Alfabbs.fi
http://www.alfabbs.fi/

Autonvaihtoketju
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=23434
Sivu 68/69

Kirjoittaja:  _rico [ 14 Tammi 2019, 20:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Täälläkin olisi mielenkiintoa mersua kohtaan. Vaihtoehtona lähinnä 2017-> CLA tai C-farkku. Harmi vaan kun molemmat on omaan budjettiin sopivina täysin karvalakki varusteilla.

Kirjoittaja:  Alfistipohjoosesta [ 14 Tammi 2019, 21:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

En uskalla ajatella kuinka vaikeaa mun ois päättää jos budjetti venyis paljon ylemmäs.

Kirjoittaja:  Gusse [ 15 Tammi 2019, 12:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

_rico kirjoitti:
Täälläkin olisi mielenkiintoa mersua kohtaan. Vaihtoehtona lähinnä 2017-> CLA tai C-farkku. Harmi vaan kun molemmat on omaan budjettiin sopivina täysin karvalakki varusteilla.

Itsellä oli myös tuollainen CLA kiikarissa, mutta tulikin sitten tilalle hybriidi Niron muodossa :oops: Ehkäpä sitä sitten kesän kynnyksellä voisi vaimon nykyisen käyttiksen sitten vaihtaa CLA:han kun on nyt ominut Niron. Tuossa CLA:saa vain on se ikävä puoli, että on etuveto ja huomannut yllättävän paljon kaipaavani takavetoa :?

Kirjoittaja:  _rico [ 15 Tammi 2019, 18:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Gusse kirjoitti:
_rico kirjoitti:
Täälläkin olisi mielenkiintoa mersua kohtaan. Vaihtoehtona lähinnä 2017-> CLA tai C-farkku. Harmi vaan kun molemmat on omaan budjettiin sopivina täysin karvalakki varusteilla.

Itsellä oli myös tuollainen CLA kiikarissa, mutta tulikin sitten tilalle hybriidi Niron muodossa :oops: Ehkäpä sitä sitten kesän kynnyksellä voisi vaimon nykyisen käyttiksen sitten vaihtaa CLA:han kun on nyt ominut Niron. Tuossa CLA:saa vain on se ikävä puoli, että on etuveto ja huomannut yllättävän paljon kaipaavani takavetoa :?


Meillä on työpaikan vieressä Vehon koulutuskeskus joiden kavereilta kävin tänään kyselemässä CLA:sta.
Kehottivat välttämään kuin ruttoa!! Kaikkien kolmen kaverin mielestä huonoiten rakennettu mersu koskaan.
Itseäni lähinnä kiinnosti varusteiden vähäinen määrä vs. muihin mersuihin, johon sain vastaukseksi että ne rakennetaan jossain kolmannen maailman valtiossa Skodan vanhassa tehtaassa :lol: (wikipedian mukaan Unkarissa ja Intiassa, joten ei kovin pahasti pieleen). Joka tapauksessa suosittelivat kovasti Ukissa valmistettua A-sarjaa.. Harmi kun CLA shooting brake on harvinaisen nätti auto. Meilläkin emäntä on sitä mieltä että Toyotan CH-R olisi kiva...

Kirjoittaja:  Vittorio Jano [ 15 Tammi 2019, 18:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

_rico kirjoitti:

Meillä on työpaikan vieressä Vehon koulutuskeskus joiden kavereilta kävin tänään kyselemässä CLA:sta.
Kehottivat välttämään kuin ruttoa!! Kaikkien kolmen kaverin mielestä huonoiten rakennettu mersu koskaan.


Ja 740 on viimeinen hyvä Volvo ja 75:n jälkeen ei ole valmistettu oikeita Alfoja.

Noita kannattaa aina vähän suodatella, vaikka Vehon väkeä ovatkin. Ja onhan huonokin Mersu parempi kuin hyvä mikätahansamuu?

Kirjoittaja:  Rasvis [ 15 Tammi 2019, 18:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Eikös CLA teknisesti ottaen ole A? Vähän vaikea uskoa että komponentit tulisivat eri paikasta, oli kokoonpanotehdas sitten missä Mörköperällä tahansa.

Omaan simmuuni CLA maanviljelijämalli on kyllä hyvännäköinen auto. Onneksi penkki on sellainen että painaa selkää koukkuun tehden pidemmistä siivuista ikäviä. Ei sitten tarvinnut keksiä muita tekosyitä torpata hankinta johon ei ollut varaa.

