Sivu 63/84

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 22:09
Kirjoittaja Kivijärvi
Vittorio: Eikös sulla irronnu moottori heti kättelyssä ja muuta "pientä"...?

Omastani katkesi kertaalleen jousi edestä kun mäkpersonin kääntölaakeri oli jumissa. Ensimmäisistä oireista jousen katkeamiseen laskettiin aika päivissä. Sitten jäi tielle EGR:n jumittamisen vuoksi. Pelit seis kun systeemin tsekkaus käynnistyksen yhteydessä ei mennyt läpi. Mutta muutapa ei sitten ollutkaan paitsi satunnaisia limp moodeja kun turbo/solenoidi/tms. jumitteli. Vika oli ensioire jostain myöhemmästä, mutta auto vaihtui ennen kuin tämä selvisi. Satatonnia noilla "vioilla" mentiin. Pari kertaa tien päälle on periaatteessa heikko rekordi, mutta ei se siltä tuntunut kun auton omisti. Jarruremppa oli kalliin sorttinen, mutta toisaalta sama summa meni kun 500L:ään tehtiin sama. Ja Lancialla mentiin 40tkm pidemmälle samoin jarruin.

Ja vaikka ikää oli vaihtohetkellä kuudetta vuotta ja 140+ tkm, ei sen ihmeempää jäänyt mieleen. 500L on ollut vielä parempi, korjatuilla mäkpersonin laakerilla ja takaiskarilla on menty 100tkm. Edes ajovalopolttimot ei pala Lancian tapaan. Siinä se vaihto-operaatio oli ihan naurettava. Asentajatkaan eivät saaneet polttimoita oikein paikoilleen. Kalliiksi tuli uusia joka syksy 4xH7 satasen asennuspalkkiolla... ja aina varmuuden ensin aina nopeasti ja sitten toisen kerran oikein. Mutta Fiat 500L:ää uskallan suositella perhekäyttöön kaikille, jos vain persoonallisuuden ja useimmiten pellin alta löytyvän 1.4-vaparin väännöttömyyden vain sietää. Niissä on ihan mukavasti varusteita edulliseen myyntihintaansa nähden, tilat ovat reilut ja toimivat (vrt. Renu Scenic II on pienempi kaikilta osin).

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Heinä 2018, 10:01
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kivijärvi kirjoitti:Vittorio: Eikös sulla irronnu moottori heti kättelyssä ja muuta "pientä"...?
Joo, ei mitään isompaa...

Tien varteen jäätiin kai kolme kertaa, mutta silti jäi ihan hyvät muistot.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 23 Heinä 2018, 18:03
Kirjoittaja -HH-
Täällä on nuova-Deltasta vasta vajaa vuosi kokemuksia (160tkm-200tkm), aika pienellä murheella vielä mennyt. Ei ole EGR:ää avattu, ja loukkukin tuntuu olevan kunnossa. Vikoina takapyöränlaakerit (tai no pihi ei olisi vielä vaihtanut sitä toista kun ei jollottanut pahasti), toinen raidetangonpää ja sitten näitä nyky-Fiatin vikoja, eli pari jousta poikki (kiitos GM-yhteistyön) ja Tojotan jäähdytin vuosi kun auto tuli meille (eli Denso..). Toista oli aikaan kun komponentit oli vielä itaialaisia, silloin ne kestikin kunnolla. Vanha omistaja vaihtoi levyt ja palat ennen kauppaa, muuten meni hänkin ihan määräaikaishuolloilla. Muuten ihan perushuollolla, moottoriöljyt kympin välein ja huollot muutenkin ennen kuin liian myöhään. Laatikkoöjy oli luonnollisesti enempi kuin tervaa, ei kai sitä ollut vaihdettu ennen kuin meille tuli. Se pitäiskin taas vaihtaa. Kerran luulin jo hinuria tarvittavan mutta se idioottimainen öljynvaihtoherja vaan pelästytti (vilkuttaa öljynpainevaloa...)

