niistä Suomessa kulkemistani taksimatkoista, joista sillä hetkellä oli kuitit käsillä. Olisiko ollut 5-10 erillistä matkaa melko tyypillisiä ajoja kuten kotoa lentokentälle. Ei siis mitään parin kilometrin siivuja, joissa lähtömaksun osuus korostuisi.
Nojoo, voihan tälläisellakin asialla tietty vängätä jos tykkää :roll: tuo sun ajomäärä on kyllä ainakin minusta riittävän lähellä keskimääräistä suomalaista ajosuoritetta eikä vähäistä ja autontarve on vähintäänkin perusteltua... Eikä Thesiksen omistamista millään järkisyyllä tarvi kyllä perustella, eikä voi perustella :mrgreen:

Niitä oikeasti vähän ajavia joista yritin kirjoitella on ainakin täällä "kuolevissa taajamissa" paljon, sen huomasi aikanaan kun itse olin katsastuskonttorilla töissä. vuodesta toiseen vanhempi väki käytti uudehkoja autojaan leimalla ja ei ollut välttämättä mittari seuraavalle tuhannelle pyörähtänyt edes vuoden aikana. Enkä jaksa epäillä näissä mittarivilppiä :) Enkä oikein jaksaisi uskoa että suuremmassa kylässä missä joukkoliikennekin toimii olisi ajomäärät ainakaan suurempia keskimäärin? toki autoa ei välttämättä siellä tarvitse ollenkaan ja voi käyttää sitä joukkoliikennettä.
Tosin Eipä kyllä tuohon meidänkään lastenkuljetus 159:n mittariin tule kuin n.4tkm vuodessa... siitäkin männä vuonna ajoin minä itse liki 1000 kun piti ratapäivillä käydä :lol: samoin monelle sukulaiselle about samat kilsat ja ajavat "uudella" (lue, ostavat uutena ja vaihtavat kohtuu tuoreena). Kyllä noihin käytetyllä summalla pitkän pätkän ajais esim. taksilla. Kaikkia ajoja tuskin, mutta melko pitkälle.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Tuo Kia Toyota juttuni perustuu käytettyyn , jo ne kalleimmat kilometrit nielleeseen mutta luotettavaan autoon.

OT:Aika hintavaksi tulisivat meidän kahden hengen talouden ajot taksilla... vaimolla Ceediin n 20 tkm vuodessa,
mulla JTD:hen 25-30 tkm ja 116-G:hen n. 4000 km vuodessa... prätkällä tosin tuli vain 3000 km nyt kesällä.
Ei kyllä taksi oikein sovi minullle korvaamaan mitään noista.... :wink:

jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:^Mä ostin omani tarpeeksi käytettynä, ettei RF-tautia tullut. Mutta jos jommallekummalle on jäänyt kierros 225/45R17 RF:iä ylimääräiseksi, niin ilmoitelkaapa, jos haluatte niistä halvalla luopua.
Kolmatta kesää ei noilla Cintu"raato"illa varmasti bärdätä. Mutta ei niissä oo kovin hyvin pintaakaan jäljellä, taitaa olla orggikset. 90tkm rullattu auto, vois veikata että noissa on päälle 50tkm... Ja besides ne on hiukan turhan korkeella sivulla, oikee leveys - mutta 50% korkeus. Jos näillä spekseillä kiinnostaa, niin voin jättää talteen, kun pyöräytän uutta kumia alle! Ehkäpä loppusyksystä olis rengas -tarjouksia... Muuten annan mennä jätteenä kiertoon. En näitä kyllä allelaittoon voi suositella! Jos realisoituu, ni nuo saa kympillä/rengas - kaikki paljoustarjouksella 40€! ;)