Kirjoittaja:  Polforea [ 15 Tammi 2019, 18:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Vittorio Jano kirjoitti:
740 on viimeinen hyvä Volvo


944, ahdetulla vinokoneella

Kirjoittaja:  _rico [ 15 Tammi 2019, 19:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Vittorio Jano kirjoitti:
_rico kirjoitti:

Meillä on työpaikan vieressä Vehon koulutuskeskus joiden kavereilta kävin tänään kyselemässä CLA:sta.
Kehottivat välttämään kuin ruttoa!! Kaikkien kolmen kaverin mielestä huonoiten rakennettu mersu koskaan.


Ja 740 on viimeinen hyvä Volvo ja 75:n jälkeen ei ole valmistettu oikeita Alfoja.

Noita kannattaa aina vähän suodatella, vaikka Vehon väkeä ovatkin. Ja onhan huonokin Mersu parempi kuin hyvä mikätahansamuu?



Se tässä olikin jännä kun kaksi herroista oli ~20 vuotiaita ja kolmas noin 50, ilmeisesti opettaja? Ei voinut siis olla tietyn sukupolven mielipide. Kyseessä siis Vehon huoltomiesten koulutuskeskus.
Eiköhän tässä CLA alle saada kun sopiva yksilö tulee vastaan. Tai sitten Giulia, mutta käytetyn bensa koneisen löytyminen saattaa näillä myyntimäärillä jäädä haaveeksi. Muita mielenkiintoisia autoja ei oikein omaan budjettiini löydy. i3 kiinnostaisi ja miksei V60 vollekin, mutta molemmissa omat puutteensa.

Kirjoittaja:  alum [ 16 Tammi 2019, 17:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Vittorio Jano kirjoitti:
... ja 75:n jälkeen ei ole valmistettu oikeita Alfoja.

SZ ja RZ nyt sentään. :)

Kirjoittaja:  FinPat [ 16 Tammi 2019, 18:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Polforea kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
740 on viimeinen hyvä Volvo


944, ahdetulla vinokoneella


Niin ja "S" merkillä vielä.

Kirjoittaja:  Vittorio Jano [ 16 Tammi 2019, 21:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

@Polforea
@alum
@FinPat

Kiitoksia täsmennyksistä - olisi pitänyt olla tarkempi.

Kirjoittaja:  Oleino [ 20 Tammi 2019, 10:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Näköjään olin jo syyskuussa pähkäillyt tässä ketjussa auton päivittämistä, ja käynyt muutamaa katsomassa jo pari kuukautta sitä ennen. :-D Useiden kuukausien pähkäilyn jälkeen autovalinta kohdistui 53tkm ajettuun bensakoneiseen '16 vuoden farkku-Meganeen. Kaikenkaikkiaan ihan kivan tuntuinen auto ajaa, pysyy liikenteen tahdissa vaikka ei älyttömän tehokas olekaan, ja ihan mukavasti varusteltu perusautoksi. Lisäksi tämä uusin Megane näyttää aika hyvältä ja persoonallisemmalta kuin moni muu ehdolla ollut malli.

Kirjoittaja:  Farina [ 23 Tammi 2019, 17:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

_rico kirjoitti:
Täälläkin olisi mielenkiintoa mersua kohtaan. Vaihtoehtona lähinnä 2017-> CLA tai C-farkku. Harmi vaan kun molemmat on omaan budjettiin sopivina täysin karvalakki varusteilla.

C Mersun omistajana suosittelen ajamaan peräkanaa nämä autot. CLA tuntuu kovaääniseltä ja muoviselta kipolta verrattuna C:hen, jossa on enemmän Mersun ”tunnelmaa”. Hyvännäköinenhän se CLA on, mut itse päädyin toiseen koeajojen jälkeen. Molemmat yksilöt oli varustettu 18” vanteilla ja kohtuullisen hyvällä varustetasolla.

Kirjoittaja:  Gusse [ 23 Tammi 2019, 18:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Farina kirjoitti:
_rico kirjoitti:
Täälläkin olisi mielenkiintoa mersua kohtaan. Vaihtoehtona lähinnä 2017-> CLA tai C-farkku. Harmi vaan kun molemmat on omaan budjettiin sopivina täysin karvalakki varusteilla.

C Mersun omistajana suosittelen ajamaan peräkanaa nämä autot. CLA tuntuu kovaääniseltä ja muoviselta kipolta verrattuna C:hen, jossa on enemmän Mersun ”tunnelmaa”. Hyvännäköinenhän se CLA on, mut itse päädyin toiseen koeajojen jälkeen. Molemmat yksilöt oli varustettu 18” vanteilla ja kohtuullisen hyvällä varustetasolla.


