Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5899
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

jkk kirjoitti:Tänään oli todella lähellä etten vaihtanut Sciroccoa Jeep Renegadeen. Tuossa vaihtoehto yksilössä olisi ollut 1.4 140 hv multiairi manuaalilla, c635 lootalla. Jotenkin tuo Jeepin erilaisuus kiinnostaa vaikka katumaasturit on iso yök minulle. Auto miellytti muuten kaikin puolin, mutta takaraivossa jyskytti ennen myöntävää vastausta "ei manuaalia enään". Tiesin, että jos jälleen teen kompromissin tässä vaihteisto ongelmassani, olen taas viikon päästä kauheassa autokuumeessa. Toki automaatin saisi kun laittaa lisää pelimerkkejä pöytään, mutta noissakin näyttää tippuvan hinta 10 k e / v tahtia. Eli nopeammin mitä tuota haluaisin maksaa pois. Tämä oli alle 2 v vanha ja tehdastakuu voimassa.

E: ei helvetti. Nämä oireet oli niin pahat aamulla, ja kun kauppiaan puheluun heräsin niin ei mahtanut minkään. Toivottakaa onnea kotiinpaluusee. Jätin sinne hyvin tyytymättömän naisihmisen kiellooistaan huolimatta :mrgreen:
Onnittelut - sekä rohkeudesta että Jeepistä!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^edelliseen yhtyen: onnea uudesta autosta!

Renegade puree itseenikin, enkä olisi ollenkaan yllättynyt mikäli 500L joskus vaihtuisi Jeepiin. Taitavat olla yllättävän läheistä sukua, mutta mikäli 500X mitenkään antaa osviittaa Renegadesta, on kehittynyt huomattavasti. Tyyli toimii, on hyvä ohjaamo, tilaa riittää. Onnea!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ja ^^, Kiitos :)

Tämän kanssa on ollut kiva ajella viime päivät. Siitä huolimatta, että muija on niin vihainen ettei kuulema aio "jalallakaan astua" tähän autoon, olen todella tyytyväinen :lol:

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

jkk kirjoitti:^ja ^^, Kiitos :)

Tämän kanssa on ollut kiva ajella viime päivät. Siitä huolimatta, että muija on niin vihainen ettei kuulema aio "jalallakaan astua" tähän autoon, olen todella tyytyväinen :lol:

No toihan on vaan iso bonus!

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Emäntä rakastui nyt tohon laina Focukseen ja vakavasti tässä pohdittiin tuon 159 käytännöllisyyttä elämäntilanteen muutosten takia. Emäntä alkoi harrastaa koiria jokunen tovi sitten ja seedanillahan niitä ei ole kovinkaan näppärä kuljettaa. 156 (SW) alkaa olla kohta tiensä päässä ja crosswagonista en mitään hurttakyytiä haluaisi tehdä.

Alfan ainoa uusi malli joka sopisi kuljettamiseen on Stelvio, joka ei ole vielä ihan meidän budjetissa ja 159 bensa SW:nä ei jaksa innostaa.

Siitä sitten kumpusi idea ostaa emännälle uusi kuljetin (ilmeisesti tämä Focus) jolla päristeltäisiin takuun rajoissa väh. 3 vuotta ja johon minun ei tarvitsisi koskea edes ruuvarin kärjellä huoltojen suhteen. Vaihdossa menisi 159 tai sitten sen kaupittelisin pois erikseen.

Ja tämä Foordi sitten vaihdettaisiin käytettyyn stelvioon kun niiden hinnat olisivat enemmän meidän budjettiin sopivat.

Onko tässä mitään järkeä?
Viimeksi muokannut Pasi, 13 Kesä 2017, 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

jkk kirjoitti:.. muija on niin vihainen ettei kuulema aio "jalallakaan astua" tähän autoon, olen todella tyytyväinen :lol:
No, kyllä ne tapaa leppyä jossakin vaiheessa - ennemmin tai myöhemmin. Huomaat sen siitä, että auto on kadonnut. Onnittelut muuten uudesta autosta :-D . Ihan olisi mullekin sopiva, mutta nyt ei ole asiaa autokaupoille. MiTon on pakko kestää vielä kaksi (ajo-)opetuslasta ;-).

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Pasi kirjoitti:Emäntä rakastui nyt tohon laina Focukseen ja vakavasti tässä pohdittiin tuon 159 käytännöllisyyttä elämäntilanteen muutosten takia. Emäntä alkoi harrastaa koiria jokunen tovi sitten ja seedanillahan niitä ei ole kovinkaan näppärä kuljettaa. 156 (SW) alkaa olla kohta tiensä päässä ja crosswagonista en mitään hurttakyytiä haluaisi tehdä.

Alfan ainoa uusi malli joka sopisi kuljettamiseen on Stelvio, joka ei ole vielä ihan meidän budjetissa ja 159 bensa SW:nä ei jaksa innostaa.

Siitä sitten kumpusi idea ostaa emännälle uusi kuljetin (ilmeisesti tämä Focus) jolla päristeltäisiin takuun rajoissa väh. 3 vuotta ja johon minun ei tarvitsisi koskea edes ruuvarin kärjellä huoltojen suhteen. Vaihdossa menisi 159 tai sitten sen kaupittelisin pois erikseen.

Ja tämä Foordi sitten vaihdettaisiin käytettyyn stelvioon kun niiden hinnat olisivat enemmän meidän budjettiin sopivat.

Onko tässä mitään järkeä?
Itse kävin tänään foordi myyjällä ja tultiin siihen loppu tulokseen että Mondeo olisi järkevämpi. Litrasella Ecoboost A6 Focuksella hintaa enemmän 1.5ke kun varastossa olevalla paremmin varustetulla 160heppasella automaatti mondeo farkulla. Korko ja kulutkin 0% mondeossa ja pitää hintansa paremmin. Ja mondeoon olisi saanut 3000e enemmän hyvitystä nykyisestä .. mittää järkee focusta tässä tapauksessa :lol: nyt kumpikin sai jäädä kuitenkin, koska nykyisessä ei olekkaan mitään vikaa uusien kokeilun jälkeen :wink:

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Voortin ja suunniltellun operaation järkevyyteen en ota kantaa. Off-topiccina kehun kuitenkin tuon litraisen padan ääniä.
Kahtena aamuna peräkkäin on firman parkkikselle kaartanut moisella varustettu Fiesko kun olen lonninut kohti ovea.
Tuo pärisee ja poksuu lähes miehekkäästi :)

-Tazio

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ sitten vielä kun laittaa rööriä isommaksi niin saa aika ralli äänet : https://youtu.be/DT_e2iBDfBY

Onkohan suomessa kuvattu?

Avatar
HANU
Viestit: 1226
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Vaihdoin Super vm. 2014 M-Sport F10 Bemarin Amperaan. Enkä vaihtanut huonompaan.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Muisti ei riitä kaikkeen ja pienet muistijäljet siellä täällä ei riitä.

Kaveri harkitsee Saab 9-5:sen harkitsemista, mutta mikäs moottori ja missä vuosimalleissa oli se, johon piti tehdä jotain öljymuokkauksia tai pannu hajoaa ennen aikojaan?

Epätarkka kysymys, mutta tietävät pääsi jäljille kyllä :mrgreen:

E: Mitä muuta pitäisi Saappaassa huomioida? Turbokone ja automaattivaihteet kuulemma vaatimus, jos saappiin kääntyy Volvojen katsomisesta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Alfissimo kirjoitti: Kaveri harkitsee Saab 9-5:sen harkitsemista, mutta mikäs moottori ja missä vuosimalleissa oli se, johon piti tehdä jotain öljymuokkauksia tai pannu hajoaa ennen aikojaan?
Nelisylinteriset bensakoneet, etenkin ennen vuotta 2004. Alkupään huohotinvammojen lisäksi ja osittain niiden ansiosta öljypohjaan kertyy möhmäättiä, joka jumittaa sihtiin, joten öljypohjan avaaminen ja puhdistaminen ei ole huono idea, jos sitä ei ole vielä tehty. Lisäksi uhrilistalle lukeutuu jakopää, joka voi kaivata ennenaikaisia huoltotoimenpiteitä. Saabbifoorumilta löytyy vinkkiä molempiin kyllä mielinmäärin, tuossa esmes öljypohjajumppa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145

V6 -bensakone sekä dieselit ovat tästä ongelmasta vapaita. Opel-johdannaista V6 -bensakonetta ei saa manuaaliaskin kaveriksi eikä Biopoweriksi.
Alfissimo kirjoitti: E: Mitä muuta pitäisi Saappaassa huomioida? Turbokone ja automaattivaihteet kuulemma vaatimus, jos saappiin kääntyy Volvojen katsomisesta.
Paljon hienompaa olisi kyllä löytää vapaahengitteinen 9-5, kun sellaista ei ole koskaan tehtaasta ulos rullannut.

Ensimmäiset 5-vaihteiset askit (tulikohan se 2002) kärsivät jumahtavasta venttiilipesästä, mikä ei ole ajomukavuuden kannalta hyvä asia eikä varaosa ole halpa, joten pari ekaa 5v-automaagigeneraatiota kannattaa välttää.

Korin ruostuminen alkaa tyypillisesti vasemman takapyöränkaaren etureunasta helman vierestä, toki muualtakin voi löytyä jotain jännää. Jos takatukivarsien isoja puslia ei ole vielä vaihdettu, tullee ne vastaan jossain vaiheessa, kuten myös repsikanpuoleisen lämmönsäätöläpän jumahtelu.

Tyypillisiin, lamauttaviin vikoihin kuuluu pyhä kolimnaisuus, eli DI-kasetti, bensapumppu ja kampuran asentoanturi, näitä kannattaa epäillä ensimmäisenä jos auto ähkii tai jättää käynnistymättä. Tietty aina voi myös olla männässä reikä, mutta se yleensä aiheuttaa käyntihäiriöitä ja tehostettua kampikammion tuuletusta.