Koriltaanhan nuo ei ole herkkiä ruostumaan, ja muutenkin ihan perustekniikkaa. Ainakin omien kokemuksien mukaan ihan jees käyttöpommi, uskaltaisi suositella muullekin kuin vihamiehelle. Ja tosiaan takatilat enempi kuin riittävät - ja penkkikin siellä vielä mukavan korkealla että aikuinenkin istuu siellä mielellään.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Heinä 2018, 10:18
Kirjoittaja Shuttle
Onko 1.2 TCE Relluista mitään pahaa sanottavaa? Katselin et nyt rupeaa saamaan 20 kiloeuron pintaan Bose-varusteista Meganea jo vähän ajettuna.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Heinä 2018, 21:36
Kirjoittaja winorloose
Hyvin palvellut Giulietta vaihtui uuteen Polo GTI:hin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Heinä 2018, 16:39
Kirjoittaja Muftak
Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Heinä 2018, 19:15
Kirjoittaja Janne
^ Nyt oli oikea teko! Hyvä!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 10:18
Kirjoittaja 155156
Muftak kirjoitti:Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
Wau!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 03 Elo 2018, 20:13
Kirjoittaja Kivijärvi
Saab 9-3, 2007-2008, dieselinä saattais kiinnostaa. Kun nyt en vain osaa guuglettaa, niin kysyn viisaammilta: Onko tuossa vaihteistona tämä kestävä karskien miesten F40? Jostain sellaisen epämääräisen vihjeen sain. Mitähän tuollaisesta Saabista muuten pitäisi ajatella?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 03 Elo 2018, 20:53
Kirjoittaja Polforea
Joo, on - jostain syystä Saabin kaukonäköisyys riitti jättämään M32:t väliin.

Kun tuollaisen ostat, niin jos ei ole hiljattain vaihdettu, niin enstemmäisenä mennee vaihtoon McPhersonien ylälaakerit (ehkä myös etujouset...) ja takaa ns. bumerangitukivarret. Lisäksi kannattaa tarkistaa ABS-antureiden johdotus (olikohan nyt oikealla takana se, joka kuluu poikki yleisimmin). Lisäksi takakontin lukkomoduulille kannattaa laittaa sulake, se muuten jumiessaan polttaa auton takapään sähkökeskuksen. Farkun aerodynamiikka on epäonnistunut ja jos luukkua käyttää harvoin, on se talvella helposti jääloskamoskan peitossa. Lisäksi takalasinlämppärin sulattama lumi jäätyy farkussa peittämään takakontin avausnapin.

Muuten nuo on pääosin yllättävänkin hyviä autoja, pahimmat yllärit taitaa odottaa virtalukkomoduulissa ja rattilukossa (kun pysäköit ja sammutat auton, anna ratin olla sillai ettei se kampea rattilukkoa vasten - pätee myös muihin sähkörattilukkoautoihin) sekä ajonvakautuspurkissa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 03 Elo 2018, 21:14
Kirjoittaja karila
Muftak kirjoitti:Giulietta vaihtui Giulia Veloceen. Olin jo vaihtamassa merkkiä kun perusGiulia ei oikein innostanut, mutta tämä todellakin.
Otikko aritasta sen punasen riisselin vai mustan bensaversion ?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Elo 2018, 17:45
Kirjoittaja JPeltola
18 vuotiaat 156 ja Saab 9-5 farkut lähti ja tilalle tuli relluja:

Kuva

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Elo 2018, 09:18
Kirjoittaja Kivijärvi
^ Hyvältä näyttää! Twingo III:een ei muita hienoja värejä saakaan - itse ajelen keltaisella. Kävin eilen vaihdattamassa moottoriöljyt ja yleensä kartalla olevat asentajat olivat hoomoilasena auton ääressä - Mikä toi o? Suodatin ja öljyt löytyvät kyllä ns. joka paikasta. Jollei talvirengasta ole hankittuna jo, suosittelen kierrosta nastoja alle. Hieman kevyensorttinen on keula niilläkin kun oikein liukasta on. Muuten kelvot kyydit talvellakin, paitsi takavedon hauskuus puuttuu ahkerasta ESP:stä johtuen. Loppusyksystä muista varata autolle renkaanvaihto, se kun ei itsenäisesti oikein onnistu. Helmoissa ei ole nostovahvikkeita ja koko pohja on katettu muovilla koreaksi. Autonosturi ainut mielekäs optio tohon hommaan. Muuten ranskalaisuudet autossa varsin vähässä. Ai niin, joko takaluukun avausnappi on löytynyt..?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Elo 2018, 13:14
Kirjoittaja JPeltola
^Kiitoksia. Twingo on käytetty, 13 tkm ajettu, joten talvirenkaat (kitkat) tulivat mukana. Tarjolla oli valkoisia ja punaisia. En ole juuri tutkinut mitään huoltokohteita ja tavoitteena olisikin puuttua noihin käyttöautoihin mahdollisimman vähän. Renkaita olisin kyllä alkanut itse vaihtamaan, mutta pitänee harkita sitten vielä. Takakontin avaus löytyi jo myyjän opastuksella ja konttia on käytetty menestyksellisesti kahden koiran kuskaamiseen jo monta kertaa. Aika vähällä bensalla tuo tuntuu pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä menevän, ainakin ajotietokoneen mukaan. Kevythän se on (940 kg), minkä kyllä huomaa vaimennuksissa ovia sulkiessa yms.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Elo 2018, 16:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Hienot Rellut. Tuo punainen on hyvää sävyä - tässä meidän lähellä asustelee tuollainen Mégane.

@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Elo 2018, 18:06
Kirjoittaja molsky
Mito QV varattu ja tuskallisen pitkän ajan päästä katsomaan paikan päälle, ellei nyt mitään täysin yllättävää tule vastaan niin vetokoukullinen 156 vaihtuu vetokoukulliseen Mitoon. :lol:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Elo 2018, 08:57
Kirjoittaja lerppu
^Nyt venetraileria sovittelemaan... Onnea MiTosta - parhautta!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Elo 2018, 10:10
Kirjoittaja dnapekko
Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua :D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 18 Elo 2018, 02:10
Kirjoittaja willez
Kauhia maasturi kuume :mrgreen: Lexus RX pitäisi saada , range roveriin ei riitä lompakko kuukausitasolla :lol:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 18 Elo 2018, 08:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
dnapekko kirjoitti:Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua
Siirrät koukun suoraan Breraan?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 18 Elo 2018, 10:43
Kirjoittaja Polforea
^^Miten olis (Grand) Vitara? :mrgreen:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 18 Elo 2018, 13:16
Kirjoittaja JiiPee
molsky kirjoitti:Mito QV varattu...
Parhaat onnittelut ja tervetuloa "kerhoon" :-D
molsky kirjoitti: ...vetokoukulliseen Mitoon. :lol:
Henkilökohtaisesti ajattelen, että on olemassa eräitä autoja joihin ei vetokoukkuja laitella, Brera, 4C, MiTo jne ... paljon muitakin ja muissa merkeissä ... 8)

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 18 Elo 2018, 13:59
Kirjoittaja dnapekko
Vittorio Jano kirjoitti:
dnapekko kirjoitti:Brera tulossa Saksanmaalta, pian olisi 156 SW myynnissä, ei vetokoukkua
Siirrät koukun suoraan Breraan?
Olishan se makee näky :D

Ei vaiskaan, ei ole 156:ssakaan koukkua, onneksi ei kellään ollut myydä, kun sitä kyselin

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 19 Elo 2018, 14:18
Kirjoittaja FinPat
JiiPee kirjoitti: Henkilökohtaisesti ajattelen, että on olemassa eräitä autoja joihin ei vetokoukkuja laitella, Brera, 4C, MiTo jne ... paljon muitakin ja muissa merkeissä ... 8)
Auton valmistajan on helppo ratkaista asia. Pakoputken ulostulo vain keskelle. Esim. GT Porschet tai ST Fordit. :)

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 19 Elo 2018, 20:15
Kirjoittaja Farina
willez kirjoitti:Kauhia maasturi kuume :mrgreen: Lexus RX pitäisi saada , range roveriin ei riitä lompakko kuukausitasolla :lol:
Kuumeeseen voi auttaa jos käyt ajaan RX:llä. Civicin jälkeen on tunnotonta ja ilotonta menoa. Toki hiljaista ja mukavaakin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 17:20
Kirjoittaja Mandeprkl
Eipä tullut Alfaa tälläkään kertaa. Nyt kakkosautoksi valikoitui Saab 9-3 2.0t Aero -03.. :mrgreen: On viinasoftaa ja ~240 heposta. Ja tekemistä vähän muulla paitsi korissa. Kori on siistissä kunnossa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 17:47
Kirjoittaja hagger16
^Minulla oli 9-5 samalla koneella, automaatilla ja samalla softalla. Veto ei tuntunut loppuvan ollenkaan.
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 17:57
Kirjoittaja Polforea
^^Se on muuten 2.0T eikä t. Näistä kuuluu olla tarkkana, koska Saab-maailmassa T tarkoittaa täyspaineturboa ja t lastenturboa - tässä tapauksessa tehtaalta erona muistaakseni 210 vs 185hv.

