Sivu 159/189

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 14 Helmi 2020, 21:15
Kirjoittaja hjpp
^^ Nuo ukot ovat kyllä ihan mallia pieruverkkari ja pussihousu, jotka ainakin Espoossa päätään aukoo.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 17 Helmi 2020, 13:36
Kirjoittaja Gasket
Nyt kun lomaliikenne kohti pohjoista alkoi niin kiinnitin huomiota, ainakin omasta mielestäni, uuteen suksienkuljetustrendiin. Suotta mitään boksia viritellä kun suksipussit voi näppärästi vetää vaan pitkittäin kattokaiteisiin kiinni :shock: Kyllähän ne tietty noinkin pysyy :roll: Eikä ollut edes yksittäistapaus.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 18 Helmi 2020, 12:55
Kirjoittaja FinPat
Nyt on kyllä Porkkalankadun private MustaMaija(tm) saanut ohjeet sakottaa. 3-5 kertaa päivässä on näkynyt siniset valot vilkkumassa 500m pätkällä viimeisen parin viikon aikana.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 09:27
Kirjoittaja Gasket

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 11:24
Kirjoittaja FinPat
Gasket kirjoitti:Sieltä se ruuhkamaksu tulee: https://www.is.fi/autot/art-2000006411422.html
"Ruuhkamaksu" Suomessa on citykanipopulistinen termi kilometripohjaiselle verotukselle. "Ruuhkamaksu" Phase I alkaa viattomasti citykanien pesimintäalueilta kunnes Phase n kohdalla kattaa valtakunnan.

Anyway, tuohon suuntaan maailma on menossa, turha tapella trendiä vastaan vaan suunnitella kuinka optimoida tilanne omalta osaltaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 11:49
Kirjoittaja Gasket
Ratkaisu: https://www.talouselama.fi/uutiset/vaik ... b76675074a
tutkimuksen mukaan pyöräilijöiden kaatumisista 20 prosenttia johtuu sepelistä tai hiekasta, joka on ollut asfaltilla. Kaatumisista 44 prosenttia johtuu liukkaudesta ja 15 prosenttia tienpinnan huonosta laadusta ja reunakivistä.

Pyöräliiton näkemyksen mukaan pääreiteillä lumenpoiston menetelmäksi tulisikin ottaa harjaus. Näin saadaan asfaltti näkyviin ja sepeliä ei tarvitse levittää vaan liukkaudentorjunta voidaan hoitaa tarvittaessa suolaliuoksella.
Aika tyhjentävää kannanottoa. Olisi kyllä ihan jännä tietää mihin nuo loput 20% pyörälijöistä kaatuu. Villi arvaus että syy ei ole tilannenopeus tai vastaava ajovirhe :roll:

Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 12:05
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Mielenkiintoista, että Hollannissa pyöräilykypärän käyttö on lähes olematonta. Syitä kypärättömyyteen väitetään olevan se, että vauhdit ovat hiljaisempia, pyöräillään ns. mammapyörillä (pysty ajo-asento), autoilijat usein myös pyöräilevät eli ymmärtävät varoa eri "lajin" tienkäyttäjiä paremmin ja auton ovi avataan kadunvarressa oikealla kädellä jolloin tulee käännyttyä automaattisesti katsomaan tuleeko pyöräilijöitä auton vierestä. Yksilötasolla hyöty oli isompi mutta koko kansana kypärättömyys lisää varovaisuutta ja muiden huomioimista. En tiedä toimisiko Suomessa, kun on talvikelit yms. Mielenkiintoinen kulttuuriero kuitenkin!

https://youtu.be/NpVncWxyMJw

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 12:47
Kirjoittaja Polforea
Gasket kirjoitti:Olisi kyllä ihan jännä tietää mihin nuo loput 20% pyörälijöistä kaatuu. Villi arvaus että syy ei ole tilannenopeus tai vastaava ajovirhe :roll:
Jos liikenteestä löytyy yksikään liikehtijäryhmä (autoilijat, pyöräilijät, rekkakuskit, taksikuskit - you name it) jolla edes 20% vaaratilanteista, osumista, kolareista, suistumisista, kaatumisista tms myönnetään oman ajovirheen seuraukseksi, nostan hattua ja kunnioitukseni kyseistä ryhmää kohtaan kasvaa varmasti.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 13:25
Kirjoittaja sanctus
Raimo Miettinen kirjoitti:Mielenkiintoista, että Hollannissa pyöräilykypärän käyttö on lähes olematonta. Syitä kypärättömyyteen väitetään olevan se, että vauhdit ovat hiljaisempia, pyöräillään ns. mammapyörillä (pysty ajo-asento), autoilijat usein myös pyöräilevät eli ymmärtävät varoa eri "lajin" tienkäyttäjiä paremmin ja auton ovi avataan kadunvarressa oikealla kädellä jolloin tulee käännyttyä automaattisesti katsomaan tuleeko pyöräilijöitä auton vierestä. Yksilötasolla hyöty oli isompi mutta koko kansana kypärättömyys lisää varovaisuutta ja muiden huomioimista. En tiedä toimisiko Suomessa, kun on talvikelit yms. Mielenkiintoinen kulttuuriero kuitenkin!

https://youtu.be/NpVncWxyMJw
Noiden mainitsemiesi kohtien ohella oma kokemukseni Utrechtissa ja A'damissa vuoden asumisen jälkeen tärkein liikenteen sujumiseen ja turvallisuuteen vaikuttava tekijä näytti itsestäni olevan olevan erilliset pyörätiet. Lisäksi pyörätiet on kaupungeissa erotettu jalankulkuväylistä, joka ratkaisuna onkin ainoa järkevä, jos sujuvuutta ja turvallisuutta haetaan.

Ja onhan Alankomaassa pyöräilykulttuuri sellainen, jossa pyörällä liikkuminen on tapa liikkua arjessa, ei pelkästään urheilua.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 14:12
Kirjoittaja Gasket
sanctus kirjoitti:Ja onhan Alankomaassa pyöräilykulttuuri sellainen, jossa pyörällä liikkuminen on tapa liikkua arjessa, ei pelkästään urheilua.
Tämä on kyllä hyvä pointti. Nykyään vaan on trendi että kaiken liikkumisen pitää olla tavoitteellista ja sitä pitää tietty myös mitata. Itse viime kesänä päivitin oman fillarin joustokeulan vähän paremmaksi kun vanha alkoi olla väljä, niin kaveri ihmetteli miten mulla ei ole edes lukkopolkimia kun niillä saa kuulemma niin paljon lisää tehoa polkemiseen :roll:

Joskus eräs vanhempi tuttu muisteli miten silloisesta Tekusta oli aina hirmu kilpa-ajo viikonlopun viettoon. Kuulemma 8-pätkä fiiu tahtoi polttaa pakoventtiilejä kun tietty se ajettiin mitä kamppeet vaan kulki ja matkaakin oli joitain satoja kilometrejä. Kumma juttu että noihin vapaan nopeuden aikoihin sitten väkeä lakosikin vähän eri tavalla.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 15:16
Kirjoittaja TeroPee
Gasket kirjoitti: Aika tyhjentävää kannanottoa. Olisi kyllä ihan jännä tietää mihin nuo loput 20% pyörälijöistä kaatuu. Villi arvaus että syy ei ole tilannenopeus tai vastaava ajovirhe :roll:
Itse kaaduin fillarilla sen vuoksi, että eturengas meni ratikkakiskon uraan enkä ehtinyt hyppäyttää sitä pois sieltä ennen kun tasapaino meni.

Julkisen liikenteen syy siis.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 15:18
Kirjoittaja h_lauri
Kaaduin viimeksi fillarilla elokuun tokalla viikolla 1986, kun paskattikuski tuli kolmion takaa kylkeen. Oli muuten ainoa kerta, jolloin ei ole ollut seksi mielessä, olin ehkä kuusi minuuttia taju kankaalla.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 12:52
Kirjoittaja lerppu

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 13:07
Kirjoittaja JiiPee
^Makee musta Suappi :-D

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 13:37
Kirjoittaja lerppu
^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243

Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )

Anteeksi OT, mutta asia on sekä tärkeä että kiireellinen! :lol:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 13:43
Kirjoittaja Polforea
Koska se on koettu hyväksi rakenteeksi 60-luvulla. Lopputuloksena on mm. saatu tilaa päällekkäiselle kolmiotuennalle ja yhtämittaisille vetoakseleille, jotka tuovat plussansa ajettavuuteen.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 13:49
Kirjoittaja JiiPee
lerppu kirjoitti:^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243
Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )
Oooohlalaa, onpas hienossa kunnossa :-D Kaipa ne 900 turbot alkavat noissa hinnoissa olla, jos ja kun on todella hyväkuntoinen. Muistelen joskus nähneeni hintapyynnön palttiarallaa 15t€ tienoilla jostakin myynnissä olleesta yksilöstä.

@Polforea, en koskaan ole ajatellut tätä asiaa teknisestä näkökulmasta, mutta kiitokset selvityksestä :-D

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 13:50
Kirjoittaja Polforea
Jaa niin, myös historia on peruna. Kaikissa 4-tahtisaabeissa oli moottori pitkittäin, kunnes päätyivät yhteistyöhommiin italialaisten kanssa.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 14:30
Kirjoittaja mutt
lerppu kirjoitti:^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243

Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )

Anteeksi OT, mutta asia on sekä tärkeä että kiireellinen! :lol:
Eikös rinkelipusseissa ole edelleenkin? Ja toki bokseri-Subaruissa, kun bokseri olisi vähän haastava sovittaa poikittain.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 14:44
Kirjoittaja Polforea
^On joo, paitsi tietty golf-pohjaisissa muka-audeissa on poikittain. Eli A4 ja siitä ylöspäin on pitkittäin, Q-puolella kolmonen on muistaakseni poikittainen.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 15:08
Kirjoittaja lerppu
Audi. Ajanut sitä paljon. Vanhemmilla on ollut useita, nytkin yksi. Ei kiinnosta hittojenvertaa. Seulaset on kyllä kiinnostava merkki! Jännittävästi appiukolla on Forester STi ja Faijakin laittoi X5:sen kiertoon ja osti Outbackin. Niitä mieluummin liikenteeseen satunnaisesti kuskailen. Vastaiskuiset ovat nelikkoja, en ole ajatellut moottorin asentoa niissä sen kummemmin. Audi tosiaan aivan sama vaikka olisi kone ylösalaisin.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 21:41
Kirjoittaja insinörtti
lerppu kirjoitti:Miten tää on tehty? :crazyeyes:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/out ... #gs.xfqf6y
Yritti jäljitellä tätä pelimiesliikettä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7f33 ... 91860ac196

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 25 Helmi 2020, 23:33
Kirjoittaja mutt
lerppu kirjoitti: Audi tosiaan aivan sama vaikka olisi kone ylösalaisin.
Äläs nyt, ylösalaisin oleva kone tekee mersustakin aika mielenkiintoisen.
https://youtu.be/YmSfTAbJe8o?t=66

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 26 Helmi 2020, 00:54
Kirjoittaja Tuomas K
lerppu kirjoitti:^Tuosta innoittuneena eksyin nettiautoon ja löysin tämän:
https://www.nettiauto.com/saab/900/10790243

Todella hieno. Mutta miksi etuvetoisessa autossa on moottori pitkittäin? (n00b :oops: )

Anteeksi OT, mutta asia on sekä tärkeä että kiireellinen! :lol:
Ei pelkästään pitkittäin, vaan takaperin. Kytkin on eteenpäin ja jakopää rintapeltiä vasten.

Hieno auto, mutta tuon hintaluokan autossa sattuu pahasti silmään nuo takaluukun hajasijoitetut merkit. Olisi jättänyt ne maalaamisen jälkeen vaikka hanskalokeroon jos ei jaksanut selvittää oikeita paikkoja. Myynti-ilmoituksen teholukema on myös outo, tuon tehoista mallia ei ole olemassakaan. Taisi vakiomela olla 165 heppaa tuohon aikaan ja rahalla sai 185 hummaa.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Maalis 2020, 14:48
Kirjoittaja Gasket
Polforea kirjoitti:Lopputuloksena on mm. saatu tilaa päällekkäiselle kolmiotuennalle ja yhtämittaisille vetoakseleille, jotka tuovat plussansa ajettavuuteen.
Oli ihan pakko tarttua tähän.. Missä välissä ne ajo-ominaisuudet sitten unohtui suunnittelukriteereistä? Sitä en kyllä muista oliko noissa torque-steeriä, mutta se on kyllä jäänyt mieleen ettei ne ainakaan käänny mihinkään sen enempää lumella kun asfaltillakaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Maalis 2020, 15:08
Kirjoittaja Polforea
Ei ne unohtuneetkaan, mutta eivät ole tosiaan radalle aateltukaan. Vetely on saatu erinomaisen vähiin jopa turbomalleissa (näitä tuskin aateltiin 60-luvulla kun konsepti suunniteltiin, mutta plussana silti), mutta enempi on niihin on haettu ratkaisua, joka on mm. hyvin "tunteeton" loskalle, liukkaille ja hiekkateiden (joita oli 60-luvulla paljon) tyypillisille ongelmille (vesimontut, nimmarikiharat jne), eli auto käyttäytyy ns. ikävissä olosuhteissa neutraalisti ja on kuskille helppo, mikä on ollut yksi iso tekijä aikansa talviautomainetta rakentaessa.

Ja kyllä OG900 lumella kääntyynkin, kun hetken harjoittelee. Sitä vaan pitää vähän härnätä ja härkkiä että kääntyilee - ja muistaa, että käsijarru vain hidastaa, vaikka olisikin jo taakse vaikuttavaa mallia.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 22 Maalis 2020, 18:20
Kirjoittaja JiiPee
Kävin poikkeamassa rautakaupassa ja tulomatkalla väistin kääntyessäni suojatietä ylittävää vanhempaa polkupyöräilijää. Hetken mietin, notta mikä on näkymässä on hieman kummallista ja katsoin tarkemmin. Papparainen paineli menemään valkoinen hengityssuojain päässään niin, että se peitti suun ja leuan. Ei varmaan olisi saanut riittävästi happea, jos nenäkin olisi ollut peitettynä :mrgreen: .

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 26 Maalis 2020, 21:35
Kirjoittaja gYdEbUh
Ajelin tänä aamuna Huopalahdentiellä Helsingissä ylikorkealla kuljetuksella liikennevalon alas :oops:
Hassu juttu että syyllisiä tähän tapahtumaan on aikalailla yhtälailla: Ely-keskuksen ylikorkea reitti, Helsingin kaupunki, tai mikä instanssi ikinä tuolla tiellä onkaan liikennejärjestelyistä vastuussa, ylikorkean elementin valmistaja, kuljetusliike, sekä minä itse.
Jos yksikin osapuoli olisi toiminut hyvin asian kanssa niin tätä ei olisi tapahtunut, mutta eipä siinä.
Sinänsä outoa ettei liikennevalo ollut tippunut kuormatilaan. Olisi ollut aika mielenkiintoista löytää se sieltä kun en siinä vaiheessa vielä tiennyt sen tippumisesta :lol:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 28 Maalis 2020, 20:21
Kirjoittaja hjpp
Mitähän tämä äijä lie tehnyt edelliset vuosikymmenet?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006456530.html

Olisi toki joutanut pysäköidä vaikka isoon kiveen tai puuhun.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 28 Maalis 2020, 21:52
Kirjoittaja Riccardo
^ Taidat joutua käyttämään samaa taktiikkaa saadaksesi vaunusi täältä esiripun takaa....

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 12:17
Kirjoittaja hjpp
Taidot ja tehot ei taida riittää. Jos Mitoon laittaa koukun ja tuo valmiiksi rajan tuntumaan? :wink:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 31 Maalis 2020, 16:41
Kirjoittaja Mikael J
Jotain yhteistä...

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 17:35
Kirjoittaja nipaka
Nyt on nähty että kiertoliittymän voi ajaa väärään suuntaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 19:02
Kirjoittaja FinPat
nipaka kirjoitti:Nyt on nähty että kiertoliittymän voi ajaa väärään suuntaan.
Itseasiassa väliaikainen Turun ohitustien työmaan kiertoliittymä on sellainen että siinä näkee noin kerran 15 min jonkun oikaisevan väärään suuntaan kiertoliittymän läpi.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 21:04
Kirjoittaja FinPat
Kevättä ilmassa, moottoripyörät humahtavat ohi moottoritiellä kuljettaja tankin päällä maaten. Enkä ainakaan alinopeudella liiku itsekään.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 21:23
Kirjoittaja nipaka
FinPat kirjoitti:Kevättä ilmassa, moottoripyörät humahtavat ohi moottoritiellä kuljettaja tankin päällä maaten. Enkä ainakaan alinopeudella liiku itsekään.
Tässä kun pidemmän maantiesuoran lähistöllä asun, toivon muovisukkulan ja hirven kohtaavan. Toivottavasti hirvi selviää kohtaamisesta.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 21:50
Kirjoittaja Tuomas K
^Tässä pari päivää sitten hain Järvenpäästä rouvalle polkupyörän. Piti siinä hetkeksi pysähtyä bussipysäkille tutkimaan reittiä, kun kuului vaan "VUM!". Avo-mersu ohitti perhevolkkarin siinä neljänkympin alueella todennäköisesti lähemmäs satasta. Ilmeisesti kevättä rinnassa.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 21:59
Kirjoittaja nipaka
Ei minua nopeus häiritse. Se prkeleen sukkulan vinkuna kun kierrokset kymppitonnissa.
Viiiiiii (TUMPS)...uuuuu...uu..töks, töks.. :roll:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 24 Huhti 2020, 08:38
Kirjoittaja h_lauri
Tuomas K kirjoitti:^Tässä pari päivää sitten hain Järvenpäästä rouvalle polkupyörän. Piti siinä hetkeksi pysähtyä bussipysäkille tutkimaan reittiä, kun kuului vaan "VUM!". Avo-mersu ohitti perhevolkkarin siinä neljänkympin alueella todennäköisesti lähemmäs satasta. Ilmeisesti kevättä rinnassa.
Joku teiden ritari ohjusti avopösöään eilen tosta talon ohi, 30 km/h -alueella, ehkä noin 70 km/h. Pösilöllä ja repsikalla yhtä hölmö virne naamareillaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 29 Huhti 2020, 21:58
Kirjoittaja nipaka
Klonksvagenistin itsetunto romahti kun tuli ohitetuksi. Tai halusi esitella leditankoaan. :lol:

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Touko 2020, 15:18
Kirjoittaja Gasket
”Huumerattijuopumusten osuus rattijuopumuksista on historiassa ensimmäistä kertaa kääntynyt suuremmaksi kuin alkoholirattijuopumusten”, poliisin tiedote summaa..
Tietty todennäköisesti alkoholipohjaisten rattijuopumusten määrä on laskenut, mutta eihän tuo hyvä kehityssuunta ole noinkaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Touko 2020, 20:26
Kirjoittaja JarHei
Tullu huomattua että Alfalla kurvaillessa saa jonkin verran enemmän katseita kuin ex Fiudella.

Alfa ei kuitenkaan vedä edelleenkään vertoja A Kadettille. Hyvä jos voi missään pysäköidä ilman että joku tulee juttusille ja liikenteessä kaikki katsoo ja näyttelee peukkuja. Kavereita tuntuu kyydittäessä vaan hieman häritsevän.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Touko 2020, 20:32
Kirjoittaja nipaka
JarHei kirjoitti:Hyvä jos voi missään pysäköidä ilman että joku tulee juttusille ja liikenteessä kaikki katsoo ja näyttelee peukkuja. Kavereita tuntuu kyydittäessä vaan hieman häritsevän.
Kokeile joskus postiautonoranssia Fiat 600:aa. :mrgreen:
Kyllä pappaa riittää jututtamaan. Ja aina se oli kaappariovilla.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Touko 2020, 20:58
Kirjoittaja Macela
nipaka kirjoitti:Nyt on nähty että kiertoliittymän voi ajaa väärään suuntaan.
Olen ollut kyydissä todistamassa samaa. Joskus ~2005 tuttavan kyydissä ja lähdettiin vastapalloon, ihmettelin että mitäs nyt tapahtuu. Ei ollu kuulemma ennen nähnyt liikenneympyrää. Ei sentää ketää tullu vastaan ja poistuttiin "ensimmäisestä" liittymästä ulos.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 04 Touko 2020, 23:22
Kirjoittaja Tuomas K
Käy se pysäköiminen näinkin:

Kuva

Pääseepähän kaupan oven viereen vaikka olisi lähimmät paikat kaikki varattuja.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 05 Touko 2020, 14:28
Kirjoittaja _rico
Tuomas K kirjoitti:Käy se pysäköiminen näinkin:

Kuva

Pääseepähän kaupan oven viereen vaikka olisi lähimmät paikat kaikki varattuja.
Näyttää kovasti Viikin Prismalta vaikka kaikkihan ne samasta muotista on tehty..
Kieltämättä kyllä laadukkaasti pysäköity

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 05 Touko 2020, 16:40
Kirjoittaja Tuomas K
^Kauppakeskus Kaari. Joskus yhdentoista nurkilla taisi olla illalla. Tyhjää tilaa oli sen verran, että kovin kaukaa ei olisi tarvinnut kävellä vaikka olisi pysäköinyt oikein ruutuun, mutta oven eteen ei mahtunut. Puoli hallia oli suljettu kuvassa näkyvillä mustilla liinoilla.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 10 Touko 2020, 01:35
Kirjoittaja Alfissimo
Mikähän siinä on, että suoralla tiellä olevaan uuteen liikenneympyrään mennessä pitää pysähtyä, jopa ihan seis tai vähintään kävelyvauhtiin, vaikka ympyrässä ei ole ketään väistettävää missään näkyvissä. Kyse kuitenkin väljästä ympyrästä kohdassa, josta 95% ajaa suoraan ja toisesta suunnasta tullessa joutuisi väistämään vain takaisin tulosuuntaan ympyrän kiertävää.

Ei se matka-aikaan vaikuta, eikä kiirekään ole, mutta hämmästyttää vaan.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 10 Touko 2020, 12:07
Kirjoittaja GTJu
Tuntuu Gt Alfa herättävän jonkin verran aggressiota liikenteessä.
Eiliseltä: kahdensuuntaista katua ajaessa ajoin vasenta kaistaa ohi lyllertävän E-mersun. Valoissa käännyttiin kahta kääntyvää kaistaa, joista toinen on myöhemmin bussikaistaksi vaihtuva. Mersu pukkasi kauheasti kiihdyttäen perään käännöksen jälkeen. Seuraavissa valoissa suoraan jatkaville henkilöautoille (toinen muuttuu siis bussikaistaksi) on yksi kaista ja mun edessä oli hitaampi auto. Tai "hitaampi" eli ajoi rajoituksen mukaan. No, valojen jälkeen mersu vaihtoi kaistaa ja kiihdytti bussikaistan ramppia kauheeta kyytiä oikealta ohi vaikka ei sillä muutama 100 metriä aiemmin ollut mihinkään kiire. :-D
Noita sattuu kyllä välillä.

Re: Liikenteestä

Lähetetty: 10 Touko 2020, 14:15
Kirjoittaja lerppu
^Tuon muistaa kyllä, samat havainnot aikanaan. Ja kaikkien edes vähän erikoisempien ratista kutakuinkin tuota. Suosittelen harmaata Suzukia jos on kiire - tilaa on eikä kukaan estele! Olen ollut viimeisen kuukauden paljon vikkelämmin perillä paikoissa kuin pitkään aikaan! Ehkä Korona tuo osansa väljyyteen, mutta ero on silti havaittava. Ja tilanne normalisoituu kun palaa PNV:n jakkaralle... F34 ei tosin saa coupemaista vihaa niskaansa, ei tule oikeasti vaarallisia paikkoja - kuten tuli välillä vielä jopa ikivanhalla E92:lla! Kieltämättä stealthina liikkumisessa on puolensa... :mrgreen: