Sivu 1/7

Lähetetty: 17 Tammi 2011, 15:33
Kirjoittaja Keltsi
Jee jee, Jeeppi on jees! Jälleen yksi nimi lisää Alfabbs:n Jeepin omistavien kerhoon 8) Perjantaina tuli haettua Oulusta -93 Cherokee 4.0 bensakuutosella. Luulisi tuon jaksavan traileria vetää...

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 15:45
Kirjoittaja Smacket
Keltsi kirjoitti:Jee jee, Jeeppi on jees! Jälleen yksi nimi lisää Alfabbs:n Jeepin omistavien kerhoon 8) Perjantaina tuli haettua Oulusta -93 Cherokee 4.0 bensakuutosella. Luulisi tuon jaksavan traileria vetää...

Hehee! Tervetuloa vaan epäviralliseen Jeep-alajaostoon! :P Itsekkin ostin samanmoisen parisen kuukautta sitten - pitäisi myös heppakoppia vetää sekä satunnaisia puukuorimia jne. Hyvin tuntuu olevan käytännön vääntöä ja voimaa, ja jaksaa könytä vaikka umpihangessa 8)

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 09:57
Kirjoittaja Epezi
Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 10:12
Kirjoittaja Smacket
Epezi kirjoitti:Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km
Talvella menee juu soppaa kyllä kun nelivedolla joutuu aika usein ( mäkinen ja mutkainen vuoristotie, ei aurattu kovin usein ) ajelemaan. Teillä varmaankin kans nelikko ahkerassa käytössä? Toi XJ menee noin 9:n paikkeilla normi matka-ajossa kun ei kovin ronttosta anna. Melko kohtuullisesti auton voimavaroihin nähden.

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 10:13
Kirjoittaja Tazio
Epezi kirjoitti:Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km
OT mutta menköön: Onko tuossa se HO kone? Tuon bensamäärän kun pitäisi jo riittää 'burbaninkin liikuttamiseen.

Tosin itsekin eilen lorottelin urheilukyljen tankkiin liki 80 litraa ja tripissä palttiarallaa 400 km:ää, mutta näillä keleillä pelkästään kaupungilla pyöriessä tuossa tuppaa koko ajan luistamaan joko laatikko tai vetävä pyörä. Lohduttaudun ajatuksella siitä, että jokainen pikkulohkon polttama litra on litra vähemmän jonkun natsihetekan tai kiinantölkin
käytettäväksi :=)

-Tazio

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 10:15
Kirjoittaja Smacket
^

Hahah, oikein! :D

Juu lueskelin kans että toi HO-malli tykkäisi nautiskella menovettä melkolailla enemmän kuin tuo vakio. Selittäisi kyllä kulutuksen..

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 11:32
Kirjoittaja fahlsjy
Lohduttaudun ajatuksella siitä, että jokainen pikkulohkon polttama litra on litra vähemmän jonkun natsihetekan tai kiinantölkin
käytettäväksi :=)
Joo, kyllä munkin mielestä polttoaine on sen verran hintavaa että itse ainakin haluan nauttia joka litrasta... hukkaan menee kallis aine tavistölkeissä ruuhkassa murjottaessa.. :-D

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 11:49
Kirjoittaja eltsu
Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan 8)

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 13:32
Kirjoittaja Epezi
Tazio kirjoitti:OT mutta menköön: Onko tuossa se HO kone?
Hmm... onkohan tuo HO malli vain 4.7 kasissa? Tämä on 4.0 kutonen.

Tässä Limited veriossa on tuo quadra-drive, eli nelivetoa ei pysty erikseen kytkemään http://www.wjjeeps.com/tcases.htm

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 16:13
Kirjoittaja Suba
Epezi kirjoitti:Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km
Omassa se on ollut luokkaa 10,6L/100km. :wink:

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 17:35
Kirjoittaja doublesix
Jee jee Jeeppi on jees! Onnittelut Keltsille, hieno on!

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 17:57
Kirjoittaja Smacket
Epezi kirjoitti:
Tazio kirjoitti:OT mutta menköön: Onko tuossa se HO kone?
Hmm... onkohan tuo HO malli vain 4.7 kasissa? Tämä on 4.0 kutonen.

Tässä Limited veriossa on tuo quadra-drive, eli nelivetoa ei pysty erikseen kytkemään http://www.wjjeeps.com/tcases.htm
XJ:stä on olemassa 4.0:n kohdalla myös tuo High Output -malli, eli ovat vissiin muuttaneet pakokaasujen kierrätysjärjestelmään jollain tapaa ( pois koko roska? ) ja kaivelleet hieman lisää heppoja.

# 1988-1990 4.0L (242 CID) I6 RENIX FI 242 - 177 hp (132 kW) @ 4600 rpm, 225 lb·ft (305 N·m) @ 4000 rpm

# 1991-1995 4.0L (242 CID) I6 MPI (High Output) - 190 hp (142 kW) @ 4600 rpm, 235 lb·ft (319 N·m) @ 3200 rpm

Nettiautossa onkin joitain "normimalleja" sekä noita HO-malleja tarjolla.

Ok, ei tämän enempää offtopiccia... :roll:

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 10:35
Kirjoittaja Rolle
Nyt voi rauhassa jauhaa jeepeistä :)

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 10:55
Kirjoittaja Smacket
Rolle kirjoitti:Nyt voi rauhassa jauhaa jeepeistä :)
Hehee, loistavaa - kiitos ja kumarrus :D

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 13:25
Kirjoittaja Epezi
Rupesin jo vähän tiirailemaan 2,7 dieseleitä.

Moottori ilmeisestikin ihan pätevä, tehoa riittävästi, kulutus maltillinen ja päästötkin 255g/km ihan ok.

Autovero olisi siis 251€ joka on mielestäni aika vähän.

Toki vaatisi melko kovan sijoituksen. Nykyisestä voisi saada noin 9000-10000€ ja nuo dieselit maksavat noin 17000€

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 14:28
Kirjoittaja Rolle
Jotainhan on oltava pielessä, ellet aja pelkkää nurkka-ajoa ja aina käynnistät kylmänä? Hummerillakin päässee vähemmällä :D
Epezi kirjoitti:Autovero olisi siis 251€
Paljonko tuollaiseen on käyttövoimavero, jotain 700e luokkaa?

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 14:30
Kirjoittaja Bisci
Onnea Keltsille. Tuosta tulee vielä klassikko.

Epezille ja muiden diiseleiden hankkijoille: oma kokemus on, että uudemmet crd:t kaipaavat automaattilootan. Käsihämmenteisissä on liian ohut alavääntö, mikä aiheuttaa turhaa kytkimen luistatusta. Vanhemmat tiisselit ovat myös pikkuvarveilla vääntäviä ja siksi maastossa ja vetohommissa pätevämpiä.

Toivottavasti alfakansa ei pahastu näistä jeeppiketjuista, onhan meillä myös tämä puhdasoppineempi puoli. Kiitos ja anteeksi nyt kuitenkin!

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 14:48
Kirjoittaja Epezi
Rolle kirjoitti:Jotainhan on oltava pielessä, ellet aja pelkkää nurkka-ajoa ja aina käynnistät kylmänä? Hummerillakin päässee vähemmällä :D

Paljonko tuollaiseen on käyttövoimavero, jotain 700e luokkaa?
Trafin laskuri ei toiminut, mutta jostain löytyi että olisi 6,7snt/alkava 100kg. Kokonaismassa on vähän yli 2500kg, joten se tekisi noin 635€

Ei ihan halpaa. Täytyypä tehdä uusia laskelmia...

Autossa vaikuttaisi olevan kaikki kunnossa. Kesällä pääsimme pelkässä matka-ajossa alle 10L/100km. Kesän "kauppareissut" ja kärryn veto antoivat keskikulutuksen 16L/100km. Nyt syksyllä/talvella ajo on ollut noin puolet maantietä ja puolet lyhyttä pätkäajoa. Käynnistyksistä noin jokatoinen kylmänä. Lopputulos 20L/100km

Ajattelin kokeilla muutaman tankin 95E10 ja vertailuksi 98E5:sta. Tuskinpa on mitään merkittävää eroa, mutta ihan mielenkiinnosta.

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 15:18
Kirjoittaja doublesix
Hyvä Rolle!

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 15:38
Kirjoittaja Vittorio Jano
Hymähdin otsikolle.

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 16:56
Kirjoittaja Smacket
Heilutellaas takas näin virallisesti, kun oma topickin saatiin :-D

Muutaman kuukauden ajossa ollut XJ Cherokee 4.0 -92 - loistopeli ajella missä vaan! Kesäksi isot pallot alle, lisävalot katolle eteen ja taakse, keulalle lisäpitkät, pakkikamera kabiiniin ja koko auton maalaus uudelleen. Sit kelpaa könytä... 8)

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 00:54
Kirjoittaja AlfaTom
eltsu kirjoitti:Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan 8)
Saudeissa bensa ei ilmeisesti saastuta kun ei ole ympäristölisää hinnassa :P

Niin ja onnittelut Keltsille Jeepistä :wink:

Itse olen ollut tyytyväinen Jeep-kuski jo viime syksystä.
Ihan ekaksi vaihdoin kaikki öljyt voimansiirrosta sekä moottorista.
Muuten ei sitten rahaa olekaan mennyt kuin bensaan. Ajo ollut 50/50 taajamaa ja maantietä. keskikulutus noin 16l/100km. Ja moottorina 4,7 V8 PowerTech 235hp :)
Ja bensana98E

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 01:12
Kirjoittaja Smacket
eltsu kirjoitti:Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan 8)
Vedäppäs sieltä salaa joku putki tänne meille kanssa niin saadaan kerrankin järkevän hintaista polttoainetta :P

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 16:05
Kirjoittaja Keltsi
Toi oma on High Output- kuutosella. Maantiellä kulutus oli nelikko päällä 11,5 l/100km ja nurkkapyörityksessä näytti vievän pikkuisen reilun 16,5 litraa, ihanan halpaa :lol:

Matukasta jäi ylimääräiseksi 31" maastorenkaat ja nämä tulee jossain vaiheessa Jeepin alle, mutta tämä vaatiikin sitten pikku korotuksen... Muutenkin tuota on tarkoitus muokata hieman safari-henkisemmäksi. Pahimmat maastot tullaan ainankin ensin alkuun kiertämään :oops:

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 22:06
Kirjoittaja eltsu
Smacket kirjoitti:
eltsu kirjoitti:Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan 8)
Vedäppäs sieltä salaa joku putki tänne meille kanssa niin saadaan kerrankin järkevän hintaista polttoainetta :P
Polttoaineen hinta lienee tässä maassa ainoa järkevä asia... sanoisin että viivan alla meillä on asiat paljon paremiin :)

Lähetetty: 26 Tammi 2011, 00:33
Kirjoittaja Smacket
Taisi ollakkin jossain muussa ketjussa ohimennen puhetta pikkareista, nelivetoisista ja perinteisistä umpikorisista maastureista. Jatketaan mutustelua vaikka tässä, ihan omassa topicissa.

Jeeppimiehille kiintoisa video jossa kolme erillaista maasturia ottaa matsia - bongaa mikä ei kuulu joukkoon.. :D

http://www.youtube.com/watch?v=YvQnhSVKVLo

Vanhassa vara parempi 8)

Hmm, kieltämättä on päässyt pieni off-road -tauti puraisemaan, kesällä tuo XJ:kin saa pienen "asennekäsittelyn" renkaiden, valojen ja ehkäpä vinssin muodossa. Vaikka itse offroad -harrastus on vielä melko vieras, niin tässä lähimaastossa on tullut "omin päin" kokeiltua kaikenlaista ajoa kivisen kalliorinteen noususta metsikköajoon. Onpa umpihangessakin tullut kahlattua melko syvällä - ja hauskaa on ollut :)

Onko muita kohtalotovereita? :mrgreen:

Lähetetty: 26 Tammi 2011, 09:42
Kirjoittaja Wildf
Tossa videossa ei kyllä ollu kun 2 maasturia ja joku nissani...

Lähetetty: 26 Tammi 2011, 09:55
Kirjoittaja Smacket
Wildf kirjoitti:Tossa videossa ei kyllä ollu kun 2 maasturia ja joku nissani...
Totta, silläpä kirjoitinkin että "bongaa mikä ei kuulu joukkoon". Tosiaan, pelkkä neliveto pickupissa ei vielä maasturia tee.. :)

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 14:48
Kirjoittaja Epezi
Tuli tänään nypittyä yhtä traileria lumiläjästä, ja samalla huomasin että eikö tässä toimi lukot ollenkaan. Nopea googlaus ja eihän tässä vehkeessä edes ole lukkoja, ei edessä eikä takana :shock:

Jotenkin olen pitänyt asiaa itsestäänselvyytenä, että Limited varustellussa maasturissa on tottakai lukot.

4.0 Limitediin ei kait ole ollut saatavilla kuin tuota Quodra-Track II:sta. 4.7:ssa on sitten Quodra-Drive II, jossa on lukko ainakin takana.

Olen mykistynyt :silent:

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 16:54
Kirjoittaja Jönsson
Epezi kirjoitti:Tuli tänään nypittyä yhtä traileria lumiläjästä, ja samalla huomasin että eikö tässä toimi lukot ollenkaan. Nopea googlaus ja eihän tässä vehkeessä edes ole lukkoja, ei edessä eikä takana :shock:
Entä akseleiden välillä? Yksipyörävetoinen maastoauto á la Honda?

Vai onko siinä kytkettävä etuveto ilman tasauspyörästöä tyyliin Niva, että sentään kaksi pyörää raapii?

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 08:38
Kirjoittaja Tazio
Jönsson kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Tuli tänään nypittyä yhtä traileria lumiläjästä, ja samalla huomasin että eikö tässä toimi lukot ollenkaan. Nopea googlaus ja eihän tässä vehkeessä edes ole lukkoja, ei edessä eikä takana :shock:
Entä akseleiden välillä? Yksipyörävetoinen maastoauto á la Honda?

Vai onko siinä kytkettävä etuveto ilman tasauspyörästöä tyyliin Niva, että sentään kaksi pyörää raapii?
http://www.youtube.com/watch?v=tCXqxbKQ ... re=related


http://www.youtube.com/watch?v=wGZM1RFdWS0

Miten se menikään: no road, except for Land Rover? :=)

-Tazio

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 10:17
Kirjoittaja heme
Mekaaniset lukot eivät ole välttämättömiä jos vaan luistonesto on hyvin suunniteltu kuten tässä Disco 2 osoittaa:

http://www.youtube.com/watch?v=jLBg4-dI ... re=related

Discovery 2:ssa ei ole vakiona mitään mekaanisia lukituksia, keskitasauspyörästön lukon on saanut lisävarusteena.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 10:36
Kirjoittaja Tazio
heme kirjoitti:Mekaaniset lukot eivät ole välttämättömiä jos vaan luistonesto on hyvin suunniteltu kuten tässä Disco 2 osoittaa:

http://www.youtube.com/watch?v=jLBg4-dI ... re=related

Discovery 2:ssa ei ole vakiona mitään mekaanisia lukituksia, keskitasauspyörästön lukon on saanut lisävarusteena.
Disco 2 menee kyllä yllättävän pitkälle. Valitettavasti vain
tuossakin näkyvällä sutimisella on kaikissa näissä eletroniikan avulla etenevissä lopputuloksena joko komponettien/jarrujen ylikuumeminen ja limp mode/pirusti savua tai nuo viiveet (kuten tuossakin hyvin näkyy) jolloin pyörä pyörii tyhjää kaivavat montun josta ei noustakkaan
(paras tästä näkemäni esimerkki oli ensimmäisen sukupolven M-sarjan Mersu joka kaivoi itsensä maahan kuin myyrä :=) )

Vanhan koulukunnan miehenä olen sitä mieltä, että maastoautossa oikea ratkaisu on kiinteä kytkettävä neliveto (Series, Niva, BJ, jne.) tarvittaessa mekaanisin lukoin tai jatkuva (Range, Defe, G, jne.) keskilukolla ja tarvittaessa akselikohtaisin lisälukoin. Riittävä pyörän jousto, oikeat välitykset, riittävä maavara + kohtaamiskulmat ja kontrolloitavissa oleva teho vievät rauhallisen kaverin yllättävän pitkälle vehkeitä rikkomatta.

-Tazio

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 11:45
Kirjoittaja heme
Kiinteiden lukkojen nimiin minäkin vannoin ennenkuin Discoveryn vuonna 2000 ostin. Käytössä, jossa tällaiset maasturit yleensä nelivetoa tarvitsevat, eivät ole mitään safareita tai muuta hard core touhua. Tässä normaalissa käytössä luistonesto toimii hyvin mekaanisten lukkojen korvikkeena. Eivätkä ne jarrut siinä nyt niin paljon kuumene vrt esim jarrutus 100-0 km/h. Minulla ei ainakaan ole koskaan luistoeston takia levyt hehkuneet punaisina, jarrutusten takia kylläkin.
Ja oikeassa maastoautossahan tietenkin pitää olla portaaliakselit...

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 12:03
Kirjoittaja Tazio
heme kirjoitti: Kiinteiden lukkojen nimiin minäkin vannoin ennenkuin Discoveryn vuonna 2000 ostin. Käytössä, jossa tällaiset maasturit yleensä nelivetoa tarvitsevat, eivät ole mitään safareita tai muuta hard core touhua..
Totta, käyttötarkoitus sanelee pitkälle järkevintä ratkaisua. Lähtökohtaisesti yksinkertainen vain monesti on käytössä kauniinpaa.
heme kirjoitti: Tässä normaalissa käytössä luistonesto toimii hyvin mekaanisten lukkojen korvikkeena. Eivätkä ne jarrut siinä nyt niin paljon kuumene vrt esim jarrutus 100-0 km/h. Minulla ei ainakaan ole koskaan luistoeston takia levyt hehkuneet punaisina, jarrutusten takia kylläkin.
...
Totta tämäkin, mutta sulla onkin LR. :=)
heme kirjoitti: Ja oikeassa maastoautossahan tietenkin pitää olla portaaliakselit...
Oikeassa extreame kilpurissa ehkä. Tosin mulle riittää Solihullin rauta ja tiukan paikan tullen tilaan Drewlta Nemesiksen... :=)

-Tazio

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 14:34
Kirjoittaja Wildf
Varokaa ettei jeeppi miehet hermostu, ku niitten topikissa lantikoista kirjottelette. :mrgreen:

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 15:15
Kirjoittaja heme
Kyllä oma äitinikin on sitä mieltä että minulla on joku jeeppi, korjaan kyllä aina että Land Rover.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 20:57
Kirjoittaja Suba
Mitäs sitä pienistä hermostumaan.
Itsekin olen muutaman LR:n omistaneena mm. defen ja kaikilla 2000 luvun malleilla maastossa ajaneena voin kyllä allekirjoittaa herrojen kirjoittelun.

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 11:31
Kirjoittaja AlfaTom
Suba kirjoitti:Mitäs sitä pienistä hermostumaan.
Itsekin olen muutaman LR:n omistaneena mm. defen ja kaikilla 2000 luvun malleilla maastossa ajaneena voin kyllä allekirjoittaa herrojen kirjoittelun.
Useita vuosia vm.1973 pätkällä diesel-Lantikalla tuli hoidettua kaikki ajot kesät talvet. Välillä oli "tilanteita" kun Lantikka pyörähti perä menosuuntaan uraisella tiellä :shock: :lol:
Meni silti metsässä kuin elukka.
Mukavuudesta ei voinut puhua kun kahdeksankympin jälkeen joutui huutamaan kaverille jos halusi keskustella.

On Grandi kyllä käyttöautona paljon mukavampi :mrgreen:

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 11:56
Kirjoittaja Tazio
AlfaTom kirjoitti:
Välillä oli "tilanteita" kun Lantikka pyörähti perä menosuuntaan uraisella tiellä :shock: :lol:
Tiedän tunteen, tuo "88 takavedolla pyörähtää ennen kuin ehtii 'veljekset Wilks' sanoa.
AlfaTom kirjoitti:
Meni silti metsässä kuin elukka.
+1
AlfaTom kirjoitti:
Mukavuudesta ei voinut puhua kun kahdeksankympin jälkeen joutui huutamaan kaverille jos halusi keskustella.
Kovia jätkiä olette jos diesel Serieksellä yli 80 km/h pidempiä pätkiä laskitte! :=) Mulla on bensa versiossa sentään Station Wagon varustukseen kuuluva improved noise reduction pack ja silti sattuu sekä päähän että rintaan heti kun neula nousee 80 km/h nurkille

-Tazio

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 12:22
Kirjoittaja AlfaTom
Tazio kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:
Mukavuudesta ei voinut puhua kun kahdeksankympin jälkeen joutui huutamaan kaverille jos halusi keskustella.
Kovia jätkiä olette jos diesel Serieksellä yli 80 km/h pidempiä pätkiä laskitte! :=)

-Tazio
No työmatkoja Inkoo-Kouvola välillä tuli ajettua :P
Kerran katkesi takavetari ja pelkällä etuvedolla ajoin kotiin :crazyeyes: pikkuisen kyllä metelöi se etuperä :lol:

Kävin ajamassa defeä sillä turbodieselillä, pirteä kone mutta se sama "ergonomia" oli hiukan liian retroa :mrgreen:

Silti hyviä muistoja jäi Lantikasta, juuri kortin saaneelle se olikin hyvä "miehistönkuljetusajoneuvo" 7-paikkaisena :wink:

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 14:45
Kirjoittaja Rolle
Faijalla on vuoden -63 pätkälantikka, ei ole tosin ollut ajossa vähään aikaan.. Huiput testattu 96 mittarin mukaan, onneksi ei kulkenut kovempaa eikä tarvitse sillä hirveästi kaupungissa veivata, käy meinaan työstä :-D

Sympaattinen laite, mutta kuka ostaa samanlaisen vuosimallia 2011 :crazyeyes:

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 17:52
Kirjoittaja Epezi
Jönsson kirjoitti:Entä akseleiden välillä?
Elektronisesti säätyvä, sen kait pitäisi kyetä siirtämään vetoa etuakselille 0-100%

Edit: täytyy silti mainita että melko pahoihin paikkoihin olen tuolla mennyt, eikä kertaakaan ole jäänyt tunnetta että olisin jumiin jäämässä. Nyt kun tiedän että ei tuo olekaan maastoauto niin en välttämättä samoihin paikkoihin menisi.

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 11:18
Kirjoittaja AlfaTom
Tavallisilla katurenkailla loppuu maasto-ominaisuudet lyhyeen, kuten jokainen on voinut havaita. Itse kaivatin Grandin melkein jumiin sorakuopan pehmeään hiekkaan, onneksi oli rinne jota pääsi sentään tulosuuntaan pakilla :mrgreen:

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 15:01
Kirjoittaja Keltsi
Juu, tavalliset renkaat kaivavat tietänsä vain alaspäin, kuvio ei riitä siirtämään renkaan eteen/taakse kasaantuvaa ainesta... Tämä tuli kokeiltua tallin pihassa, Jeeppi eteni 1,5 auton mittaa umpihankeen ja sitten pitikin jo hakea lumilapio avuksi.

Viikonloppuna otin hieman kuvia kalustosta ja n.30cm lumihangessa etenemiseen Jeepillä joutui käyttämään reilusti kaasua, kun Mazda jatkoi samasta paikasta eteenpäin tyhjäkäynnillä, kiitos karkeampien renkaiden.

Näiden kokeilujen jäljiltä ei luotto Jeepin etenemiseen noilla nykyisillä renkailla ole kovinkaan kummoinen, joten pitää koittaa pysyä auratuilla teillä. Saisipa pian uuden alustan sekä noi 31" renkaat alle...

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 17:32
Kirjoittaja Jami
Epezi kirjoitti:Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km
Onko 95E10:llä ja 98E5:llä ollut nyt kulutusero millainen?

Lähetetty: 01 Huhti 2011, 22:24
Kirjoittaja Epezi
Ei ole tullut tehtyä vertailua. Kulutus putosi bensansuodattimen ja bensalaadun vaihdon seurauksena noin 16:sta, nyt paras tankillinen on mennyt 14.

Ajo on tällähetkellä aikaslailla tasaista joten vertailua voisi vähän tehdä, hieman keliolosuhteet vielä vaihtelee.

jeeppimiehet heiluttaa

Lähetetty: 07 Huhti 2011, 16:11
Kirjoittaja berliina
Ei menny Jeeppi eilen katsastuksesta läpi. Jarruvalot ei toiminu. Sulake palanu. Täytyy huomenna mennä näyttään. Tilastot huononi taas on se Jeeppi huono auto , kun sulakkeet palaa perkele enkä mä nää jarruvaloja ajaessa.

Lähetetty: 07 Huhti 2011, 22:37
Kirjoittaja Bisci
No ei kjesta, sano ryssäkin rautakangesta kun ajoi kaivinkoneella yli! :lol:

Lähetetty: 08 Huhti 2011, 08:43
Kirjoittaja AlfaTom
Oikein hyvin on kestänyt Jeeppi. Noin 6 tkm ajettu oston jälkeen eikä ole tarvinnut ostaa kuin bensaa. Kilsoja mittarissa nyt 314tkm.