^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 18:01
Kirjoittaja Mandeprkl
hagger16 kirjoitti:^Minulla oli 9-5 samalla koneella, automaatilla ja samalla softalla. Veto ei tuntunut loppuvan ollenkaan.
Pakkasella käynnistyinen on sitten heikompaa sillä viinalla. Kovimmilla pakkasilla tuli laitettua bensaa.. Ja kyllähän sitä viinaa kuluukin enemmän.
Hienoja pelejä ja siistin oloinen 9-3!
Tämä on 6-vaihteinen manuaali. Ja tuosta saabin kierrosten hitaasta laskeutumisesta en tykkää yhtään. Saabistit foorumilla väittävät päästöhallintaominaisuudeksi jonka saa ohjelmoitua pois... Typerä systeemi sanon minä! Imuvuodoksi tai bypass-ongelmaksi minä tuota oletin.. :mrgreen: Toinen vaihtoehto oli samanlainen mutta kori paljon rujommassa kunnossa. Ajolleen oli kyllä parempi.. Valitsinkohan väärin..? :roll: Täytyy kokeilla seuraavaksi miten tämä 98:lla käyttäytyy...

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 18:02
Kirjoittaja Mandeprkl
Polforea kirjoitti:^^Se on muuten 2.0T eikä t.
Totta. :mrgreen: En arvannut että täällä olisi niin väliä..

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 19:26
Kirjoittaja quppe
^ Tervetuloa kerhoon! :wink: Täytyy itsekkin tarkistaa mitä on TulluT kirjoitettua.. 175heppaa tuossa mun on ollut vakiona. Sittenhän on merkinnältään 1.8t (150hp) joka on oikeasti se mopoin turbollinen 2litrainen.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 19:39
Kirjoittaja Polforea
Joo, tuo menee kaikilta ei-saabisteilta ja uusilta saabisteilta eka ohi, eli ei sinänsä kannata panikoida aiheesta. Ellen väärin muista, niin pikku-t merkintänä lanseerattiin ysitonniseen vuonna 1992.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 20:09
Kirjoittaja willez
Civicci lähti kiertoon ja luxusta tilalle 8) 8kk ja 10tkm tuli painettua "rice racerilla". Ei vaan jaksa kepittää arki-ajossa, ja onhan tossa toi tonniärrä pihalla jos haluu mennä revittelee :-D Omat kriteerit SUV:in hankinnassa olivat melko tiukat.
Musta väri, musta sisusta, alle 200tkm, alle 15k€, käyttökulut edulliset. Tämmöinen Lexus RX400h president varustelulla sitten löytyi viimeinkin.

Kuva

On tommonen 2000kg möykky "pikkusen" erilainen kuin type r :lol: Ensmäinen SUV mulla ja ensmäinen automaatti myös, puhumattakaan hybridistä. PS: Kuluttaa vähemmän kuin honda ja autovero on pienempi :crazyeyes:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 20:31
Kirjoittaja Jiitee
^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä :wink:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 20:41
Kirjoittaja willez
Jiitee kirjoitti:^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä :wink:
No onhan tuo arkikäytössä satakertaa helpompi ja mukavempi. Ihan siitä jo miten autoon "astutaan" sisään. Ärrässä pujottaudutaan piukkaan kuppipenkkiin asfaltin tuntumaan, tässä noustaan isolle nahkasohvalle ylös. Kyllä tossa liikenneympyröissä on hytti käsiä täynnä kun ei muista, että tä ei ole mikro-auto niinkuin type r :mrgreen: Kylläkyllä, harmaat avenssikset ykskasilla ei ol koskaan kiinnostanut :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 20:44
Kirjoittaja quppe
^ hieno on! Paljonko kulutus sitten on? Vähintäänkin parempi väri kuin siinä Grand Vitarassa..

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 20:57
Kirjoittaja mattijus
Ihan mielenkiinnosta, paljonko moisesta joutui autoveroa pulittamaan? Noita on vapailla länsimarkkinoilla välillä melko houkuttelevaan hintaan tarjolla, verolotto vaan hirvittää.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 21:03
Kirjoittaja -HH-
Jaa-has, sit palsta täyttyy seuraavaksi korotetun Avensiksen kuvista. Oon ihmetellyt että eikö muille merkeille ole ollenkaan omia palstoja joihin voi postitella myös autojen kuvia ja kehua niitä kilpaa? :shock:
Vittorio Jano kirjoitti:@Muftakin Giuliasta kuvamateriaalia?
.
Ei kai nyt sentään? Eikös siitä saa nykyään pian jo banaania jos tänne postaa FCA-konsernin tuotteiden kuvia? :roll:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 21:48
Kirjoittaja hagger16
^Nooh, sehän vaan kertoo, että täällä pidetään autoista ylipäätään. :)
Polforea kirjoitti:^Ei muuten ollut, 9-5:sta ei koskaan saanut tuolla moottorilla. Femmassasi oli B205(E/L/R), Manden 9-3:ssa B207R, yhteistä noilla on kutakuinkin merkin verran.
Oho, en tiennyt, että niissä oli noinkin suuret erot. Oliko kumpi kestävämpi/parempi? Juu, itselläni oli tosiaan se pikku-t, joka oli vakiona melko aneeminen (miksi se oli tehty sellaiseksi), mutta pelkällä softalla luonne muuttui täysin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 21:53
Kirjoittaja palkus
^^joo, taitaa banaani heilahtaa. Se on se metoo juttu täälläkin.

Onkohan willez tullu yht'äkkiä vanhaksi?
"Paitsi muovisesta sisustuksesta, tulee RX:n vanhahtavuus myös möhkälemäisestä muotoilusta. Mutta se on ollut uutena kallis, yli 100 000 euron auto. Se tarjoaa yhä hiljaista kyytiä. Ajettavuudeltaan se on parhaimmillaan erityisesti maantiellä ja ohitustilanteissa. 211 hevosvoimaa takaa tällaiseen autoon riittävän ripeyden ja väännön. Rakettihan iso ekomaasturi ei tietenkään ole. Vaan tuskinpa sellaista etsivä tätä autoa edes miettii. RX 400h on jyhkeä maantielaiva mukavuudenhaluiselle seniorille"
:mrgreen:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Elo 2018, 22:41
Kirjoittaja Polforea
hagger16 kirjoitti:Oho, en tiennyt, että niissä oli noinkin suuret erot. Oliko kumpi kestävämpi/parempi? Juu, itselläni oli tosiaan se pikku-t, joka oli vakiona melko aneeminen (miksi se oli tehty sellaiseksi), mutta pelkällä softalla luonne muuttui täysin.
B207:ssa jännityspaikkoja on lähinnä jakoketjun laahain, ohjaustehostimen pumpun (nokan päässä) stefa, jonkun turbomallin (olikohan alkupään Garrett) bypassin kalvo ja loppupään imuventtiilit. Kokonaisuutena huomattavasti vähemmän jännittävä paketti kuin B2x5, joissa jännitysmomentin ratkeaminen on paitsi reilusti yleisempää, myös yleensä hintavampaa (eihän sekään huono ole, kunhan MAF on kunnossa ja öljypohja ja etenkin -sihti puhtaita).

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 07:18
Kirjoittaja Ciancarlo
willez kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:^ Tyylikäs valinta, me likes ! Varmaan kohtalaisen mukavaksi havaitset tuon Luxuksen Type -R:n jälkeen ... haet näemmä äärimmäisyyksiä :wink:
No onhan tuo arkikäytössä satakertaa helpompi ja mukavempi. Ihan siitä jo miten autoon "astutaan" sisään. Ärrässä pujottaudutaan piukkaan kuppipenkkiin asfaltin tuntumaan, tässä noustaan isolle nahkasohvalle ylös. Kyllä tossa liikenneympyröissä on hytti käsiä täynnä kun ei muista, että tä ei ole mikro-auto niinkuin type r :mrgreen: Kylläkyllä, harmaat avenssikset ykskasilla ei ol koskaan kiinnostanut :-D
On kyllä hieno ja tyylikäs maasturi, vaikka eihän tuolla nyt maastossa ajeta. Varmaan tasaista ja hiljaista kyytiä :P

