Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 14 Joulu 2018, 15:09



Vastaa viestiin  [ 3318 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Seuraava
Autonvaihtoketju 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5168
Paikkakunta: Turku
Auto: Volvo S80 2.5T
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
mattijus kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:
Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.


willez kirjoitti:
Autovero on 300€/v.


Aita ja aidanseiväs :lol:

300 eurolla olisin jo Tallinnanlautassa, 3k vähän turhan hapokas minun lompakolle.

Ainakin työväenluokan hybridissä B -asento tarkoittaa moottorijarrutuksen maksimoimista, eikä Suomessa liene juuri syitä moisen asennon käyttämiseen. D:llä saa kerättyä enemmän sähköä, kun polttomoottoria ei käytetä jarrutuksissa.

Näin itsekin luin inttervepistä, mutta selvästi rajummin koittaa vedellä sähköllä mun mielestä :o: Sitä ihmettelinkin.... Sitten kun ruudulla menee battery oranssille,käynnistää kutosen pellin alla ja kulutus-seuranta näytöstä näkee, että sähköä on kulunut rajusti.


21 Elo 2018, 20:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:36
Viestit: 461
Paikkakunta: Kotka
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Itse toin 4 vuotta sitten Rx 400h:n Itävallasta tuliaisina. 7000 käteishinta. Meinasin käyttöautoksi itselle kun piti olla laadukas. Verot oli silloin muistaakseni 2800 tai jotain sinnepäin.

Auto oli vajaa 200 tkm ajettu, ruosteeton ja täysillä varusteilla. Mutta... Laadullisesti paskin mitä olen omistanut.

3. kerta kun käytin kattoluukkua, jumahti auki. Ei ollut muuten ihan helppo sulkea. Vaijerit rispaantuneet, tyyppivika. YouTube täynnä tarinaa tästä. Takalasinpyyhkimen moottori hajosi, en kunnostanut. Peruutuskamera hajosi, löysin eBaysta käytetyn. Takajarrusatulat meni uusiksi. Xenonien ballastit pimenivät, uudet Kiinasta. Kolme viikkoa parkeilla ajellen. Jäähdytin kävi vuotamaan päädystä, Pietarin merkkihuollossa sain 100 eurolla sunnuntaina tarvike jäähdyttimen.

Viimeinen niitti oli kojetaulussa "check hybrid system" varoitusvalo. Merkkihuollossa löysivät vettä boksista, "kuulemma" ensimmäinen kerta. Tästä huollosta maksoin 400 ja samantien toiselle puolelle tietä vaihtamaan paskaläjä W211 Mersuun V6 bensakoneella.

Kesällä paikallisajossa Lexukselle pääsee 8 litralla, tien päällä menee kymppi. Talvella kun oli pakkasta, bensakone oli käynnissä koko ajan ja kulutukset 12-14 satasella. Laaduttomimmat 15 tkm mitä olen autolla kokenut. Olihan niitä pikkuvikojakin vielä mutta ei halua muistella enää.

Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.


22 Elo 2018, 21:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1545
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Riccardo kirjoitti:
Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.


Tähän kohti olisi Like-nappula hyvä, mutta kun sellaista ei ole, niin pakko hoitaa se näin kommentilla.


23 Elo 2018, 09:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 2932
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Eihän tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole noinkin käytetylle autolle. Toyotan luottomaine on perustunut erityisesti kahteen asiaan: Pätevään huolto-organisaatioon ja pyrkimykseen käyttää käytössä kestäviksi havaittuja osia ja rakenteita. Jälkimmäinen on johtanut siihen, että ominaisuuksiltaan autot ei ole olleet ihan uudenaikaisia ja muutenkaan luokkakärkeä. Tojotisti on kuitenkin voinut luottaa siihen, että Avensis kitisee ja rämisee 300tkm ajettuna ihan kuin uutenakin. Esimerkiksi alustarakenne voidaan tehdä pitkäikäiseksi kaikilta osin, mutta mukavuuteen vaikuttavat pehmeämmät puslat ei sellaiseen sovi. Samoin kun lisätään varusteita, lisätään myös vikakohteita. Kun on lähdetty käyttämään uudempiaikaisia ja paremmin eurooppalaiseen makuun sopivia ratkaisuja, on tultu myös tavallisemmaksi kuolevaiseksi.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