Nelisylinterisestä bensakoneesta tulee softalla Biopower (bensa/etanoli 0-100% seoksilla toimii kivasti ok). V6 bensakone on Opel-johdannainen ja hihnajakopäällä. Dieselit tulevat Opelilta (2.2, ketju), Fiatilta (1.9, hihna) ja Isuzulta (3.0, tää taisi olla hihnalla). Isuzun dieselissä vajuu sylinteriputket, mikä aiheuttaa kansipahvihenkisiä oireita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eiköhän tuolla listalla saa pään pysymään Volvoissa. Niissä kun ei kuulemma ole mitään isoja ongelmia :lol: . Jostain syystä 400tkm ajettu V70 ei ole ollenkaan pelottava kohde sijoittaa +-3000€.
Nojoo, onneksi tiedostaa kuitenkin, että vanha auto saattaa vaatia välillä muutakin kuin vain ajamista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei niissä kai oikein olekaan. Tinakone on ihan ok moottori, kunhan sitä ei viritä liikaa, jolloin sylinteriputket alkavat muuttaa muotoaan ellei niitä kiilaa tiukemmin sijoilleen. Etuvedossa ei edes ole varhaisen nelivedon holkkiongelmaa, jossa vetolinjalla yhdet boorit sanoo heippahei. Kai siinäkin jotain alustajumppaa saa tehdä (missäpä ei?), mutta kovin syvällisesti en ole näihin perehtynyt. Laatikot taitaa tosin olla aika pitkälti samoja Aisin-Warnereita kuin femmassakin, joten ei kannata yllättyä jos sama venapesäjumi löytyy siltäkin puolen.

Volvopuolella tosimiehen ratkaisu olisi kyllä S80 T6. Ihan vaan siksi, että kyllähän sitä joskus pitäisi omistaa poikittaismoottorinen rivikuutonen, vaikka sitä ei manuaaliaskilla saakaan.

Edit: perkele, nyt alkaa oikeasti tulla fiilis että jossain välissä pitää ostaa tuollainen T6. Kiitos nyt taas tästäkin :lol:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Polforea kirjoitti:Edit: perkele, nyt alkaa oikeasti tulla fiilis että jossain välissä pitää ostaa tuollainen T6. Kiitos nyt taas tästäkin :lol:
Selkeesti mun syy :mrgreen: . Ole hyvä vaan :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ysi-femmasta on kyllä lämpöisiä muistoja, vaikka koko autonhan sai miltei rakentaa uusiksi ennen kuin kori lahosi Polfon kuvailemalla tavalla.
..mutta kun sillä 100€ sijoituksella sai 90hv ja reilusti vääntöä lisää.. Vieläkin ikenet muistaa oikean polkimen painamisen ohituksissa. Painavahan auto toki on.

Yllä tulikin jo hyvin kaikki tyyppiviat.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Muijalle iski autokuume :eggface: Niin tiedustelisinkin kokemuksia tosta fiiatin twinairista :) Meinaanku tuolaista 500L mallia nyt selvästikin silmäillään. Tietysti muutkin kommentit autosta olisi mukavata tietoa. Ainakin jäsen Kivijärvi on kommenttia muistaakseni antanu, mutta tiivistelmästä ei haittaa olisi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^pistetäänpä tiivistelmää Fiat 500L 1.4 Fire Loungesta (2013):

+ kestänyt hyvin omistusaikana, mikä on minusta ollut todella mukavaa (25tkm ->105tkm so far). Pakkasen rikkoma takaiskari ja McPhersonin yläpään kääntölaakeri (tsjp) on vaihdettu kylläkin, mutta pieniä ja edullisia korjattavia ovat olleet.
+ tilaa autossa on enemmän kuin uskoisi. Takana istuu kohtuumielellään tällainen 185cm pitkäkin mies ja kolmelle lapselle se on hyvä paikka olla. Istuimen säädettävyys auttaa tasapainoilemaan takatilan ja tavaratilan välillä. Loungen lasikatto tuo hienosti valoa ("must have").
+ tavaratilaa löytyy riittävästi viisihenkisen perheen tarpeisiin, alusta kantaa kunnialla täyden nyytin.
+ maantieajo ajettavuuden osalta ok kuosissa ja moottoritiellä päästelee mielellään pitkää siivua vakkari päällä
+ kulutus on koko omistusajalla pyörinyt 7.0:ssa (todellinen vähän päälle), mikä ei minusta ole mitenkään paha seka-ajossa
+ ulkonäkö, fiilis. Tätä kehutaan spontaanisti
+ lämmin talvella, nopea lämpenemään
+ varustelu kohdallaan (autom.ilmastointi, parkkitutkat, multimediasysteemi, sadetunnistin, bluetooth-audio ym.)
+/- ohjaustuntuma vähän teennäinen, mutta toimeen tulee. Urissa ja jarrutuksissa vähän tempoilee.
+/- vaihteisto tulee tutuksi. Sinänsä sujuva ja tarkka loota, mutta moottorista johtuen liian tiiviissä käytössä. Ohituksissa 6->3 ja alkaa yleensä tapahtua. Viisi vaihdetta olisi riittänyt ihan hyvin kun viitosella ei tässä tee yhtään mitään.
+/- moottori. Teho riittää rauhalliseen yksinajeluun hyvin, täydessä lastissa kulkee, muttei kiihdy. Kierrosherkkä tosin ja menemisen meininkiä sikäli. On ollut 100% luotettava, ei mitään vikaa. Lievä öljynkulutus 0,5-1.0 l/15000km on tässä yksilössä ollut koko ajan olemassa. Öljytilavuus tosin vain 2.9 litraa, joten eipä ole jätetty reserviä.
+/- istuimet eivät ole kovin hyvät, että selkävikaiselle voi tulla tässä kohtaa ylitsepääsemätön ongelma.
- arvoahan tämä ei pidä! 1. omistaja oli omansa hankkinut n. 24500 eurolla varusteineen väreineen renkaineen. Tasan kaksivuotiaana ja 25tkm ajettuna liike pyysi 14700€. Ensimmäinen omistaja on antanut autonsa puoleen hintaan eteenpäin... :shock: Auton oltua meillä sen arvo lienee laskenut n. 10000 euron myyntihintoihin, joten erityisen halvalla emme mekään ole päässeet. Mielestäni hinta-laatu-suhteeseen tämä ei niinkään vaikuta, sillä tilaa, varusteita, luotettavuutta ja persoonallisuutta tässä on ollut koko rahalla.

Twinairina olisin omani hankkinut, jos olisi ollut etsintäaikana yhtään käytettyä liikenteessä. En ole sitä kokeillut, mutta 1.4 Fire ja 0.9 Twinair ovat suoritusarvojen suhteen melko tasaväkiset. Tässä mielessä Twinair voi olla liian mopo sekin. Ex-Deltassa oli 1.6 M-jet, joka tähän 500L:äänkin oli saatavilla. Ottaisin sen, sillä moottori on hyvä kaikilta ominaisuuksiltaan ja auto taloudellinen. Järkiauto järkihintaan, sanoisin!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Siellä on Herttoniemen Deltassa TwinAiri tulossa myyntiin... :wink:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no niin on :wink:
Kiitos Kivijärvelle tiivistelmästä!
Tuo ohjauksen teennäisyys on jo tuttua puntosta ja saunajakkarat myös.
Ainostaan tuo motti vähän mietityttää, eli sais se tuo twinairi olla, koska vääntö parempi. Painaahan tuo auto jo jotain ja kiva olis tarvittaessa ohituskaistalla ohitaa (pikkupuntolla ei oikein onnistu, koska kaistat yleensä ylämäkeen. Tosin touhu on siellä usein sellaista, että pitäisi olla Giulia QV). Pääosin kaupunki-kipotteluun, niin ei sen motin nyt niin väliä. Ompas ollu halpa 500L :shock:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Mulla on Konalassa "Inside Man", laita YV jos harkitsette tuota :wink:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^korvan takana on. Näät naisväen autokaupat on vaan vähän sellaisia :silly: Nyt on mahdollisesti tulossa vaihturi, jollaisen pyynnit on enemmän kuin tuon 500 :shock: Mahdollinen vaihturi on väärää korimallia ja värikin varmaan pielessä :lol: Edellispäivänä kysy: "kuis paljo sulle jäi siittä puukaupasta?" Kysymys vähän hölmistytti, mutta selkenemään rupes :bad-words:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Palkus: Jos tila ei ole aivan tärkeimmässä asemassa, saattaisin suositella kääntämään katseet (ainakin kokeeksi) 500X:ään. Se on ajolleen paljon parempi (1.4 Multiair ajettu), vakaampi, sporttisempi ja enemmän ajajan auto. Sisustassa tyyli on sitten tasan eri - tässä 500L:ssä ei ole saatu aikaan 500:n wow-faktoria ollenkaan. Onpahan erilainen muuten vaan. 500X:ssä sisusta miellyttää ja vaikuttaa paremmin kasatultakin. 500X:ää on saanut jollain 1.6-vaparilla ja kokemukset siitä ovat lehdissä ja netissä olemattomat. Mikä lie brassimoottori, mutta se tarjoaa hieman enemmän tehoa ja vääntöä vähemmän ruotsilaiva-tyyppisessä korissa. Luulisin olevan 1.4 Fireä paremman ja hakkaavan myös 0.9 Twinairinkin. Tätä pientähän on haukuttu aika juopoksi suhteessa siisteihin ilmoitettuihin lukemiin.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Poika pääsee kohta miehen ikään, kortti kohta ajettu ja ekaa autoa olis vailla.. Budjetti on vaatimaton noin 2000€.
Pikkuhiljaa olen ujuttanut alfan 147 malleja aivopesuna pojalle. Pikkuhiljaa olen ollut huomaavinani että ajatus saa kannatusta... Poika on itekkin ehotellu muutamaa vaihtoehtoa. MUTTA kuulemma siinä faceliftissä on komeampi keula ku vanhemmissa. (yli budjetin)
Yks sellanen olikin kiikarissa joka oli halpakin ja ostoyritys kaatui siihen että auto oli rovaniemellä. Soittelin autokauppiaalle ja huvittavaa oli kommentti kysymykseeni:" miksi auto on niinkin halpa? Onko se rikki?"
TÄÄLLÄ POROMIEHET AJAA TOJOTOILLA, ei ne tollasista etelänmalleista mithään ymmärrä.
No se näköjään on jo myyty... 06 vuosimalli ja 1590e pyynti.

Jatkan aivopesua....ei jaksais rassata tulevaisuudessa jotai nissanii tai E36 bemmii millään
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

Itsellänikin vähän autonvaihtofiiliksiä tässä ollut ja 500L, 500X ja Tipo SW voisi muuten olla ihan vaihtoehtoja mutta niinkuin mr Kivijärvi tuon 500L 1.4 loungen osalla sanoi niin varmaan käy niin että 2v iässä tuommoinen 500X:n tai Tipon arvosta on hävinnyt puolet ja se on ihan törkeä kasa rahaa eikä ainakaan näin persaukinaiselle semmoseen haaskuuseen ole varaa.

Se Deltan 500L twin-air lounge kyllä räpsähti meikäläisenkin nettiautohakurobootista heti pihalle mutta tunnelmia on latistanut se että seuraavan 2v aikana siitäkin lähtee vielä varmaan puolet pois eikä se 0.9twinair mikään säästöpossukaan ole. Lisäksi kun semmoisella 500L:llä kävin kurvailemassa joskus niin ne penkit... miksi miksi ne jakkarat on semmoisia kun ovat. Etupenkithän on nyt vielä jonkinlaiset, no reisituesta ei paljoa tarvi uneksia mutta mitä takana istuin niin vaikea kuvitella sinne kenenkään aikuisen menemään matkustajaksi ilman ettei ruutiaseella uhkaile. Lapsethan nyt toki on asia erikseen ja eipä aikuisia itsekkään tulisi paljoa takana kuskattua mutta silti. Mutta persoonallisuuttahan siinä 500Lssä sitten löytyy ihan mukavasti ja positiivinen kokemus semmoisen koeajokin oli mistä vähän jopa itse yllätyin. Jopa se 1.4 vaparikin riittää siihen koppaan yllättävän hyvin ja luotettavampaa konettahan saa hakea.

Fiiatin kanssa omasta autovalinnasta kilpailee kyllä verisesti Auris SW hybrid. Sitäkun voi pitää 5v ja hinnasta häviää silti vähemmän kuin vuodessa/parissa fiiatista. Toistaiseksi kuitenkin yritän pitää jäitä hatussa autokuumeesta piittaamatta ja kurvailen Cromalla.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Stiletto kirjoitti:Poika pääsee kohta miehen ikään, kortti kohta ajettu ja ekaa autoa olis vailla.. Budjetti on vaatimaton noin 2000€.
Pikkuhiljaa olen ujuttanut alfan 147 malleja aivopesuna pojalle. Pikkuhiljaa olen ollut huomaavinani että ajatus saa kannatusta... Poika on itekkin ehotellu muutamaa vaihtoehtoa. MUTTA kuulemma siinä faceliftissä on komeampi keula ku vanhemmissa. (yli budjetin)
Yks sellanen olikin kiikarissa joka oli halpakin ja ostoyritys kaatui siihen että auto oli rovaniemellä. Soittelin autokauppiaalle ja huvittavaa oli kommentti kysymykseeni:" miksi auto on niinkin halpa? Onko se rikki?"
TÄÄLLÄ POROMIEHET AJAA TOJOTOILLA, ei ne tollasista etelänmalleista mithään ymmärrä.
No se näköjään on jo myyty... 06 vuosimalli ja 1590e pyynti.

Jatkan aivopesua....ei jaksais rassata tulevaisuudessa jotai nissanii tai E36 bemmii millään
Mun mutsi osti mulle 18 v ja kortin kunniaksi alfa 156 selespeedin. Oli ihan huikee ensiauto. En saanut mieltä tuosta 156 mallista enään irti kun sellaista käytiin faijan kanssa ihmettelemässä livenä Suomenojan Länsiautossa kun olin skidi, siihen saakka olin nähnyt semmoisen vaan "poliisikoira Rex" ohjelmassa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vode kirjoitti:Itsellänikin vähän autonvaihtofiiliksiä tässä ollut ja 500L, 500X ja Tipo SW voisi muuten olla ihan vaihtoehtoja mutta niinkuin mr Kivijärvi tuon 500L 1.4 loungen osalla sanoi niin varmaan käy niin että 2v iässä tuommoinen 500X:n tai Tipon arvosta on hävinnyt puolet ja se on ihan törkeä kasa rahaa eikä ainakaan näin persaukinaiselle semmoseen haaskuuseen ole varaa.

