Sivu 60/84

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 19:49
Kirjoittaja puuha
Kyllä siinä skeidan manuaskissakin kaksoismassa kolkottaa jos on kolkottaakseen. Kannattaa myös tarkistaa tuosta 2.0 tdi koneesta ylävesiletkun kovuus lämpöisenä. Näissä kun tuppaa olemaan kansivikoja. Jossainvaiheessa ne kannet oli luokitelti A,B ja C merkinnöillä. Jos löydät tuon C merkinnän niin voit olla hieman paremmalla mielellä...

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 09:06
Kirjoittaja Ranttall
puuha kirjoitti:Kyllä siinä skeidan manuaskissakin kaksoismassa kolkottaa jos on kolkottaakseen. Kannattaa myös tarkistaa tuosta 2.0 tdi koneesta ylävesiletkun kovuus lämpöisenä. Näissä kun tuppaa olemaan kansivikoja. Jossainvaiheessa ne kannet oli luokitelti A,B ja C merkinnöillä. Jos löydät tuon C merkinnän niin voit olla hieman paremmalla mielellä...
Koeajo suoritettu ja autostakaan ei toimimatonta peruutustutkaa ja kytkinpolkimen pientä vinkunaa lukuunottamatta löytynyt vikaa, mutta pakko sanoa että ei vain sytyttänyt.

Neliveto toki hemmetin kiva, mutta muuten esim. kun vaihdekepin ottaa käteen niin Alfassa tuntuma paljon jämäkämpi ja laadukkaamman oloinen ja ajettavuus verrattuna Alfaan.. Noh, ei sitä Alfaa turhaan kehuta. Myöskään 2500€ hyvityshinta 159:stä ei varsinaisesti houkutellut.

Skodakuumetta ei siis tullut mutta nelivetokuume kyllä senkin edestä. :drinking:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 09:30
Kirjoittaja hagger16
Ranttall kirjoitti:Skodakuumetta ei siis tullut mutta nelivetokuume kyllä senkin edestä.
Nelivetokuumeen ymmärtää.. Kerran olen nelivedon omistanut ja toivottavasti taas joskus..

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 10:21
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Uppista keikkaa. Kokemuksia, tietoa ja murua, tullut pari vaihtoehtoa mistä ei mitään kokemuksia:
Bmw E46 318 aut farkku. ,03, 220tkm. Väitetään siistiksi.

Bmw E39 525 aut farkku, 03, 230tkm. Väitetään siistiksi

Kumpikin Bemari oikein karvalakki varustuksella.

Saab9-5 2.0 turbo, biopower, autom, farkku, 07, 260tkm. Vuos sitten ne kaaren alareuna korjattu. Kuulemma hyvin ja nätisti. Joitain herkkuja löytyy.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 10:46
Kirjoittaja jkk
Ranttall kirjoitti:
puuha kirjoitti:Kyllä siinä skeidan manuaskissakin kaksoismassa kolkottaa jos on kolkottaakseen. Kannattaa myös tarkistaa tuosta 2.0 tdi koneesta ylävesiletkun kovuus lämpöisenä. Näissä kun tuppaa olemaan kansivikoja. Jossainvaiheessa ne kannet oli luokitelti A,B ja C merkinnöillä. Jos löydät tuon C merkinnän niin voit olla hieman paremmalla mielellä...
Koeajo suoritettu ja autostakaan ei toimimatonta peruutustutkaa ja kytkinpolkimen pientä vinkunaa lukuunottamatta löytynyt vikaa, mutta pakko sanoa että ei vain sytyttänyt.

Neliveto toki hemmetin kiva, mutta muuten esim. kun vaihdekepin ottaa käteen niin Alfassa tuntuma paljon jämäkämpi ja laadukkaamman oloinen ja ajettavuus verrattuna Alfaan.. Noh, ei sitä Alfaa turhaan kehuta. Myöskään 2500€ hyvityshinta 159:stä ei varsinaisesti houkutellut.

Skodakuumetta ei siis tullut mutta nelivetokuume kyllä senkin edestä. :drinking:
VAG konsernin autoa ei kannata ostaa jos ei halua tehdä sisäistä kuolemaa aina kun astuu autoon sisään...ai mistä tiedän? :lol:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 11:24
Kirjoittaja _rico
Ranttall kirjoitti:
puuha kirjoitti:Kyllä siinä skeidan manuaskissakin kaksoismassa kolkottaa jos on kolkottaakseen. Kannattaa myös tarkistaa tuosta 2.0 tdi koneesta ylävesiletkun kovuus lämpöisenä. Näissä kun tuppaa olemaan kansivikoja. Jossainvaiheessa ne kannet oli luokitelti A,B ja C merkinnöillä. Jos löydät tuon C merkinnän niin voit olla hieman paremmalla mielellä...
Koeajo suoritettu ja autostakaan ei toimimatonta peruutustutkaa ja kytkinpolkimen pientä vinkunaa lukuunottamatta löytynyt vikaa, mutta pakko sanoa että ei vain sytyttänyt.

Neliveto toki hemmetin kiva, mutta muuten esim. kun vaihdekepin ottaa käteen niin Alfassa tuntuma paljon jämäkämpi ja laadukkaamman oloinen ja ajettavuus verrattuna Alfaan.. Noh, ei sitä Alfaa turhaan kehuta. Myöskään 2500€ hyvityshinta 159:stä ei varsinaisesti houkutellut.

Skodakuumetta ei siis tullut mutta nelivetokuume kyllä senkin edestä. :drinking:

Yllättävää! Olisit varmaan ollut maailman ensimmäinen skodakuume potilas. Ei kai niihin ole tarkoituskaan rakastua, vain ajaa paikasta A paikkaan B ilman murheita ja tunteita.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 11:32
Kirjoittaja mattijus
_rico kirjoitti: Yllättävää! Olisit varmaan ollut maailman ensimmäinen skodakuume potilas. Ei kai niihin ole tarkoituskaan rakastua, vain ajaa paikasta A paikkaan B ilman murheita ja tunteita.

Oispa Skoda :lol:

Kuva

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 11:33
Kirjoittaja Alfissimo
Kokeile nelivetokuumeen korjaamiseen seuraavaksi jotain oikeasti jatkuvaa nelikkoa :-D. Toi Skoda taitaa olla vaan etuveto+

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 11:39
Kirjoittaja Polforea
Lienee '09 skodillakki ellei nelossarjan Haldexilla, niin vähintään kolmossarjan loppupäällä. Lonkka-arviona heitän, että 95+% tämänikäisen Haldexin haukkujista ei ole sitä itse ajanut tahi muihin "oikeisiin nelivetoihin" (termi, josta voidaan käydä pidempi ja syvällisempi keskustelu, koska aihe on varsin joustava kohteesta riippuen) verrannut.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:11
Kirjoittaja palkus
siittä sen näkee, että miten renkaat kuluu. Jos etummaisista nastarenkaista puuttuu ne nastat ja takimmaisissa kaikki tallella niin eipä sitä vetoa liikaa siellä takana ole. Tai sitten kesäsissä edessä 2mm ja takana 5-6mm. Haldexien kanssa tälläistä näkee. No juu, toki se jarrukulutus on keulassa suuree.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:28
Kirjoittaja Polforea
Mullon varmaan takavetoisissakin liikaa vetoa edessä, kun niistä meinaa renkaat kulua tasatahtia. Etenkin kesärenkaita kuluttaa raskaan keulan kääntely yllättävän paljon, etenkin jos sporttisemmin ajaa, vaikkei vedolla niitä gummeja söisikään.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:29
Kirjoittaja hagger16
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Uppista keikkaa. Kokemuksia, tietoa ja murua, tullut pari vaihtoehtoa mistä ei mitään kokemuksia:
Saab9-5 2.0 turbo, biopower, autom, farkku, 07, 260tkm. Vuos sitten ne kaaren alareuna korjattu. Kuulemma hyvin ja nätisti. Joitain herkkuja löytyy.
Eli takakaaren etureuna korjattu? Sehän se on tyypillinen ruostekohta. Kiinnittäkää huomiota seuraavan kerran Prisman parkkipaikalla.. Valitettavasti Saabissakin se ruoste lähtee sisältä päin ja saattaa tulla yllätyksiä, jos luulee ostavansa ruosteettoman yksilön. Näin ainakin minulla täysin vastaavassa -02 mallissa. Möin auton pois ja vilpittömästi luulin, että pientä fiksiä vaan pintaruosteisiin, niin uusi omistaja soitti, että helmamuovien alla ei juuri peltiä enää ollut.. Nämäkin olisi näköjään pitänyt ruostesuojata uutena, vaikka vahvoilta vaikuttavatkin. Toinen paikka on muuten takakontin luukku.

Muuten auto oli minulla seitsemän vuotta. Vastaava etanolille muutettu 2.0 automaatti farkku. Todella hieno ajaa matka-ajoa. Tehoa oli viritettynä todellakin tarpeeksi. Etanoli oli ohjelmalla otettu hienosti huomioon, eikä mitään ongelmia ollut tankata sekaisin molempia. Auto laski seoksen nätisti ja ilmoitti kuljettajalle mitä tankista löytyy.
Olihan sen kanssa murheitakin, mutta kyllä edelleen voisin ottaa. Kyseisessä mallissa ei oikein enää ollut nykyaikaisia hienouksia ja mieli teki muutenkin nelikkoa. Huomasi, että auto oli suunniteltu näihin oloihin ja auto vaan parani -30 asteessa. Etanoli ei oikein vaan sovi talvikäyttöön. Ajoin talvella paljon bensalla, mikä takasi hyvän käynnistymisen.. Niin, etanolia palaa sitten huomattavasti enemmän, joten hyöty on vähän niinku.. Kulutus on kaupunkiajossa painavalla autolla noin 14-15l ja matkassa noin 7l.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:46
Kirjoittaja mattijus
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Uppista keikkaa. Kokemuksia, tietoa ja murua, tullut pari vaihtoehtoa mistä ei mitään kokemuksia:
Bmw E46 318 aut farkku. ,03, 220tkm. Väitetään siistiksi.
Moottoriin en ota kantaa sen enempää, siitä puuttuu kaksi sylinteriä.
Sähköikkunat kannattaa testata. Meneekö lasi vinoon kun sitä laskee / nostaa?
Keskuslukko: Toimiiko 100% vai lukitseeko/avaa vähän miten sattuu? Korjauksena satunnaisuuteen uusi korimoduli, joka maksanee koodauksineen päälle 700eur.
Etutukivarsien takapuslat => Paljonko etupyörä heiluu jarruttaessa? Rengasta sopviasti potkimalla heiluu myös.
https://youtu.be/83Pw3V8pMeI?t=55s

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:50
Kirjoittaja Ranttall
Polforea kirjoitti:Lienee '09 skodillakki ellei nelossarjan Haldexilla, niin vähintään kolmossarjan loppupäällä. Lonkka-arviona heitän, että 95+% tämänikäisen Haldexin haukkujista ei ole sitä itse ajanut tahi muihin "oikeisiin nelivetoihin" (termi, josta voidaan käydä pidempi ja syvällisempi keskustelu, koska aihe on varsin joustava kohteesta riippuen) verrannut.
Juu, itselle ainakin tuollainen Haldexin "leikkineliveto" kelpaa vallan hyvin. Kokeilin ihan peilijäällä paikaltaan kiihdytystä eikä kyllä minkäänlaista sutimista havaittavissa vaan ampui todella hienosti liikkeelle. Mutkissa myöskin kun antoi kaasua niin perä lähti iloisesti irti eli kyllä sinne taaksekin ihan riittävästi vetoa menee. :mrgreen:

En tiedä, joku kakkoskorinen S80 nelivetona ja Summumina polttelis. Mutta jos 178tkm ajetun 159:n hyvitykset pyörii 2500€ luokassa niin toisaalta voisi ajaa vain loppuun.

PS: Automyyjää nauratti kovasti kun tutki kuitteja ja huomasi että jakoketju on vaihdettu kolmeen kertaan. :mrgreen: :drinking:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 12:57
Kirjoittaja palkus
Polforea kirjoitti:Mullon varmaan takavetoisissakin liikaa vetoa edessä, kun niistä meinaa renkaat kulua tasatahtia. Etenkin kesärenkaita kuluttaa raskaan keulan kääntely yllättävän paljon, etenkin jos sporttisemmin ajaa, vaikkei vedolla niitä gummeja söisikään.
Totta tuokin. Oli tossa uusmainen octavia scoutti, jossa muutamia nastoja jo puuttu edestä ja pinta sellain ruovitun näköinen. Takarenkaat melkein kuin uudet. Kohtuu matkapainotteista kulkua. Ei oikein muutenkaan ollu tyytyväinen kulkineeseen.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 15:53
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Juurikin tuota takakaaren kohtaa katsonut kuvista. Tuo ilmo hyppäskin iloisesti silmille kun oli virheettömän näköinen. Mut olikin jo korjattu. Eli pelti jo mennyttä kun maalikupruilee?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 16:03
Kirjoittaja hagger16
^No näin ainakin minun entisen Saabini korjannut maalari/peltiseppä oli todennut. Ruoste kuulemma tulee kotelon sisältä. Minun korviini se ei kuulosta kovinkaan hyvältä..
Mutta..lähipiirissäni on näitä muutamia ja vaikka maali on kupruillut jo vuosia, niin eipä noita vieläkään ole hitsailtu.
Eli saattaa tuolla sinunkin katsomallasi yksilöllä olla silti monia vuosia ajoaikaa ilman sähköliimaa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 16:31
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Onkos kellään lisättävää tai kokemuksia e39:stä?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 16:54
Kirjoittaja mattijus
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onkos kellään lisättävää tai kokemuksia e39:stä?

Lisätään E46 farmarista, että takalasin avausnappi ei ole ikuinen. Omalla kohdallani takalasi alkoi aukeilemaan ainoastaan silloin, kun siitä oli eniten haittaa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 17:07
Kirjoittaja berliina
Kyllä mä rakastin mun Skoda Felicia v. - 62 olihan siinä Alfan nopeusmittari ja tupla kaasarit . Tietysti 2 : lla katolla . Tytöt tykkäs tulla kyytiin ja sladissa meni kivasti . Piti myydä intin takia .

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 18:19
Kirjoittaja Riccardo
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onkos kellään lisättävää tai kokemuksia e39:stä?
Äidilläni on -02 E46 318i automaatilla. Kiva automaatti, GM-tekele jostain syystä ZF'n sijaan. Ajettu nyt 241 tkm. Ongelmaton on ollut, ei tiellejättöjä. Alkuperäinen jäähdytinkin vielä. Takajarrut menee jossain vaiheessa uusiksi, tässä jo laitettu. Ruostuu käsijarrusysteemi iän myötä ja irtoaa. Takaluukku ja takaoven alareunat alkoivat ruostumaan, laittelin pari vuotta sitten. Pohja ei mätäne. Menee 6-8 litraa satasella. Eli pieniruokainen. Jossain vaiheessa Vanos hajoaa, muovia moottorin sisällä jo tämän ikäisessä. Onneksi ei tässä vielä näillä kilometreillä.

Edesmenneellä isälläni oli vuodesta -97 vuoteen -14 523iA E39. Todella laadukas ja hiljainen. Hiljaisempi kuin oma W211 E320 Mese. Bemuun ehti mittariin tulla 597 tkm. Tämä jätti tienpäälle lukemattomia kertoja.

Alussa oli vaihteistoelektroniikka ongelmia, uudelleenkoodauksia merkkihuollossa. Sitten kampi- ja nokka-akselien tunnistimet. Helppoja vaihtaa mutta näitä meni. -03 on jo uudempi kuutoskone, en tiedä kestääkö anturit paremmin näissä? Uudemmissa voi olla pintaruosteongelmia. Näitä on pitkään korjattu tehtaan piikkiin. 90-lukulaiset ovat laadukkaampia. Joka tapauksessa auto jatkaa edelleen elämäänsä sukulaismiehen omistuksessa.

Tälläkin päästiin matka-ajossa kuutosella alkaviin lukemiin. Alustanosat kestäviä. Taisi olla tukivarsien vaihto ensimmäistä kertaa 400 tkm tietämillä. Ja kuutoskoneen soundi...

Kummatkin hyviä vaihtoehtoja. Osta alkuperäinen, ei mikään tuuninkiviritys.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 18:54
Kirjoittaja lerppu
Yleisesti BMW nelikoista voin jotain hihkaista, ei toki kokemuksia pre xDrive. Tuota joku voisi haukkua epäaidoksi nelikoksi, mutta omat kokemukset positiivisia. Verrokkina vaikka Jeep Patriot 2011 ”neliveto” oleellisesti heikompi esitys. Nelikon aitoutta helpoin testata tyhjällä (jäisellä/lumisella - ellei ruutia rutkasti) parkkiksella: ohjaus täydet vasen tai oikea, ajonestosysteemi pois ja wide open throttle! Jos jää pyörimään paikalleen - aito nelikko, lukot akseleilla (omista ollut vain 1gen ML). BMW xDrive lähtee ilman takalukkoa vaeltamaan (esim 1gen X1), tai takalukolla tekemään laajaa rinkulaa (3sarja GT). Näihin ei aitoa etulukkoa saa, jarruilla yrittää... Mutta toimii käytännössä erittäin hyvin. Niijoo, verrataan poikittaiskoneelliseen (esim Patriot), kai ne nekin vähän paremmin etenee kuin yksivetoiset normikilkkeet. Käyttöautoon ihan riittävää tekniikkaa. Eipä niitä luontopoluille ole tarkoitettukaan! Sanoisin että xDrive on hyvää vastinetta rahalle - parempia saa mutta huonompiakin on olemassa. Ja kaikki käyttöautoon Suomessa parempia kuin 1 tai edes 2 vetoiset autot. Ja hauskempiakin talvella kuin vain esim takaa tuuppiva 1-sarjalainen jota välillä ulkoilutan.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 19:00
Kirjoittaja Rasvis
On tosiaan erinomaisen hiljainen peli tuo e39. Työkaverin farkussa on ilmeisesti takaluukun johtosarja poikki kun luukkuun liittyvät sähköt ovat enempi vähempi sekaisin. Ei ilmeisesti ihan harvinaista noissa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 20 Tammi 2018, 20:02
Kirjoittaja _rico
mattijus kirjoitti:
_rico kirjoitti: Yllättävää! Olisit varmaan ollut maailman ensimmäinen skodakuume potilas. Ei kai niihin ole tarkoituskaan rakastua, vain ajaa paikasta A paikkaan B ilman murheita ja tunteita.

Oispa Skoda :lol:

Kuva

Ei, ei värähdä mihinkään suuntaan :mrgreen:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 00:15
Kirjoittaja puuha
Noissa E46 koneista kannattaa kaivaa moottorin tyyppinumero, veikkaan että tuossa 318 (mikäli bensa) on N42 tai N43 kone. Kansivikoja ja kettingin venymisiä. Noissa on huolto-ohjelman mukainen ketjun kiristin "pultti" hyvä vaihtaa.
Tomaatista sanoisin että kannattaa tarkkailla miten kierrokset käyttäytyy kun ottaa vedon pois. Youtube auttaa.
Alle 1.5K ei tollasta matikkilootaa edes avata pajalla.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 12:45
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tuosta E39 tienpäälle jättämisistä. Oliko siis ettei auto kulkenut lainkaan vaan jonkun sopparin tms vuoksi tuli hinuri. Itsellä käsitys että suurin osa autoista kestää anturi yms ongelmia ja liikkuvat vikavalon saattamana jotenkin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 16:54
Kirjoittaja Riccardo
Itseasiassa ne vaihteisto-ongelmat olivat sellaisia että D-asennossa mykkä, Steptronicin manuaalipuoli toimi. Taisi tapahtua 99-00 vuosien tienoilla. Piti vähän kaivella muistin syövereistä... Kampiakselin asentotunnistin jätti tielle 20 minuutiksi kunnes jäähtyi ja matka jatkui. Samaa teki myös 166 Tsparkkini, sama Boschin "laatuosa"...

Itse pidän viimeisinä oikeina Bemareina E24-E46. Tuolta väliltä kun hankkii ruosteettoman, alkuperäiskuntoisen auton ei kovin vikaan voi mennä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 13:56
Kirjoittaja lerppu
^Kerrotko myöhempinä aikoina BMW:hen ajautuneelle miksi 15 vuotta sitten on tehty viimeiset oikeat BMW:t ja mikä sen jälkeen on epäoikeaa? Oon toki ajanut myös oikeita mutta omistanut vain epäoikeita. Onko syynä suoran kutosen harvinaiseksi käynyt osuus moottorikannassa vai jokin muu, mikä?
Talvella näillä vajaamoottorisillakin voi viihdyttää itseään - ei ole kertaakaan liukkaalla kelillä tullut siirryttyä paikasta toiseen ilman ilahduttavaa driftausta. Kesällä moinen on liian brutaalia, mutta talvella tätä hauskuutta on mahdoton vastustaa! Suosittelen. Hmm - saako muuten Stelviossa perän irti karvalakkimalleissa? Vai onko samaa ajonestoa kuin Giuliassa? Jotakuta voisi hävettää tunnustaa että tällä asialla on hankinnan suhteen merkitystä, mutta olenkin hävytön... :mrgreen:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 14:06
Kirjoittaja palkus
lerppu kirjoitti: Hmm - saako muuten Stelviossa perän irti karvalakkimalleissa?
Kyllä se käsittääkseni on karvalakeissakin ruuvikiinnityksellä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 14:13
Kirjoittaja lerppu
^ :roll:

Korjataan.
- Saako Stelviossa (myös hinnat alkaen mallissa) kytkettyä ajonvakautusta tai luistonestoa pois päältä?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 20:59
Kirjoittaja Rolle
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuosta E39 tienpäälle jättämisistä. Oliko siis ettei auto kulkenut lainkaan vaan jonkun sopparin tms vuoksi tuli hinuri. Itsellä käsitys että suurin osa autoista kestää anturi yms ongelmia ja liikkuvat vikavalon saattamana jotenkin.
Minulla oli aikanaan 530ia farkkuna. Hiljainen ja jämpti kulku, omassa oli tuplalasit. Koneeseen sai vaihtaa kaikenlaista tasaisin väliajoin, mutta ei nyt tielle jättänyt kuitenkaan. Erinomainen alusta tosi edellyttää, että KAIKKI alustan osat ovat kunnossa, mutta tuntuu herkästi tutinaa ratissa. Bensaa meni kympin huitteilla, pitkää matkaa toki vähemmän, mutta ennenkuin kone ja laatikko kunnolla lämpimiä, niin tavaraa menee..