Juu ei se CLA mitenkään hiljainen ole ja ei pääse samaan laatuun ja tunnelmaa kuin muut mersut, mutta se onkin A:n kanssa mersun entry level malli. Itse asiassa CLA oli melkeinpä meluisampi kuin entinen oma F20:en. CLA:ssa vain houkuttaa ulkonäkö ja sisältäkin ihan nätti.
Tänään tulikin sitten kokeiltua Kian versiota shooting breakista Proceedia. Oli ainakin tehokkaimpana GT mallina ihan miellyttävä ja maukas laitos vaikka päivän sää nyt ei ollut paras menohalujen kokeiluun. CLA:han verrattuna Proceed oli hiljaisempi ja tilavampi. Toki hiljaisuuteen vaikuttaa alla pyörineet kitkat ja CLA oli aikanaan kesärenkailla.

Kirjoittaja:  _rico [ 23 Tammi 2019, 22:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

ProCeedi pitää käydä vilkaisemassa. Kuvien perusteella en ainakaan ihastunut. CLAssa varusteetkin on lähes olemattomat. C-sarjalaiset halutuilla varusteilla tuntuvat karkaavan budjetista. On tää auton valinta taas niin perkeleen hankalaa.. Olisipa 60k käytössä tai tonnin pari paremmat kuukausitulot niin johan alkaisi löytyä vaihtoehtoa.. Anoppi kävi eilen hakemassa uuden XC60 hybridinsä. Punainen R-desing konjakin värisillä nahoilla. Vastaava kuin tämä: https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/10229093
Kelpaisi tännekin, mutta ei riitä pelimerkit millään.. :roll:

Kirjoittaja:  Tazio [ 24 Tammi 2019, 09:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Farina kirjoitti:
C Mersun omistajana suosittelen ajamaan peräkanaa nämä autot. CLA tuntuu kovaääniseltä ja muoviselta kipolta verrattuna C:hen, jossa on enemmän Mersun ”tunnelmaa”. Hyvännäköinenhän se CLA on, mut itse päädyin toiseen koeajojen jälkeen. Molemmat yksilöt oli varustettu 18” vanteilla ja kohtuullisen hyvällä varustetasolla.


Näin. Ja C-klasse on sitten vielä aika kaukana ol skool Märsyn fiiliksestä, sitä alkaa löytyä vasta E-klassesta.
Disclaimer: W205 kokemukseni on rajallinen, matkustaja/korttelinkierto tasolla.

-Tazio

Kirjoittaja:  Mandeprkl [ 24 Tammi 2019, 10:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Tazio kirjoitti:
Farina kirjoitti:
C Mersun omistajana suosittelen ajamaan peräkanaa nämä autot. CLA tuntuu kovaääniseltä ja muoviselta kipolta verrattuna C:hen, jossa on enemmän Mersun ”tunnelmaa”. Hyvännäköinenhän se CLA on, mut itse päädyin toiseen koeajojen jälkeen. Molemmat yksilöt oli varustettu 18” vanteilla ja kohtuullisen hyvällä varustetasolla.


Näin. Ja C-klasse on sitten vielä aika kaukana ol skool Märsyn fiiliksestä, sitä alkaa löytyä vasta E-klassesta.
Disclaimer: W205 kokemukseni on rajallinen, matkustaja/korttelinkierto tasolla.

-Tazio


En tiedä osuuko täysin C-sarjaan mutta ainakin CLK-malleissa 208 ja 209-korisissa huomaa kuinka "mersu-fiilis" on kadonnut. Vanhempi tuntui enemmän mersulta ja tuo uudempi tuntuu samalta kuin kaikki muutkin..

Kirjoittaja:  Ossiv [ 24 Tammi 2019, 13:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Itellä oli muutaman vuoden 124 ja 208 ja täytyy sanoa, että jälkimmäinen oli niin sähkövikainen kipale etten toista samanlaista kyl suosi.. joskus on suuri kaipuu 124 farkku vaparii :|

Kirjoittaja:  Touho [ 02 Helmi 2019, 17:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Giulietta vaihtui pois ja tilalle tässäkin ketjussa huutelemani F20 Bemari 116i versiona. Päätin olla kuuntelematta varoituksia, eli koneena tuo N13. Ensimmäiset tuhat kilometriä takana ja kivaa on vielä toistaiseksi ollut.

Kirjoittaja:  FinPat [ 02 Helmi 2019, 18:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Touho kirjoitti:
Giulietta vaihtui pois ja tilalle tässäkin ketjussa huutelemani F20 Bemari 116i versiona. Päätin olla kuuntelematta varoituksia, eli koneena tuo N13. Ensimmäiset tuhat kilometriä takana ja kivaa on vielä toistaiseksi ollut.


xDrive?

Vai takavetokilometrejä lumessa?

Kahva edellä?

Kirjoittaja:  Touho [ 02 Helmi 2019, 19:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Takavedolla ja manuaalilla mennään :lol:

Kirjoittaja:  Rolle [ 02 Helmi 2019, 20:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Touho kirjoitti:
Giulietta vaihtui pois ja tilalle tässäkin ketjussa huutelemani F20 Bemari 116i versiona. Päätin olla kuuntelematta varoituksia, eli koneena tuo N13. Ensimmäiset tuhat kilometriä takana ja kivaa on vielä toistaiseksi ollut.


Mitähän varoituksia siitä on liikenteessä, meillä ollut yli 3 vuotta automaattina ja yksi jäähyletku vaihdettu..

Kirjoittaja:  Touho [ 03 Helmi 2019, 10:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Jakoketjun venymiseen ne "varoitukset" taisivat kohdistua.

Paljonko Rollen autolla on rullattu ja millaisella huotovälillä on menty?

Kirjoittaja:  FinPat [ 03 Helmi 2019, 13:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

alum kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
... ja 75:n jälkeen ei ole valmistettu oikeita Alfoja.

SZ ja RZ nyt sentään. :)


https://www.carscoops.com/2019/02/1962- ... ells-650k/

Kirjoittaja:  alum [ 03 Helmi 2019, 17:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

FinPat kirjoitti:
alum kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
... ja 75:n jälkeen ei ole valmistettu oikeita Alfoja.

SZ ja RZ nyt sentään. :)


https://www.carscoops.com/2019/02/1962- ... ells-650k/

Tuo on minusta Alfaksikin aivan erityisen hieno ... ja kallis, mutta tarkoitin tätä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_SZ
Näitä tuli Suomeen 2 kpl. Kun ostajia ei löytynyt, myytiin Ruotsiin. Yhden SZ:n hinnalla olisi muistaakseni saanut kolme GTV6:sta.

Kirjoittaja:  Rolle [ 03 Helmi 2019, 21:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Touho kirjoitti:
Jakoketjun venymiseen ne "varoitukset" taisivat kohdistua.

Paljonko Rollen autolla on rullattu ja millaisella huotovälillä on menty?


Oliko nyt 76tkm ja kerran vuoteen vaihdettu öljyjä, kilsoja tullut n. 12tkm/v.

Kirjoittaja:  lerppu [ 04 Helmi 2019, 00:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

^Edellinen Bimmerin ketju venähti tasan noilla kilsoilla nelivuotiaana. Toki ei ollut Prince, mutta bensanelonen kumminkin. Aiempi bensa i4 venähti ketjusta 150tkm, BMW:llä on neloskoneissa pitkät perinteet jo ennen ranska-yhteistyötä. Paholaisenmehua juovista rivinelosbaijerilaisista ei parempaa sanottavaa (tosin 2 sellasta oon vaihtanut pois ehjinä alle 100tkm ajettuna). Nykyinen B-mallisarja neloskoneet vielä katsomaton kortti, mutta lienevät ok. Toivon henkilökohtaisesti kovin ainakin niin... Princestä ei musiikkia lukuunottamatta kokemusta, kai ne ranskiskoneet voi hyviäkin olla - vähän kuin Princen musiikki (Doves Cry & Purple Rain), eli pari hyvää biisiä ja vastaavasti ainakin pari hyvää konetta. Tosin Schmiedmannilla kuvailtiin nokkaketjun ratkaisua (and I quote) itsetuhoksi.

EDIT: kaikenlaista tulee kirjoitettua kun odottelee pelin alkua, korjasin nyt karkeimmat virhenäpitykset...

Kirjoittaja:  insinörtti [ 04 Helmi 2019, 19:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Pakkasta -> autokuume. :-D

Tai pitäisi ainakin 5-vuotissuunnitelma päivittää. Ikäni olen C-segmentin töpöperillä ajanut, mutta nyt on tilanne muuttunut, kun ei enää säännöllisesti tarvi ängetä autoa taskuparkkiin ja yli 350 l takakontillekin olisi käyttöä. Voisin jopa harkita loikkaa suureen tuntemattomaan eli farkkuun tai pykälää isompaan.

Alfa/Fiat tarjonta masentaa. Giulietta farkkuna olisi tässä tilanteessa no brainer, mutta töpöperääkään ei kait enää saa uutena? Tulollaan joku crossover, mutta sehän tietty a) viivästyy parilla vuodella b) perutaan kokonaan c) on ihan liian kallis (yli 40 k€) d) pelkkä rebadge 500x tai sekä että.

Vaikeutetaan vielä siten, että jotain muutakin koukkua pitäisi olla kuin ratti ja 4 pyörää ja olen myös kerinnyt ajamaan elinikäisen (100 tkm) nuhapumppukiintiöni täyteen. Tuulilasin koeajojen perusteella kaikki budjettiluokan hybridit ovat out, paitsi Golf GTE, mutta sekin lie 40 k€ auto ja töpöperä. On muuten VW webbisivustotkin aika sekaisin, rikkinäisiä linkkejä ym. ja GTE tietojen löytäminen oli tuskan takana. Hintatiedot puuttuvat tältä mallilta tyystin.

Noh, puolivahingossa eteen tupsahti kaasu-Golf. 98 kW (130 hv), automaatti, navi yms. elämän perusvälttämättömyydet ja hintakin jotain 33 k€ eli ihan viagran tasoa. Tosin korimalli töpöperä. Kaipa tämä pitäisi käydä koepyllistämässä. Tankkausasema olisi ihan työpaikan vieressä ja näitähän löytyy nykyään Kehä III ulkopuoleltakin.

Löytyisikö käytettyjä? Hups, käsissä tämä
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36683873/Volvo/V60/2016/Lahti?pos=17&page=1&searchType=usedCar
Oma Volvotietämys on mallia faijal oli pikkuvolvo (343), joten ei kauheasti haisua
    - voiko sanaa Volvo ja hauskuus käyttää samassa lauseessa?
    - mikä seuraavaksi hajoaa ja montako nollaa hintalapussa?

Kirjoittaja:  Polforea [ 04 Helmi 2019, 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

insinörtti kirjoitti:
Vaikeutetaan vielä siten, että jotain muutakin koukkua pitäisi olla kuin ratti ja 4 pyörää ja olen myös kerinnyt ajamaan elinikäisen (100 tkm) nuhapumppukiintiöni täyteen.


...

insinörtti kirjoitti:
kaasu-Golf. 98 kW (130 hv)


Omamassa 1350kg. Onhan tuo varmaan nopeampi kuin vähempitehoinen versio, mutta ei sillä ainakaan kovin kauas nuhapumppuluokasta pääse.


insinörtti kirjoitti:
Löytyisikö käytettyjä? Hups, käsissä tämä
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36683873/Volvo/V60/2016/Lahti?pos=17&page=1&searchType=usedCar
Oma Volvotietämys on mallia faijal oli pikkuvolvo (343), joten ei kauheasti haisua
    - voiko sanaa Volvo ja hauskuus käyttää samassa lauseessa?
    - mikä seuraavaksi hajoaa ja montako nollaa hintalapussa?


Mulle tulee A) Volvosta, B) ylipäätään isommasta luokasta ennemmin mieleen mukavuus kuin hauskuus, mutta koeajohan sen kertoo, miltä se omaan kouraan tuntuu. Ainakin tuo Volvo on parikin pykälää etäämpänä nuhapumppuluokkaa kuin 100hv laiskempi kaasugolffi.

Kirjoittaja:  _rico [ 04 Helmi 2019, 21:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Itsekin tullut V60siä katseltua. Tosin lähinnä hybridejä, mutta se sisusta.... Ankeampaa kabiinia on vaikea kuvitella vaikka kai siihenkin tottuisi jos penkit olisivat konjakin väristä nahkaa ja muovit jotain muuta kuin harmaata...

Tällä hetkellä oman listan kärkipäässä on bimmerin i3 :-D Vartin ehdin sellaisella pari viikkoa sitten ajella ja pidempi koeajo olisi tarkoitus järjestää jossain välissä.
Lähinnä virran riittäminen käytännössä askarruttaa.

Kirjoittaja:  mattijus [ 04 Helmi 2019, 21:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

insinörtti kirjoitti:
Voisin jopa harkita loikkaa suureen tuntemattomaan eli farkkuun tai pykälää isompaan.

Tuulilasin koeajojen perusteella kaikki budjettiluokan hybridit ovat out


Koska Jiitee ei ole vielä postannut, niin tuliterää korollaa saa 180 heppaisena hybridinä ja farmarina. Näissä oli ilmeisesti vieläpä jousitettu taka-akselikin!

Kirjoittaja:  Jarsan [ 04 Helmi 2019, 21:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

^^Oon ollu tyytyväinen V60 kyytiin, mutta nelivetoa kaipaisi kovasti. Jos verotus olisi jollain tavalla järkevää, niin vaihtaisin heti uudempaan D6 voimalinjalla.