23 Elo 2018, 09:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2559
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , C5 HDI Tourer AT ´10 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
mutt kirjoitti:
Eihän tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole noinkin käytetylle autolle. Toyotan luottomaine on perustunut erityisesti kahteen asiaan: Pätevään huolto-organisaatioon ja pyrkimykseen käyttää käytössä kestäviksi havaittuja osia ja rakenteita. Jälkimmäinen on johtanut siihen, että ominaisuuksiltaan autot ei ole olleet ihan uudenaikaisia ja muutenkaan luokkakärkeä. Tojotisti on kuitenkin voinut luottaa siihen, että Avensis kitisee ja rämisee 300tkm ajettuna ihan kuin uutenakin. Esimerkiksi alustarakenne voidaan tehdä pitkäikäiseksi kaikilta osin, mutta mukavuuteen vaikuttavat pehmeämmät puslat ei sellaiseen sovi. Samoin kun lisätään varusteita, lisätään myös vikakohteita. Kun on lähdetty käyttämään uudempiaikaisia ja paremmin eurooppalaiseen makuun sopivia ratkaisuja, on tultu myös tavallisemmaksi kuolevaiseksi.


Juuri näin. Sitten lisäksi vielä aidot Made in Japan- mallit ovat harventuneet kovasti... mm. 2000-luvun alun Camryt lienevät vielä kovassa iskussa ... mm. tämä yksilö kestänee saman verran käyttöä lisää kuin Afrikkaan menevät Hiacet ...
https://www.nettiauto.com/toyota/camry/9795810 ... varma valinta jos huoletonta automaattia on hankkimassa vaikka pk-seudun nurkkapyöritykseen tai muuten välille kilometreille ...

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


23 Elo 2018, 11:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:36
Viestit: 461
Paikkakunta: Kotka
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Lexukseni oli Made on Japan. Kuinkakohan paskoja nuo Turkintekeleet on kun "aitojapsi" näytti laatunsa.

Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.

Talvella näin monta uusikoppaista Rav4'sta hinurin lavalla. Enemmän kuin mitään muuta yksittäistä autoa.

Onhan ne vanhat Toyotat varmaan hyviä koska niillä ei ole karvahatut ajelleet kuin sen 60 tkm 15 vuoden aikana.


23 Elo 2018, 14:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 2559
Paikkakunta: Pohojanmaa
Auto: (Museorek.) '81 Giulietta 2.0 , (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , C5 HDI Tourer AT ´10 sekä jaappanilainen SW-hybrid käyttöauto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
^ Kiva Toyotakin herättää tunteita :wink: ... nekin on yksilöitä, ja sulle on sattunut käytetty paska Lexus.
Asia selvä.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


23 Elo 2018, 14:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4850
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Riccardo kirjoitti:
Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.


Rakkaiden vanhempieni Corollasta (pirssi taisi olla joku 2005 tms. mallinen, ei ollut harmaa) porsi vaihdeaski myös.

_________________
VMP


23 Elo 2018, 14:51
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1400
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
155156 kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:
Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.


Tähän kohti olisi Like-nappula hyvä, mutta kun sellaista ei ole, niin pakko hoitaa se näin kommentilla.


Mulle oli viimeinen tojota se hiace joka oksensi töistä tullessa, onneksi vasta parkeeratessani sitä rivarin katokseen, kuulansa ulos simpukasta.

Lievästi olin hetken hämilläni (rattihan siis pyöri vaikka 50 kierrosta jos jaksaa vaan pyöritellä) kuskinpenkillä ja mietiskelin vartti sitten ohiteltuja rekkoja.


23 Elo 2018, 15:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 2968
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Suomalaista ilmastoa ja käyttöä 1/4 miljoonaa kilometriä nähnyt vaihteisto on enemmänkin kestänyt sinne asti. Ihan ok suoritus. Se on toki sitten käyttöauton loppu se, harrasteautot pidetään hengissä yli fataalienkin sattumusten.
Toisaalla jo kirjoitinkin että kaikki autot hajoavat. Hajoamisen hetki ja paikka autossa on kiinni siitä missä kohtaa toimitusketjua on säästetty eniten.
- Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.

Toyotan bashing-rinkiin on itselläkin houkutus hypätä, kun aikoinaan hajosi Celica 140tkm ajettuna pahasti. Pelastin tuolloin, mutta suhteemme kärsi kolauksen. Ei silti mitenkään erityisen poikkeuksellista autojen maailmassa, oli tapahtumahetkellä ikääkin jo 7 vuotta kulkineella. Hieman anteeksiantamattoman puolella - mutta vain jos ottaa merkin maineen tosissaan.

Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160


23 Elo 2018, 15:17
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 329
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
E28 pohjainen E24 on vieläkin ihan soiva harrastepeli.

Itselläni oli -90 luvun alussa E12 pohjainen Karmann korilla ja getrag 265/5 "dog leg" -laatikolla. Yksilöni oli harvinaisen ruosteeton mutta nämä kilpailevat kyllä ihan Alfasud-luokassa tässä suhteessa. BMW:n tekemät kai hieman jäykempiä ja vähäruosteisempia.

Anyway, lerppu, hommaa tuo ja siihen kaveriksi E31 850 Csi niin tulee seuraa F34:lle. Aidon 3.0 CS:n hankkiminen sarjaa täydentämään voi tosin tulla jo kalliiksi...


23 Elo 2018, 15:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2004, 13:54
Viestit: 1803
Paikkakunta: Hki
Auto: La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
^^vaan onpa komia puimuri!

Noita tuli silloin vuonna kivi ja hakku nuorena poikana kuolattua ihan tosissaan.

Silloin olisin halunut sellaisen, mutta ei ollut varaa. Nyt olisi varaa, mutta ei halua :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


23 Elo 2018, 16:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6700
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
lerppu kirjoitti:
Suomalaista ilmastoa ja käyttöä 1/4 miljoonaa kilometriä nähnyt vaihteisto on enemmänkin kestänyt sinne asti. Ihan ok suoritus.


En tue väitettä - sen verran on kolmosella tai nelosellakin alkaneita mittarilukemia tullut tutuksi ilman vaihteisto-ongelmia, väitän että ne pääosin on aika huolettomia kapistuksia. Nytkin kalustoon kuuluu yli 270tkm nähnyt F40, joka toimii kuin uutena. Eikä ihan kaikkia meikäläisen askeja ole säälitty vakiotehoilla ja -väännöillä hyssytellen, parhaimmillan kytkinakselilta on toistuvasti työnnetty sisään yli 100Nm enemmän kuin aski on speksattu kestämään (näitäkin askeja on ainakin 2, parista en ole ihan varma ylittyikö tuo +100Nm).

Vai losahtaakohan tuo penarin aski 6tkm päästä :D. Keppikonsolissa on jotain väljää, mutta itse aski toimii hienosti - mittarissa tosin onkin vasta 244tkm.

lerppu kirjoitti:
- Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.


Tästä olemme samaa mieltä.

lerppu kirjoitti:
Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160


Osta, osta. Ylläpito on halvempaa kun tekee itse ja säästää ja kyllähän nyt paikkoja löytää, joko vuokralle tai omaksi. Ostohousut jalkaan ja matkaan! Olet ihan liian pitkään ollut ilman erillistä harrasteautoa.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


23 Elo 2018, 17:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2006, 16:47
Viestit: 642
Paikkakunta: Nuovo capitale
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Hieno Demari! Skidinä noita tuli kanssa kuolattua mutta vaikka kahden polkimen käyttöjärjestelmästä tykkäänkin tuollaisen pitäisi olla kyllä kolmella... Ja alle aidot RS:t.

Tuohon kestävyyteen - siis auton. Jos 1/4 miljoonan jälkeen kamppeet jo oksentaa on vika joko tuotteessa tai asianmukaisen huollon laiminlyönnissä. Tietysti joku halpa kippo on tehtykin jo ennen sitä hajoamaan (muistuu mielee ekan sukupolven Alto johon ei ollut nokkaremmin vaihtoa edes speksattu, oletettiin että paalataan ennen sitä :mrgreen: )


23 Elo 2018, 18:34
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Täältäkin peukku Jeesuscoupelle. Jos nyt olisin hommaamassa harrasteautoa niin tuollainen olisi kärkiehdokkaita, tosin mieluummin kolmella polkimella varustettuna.

Ja noitten laitteiden kestosta; Mielestäni vaihteisto, jonka normaali kestoikä on kakssataa-jotain tuhatta, kuuluu luokkaan sysipaska. Kyllä normaaleilla, ilman isompia suunnitteluvirheitä olevilla ja puolisäädyllisesti huolletuilla ja käytetyillä moottoreilla ja vaihteistoilla usein nelosella tai vähintään kolmosella alkavia kilometrejä ajellaan. Ajettaisiin ehkä enemmänkin mutta tyypillisesti muu auto alkaa tuossa kohtaa olla niin loppu ettei tekohengityksessä ole enää mieltä.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


23 Elo 2018, 19:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 2968
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
En tietenkään kiellä ansioituneiden moottoripäiden arvioita laadukkaiden osien kestävyydestä.
- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm. Ei liene autonvalmistajan edun mukaistakaan sitouttaa ostajaa tuotteeseen näin pitkäksi aikaa. Malli-iät taitavat olla puolet tuosta ja väliin kasvojenkohotus. Kukaan ei ole suunnitellut että osat kestävät 15 vuotta tai 300 tkm. Eikä kukaan ole tehtaalla huolissaan 15 vuoden kuluttua tapahtuvasta imagotappiosta 3 sukupolvea vanhalla tuotteella.

Mutta joo - samaa mieltä tietenkin sekä siitä että saisihan ne kilkkeet kestää ja hitto että ois kiva toi penari-kupee!


23 Elo 2018, 20:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 2932
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Teinivuosien märkä uni oli täälläkin tuo bemari. Sittemmin maku on jalostunut muidenkin märkien unien suhteen, mutta onhan tuo hieno laite edelleen.

200tkm on käsittääkseni lukema, johon autojen kulutusosien kestoikä tähdätään. Ei ole ihan sattumaa, että monilla merkeillä tuon lukeman paikkeilla vaihdetaan alustaan läjä palikoita, ja sitten taas mennään. Kuinka pitkään, riippuu tietysti käytetyistä osista.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


23 Elo 2018, 21:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:36
Viestit: 461
Paikkakunta: Kotka
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla. Olikin projektia vähän liikaa ja sisustan osien saatavuus/hinnat yllättivät. Jos ostatte, mahdollisimman ehjä. Kulutusosat ovat puoli-ilmaisia mutta ehjä kojetaulu halkeilleen tilalle alkaa pyöriä 3 donan paikkeilla...

Myin pois viime syksynä harrastajalle kenellä oli ruosteinen varaosaraato elimenluovuttajaksi. Olihan hänellä myös E30 M3 Evoluzione... Ja 850i.... Ja...

Tekniikka kyllä pelaa maailman tappiin saakka noissa 635'issa. Siinä mielessä harrasteautojen aatelia. Itse sain vaihdossa Bemuun rahaa ja Audi A4 cabrion. Meni kesä aurinkoa otellessa ja V6-murinaa kuunnellen.


23 Elo 2018, 22:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6700
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
lerppu kirjoitti:
- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm


Juu, niin ne tekee, se on totta. Siitä huolimatta vaihdelaatikko on yksi niitä osia, jotka jopa Suomessa kestäessään yli 200tkm tuppaa kestämään helposti sen 300-400tkm - ellei sitten sisälokari hankaa sitä puhki.

Riccardo kirjoitti:
Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla. Olikin projektia vähän liikaa


Enemmän kuin Lexuksessa? :silly:

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


23 Elo 2018, 22:23
Profiili

Liittynyt: 19 Loka 2004, 19:20
Viestit: 2253
Paikkakunta: Lahti
Auto: Lexus IS200 -04. Mitsubishi 3000gt -94. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. PRKL EX. Alfa/Lanciaz
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Pääsin tänään eroon Mersusta. Sain valita suoran kaupan, ja vaihto-Audin ja cäshin välillä.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.

_________________
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D


23 Elo 2018, 23:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5168
Paikkakunta: Turku
Auto: Volvo S80 2.5T
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
@Riccardo
Aika huonoa tuuria ollut :( Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault :)


24 Elo 2018, 00:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 2968
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Riccardo kirjoitti:
Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla.

Jenkkimallin puskurit tulivatkin tutuksi lapsuusvuosien (yhdessä) suosikkielokuvassa, jossa minulle päähahmo oli pahiksen käyttämä 635CSi.
Filmin nimi oli Innerspace ja elokuvatähti oli tämännäköinen:


Liitteet:
SNAPON.jpg
SNAPON.jpg [ 28.94 KiB | Katsottu 2576 kertaa ]
24 Elo 2018, 08:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 108
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Mietin vakaasti vaihtaa tuon saksalaisen hyötyajoneuvon veks ja tilalle 156 FL diisselin. 2.4 vai 1.9? Käsitin että 1.9 omistaa sen heikomman laatikon, josta työkaverilla olikin kokemusta.. ongelma vain on että noita kamalasti löydy Suomest.
Onko järkiä/ideaa hakea saksasya 04-07 mallin 2.4jtdm ku ei ne kyllä mitää maksakkaan, kuin vain sen vaivan :crazyeyes:


24 Elo 2018, 11:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Heinä 2006, 13:49
Viestit: 884
Paikkakunta: Helsinki
Auto: AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
gYdEbUh kirjoitti:
Pääsin tänään eroon Mersusta. Sain valita suoran kaupan, ja vaihto-Audin ja cäshin välillä.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.


Hullua ottaa Audi vapaaehtoisesti. :silly:

Vaikkakin on kyllä todettava että tuo B6-kori on varsin laadukkaan maineessa ja 2.0 vapari varsin luotettava osa voimalinjaa. Puolia saattaa mennä, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Ja Audi osaa jopa kertoa vioistaan VCDS:n avulla aika hyvin tuossa ikäluokassa.


24 Elo 2018, 11:41
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:36
Viestit: 461
Paikkakunta: Kotka
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Mulla oli tämän mallin 635. Näillä viimeisillä Jenkkipuskureilla ja helmoilla.

Ironista kyllä, vähemmän tässä oli projektia kuin Lexuksessa... :silly:

Auto oli kärsinyt Kalifornian auringosta, maalipinta, takavalojen kromikehykset (löysin muuten toisen eBaysta 40 eurolla, toista en, uusi Suomessa ja maailmalla n. 800 euroa...) kojetaulu ja muu sisusta osin. Tekniikka oli täys 10.

Pahan karman Lexuksesta meni muuten tuulilasikin halki kiveniskusta ja puhkesi syksyisenä aamuyönä takarengas Venäjällä pimeydessä...

Ja ketjuun liittyen, nykybemareihin vuoden 1995 jälkeen en enää koske. Olisi nyt myynnissä halvalla äitini E46 jakoketjuvikaisena, mahdollisesti Vanoskin.

Kun BMW'llä asioista vastasivat moottoripuolella Paul Rosche ja muotoilusta Paul Bracq, asiat olivat enemmän kuin hyvin.


Liitteet:
1708012-BMW-635-CSI-beige-12.jpg
1708012-BMW-635-CSI-beige-12.jpg [ 244.35 KiB | Katsottu 2441 kertaa ]
24 Elo 2018, 15:07
Profiili

Liittynyt: 18 Elo 2010, 20:47
Viestit: 642
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
[quote="willez"]@Riccardo
Aika huonoa tuuria ollut :( Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault :)[/quote]
Kysymys. Kun sulla on toi 300 metriä työmatkaa minkä kuitenkin ajat autolla( tiedän koska olet kurvannut monesti eteeni parkkipaikalta) pääseekö pelkällä sähköllä vai pärähtääkö moottorikin käymään?


24 Elo 2018, 17:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5168
Paikkakunta: Turku
Auto: Volvo S80 2.5T
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
^ Hetkinen :-D Kyl se lyä kutosen tulille ku painaa kick-downit siinä, tosin muutin juuri pois sieltä ghetosta :-D


24 Elo 2018, 20:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56
Viestit: 2167
Paikkakunta: Pori
Auto: .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
164 3.0 V6 -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Riccardo kirjoitti:
Rx 400h...
...
...Takajarrusatulat meni uusiksi...


Mikä niihin meni?

t. pari sataa kilometriä olen RX 400h:lla ajanut ja osan siittä viettänyt tien sivussa jarrujen takia. Muistikuva olisi että jarrusatuloita tähänkin vaihdeltiin. :)
Kuva

_________________
Noni


24 Elo 2018, 21:39
Profiili

Liittynyt: 14 Joulu 2010, 10:05
Viestit: 6
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Tuommoinen 400h oli itselläkin aikanaan. 125tkm sillä tuli mentyä. Ja jarrulevyjä tuli jokuset setit uusittua syöpymisen takia. Ei satuloita kylläkään, mutta oli tuolloin uudehko.

Ongelma noissa hybrideissä on se että jarruja ei juuri käytetä kun hidastuu generaattorilla. Samaa vaivaa vaimon hybridissä. Vaatisi varmaan enemmän polkemistä sillä hidastimella niin saisivat käyttöä kunnolla.

Mutta oli muuten kyllä juuri niin huoleton kuin Toyotasta voi odottaa. Ja yhtä mauton ja hajutonkin. Voisin kyllä harkita uudestaankin, mutta kun periaatteesta aina pitää olla eri merkki kuin aikaisemmin niin ei vaan voi :shock:


25 Elo 2018, 14:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Viestit: 2941
Paikkakunta: Hausjärvi
Auto: Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05, Alfa 155 WB 1.7 TS -95, ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Pitäskö olla huolissaan kun olen sortunut japanilaisen Aisinin laatikon omistajaksi, toki se on jo kertaalleen korjattu, mutta nyt pukkaa satunnaista vikakoodia.


25 Elo 2018, 15:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5168
Paikkakunta: Turku
Auto: Volvo S80 2.5T
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Nuo takajarrut on japseissa kautta-aikain ollut heikkous, tosi helposti ryytyy. Toyotan huolto-ohjelmassa joka huollossa jarrut auki (15tkm/1v).


27 Elo 2018, 18:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6700
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Sitä vielä varmasti helpottaa, että esim. Toyota on monen varsin rauhallisen kuljettajan valinta ja kevyissä, rauhallisissa jarrutuksissa tunnetusti takajarrut ei aina ihan täysillä työskentele.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


27 Elo 2018, 20:40
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 329
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Polforea kirjoitti:
Sitä vielä varmasti helpottaa, että esim. Toyota on monen varsin rauhallisen kuljettajan valinta ja kevyissä, rauhallisissa jarrutuksissa tunnetusti takajarrut ei aina ihan täysillä työskentele.


Ja "itselataavissa" hybrideissä vielä vähemmän.


28 Elo 2018, 10:49
Profiili

Liittynyt: 24 Elo 2018, 16:30
Viestit: 25
Auto: 147
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku hyvillä varusteilla 7X halvempaan Alfa 147 1.9 JTDm 150hv 2008, jota nyt laittelen parempaan kuosiin. Onhan tuolla ajettu jo 229tkm, mutta yllättävän hyvässä kunnossa kuitenkin.

Tehty tai tulossa:

- Takapyyhkijän moottori tilattu käytettynä ebayn kautta Italiasta
- Tuulilasin vaihto varattu
- Ohjaustehostimen nesteet vaihdoin
- Vaihteistoakselin fiksaus varattu
- Ilman ja raitisilman suodattimet tilattu
- Uusi keulamerkki tilattu

Vielä pitää kunnostaa tai uusia kuskin puolen umpio, selvittää etupään kolinat, hankkia parempi ovipahvi kuskin puolelle (sisäkahva ruvella). Samoiten ovien stopparit meinaa paukahdella ja ovien sulkeminen ei ole kovin tarkkaa, eli liene pitää säädellä jotenkin niitäkin.


Viimeksi muokannut rahi päivämäärä 08 Syys 2018, 08:46, muokattu yhteensä 1 kerran



28 Elo 2018, 18:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Viestit: 1279
Paikkakunta: Oulu
Auto: .
164 TS
164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Lievää autokuumetta ilmassa ja kohteena Saab 9-5 1.9 tid 2009. Kone on ilmeisesti sama kuin 1.9 JTDm Alfoissa? Miksi tuommoisesta kannattaisi pysyä erossa? Kyseinen yksilö on automaattilaatikolla, onko noiden automaateissa jotain ongelmia?

Mulla on sentään ollut B235E moottorinen Saabi, joten ei kai tuo huonompi pitäisi olla? :P


07 Syys 2018, 19:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6700
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Joo, sama mylly, se 150hv 16v versio. Automaatti on Aisinin 5-vaihteinen, joka on vähän semmonen lehmänluonteinen malli ja välillä unohtaa olevansa vaihdelaatikko, jonka pitäisi vaihdellakin vaihteita, eli aika normaali sähköaivoautomaatti. Moottorin pahimmat hasardit/ikävyydet on vesipumppu ja EGR, eli samat kuin vastaavan myllyn FCA-tuotteissa. En nyt muista, että missä kaikissa versioissa oli imusarjoissa pyörreläppiä, mutta jos on niin ne toki on oma lukunsa.

Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.

Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


07 Syys 2018, 20:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 2932
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
^Vesipumpusta on muuten saatavilla vahvistettua mallia. Olisiko ollut jopa Motonetin valikoimissa? Työkaverilla oli aikoinaan tuollainen Saab, ja sillä oli ihan helkkaristi kaikenlaista pikkuongelmaa, joista aika moni tiesi lavettikyytiä. En muista enää mitä kaikkea, ei kuitenkaan isoja, vaan sopivan pieniä - vesi- tai öljyletkun hajoamista ja sen sellaista, ja tietysti vikakoodeja. Taisi olla jotenkin kirottu yksilö.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


07 Syys 2018, 22:36
Profiili

Liittynyt: 19 Loka 2004, 19:20
Viestit: 2253
Paikkakunta: Lahti
Auto: Lexus IS200 -04. Mitsubishi 3000gt -94. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. PRKL EX. Alfa/Lanciaz
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
rahi kirjoitti:
Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...


Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?

_________________
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D


07 Syys 2018, 23:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6700
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
^^Juu niin on, mutta sama kuin käytetyssä Bussossa - jos ei tiedä mitä siellä vesipumppurintamalla on, niin ei välttämättä kannata jakopäätä venyttää liian pitkään ja ottaa riskiä. En tosin tiedä tunnistaako noita ulkopuolelta, mutta eipä tuo kauhian kalliskaan huolto oikeastaan ole.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


07 Syys 2018, 23:26
Profiili

Liittynyt: 24 Elo 2018, 16:30
Viestit: 25
Auto: 147
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
gYdEbUh kirjoitti:
rahi kirjoitti:
Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...


Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?


Ihan hyvin oli varusteita Suomessa myytäväksi malliksi jos pitää saivarrella.


08 Syys 2018, 08:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2011, 23:06
Viestit: 983
Paikkakunta: Espoo
Auto: Giulietta MA -12
Exinä pari 156:sta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
gYdEbUh kirjoitti:
rahi kirjoitti:
Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...


Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?


Akustinen tuulilasi?

Edit. Nyt kun DS5, C350, 330, V60 ja Ioniq on tullut kokeiltua hybrideinä, niin valitettavasti taitaa Giulietta vaihtua Ioniq plug-in hybridiin heti kun sopiva käytetty osuu kohdalle. Uusia löytyy varastosta, mutta hinnat tuppaa olemaan vähän likaa meikäläisen lompakolle..