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 11:33
Kirjoittaja mutt
Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 13:36
Kirjoittaja TeroPee
mattijus kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, paljonko moisesta joutui autoveroa pulittamaan? Noita on vapailla länsimarkkinoilla välillä melko houkuttelevaan hintaan tarjolla, verolotto vaan hirvittää.
Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.
mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Trafin tietojen mukaan jarruton 750kg ja jarrullinen 2000kg. Kyllähän tuolla siis vähän muutakin vetää kuin pelkkiä terveisiä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 14:20
Kirjoittaja Jiitee
mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Sahaat itseäsi hiukan silmään kun Lexushan on luxus-toyota .... :mrgreen:

Olikohan jopa niin että Toyotan huippumalli Camry ( jota ei ole tuotu Suomeen verosyistä vuosiin ) ja Lexukset tehdään jopa samoilla tehtailla Japanissa... Aito Made in Japan on tosin harvinaistuva käsite kun puhutaan esim. elektroniikasta tai autoista.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 15:03
Kirjoittaja mattijus
Ne Camryt, mitä olen "päässyt" tällä vuosituhannella ajamaan, on olleet Ameriikan ihmemaassa kasattuja.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 17:35
Kirjoittaja Jiitee
mattijus kirjoitti:Ne Camryt, mitä olen "päässyt" tällä vuosituhannella ajamaan, on olleet Ameriikan ihmemaassa kasattuja.
https://www.news.com.au/technology/inno ... 15e1c30ca6

Korjaan : Suomeen ei liene tuotu ikinä Centuryä, joka on Se huippumalli Toyotalla....ollut jo muistaakseni
60-luvulta lähtien.

Kuva

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 18:12
Kirjoittaja mutt
Jiitee kirjoitti:
mutt kirjoitti:Vetomassa tuollaisessa voisi kiinnostaa. Tulevaisuuden käyttiksessä se tulee olemaan määräävä tekijä sen ohella, ettei ole saksalainen, eikä tojota tai nissani. Mutta eiköhän tässä vielä joku vuosi Lybralla mennä. Uusi laturikin tuli tilattua, kun entinen on halki ja tuskin pelaa enää pitkään.
Sahaat itseäsi hiukan silmään kun Lexushan on luxus-toyota .... :mrgreen:
En sahaa, tarkoitin ”tuollaisessa” kitumaasturia yleensä, en justiinsa Lexusta. Ei ikinä.

Mutta tuollainen Century voisi kyllä kelvata!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 20:07
Kirjoittaja willez
quppe kirjoitti:^ hieno on! Paljonko kulutus sitten on? Vähintäänkin parempi väri kuin siinä Grand Vitarassa..
Ensmäiset 200km (sisältää turhaa voimavarojen kokeilua liikennevaloista :mrgreen: ) 8,0l/100km. Autovero on 300€/v. Tossa on myös D-vaihteen lisäksi tuo B, koittaa kaikinkeinoin mennä sähköllä, suunniteltu kaupunkiajoon eritoten. Alle 60km/h suhailussa menee kokoajan sähköllä, ei meenaa uskoa todeksi.... Yhdistetty tehohan tässä on 272hv ja 751nm kun kaikki kolme jauhaa täydellä teholla. Mä muistelin että olis 2500kg jarrullinen maksimi :silent:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Elo 2018, 21:08
Kirjoittaja mattijus
TeroPee kirjoitti: Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.
willez kirjoitti: Autovero on 300€/v.
Aita ja aidanseiväs :lol:

300 eurolla olisin jo Tallinnanlautassa, 3k vähän turhan hapokas minun lompakolle.

Ainakin työväenluokan hybridissä B -asento tarkoittaa moottorijarrutuksen maksimoimista, eikä Suomessa liene juuri syitä moisen asennon käyttämiseen. D:llä saa kerättyä enemmän sähköä, kun polttomoottoria ei käytetä jarrutuksissa.