Kirjoittaja:  Jiitee [ 05 Helmi 2019, 09:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

mattijus kirjoitti:
insinörtti kirjoitti:
Voisin jopa harkita loikkaa suureen tuntemattomaan eli farkkuun tai pykälää isompaan.

Tuulilasin koeajojen perusteella kaikki budjettiluokan hybridit ovat out


Koska Jiitee ei ole vielä postannut, niin tuliterää korollaa saa 180 heppaisena hybridinä ja farmarina. Näissä oli ilmeisesti vieläpä jousitettu taka-akselikin!


Oho.... :wink: Joo, vaimo ehdottikin pilke silmäkulmassa Auriksen
vaihtoa, kun se on nyt 3 päivää "telakalla" Sjoella Maakunnan Autossa vastapuolen vakuutusyhtiön piikkiin
saamassa uuden takapuskurin maalauksineen yms.
Ei 30 tkm ajettua hyvää käyttistä vielä kannata vaihtaa... edellisellä
uutena ostetulla Toyotalla mentiin 13 vuotta ja 280 tkm.

Kirjoittaja:  Rauta [ 15 Helmi 2019, 18:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Kamala tilanne tuli eteen kun piti tunnustaa elämän realiteetit. Kaksi koiraa, kaksi lasta ja aikuiset eivät mahdu Giuliaan. Hovimyyjä teki sen verran vähän ahdistavan tarjouksen, että tilalle tulee nyt Opel Astra farkkuna, 150hv bensakone automaatilla ja kaikenlaisilla mukavilla varusteilla. Jonkinlaisen kiertelyn tuloksena oli todettava että italialainen diesel on hiukkasen haastava vaihdettava, mutta nyt päästiin sellaiseen tilanteeseen ettei jää juuri harmittamaan.

Jäätävä downgrade joka tapauksessa, mutta näin tällä kertaa :roll: Ja avaahan tämä toisaalta kakkosauton hankintaan ihan uusia ulottuvuuksia, voisi palata vaikka johonkin kivaan bussokoneiseen leluun, hmm... :mrgreen:

Kirjoittaja:  sanctus [ 15 Helmi 2019, 18:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

^Kaverilla on neljä koiraa ja kuljettimena vm:n 2018 Opel Astran farkkumalli, mutta manuaalina. Kuulemma helppo kuljettaa esim. neljää koiraa paikasta A paikkaan B, mutta ei 150 hv:aa tunnu täysin 150 hv:lta.

Kirjoittaja:  alfa 156 v6 [ 15 Helmi 2019, 20:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Rauta kirjoitti:
Jonkinlaisen kiertelyn tuloksena oli todettava että italialainen diesel on hiukkasen haastava vaihdettava, mutta nyt päästiin sellaiseen tilanteeseen ettei jää juuri harmittamaan.


Jotenkin haistellu markkinaa että lähes mikä tahansa diesel olis haastava vaihdettava/myytävä tällä hetkellä :roll:

saiko juuliasta järkevän hyvityksen?

Kirjoittaja:  Hämis [ 15 Helmi 2019, 20:31 ]
Viestin otsikko:  Autonvaihtoketju

Bemarin mentyä lunnaiksi Ducaton kanssa jumpatun painimatsin jälkeen, loppusuoralle pääsi bemarin G30 520d xdrive ja mersun GLC. Näistä käteen jäi jälkimmäinen nahkasisustalla, sähköjakkaroilla, täysautomaattisilla ILS-ledivaloilla, panoraamakatolla ja ilmajousilla varustettuna.

Homma meni kompromissiksi tilan- ja maavaran tarpeen vuoksi, mutta ei tuolla keksinnöllä ajaminen tunnu että keikkuisi korkeammalla kiitos loistavan alustan, jonka saa säädettyä esim. motaria varten oikein jämäkäksi. Lisäksi voimalinja ja 9-lovinen laatikko tuntuvat oikein kivoilta. Nastarenkailla tosin G30 bemari pesee melutasossa mennen tullen. Niin ja hei, mersu on kasattu Ukissa.

Kirjoittaja:  Rauta [ 15 Helmi 2019, 22:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

alfa 156 v6 kirjoitti:
Rauta kirjoitti:
Jonkinlaisen kiertelyn tuloksena oli todettava että italialainen diesel on hiukkasen haastava vaihdettava, mutta nyt päästiin sellaiseen tilanteeseen ettei jää juuri harmittamaan.


Jotenkin haistellu markkinaa että lähes mikä tahansa diesel olis haastava vaihdettava/myytävä tällä hetkellä :roll:

saiko juuliasta järkevän hyvityksen?


Kyllä se tähän tilanteeseen ihan hyvä oli. Heittelyt eri liikkeiden välillä olivat kyllä naurettavan kovia, toki kävi selväksi ettei sitä moneen paikkaan haluttu riviin ollenkaan :mrgreen:
Huonoimmat vähän päälle 20 000€ ja nyt lopputilanteessa alettiin lähestyä neljääkymppiä. Viime syksynä pääsi vielä yleisesti ottaen sinne neljänkympin molemmin puolin, mutta nyt ei enää toivoakaan :drinking: Toki nettiautosta katsellen näissä alkaa samanlaisissa pyynnit olla 30 000 molemmin puolin, että kohta on käytetyn ostajalla kiva tilanne.

Kirjoittaja:  _rico [ 16 Helmi 2019, 11:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Hämis kirjoitti:
Bemarin mentyä lunnaiksi Ducaton kanssa jumpatun painimatsin jälkeen, loppusuoralle pääsi bemarin G30 520d xdrive ja mersun GLC. Näistä käteen jäi jälkimmäinen nahkasisustalla, sähköjakkaroilla, täysautomaattisilla ILS-ledivaloilla, panoraamakatolla ja ilmajousilla varustettuna.

Homma meni kompromissiksi tilan- ja maavaran tarpeen vuoksi, mutta ei tuolla keksinnöllä ajaminen tunnu että keikkuisi korkeammalla kiitos loistavan alustan, jonka saa säädettyä esim. motaria varten oikein jämäkäksi. Lisäksi voimalinja ja 9-lovinen laatikko tuntuvat oikein kivoilta. Nastarenkailla tosin G30 bemari pesee melutasossa mennen tullen. Niin ja hei, mersu on kasattu Ukissa.


Tuliko maasturi vai coupe mallinen?

Kirjoittaja:  Hämis [ 16 Helmi 2019, 13:33 ]
Viestin otsikko:  Autonvaihtoketju

^ Maasturi, coupen vielä pienempi tavaratila ratkaisi. Lisäksi sen kattokorkeus on myös vähän matalampi kuin tässä.

Kirjoittaja:  _rico [ 16 Helmi 2019, 16:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Katselin myös samanlaisia, mutta hinnat karkasi aika nopeasti oman lompakon ulottumattomiin. GLA menisi budjettiin, mutta on jotenkin todella tylsän näköinen.

Kirjoittaja:  Shuttle [ 21 Helmi 2019, 10:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Hämis kirjoitti:
^ Maasturi, coupen vielä pienempi tavaratila ratkaisi. Lisäksi sen kattokorkeus on myös vähän matalampi kuin tässä.


Tarkkaile hieman irvistelyä ja ledien toimintaa. Parin tontin päässä oleva asukki ostanut kanssa tämän suomalaisen kunniatuotteen ja nyt on valot vaihdettu kahdesti, takaluukku irvistää, bensakorkki ei sulkeudu, takaovi ottaa kiinni koriin ja sähkösäädöt lakkasivat toimimasta etupenkistä kuljettajan puolella. Muuten ihan hyvä laitos ollut, mitä nyt ilman etuvaloja pitänyt ajella.

Kirjoittaja:  Ciancarlo [ 23 Helmi 2019, 22:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Rauta kirjoitti:
Kamala tilanne tuli eteen kun piti tunnustaa elämän realiteetit. Kaksi koiraa, kaksi lasta ja aikuiset eivät mahdu Giuliaan. Hovimyyjä teki sen verran vähän ahdistavan tarjouksen, että tilalle tulee nyt Opel Astra farkkuna, 150hv bensakone automaatilla ja kaikenlaisilla mukavilla varusteilla. Jonkinlaisen kiertelyn tuloksena oli todettava että italialainen diesel on hiukkasen haastava vaihdettava, mutta nyt päästiin sellaiseen tilanteeseen ettei jää juuri harmittamaan.

Jäätävä downgrade joka tapauksessa, mutta näin tällä kertaa :roll: Ja avaahan tämä toisaalta kakkosauton hankintaan ihan uusia ulottuvuuksia, voisi palata vaikka johonkin kivaan bussokoneiseen leluun, hmm... :mrgreen:


Jäsen Rauta menee nyt vaan kipin kapin hakemaan itselleen GT:n Busso-koneella mars. :)

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/9649517

Kirjoittaja:  lerppu [ 25 Helmi 2019, 13:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

11 kk sitten ostin MiTo tct:n, laittelin sen kuntoon ja pistinpä vielä Ragazzonin putkenkin siihen. Äsken vaihdoin MiTon pois Stage 1 naamakohotettuun Giulietta tct:hen (tarra stage 2, uudella fontilla takaloosterissa valon alla mallimerkintä ja kylkiin liimattu "Veloce", mutta Scudetto on Stage 1 "boselift"). Niin se mieli muuttuu. :silly: Erittäin lyhyen testauksen perusteella voin sanoa että Giuliettan TCT toimii nassukohotettuna ainakin oleellisesti 2012 MiTon vastaavaa paremmin. :-D Seuraavaksi tyypataan toimiiko iLuuri uConnectin kanssa paremmin kuin Blue & Me...