08 Syys 2018, 09:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Viestit: 1279
Paikkakunta: Oulu
Auto: .
164 TS
164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Polforea kirjoitti:
Joo, sama mylly, se 150hv 16v versio. Automaatti on Aisinin 5-vaihteinen, joka on vähän semmonen lehmänluonteinen malli ja välillä unohtaa olevansa vaihdelaatikko, jonka pitäisi vaihdellakin vaihteita, eli aika normaali sähköaivoautomaatti. Moottorin pahimmat hasardit/ikävyydet on vesipumppu ja EGR, eli samat kuin vastaavan myllyn FCA-tuotteissa. En nyt muista, että missä kaikissa versioissa oli imusarjoissa pyörreläppiä, mutta jos on niin ne toki on oma lukunsa.

Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.

Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.

Eli ei mitään aivan kauheaa, tuntuu kaikissa olevan merkistä riippumatta omat "ominaisuutensa".

Katsotaan miten homma etenee.


08 Syys 2018, 13:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6700
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Joo, niinhän se tuppaa menemään, että ns. käyttöautoluokan autoissa on kaikissa joku oma kommervenkkinsä, mutta harvoissa kuitenkaan mitään ihmeellistä aikapommia. Sen vuoksi kannattaa ostaa auto josta tykkää eikä sitä, jonka naapurin Jorma tietää olevan absoluuttisesti Paras. Yhtään Jormia väheksymättä, ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


08 Syys 2018, 13:41
Profiili

Liittynyt: 19 Loka 2004, 19:20
Viestit: 2253
Paikkakunta: Lahti
Auto: Lexus IS200 -04. Mitsubishi 3000gt -94. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. PRKL EX. Alfa/Lanciaz
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
_rico kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:
rahi kirjoitti:
Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...


Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?


Akustinen tuulilasi?


Voi olla että muistan nimityksen väärin, mutta kyse on jotenkin erityis äänivaimennetusta tuulilasista.

_________________
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D


08 Syys 2018, 14:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 2932
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Polforea kirjoitti:
^^Juu niin on, mutta sama kuin käytetyssä Bussossa - jos ei tiedä mitä siellä vesipumppurintamalla on, niin ei välttämättä kannata jakopäätä venyttää liian pitkään ja ottaa riskiä. En tosin tiedä tunnistaako noita ulkopuolelta, mutta eipä tuo kauhian kalliskaan huolto oikeastaan ole.

Silläpä tuota vinkkasinkin, ettei asialla tarvitse enää päätä vaivata ensimmäisen jakopäähuollon jälkeen.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


08 Syys 2018, 21:14
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2017, 08:02
Viestit: 16
Auto: Giulietta -11
Linea -08
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Anopille kauppakassi. Vinkkejä?

*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse

Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.


17 Syys 2018, 16:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4850
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
gaylord kirjoitti:
Anopille kauppakassi. Vinkkejä?

*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse

Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.


Koska anopista oli kyse, niin tähän kohtaan voinee tarjota Honda Insight?

_________________
VMP


17 Syys 2018, 17:04
Profiili

Liittynyt: 24 Heinä 2017, 08:02
Viestit: 16
Auto: Giulietta -11
Linea -08
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
^ kiitos vinkistä.

Tuollasesta evo puntosta kellää sanottavaa?

https://www.nettiauto.com/fiat/punto-ev ... ginautobil


17 Syys 2018, 17:18
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
Tonni lisää budjettiin niin tuolla irtoaa kolme vuotta vanha Mitsu Space Star. Itse autohan on kuin metallinhohtomaalattu pahvilaatikko mutta melkein uusi ja tuo CVT on käyttömukavuudeltaan paljon parempi kuin muiden pikkuautojen nyksnyks-robottiviritelmät.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


17 Syys 2018, 17:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 2968
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Autonvaihtoketju
https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/mito ... 0&vifNav=Y automaagi 8keur


17 Syys 2018, 18:38
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 3318 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jargon, Tiige ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com