Toistaiseksi kuitenkin yritän pitää jäitä hatussa autokuumeesta piittaamatta ja kurvailen Cromalla.
Aika samat mietteet ja samoja vaihtoehtoja ollut mielessä. Lisäksi Giulietta. Paitsi Croman tilalle voi kirjoittaa Mitsun. Kyllä siinäkin on arvo pudonnut kahdessa vuodessa (2011vm ja 35tkm -> 85tkm). Linea multijetin arvo putosi kolmessa vuodessa (2008-2011) ja 100tkm aikana jostain 20+k€ paikkeilta johonkin 10k€ pintaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

500x maliit ovat kuulemma liian tyyriitä. Uusi corsa on myös aiheuttanut kiinnostusta :? Nuot 500L mallit on sopivassa hinnassa ja lounge-varustelu ihan ookoo. Imo.
Muijahan sen sitten valitsee, mun tehtäväksi jää vain vahtiminen, ettei mitään aasian kikotinta parkkiruutuun ilmesty. :-D Dacian kyllä hyväksyn, mutta emäntä ei innostunut :mrgreen:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

palkus kirjoitti:500x maliit ovat kuulemma liian tyyriitä. Uusi corsa on myös aiheuttanut kiinnostusta :? Nuot 500L mallit on sopivassa hinnassa ja lounge-varustelu ihan ookoo. Imo.
Muijahan sen sitten valitsee, mun tehtäväksi jää vain vahtiminen, ettei mitään aasian kikotinta parkkiruutuun ilmesty. :-D Dacian kyllä hyväksyn, mutta emäntä ei innostunut :mrgreen:
Meillähän vaimo päätti että 500X tulee. Piste. Olihan toki siinäkin "tää on kallis" ja ties mitä muita syitä, mutta sitten olikin koeajon jälkeen nimet paperissa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^^ Aasian kikottimista itse asiassa nostaisin "vakavan vaihtoehdon" 500L:lle. Itse tuumailin ja kävin kylmiä tyyppejä ottamassa KIA Soulista (2014->). Olivatten vain liian uusia tai uusien hinnoissa tuolloin. Pitkä takuu, luotettavuus ja sen sellaiset toki tuikki kirkkaimpina mielessä, mutta kyllä siinä sitä sieluakin on. Sisällä kaikki on paljon paremmin kuin 500L:ssä ergonomian suhteen, eikä tyyli ole ollenkaan hassumpi. Asiallisempi ja aikuisempi toki. Perusmosa on se 1.6-vaparibensa, mutta sen 132 kaakkia kiskonee sitä paremmin lentoon motareiden rampeissa, ohituksissa ja täydellä lastilla. Saa sitä dieselinäkin, mutta kalliita tahtovat olla. TM:n talvitestissä pärjäsi vähin maininnoin tasaisen varmasti.

Huoltopuoli lienee enemmän kuin kunnossa KIA:lla verrattuna Fiatin nykykuntoon ja pitkä takuu tuo mielenrauhaa, vaikkei kaikkea korvaakaan tulevaisuudessa. Vaimolle Soul ja itselle Stinger alle, sillähän se on autokuume voitettu moneksi vuodeksi... :-D Joskus pääsin KIA K900:n kyytiin iso veden toisella puolella ja täytyy sanoa, että messevää oli kyyti 5.0 V8:n kiskoessa eleettömän vakuuttavasti. KIA:n autot ovat omasta mielestäni mainetta parempia ja mielenkiintoisempia vrt. Audi/VW, jossa sama käy tasan toisinpäin.
edit: tästähän unohtui "pihvi" kokonaan: TM:n etusivulla kerrotaan kuin VW hyppää pienten SUV:ien kisaan uudella T-ROC-mallilla. Kuvaa sekunninkin katseltuaan tulee tulokseen, että nyt on mielikuvitus loppunut firmassa kokonaan. Otettu Audin pienin maasturi on leivottu keula Volkkariksi. Nuorisokielellähän tämä uusi tulokas on yksinkertaisesti "NOLO!".
Viimeksi muokannut Kivijärvi, 24 Elo 2017, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kiat on semmoisia, että jos on kokeillut jokusen vuoden vanhaa niin ei paljon pysty sanomaan uudesta. Minullakin oli joskus lainassa ~2008 mallinen farkku ceed josta en suuremmin pitänyt, mutta jos vertaa vaikka 2013+ vuotiseen niin etoa on kuin yöllä ja päivällä. Alkaen penkistä, joka vanhassa oli surkea.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kivijärvi kirjoitti:Huoltopuoli lienee enemmän kuin kunnossa KIA:lla verrattuna Fiatin nykykuntoon ja pitkä takuu tuo mielenrauhaa
Tuossa pitkässä (silloin 7v) takuussa joskus oli sellaista fiilailua, että se oli voimassa vain niin kauan, kun auto on yksityisomistuksessa/-käytössä.Eli loppui käytännössä kuin seinään oliko nyt 2 vuoden jälkeen, jos auto lyhyestikään käy liikkeen omistuksessa eli käytännössä vaihtoautorivissä. Jotain kuuluvaa polemiikkia ko. ehdosta taisi silloin kuluttajaneuvojien suuntaan olla, mutta ainakaan minulle ei jäänyt korvan taakse, että mihin keskustelu päätyi. Ellei muista paremmin kuin minä, kannattanee siis varmistaa että se pitkä takuu on voimassa käytettyäkin ostaessa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ainakin Deltasta käytettynä ostettaessa pitkä takuu on voimassa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