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Polforea kirjoitti:Niin joo, pieni googlettelu kertoo e90:n vesipumpun kestoiäksi n. 100000 mailia. Kun mittarissa on 184700km, niin aika tontilla ollaan.
Osuma, diagnoosi soitettiin juuri varmistuneeksi. Orggispumpun hinta vaatimattomat 600e, mutta toimitusaika nopea (no, ei ihan varmaksi uskaltanut luvata huomiseksi) ja takuukin on asiallinen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^ Taitaa olla vesipumpun siipi kultaa, muuten tuota hintaa ei kyllä ymmärrä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Moottorin käämit on vissiin unobtainiumia. Summa on kieltämättä melko posketon, mutta onhan siinä premium-leima kyljessä!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:Moottorin käämit on vissiin unobtainiumia. Summa on kieltämättä melko posketon, mutta onhan siinä premium-leima kyljessä!
Alfoissahan samaa materiaalia käytetään mm. ajovalonpesurien aukkojen suojana olevissa muoviläpysköissä. Jännä homma, että baijerilaiset ovat tunkeneet sitä jopa moottorin rakenteisiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei mikään ole niin viisas kuin saksalainen insinööri. Usko pois, kyllä Luigikin laajentaa unobtainiumin käyttöä kehityksen edetessä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kuka tunnustaa?
Eli tänään musta Brera hinurin lavalla Sörnäisten rantatiellä. Raskauttavat aihetodisteet tulivat sähköpostiini "pyytämättä ja yllättäen".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Vittorio Jano kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Moottorin käämit on vissiin unobtainiumia. Summa on kieltämättä melko posketon, mutta onhan siinä premium-leima kyljessä!
Alfoissahan samaa materiaalia käytetään mm. ajovalonpesurien aukkojen suojana olevissa muoviläpysköissä. Jännä homma, että baijerilaiset ovat tunkeneet sitä jopa moottorin rakenteisiin.
Uskaltaisin väittää että myös kolmekolmosen sähkölasien katkaisijoissa on samaa tavaraa, sillä kilohinta on melko posketon...

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Farina »

Eilen oli Alfa-kuskilla ainakin lähellä hinuriin päätyminen. Tummansininen 156 oli kelvillä parkissa Partolan Bauhaussin edessä ja kuljettaja yritti epätoivoisesti saada konetta tulille. Käynnistyi huonosti ja sammui heti. Olin lenkillä ja ohi juostessa pisti nenään vahva bensan tuoksu ja se, että tankista oli valunut bensaa pihalle? Hidastin askelta ja meinasin kysäistä avun tarvetta, mutta ratin takaa katseltiin toiseen suuntaan siihen malliin, että arvelin paremmaksi jatkaa matkaa. Foorumilaisia?

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Taas vaihteeks parantamassa alfan mainetta :silly:
Liitteet
saabilla mennään.jpg
saabilla mennään.jpg (116.97 KiB) Katsottu 10222 kertaa
Through difficulties to defeat

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kilpi näyttää tutulta :D Oonko morotellut tässä männäviikkoina jossakin?
Mitäs hajos..:?

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Aquatica kirjoitti:^
Kilpi näyttää tutulta :D Oonko morotellut tässä männäviikkoina jossakin?
Mitäs hajos..:?
Tampereelta hain tai oikeastaan myyjä toi Helsinkiin kun saatiin käyntiin. Myyjän mukaan jättänyt käynnistymättä keväällä ja siitä asti seissyt eli ei olla moroteltu vielä. Myyjä epäili kampiakselin asentotunnistinta. Espoossa pikkulenkin tehneenä auto sitten hyytyi kehä ykköselle. Kaasun vaste katosi täysin ja käynti muuttui pahan kuuloiseksi kunnes voimakkaiden nykäisyjen myötä jäi tyhjäkäynnille. Tyhjäkäynnillä pystyi liikkumaan omin voimin joten saattaisi hyvinkin olla kampiakselin asentotunnistin kun ei suostu ottamaan kierroksia yli tyhjäkäynnin. :roll:
Through difficulties to defeat

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ok, eli ei olla moroteltu :mrgreen:

Mutta selvästi yleisempää on, ettei koko auto käynnisty kampuran anturin hajotessa...

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Naamapalmu kirjoitti:Taas vaihteeks parantamassa alfan mainetta :silly:
Pikku hiljaa rupean saamaan kokonaiskuvaa tilanteesta. Uudella kampuran tunnistimella ja jakopäällä, tulpilla, öljyillä ja suodattimella. (Tulpankolot kolmessa pytyssä puolillaan öljyä ja vähemmän öljyä koneessa kuin ulkopuolella) auto kävi ja kukkui kunnes keitti :shock:

Rupeaa vaikuttamaan melko katastrofaalisen kuolevalta yksilöltä. Tiedä sitten tuliskohan kuntoon 15€ kansipahvilla vai onkohan alakerta ottanut itteensä öljyn puutteesta. Mitäs tekis. Pitäisköhän lähteä purkamaan vai korjaamaan? Onko kysyntää 156 2.0 TS varaosille? 200tkm ajettu mutta eiköhän sieltä kunnostettavia palikoita riitä :silly:

Ja topiciin liittyen jos rupeen purkaan auto/rullaava kori täytyis saada pois nurkista ennemmin tai myöhemmin.
Through difficulties to defeat

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Toivottavasti tässä vaan testataan miltä Giulia näyttää hinausauton kyydissä :mrgreen:
Liitteet
QVtrailer.jpg
QVtrailer.jpg (110.55 KiB) Katsottu 9541 kertaa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Onneksi lavetin alla ei lukenut M.A.N. tai Mercedes.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja jkk »

Joo onneks se on iveco, tulee sitten isompi man tai Mercedes noukkii molemmat kyytiin :D :lol:

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja lopulta koko letka ajetaan An-225:een ja vuoden päästä tulee esiin "uusi mullistava Lada haastamaan BMW:n"

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja jkk »

^paljon mahdollista, vielä villimpää olisi jos se an lentäis pohjois-koreaan. pohjois-korean haastaja bmw:lle; Huippu kevyt superauto, voimasta vastaa itse suuren johtajan pyhä henki ja kori on hiottu huippukevyeksi aidosta pahvista ja paperista :mrgreen: :lol:

on muuten an225 aika moinen ilmestys, kerran nähnyt livenä. ja lähtee ääntä niin helvetisti, niinkuin kaikista venäjän keksinnöistä :lol:

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja sämpy »

..paitsi "Punaisesta Lokakuusta". :-D

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Kuva
1. Kehuin juuri tutulle Italialaisia autoja, ettei kertaakaan ole jäänyt käynnistymättä pakkasella.
2. Sain juuri eilen tolppapaikan taloyhtiöön, muttei vielä ole lämmitintä.
3. Mietin eilen, että jättäiskö auton töihin lämpimään halliin yöksi.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kulkeehan se noinkin :mrgreen:
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Autsis. Mikä QV-linelle tuli, että tolleen loukkaantui? Näinköhän luovutan suosiolla kakkoskierroksen jonotusnumeron Vittoriolle...

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Stilo »

lerppu kirjoitti:Mikä QV-linelle tuli, että tolleen loukkaantui?
Aika perussetti T-jet/Multiairien kanssa, lähti vähän ontuen parilla sylinterillä yrittämään käyntiin jaksamatta käydä ja parin vastaavan yrityksen jälkeen tulpat kastunu niin, että se oli sitten siinä. Tulpat vaihtamalla heräsi takaisin henkiin.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tapaninpäivänä pääsi testaamaan Autoliiton AL-turvan toimintaa ja täydet pisteet on annettava hienosta toiminnasta 8)
Liitteet
Lavetilla 2015.jpg
Lavetilla 2015.jpg (117.25 KiB) Katsottu 9111 kertaa
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Stilo kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Mikä QV-linelle tuli, että tolleen loukkaantui?
Aika perussetti T-jet/Multiairien kanssa, lähti vähän ontuen parilla sylinterillä yrittämään käyntiin jaksamatta käydä ja parin vastaavan yrityksen jälkeen tulpat kastunu niin, että se oli sitten siinä. Tulpat vaihtamalla heräsi takaisin henkiin.
Ai? Mulla ehti olemaan vajaan pari vuotta MA MiTo ja nyt on T-jet Giulietta - onneksi ei ole tarvinnut tutustua tähän perussettiin! Kantsii siis antaa tovi aikaa koneelle ennen uutta yritystä, jos alkaa käynnistäessä rykiä vaan muutamalla mukilla? Mikä lienee syy moiseen käytökseen?

Anywho - mukava kuulla että ei ollut mitään terminaalista tekeillä!

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Eilen tultiin kanssa. Onneksi sain renkaiden vaihdon yhteydessä Falckin tieturvan vuodeksi. 290€ on kuulemma lähtö illalla, niin olis aika rapean hintanen taksi. :oops:

Vei suoraan lempipajalla ja sieltä olis vienyt kotiinkin, mutta keikkaa pukkasi. Mukelo oli jo nukkumassa, niin ainoa vaihtoehto oli pirssi.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

159 sitten jäi käynnistymättä Rantasipi airportin pihassa tänään.
Hain Jumbon Clasulta Cotech laturin ja akku majoittuu nyt huoneessani:)

Kesällä uusittu akku mutta pätkäajoa pari päivää ja taitaa tuo dieseli ihan kunnollisen amppeerimäärän tarvitakin. Tulipa myös todettua että nahkapenkeissä on ihan kohtuuhyvät penkinlämmittimet, suht nopeasti toimivat (ja kuluttavat sitä virtaa tietenkin..)

Eiköhän sitä aamusta töihin päästä taas. Kesällä akku oli pois paikaltaan aika pitkään ja paikalle kun heitti niin ei muuta kuin tulille.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Ootko käyttänyt webastoa/eberiä ahkerasti? Sehän haukkaa virtaa hyvin, ja jos vain pätkäajoa ollut niin ei ehdi ladata.
Joskus kuullut vain nyrkkisääntönä webaston käytöstä että jos 30min. esilämmittää sillä, niin pitäisi vähintään saman verran ajaa jotta akku latautuu?
Talvella tietty tulee heitettyä vielä kaikki muutkin lämppärit päälle liikkeelle lähtiessä (pekit, takalasi,peilit,tuulilasi), niin lataaminen vie vielä kauemmin.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Tässä on vain joku öljypohjan haalistin & sisälämppäri.. Tuo malmikasa tällä pakkasella vaatii jonniin verran virtaa.

132 Coupe
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
Car(s): ex. Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport 2008, ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
Paikkakunta: Eura

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja 132 Coupe »

Ja hinurilla mennään :( Työpaikan varastolle lämpiämään.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Työkaverin mersun kyydissä mennään.
Jotain kaasuläppäkoteloon viittaavaa koodia pukkaa. Näköjään boschin osat ei toimi pakkasessa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Dfin
Viestit: 389
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Faijan mersulla mennään.. Webasto söi akun kuiviin ja kone jakso pyörähtää ihan kierroksen loppuakulla, joten ei hyvä. Pitäs kai ne kolme pelistä puuttuvaa hehkua laittaa kuntoon niin alkas taas homma kulkemaan.. :evil:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Dodiin. Juuri kun pääsin elvistelemästä, että mun GT ei ole kertaakaan jättänyt tien päälle, niin tässä sitä ollaan. Kytkinnesteet pihalle ja kippo hinurin lavalle.

Veijoesson raati oli taas oikeassa, ei ne italialaiset kestä...
Liitteet
Hinurilla mennähän....jpg
Hinurilla mennähän....jpg (90.76 KiB) Katsottu 8332 kertaa
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

No en nyt heti yleistäisi noin ..menty jo monta vuotta alfoilla talvella ilman ongelmia.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^pientä itseironiaa oli tuossa omassa viestissäni (sillä nyt oli ensimmäinen kerta kun italialainen auto jätti minut tienpäälle)

:wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Ja eihän kytkinnesteen katoaminen jätä tien päälle :roll:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Vode »

jyrkip kirjoitti:Ja eihän kytkinnesteen katoaminen jätä tien päälle :roll:
Selespeedillä taitaa jäädä mutta kyllähän manuaalilla ajelee välikaasun kanssa vaikka kuinka. Liikennevaloista liikkeellelähtö on vähän vaan haasteellisempaa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ei tuo kyllä mihinkään tuolta ilman toimivaa kytkintä liikkunut. Kaikki nesteet oli sylkenyt pellole. Väkisin en vaihteita viitsi paikalleen runnoa. Aamuruuhkassa keskellä Helsinkiä olisi ollut turhan haasteellista, joten hinuri paikalle ja pajalle.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Joo, tuo aamuruuhka voi aiheuttaa omat haasteensa. Mutta tosiaan startilla liikkeelle ja välikaasulla kierrokset sovitellen on ihan mahdollista ajaa, toisilla autoilla helpommin kuin toisilla. Ei ole mitään väkisin vaihtamista sen enempää kuin kytkimen kanssa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No sanotaan nyt vielä sen verran, että tuossa lumisessa ylämäessä, missä autoni oli, startilla auto ei olisi juurikaan liikkeelle lähtenyt. Aika mestari siinä olisi saanut olla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ei, kyllä se nyt olisi pitänyt vähintään itse ajaa pajalle! :mrgreen:

Turhaa alkaa leikkimään..

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Muistuu mieleen Norjan keikka.Puolessa välissä ruotsia rellu 25:sen kytkinvaijeri poikki,kun oltiin kotiin päin palaamassa.Laivaan ajaminen oli aikas mielenkiintoinen tapahtuma+muut jonottelut :-D "älkää nyt vaan pysähtykö" oli mielessä useasti :)

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Pohjolan hinaustilastot, italialaisista Fiat näkyy tilastossa. Niitä on hinattu vähemmän kuin luotettavaa Subarua :mrgreen:

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Macela »

Xehpuk kirjoitti:Pohjolan hinaustilastot, italialaisista Fiat näkyy tilastossa. Niitä on hinattu vähemmän kuin luotettavaa Subarua :mrgreen:
"Tilasto karua luettavaa, Tojota ja vokkelomiehillä kun ei ole varaa tilata hinaus/käynnistysapuja tienpäälle" :lol:

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Entisenä volkkarikuskina kieltäydyn uskomasta tuota tilastoa :-D
Mennyt myyntitilastot ja hinaustilastot sekaisin...

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Hinurilla mennään!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Miten lie yksittäisen vakuutusyhtiön kautta tilatut hinaukset suhteessa vakuutusyhtiöihin yleensä (esim IF on myynyt "merkkivakuutuksia" ja saattanut näin painottaa merkin vakuutuksia itselleen), Autoliittoon (muita vastaavia) ja 0-3v autoissa etenkin merkkien omiin liikkuvuusturviin suhteutettuna?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin