Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja LVA »

routasydän kirjoitti:Jaa-a, sähköautohommasta meni maku ja johonkin pitäisi tuo focus vaihtaa. Kun toisena käyttöautona on hiace ja esikoinen olisi tulossa, ja eläimiä löytyy paaaaaljon, niin jokin takaovellinen pitäisi saada. Alfa 159 farkku olis toki vaihtoehto, niitä pari jo ollut toki eikä se aina auvoista ollut, mutta kun niitä alkaa olla maltillisilla kilometreillä aika vähän tarjolla. Kyselyä niistä toki jo laitettu. Kulutuskin saisi olla maltillinen, kun työajoa tulee se 80km per päivä ja välillä pidempääkin reissua, tämä ei tosin deal breaker. Budjettina vois olla tuo ford + max 10te, eli noin 30te autoista puhutaan, tai halvemmista.

Olisko ajonautinnosta ymmärtävällä raadilla 159:n lisäksi ehdotuksia? Mesen c farkku, joku clubman mini? Jotain muita ehdotuksia?
No tuo 159 :D Vähissä on ne farkut jotka oikeasti antaa ajamisen nautintoa. 300-sarjan benari nyt jollain lailla, joskin c-sarjan märssy on varmasti käyttöautona pirun paljon parempi. Yksi vaihtoehto VOISI olla Chryslerin 300C?

Jos seedani riittää niin:
http://www.nettiauto.com/lexus/is/8129987

Tulisi meille jos ei olisi isoja elukoita niin paljoa :D Ihana tuo V6-motti.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

routasydän kirjoitti:
Olisko ajonautinnosta ymmärtävällä raadilla 159:n lisäksi ehdotuksia? Mesen c farkku, joku clubman mini? Jotain muita ehdotuksia?
Jaguar XF farkku. On mahtava ajaa, kuluttaa 2,2dieselillä tosi vähän ja on hiljainen auto :)

Chryslerin 300C on mukavuuden esikuva ja jos ottaa mersun dieselillä niin kuluttaa vähän (itsellä oli ennen 3.5v6 koneella ja oli hyvä auto eikä vikoja kun hyvin huollettu.)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tänks mates. Jagge onkin koeajettu ja tykkäsin, taitaa vaan olla hieman kalliihko. 300c:tä en ollut tullut ajatelleeksi, mutta niukalta näyttää niissä tarjonta... Sedani ei oikein käy kun on 8 koiraa, muutama kissa ja muutama muukin eläin, toki hiace on sitten jos isosti pitää kuljettaa.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

routasydän kirjoitti:Tänks mates. Jagge onkin koeajettu ja tykkäsin, taitaa vaan olla hieman kalliihko.
Mites Jaguar X-type Farkku. Saa aika edullisesti ja vähän ajettuja. (onhan se mondeon sukulainen mutta toisaalta kissa on kuitenkin keulalla eikä ole mikään Kia)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

En ole ikinä ymmärtänyt mitä dissaamista siinä on, et Jaggesta joku 20% osista jakaa yhteneväisyyttä Mondeon kanssa. Mondeo on kuitenkin hiton hyvä auto ajaa perheautoluokassa ja joku ST220 on hiton makea kokonaisuus. Enemmän tuossa nyt on fiilistä, kuin jossain Giulietta-Bravossa :D.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Niin ja onhan X-type varmasti aika mukava ja hyvä ajettava.
Ei "mondeomaisuudessa" mitään vikaa ole mutta kuittailua toki saattaa joiltakin tulla. Toki tuleehan sitä Alfastakin :D

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Mondeota tässä on jo vähän sivuttu, niin sekaannun pikkasen keskusteluun. Itsellä on nyt vajaat pari vuotta ollu ST220 farkkumondeo. Budjettihaarukkaanhan tuo ei mahdu, koska maksaa vaan viitisen tonnia :-D Jää sitten rahaa bensaankin, koska keulalla on se vanha V6 joka pikkasen hörppää. Minulla menny matkassa pikkasen reilu kasilla. Positiivistahan tuossa autossa on et tekniikka on halpaa ja yksinkertaista. Varusteista löytyy lämmitettävää tuulilasia, nahkasisustaa, penkinlämmittimet takapenkilläkin, iso takakontti. Etuvetona etenee ihan hyvin talvellakin.

Pahin ongelma on todella kova rengasmeteli. Jarrut on muista perusmondeoista, joten niitä saa kovemmasta vauhdista polkea ihan kunnolla. Pysähtyy kyllä, mutta ei jää mikään urheilullisen auton fiilis. Osa noista on ottanu ruostetta, mutta itellä ainakin pysyny ihan kurissa.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja LVA »

Kannattaako käyttää autoetu hyväkseen? Ehhhh?? :crazyeyes:

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jos täällä viihtyy, niin vastaus on melko varmasti ei :lol:. Kun olen tuota joutunut pohtimaan, niin vastaus on ollut selvä ei. Onhan se vaivaton ja riskitön tapa pitää aina uutta autoa, mutta siihen se jääkin. Puhtaasti taloudellisesti sen kannattavuus on kiinni monesta muuttujasta (varsinkin omien ajojen osuudesta ja autoedun vaikutuksesta rahapalkkaan), mutta ei siinä yleensä ajamisesta pääse nauttimaan... Kovasti henkilökohtainen kysymyshän se on.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuossa yhtälössä on yllättävän helppoa tehdä niin, että päättää ensin lopputuloksen ja laskee taloudelliset vaikutukset sellaisiksi että ne tukevat haluttua lopputulosta :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Jos välttämättä haluaa Fordia ilman logoa, niin tietyn ikäset Volvon S40, V50 ja V70 on ainakin hyvät vaihtoehdot.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Niin pitäsköhän päivittää lopputulema, eli ensimmäistä kertaa bemari alla, e91 320d tomaatilla ja nelivedolla vuodelta 2012. Ensimmäisen reilun 500km jälkeen positiivinen kuva, hyvä ajettavuus oli toki jo tiedossa etukäteen.

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Onnittelut teutoniseen maailmaan astumisesta. Tuon generaation sama kombo oli itsellä jokusen vuoden X1 muodossa alla... Teknisesti odotettavissa puuduttavaa tylsyyttä. Oikeastaan ainoastaan akun vaihto about 90tkm paikkeilla tulee murheista mieleen. Saman teutonisen tehokkuuden äärellä olen nykyäänkin, kun f31 ratin taakse nykyään kampean. Jossa siis myös sama 2 litrainen paholaisen mehua litkivä laitos. Nyt vain vielä tylsempää kun ollaan ilman ketjunvenymisjännitystä tai raakaa käyntiääntä (2014 päivitys toi mitä ilmeisimmin toimintavarmuutta pitkänmatkalaisille myös moottoripuolelle, vaikka itse olen toki törmännyt rallattaviin ketjuihin vain juutuub-videoissa). Ja tietty myös ilman nelivetoa nykyään, joten talvihauskuus on loppunut. Korvaantunut satunnaisella kesähauskuudella, taidan olla ainoa (ehkäpä) efficient dynamics kuski, joka tuo farkku-automaattia kylki edellä - jos tie vähänkään märkä! :mrgreen:

Anywho: koskapa vaimo ei ole nyt kuitenkaan ajan kulumisen myötä erityisen otettu f31 mallisesta Bimmeristä, Giulialla saattaa olla saumaa päästä parkkihalliruutuuni huilailemaan! Katsotaan...

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Tuli hankittua "vääränmerkkinen" kulkuneuvo perheeseen Alfan kaveriksi.
Tulokas on Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 diesel, ajettu vähän alle 100tkm.

Alfan mallistosta en löytänyt mieluista dieseliä tähän hätään, 156:set ovat vähän iäkkäitä ja reilusti ajettuja.
159:it ovat ihan hyvän näköisiä mutta niissa on liikaa GM-vaikutteita :(

Toivottavasti Giuliat alkavat käymään kaupaksi niin voin joskus ostaa sellaisen sopivasti sisäänajettuna :)

Tuolle pösölle oli vaihtoehtona S-type Jaguaari samanlaisella V6-dieselillä mutta emäntä vierastaa takavetoa niin arpa kääntyi pösölle.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hieno valinta tuollainen Pösö, vaikka 406 vielä paremman näköinen onkin. Samaa genreä edustava Laguna olisi myös ihan siisti.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^Komea peli on tuo. Olisin voinut harkita itsellekin ellei autossa käytännön syistä pitäisi olla vähintään neljää kulkureikää.

Oman 407:ni viisivuotiskauden murheet olivat ihan siedettävällä tasolla, toivotaan että kupee on vielä parempi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

407 kupee on kyllä nätti. Tuossa lienee nahkajakkaraa, xenonia ja muutenkin hinta ja varusteet enemmän kuin kohdallaan. Onnea ostoksesta!

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Auristo »

^
^^
^^^
Kiitoksia!
Varusteita tuossa on niin että hirvittää käytetyn ostajana (nahkajakkarat muistilla, xenonit kaarrevalo-ominaisuudella, navigaattori, puhelin, rengaspaineen valvonta, sähkösäätöinen alusta, pysäköintitutkat edessä ja takana...)
Toivottavasti luotettavuus on edes kohtalaisella tasolla :silly:

2-ovinen riittää onneksi kun enään 1 lapsi asuu kotona ja jos tilaa tilapäisesti tarttee niin sitten täytyy valita 166 alle...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Olikos täällä jollakin Opelin Ampera alla? Pari näyttäisi pyörivän 140tkm ajettuina Nettiautossa kohtuu hintaan. Lyökö kätensä pahasti kakkaan, kun ajoakin tulee lähes 50tkm vuoteen?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^amperaa harkitsin itsekin, mutta lataus mahdollisuudet esimerkiksi taloyhtiössä on lähinnä tolppa ja töissä ei ollenkaan. Taloyhtiön tolpasta jos latailisi niin ei varmaan kauaa menisi kun joku tekisi jotain ilkivaltaa, provosoimiseen näköjään riittää alfan pysäköinti peräedellä keula taloihin. Ymmärtääkseni sähköllä pääsee 80 km mikä olisi meikäläiselle ollut just hyvä. Jostain luin myös, että akuston takuu / elinikä on 160 tkm, voin olla väärässäkin. Muutaman tontun kun laittaa lisää tiskiin niin saa huomattavasti vähemmän ajettuja yksilöitä.

On kyllä hieno ja mielenkiintoinen häristin 8)

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re:

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Raimo Miettinen kirjoitti:Olikos täällä jollakin Opelin Ampera alla? Pari näyttäisi pyörivän 140tkm ajettuina Nettiautossa kohtuu hintaan. Lyökö kätensä pahasti kakkaan, kun ajoakin tulee lähes 50tkm vuoteen?
Nimimerkki Rasvis on tuollaisella päristellyt.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, joku nelisen kuukautta on nyt suhailtu Ämpärillä. Koeajoketjuun joskus tuoreeltaan kirjoittelinkin ja sitten kokemuksen kartuttua vähän lisää.

Tuntuu että Citroën olisi voinut tehdä tämän auton, siis jos vielä tekisi Citroëneja eikä badge-engineering-Pösöjä. Samanlainen ennakkoluuloton ote tekniikkaan, paikoin muotoilua joka ei putoa Väinö-setään, poikkeavia ominaisuuksia ja valittuja craptastic-yksityiskohtia. Tosin erona on että liikennevaloista Ameriikan-Ooppeli pomppaa kuin vieterisammakko ja mutkassakin autolla on pyrkimys pitää kiiltävä puoli ylöspäin.

80 kilometriä sähköllä ei valitettavasti toteudu tosielämässä. Ehkä juuri ja juuri onnistuu keskellä kesää pelkkiä kuuden- ja kahdeksankympin vauhteja kevyellä varpaalla ajellen. Oma ennätys taitaa olla 77 km jotakuinkin yllämainituissa oloissa, ei tosin erityisesti pihistellen vaan ihan normaalilla ajotavalla. Tänään päästiin sähköllä 57 km ja bensalla loput pelkän bensa-ajon kulutuksen ollessa 5,7 litraa sadalla, ja vielä sikäli taktikoiden että 100:n ja 120:n alueet ajettiin tärpätillä ja elektrooneja jemmattiin nurkka-ajoon. Jos keli on niin lämmin että autoa ei tarvitse ajon aikana juurikaan lämmittää niin pääsen 60 kilometrin moottoritietäkin sisältävän työmatkan pelkällä sähköllä, parhaimmillaan patteriin jää vielä viisi kilometriä varoja. Viileämpi keli kuitenkin rankaisee heti.

Lähemmäs 50 tkm:n vuosiajoon auto ei ehkä ole enää parhaimmillaan ihan siitä syystä että sähkön riittävyys on kuitenkin aika rajallista. Toisaalta jos ajo sisältää suht paljon kaupunkia ja taajamaa niin siinä tuo on sähköllä ajellessa hyvinkin makoisa peli. Maantiellä taas bensapöristimen herääminen ei juuri häiritse toisin kuin kaupungissa, mutta silloin kulutus on vajaata kuutta litraa. Vauhdin pudottaminen sadastakahdestakympistä ei yllättäen kovasti näy kulutuksessa. Johtunee ilmeisesti siitä että tuossa kyydissä akun ollessa tyhjä tai varauksen käytön ollessa estetty moottori kytkeytyy planeettapyörästön kautta vetäviin pyöriin kun pienemmissä nopeuksissa bensalla pyöritetään generaattoria ja sähköllä pyöriä, mikä näkyy hyötysuhteessa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ai niin, se mittarilukema 140 tkm. Sähköisen voimalinjan tehdastakuu on kahdeksan vuotta ja 160.000 km. Käsittääkseni yhtään akkupakettia ei ole takuuna vaihdettu vaikka autoa on Chevrolet Voltina myyty vuodesta 2010. Joku veijari ison veden takana oli ehtinyt omallaan tahkoamaan jo 200.000 mailia eikä akkujen varauskyvyssä ollut vielä juuri havaittavissa muutosta. Tästä oli artikkeli jossain päin intterwebsiä mutta en nyt tähän hätään löytänyt.

Ilmeisesti jossakin vuosikerrassa oli toisessa sähkökoneessa joku muovinen laakeri mutta nämä lienee jo vaihdettu takuuna. Muuten en ole löytänyt mitään narinaa voimalinjan kestosta. Muita pienehköjä juttuja kyllä on, onhan tämä General Mistaken tuote, ja omaankin kinneriin vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin sateella pimentynyt peruutuskamera ja kosteutta itseensä imaisseet takavalot. Valojen vaihdon yhteydessä löytyi vielä kesinyttä maalia toisesta takalokasuojasta joten sekin maalattiin uusiksi.

Itse uskaltaisin tällä kokemuksella hyvinkin ostaa 140 tonnia rullatun yksilön jos hinta olisi kohdallaan. Toisaalta hyvin vähän ajettuja kappaleitakin löytyy melko kohtuullisesti, ja ovathan ne yleensä pinnoiltaan siistimmässä kunnossa.

Edit: linkki
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kiitos kokemuksista! Eihän noilla mun kilsoilla johon sisältyy pitkälti toistasataa kilsaa ajoa päivittäin eikä tolpan päähän välttämättä aina saa pääse hyötymään sähköautoilun 'ilmaisuudesta' yhtä merkittävästi jos ajaisi lyhyttä kaupunkipyöritystä. Autohan on vinkeännäköinen ja ei olisi kovin tylsäkään valinta.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Tuli taas aika vaihtaa. Tilan tarve pieneni, mutta tarve pysyi kohtuullisena. Maavaran tarve pysyi. Piti saada kaikennäköisiä varusteita. Piti olla automaatti.

Tällainen tuli sitten talouteen. CR-Vtä jäi pieni ikävä. Oli todella luotettava laite, mutta kyllä tää on kanssa aika huikea ajaa noinkin möhköksi.

Italialaiset on nyt sitten toistaiseksi "out-of-question"...
Liitteet
Näyttökuva 2016-10-18 kello 9.49.40.png
Näyttökuva 2016-10-18 kello 9.49.40.png (352.8 KiB) Katsottu 7876 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Onnittelut hankinnasta! Kuga jäi kokeilematta viimeisellä vaihtokierroksella... Mutta kävi kyllä mielessä ja tihrustelinkin mallivalikoimaa. Ymmärrän mainiosti tuon rattiin päätymisen!

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Vahva ehdokas rinnalla oli V60 CrossCountry. Totesimme, että Kugassa tulee enemmän Autoa pienemmällä hinnalla.

Sieltä on uusi Kuga tulossa ja minusta se FL ei ole tuota parempi, joten saatiin tuo korimalli hyvin varustettuna hyvällä alennuksella, joten kaupat olivat sillä selvät.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1523
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Niin täällä oli tämäkin topicci...
Koska hieman vajaa 100k on aika paljon yhteistä matkaa, tuli aika vaihtaa johonkin. Daamin vaatimukset oli vetokoukku ja jonkunlaiset takapenkit, minulla kuusi sylinteriä ja litratilavuutta vähintään 2.9 ja vuosimalli alle 2001. Täten voittajaehdokkaaksi valikoitui 406 V6 koneella. Yhtä Xantia V6:a ehdin jo koeajamaankin, mutta ehti mennä ennen kuin ehdin tosissaan kaupantekoon. Oli siis rautajousiin tyytyminen.

Pakko sanoa että omassa tuttavapiirissä ranskalaiseen sekaantumista on joutunut selittelemään enemmän kuin Alfalla ajamista :mrgreen:
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Lievää autokuumetta pukkaa..vaimon .Ceedin käyttö on meillä lisääntynyt yhteisissä ajoissa joko anopin ja/tai lapsenlapsen kanssa hoitoajoissa ja haussa on täten pykälää vähemmän rengasmelua sekä ainakin 5-vaihteinen perinteinen automaatti turbottomalla bensakoneella ja jakoketjulla.. eli katseet kääntyneet -10-12-vuosimallien vähänajettuihin Honda Accord-yksilöihin...pienehkö kulutuskin laihialaisittain ajattelevaa kiinnostaa eli 2.0 AT 155 hp lienee konevalinta, jos koeajo ei käännä päitä 2,4-litran nelkkuun....sedan tai Sw ei ole ratkaisevaa.

Onkohan foorumilaislla kokemuksia näistä uudemmista Hondista? Tuon pitäisi olla aito Made in Japan-malli..
you know ... paras Deep Purple-älppäri ikinä myös... :wink:

Jännä juttu, että USAn lähes suosituinta Hondan mallia ei sitten Euroopassa enää myydäkään...saksalaisten panostus ja hintakilpailukyky lienee liian kova EU:n ulkopuolelta tulevalle mallille.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ei tainnut olla nyt Accord-ihmisiä kuulolla :wink:

Katselin viime vuoden A-katsastuksen 5, 6 ja 7 vuotta vanhojen tilastoa niin Accord sijoittuu noissa siinä puolenvälin paremmalle puolelle... ei se kuitenkaan ihan ole niin hyvä kuin bensa-Avensis. Vaihtelun vuoksi Accord kiinnostaa nyt enemmän kuin vanha tuttu Ave, Hondassa on kuitenkin samalla pikkuisen enemmän muotoa, tyyliä ja ennen kaikkea ajettavuus ja moottorit ovat parempia kuin verrokki-Avensiksessa.

VAG ja varsinkin Audin A4:n on parjännyt hienosti katsastus-kertaläpimenotilastossa, lähes Toyotan parhaiden mallien tasolla... ei vaan auri oikein nappaa meikäläistä ja vaimoa...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mulla oli aikoinaan vuodenpäivät 2 litranen farkku Accord Tourer Sport. Kolmevuotiaana ostin ja nelivuotiaana meni kiertoon. 2007 vuosimallia ja oliskos ollut about 80tkm mittarissa kun laitoin pois.

Plussaa:
- Täsmällinen ohjaus ja mukava alusta.
- Kaikki elektroniikka toimi tosi hyvin.
- Pirun iso tavaratila.
- Laatuvaikutelma kohdallaan.
- Sulavatoiminen automaatti.

Miinusta:
- Laiska, siis todella laiska.
- Sähköongelmainen, pienen akun vuoksi talvikäyttö haastavaa (jätti kerran pihaan, GT onneksi toimi kuin junan vessa - tästä monet Honda vs Alfa veistelyt sai aikaan)
- Jarrusatulat jumittaa näissä järjestään, mullakin ehti mennä kaikki levyt ja palat ja takasatulat vaihtoon suht pienillä kilsoilla, tyyppiongelma
- Ilmastoinnin kompura välkäyttää halogeeneja, hajottaen ne nopsasti (maahantuoja asian myönsi ja pahoitteli)

Kokonaisuutena: ihan peruspätevä yleisauto, mutta niin tylsä että jopa komossarjalainen Bimmeri on mielenkiintoinen verrattuna. Ja auttamattoman hidas, suorastaan hiukan vaarallinen. Mutta tavaraa, koiria, mitä nyt vain haluaa kuskata, niin siihen mahtuu. Tämä viimeisin generaatio taitaa tosin olla ahtaampi, mutta en ole sitä koskaan vaivautunut kokeilemaan kuvailemani Accord-kokemuksen vuoksi.

Summaten: ainoa syy ostaa Accord on sen luotettavuus. Kokemukseni mukaan luotettavuutta ei ole.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:Mulla oli aikoinaan vuodenpäivät 2 litranen farkku Accord Tourer Sport. Kolmevuotiaana ostin ja nelivuotiaana meni kiertoon. 2007 vuosimallia ja oliskos ollut about 80tkm mittarissa kun laitoin pois.

Plussaa:
- Täsmällinen ohjaus ja mukava alusta.
- Kaikki elektroniikka toimi tosi hyvin.
- Pirun iso tavaratila.
- Laatuvaikutelma kohdallaan.
- Sulavatoiminen automaatti.

Miinusta:
- Laiska, siis todella laiska.
- Sähköongelmainen, pienen akun vuoksi talvikäyttö haastavaa (jätti kerran pihaan, GT onneksi toimi kuin junan vessa - tästä monet Honda vs Alfa veistelyt sai aikaan)
- Jarrusatulat jumittaa näissä järjestään, mullakin ehti mennä kaikki levyt ja palat ja takasatulat vaihtoon suht pienillä kilsoilla, tyyppiongelma
- Ilmastoinnin kompura välkäyttää halogeeneja, hajottaen ne nopsasti (maahantuoja asian myönsi ja pahoitteli)

Kokonaisuutena: ihan peruspätevä yleisauto, mutta niin tylsä että jopa komossarjalainen Bimmeri on mielenkiintoinen verrattuna. Ja auttamattoman hidas, suorastaan hiukan vaarallinen. Mutta tavaraa, koiria, mitä nyt vain haluaa kuskata, niin siihen mahtuu. Tämä viimeisin generaatio taitaa tosin olla ahtaampi, mutta en ole sitä koskaan vaivautunut kokeilemaan kuvailemani Accord-kokemuksen vuoksi.

Summaten: ainoa syy ostaa Accord on sen luotettavuus. Kokemukseni mukaan luotettavuutta ei ole.
Ok. Tuo seuraava "sulavampiperäinen" generaatio kiinnostaa farkkuna eniten näistä eli käytännössä -09 ja tuoreemmat. Tuon -04-08-mallin takajarrujen satulaprobleemit on tuttuja ja tiedossa. Hitaudesta voisi sanoa tässä, että ei ongelma kun vaimo on 120 hp- Ceedilläkin pärjännyt ... :wink: Penari on out tässä, on amis - ja juppiauto vaimon silmissä... :wink: Hondahan on yksilöllinen valinta nykyään vrt- BMW
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

C heittomerkki eed voi olla käytännössä jopa Accordia nopsempi! Vaikka asialla ei suurta merkitystä sinulle, suosittelisin silti ihan suorilta katselemaan niitä 2.4 koneisia. Kokeilemalla tietty selviää ja jos hyvä yksilö kävelee vastaan, niin miksipä sitten ei voisi laiskanpulskeaa autoakin ottaa... Pointtikin oli. Nii: Siis teholukema on tuijotuskohteena hiukan huono. 155 kaakkinen Accord tuntui todella hitaalta, kun taas 120 heposta luovuttava Giulietta oli suorastaan pirteä!

En toki sano että Honda olisi huono vaihtoehto, nämä taitavat tyylillisesti kestää aikaa monia muita autoja paremmin ja eivät kärsi ainakaan BMW-taudista (jossa tietyn ikäisen auton kuskaaminen lokeroi sinut nopeasti hieman vinksahtaneeseen kansanosaan). Accordin omistajat ovat usein diskreettejä eivätkä leveile autoillaan. Esim:
Liitteet
Jesse ja Honda.jpg
Jesse ja Honda.jpg (39.28 KiB) Katsottu 7365 kertaa

Slim
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2009, 18:17
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Slim »

Täällä on ajettu 2010 mallisella farkulla vuoden päivät ja about 30tkm, tällä hetkellä mittarissa on 140tkm. Autossa ei ole ollut minkäänlaista murhetta meillä/edellisellä omistajalla ja huoltolappujen perusteella vain jarrulevyt/palat on uusittu kertaalleen normaalihuoltojen lisäksi.

Tuo R20 kone on vedoltaan sitkeämpi kuin aikaisemmat K-sarjalaiset, mutta eihän tuo mikään tulta syöksevä urheiluauto ole. Äänieristys on selvästi parempi kuin edellisessä korimallissa ja alusta on mukavuuspainotteisempi. Mukavan kehonsiirtimen virkaa tuo hoitaa mainiosti ja ei ole ihan niin bulkkikamaa kuin Avensis,Octavia jne. :mrgreen:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Agree... Accord sopii profiiliini kuin nenä päähän :wink:
Toki pystyisin kyllä ajamaan vaikka avo-Alfalla tai Fefelläkin ujostelematta...

^ Näin olen itsekin ajatellut, käyttöauto kun on kuitenkin parhaimmillaankin huonohko sijoitus ja pahimmillaan kankkulan kaivo ( esim. käytetty, laiminlyöty kiertopalkinto-Alfa käyttiksenä ) niin on kivaa, että parkkipaikalta on ne omat kärryt helppo löytää. Ja pitäähän sen oman silmänkin levätä autossa... :wink:
Kiat ovat jo hiukan liikaa yleistyneet, mutta meillä pelastaa tuo Granadankeltainen ( oikein hyvä tuttu sanoi että lapsenkakan metallihohto :mrgreen: ) väri tuon erottautumisen.

Sullako on siis myös 2-litrainen AT ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Slim
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Tammi 2009, 18:17
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Turku

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Slim »

^Manuaalilla mennään. Automaatilla on ajettu myös ja sopii hyvin tämän tyyppiseen autoon.

Entisessä elämässä näitä tuli katseltua työn puolesta ja varsinkin noi bensakoneiset on huolettomia laitoksia. Parhaat kommentit tuli aina entisiltä VW:n omistajilta just tuohon huolettomuuteen ja pieneen huoltolaskuun liittyen :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti: Accordin omistajat ovat usein diskreettejä eivätkä leveile autoillaan. Esim:
Loistava meemi.

Postasin jo kaverilleni tuomiokapituliin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hmm....valinnan vaikeus tässä ....
Vaihtoehtoina uusi/uudehko Honda Civic Tourer hyvillä varusteilla( uusi malli tulossa),
3-4 v vanha vastaava Accord tai uudehko Hyundain i40 wagoni.
Pitää koeajaa vielä kaikki nämä bensa-automaattina. I40:n moottori- vaihteistocombo
177 hp ja 6 - portainen momentinmuunnin paperilla sopivin. :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Jiitee kirjoitti:Hmm....valinnan vaikeus tässä ....
Vaihtoehtoina uusi/uudehko Honda Civic Tourer hyvillä varusteilla( uusi malli tulossa),
3-4 v vanha vastaava Accord tai uudehko Hyundain i40 wagoni.
Pitää koeajaa vielä kaikki nämä bensa-automaattina. I40:n moottori- vaihteistocombo
177 hp ja 6 - portainen momentinmuunnin paperilla sopivin. :wink:
Eikös noi aiemmat postaukset jo vastannut uskovaisille tähän kysymykseen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vanhemmilla on tuollainen Hyundai i40 farkku "isolohkolla" ja automaattina ollu jo 6 vuotta ilman ainuttakaan autosta johtuvaa vikaa. Jarrukierros on kuluvista mennyt eteen, mutta muuten selvinnyt normihuolloilla kerta vuoteen, kun ei porukoilla niin paljon metrejä tule. Laatikko syö koneesta terävimmän kärjen, mutta sopivalla kaasunkäytöllä liikkuu kyllä riittävän ripeästi. Rauhalliseen ajeluun mainio laitos, eikä luontaisesti innosta ylimääräiseen räppäämiseen.

+moottori/laatikko toimii melko hyvin yhteen
+ajoasennon saa hierottua sinnepäin (makuasia)
+melko hiljainen

-ajoasennon saa hierottua vain sinnepäin (makuasia)
-ajovalot on paskat. Lyhkäsissä xenonit ok ja lähes pakolliset, mutta pitkien päälle laitto ei maisemaan lisävalaistusta juuri enää tuokaan. Siihen on syynsä, miksi näissä järjestään on lisäkiikarit keulalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

legza kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Hmm....valinnan vaikeus tässä ....
Vaihtoehtoina uusi/uudehko Honda Civic Tourer hyvillä varusteilla( uusi malli tulossa),
3-4 v vanha vastaava Accord tai uudehko Hyundain i40 wagoni.
Pitää koeajaa vielä kaikki nämä bensa-automaattina. I40:n moottori- vaihteistocombo
177 hp ja 6 - portainen momentinmuunnin paperilla sopivin. :wink:
Eikös noi aiemmat postaukset jo vastannut uskovaisille tähän kysymykseen.
Tarkennetaan tähän kommenttiin, että en ole Jesseä koskaan tavannut. Mutta meemi oli hassu. Samapa tuo vaikka kuvassa olisi ollut kotoisammin Väinämöinen, jos olisi osuva quote keskustelun aiheesta löytynyt!

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Millanenkohan on Porsche Cayenne S? Näyttää ainakin jykevältä ja aika luotettava taitaa olla.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun törmäsin arvosteluun TVR Tuscanista. Aika mielenkiintoisia ratkaisuja polttoaineen täyttöaukon sijoittelusta sivuikkunoiden avausmekanismiin yms.

https://www.youtube.com/watch?v=32u6KPTALxg

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Manu kirjoitti:Millanenkohan on Porsche Cayenne S? Näyttää ainakin jykevältä ja aika luotettava taitaa olla.
Ihan ensi käden tietoa ei ole, mutta työkaveri osti noin vuosi sitten Cayennen. Aika heikosti olen ehtinyt haastattelemaan. Päällimmäisenä jäi kahvipöytäjutuista mieleen, että jakolaatikon vika tai jokin muu varsin kalliin oloinen nelivetomurhe noissa on ilmeisesti aika yleinen. Tässäkin yksilössä paloi nelivedon vikavalo aika pian oston jälkeen. Huonoin puoli on kuulemma se, että auto pohjautuu hyvin pitkälti Touaregiin. Hyvää taas se, että BMW X5:n jälkeen tunnelma on jämerämpi, vaikka kokoluokka on sama. Liekö osasyynä ahdettu bensakasi verrattuna 3-litraiseen dieseliin...
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Raimo Miettinen kirjoitti:Aika mielenkiintoisia ratkaisuja polttoaineen täyttöaukon sijoittelusta sivuikkunoiden avausmekanismiin yms.
Aivan loistavaa suunnittelua!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Sai joo tuon auton yksityiskohtien sekopäisyys vain kiinnostuneemmaksi siitä. :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Raimon laittamassa videossa kiteytyy monta syytä hankkia (tai useimmilla ihmisille olla hankkimatta) TVR, kaikessa omalaatuisuudessaan nää on aivan ihania vermeitä.

Eräs Chimaeran omistaja pari vuotta sitten jutteli, että tässä maassa ihmiset ensin ihmettelevät minuuttitolkulla miten autoon pääsee sisään - ja perille päästessä taas sitä, miten autosta pääsee ulos. Täyttä huikeutta :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4338
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Olikos fiat stilot kuinka huonoja kikottimia? Tammikuussa saattaa tulla toiselle autolle tarvetta ja stiloja tuntuisi saavan kohtalaisen edullisesti..

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Manu kirjoitti:Millanenkohan ..... aika luotettava taitaa olla.

Ei ole! Noista kasikoneisista lähtee sylinterinpinnoiteet. Ei sen vakavampaa. Tästä syystä ne onkin puoli ilmaisia...

Vastaa Viestiin