2007 nurkkaisilla tais tulla feisliftejä. Eli ~2008 saattoi olla vielä ns. vanhaa sarjaa, mikä olikin sitten aivan karmeeta kuraa oikeastaan kaikin puolin (ruma, epämukava, hirveät penkit...)
Itse "jostain syystä" tutustuin noihin vehkeisiin 2000-luvun alusta 2012 mallisiin saakka läheisestikin. Kyllä nuo ns. tuoreemmat oli kaikki oikein jees, pahimmat karvalakkipenkit kun jätti pois (ja taisi aika lailla kaikki jättää), ni hyvä oli.
Tuo takuuasia ei ainakaan asentajan silmissä ollut ongelma; kyllä oli millon Kamuxilla olleita yms. ja takuut pelitti, kunhan huoltohistoria oli vaan hyvä. Saattaa olla, että jotain vinkua tuosta käytettyjen kaupasta joillakin ollut ja saatto siinä jotain olla, mut ainakin mun näkemät tapaukset meni ihan nätisti.

@Kivijärvi
Soul on myös hieman hauska vrt. muut peruskinnerit. Vähän kuin Mazdan kuutio :)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4318
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

palkus kirjoitti:500x maliit ovat kuulemma liian tyyriitä. Uusi corsa on myös aiheuttanut kiinnostusta :? Nuot 500L mallit on sopivassa hinnassa ja lounge-varustelu ihan ookoo. Imo.
Muijahan sen sitten valitsee, mun tehtäväksi jää vain vahtiminen, ettei mitään aasian kikotinta parkkiruutuun ilmesty. :-D Dacian kyllä hyväksyn, mutta emäntä ei innostunut :mrgreen:
Jätä nyt viimein se "kiristävä" aasiapanta pois niin hyviä vaihtoehtoja on paljon lisää... :mrgreen: :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Olikohan Kialla myös se sama linja että että se köyhin (eli Suomimalli) on kaikin puolin karmea mutta heti pykälää paremmassa onkin kaikki paremmin lähtien heti penkeistä ja moottorista. Saattaisi olla toinen selitys sille jos käytetyissä vähän eri yksilöissä onkin hirveä ero.

edit: siis sama linja kuin Hyundailla
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, on aika lailla.
Karvalakkimallissa on ehkä manuaalinen ilmastointi - ei välttämättä edes sähkölaseja edes edessä. Ja näitä ei ONNEKSI paljoa näe.

Siitä pykälää ylemmäs ja onkin jo heti automaagi-ilmastoinnit, kaikki lasit sähköllä, saattaa olla jopa automaattisesti tummentuvaa taustapeiliä ja taittuvat sivupeilit + cruise. Joskus muistan jonkun kampanjan, jossa sai nuo lisät + peruutuskameran ja navin jollain +200eurolla - aika moni otti. Onneksi. Ainakin niille, ketkä noita haluaa käytettynä hankkia :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Toki karvalakki on tosissaan karvalakki, mutta nekin ovat menneet paljon eteenpäin. Esim. Tuon karvalakki Rion penkit ovat ihan ok, mutta kun mennään vähän vanhempiin niin ei voi sanoa samaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Voi minua. :lol:
Apuja kaivataan ostopäätöksen tueksi.
Kumman ottaisitte, -ja miksi?
(Älkää kysykö, miksi.) :drinking:

Suurin piirtein yhtä hyvin varustetut versiot kyseessä:

Volvo V40 D4 man. Business Edition 90.
VW Golf GTD 5d man.

Muitakin vaihtoehtoja on toki "listalla", mutta jostain kierosta syystä nämä versiot herättävät öisin miettimään elämän tarkoitusta.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Noista Volvo.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

glideslope kirjoitti:Voi minua. :lol:
Apuja kaivataan ostopäätöksen tueksi.
Kumman ottaisitte, -ja miksi?
(Älkää kysykö, miksi.) :drinking:

Suurin piirtein yhtä hyvin varustetut versiot kyseessä:

Volvo V40 D4 man. Business Edition 90.
VW Golf GTD 5d man.

Muitakin vaihtoehtoja on toki "listalla", mutta jostain kierosta syystä nämä versiot herättävät öisin miettimään elämän tarkoitusta.
Volvon. Mielestäni paljon paremman näköinen niin ulkoa kuin sisältä. Noi volkkarit on loppuen lopuks kaikki lähes samanlaisia. Omassa volkkarissa ahdisti sisustan ankeus ja se riitti siihen etten huolinut sitä pidemmäksi aikaa vaikka muuten oli todella mainio.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Noista kahdesta Volvo. Ihan vaan siksi, että se EI OLE volkkari.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Alfissimo kirjoitti:Noista kahdesta Volvo. Ihan vaan siksi, että se EI OLE volkkari.
Näin. Jos siis _oikeasti_ pakko valita. Ja oikeastihan ei ole. Miten olisi Nuova Tipo? Käytetty <insert any other make and model>?

