Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

routasydän kirjoitti:
Isola kirjoitti:Kävisikös Routasydämen kakkos- tai kolmosvaihtoehtoon nykyinen Delta?
Noitaa oon vähän sillä silmällä vilkuillu. Täällähän on joillakin noita ollukkin. Ilmeisesti kohtuu laadukkaan oloisia, ei isoja murheita? Ite en oo tommosta ajanu, mutta täältä lukemani perusteella ilmeisesti ajettavuudeltaan enemmän mukavuus kuin urheilullisuuspainotteinen?
FTCF:n puolelta kannattaa käydä kyselemässä kuulumisia. Siellä taitaa olla pari omistajaa + tekniikkahan lienee lähes 1:1 Bravon kanssa. Jolloin suurin murhe taitaa olla T-Jettien jäähdytysnestevuodot.

Jos urheilullisempaa alustaa kaipaat eikä takapenkin tiloilla ole väliä (Deltassa on pidennetty alusta), niin kuis olisi sitten Bravo Sport 150 hv bensa- tai dieselkoneella? Maranello Red tai Maserati Blue erottuu kivasti pölypallon harmaasta massasta ja ajettavuuskin on kesärenkain aika kiva - ihan Giuliettan tasoa. Siis sport -moodi päällä, jolloin ohjauksessa on edes jotain tuntoa (hyvä se ei silti ole, mutta G:ssä on ihan sama vaiva - tosin G:ssä ei DNA vaikuta ohjaustuntoon, ainoastaan ohjauksen jäykkyyteen). Normaali/mummomoodissa ohjaus on ylitehostettu ja jos/kun Deltassa tai Dynamic Bravossa se on tällainen koko ajan, niin aika pleikkaripeliä ajaminen on, etenkin kitkarenkain. Niinjoo, yksi riesa noissa sporteissa on onnettomasti valittu mittarien väritys. Auringon paistaessa matalalta ei nopeusmittarista saa mitään tolkkua.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tommosta 150hv bravoa on joskus tullu koeajettua. Hyvän ulkonäkö, sisätiloista ei muistikuvaa, ihan ok pirteä ja moottorikin oli kivan kuulonen. Mutta se ohjaus oli kyllä järkyttävä...

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

puuha kirjoitti:MML: kelpaako x-type? -08 menee kipurajan alle. Auto on todella hieno ja kun valkkaa hyvät varusteet niin kelpaa ajella. Onhan se tosin hiukun volvo/ford mutta silti kissa nokalla!!
Kävin yhtä äxää katsomassa ja koittamassa jo nykyisät hakiessa. Ulkonäkö on ihan mukiinmenevä ja 3 litran neliveto on ihan pirteäkin. Omistamisen halu tosin hävisi samalla hetkellä kun istuin kuskin paikalle. Ei vaan iskenyt enää siitä eteenpäin.

Kaverilla oli tuollainen Turbo Megane, Sport lienee sen virallinen nimi. Se oli ihan pirteä peli, mutta ylläpito kuulosti hieman arvokkaalta ja murheita oli pariin vuoteen aika paljon. En tähän hätään muista mitä kaikkea siinä oli huolia, mutta ainakin pyörännavat siitä vaihdettiin kertaalleen joka nurkasta sun muuta hiukan outoa.

Cooper S on ihan kiva, itseä miellyttää eniten Clubman-farkku, se on kieltämättä lystikkään oloinen paketti, se voisi melkein mennä vaikka tuossa ylempänä 2 farkun tilanteen jo menin dumaamaan tyystin.

MiTon kylkilinja tuo mulle jostain syystä joka kerta mieleen Datsun 100A:n, joten se on sitten sitä myöten siinä. :(
Kuva
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^^ 150hv Bravon joskus omistaneena, voin sanoa ettei se niin hauska peli pidemmällä ajalla ole... Sportti napin kanssa ajamisesta tuli "sykkivää" ja ilman, se tuntui melko laiskalta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Jos kaipailee helvetin hauskaa mutta käytännöllistä menopeliä ympärivuoriseen käyttöön (ja unohtaa, että auto on ruma sisältä ja päältä), niin Subaru Impreza WRX voisi olla vaihtoehto. 20-25 keur hintaluokassa tosin ikä alkaa jo painaa, mutta mites esim. tuo: http://www.nettiauto.com/subaru/impreza/4709045" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

puuha kirjoitti:Entäs joku Fiat, Croma ?
Ei taida olla paljon sporttia siinä laitteessa.
Saabin jättäisin listalta. On varmasti turvallinen jne muuta täysin nyykkä, ei yhtään kulkua ja todella tylsä sisältä.
Ei meikää tuon 9-3:n vanhanaik... klassinen kojelauta häiritse mutta turboäksää ei saa kuin kokomustalla sisustalla, mikä ei kovasti lämmitä. Ja parissa brittikoeajossa oltiin kovasti samaa mieltä siitä että auto on kova luu paperilla mutta tosielämässä ei mitenkään innostava. Höh, just toisinpäinhän se pitäisi olla.
Jos budjetti kestää niin BMW E90/91 , 5- sarjalainen 04-07. Keppivaihteella.
Joo, nuo on hyviä mutta niitä on joka pihassa. Ilmeisesti siihen on syy. Eikö kukaan muu enää tee ajajan autoja farmimalleina?
Tai sitten E mersu, 220cdi.
Ellei sitten tämä?
- Epäkelpokeräilijä -

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Nyt ollaan jo toisella sivulla ketjua, mutta kukaan ei ehdota 159 (SW):ta vaikka ollaan Alfapalstalla? Onko ne niin huonoja ettei edes täällä suositella? :)

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^^ Mites Rasvis Subaru Legacy tai Outback? Esim tuontyyppinen ratkaisu: http://www.nettiauto.com/subaru/legacy/4823651" onclick="window.open(this.href);return false; tai http://www.nettiauto.com/subaru/outback/4770936" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

puuha kirjoitti: Saabin jättäisin listalta. On varmasti turvallinen jne muuta täysin nyykkä, ei yhtään kulkua ja todella tylsä sisältä.
Millaisilla rasseilla te kruisailette, jos 230hv, 350Nm, 7,3 sek. 0-100km/h on "nyykkä". :-D Maantiekulutus on muuten silti edelleen alle 7l/100km.
Nämä siis ison farmarin lukemia.. No, ehkäpä tuo ei ole tarpeeksi sporttinen Rasvikselle, eikä tuo oikein satu tuohon etsittyyn vuosimalliin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Rasvis kirjoitti:
puuha kirjoitti:Entäs joku Fiat, Croma ?
Ei taida olla paljon sporttia siinä laitteessa.
Mulla on suksitelineet. Nekun laittaa kiinni niin jo löytyy sporttia...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Pasi kirjoitti:^^ 150hv Bravon joskus omistaneena, voin sanoa ettei se niin hauska peli pidemmällä ajalla ole... Sportti napin kanssa ajamisesta tuli "sykkivää" ja ilman, se tuntui melko laiskalta.
"Jostain syystä" vaihdoin omanikin pois reilun vuoden jälkeen. Todella nätti ulkoa ja sisältä, ei suuria ongelmia, mutta ei siinä ole mitään sporttia ulkonäköä ja koneen aavistuksen vanhanaikaista turboluonnetta lukuunottamatta. Ei herätä suurta intoa ylimääräisille ajoreissuille.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

KäyttöAlfaa jatkuvasti pälyilen, mutta Jeeppi pitäisi muuttaa rahaksi tai saada menemään vaihdossa.
Jos olisi varaa pitää kaikki kalusto mitä on hankkinut niin en Jeepistä olisi luopumassa, sen verran luotettava on Jeepsteri ollut.
Ja onhan siinä bensakasissa ihan oma fiiliksensä ;)
Vaihtoehtoja Jeepille on ollut bussi-Sprinteri (D1-kortilla ajettava) koska ei käyttömaksua eikä käyttövoimaveroa :mrgreen: muuten en dieselin perään haikaile.
156 SW herättää edelleen lämpimiä tunteita ja on mielestäni hienoin farkkukorinen auto mikä on ikinä tehty. Moottorina tietysti V6 ja jos oikein herkutellaan niin GTA:na ja Selespeedinä :P

Vaihtoehdot on siis aika vähissä koska muut kuin Alfat ei kiinnosta käyttöautoina. Järjellä ei tämän asian kanssa ole paljoakaan tekemistä, mutta sitä tuskin tarvitsee tällä foorumilla kenellekään perustella :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

jaacco kirjoitti:Nyt ollaan jo toisella sivulla ketjua, mutta kukaan ei ehdota 159 (SW):ta vaikka ollaan Alfapalstalla? Onko ne niin huonoja ettei edes täällä suositella? :)

Olihan se mulla mainittuna muistaakseni jo ensimmäisessä viestissä, mutta taitaa alfan vähäinen nykymallisto olla kaikilla palstalaisilla jo sen verran hyvin tiedossa, ettei niitä tarvi erikseen mainostaa :)

Nyt on parista saabista, muutamasta alfasta ja jostain muustakin vielä vaihtotarjouksia kyselty niin katsellaan kuuluuko mistään vastauksia ja jos kuuluu niin minkälaisia. Tuota x-type jaggea en ollu tullu ajatelleeksi kun niiden korkeita huoltohintoja on siellä täällä päivitelty

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Puolihämärän mielikuvan mukaan X-typessä pystyy pienellä viitseliäisyydellä säästämään osien hinnoissa PALJON, kun urkkii selville millä osanumerolla täsmälleen saman paketin saa Fordin tiskiltä. Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että huoltaa itse tai pajassa, joka ei vaadi käyttämään "alkuperäisosia" - siis melkein missä tahansa paitsi merkkihuollossa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

EBITDA kirjoitti:Mites Rasvis Subaru Legacy tai Outback?
Joo miksei, harkinnan arvoisia vekottimia. Nuo edelliset korimallit ovat vielä ihan OK-näköisiäkin, mitä ei kyllä voi sanoa nykyisestä mallistosta. Onkohan kajuutan puolelle ollut tarjolla muuta kuin tummaa kangasta?
hagger16 kirjoitti:No, ehkäpä tuo ei ole tarpeeksi sporttinen Rasvikselle, eikä tuo oikein satu tuohon etsittyyn vuosimalliin.
Jerkkua siinä olisi kyllä meikälle tarpeeksi mutta en minä 9-5:sta muuten oikein osaa urheilulliseksi mieltää.

Oletushan on siis että nykyinen merde-voiture kestää vielä ainakin pari vuotta eli tähtäimessä voi sen jälkeen olla vuosimallit luokkaa 2008-2009.
- Epäkelpokeräilijä -

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jaacco »

routasydän kirjoitti:. Tuota x-type jaggea en ollu tullu ajatelleeksi kun niiden korkeita huoltohintoja on siellä täällä päivitelty
Kannattaa googlailla aiheeesta jakolaatikko/transfer case, kissakulmallakin parit tarinat aiheesta. Nimimerkillä itse joskus tuommoista 3.0 AWD manuaalia talvibeateriksi harkinnut.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Subarut vois toki sporttitekniikalla kiinnostaa (kunhan kävelee silmät kiinni autoon) ja ovat ilm kohtuu luotettavalla tekniikalla? Lähinnä kyseeseen tulisi sti mallit. Noissakin taitaa sitten vaan se kulutus nousta melkoiseksi, kellään kokemusta? Ja lisäksi onhan se ulkonäkö kohtuu tärkeä tekijä tämmöisissä autoissa...Tämmönenkin olis kiva kakkosauto jos kuluttais hieman vähemmän :-D :

http://www.nettiauto.com/subaru/forester/4825129" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

routasydän kirjoitti:(kunhan kävelee silmät kiinni autoon)
Eikös noissa ole olennaista pitää silmät kiinni myös auton sisällä? Meinaan että aika karuja ovatten.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä mie mml:lle huutelisin juurikin sitä GT 3.2:sta. Kaikki kriteerit täyttyvät, paitsi se, että GT on viispaikkainen. :wink:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Rasvis kirjoitti:
Jos budjetti kestää niin BMW E90/91 , 5- sarjalainen 04-07. Keppivaihteella.
Joo, nuo on hyviä mutta niitä on joka pihassa. Ilmeisesti siihen on syy. Eikö kukaan muu enää tee ajajan autoja farmimalleina?
Itse ostaisin sitten myös kunnon koneella (esim. 3-litrainen), m-sportina ja kattavalla varustelulla. Ilman näitä BMW:tkin ovat varsin ankeita kulkineita.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Jep. E9x 330i ei näytä olevan paljoakaan kalliimpi kuin 325i, ja bensanelonen ei vaan kuulu Bemariin joten niitä ei edes harkita. Dieseleissä voisi sitten tehdä kompromisseja kun niissä koko asetelma on alun alkaen kompromissi.

BMW:llä on kyllä ollut tarjolla huomattavan hienoja sisustavaihtoehtoja. Eihän niitä tietenkään Suomessa ole kukaan ruksinut mutta maailmalta saa.
- Epäkelpokeräilijä -

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Pasi kirjoitti:^^ 150hv Bravon joskus omistaneena, voin sanoa ettei se niin hauska peli pidemmällä ajalla ole... Sportti napin kanssa ajamisesta tuli "sykkivää" ja ilman, se tuntui melko laiskalta.
Ei kai kukaan kuvitellutkaan, että Sport tarkoittaisi nykyään jotain muuta, kuin vähän jäykempiä iskareita + helmalevikkeitä? Lähinnä sen takia tuota sporttia korostin, että Deltan ollessa maahantuoja myös Dynamic oli 150 hv pannulla. Ja Sportissa sitten on tosiaan tuo spruit nappi, joka tekee ihan saman kuin Giuliettan DNA kytkin, paitsi ilman A-vaihtoehtoa = kaasupoljin on joko melkolailla kuollut tai turhan hätäinen ruuhka/talviajoon ja ohjausta saa vähän jäykemmäksi.

Reippaasti ahdistetulla pikku koneella tosiaan kaupunkipyöritys on aika on/off tyylistä, jos polkemaan rupeaa. Maantielle passaa paremmin. Tosin vähästen kokemusteni mukaan ei vanhemmat alle 2 l dieselitkään sen kummempia ole eli vasta kierrosluvun X kohdalla alkaa tapahtua.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kyllä mie mml:lle huutelisin juurikin sitä GT 3.2:sta. Kaikki kriteerit täyttyvät, paitsi se, että GT on viispaikkainen. :wink:

On se kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto. Tavaratilat ja monikäyttöisyyskin ovat GT:ssä erinomaiset. Jollain asteella kuitenkin tuollainen peltiavokki vähäsen kuumottaa.

Noh, tässä on aikaa vielä pohtia ja pitäähän sitä saada nykyinenkin kaupaksi ennenkuin uutta alkaa ostamaan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juuri näin kuin Cuore jo mainitsi, hanki GT Bussolla. Aivan loistava auto, kaikki kriteerit täyttyvät :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

49 keur, 170g/km. Sallittuja automerkkejä ovat: Audi, BMW, Ford, Honda, Skoda, Toyota, Volkswagen ja Volvo. Tein itse aloitteen Subarusta, katsotaan mitä tuumaavat. Sain jo alustavasti narinaa, että jos maasturin haluaa, niin sitten Nissan ja Kia on vaihtoehtoja noiden em. mainittujen merkkien lisäksi. Jippii.

Henkilökohtaisina vaateina, että pitää olla farmari ja taka-/nelivetoinen.
routasydän kirjoitti:
EBITDA kirjoitti:Kiinnostava topik. Pomon vihjailut työsuhdeautosta ovat muuttuneet pikkuhiljaa jo pienoiseksi painostukseksi, joten kai se on kohta periksi annettava. Alfalla ei ole mitään kiinnostavaa tarjolla. Ei sillä, ei nuo tarjolla olevat vaihtoehdotkaan isommin houkuttele. Tuttu ja turvallinen 3-sarjan farmari-Bimmeri lienee varteenotettavin vaihtoehto. Sen verran olen itsekin aktivoitunut, että pyysin selvittämään mahdollisuuksia saada Subaru, vaikkei se listoilta löydykään. Onkos kellään kokemusta Freemontista (4X4 -versiona)? Muita ideoita?
Mitkä on rajat? Hintaa, päästöjä, jotain muuta rajoitusta?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Näin hiljan uuden Kian Sportagen, eikä ollut yhtään hassumman näköinen.

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

routasydän kirjoitti:Tämmönenkin olis kiva kakkosauto jos kuluttais hieman vähemmän :-D :

http://www.nettiauto.com/subaru/forester/4825129" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Veljelläni on ollut juuri tuollainen ja menee vähemmällä bensalla kuin useimmat Alfat :roll:
Normaalikulutus, jos ei ihan hirveästi revittele, pyörii maantiellä n. 8L/100 km ja läpikulutus sis. kaupungin ym. n. 10-11l/100 km. Ei paha kun meinaan kulkee kyllä kivasti ja tekniikka toimii. Eikä tarvitse ostella etupäähän niveliä tai tukivarsia joka toinen vuosi. Tuollaisella "kaapilla" kyllä tulee usein näytettyä kaapin paikkaa teini-bimmereille ja liikaa autostaan kuvitteleville MB ja Volvo-kuskeille.
Neliveto on ehdoton plussa noilla tehoilla ja onhan se aina kiva, kun pääsee talvellakin liikkeelle kuin kesällä.
Eli suosittelen kyllä Forea; vähän vanhanaikaiseltahan se tuntuu, kun rattiin hyppää, mutta kun lähtee ajamaan niin mieli voi muuttua...

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Pätee myös Outbackiin, pari kappaletta niitä vuosien saatossa ollut.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja evilpet »

peksu kirjoitti: Veljelläni on ollut juuri tuollainen ja menee vähemmällä bensalla kuin useimmat Alfat :roll:
Normaalikulutus, jos ei ihan hirveästi revittele, pyörii maantiellä n. 8L/100 km ja läpikulutus sis. kaupungin ym. n. 10-11l/100 km.
Mulla on (ainakin vähän aikaa vielä) tuollainen, ja voin kertoa että ikinä ei ole mennyt alle 10l/100 vaikka miten ajaa. Kaupungissa kulutus pyörii tuolla 14 - 16 l/100. Mahtaako veljesi väijyä noita kulutuslukemia laitteen ecusta, joka näyttää noin 3l/100 liian alhaisia kulutuslukemia. Muuten en noita kyllä usko vajaan parin vuoden ko mallin omistuksen jälkeen...

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

Ciancarlo kirjoitti:Juuri näin kuin Cuore jo mainitsi, hanki GT Bussolla. Aivan loistava auto, kaikki kriteerit täyttyvät :)

Pikaisella Mobilen läpikahlauksella löytyi muutama ihan ok oloinen vaihtoehto:

05/77tkm, KW:n alusta, Webasto ym, 11.500 €
05/77tkm, puuruorilla 8) , 11.500€
07/43tkm, 12.500€

Ihan fiksun näköisiä ja oloisia pelejä kaikki kolme. Uuden systeemin mukaan ei ylläri ylläri ole verotettu kovin montaa 3.2 Bussoa, vain pari GTA:ta. Prosentti näyttäis olevan miedot 39,9. Toisin sanoen tuota 07´kaa ei ainakaan kannattaisi tuoda jollei halua verottajan raiskaavan oikein kunnolla. MAHTI arpoi tuolle 05:lle myyntihinnaksi 15.001 €, eli verolappu olisi noin 6 tuhatta. 2007 3.2:sta ei sinne pysytynt edes syöttämään, mutta jo ehdoilla 12/2006 ja 43 tkm niin myyntihinta kiipesi 17600 €uroon, eli vero pomppaisi varmasti likemmäs 1.500 ylöspäin. Summa summarum, 19 tuhatta ja tollanen ´05:nen olis kotona.

147 GTA:lle ei ollut muuten Tullissa annettu enää enempää arvoa kuin 9500...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^onhan noita Härmässäkin myynnissä tuohon hintaan (18-19 te) ja vähän allekin, kuten varmaan tiedätkin. Suoralla kaupalla lähtisi suht edullisesti.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

On toki, tuppaavat vaan olemaan järjestään yli satkun mentyjä ja tuntuu kaikista puuttuvan xenonit. Ne on vissiin maksanu maltaita Suomessa aikoinaan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tuossa alle satkun ajettu, vakka ei olekaan xenon-valoja. Hanu myisi varmaan edulisesti...

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4853526" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

evilpet kirjoitti:
peksu kirjoitti: Veljelläni on ollut juuri tuollainen ja menee vähemmällä bensalla kuin useimmat Alfat :roll:
Normaalikulutus, jos ei ihan hirveästi revittele, pyörii maantiellä n. 8L/100 km ja läpikulutus sis. kaupungin ym. n. 10-11l/100 km.
Mulla on (ainakin vähän aikaa vielä) tuollainen, ja voin kertoa että ikinä ei ole mennyt alle 10l/100 vaikka miten ajaa. Kaupungissa kulutus pyörii tuolla 14 - 16 l/100. Mahtaako veljesi väijyä noita kulutuslukemia laitteen ecusta, joka näyttää noin 3l/100 liian alhaisia kulutuslukemia. Muuten en noita kyllä usko vajaan parin vuoden ko mallin omistuksen jälkeen...
Hiukka ihmettelinkin jos tuommonen alle kympillä menee...Melkein jo aloin noita nettiautosta listaamaan :)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

EBITDA kirjoitti:49 keur, 170g/km. Sallittuja automerkkejä ovat: Audi, BMW, Ford, Honda, Skoda, Toyota, Volkswagen ja Volvo. Tein itse aloitteen Subarusta, katsotaan mitä tuumaavat. Sain jo alustavasti narinaa, että jos maasturin haluaa, niin sitten Nissan ja Kia on vaihtoehtoja noiden em. mainittujen merkkien lisäksi. Jippii.

Henkilökohtaisina vaateina, että pitää olla farmari ja taka-/nelivetoinen.
Eli audilta a4 farkku, bmw 3-sarja tai volvo v60awd. Harmillisesti 328 bimmeri menee budjettirajan yli mutta 320 i tai d, a4 130kw quattro diesel tai v60 nelikkona vois mahtua. Tai bimmerin x1 jos haluaa hieman korotettua maavaraa. Fordista ja hondasta en osaa sanoa mitään. tojolta oon koeajanu edellisen anjoviksen ja nykyisen rav4:n (siitä on raporttikin koeajoketjussa, en kauheasti tykänny). Superb on hyvä ajaa pitkää matkaa ja varmasti mahtuu. Ja liikahtaa ihan mukavasti tuolla 170hv + neliveto ja mahtuu hienosti budjettiin.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Rasvis kirjoitti:Ehdottakaas fiksummat mullekin jotain. Nykyinen Pösö kun joskus loppuu pitäisi tilalle löytää joku farmari, joka näyttää hyvältä, on kiva ajaa, kohtuullisen mukava ja käytettynä edullinen. 407 täyttää muut kohdat paitsi "kiva ajaa" ja varauksin "näyttää hyvältä", mutta ajettavuus on mulle suuri puute. Autonvaihto mahtanee olla ajankohtainen suunnilleen sitten kun vm. 2012 autot ovat käytettynä järjellisessä hintaluokassa.

Alfan kuralle päästetty mallisto on sikäli harmi että samalla lailla itselle miellyttävää näkö & kulku & ajettavuus & hinta -komboa ei tunnu löytyvän oikein miltään muulta merkiltä. Bemari olisi hintaa lukuunottamatta hyvä mutta joku siinäkin ajatuksessa tökkii. Ajatuksen tasolla sopii ehkä paremmin sille virolaiselle raksamiehelle joka yrittää näyttää että hyvin menee.
Tässä on Rasviksen seuraava vaunu:

Kuva

Ajettavuudesta ei kai voida puhua, mutta tällaisessa matkustetaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Ei tosin ole sporttinen eikä farmari, mutta... olen mä niitä vähän vilkuillut :oops: Olis kiva päästä joskus kokeilemaan miltä tuollaisella tuntuu kellua paikasta toiseen. C5 ei ollut minun teekuppini mutta tuo ei olekaan C5.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

III-koppainen C5 hydealustalla ei ole ollenkaan niin paha ajoltaan, kuin I/II-koriset. III-koppainen Tourer oli itselläkin hetken aikaa harkinnassa, mutta putosi sopivien kone/vaihteistoyhdistelmien ollessa vielä liian kalliita/harvinaisia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tuo C6 voisi olla vahva ehdokas jos jonakin päivänä Thesiksestä aika jättää. Muotoilussa on ensimmäistä kertaa XM:n jälkeen jotakin sitikkamaista ja mukavuus lienee likimain kohdallaan.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Rasvis kirjoitti:^ Ei tosin ole sporttinen eikä farmari, mutta... olen mä niitä vähän vilkuillut :oops: Olis kiva päästä joskus kokeilemaan miltä tuollaisella tuntuu kellua paikasta toiseen. C5 ei ollut minun teekuppini
Siis liian tavanomainen :mrgreen: Mutta sitä vartenhan on DS5.

Allekirjoittanutkin olisi voinut DS4:ää harkita, ellei juuri tästä mallista olisi pitänyt tehdä wannabe katumaasturia, joille olen allerginen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

insinörtti kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:^ Ei tosin ole sporttinen eikä farmari, mutta... olen mä niitä vähän vilkuillut :oops: Olis kiva päästä joskus kokeilemaan miltä tuollaisella tuntuu kellua paikasta toiseen. C5 ei ollut minun teekuppini
Siis liian tavanomainen :mrgreen: Mutta sitä vartenhan on DS5.
Eikös tuo DS5 ole muotoilua lukuunottamatta perin tavallinen? Rautajouset ja kaikki?
Alkuperäinen C5 puolestaan oli ainakin minusta perinteistä Citikkaa, niiin hyvässä kuin pahassa.

-Tazio

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mml kirjoitti:On toki, tuppaavat vaan olemaan järjestään yli satkun mentyjä ja tuntuu kaikista puuttuvan xenonit. Ne on vissiin maksanu maltaita Suomessa aikoinaan.
Screw them xenonit, omat tuottaneet vain ja ainoastaan päänvaivaa! Polttimonvaihto alkaa puskurin irroituksesta. Ja taka-akselilla oleva asentoanturin varsi on herkkä katkeamaan, vanhan liiton katsastusmies hylkää kyllä auton tällä syyllä! GT on asiapeli ilman xenonejakin, kuski voi sitten aikansa kuluksi harrastaa kaasupurkausta, jos siltä tuntuu (nahkapenkkiä peliin, niin efekti ei jää viipyilemään)! :silly:

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

lerppu kirjoitti:Polttimonvaihto alkaa puskurin irroituksesta. Ja taka-akselilla oleva asentoanturin varsi on herkkä katkeamaan
:shock:

Oletko tosissas? Oletan et sulla on alkuperäiset, eikä tarvike xenonit. Miten se niin perkeleen ahdas voi olla? Ex 156:ssa oli orggis xenonit ja niihin pääsi ihan mainiosti käsiksi.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kuvassa kyseinen homma käynnissä. Puskuria joutuu raottamaan.
Alkuperäiset xenonit, tässä yksilössä on navigaattoria ja peruutustutkaakin kilkkeinä. Ja paholaisen riivaama sadetunnistin.
- Tunnetko sattumalta kokenutta manaajaa? Apua tarvitaan!
Liitteet
alfan polttimon vaihto.jpg
alfan polttimon vaihto.jpg (93.14 KiB) Katsottu 11426 kertaa

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

^Hehe. Ne sadetunnistimet on tosiaan "hieman" omintakeisia. Ainut mitä minä osaan sanoa on et pidä lasi ja tutkan silmä puhtaina, se auttaa hiukan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

savijo-r kirjoitti:
Tässä on Rasviksen seuraava vaunu:
KYLLÄ!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
HANU
Viestit: 1211
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

Ciancarlo kirjoitti:Tuossa alle satkun ajettu, vakka ei olekaan xenon-valoja. Hanu myisi varmaan edulisesti...

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4853526" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanuhan myy tämän auton edullisesti, ennen kuin itse ostaa kys. yksilön.
Jakopään kamatkin löytyy toimistostani.
Kaupoille.......
Autokaupan ammattilainen

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

HANU kirjoitti:
Ciancarlo kirjoitti:Tuossa alle satkun ajettu, vakka ei olekaan xenon-valoja. Hanu myisi varmaan edulisesti...

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/4853526" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanuhan myy tämän auton edullisesti, ennen kuin itse ostaa kys. yksilön.
Jakopään kamatkin löytyy toimistostani.
Kaupoille.......
Ka siinähän olis hieno getvosen korvaaja, joka ilmeisesti sopis myös talvikäyttöön kohtuudella. Tilat vaan ei erityisen runsaat ja hintaakin sen verran että jäänee haaveeksi. Ja taitaa kulutus ja muutenkin ylläpitopuoli olla pian samaa luokkaa kuin getvosessa. 156gta olisi takaovineen ja halvempine hintoineen järkevämpi, jos näitä bussoja järkisyin haluaa perustella.

No yhdestä 159:stä on nyt vääntöä ja 9-3 saabeistakin on tullut kysyttyä. Ja kiirettähän nyt ei varsinaisesti ole, jos nyt ennen pakkaskelejä jotain tapahtuu niin hyvä.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tazio kirjoitti:Eikös tuo DS5 ole muotoilua lukuunottamatta perin tavallinen? Rautajouset ja kaikki?
Öö.. haettiinko tässä erikoisia ajo-ominaisuuksia vai ulkonäköä/sisustusta?

Deeässät taitaa olla kaikki "urheilullisia" eli aika kovalla alustalla. Ainakin TM koeajon tiivistelmässä oli jotain vihjailuja sporttisuudesta, mutta lehtiarkistoni (tai koko kämppä) on sen verran sekaisin, etten saa asiaa DS5:n osalta tarkistettua. DS3 sai "kiitosta" kovasta rengasmelusta ja DS4 18" vakiovanteista, mitkä myös viittaavat tällaiseen painotukseen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mml »

routasydän kirjoitti:Tilat vaan ei erityisen runsaat ja hintaakin sen verran että jäänee haaveeksi. Ja taitaa kulutus ja muutenkin ylläpitopuoli olla pian samaa luokkaa kuin getvosessa. 156gta olisi takaovineen ja halvempine hintoineen järkevämpi, jos näitä bussoja järkisyin haluaa perustella.
Epäilen et GTA on ainakin tavaratiloiltaan ahtaampi kuin GT. Osta toi mun Q4, siinä sulle talviauto.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Vastaa Viestiin