Kirjoittaja:  JiiPee [ 25 Helmi 2019, 18:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

lerppu kirjoitti:
... Seuraavaksi tyypataan toimiiko iLuuri uConnectin kanssa paremmin kuin Blue & Me...
. Voisinpa veikata, että mikä tahansa toimii paremmin kuin B&M :silly:

Kirjoittaja:  lerppu [ 26 Helmi 2019, 12:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

^uconnect hallitsee. iLuuri 7 meni heittämällä kiinni ja musiikkitoistokin pelittää. En ole vielä ehtinyt kovin paljoa tutkia, mutta jostain syystä en saa soittolistoja näkyviin... Olisiko vinkkejä miten soittolistat saisi taiottua esiin?

Kirjoittaja:  Gommi [ 27 Helmi 2019, 10:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Itse miettinyt vaihtoehtoa 159 dieselille.

Kilometrejä tulee n. 25 000 - 30 000. Q-tronicilla omissa ajoissa on vienyt 8 - 8.6l / 100km ja vuotuiset verot ja vakuutukset tuo noin 1200€ loven tuloihin.

Suurin ongelma tuntuisi olevan, kun tuosta autosta ei ole velkaa. En saa mitenkään päin pyöritettyä itselleni kannattavaksi ostaa esim Giulietta dieseliä koska pitäisi laittaa muutama tonni rahoituksella. Vaikka kulutus tippuisikin 2.5 - 3l / 100km kokonaiskulut olisivat silti kalliimmat. Opel amperan olisin laskennallisella 3l / 100km kulutuksella saanut vuositasolla muutaman satasen halvemmaksi, mutta enpä nyt tiedä onko siinäkään järkeä.

Jaksaisinko "ämpärillä" ajella vuotta pidempää on toinen kysymys?

Ei ole helppoa olla P-A! :silly:

Kirjoittaja:  jyrkip [ 27 Helmi 2019, 10:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

^Eihän tuo ole ongelma. Itseä (ja kotiväkeä) saa huijattua tulevilla remonteilla. Ja kas, minkä tahansa vaihon saa perusteltua :-D

Kirjoittaja:  Polforea [ 27 Helmi 2019, 11:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Vaihtamalla on yleensä aika vaikea säästää, jos nykyinen auto on tuttu, ehjä, velaton ja halpa. Kalliimmassa arvo laskee nopeammin, valitettavasti muutkin autot osaa hajota eikä se rahoituskaan ilmaista ole.

Mutta jos haluat säästää, niin ajoneuvovero lie jotain 7xx e/v, eli vakuutuksille jää 400-500e/v. Kilpailuta siis vakuutukset ja mieti, mitä niistä oikeasti saatat tarvita. Se viisysi ei (onneksi tai valitettavasti, riippuen näkökannasta) ole kovin kallis auto ja todennäköisyys omasuoritteiselle kolarille, jolla esim. kaskosta jää plussalle, on aika pieni. Esim. mulla ei isojötsissä ole kuin liikennevakuutus (toki, mulla on muitakin autoja, joten jos tuolla jyrää hirven, voi yhä käydä töissä - toisaalta hätävara-auton löytää satasilla tarvittaessa) joka maksaa nykyään jotain 130e/v (koko vuoden liikennekäytöllä siis).

Kirjoittaja:  Gommi [ 27 Helmi 2019, 14:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Autonvaihtoketju

Näinhän se on. Vähän se pistää kyllä irvistelemään työntää tankkiin dieseliä tuon kulutuksen mukaan, ei tuota mitenkään erityisen vähän juovaksi kehtaa haukkua :D
Verrokkina 9-5 Saab. 11 - 12 litraa kului etanolia samoilla ajoilla, 95:ttä se söi n. 9 litraa sadalla.
On se vaan jumalattoman tylsä auto, vaikka menohalujakin oli softattuna ihan passelisti!

Edit. 159:n veroihin menee ~800€ / vuosi.

Edit: Toki varmaan dpf+egr poistolla ja softalla saisi kulutusta jonkun desin sadalla alemmas, samalla "katoaisi" muutama "tyyppivika".

Sivu 68/69 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/