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 22 Tammi 2018, 21:56
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kiitos vinkeistä. Monella hienot kokemukset e39:n käytöstä mut juurikin korjaaminen ja kunnossa pito hiukka haasteellista. Itse osat ei näyttäisi olevan kovinkaan kalliita mutta työnosuus muutamassa perusongelmassa iso. Tuo tulisikin sitten 2.auto suht vahvalla harraste statuksella. Täytyy pariin yksilöön tutustua ja harkita sitten käsien lyömistä pa****.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 22:52
Kirjoittaja Teddy
Ranttall kirjoitti:En tiedä, joku kakkoskorinen S80 nelivetona ja Summumina polttelis.
Noissa kannattaa sitä nelivedon kytkeytymistä tunnustella suht tarkkaan. Kymmenkunta vuotta on tässä seurailtu yhden 3.2 AWD:n elämää ja jonkun verran mokomalla matkaakin taitettua; koskaan siinä ei ole muistaakseni nelikko toiminut oikein. Tai ainakin mun mielestäni Haldexin pitäisi olla jo sitä sukupolvea, että paikaltaan lähdössä kiskoo aina kaikilla, mutta tämä yksilö sutii ensin edestä ja perspää rymähtää jälkijunassa peliin mukaan. Paineanturivikoja vissiinkin useimmiten, mutta eipä tämän omistajaa juuri kiinnosta. Todennäköisesti lahoaa käsiin, ennen kuin lakkaa kulkemasta. :lol:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 10:00
Kirjoittaja TeroPee
Onko noissa S80-volvoissa sama perä mitä XC60 ja Land Rover Freelandereissa on? Niissä on ollut ongelmia jotka ilmenevät ääntämisenä. Tuossa yksi viestiketju aiheesta: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=50528.0

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 13:28
Kirjoittaja quppe
Volvoihin liittyen olen katsellut sillä silmällä (tai siis emäntä on) V70/S60 tuolla 2.4i bensalla vm. 2001-2007 koppaa. Turbo kylkeen asennettuna sekä ilman (170hv). Minkälaisia Esson-baari tarinoita löytyy näistä? Bensapumppu ainakin tekee kovasti töitä, mutta ajosuoritteet jäisikin reilusti alle 10tkm.

E: Niin ja automaattina tietenkin

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 14:53
Kirjoittaja TeroPee
Ota suosiolla tarkasteluun myös 140hv versiot sillä ne on raudaltaan täsmälleen samoja ja siten 140hv versiosta on jälkikäteen tehtävissä 170hv versio.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 15:31
Kirjoittaja quppe
^ No lisätään listaan. Nopeasti katsoin joltain ohjelmointi sivulta, niin 140 hp -> 168hp ja 170hp - > 185hp. Myynti kikkako vai miksi ei 140heppaselle ei luvata samaa 185 heposta jos täysin sama motti.. :roll:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 16:51
Kirjoittaja puuha
Eikös tuo 140hv ole 8-tappinen, kun taas 170 on 16v.
Toki alkava dementiani saattaa tehdä omaa työtään :shock:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 16:53
Kirjoittaja TeroPee
puuha kirjoitti:Eikös tuo 140hv ole 8-tappinen, kun taas 170 on 16v.
Toki alkava dementiani saattaa tehdä omaa työtään :shock:
Ei ne kyllä ole 8v ja 16v. Ei mene luku tasan kun sylintereitä on viisi. :)

The B5244S is a 2.4 L (2,435 cc) straight-five. with a compression ratio of 10.3:1. It is naturally aspirated and was offered in two versions with different power levels:
A detuned version with a power output of 144 PS (106 kW; 142 hp) at 5400 rpm with 152 lb⋅ft (206 N⋅m) of torque at 3600 rpm, and an uprated one with a power output of 170 PS (125 kW; 168 hp) at 6100 rpm,[100] with 170 lb⋅ft (230 N⋅m) of torque at 4500 rpm. For model year 2000 the engine was equipped with intake cam VVT.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4255.0

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 16:54
Kirjoittaja mattijus
puuha kirjoitti:Eikös tuo 140hv ole 8-tappinen, kun taas 170 on 16v.
Toki alkava dementiani saattaa tehdä omaa työtään :shock:

Tapeista en tiedä, mutta 20V molemmat

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 24 Tammi 2018, 23:03
Kirjoittaja puuha
Nonni, hyvinhän se men.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 19:29
Kirjoittaja jyrkip
Meillekin tulee tojotanaaras. Käytiin sopimassa kauppa hybridiyariksesta. Vaimon Mini menee vaihdossa ja yksi varaosaromu muuttuu romutustodistukseksi. Toyota saapuu Hankoon 28.2.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 22:11
Kirjoittaja Jiitee
jyrkip kirjoitti:Meillekin tulee tojotanaaras. Käytiin sopimassa kauppa hybridiyariksesta. Vaimon Mini menee vaihdossa ja yksi varaosaromu muuttuu romutustodistukseksi. Toyota saapuu Hankoon 28.2.
Hatchback vai SW? Tuliko Premium kaikilla mausteilla :wink:
Nämä herkistyvät myös uudesta, nyt n. 20 tkm meillä mittarissa 10 kuukaudessa ja tuntuu lähtevän KERSillä ( se Powernappi)
aina vaan paremmin... järkivalinta, onnea.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 22:46
Kirjoittaja Vode
^Eiks Yariksia oo aika vähän farkkuina :wink:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 22:57
Kirjoittaja Jiitee
Vode kirjoitti:^Eiks Yariksia oo aika vähän farkkuina :wink:
Joo, meni naurikset sekaisin... :wink:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 23:55
Kirjoittaja Vode
Mut alfabbs:n hyrbiidi-tojo jaos vaan voimistuu. Tällä foorumillahan on kohta enempi jäsenillä pemareita ja tojotia :lol:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 10:02
Kirjoittaja quppe
^ Siitä vaan galluppia pystyyn.. löytyykö pihalta ainoastaan alfoja, ei yhtään vai sekä että. :lol: Alfan lähiaikojen malli tarjonta ja jälleenmyynti saattaa olla suuri syy miten on tähän ajauduttu..

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 13:19
Kirjoittaja Farina
^Eikä uusia malleja ole tarkoitus myydäkään perus-perteillä, vaan "premium-asiakkaille". Ja kun Suomessa näiden ostajat suosivat muita merkkejä, niin tämäkin keskustelupalsta on kuivunut kovin hiljaiseksi. Vanhojen Alfojen harrasteluun menee Alfistien tie.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 18:08
Kirjoittaja jyrkip
Jiitee kirjoitti:
jyrkip kirjoitti:Meillekin tulee tojotanaaras. Käytiin sopimassa kauppa hybridiyariksesta. Vaimon Mini menee vaihdossa ja yksi varaosaromu muuttuu romutustodistukseksi. Toyota saapuu Hankoon 28.2.
Hatchback vai SW? Tuliko Premium kaikilla mausteilla :wink:
Nämä herkistyvät myös uudesta, nyt n. 20 tkm meillä mittarissa 10 kuukaudessa ja tuntuu lähtevän KERSillä ( se Powernappi)
aina vaan paremmin... järkivalinta, onnea.
Joo, Yaris on, vaimo halusi pienen. Active plussapaketilla metallimustana. Oli kauhia ongelma kun joutui valitsemaan värin, käytyissä ei ole moista ongelmaa. Arpoi pitkään helmiäisvalkoisen ja mustan välillä. Minä taas tykkään ettei tarvitse huoltaa ja korjata, toivottavasti. Miniin oli tulossa parisatkua mittariin ja alkoi olla kaikenlaista kremppaa. Vaihtohyvitys oli kuitenkin vielä ihan ok siihen mitä parisen vuotta sitten siitä maksettiin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 11:06
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
E39 Touring, 159:sit oli vielä liian kalliita. 156:sen tietyt ongelmapaikat ei houkutellut. 166:nen olisi vaatinut ekan Saksan reissun joka tuntui hiukan liian haastavalta, lisäksi peräkontin malli/aukko pojan moken kamoille haastava. Eipä se fanaattinen italoauto fani, alle 30v, ois koskaan uskonut että 15v päästä käyttiksinä sitikka ja bemari. Spideri tosin pysyy jos elämä ei ihan aallokoksi mene. Tosin sydän kyllä sykkii edelleen saapasmaahan. :) Eli ehkä sitten myöhemmin.