Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuttu tunne... Joskus on pakko taipua ettei katkea.

E39 on ominaisuuksiltaan hieno auto joten eipä tuo sikäli varmaan huono peliliike ollut. Tietotaitoakin löytyy maailmalta riittävästi.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja V6 »

Farina kirjoitti:^Eikä uusia malleja ole tarkoitus myydäkään perus-perteillä, vaan "premium-asiakkaille".
miksei ole?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

meillä taasen tapellaan viimiseen asti tojotia ja hypridejä vastaan :-D Emäntä sai vihdoin corsansa. Tinkentakelia riittää, ainakin meikäläisen makuun. Tuli oikein keräilyharvinaisuus, koska tehdas eperillä. Toi harvinaisuus tulee siittä, ku autoa tilatessa ilmeni, että my17 pikkuturpoon ei saanut, mutta my18 saa. Siis ruksi ruutuun. No nyt sitten luovutettaessa myyjä jutteli, että enää ei polttoaine lämmitin ole saatavissa. Tuo lämmitin venutti toimitusaikaa n. kuukauden sovitusta. Elikäs onkohan siellä todettu emännän harjoituskappaleen kanssa, että tämä olikin sitten ensmäinen ja viiminen. :lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

V6 kirjoitti:
Farina kirjoitti:^Eikä uusia malleja ole tarkoitus myydäkään perus-perteillä, vaan "premium-asiakkaille".
miksei ole?
No uusista malleista Giulian lähtöhinta 40k€, Stelvion 55k€. Seuraavaksi malliksi huhuiltu vahvasti Stelviota isompaa SUV:ia. Lähtöhinta-arvaus 65-70k€. Lisävarustehinnat vähintään samaa tasoa kun kilpailevilla premium-merkeillä, paitsi Giulia nelivedon hinta jotain käsittämättömän ja hirvittävän välillä.

Yllä olevan hintaluokan autoja ostelee perinteisesti henkilöt, joiden normaalit valinnat ovat Audi, BMW, MB tai Volvo. Puhutaan premium-luokan autoista. Sinne kai Alfakin tähtää.

Henkilökohtainen mielipide on, että Alfa olisi kannattanut pitää asemoituna omassa segmentissään hieman alla edellä mainittujen merkkien hinnoittelun. Giulian hiilikuitukardaanin kehittämisen sijaan olisi ollut mielekkäämpää suunnitella Giuliettan korvaaja, josta olisi tehty linjakas sedan CLA:n ja A3 sedanin kilpailijaksi + farmarimalli. Mutta mitä mää näistä tiedän.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Jos Euroalueella haluaisi kovasti myydä, niin juurikin noin. Ja lisäksi tarvittaisiin Giuliettan kokoluokan crossover. Jos Alfa tarjoaisi neljänkympin pintaan bensanelikkoa automaagilla - seuraavaa autoa ei tarvitsisi kovin kauaa arpoa.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Nimenomaan, unohdin kirjailla sen pikku-SUV:in vaikka se oli mielessä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ja ^^ Stelviota maistaneena täysin samaa mieltä... tuo mahdollinen Giulietta-SUVin markkinarako on tosin ankarasti kilpailtu... on hulppeaa farkkua ja muita suveja valittavana
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jep, esim E-Pace Jaguarilta. Mutta se on sopuhintaisena järkyttävän hidas. Vaikkakin nätti.

Geneerinen
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Elo 2017, 11:00

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Geneerinen »

Terve,
En tiedä onko tämä oikea viestiketju tätä kysymään, mutta tunnustaako joku omistaneensa tämän auton:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/9323841

T. teemu

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

palkus kirjoitti:meillä taasen tapellaan viimiseen asti tojotia ja hypridejä vastaan :-D Emäntä sai vihdoin corsansa. Tinkentakelia riittää, ainakin meikäläisen makuun. Tuli oikein keräilyharvinaisuus, koska tehdas eperillä. Toi harvinaisuus tulee siittä, ku autoa tilatessa ilmeni, että my17 pikkuturpoon ei saanut, mutta my18 saa. Siis ruksi ruutuun. No nyt sitten luovutettaessa myyjä jutteli, että enää ei polttoaine lämmitin ole saatavissa. Tuo lämmitin venutti toimitusaikaa n. kuukauden sovitusta. Elikäs onkohan siellä todettu emännän harjoituskappaleen kanssa, että tämä olikin sitten ensmäinen ja viiminen. :lol:
Eberspächer oikiasti toimiikin vielä :shock: Vielä sellainen parempi malli, jota hallinnoidaan näytöllisellä kakella. Ja motti lämpenee myös.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Viime viikolla tuli muokattua Alfan nenää toisen auton takapuskurilla. Siitä asti on nettiauto laulanut jos sattuu käymään niin, että yhtiö haluaisi tuon mun auton.

Mikä on tulos? Ei mitään kiinostavaa. Pari ihan OK Giuliettaa, mutta näistäkin puuttui pari omaa silmää mielyttävää yksityiskohtaa/varustetta - lisäksi tulevaisuudessa alkaa olla farmarin tarvetta lastenrattaita varten. niinpä enemmänkin kiikarissa on ollut 159 TBI SW, jossa olisi jotain herkkuakin, mutta...
Miten ihmeessä ihmiset saavat pilattua autonsa aivan karmeaan kuntoon, kun puhutaan helmoista ja kiveniskeymistä altiina olevista osista? Minun ´06 ja +150tkm rullattu on ollut paljon siistimpi kuin useat 2010-malliset, tai huomattavasti vähemmän ajetut.

Eihän siinä, maalilla selviäisi. Mutta maalari, joka tekee sen verran hyvää jälkeä että mielyttää silmää, eikä tarvitse parin vuoden päästä olla katselemassa maalin alla tapahtuvaa elämää yleensä maksavat maltaita.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ellei sitten kaikki hyvät yksilöt ole ahkerassa käytössä kun ei niistä sais myydessä kuitenkaan mitään.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfa 159, farkku, automaatti ja webasto.... ei tule kovin usein vastaan. Paremman puutteessa
kävin koeajamassa vastaavaa sitruunaa : https://www.nettiauto.com/citroen/c5/7853760
Ja sama Aisinin 6-v boxi kuin 159ssäkin vaihtoi nätisti .

Nestejousitettu tosi siisti yksilö, tosin kovahko pyynti.
Jos ottaisi tämän lentävän taikamaton talviautoksi ja säilyttäisi tuon uudenkarhean JTD:n ihan kesäkiesinä mutkateille yms.... :wink: :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

KimmoKo
Viestit: 199
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Jiitee kirjoitti:Alfa 159, farkku, automaatti ja webasto.... ei tule kovin usein vastaan. Paremman puutteessa
kävin koeajamassa vastaavaa sitruunaa : https://www.nettiauto.com/citroen/c5/7853760
Ja sama Aisinin 6-v boxi kuin 159ssäkin vaihtoi nätisti .

Nestejousitettu tosi siisti yksilö, tosin kovahko pyynti.
Jos ottaisi tämän lentävän taikamaton talviautoksi ja säilyttäisi tuon uudenkarhean JTD:n ihan kesäkiesinä mutkateille yms.... :wink: :mrgreen:
Tota uudenpi korista C5 olen tovin katsellut mutta en vielä koeajolle ole kerinnyt. Sitikka pitää olla nestejousilla! Oliko ohjaustuntuma "etäinen" niin kuin joissain koeajossa on kerrottu eli maantiellä ei oikein kunnon tuntumaan eturenkaisiin ole.
Citikka pitää arvonsa yhtä hyvin kuin alffa eli ei ollenkaan :) Mutta sehän on käytetyn markkinoilla plussaa kun suurin hinnan pudotus on jo koettu.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ verrokkina on vain tyttären perheen '05 -mallin bensa-automaatti, joka on esim. mooottoritienopeudessa aika leiju taikamatto... on tuo nopean koeajon perusteella hiukan jämäkämpi.

Samaa mieltä tuosta hydrosta, kyllä kyyti on todella mukavaa myös Suomen jääpolanne-talviteillä kun Alfan 156:een vertaa. Pieni kutina jäi päälle... tämä keskitalvi on karmeaa aikaa, joka vuosi jonkinmoinen autokuume pukkaa päälle, vaikka mitään järkevää tarvetta ei olisi :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

C5:een suosittelen myös Exclusive pakettia jolloinka saa molemmat penkit monipuolisilla sähkösäädöillä sekä kuskin penkin hieronnalla. Apukuskin penkissä on jopa ISO-FIX kiinnike. En tiedä onko perus mallissa. Vieteri jouset vie mukavuutta yllättävänkin paljonkin pois, joten Hydro on pakollinen valinta :wink: Molemmat tuli ajettua putkeen ja eroa oli huimasti. Olikohan niin vielä että oli aika hyvät ja pitkät tehdastakuut jousituksessa jos vikaa ilmenee.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Eikös tuo C5 ole aikalailla sama asia kuin DS5?
https://www.nettiauto.com/citroen/ds5/9423795
- Viime kesänä ihan vakavissani harkitsin tuollaista, ykkösvaihtoehto ennalta oli toki 159 (120iA lopulta kakkoskulkineen virkaa toimittaa).
Jäi hieman takaraivoon nalkuttamaan ääni siitä, etten edes koeajanut ranskatarta...
- Haukkukaa nyt joku tietäjä tuo DS5, niin ei tarvii jossitella! :wink:

(Tietty tykkään ykkössarjalaisesta näppäryyden, suorituskyvyn, automaatin, vetotavan ja viimeistelyn laadun vuoksi - mutta kun vanhan käytetyn ostaa niin 1,5 keur saa pudottaa ensimmäiseen puoleen vuoteen korjaussarjaksi. Tiedä sitten olisiko tuoreemmalla kehonsiirtimellä budjetti pienentynyt. Anywho - parkkiruutu on himassa E87:llekin ahdas, joten oikea valinta...)

EDIT: Jos olis yhtään enempää karvoja palleissa niin tämä: https://www.nettiauto.com/citroen/xm/9313659
En kyllä noista myyntipuheen hieroglyfeistä erityisemmin saanut tolkkua, mutta yksilö olkoon esimerkkinä salaisesta mielihalusta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ tuo Xm olisi harrasteautona /newtimerina kiva... vaan omalla n. 30 tkm:n ajosuoritteella
riisseliä kaipaan. Sitten Dess = jumalatar , aika erilainen se on bimmeriin verrattuna :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lerppu kirjoitti:Eikös tuo C5 ole aikalailla sama asia kuin DS5?
https://www.nettiauto.com/citroen/ds5/9423795
- Viime kesänä ihan vakavissani harkitsin tuollaista, ykkösvaihtoehto ennalta oli toki 159 (120iA lopulta kakkoskulkineen virkaa toimittaa).
Jäi hieman takaraivoon nalkuttamaan ääni siitä, etten edes koeajanut ranskatarta...
- Haukkukaa nyt joku tietäjä tuo DS5, niin ei tarvii jossitella! :wink:

(Tietty tykkään ykkössarjalaisesta näppäryyden, suorituskyvyn, automaatin, vetotavan ja viimeistelyn laadun vuoksi - mutta kun vanhan käytetyn ostaa niin 1,5 keur saa pudottaa ensimmäiseen puoleen vuoteen korjaussarjaksi. Tiedä sitten olisiko tuoreemmalla kehonsiirtimellä budjetti pienentynyt. Anywho - parkkiruutu on himassa E87:llekin ahdas, joten oikea valinta...)

EDIT: Jos olis yhtään enempää karvoja palleissa niin tämä: https://www.nettiauto.com/citroen/xm/9313659
En kyllä noista myyntipuheen hieroglyfeistä erityisemmin saanut tolkkua, mutta yksilö olkoon esimerkkinä salaisesta mielihalusta.
Ei ole DS5 sama kuin C5 :) . C5 on pehmeämpi varsinkin hydraulisella jousituksella vaikka ei se enää tuossa viimeisimmässä versiossa ole niin pehmeä ja keinuva kuin ennen ja viety enemmän muiden merkkien suuntaan. Mitä lukenut seuraillut sitikka foorumin keskusteluja, niin tuo DS5:n on aika kova ja siitä kannattaa etsiä facelift versio, jossa jousitusta on parannettu tai sitten vaihtaa vanhempaan uudemman komponentit taakse.

Jos eksotiikkaa haluaa citikka rintamalta, niin sitten C6 :-D . Sellaista tekisikin hieman mieli. Ylläpito kulut vain hieman peloittavat.

Edit: Lerpulle vielä, että tuossa DS5:n THP moottorissa olisit myös saanut mukaasi bemarin moottori suunnittelun kukkaset venyvine ketjuinen ja karstoittuvine imusarjoineen :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Noista bimmerin koneista paljon jutellaan. Mulla on ollut JTS, bring it! :wink: (Ainoat konerikot mitä 30 autoon on mahtunut on olleet Toyotassa ja Cadillacissa, jälkimmäinen oli edellisen omistajan tyhmyydestä johtuvaa eikä niinkään standard of the worldistä.)

Mutta kiitokset tiedosta! En ole kauppaan ryntäämässä, mutta välillä tulee hekumoitua edellisvuosien ranskattaria (C6 kyllä rulettaa myös). Ei silti, vanhat brititkin on todella tyrmääviä: https://www.maxim.com/women/elizabeth-h ... int-2018-2

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Allekirjoittanut tekee töitä autoliikkeelle ja välillä tulee tarjolle "yllättäen ja pyytämättä" kiinnostavia autoja. Nyt olisi tarjolla erittäin houkutteleva yksilö nimittäin Peugeot 407 Coupé 3,0 automaatti. Suomi-auto, 110tkm, samassa perheessä uudesta asti, tumman sininen, vaaleat nahat, kattoluukku ym.ym.
Kokemuksia, mielipiteitä? Mielestäni ko. Pösö on yksi kauneimmista nyky-autoista, vaikka onhan tuokin jo 10 vuotta vanha.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hieman pösöistä kokemuksia... Go for it. Tuo on hieno, mut tuskin luotettavin :silly:
Käy ainakin kokeilemassa, miltä tuntuu ajaa...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Kyllähän tuo kuulostaa sellaiselta herrasmiehen yhdistelmältä, että onhan sinun otettava se talteen ainakin vähäksi jos ei ole hinnan kiroissa. 8)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

^^ Myyntipäällikkö sanoi, että tuo sopisi minulle kun on kuulmma jo kokemusta "haastavista" harrastelaitteista. Taisi puhua jotain käsikranaatista ilman sokkaa....humoristi.

^ Tuolla ajatuksella hankintaa ajattelinkin. On kyllä hulppea laite.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ostaa Pösön pois, jos yhtään siltä tuntuu ja hinta on sopiva. Jotain sellaista, johon voisin itsekin sekaantua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Kyllä, kyllä, kyllä. Upea auto, hyvä kyyti ja hieno moottori. :) Tiedä nyt siitä luotettavuudesta tai sen puutteesta, moottori on vahva, laatikot ei mitään pommeja ja muutenkin ihan vahvoja kamppeita ovat. Tuttavapiirissä useita 407:ja, pari coupeakin, ja itsekin useamman vuoden 407:lla taittaneena voin vain kehua. Itsellä oli tosin farkku ja diesel, mutta perusrakenne lie sama kuitenkin.

Aiemmin mainitulle Citroen C6:lle myös vahva hyväksyntä, ollut yksi omienkin päiväunien kohteista jo vuosia.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Eihän 407ssa ole muuta isoa kuin lämppärin läppä ongelmana. Jos ei ole jo rikki tai korjattu niin kohta on ja ilmeisesti aika työläs remontti. Tai en tiedä onko nuo yksilöitä, toiset haukkuu alimpaan helvettiin, toiset kehuu. Mun 2,7hdi sw on ainakin toiminut moitteettomasti 25tkm viime keväästä. Paitsi että kuskin puolen lämmön säätö ei toimi ja on vähän kylmä... Osta pois.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pentti »

No se joo, vahvistettu osa ~90 €, mutta jos tekee "oikein" niin töitä 900 €, kojelauta pitää purkaa. Sen läppäakselin saisi kai vaihdettua vähän pielavetisesti muistaakseni apukuskin jalkatilan kautta, sahaamalla lämmönsäätöboksin päädyn auki ja sitten liimaamalla kasaan. Omasta meni se aikanaan muutama kuukausi takuun loppumisen jälkeen, niin Hämeenlinnan silloisen marmoritiskin huoltopäällikkö tms puhui puolet työstä maahantuojan piikkiin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Juuri tuon kyseisen keissin taisin joskus nähdä Järvenpään Carpojilla olleen työn alla. Siellä työvelotus tais olla "vain" 600€ (jotain 70€/h)... Ja ilmeisesti ainakin joissakin malleissa läppäakseli on symmetrinen, että sen voi kääntää ympäri - tai sitten moottorit voi kääntää toiseen päähän peilikuvaksi tai jotain muuta tällaista, koska mainitussa yksilössä kyseinen temppu oli jo tehty ja pitänyt kehitellä uutta akselia tai kiinnitystä.

Älytön rakenne kyllä laittaa jatkuvasti veivaavaan osaan muovia. Vähän kuin 159:ssä oleva ilmastointilaitteen "matto", sillä erolla että se matto kun lähtee, puhalletaan joka tuubista tavaraa ja lämmönsäätö taitaa olla edelleen tehty läpillä?

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

jyrkip kirjoitti:Eihän 407ssa ole muuta isoa kuin lämppärin läppä ongelmana. Jos ei ole jo rikki tai korjattu niin kohta on ja ilmeisesti aika työläs remontti. Tai en tiedä onko nuo yksilöitä, toiset haukkuu alimpaan helvettiin, toiset kehuu. Mun 2,7hdi sw on ainakin toiminut moitteettomasti 25tkm viime keväästä. Paitsi että kuskin puolen lämmön säätö ei toimi ja on vähän kylmä... Osta pois.
Yksilöitähän nämä ovat ja tuo läppävika taitaa toisiaan vaivata useampaa yksilöä. Jos sen korjaus tulee eteen, löytyy kyllä apuja lähipiiristä. Iso työ, mutta tehtävissä :)
Kiitos vaan tarjouksesta. En ole siis erityisesti etsinyt 407:aa, mutta tuo vaan tuli sopivasti tarjolle.
Alfissimo kirjoitti:Ostaa Pösön pois, jos yhtään siltä tuntuu ja hinta on sopiva. Jotain sellaista, johon voisin itsekin sekaantua.
Kunhan tästä flunssasta selviää, niin täytyy hieroa kauppaa. Katsotaan, johtaako se sitten toimenpiteisiin 8) Autohan on jo pihassa koeajossa, mutta kuumeen takia ei jaksa lähteä testaamaan pidempää lenkkiä.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla oli 407 viisi vuotta ja ainakin tuo yksilö oli kohtuullisen huoleton ja edullinen ylläpitää. Lämppäristä katkesi apukuskin läppäakseli joten kojelauta tuli kiskottua irti, mutta eipä tuo mikään tekemätön homma ole. Hankaluus on lähinnä siinä että lämppäri sisältäen ilmastoinnin höyrystinkenno on irrotettava, eli kylmäaineet pitää rempan vuoksi tyhjentää. Yksialueisia lämppäreitä on "korjattu" siirtämällä läppää käyttävä moottori akselin toiseen päähän, mutta kaksialueisessa ei tuollaista poppakonstia voi tehdä.

407:ssa näyttää joissakin yksityiskohdissa säästetyn vähän liikaa. Esimerkiksi takavalojen moninapaliitin nyt vaan on typerästi mitoitettu ja maapinnin kontakti palaa, mutta ei ole mahdoton homma tehdä noille ylimääräisiä maadoituksia. Parkkitutkan antureita kuluu, samoin sivupeileihin sai vaihtaa lasit lämmittimien pimennyttyä. Alapallojen tilalla on laakerointi joka ei kestä loputtomiin, ja omaani vaihdettiin kumpikin puoli kertaalleen. Yksi ABS-anturi väsähti ja lisäjarruvalo irtosi liimauksesta. Muita varsinaisia rikkoutumisia en muista, tuulilasin vaihtoa ja kuluneita jarrulevyjä en auton syyksi laske. Kokonaisuutena ei mitään sellaista etten voisi harkita 407 kupeeta itselleni jos takaoville ei olisi välttämätöntä tarvetta.

Ja sitten taas toisaalta, työkaverin 150 tkm ajettuun yksilöön on vuoden sisään vaihdettu ainakin hammastanko, vetoakseli, takaiskarit ja mitä kaikkea rojua joiden vaihto ei mielestäni kuulu asiaan tuollaisilla metreillä. Taitaa olla tuuripeliä...
- Epäkelpokeräilijä -

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Ja tuon V6 bensan jakopää yhtä työläs vaihdettava kuin Alfan vastaavaan ja lähes yhtä usein. Varmaankin aikalailla saman laatuinen kampe kun 156 paitsi ettei mätäne niin herkästi. Yksi korjaamoja työllistävimpiä pökettejä, toisaalta voisin tollasen itellekkin ottaa ja onhan se harvinainen peli.

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Hyvää ystävänpäivää forumilaisille!
Itse ystävystyin tänään Kaivokselassa pienen ruotsalaisen blondin kanssa, joka on tosin kotoisin Belgiasta.

Seurasi minua kotiin saakka. :roll:

Kuva

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

glideslope kirjoitti:Hyvää ystävänpäivää forumilaisille!
Itse ystävystyin tänään Kaivokselassa pienen ruotsalaisen blondin kanssa, joka on tosin kotoisin Belgiasta.

Seurasi minua kotiin saakka. :roll:
Kaveri vedätti kerran aika pitkään, että oli netistä löytänyt yhden kivannäköisen japanilaisen. Käynyt kattomassakin sitä naapurikaupungissa... kunnes ymmärsin

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^^ Onnea Vollesta! Eihän tässä kaikkea tarjolla olevaa autoa ole ehtinyt kokeilla, mutta viikon kokemuksella Ocean Race -varusteinen V40 perusdiesel on jäänyt mieleen erittäin vakuuttavana ja omistushalua herättävänä autona. Yksinkertaisesti toimii ja on hyvä ajaa. Paitsi takaovet jäätyy jumiin sään seilatessa nollan ja pakkasten välillä... pidä kahvat ja tiivisteet kuivina.

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kivijärvi kirjoitti:^^ Onnea Vollesta! Eihän tässä kaikkea tarjolla olevaa autoa ole ehtinyt kokeilla, mutta viikon kokemuksella Ocean Race -varusteinen V40 perusdiesel on jäänyt mieleen erittäin vakuuttavana ja omistushalua herättävänä autona. Yksinkertaisesti toimii ja on hyvä ajaa. Paitsi takaovet jäätyy jumiin sään seilatessa nollan ja pakkasten välillä... pidä kahvat ja tiivisteet kuivina.
Kiitos!
-ja vinkeistä myös..
Tyytyväinen olen ollut, paitti mitä nyt viihdejärjestelmä on vähän vanhanaikaisen kömpelö ja auto on yllättävän kankea pysäköitävä.
Muutoin yhtä hymyä. :)

Avatar
mutt
Viestit: 5416
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuleekohan kohta Saksassa kunnon alennukset käytettyjen dieseleiden markkinoilla?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vanh ... o/7MwyKwvk
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

Vaimon renu lähtee paalaimeen ja paperit tehtiin uudesta i10stä kun sai suht kivan tarjouksen.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Huoh... JOS haluaisin pieniruokaisemman auton talveksi niin mitä olisi tarjolla? Nyt siis toimii talviautona tuo CLK 230 Kompressor..

Kriteerejä:
-2000-luvulta
-Bensakone ja pieni matkakulutus
-Saisi olla kuitenkin juotenkin hauska, persoonallinen tai kiva ajaa. Ei mikään perus Avensis..
-Pitää mahtua kyytiin esim penkit kaadettuna maastopyörä. Pyörä kylkee nykyään Mersunkin perässä ilman etukiekkoa.
-Budjetti mielellään alle 5k€

Eli unelma olisi pieni, tilava, pieniruokainen mutta pirteä, modernihko ja edullinen.. Eikä yhtään haittaa vaikka olisi italialainen tai ranskalainenkaan..

Mites esim nämä:
https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/9435669
Onhan tuo pirun miehekäs... Mutta se ei ole koskaan ollut pääasia..

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Eikö tällainen olisi aika soiva laite sulle noilla kriteereillä? Kliks.

:mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ihan kuin noita C4:sia olis ollut melkein joka nurkalla vuosikymmen sitten... Äkkiä ovat haihtuneet! Ajelin tollasta joskus, ratti pyörii mutta töötti pysyy aloillaan. Hauska!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mandeprkl kirjoitti:Huoh... JOS haluaisin pieniruokaisemman auton talveksi niin mitä olisi tarjolla? Nyt siis toimii talviautona tuo CLK 230 Kompressor..

Kriteerejä:
-2000-luvulta
-Bensakone ja pieni matkakulutus
-Saisi olla kuitenkin juotenkin hauska, persoonallinen tai kiva ajaa. Ei mikään perus Avensis..
-Pitää mahtua kyytiin esim penkit kaadettuna maastopyörä. Pyörä kylkee nykyään Mersunkin perässä ilman etukiekkoa.
-Budjetti mielellään alle 5k€

Eli unelma olisi pieni, tilava, pieniruokainen mutta pirteä, modernihko ja edullinen.. Eikä yhtään haittaa vaikka olisi italialainen tai ranskalainenkaan..

Mites esim nämä:
https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/9435669
Onhan tuo pirun miehekäs... Mutta se ei ole koskaan ollut pääasia..
Tuo Bravohan on hyvä vaihtoehto, jos Giulietta ei mahdu budjettiin.
Mites ranskalaisia: https://www.nettiauto.com/renault/megane/9056208
Olen katsellut pari vuotta, kun lähellä asuva hemmo ajaa samanlaisella. Ihan mielenkiintoinen..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

TeroPee kirjoitti:Eikö tällainen olisi aika soiva laite sulle noilla kriteereillä? Kliks.

:mrgreen:
Juuri viimekuussa sain VTS C4:sen myytyä. :mrgreen: Ja siinä myymisessä oli aikamoinen työmaa.
hagger16 kirjoitti:Tuo Bravohan on hyvä vaihtoehto, jos Giulietta ei mahdu budjettiin.
Mites ranskalaisia: https://www.nettiauto.com/renault/megane/9056208
Olen katsellut pari vuotta, kun lähellä asuva hemmo ajaa samanlaisella. Ihan mielenkiintoinen..
Kävin viime kesänä kokeilemassa tuota Meganea. Oli vähän liian laitettu ja antoi jotain sytytyksen vikailmoitusta. Ja onko loppupeleissä kovin pieniruokainen...? Giulietta on ihan liian arvokas. Mites MiTo? Mahtuuko sinne perälle mitään? Nettiautossa on yllättävän halpa QV.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^meillä mahtui lastenvaunut koppa mukana

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Mito QV on varmaankin jäsen billyn talviauto? Ainakin natsaisi varustuksen ja värin puolesta.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mandeprkl kirjoitti: Mites esim nämä:
https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/9435669
Onhan tuo pirun miehekäs... Mutta se ei ole koskaan ollut pääasia..
Hieno, halpa ja erikoinen.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kuinka pieni saa olla? Lancia Musa täyttää ehdot aika tarkasti. Nettiautossa on tosin juuri nyt tarjolla vain diesel.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

billy
Viestit: 265
Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01

ex. 911 '08 & Fiat 500 '10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja billy »

Gusse kirjoitti:Mito QV on varmaankin jäsen billyn talviauto? Ainakin natsaisi varustuksen ja värin puolesta.
Jeps, meitsin käyttöauto siis.
Mandeprkl kirjoitti: Kävin viime kesänä kokeilemassa tuota Meganea. Oli vähän liian laitettu ja antoi jotain sytytyksen vikailmoitusta. Ja onko loppupeleissä kovin pieniruokainen...? Giulietta on ihan liian arvokas. Mites MiTo? Mahtuuko sinne perälle mitään? Nettiautossa on yllättävän halpa QV.
En tiedä onko se erityisen halpa, siinä on häikkää etuiskareiden antureissa joita olen parasta aikaa metsästämässä. Sen jälkeen se on suht esittelykondiksessa. Hinta tingitty valmiiksi, ensi syksynä tulee jakopää eteen ja se on ~400e keissi joka on hinnasta tingitty, eli se on pyöreästi reilun 9ke:n auto. Aikalailla talvihinta tälläiselle "hothatchille"? Jahka saan huhtikuussa kesävalssit alle ja kevätkuumeisen jengin chattiautoa penkomaan niin hinta nousee :oops:

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Isola kirjoitti:Kuinka pieni saa olla? Lancia Musa täyttää ehdot aika tarkasti. Nettiautossa on tosin juuri nyt tarjolla vain diesel.
Lancia Musa ei kyllä sytytä. Liian tila-automainen koppi. Onhan tuo luokassaan kyllä mielenkiintoisempi ja penkit on hienot.

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

jyrkip kirjoitti:Meillekin tulee tojotanaaras. Käytiin sopimassa kauppa hybridiyariksesta. Vaimon Mini menee vaihdossa ja yksi varaosaromu muuttuu romutustodistukseksi. Toyota saapuu Hankoon 28.2.
Ja luovutus tänään. MINI jäi kauppaan ja musta yaris lähti matkaan. Reilu 100 km kertoi jo värin huonon puolen...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Vastaa Viestiin