-Tazio

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Miksi ei giuliettaa? Volvon kanssa melkeen yhtä söpöt keulat ja hinnatkin aikalailla samassa haarukassa?

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Noista kahdesta epäröimättä Volvo.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

jkk kirjoitti:Miksi ei giuliettaa? Volvon kanssa melkeen yhtä söpöt keulat ja hinnatkin aikalailla samassa haarukassa?
Työsuhdeauto kyseessä, ja koska takana on firman yhä jähmeä autopolitiikka, joka katsoo vain ilmoitettuja päästöarvoja ja oletettua jälleenmyyntiarvoa, karsii tämä (mielivaltaisesti) valtaosan merkeistä pois. - Siksi ei esim. Alfaa.
-joo, tämä harmittaa, mutta muuten töissä ollut pitkään mukavaa. :)

Vähän pienempää sporttia siis tekisi vaihteeksi mieli, ja koska valinta pitää tehdä rajoitetusta tarjonnasta, (Audi, Honda, Hyundai, Ford, Opel, Skoda, Toyota, VW, Volvo) löysin nämä kaksi em. ehdokasta mielestäni houkuttelevimpina malleina mukaan (max. hinta noin 35 Keur).

Muuttuuko tilanne jos mukaan otetaan bubbling under-kerhosta esim:
Opel Astra 1,6 Bi-Turbo (200 hv/300 Nm) man.
Honda Civic 5D 1,5 VTEC (Turbo 182 hv/300Nm) man.
Skoda Octavia RS TDI (184 hv/380 Nm) man.
Ford Focus ST 2,0 TDCi (185 hv/400 Nm) man.

Mielipiteitä?

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Muuttuu, ainakin minä vaihtaisin vaihtoehdoiksi Golfin tilalle Astman ja siistin Civicin ja siirtyisin koeajelemaan ja tutkimaan varutelistoja. Lähinnä fiiliksellä, kun omassa mielessä nuo ovat Golfia kiinnostavampia ja lukemista päätellen bensakoneisia (kipinäsytkä ei kolise ja yleensä bensaturbon käytös on mielestäni dieseliä mukavampi).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kiitos kaikille jo nyt vastanneille!
Volkkari vetää näköjään selkeästi kaulaa.. :-D

Opel ja Honda ovat tosiaan bensakoneita.
Itsekin tykkään bensoista dieseleitä enemmän, mutta tästä teholuokasta ei hirveästi vaihtoehtoja näillä kriteereillä löytynyt.
Hondan olen aiemmin koeajanut, mutta CVT-vaihteistolla. En pitänyt. Vaihteistosta.
Autosta pidin kovastikin, ja luulen manuaalin olevankin se juttu tämän kohdalla.
Opel tulee vielä kokeiltua ennen päätöstä. Ulkomuotoilu vain tökkii pahasti..
Volvon toki saisi T3 automaattina mukavasti varusteltuna, mutta D4 on, dieselistä huolimatta, jotenkin näistä kiinnostavampi vaihtoehto.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja AVe »

Edellisistä vaihtoehdoista GTD.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Jiitee
Viestit: 4318
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

glideslope kirjoitti:
jkk kirjoitti:Miksi ei giuliettaa? Volvon kanssa melkeen yhtä söpöt keulat ja hinnatkin aikalailla samassa haarukassa?
Työsuhdeauto kyseessä, ja koska takana on firman yhä jähmeä autopolitiikka, joka katsoo vain ilmoitettuja päästöarvoja ja oletettua jälleenmyyntiarvoa, karsii tämä (mielivaltaisesti) valtaosan merkeistä pois. - Siksi ei esim. Alfaa.
-joo, tämä harmittaa, mutta muuten töissä ollut pitkään mukavaa. :)

Vähän pienempää sporttia siis tekisi vaihteeksi mieli, ja koska valinta pitää tehdä rajoitetusta tarjonnasta, (Audi, Honda, Hyundai, Ford, Opel, Skoda, Toyota, VW, Volvo) löysin nämä kaksi em. ehdokasta mielestäni houkuttelevimpina malleina mukaan (max. hinta noin 35 Keur).

Muuttuuko tilanne jos mukaan otetaan bubbling under-kerhosta esim:
Opel Astra 1,6 Bi-Turbo (200 hv/300 Nm) man.
Honda Civic 5D 1,5 VTEC (Turbo 182 hv/300Nm) man.
Skoda Octavia RS TDI (184 hv/380 Nm) man.
Ford Focus ST 2,0 TDCi (185 hv/400 Nm) man.

Mielipiteitä?
Räxä-Octavia riisseleistä.... mahtuuko lystikäs Gt-86 budjettiin? Pitänee hintansa aika hyvin coupena, mutta
toki käyttötarkoituksesi ratkaisee....
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin