Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Tuomon
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Mutta milläs tavalla edelleen tämä jatkuva bussipaatos liittyy Alfa-foorumiin? Milläs siviilissä sitten ajelet? Vituttaako yhtä paljon ja mitäs siihen liittyy?

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tuomon kirjoitti:Mutta milläs tavalla edelleen tämä jatkuva bussipaatos liittyy Alfa-foorumiin? Milläs siviilissä sitten ajelet? Vituttaako yhtä paljon ja mitäs siihen liittyy?
Töissä vaan miettii, että kun ei me sielä turhaan olla turhaan kaistaa vaihdella ja sellasta, meilä on ihmiset kyydissä ja tietty reitti tietyt kaistat tietyt pysäkit. Osa ihmisistä ei vaan tätä tajua, tekee sen tarkotuksella. Kiusaa siis. Kuten kerroin siitä mopoilijasta, että äijä sanoo ihan pokkana ensiksi ajettuaan 30cm päästä vierestä ja kiilattuaan sen ojaan, että "mopoilijat ovat haitaksi tiellä" niin se kertoo ihan kaiken olennaisen. Se oikeuttaa, kun ihminen kokee siis, että bussi tai rekka tai mopo tai mopoauto jurruttaa siinä eessä, että se oikeuttaa tekemään ihan mitä tahansa, jopa ihan sillä riskillä, että tämä toinen osapuoli tai joku ihan sivullinen on hengen vaarassa.

Omalla autolla on tietenkin erilaista, ei sillä koe tätä asenteellistä vttuilua muilta. Ei tietenkään koe. Koska ei ole tukkona tai mitekään tule toiseen eteen yhtäkkiä taivaalta tupsahtaen. (Havannointi kun on niin hankalaa, etenkin näistä vaatekaappiautoista, joista näkee paremmin kuin henkilöautoista).

Ajattelin tänne tosiaan kirjottaa mitä tuola tien päällä tapahtuu kun alla on joku muu kuin henkilöauto, millasta kohtelua sitä toisinaan tuola saa. Tosin kyllä henkilöautoilijat toisilleen tuola aika kivoja temppuja tekee toisinaan. Siihenkin voi olla syynä joku aiempi tilanne. Mutta vaikea on uskoa siihen, että jos 30 alueella 50m päästä lähdetään bussia ohittamaan sen lähtiessä pysäkiltä, että se on vahinko, tai en huomannut, jos nopeus nousee siinä kohtaa yli 60kmh sen ohituksen takia, ja seuraavasta käännytään talon pihalle... Että se ei olisi tahallista, tai asenteellista tai täysin kiusalla tehtyä tietoista tarkoituksen mukasta tekemistä...

Tai että olet pysäkillä 30 alueella, paikassa jossa pysäkit on jakajalla varustettuja, eli ohittaminen ei ole mahdollista, ellet aja vastaan tulevaa kaistaa. Vaikea uskoa sen olevan vahinko, tietoinen teko sekin on. Tietoinen asenteellinen teko osottaa mieltä siitä, että minua ei kiinnosta ja sinä olet tielläni...

Ei nämä mitään vahinkoja ole. Täysin tietosia juttuja, joita ei henkilöautolla juuri koe missään tilanteessa. Vaikea on tosiaan uskoa vahingoksi näitä tempauksia...kyllä ne ihan tarkotuksellisia on. Vtuilua ja kiusan tekoa mitä lie. Harmi vaan ,että siinä on sivullisia vaarassa usein. Mutta sehän ei taas ole merkityksellistä, koska näillä asenteellisilla idiooteilla on se käsitys omista ajotaidoista, että voivat tehdä mitä vaan, auto hoitaa ja itsehän olen 2001 ajanut jonkun hirviäväistö kurssin niin kyllä minä osaan.....

Tätä tää on nykyään. Liikkuvapoliisi kun lopettetiin taannoin niin tämä muuttu. Villilänsi tuli tilalle. Enkä ole ainoa joka tätä mieltä on.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itse olen painellut nyt lähes kolme vuotta pääkaupunkiseudulla rekalla ja täysperällä, eikä juuri koskaan mitään ongelmaa. Tietä saa lähes aina hyvin. Kun näen jonkun tekemässä jotain outoa liikenteessä se on minulle vain plussaa.
Aikalailla täysin omasta asenteesta kiinni mikä fiilis on huristellessa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Niin, eikös se joustavuus liikenteessä tarkoita sitä, että muut joustaa minun tekemisten suhteen ja minä joustan liikennesääntöjen suhteen :silly:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

On aika yleistä että minä mm. käännyn laittomaan suuntaan risteyksessä, eikä ole hirveän harvinaista että ajan lyhyitä matkoja vastaantulijoiden kaistalla niiden tulosuuntaan. Tähän saattaa liittyä se että ajelen reilusti yli viisi metriäkin korkeita kuljetuksia välillä.
Jotkut ELY-keskuksen lähettämät ylikorkea reittiohjeet on muuten niin aivottomia ettei sitä moni uskoisi.
Yhden reittiohjeen mukaan pitäisi joka aamu (koska ajetaan tuo reitti joka aamu) poliisien/liikenneohjaajien sulkea Helsingin keskustan kupeessa olevan valtaväylän kaksi kaistaa n. puolen kilometrin matkalta että voi ajaa sen osan normaalia ajosuuntaan vastaan, sen sijaan että tekee yhden laittoman käännöksen..
Joten juu minä olen ihan ammattilais liikennesääntöjen rikkoja halusitte tai ette/ tykkäätte tai ette.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Vallan totta tuo on. Ainakaan itse en muista, että autokoulussa olisi opetettu tiettyjä poikkeuksia. Taannoin ajelin itse isoa E-korttia Mikkelissä. Vanhan päämajakaupungin kadut ei ole kaikkein leveimpiä joka kohdassa ja risteykset on ahtaita. Isolla autolla ei vaan aina mahdu kuten tavallaan pitäisi. Esimerkiksi ryhmittymissääntöhän on ensisijainen ja risteyksen jättösääntö toissijainen. Eli ryhmitytään oikealle kaistalle, mutta kääntyessä viedään lisätilaa "vääristä" paikoista. Joskus joutui henkilöautoja sitten peruututtamaan pois alta. Mutta parempi vaihtoehto tuo on mitä pyyhkiä kärryn kulmalla liikennemerkkejä kumoon. Jonkun liigajoukkueen bussihan se viime talvena Mikkelissä käydessään ajoi jonkun takasivuikkunan rikki johonkin merkkitolppaan. Tuo ei ihan helppo kaupunki ole isolle autolle. Moniko tajuaa risteykseen ryhmittyessään tarvittaessa jättää tilaa vaikka kääntyvälle yhdistelmälle tai osaa huomioida paljonko isossa autossa voi vaikka peräylitystä olla. Se muuten saattaa pyyhkäistä aika leveltä. Sanoisin, että tuossa autokoulussa oppi aika paljon enempi havainnoinnista ja ennakoinnista mitä normi autokoulussa. Ei ne isot autot tahallaan joskus tiputa vauhtia ihan mateluksi vaikka edessä olisikin vapaata. Niillä vaan ei välttämättä voi/halua mennä edessä olevaan liikennevaloristeykseen seisomaan paikoilleen etenkään talvikelissä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

gYdEbUh kirjoitti:Itse olen painellut nyt lähes kolme vuotta pääkaupunkiseudulla rekalla ja täysperällä, eikä juuri koskaan mitään ongelmaa. Tietä saa lähes aina hyvin. Kun näen jonkun tekemässä jotain outoa liikenteessä se on minulle vain plussaa.
Aikalailla täysin omasta asenteesta kiinni mikä fiilis on huristellessa.


No se on hyvä kuulla, että otat nää valopäät plussana. Kun ajat aamu 5 aikaan töihin pimeessä ja 40 alueella sen 40kmh mitä siinä saa ajaa ja on suojateitä ja kaikkea ties mitä ja sitten sut ajaa kiinni joku *****nan valopää, jonka mielestä olet paikallinen teiden tukko, jonka voi ohitttaa oikeassa mutkassa ilman että sinne oikeasti näkee, ja sen jälkeen vielä ****lauta vetää liinat kiinni eteen ajaa mielenosotuksellisesti 30kmh seuraavan 2 kilsaa siinä edessä.....

On se hyvä, että joku osaa ottaa nää plussana. Että hyväksyy sen, että jollain helvetin pirkkalada kuskilla on oikeus kaataa sun niskaan läjä sontaa vaan sen takia, että sinä ajat rajotusten mukaan pimeessä aamu kello 5.10 ja se oikeuttaa sitten ihan mihin vaan.
Ja se on vaikeaa ottaa plussana kun sinä oletkin yhtäkkiä se satunnainen kohde mihin puretaan puolen elämän vastoinkäymiset, ilman että olet tehnyt yhtään.

Minä en näitä tälläsiä ihmisiä ymmärrä. En pysty ehkä halua. Millä oikeudella....mikä oikeuttaa tollaseen käytökseen. En tiedä ja en tiedä haluanko ees tietää todellista syytä.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Mikael J
Viestit: 172
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Liikenteestä puheenollen on meillä aika jäätävä liikenneministeri. Ensin esitti, että jokaiseen autoon asennettaisiin SIM-kortti ja verotus olisi kilometrien mukaan. Se sentään kariutui.
Ja mitäs se ämmä nyt touhuaa... https://www.is.fi/autot/art-2000005856531.html
Voi hyvää päivää näitten kanssa.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Puetaanpas aamu haiku-muotoon:

Synkkä konetie.
Vilkuton kaista-spede.
Kanki otsassa.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Näin äsken palavan auton Kivistön liittymän nurkilla HML:n motarin alkupäässä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tamperelaiset aina haukkuu omaa liikennettään. Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa, voiko Tampere mukamas olla vielä kauheampi paikka ajaa autoa 7-19 välisenä aikana :roll: .

Menee hermo, mikään ei toimi, mihinkään ei pääse :bad-words:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä ne on molemmat ihan lepposia ruisailupitäjiä, kunhan käy kalibroimassa ittensä pk-seudulla semmoseen puoliruuhka-aikaan. Eli sillai, että autoilijoita on se mitä tielle mahtuu, mutta vauhti ei vielä laske.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olisikin noin, mutta iso osa ongelmaa onkin, että eteneminen putoaa nollaan, vaikka tie itsessään vetäisi enemmänkin autoja. Vika on käyttäjissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Alfissimo kirjoitti:Olisikin noin, mutta iso osa ongelmaa onkin, että eteneminen putoaa nollaan, vaikka tie itsessään vetäisi enemmänkin autoja. Vika on käyttäjissä.
Lahessa mieluummin vaikka pysähdytään rinnakkain tyhjälle tielle, kuin että päästettäisiin joku takaa tuleva ajamaan ohi.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Alfissimo kirjoitti:Tamperelaiset aina haukkuu omaa liikennettään. Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa, voiko Tampere mukamas olla vielä kauheampi paikka ajaa autoa 7-19 välisenä aikana :roll: .

Menee hermo, mikään ei toimi, mihinkään ei pääse :bad-words:
Olen aikanaan autoillut reilut 15 vuotta eri miljoonakaupunkien liikenteessä ja pitää todeta että eri paikoissa on tosiaan erilaiset liikennekulttuurit. Kokemukseni mukaan Suomessa liikenne tökkii harvemmin todella pahasti ja tökkiminen johtuu mielestäni enemmän huonosta liikennesuunnittelusta ja liikenne-esteistä kuten ajasta ikuisuuteen kestävistä rakennustyömaista (e.g. Mechelinin katu Helsingissä) kuin absoluuttisista liikennemääristä tai erityisen huonosta liikennekulttuurista.

Toki joka paikassa näkee aina silloin tällöin täysiä törppöjä mutta sitä tuskin voi sanoa alueen liikennekulttuuriksi.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tietyömaa muutaman sadan metrin päässä, jossa on 30km/h rajoitus. Tämä ei koske täyskuormassa ajavia ammattikuskeja, jotka vilkuttelee valoja takana, kun pitäis mennä min. 60km/h sillä muutaman sadan metrin osuudella. Ymmärrän toki että uusi omakotitaloalue on mitä on ja maatyötä on enemmän kuin paljon, mutta noi kaverit ei kyllä helvettiäkään välitä muiden turvallisuudesta tai mistään nopeusrajoituksista. Välillä saattaa olla asfaltoitu tie sellaisen kivankokoisen 50-100mm kivimurskan peitossa, kun "on vähän tippunut lastista tavaraa". Voi ny jumalauta.

Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Alfissimo kirjoitti:Tamperelaiset aina haukkuu omaa liikennettään. Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa, voiko Tampere mukamas olla vielä kauheampi paikka ajaa autoa 7-19 välisenä aikana :roll: .

Menee hermo, mikään ei toimi, mihinkään ei pääse :bad-words:
Lahtelainen erikoisuus on ottaa heti vasen kaista ja ajaa sitä perille asti.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

nipaka kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Tamperelaiset aina haukkuu omaa liikennettään. Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa, voiko Tampere mukamas olla vielä kauheampi paikka ajaa autoa 7-19 välisenä aikana :roll: .

Menee hermo, mikään ei toimi, mihinkään ei pääse :bad-words:
Lahtelainen erikoisuus on ottaa heti vasen kaista ja ajaa sitä perille asti.
Joo, vaikka kääntyisi lopussa kuitenkin oikealle. :lol:
Soramäen risteys esimerkkinä.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

FinPat kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Tamperelaiset aina haukkuu omaa liikennettään. Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa, voiko Tampere mukamas olla vielä kauheampi paikka ajaa autoa 7-19 välisenä aikana :roll: .

Menee hermo, mikään ei toimi, mihinkään ei pääse :bad-words:
Olen aikanaan autoillut reilut 15 vuotta eri miljoonakaupunkien liikenteessä ja pitää todeta että eri paikoissa on tosiaan erilaiset liikennekulttuurit. Kokemukseni mukaan Suomessa liikenne tökkii harvemmin todella pahasti ja tökkiminen johtuu mielestäni enemmän huonosta liikennesuunnittelusta ja liikenne-esteistä kuten ajasta ikuisuuteen kestävistä rakennustyömaista (e.g. Mechelinin katu Helsingissä) kuin absoluuttisista liikennemääristä tai erityisen huonosta liikennekulttuurista.

Toki joka paikassa näkee aina silloin tällöin täysiä törppöjä mutta sitä tuskin voi sanoa alueen liikennekulttuuriksi.

TÄMÄ! Vaikka en ole ajanutkaan kuin Euroopan ja Aasian isoissa kaupungeissa, niin kyllä Suomessa pääasiassa helpolla päästään. Mm. Mumbain keskustassa kilometrin matka autolla taittuu noin tunnissa. Kävellen olisi jo perillä, mutta ei siellä pysty liikkumaan ilman että tukehtuu pakokaasuihin ja pölyyn.
Suomessa kärsii eniten oma korvien väli ihmisten typerästä käyttäytymisestä liikenteessä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

GreenThing kirjoitti:
nipaka kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa...
Lahtelainen erikoisuus on ottaa heti vasen kaista ja ajaa sitä perille asti.
Joo, vaikka kääntyisi lopussa kuitenkin oikealle. :lol: Soramäen risteys esimerkkinä.
Soramäkeen mä just yritän himaan päästä :lol: . Äkkiseltään tekis mieli esittää fiilispohjainen tuntemus, että tuo vasemman valtaaminen olisi parin viime vuoden aikana jopa vähän lisääntynyt. Sujuvasti kun yrittäisi päästä etenemään, kyllä, tilanteen mukaan molempia kaistoja hyödyntäen, niin jossain kohtaa iskee se jumi, että ajetaan rinnakkain, vaikka tasan samaa vauhtia voisi ajaa myös peräkkäinkin. Lahteenkin päin yllä mainitusta risteyksestä lähtiessä iso osa porukasta ottaa lähtöön vasemman puoleisen kaistan, vaikka oikea olisi täysin tyhjäkin. Ja kun itse otan sen tyhjän oikean kaistan ja normikiihdytyksellä, että ehtii Pulla-pojista läpi, jää tämä vasemman kaistan valinnut seisomaan paikalleen. Tuo logiikka ei ole itselle IKINÄ auennut, vaikka olen seudulla asunut ikäni ja nykyisessä kämpässä asunu liki kahdeksan vuotta ja useamman kerran käynyt, että sopivaan kellonaikaan liikkuessa voinut itse tähdätä koko matkan oikeaa kaistaa ja ohittaa tyhjää oikeaa kaistaa tasavauhdilla monta vasemmalla kaistalla lepäävää autoa, jotka ei kiihdy valoista tai ajaa muuten vaan reilusti hitaammin.

Edit: ylläoleva siis koskee ah niin ihanaa ja useammat avautumiset vuosien varrella aiheuttanutta VT12:sta välillä Lahti-Hollola ja samaa paskaa se on Kouvolaan asti. Voi kuinka odotankaan, että kaikki kehätien työt eri puolilla on valmiina ja pääsee ihmettelemään, kuinka porukka sen kehätien saa tukittua :lol:
Viimeksi muokannut Alfissimo, 18 Loka 2018, 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

nipaka kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Tamperelaiset aina haukkuu omaa liikennettään. Tulkaa ny joku Lahteen ja kertokaa, voiko Tampere mukamas olla vielä kauheampi paikka ajaa autoa 7-19 välisenä aikana :roll: .

Menee hermo, mikään ei toimi, mihinkään ei pääse :bad-words:
Lahtelainen erikoisuus on ottaa heti vasen kaista ja ajaa sitä perille asti.
Takavuosien kokemuksen perusteella tämä on modus operandi myös Tampereella.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Alfissimo kirjoitti:Olisikin noin, mutta iso osa ongelmaa onkin, että eteneminen putoaa nollaan, vaikka tie itsessään vetäisi enemmänkin autoja. Vika on käyttäjissä.
Minä toki ajan Lahdessa vähän vähemmän, mutta en silti ole kohdannut siellä moista jumitusta, enkä läheskään vastaavaa touhua kuin hesan seudulla. Joo, voi joutua odottamaan auton tai pari, mutta helposti minä olen Lahdessa tilaa saanut. Toki sitä saa hesassakin heti, kunhan itsellä on selvästi isompi ja raskaampi auto.
Alfissimo kirjoitti:ylläoleva siis koskee ah niin ihanaa ja useammat avautumiset vuosien varrella aiheuttanutta VT12:sta välillä Lahti-Hollola ja samaa paskaa se on Kouvolaan asti.
Lahti-Kouvola -välillä taitaa sentään olla huomattavasti vähemmän, tai ainakin harvemmassa, liikennevaloja kuin Lahti-Hollola -välillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ennen kun alkoi heti lahden kaupungin jälkeen 100nen leveäkaistatillä kouvolaan päin, meni siinä varmaan pari kilsaa jotta ekana ajava sai kiihdytettyä 60-100km/h. Taineet liikennesuunnittelussakin ton todeta, että turha siinä 100 olla kun ei ne sitä kuitenkaan mittariin saa hetkeen ja nykyään siinä näyttäisi ensin olevan pätkä 80 rajoitusta.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja catharsis »

Kehä III:lla turunväylän rampista suuhengittäjä S60:lla sulkuviivan yli suoraan eteen, 40 km/h vauhdilla. Takapenkkiläisilläkin nousi katse hetkeksi pois puhelimesta. :evil:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja FinPat »

nipaka kirjoitti: Lahtelainen erikoisuus on ottaa heti vasen kaista ja ajaa sitä perille asti.
Lohja-Turku välillä oli eilen omituinen kuljettaja moottoritiellä, ajoi koko matkan vasemmalla kaistalla. Siis ihan koko matkan. Ja tasanopeuden säätimestä ei ollut tietoakaan vaan välillä kadottiin horisonttiin ja taas välillä ilmeisesti kännykkä vaati sen verran huomiota että vasenta kaistaa ajettiin 80km/h. Suomen kilvissä oleva ihan siistin näköinen E90 BMW.

Oh, well. Joskus näitä häröjä näkee.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

catharsis kirjoitti:Kehä III:lla turunväylän rampista suuhengittäjä S60:lla sulkuviivan yli suoraan eteen, 40 km/h vauhdilla. Takapenkkiläisilläkin nousi katse hetkeksi pois puhelimesta. :evil:
Suuhengittäjä mainittu - ja hienosti käytetty lauseessa. Hyväksyn ja fanitan.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Sittenhän on tietysti myös näitä tapauksia...
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005870001.html
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Näin tänä iltana Lahden motarilla bussin jonka perästä roikkui noin 20m pitkä jatkojohdon näköinen 'kaapeli'. Joku bussikuski ehkä tietää mikä tuo on? Joo väläytin pari kertaa sille pitkiä kun ohitti. Henkilöautoja ei näyttänyt suuremmin kiinnostaa huomautella bussia.
Jos tuo bussi olisi tullut niin nopeasti mun eteen että olisi johto jäänyt eturenkaan alle olisi saattanut syntyä jäynä tilanne.
Näin myös vähän aiemmin Stan Saanilan tilaamassa ateriaa Burger Kingillä.. :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Miksi pitkät pitää vaihtaa kohtaamisessa niin aikaisin?
Eli, ihan liian aikaisin lyhkäset ja het kun sopivasti liki, repästään pitkät.
Sokaistuu hölmömpikin.
Eli, opettelenko kosto pitkät kaikille vastaantulijoille, ihan varuks?
Ej auta ojaan tuijottelu kohtaamisvaloissa.

Miks toiki niin hankalaa?
Pohjoisesta kotoisin huutelee...

Miten autokoulussa nykyään opetetaan ko. akti?

Juu. Kasarilla/ysärin alussa opetettiin korttikoulussa valojen vaihtoa.
Sillo oli releet hitaammat ja vaihtopiste likempänä vastaantulijaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ysärin lopulla, opetusluvilla korttia hankkkiessa me faijan ja erään kaverin (myös opetuslupalainen) kanssa haettiin valonvaihtopistettä ajelemalla vastaan rauhallista vauhtia, aina vähän aikaistamalla ja katsoen että missä kohtaa alkaa häikimään - siitä karva etiäppäin ja räps, niin kumpaakaan ei häikäse, eikä tartte pimeyteen ajaa. Oikealla kohtaa ne kaukovalot ehtii huomata, mutta sillai silmäkulmassa ja valojen osalta sivukeilassa, ettei ne enää häikäse.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja _rico »

mutt kirjoitti:Sittenhän on tietysti myös näitä tapauksia...
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005870001.html
Siis mitä vit...a? Eihän noin tyhmää ihmistä saisi pitää vapaana..

Ja vaikka pitkiä aika harvoin (ei edes joka vuosi) tuleekin käytettyä, niin mulle ainakin autokoulussa opetettiin että pitkät pois kun vastaantulijan valot ovat näkyneet kaksi sekunttia ja takaisin päälle kun taustapeilistä näkyy takovalot. Tietenkin tiestä, sää olosuhteista ym riippuen, mutta noin perus sääntönä.

Mites uudempien autojen valoautomatiikka käyttäytyy näissä tapauksissa?

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pari kertaa täällä kironnut kun tuosta viereiseltä pyörätieltä autot ajavat. Eilen vittuunnuin kun piti hypätä Hiacen tieltä pois ja laitoin kaupungille palautetta, että saisiko siihen jotakin esteitä. Huomasin sitten, että monet muutkin ovat samasta asiasta palautetta antaneet ja kaupunki on luvannut asialle tehdäkin jotain. No, vanhin palaute on 2 vuotta vanha eikä tuohon ole mitään tehty vaikka on lupailtu.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

_rico kirjoitti: mulle ainakin autokoulussa opetettiin että pitkät pois kun vastaantulijan valot ovat näkyneet kaksi sekunttia ja takaisin päälle kun taustapeilistä näkyy takovalot.
Ei noin tyhmiä opettajia saisi pitää vapaana!

Pitkä suora = ajellaan puoli km lyhyillä valoilla ja nautitaan sen aikaa vastaantulijan tarjoamasta häikäisystä. Mikä tarkoittaa, että mahdollisuudet nähdä esim. heijastimeton jalankulkija on täysin nolla - tätä on tullut ihan tarkoituksella testattua/demottua taannoin yhden kaverin pimeäajoharjoittelussa.

Ja kohtaamisenkin jälkeen vedellään vielä 50 m sokkona...

Minulle opetettiin, että pitkät pois vasta sitten, kun autojen välinen tieosuus on saatu valaistua ja tyhjäksi todettua. Takaisin päälle pitkät laitetaan niin pian kuin mahdollista eli mieluiten jo muutama metri ennen kohtaamista, kun vastaantulija ei enää ole valokeilassa. Tämä kun on se pahin paikka, missä näköasitin sopeuduttua vastaantulijan häikäisyyn ei lähivaloilla tahdo nähdä yhtään mitään.

Se kyllä on selvää, että suuri osa vastaantulijoista tiputtaa pitkät pois heti auton valot nähdessään. Laitan tämän kokemattomuuden piikkiin - ei valtaosin kaupuingissa ja pääväylillä pyörivät paljoa harjoitusta saa. Sitten on niitä sankareita, jotka ajaa koko ajan lyhyillä. Ei niillä liiku päässä muuta kuin hammasharja, jos sekään, kun pimeällä vedellään 70-80 mittarissa ja keulalla on saunalyhdyt, jolla näkee jopa 40-50 m.

No, Urjala cityn suunnalla on vallalla sellainen tyyli, että ajellaan valaistuillakin osuuksilla pitkät päällä. Nämä onneksi tiputtavat pitkät pois vastaantulijan nähdessään, mutta sumuvalothan palaa PKS ulkopuolella kaikilla, joilla moiset on. Nekin lisää kivasti häikäisyn määrää pimeällä kohdattaessa - etenkin tien pinna ollessa märkä. Ei ole tyhmyyden määrällä rajaa. Häikäisyä vastaantulijoille ja häiköisyä kuskille itselleen, kun on kirkas läntti 5-10 m keulan edessä. Mut kai se on turvallista, kun puskat auton sivuilla saa enempi valoa. Ehkä ne kuvittelee kerkiävänsä väistämään peuraa tms. kun se sumuvalojen keilaan osuu 80+ vauhdissa?

Sumuvalopellet aina selittää, ettei sumuvalot häikäise, jos niitä ei tuijota. Sama pätee myös kaukovaloihin, jotka vaihdan 20 m ennen sumuvalopellen kohtaamista :twisted:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja nipaka »

insinörtti kirjoitti:
Sumuvalopellet aina selittää, ettei sumuvalot häikäise, jos niitä ei tuijota. Sama pätee myös kaukovaloihin, jotka vaihdan 20 m ennen sumuvalopellen kohtaamista :twisted:
Ne jotka turvautuvat sumareihin yli 60 kmh nopeudessa eivät ole ymmärtäneet sumuvalon ideaa.
Itse vaihdan pitkät noin 50m ennen kun pellen ohitus tapahtuu
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

nipaka kirjoitti:
insinörtti kirjoitti:
Sumuvalopellet aina selittää, ettei sumuvalot häikäise, jos niitä ei tuijota. Sama pätee myös kaukovaloihin, jotka vaihdan 20 m ennen sumuvalopellen kohtaamista :twisted:
Ne jotka turvautuvat sumareihin yli 60 kmh nopeudessa eivät ole ymmärtäneet sumuvalon ideaa.
Itse vaihdan pitkät noin 50m ennen kun pellen ohitus tapahtuu
Sitten on niitä, jotka ovat sisäistäneet takasumuvalon idean melkein oikein, ja kytkevät sen pääle kun näkyvyys on todella huono, mutta eivät älyä sammutaa sitä, kun taakse on tullut toinen auto rysäyttämättä perään, eli on havainnut edellämenijän.
Onneksi noita kelejä on aika vähän, mutta aina joskus kuitenkin
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kyllä pitkät laitetaan takas siinä vaiheessa ku sivupeilit on rinnakkain.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kaveri kävi autokoulun paikassa, jonka nimi jääkööt sanomatta, mutta valojen kanssa touhuaminen oli vähintäänkin kummallista. Autokoulussa nimenomaan opetettiin vetämään pitkät päälle ennen kohtaamista. Asia oli perusteltu sillä, että jos vaihtaa vasta kohdatessa, niin vastaantulevan auton takana voi olla jotain mitä ei ole nähnyt. Ajosuoritetta seuratessa huomasi miten vastaantulijat selvästi häikäistyivät. Tätä toimintaa kritisoin, mutta kaveri piti päänsä, koska näin oli opetettu. Huomaa selvästi tuolla liikenteessä kuka on tuosta autokoulusta oppinsa saanut.

Omalukunsa on sitten ne jotka eivät vaihda lähivaloille ollenkaan. Näiden apinoiden kanssa vaihdan pitkille 50m ennen kohtaamista ja jatkan ajelua.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

_rico kirjoitti:
mutt kirjoitti:Sittenhän on tietysti myös näitä tapauksia...
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005870001.html
Siis mitä vit...a? Eihän noin tyhmää ihmistä saisi pitää vapaana..

Ja vaikka pitkiä aika harvoin (ei edes joka vuosi) tuleekin käytettyä, niin mulle ainakin autokoulussa opetettiin että pitkät pois kun vastaantulijan valot ovat näkyneet kaksi sekunttia ja takaisin päälle kun taustapeilistä näkyy takovalot. Tietenkin tiestä, sää olosuhteista ym riippuen, mutta noin perus sääntönä.

Mites uudempien autojen valoautomatiikka käyttäytyy näissä tapauksissa?
Joo mitä näitten päässä liikkuu? Ois niiku todella kiva tätä Tosi Audistia käydä jututtumassa, että mikä on se selitys, mikä oikeuttaa tohon käytökseen?
Todella haluaisin kuulla sen selityksen....
"Haitta tiellä ja minun elämä kaatuu" kuten eräs sanoi mopoilijalle ensiksi kiilattuaan sen melkeen ojaan.

Röylässä jos ASUU niikuin olettettavasti tämä Audisti asuu, sielä on niitä hevostiloja ihan oikeasti. Me ajetaan sielä bussilla. Niillä hiekkateillä. Joka ikinen kerta, kun hevonen tulee vastaan pelkään ihan oikeasti että se pelästyy jo sitä bussia, vaikka nopeutta on 10kmh kohdatessa ja ajan niin reunassa kun uskallan tasasta vauhtia....

Sitten tulee tällänen maailman omistaja valopää, jolla on päässä kumpisaappaita, ei mitään muuta. MIstä nääki nää kalliit autonsa saa kun älykkyys on nolla ja alle nollan..... Huoh.......pitäs varmaan vaan olla hiljaa nyt...
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Kovasti tuppaavat tööttäilemään liikkui sitten kävellen tai pyörällä. Eikä kyse ole varoituksestakaan niissä tilanteissa.
Mikä ihmisryhmä muuten vetäisee ohi reippaalla vauhdilla hihaa hipoen, kun näillä teillä liikkuu lastenrattaita työnnellen?
-99 %:n todennäköisyydellä n. 30 v. naiset, joilla ponnari on tiukalla ja alla on uudehko auto.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Nyt sekin on nähty: kiertoliittymässä voi yrittää ohittaa oikealta. Nyt vain ohitettava oli poistumassa liittymästä, joten yritys jäi yritykseksi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Isola kirjoitti:Nyt sekin on nähty: kiertoliittymässä voi yrittää ohittaa oikealta. Nyt vain ohitettava oli poistumassa liittymästä, joten yritys jäi yritykseksi.
Jaaaha.... :lol:

Itse kattelin eilen kun auto oli kääntymässä oikealle valoristeyksessä, valot vaihtu ja auto lähti ja kääntyi...pysähtyi kuitenkin suojatien eteen jossa ei mennyt ketään. Kunnes sitten suoraan ajaville vaihtui vihreät (keskijakalla valotolppa vaihtui vihreäksi suoraan ajaville jota tämä sitten kai katsoi että punane palaa joo ja nyt vihreä), niin tämä auto sitten lähti uudelleen liikkeelle...................................................
Anna mun kaikki kestää.... Ei nää voi olla näin....................................vai voiko näää...?

:eggface:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ normi osaava ja turvallinen liikenteessä - on noita nähty ennenkin

Edit: minun näkemäni tapaus kääntyi vasemmalle ja löi liinat kiinni keskellä risteystä, kun havaitsi punaisen valon edessään. Onneksi muille jäi tilaa kiertää sankarin ympäri.

Johan tässä ehti kuukauden olla suht kivaa liikenteessä, kun vain kesällä ja jouluna ajelevat C-luokan tumpulat kaivautuivat kivenkoloonsa liikennettä sotkemasta. Mutta näkyvät tehneet combackin, ehkä lakkoilun vuoksi, kun liikenne on nyt ollut muutaman päivän yhtä tuskaa. Tolkutonta ruuhkaa ja sitten kun lähden pienempiä teitä pujottelemaan, niin joku köröttää kympin alle rajoituksen 40/50 alueillakin ja painelee reilusti jarrua joka kaarteessa, ettei auto lähde lapasesta kolmenkympin mittarinopeutta kaahattaessa...

Edit: lakot ohi ja tumpulat taas kivenkoloissaan = suht kivasti on liikenne sujunut, vaikka keli ei paras mahdollinen olekaan ollut. Tai juuri siitä syystä...
Viimeksi muokannut insinörtti, 06 Marras 2018, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Osaa ne bussikuskitkin, kun muita on täällä lähinnä parjattu.
Ehdin ajaa risteyksestä 40 metriä, kun mutkan takaa tulee bussi metrin päähän perunannostovehkeestä. Kuski mäjäyttää pitkät päälle ja yrittää "pimeässä" mutkassa ohi. Roikkuu perässä 250 metriä ja lähtee sokkona posottamaan ylämäessä ja mutkassa vaivoin ohi. Näkyvyyttä on 30 m. No hetken kuluttua hänkin joutui pysäyttämään pihaliittymäni jälkeen olevalle pysäkille jättämään matkustajaa ja seisoskelemaan punaisiin valoihin.
Itse ajoin siis traktorilla kaasu pohjassa ja paikassa nopeusrajoitus on 30 km/h. Kokonaisuutena arvon safööri olisi joutunut seuraamaan minua sen puoli kilometriä ja tiedossa arvatenkin oli edessä oleva väliaikainen valo-ohjaus, jossa yleisimmin loimottaa punainen valo. Sen jälkeen kyllä baanakin olisi suoristunut ja leventynyt.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Päivän rautakauppakäynnilllä osui silmään luova tapa korvata kotiin unohtunut kattoteline. Levypaketti katolle, kuljettajan ja oikean takamatkustajan ikkunat auki, ja pidetään paketin nurkasta käsin kiinni. Hyvää matkaa :shock:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Autokeskus tarjosi sijaisautoksi ykkössarjan automaagivaihteisen BMW:n, eli tuli ajettua tuolla merkillä ensimmäistä kertaa. Yllättäen turvavälin pitäminen onnistui aivan normaalisti, eikä syntynyt edes vastaanpanematonta halua viritellä sekalaisia pilluvaloja keulalle. Enkä minusta ei vain ole bemarikuskiksi? :mrgreen:

No, on niitä aikuisia bemarista tuolla tien päällä sentään enemmän, mutta täällä meilläpäin (Korson ympäistössä) tuo on selkeästi rävelletyin nuorisoautomerkki. Nuorisokäsite venyy tässä tosin ehkä hiukan perinteistä nuorisoa vanhempiinkin yksilöihin. Vastaantulevista bemareista vakiokuntoiset tuntuu olevan jo vähemmistössä, ja jokaiseen vähänkin vanhempaan on ruuvattu netin halvimmat enkelinsilmät, ja jokainen niillä varustettu auto tulee valoisuudesta ja kelistä riippumatta vastaan pelkillä parkeilla, sikäli kun ei ole xenoneilla tai ledeillä tehostetut sumuvalot päällä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Jos tuorein 1-sarjalainen eksynyt alle (F20 LCI), niin siitä 3-sylinterinen bensaversio on hämmentävän hyvä (118i). Ja automaagihan näissä on ZF:n luotto-kasipykäläinen, joka on mainio. Tykkään ja saattaisin jopa huolia MiTon tilalle. Tosin hintaero on liian suuri ja pre-LCI on niin ruma etten edes minä suostu siihen koskemaan (plus alunperin F-sarjan ykköset oli täynnä lähes yksinomaan ongelmallisia moottorivaihtoehtoja).

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

On tuore ykkönen, mutta mallista ei havaintoa. Taitaa muuten olla vähän offtopikkia tämä liikenneketjuun :oops:

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Liikenneympyrä. Skodailija ajaa ohi siitä mistä halusi poistua. Ratkaisu: jarrut pohjaan, peruuttamaan ja kääntyminen pois. Olin itse toisesta kohtaa tulossa ympyrään, ei siinä muita ollut niin ei vaaraa mutta silti :roll:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Olishan se varmaan ympäristörikos ajaa toinen kierros, kun co-päästöt ja kaikkea. :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Näköjään poliisin läsnäölolla voi olla tuhoisia vaikutuksia kun liikenteessä on idiootteja mukana. Eilen tuuskilla päätti edessä ajava vetää liinat tiskiin siis ihan rehellisesti pysähdyksiin asti kun näki poliisin pientareella. Vittu, että oli törmäys lähellä, absit huutaen sain just ja just väistettyä ja vedettyä pientareelle tän idiootin lähes rinnalle, vilkaisin taustapeiliin niin kahdella kaistalla autoja neljässä rivissä.

Vastaa Viestiin