Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

... ja tuo meän c5 ei ole vaihtoehto - vaik sill pienehköä hevosta kuskais. Edes farmarina isommalleki hevoiselle.

Lie kevättä rinnuksilla, ku muka auto mukamas pitäs ostaa...

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

jalittam kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mut saako GT:ssä (alfa) kaadettua takapenkit ja hattuhyllyn mäjelle?
Jos noin, ni onko se sit pikkufarkku?
Eli jos sais sinne vaik custom made koirahäkin tungettua takaloosteriaukosta?

Toho 159 konttiperäseen saa sisällä kasattua ns. pehmohäkin takapenkille, mut ankea ja ehkä liian pien kahdelle pumille ja matkapahoinvointi taattu.

C6 sitikkaan ei saane sen seksikkäämpää viritystä?

Vaikko https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/156/ ... 0&vifNav=Y?
Onko joku jo käyny pohjaa pökkimässä?

Tai 159 automaattifarkku...

Eli automaatti, mihi koiruuksetki sais tungettua maisemia kattelemaan.
Selen hommaaminen lie joku perverssi missio...

Ja ihan työmatkakulkinetta ko laitos pääosin toimittaisi.
Tolleen saa penkit nurin ja hattuhyllykin lähtee veks. Referenssinä sarja 16" teledialeja koslassa.
Liitteet
Penkit nurin.jpg
Penkit nurin.jpg (48.66 KiB) Katsottu 11010 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mcjones kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^Kokeile f34 ja vertaa f10. Yllätyt - Paljolti sama alusta ja ulkomitat f10/f34:
Työajossa satunnaisesti ollut F34 ja F11... ehkä sitä ei ole ajaessa miettinyt samankaltaisuutta, mutta kun nyt sanot, niin kieltämättä näin on. F1x on tokin kuitenkin leveämpi. F34 on tosin tietääkseni eri alusta (sama kuin aasialainen 3-sarjan Lang-versio).
lerppu kirjoitti:F34 ajokokemus enemmän f10 kuin f30/31. Paitsi että ite tykkään f34 enemmän. Täydellinen perheauto ja kompromissi asioiden suhteen.
Ajoin F30, F10 ja F34 peräjälkeen edellistä liisaria hankkiessa ja päädyin F31:een. Varmaan yksi tekijä on, että F34 on kuitenkin korkeampi.
lerppu kirjoitti:EDIT: Faijalla oli A6 allroad. Big no-no. Viel problem. Kein erfolg. Nyt sillä on A8, se on parempi. Mutta se A6. En edes jaksa listata miksi vastaus mokomaan on iso EI.
Ur-Allroadia tuli käytyä koestamassa ja kieltämättä se oli paperilla hyvä, mutta aika keinuva :)

Näköjään tuo nykyinen Audi on saanut vihiä siitä, että saattaa joutua vaihtoon ja aloitti vastatoimet. Kuskin ikkuna jäi yläasentoon :(

SCC:llä näytti olevan reilu valikoima vuoden ikäisiä Giuliettoja, ehkä niissä voisi olla. En ole Giuliettaa ajanut, joten sikälikin kiinnostaa.
Olen ajanut Giuliettaa - suht pitkään oli avaimet mokomaan eteisessä. Jos ja kun aikaisemmin päädyit ajettavuuden vuoksi valikoimaan f30 - jolloin joutuu hieman joustamaan mukavuudesta ja käytännöllisyydestä tarkan ajettavuuden alttarilla (joskin f30/31 on hermostuneempi kuin esim Giulia), niin en voi rehellisesti suositella Giuliettaa. Erinomaisen sielukas käyttöpeli on pikku g - mutta ajettavuudeltaan esim. MiTo on parempi. Jos taas haluaa kompaktin kauppakassin takaovilla, Giuliettaa on vaikea ohittaa hintaluokassaan - varsinkin jos ei nykäise uutta pakasta. Minulla oli autoparina Giulietta T-Jet ja e84 (2.0d xDrive 6-lovinen automaatti) - näistä mieluummin hyppäsin kyllä Giuliettan puikkoihin. Nämä kaksi vaihtuivat 1kpl f31 - jota pidin molempia tylsempänä, joskin laadukkaampana. F31 ei kauaa minulla vanhentunut kun pistin kiertoon ja otin f34, joka istuu mieltymyksiini kuin nenä päähän (rujo nenä, mutta ei tässä missikisoihin olla menossakaan).

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mcjones »

Kävin koeistumassa Giulian ja kieltämättä tuntuman puolesta hyväksyttävä laitos, voisi käydä siis ajamassakin. Tosin edelleenkin on fiilis se, että n. 5-vuotias F11/C7 n. 300-hevosvoimaisella pensapannulla nelivetoisena on paras optimointipiste omaan käyttöön pitäytyen vielä siedettävissä kuluissa. Lähelle samoja menisi uusista Seat Leon ST Cupra, mutta jotenkin semmoinen tuntuu rihvelimmältä kuin nuo isommat Audit/Bemarit. Seatilla ehkä kehtaisi käydä vielä tosin vaikka Ahvenistollakin, joskin siihen touhuun on jo muut vehkeet olemassa.

Ajojen jakaminen kahdelle autolle helpottaisi optimointia, eikä välttämättä olisi kovasti kalliimpi vaihtoehto, mutta hieman vaikea kyllä perusteltava näillä käyttömäärillä. RR Evoque tuli myös koeistuttua, mutta jotenkin vierastan ajatusta citymaasturiin ratkeamisesta.

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mcjones »

Huomasin tässä ajautuneeni itsesuggestiossa semmoiseen moodiin, jonka pohjalta saan sentimentin kääntymään Giuliettaa kohti myönteiseksi... joten ei auta kuin etsiä fundamentit tekemään päätöksestä rationaalisen :)
Giulietassa on kuulemma hyvät valot, hieman lyhyt istuinosa ja jos vaikka noista SCC:n jahreswageneista löytyisi sopiva, olisi Joku Muu ajanut kalleimmat kilsat alta jo pois, mutta autohan olisi vielä jotakuinkin uusi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tuo on hyvä periaate, ja varsinkin Alfoilla havaittu toimivaksi. Meidän hybridihankinnassa tosin sitten kävi niin, että aluksi katsomamme n. 30- 40tkm:ä ajetut pari vuotta vanhat 1.sukupolven autot olivat vain n. pari tonnia halvempia kuin uusi facelifti 3 vuoden takuulla ja n. samoilla varusteilla... :shock:

Tilanteeseen osasyy on alle 90 g CO2/km uusien autojen joka vuosi alentunut autovero.
Ei ollut nyt vaikeata tehdä erilaista hankintapäätöstä :-D
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

mcjones kirjoitti:Giulietassa on kuulemma hyvät valot
Xenonit on hyvät, mutta halogeenit ei suunnattoman ihmeelliset, vaikka niitäkin ehkä polttimon valinnalla saanee kohennettua. Jos kyse oli Espoon SCC:n autoista, niin siellä ei taida xenonit olla kuin QV:ssä. Halogeenit tunnistaa mm. manuaalisesta korkeudensäädöstä (asetus näkyy ajotietokoneen näytöllä).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mcjones »

insinörtti kirjoitti:
mcjones kirjoitti:Giulietassa on kuulemma hyvät valot
Xenonit on hyvät, mutta halogeenit ei suunnattoman ihmeelliset, vaikka niitäkin ehkä polttimon valinnalla saanee kohennettua. Jos kyse oli Espoon SCC:n autoista, niin siellä ei taida xenonit olla kuin QV:ssä. Halogeenit tunnistaa mm. manuaalisesta korkeudensäädöstä (asetus näkyy ajotietokoneen näytöllä).
Eli paluu lähtöruutuun... :|

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mcjones »

mcjones kirjoitti:Eli paluu lähtöruutuun... :|
Kävin hakemassa kylmät tyypit BMW G30:sta eli uudesta vitosesta. Not my type of car. Sikälikin lähtöruutuun paluu tapahtui, että nyt aktiivisesti hierotaan kauppaa F30 M-Sportista.

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Nyt ei ole Alfaa kun 166 tuli myytyä forumilaiselle. :(
Ykkösajokkina toimii toistaiseksi Pösön 407 Coupe 2.7 Hdi ja kakkosautoksi ostettiin Fiat 500 1.4 Sport.
Fiat on pikkuautoksi tosi hauska ja hyvä ajettava, varusteita on todella hyvin.
Tuohon on raksittu Sportin vakiovarusteiden lisäksi kattoluukku, peruutustutka yms.

Alfakantaan on tarkoitus palata kun lompakko pystyy käytettyyn Giuliaan. :oops:
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

ladyalfa
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Kesä 2013, 12:47
Car(s): ex 159 3.2 Q4

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja ladyalfa »

Minultakin meni alfa alta, kun kyllästyin alkavaan maalin lohkeiluun 159:ssäni. Toistaiseksi huristelu käy Toyota gt86:lla, joka on toki hauska peli. Ehkä jos Giulia tai Stelvio joskus tulevat sopivanhintaisina käytettyinä vastaan, voisi vielä palata alfakantaan?

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mcjones »

mcjones kirjoitti:Kävin hakemassa kylmät tyypit BMW G30:sta eli uudesta vitosesta. Not my type of car. Sikälikin lähtöruutuun paluu tapahtui, että nyt aktiivisesti hierotaan kauppaa F30 M-Sportista.
Kaupathan syntyi jo joku aika sitten ja nyt ollut about viikon verran wanha käyttö-Audi myynnissä merkkifoorumilla. En ole tähän ikään mennessä vielä itse koittanut autoa myydä, mutta sekin päivä on nyt koittanut. Ehkä olisi pitänyt antaa vaihdossa pois, joten sitä korjaamaan näköjään tulee nyt katsottua, josko 916 Spider pitäisi saada... tai wanhempi avokki. Pikkuauton kokoinen tallipaikkakin olisi saatavilla :)

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Täältä Spideri alle :wink: .

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

ladyalfa kirjoitti:Minultakin meni alfa alta, kun kyllästyin alkavaan maalin lohkeiluun 159:ssäni. Toistaiseksi huristelu käy Toyota gt86:lla, joka on toki hauska peli. Ehkä jos Giulia tai Stelvio joskus tulevat sopivanhintaisina käytettyinä vastaan, voisi vielä palata alfakantaan?
Ei ole kovinkaan vastuullista ilmoitella tuollaisia, kun Jiitee saattaa tulla lahkeeseen.. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hagger16 kirjoitti:
ladyalfa kirjoitti:Minultakin meni alfa alta, kun kyllästyin alkavaan maalin lohkeiluun 159:ssäni. Toistaiseksi huristelu käy Toyota gt86:lla, joka on toki hauska peli. Ehkä jos Giulia tai Stelvio joskus tulevat sopivanhintaisina käytettyinä vastaan, voisi vielä palata alfakantaan?
Ei ole kovinkaan vastuullista ilmoitella tuollaisia, kun Jiitee saattaa tulla lahkeeseen.. :mrgreen:
Hyvä yritys Hagger.
:-D Samaa täkyä koitti meille Auris Hydridin ladymyyjäkin piruillakseen, koska tiesi alfasairaudestani entisenä Deltan Alfa-ja Kiakonkarimyyjänä :wink: JOS pitäisi nyt olla vain yksi auto talossa niin GT86 olisi listan kärjessä, onhan se myönnettävä. Makea ajettava todellakin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11183
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Saako siihen Toyotan badgeilla vetokoukkua? Subarun vastaus oli ainakin aiemmin ei.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5469
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Vinkkinä sitten, että huolto-osat yms kannatta hakea subaruliikkestä.
Aika hyvin kyllä tojotisteille subaru maistuu. Boxeri ja kaikki muu.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eihän siinä taida paljonkaan Toyotaa lopulta olla. Merkit ja iso kasa projektin rahoitusta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja eikös tossa kuitenkin kannata maksaa BRZ:sta, joka on reippaasti halvempi ko GT86 - vaikka auto 100% sama? :)

Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Aquatica kirjoitti:Ja eikös tossa kuitenkin kannata maksaa BRZ:sta, joka on reippaasti halvempi ko GT86 - vaikka auto 100% sama? :)
+ eikä tarvitse näyttäytyä Toyotan ratissa.. :lol:

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Kuva

Laitetaan nyt tämä kuitenkin tähän ettei joku nyt saa jotain ajatuksia jostain paremmasta. :lol:
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:Saako siihen Toyotan badgeilla vetokoukkua? Subarun vastaus oli ainakin aiemmin ei.
http://shop.ttnordic.fi/Toyota-Varusteet/GT86

Eipä taida saada... no sitten kun tarvitaan koukkuautoa niin vaikka vuokrataan.
Ei taida mitään 2-ovisia coupeja olla käytännössä isoina määrillä koukulla varustettuja/pilattuja ( yliviivaa tarpeeton) :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11183
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Je, eli ei ole siinäkään etua Toyotalla Subaruun nähden. Osui vaan huomioon tuo mainitasi potentiaalisesta ainoasta käyttöautosta, jolloin asialla voisi olla merkitystä. Etenkin kun mitä pienempi käyttöauto on, sitä herkemmin kuljetuskapasiteettia tarvii lisätä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:Je, eli ei ole siinäkään etua Toyotalla Subaruun nähden. Osui vaan huomioon tuo mainitasi potentiaalisesta ainoasta käyttöautosta, jolloin asialla voisi olla merkitystä. Etenkin kun mitä pienempi käyttöauto on, sitä herkemmin kuljetuskapasiteettia tarvii lisätä.
Jep, mutta harvoin nyt tarvitsemme mummuna ja paappana vaimon kanssa kaksin isoa kuljetuskapasiteettia oikeasti. Subaru on kyllä samana autona parempi diili.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

mcjones
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Marras 2010, 21:27

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mcjones »

IlkkaL kirjoitti:Täältä Spideri alle :wink: .
Otapa tuo A4 vaihdossa, niin kätellään kaupat :)
Awdissa on neliveto ja ihan alfistinkin kommenttien perusteella hyvät murinat 8)

ladyalfa
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Kesä 2013, 12:47
Car(s): ex 159 3.2 Q4

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja ladyalfa »

Aquatica kirjoitti:Ja eikös tossa kuitenkin kannata maksaa BRZ:sta, joka on reippaasti halvempi ko GT86 - vaikka auto 100% sama? :)
Käytettynä ei kyllä ollut hintaetua Subarulla. Minua ei kyllä haittaa Toyotan logo keulilla:-)

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Harmi mr mcjones, kun mulla pihassa toi Brera Q4. Joka sekin taitaa kyl mennä myyntiin.... :roll: . Mut eikös Auditkin kauppansa tee :-D. Varmaan helpomminkin kun Italian ihmeet.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Olisiko tuollainen Opel Astra J 1.6 turbo (132kW) automaattina ihan pöllö ostos? Manuaalilaatikolla noita J-astroja ei kannata ostaa koska se on M32, mutta tuollaisen 1.6 turbon perässä on 6T45 -koodin omaava kuusivaihteinen momentinmuunninlaatikko. Jakopää on hihnalla, paha sanoa onko se hyvä vai huono asia...

En itselle ole hankkimassa mutta lähipiirissä on tarvetta tuon kokoluokan alle 15k automaattivaihteselle bensa-autolle. Edulliset huoltokulut on plussa.

Giuliettat on vielä liian kalliita. Halvin on luokkaa 18k. https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8574194

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

TeroPee kirjoitti:Olisiko tuollainen Opel Astra J 1.6 turbo (132kW) automaattina ihan pöllö ostos? Manuaalilaatikolla noita J-astroja ei kannata ostaa koska se on M32, mutta tuollaisen 1.6 turbon perässä on 6T45 -koodin omaava kuusivaihteinen momentinmuunninlaatikko. Jakopää on hihnalla, paha sanoa onko se hyvä vai huono asia...

En itselle ole hankkimassa mutta lähipiirissä on tarvetta tuon kokoluokan alle 15k automaattivaihteselle bensa-autolle. Edulliset huoltokulut on plussa.

Giuliettat on vielä liian kalliita. Halvin on luokkaa 18k. https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8574194
Hyi. Liian lulla, yliavustettu ja tehostettu, halvan oloinen muovinen kikotin. Ovet rämähtää kuin vanhassa ladassa. Kokemukset 1.4 turbosta vinkuvalla manuaali laatikolla

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

jkk kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Olisiko tuollainen Opel Astra J 1.6 turbo (132kW) automaattina ihan pöllö ostos? Manuaalilaatikolla noita J-astroja ei kannata ostaa koska se on M32, mutta tuollaisen 1.6 turbon perässä on 6T45 -koodin omaava kuusivaihteinen momentinmuunninlaatikko. Jakopää on hihnalla, paha sanoa onko se hyvä vai huono asia...

En itselle ole hankkimassa mutta lähipiirissä on tarvetta tuon kokoluokan alle 15k automaattivaihteselle bensa-autolle. Edulliset huoltokulut on plussa.

Giuliettat on vielä liian kalliita. Halvin on luokkaa 18k. https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8574194
Hyi. Liian lulla, yliavustettu ja tehostettu, halvan oloinen muovinen kikotin. Ovet rämähtää kuin vanhassa ladassa. Kokemukset 1.4 turbosta vinkuvalla manuaali laatikolla
Kiitos analyysistä. Mikä olisi suosituksesi? Tuleva käyttäjä ei ole kiinnostunut pätkän vertaa autoista mutta omaa silti (vahvoja) mielipiteitä. :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

TeroPee kirjoitti:
jkk kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Olisiko tuollainen Opel Astra J 1.6 turbo (132kW) automaattina ihan pöllö ostos? Manuaalilaatikolla noita J-astroja ei kannata ostaa koska se on M32, mutta tuollaisen 1.6 turbon perässä on 6T45 -koodin omaava kuusivaihteinen momentinmuunninlaatikko. Jakopää on hihnalla, paha sanoa onko se hyvä vai huono asia...

En itselle ole hankkimassa mutta lähipiirissä on tarvetta tuon kokoluokan alle 15k automaattivaihteselle bensa-autolle. Edulliset huoltokulut on plussa.

Giuliettat on vielä liian kalliita. Halvin on luokkaa 18k. https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/8574194
Hyi. Liian lulla, yliavustettu ja tehostettu, halvan oloinen muovinen kikotin. Ovet rämähtää kuin vanhassa ladassa. Kokemukset 1.4 turbosta vinkuvalla manuaali laatikolla
Kiitos analyysistä. Mikä olisi suosituksesi? Tuleva käyttäjä ei ole kiinnostunut pätkän vertaa autoista mutta omaa silti (vahvoja) mielipiteitä. :)
Oma suositukseni toki kiertää tuo malli. Mutta eihän asioita kannata itse kokeilematta tyrmätä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

TeroPee kirjoitti:Tuleva käyttäjä ei ole kiinnostunut pätkän vertaa autoista
Tälle kohderyhmälle olen juurikin ehdottanut Opeleita ja monesti näihin on päädyttykin. :-D

Lähtökohtana ei voi pitää omia mieltymyksiä, vaan yrittää arvioida toisen tarpeiden mukaan. Luotettavuus ja edullisuus varmaan ne tärkeimmät.
Käykää kokeilemassa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Siksipä tuossa tuo Opel onkin listalla kun se voisi olla sopivan luotettava olematta kuitenkaan ihan nissancorolla. Vaikka hyviähän nekin toki on, mutta tuossa hintaluokassa tuppaavat olemaan aika vanhanaikaisilla nelivaihteisilla automaateilla (etenkin korealaiset) tai robottilaatikoilla (ranskikset, vanhemmat Opelit). VAG-kaksoiskytkintä ei voi suositella mitenkään vaikka toimiessaan siinä onkin paljon hyviä puolia.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hagger16 kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Tuleva käyttäjä ei ole kiinnostunut pätkän vertaa autoista
Tälle kohderyhmälle olen juurikin ehdottanut Opeleita ja monesti näihin on päädyttykin. :-D

Lähtökohtana ei voi pitää omia mieltymyksiä, vaan yrittää arvioida toisen tarpeiden mukaan. Luotettavuus ja edullisuus varmaan ne tärkeimmät.
Käykää kokeilemassa.
No arvatkaa meikän ehdotus :wink:


: Jos oppelibudjettin lisää 2-3 tonttua.... ToyotahondakiahyundaiFORD
ja jos tyytyy vähän vanhempaan niin tälle kohderyhmälle sopii Mercedes oikein hyvin.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jos tädillä olisi munat, se olisi setä.

Nyt ei tässä tilanteesa ole mahdollisuutta nostaa budjettia 20 prosenttia.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Joskus juuri tuollaista astraa harkitsin. Kulutus on ainakin aika paljonkin kovempi mitä tehdas lupaa eikä suoritus kyky tehoihin nähden ollut mitenkään sporttinen, mutta pysyi muun liikenteen mukana ilman ongelmia. Muuten oli asiallisen jämäkkä tapaus oli. Sekalaisessa ajossa oli reilu 9 litraa kun oli päivän ajossa. Rauhallista ajoa ja muutama ripeämpi kiihdytys. Kulutus oli tuolloin deal breaker. Eli ainakin jos kaupunkiajoa tulee paljon niin en suosittele. Varsinkin jos käyttö kustannuksia haluaa pitää vähäisinä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tojolla näemmä aika kovat piipussa haipriitmarkkinoinnissa :) :


https://youtu.be/cXzrmwDYRXA

https://youtu.be/X9yZGT3LbiA

https://youtu.be/kWnqtwlwwno
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

Heh, tehtiin väliaikaisratkaisu perheen liisarin osalta. Huomenna tulee Mazda CX-5 skyactiv-d sendo edition 2.2 litraisella mosalla.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Hyvät videot :-). Naapurin saabistikin hankki perheeseensä farkku-auriksen ja kehuu sitä kovasti. Auris vaikuttaa tosiaan kivalta, vaikka en toyotaa ole ikinä omistanutkaan. Noh.. ajellaan nyt Oculla ja MiTo:lla ensin. Auton vaihto tulee ajankohtaiseksi toivottavasti vasta 2-3 vuoden päästä, jos silloinkaan.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^on se kokeilemisen arvoinen, saattaa ennakkoluulot romuttua

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja billy »

Nyt näyttää pahasti siltä, että saksalainen harrasteauto vaihtuu italialaiseen kaunottareen ja sen vuoksi italialainen käyttöauto vaihtuu pois... :( :oops: Oikeastaan vain välirahaneuvotteluita vaille, harrasteautoyksilöllä josta olen käynyt viikon verran neuvotteluita sekä penkonut asioita on meidän mittakaavassa jäätävän hyvä historia (leimat huoltokirjassa jokaiselta vuodelta!!) sekä siinä on muutamia todella harvinaisia varusteita, joita ko. merkin suurimmalla kansainvälisellä keskustelupalstallakin on kehuttu.

Saapa nähdä, tiistaina olisi tuomiopäivä tämän suhteen.


Sitten käyttöautosta, onkohan kenelläkään mitään kokemusta joko mk.II Focuksesta eli tälläisestä:

Kuva

Tai vastaavasti Pösön 207:sta eli tälläisestä:

Kuva

Focuksissa on vissiin se perinteinen ovien alareunojen ruosteherkkyys? Mutta toisaalta Focuksen 1.6 moottori pitäisi olla melkein pomminvarma?

Pököteissä se 1.6 moottori on sama kuin Mineissä eli jakoketjun kiristäjä tyyppivikana?


Onko muita mielenkiintoisia käyttöautoehdotuksia hintaluokassa max. 5ke, uudehko & vähän kuluttava ja ilmastointi.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

-08 farkku focus FL oli viime kesän eli 15tkm ajan. Tämä 1,8tdci joten bensakoneesta ei käryä.
Mittarissa oli 150tkm ostettaessa.
+Ajolleen asiallinen
+Penkistä löytyi hyvä asento
+Nahkaratti sopivan paksuinen ja kokoinen
+automaattikylmästöityä ei paljon tarvinnut säädellä
-Meluisa (rengasäänet)
-Alatukivarret (taaemmat puslat) loppu
-Moottoritukikumit kulutustavaraa. Ainakin yksi oli kalliimpi.
-Farmareissa takaluukun listan ympärys herkkä ruostumaan (ainakin kromiversioissa)

Ovissa ei ollut mitään moitittavaa.

Tässä yksilössä oli edellisistä omistajista johtuvaa ylimääräistä harmia, jota ei voi laittaa auton viaksi. Ilman niitä olisi se edelleen meillä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rönö? https://www.nettiauto.com/renault/clio/8496270

Yhdellä tutulla tuollainen, enkä ainakaan ole pahaa sanaa kuullut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja billy »

Rönö ois muuten soiva peli, mutta viime syksynä Fiat 500:kin vaihtui pois sen vuoksi, että sen ns. käytännön suorituskyky (eli ei pelkkä 0-100 kiihtyvyys vaan liittymiset ison teiden rampeilta, moottorin pakollinen vingutus että edes etäisesti jotain tapahtuisi ym.) oli aivan jäätävän kehno :oops:

Melkein pitäisi olla se Focuksen 1.6L / 100hv ja bensa koska ajoa tulee käyttöautolle juuri ja juuri 15tkm vuodessa.

207 Pösöjä saa yllättävän edullisesti (ikä suhteessa kilsat suhteessa moottorin koko), mutta onkohan ne sitten se todellinen pään hakkaaminen seinään? Alfan kanssa tuli 3kk ostosta iskariongelma, joka toivottavasti on pelkät kiihtyvyysantureiden sähköjohdotukset (niin kuin eräällä toisella Mitoilijalla), mutta silti ärsyttää. Varsinkin jos sieltä paljastuu jotain kalliimpaa.

vm.2007 Pösö 207 tehokkaammalla 1.6 moottorilla (120hv) ja 135tkm ajettuna maksaa saman verran kuin 200tkm ajettu vm.2005 Focus perus 1.6 bensakoneella ja ilmastoinnilla, hmm... :crazyeyes:

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

Janne kirjoitti:Heh, tehtiin väliaikaisratkaisu perheen liisarin osalta. Huomenna tulee Mazda CX-5 skyactiv-d sendo edition 2.2 litraisella mosalla.
Pirunmoinen pettymyshän tämä on jo nyt. Ainoat positiiviset seikat on alhainen kulutus, isommat tilat verrattuna aiempaan A4 avanttiin ja ihankiva ulkonäkö.
Auto on meluisa, peltinen laatikko. Alusta on pintakova ja auto kiikkerä ja sivutuuliherkkä ajaa. Tehoa 2.2 koneessa 150 heppaa...heh. Laatikko on epämääräinen japanilainen lötkö, keppi keskittää kuin 80-luvun sunnyssä. Ja koko ajan saa olla pykältämässä.

Ainut lohtu tässä on, että auto on vain väliaikainen.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

billy kirjoitti:Focuksissa on vissiin se perinteinen ovien alareunojen ruosteherkkyys? Mutta toisaalta Focuksen 1.6 moottori pitäisi olla melkein pomminvarma?
Vieläkös ne Mk II:ssakin saadaan päästötestistä läpi vain tasan oikeilla öljyillä ja taikakeinoilla, vai onko tuo saatu korjattua?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Työkaverilla oli tuommoinen 2.gen Focus jonkun aikaa. Joku 1.6 Sport tms. Omat havainnot oli että sisustan osat (mm. radion voluuminappi, vaihdekepin "kärki") olivat käteen jäävää sorttia ja sitä sporttia oli se, että luistoneston sai pois suoraan yhdestä nappulasta painamalla ja 17" vanteet...
Edit : autocorrect :evil:
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

billy kirjoitti:...
Sitten käyttöautosta, onkohan kenelläkään mitään kokemusta joko mk.II Focuksesta eli tälläisestä...
Meillä oli aiemmin kakkos-sukupolven Focus vaimon/perheautona. Tarkemmin mallia STW 2.0 Ghia. Taisi olla pari-kolme vuotta vanha kun meille ostettiin ja kolmisen vuotta oli meillä. N. 15 tkm vuodessa taisi tulla mittariin.

Tuon kokemuksen perusteella aivan passeli käyttöauto. Meidän yksilömme oli hyvin vähävikainen, en muista tuossa olleen mitään erityistä vikaa. Bensaa vaan tankkiin ja määräaikaishuoltoja. Vaimon tuota edeltävä auto oli ykköspolven Focus ja siinä oli sitä ovien alareunojen ruostumisongelmaa, mutta lieneekö se enää suuremmin kakkospolvea vaivannut?

Ajo-ominaisuudet noissa Focuksissa ovat erinomaiset. Moottoreiden ominaisuudet puolestaan eivät kovin ihmeellisiä noissa olleet aikalaisiinkaan verrattuna. Kun vaimolle ostettiin tuon jälkeen Focus III 1.6 EcoBoost -koneella, niin siinä vaiheessa moottorin ominaisuudet tekivät merkittävän hyppäyksen ylöspäin.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja billy »

Portti kirjoitti:
billy kirjoitti:...
Sitten käyttöautosta, onkohan kenelläkään mitään kokemusta joko mk.II Focuksesta eli tälläisestä...
Meillä oli aiemmin kakkos-sukupolven Focus vaimon/perheautona. Tarkemmin mallia STW 2.0 Ghia. Taisi olla pari-kolme vuotta vanha kun meille ostettiin ja kolmisen vuotta oli meillä. N. 15 tkm vuodessa taisi tulla mittariin.

Tuon kokemuksen perusteella aivan passeli käyttöauto. Meidän yksilömme oli hyvin vähävikainen, en muista tuossa olleen mitään erityistä vikaa. Bensaa vaan tankkiin ja määräaikaishuoltoja. Vaimon tuota edeltävä auto oli ykköspolven Focus ja siinä oli sitä ovien alareunojen ruostumisongelmaa, mutta lieneekö se enää suuremmin kakkospolvea vaivannut?

Ajo-ominaisuudet noissa Focuksissa ovat erinomaiset. Moottoreiden ominaisuudet puolestaan eivät kovin ihmeellisiä noissa olleet aikalaisiinkaan verrattuna. Kun vaimolle ostettiin tuon jälkeen Focus III 1.6 EcoBoost -koneella, niin siinä vaiheessa moottorin ominaisuudet tekivät merkittävän hyppäyksen ylöspäin.
Noniin, suuret kiitokset. Juuri tälläistä omaa kokemusta hain. Pari Focusta on kiikarissa ja yksi 207. Hyvin pitää kyllä nämä hintansa vs. Pösöt...

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kyllä minä antaisin mahdollisuuden ranskalaiselle. Pienemmällä rahalla saa paljon enemmän autoa kuin saksalaisen ostamalla. Enkä tietenkään 207:aa ole ajanut muutta kyydissä olen ollut ja yllättävän modernilta tuntui jotenkin Focukseen verrattuna. Ja eikös 207 ole yllättävän luotettavaksikin kehuttu?

Vastaa Viestiin