Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alfissimo kirjoitti:En väittänytkään ettei saisi, mutta silti se 60 kyltti pitäisi kyetä näkemään. Näkeminen, kas siinä sana, joka saattaa selittää monta muutakin ongelmaa tuolla tienpäällä.
Kas, kun näkeminen vaatisi edes jonkin tasoista aivotoimintaa...

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Tänään ei oikein ollut tuuria helsingistä Lahteen ajaessa iltapäiväruuhkassa (tai sitten oli, riippuu kenen näkökulmasta kattoo). Samalle matkalle kaksi onnettomuuden siivouksen odottelua. Normaali 1 tunnin matka oli siis 2 tuntia. Ainoa hyvä puoli ettei luultavasti isompia henkilövahinkoja ollu.

Toi Järvenpäässä ollu turma oli kyllä väkisin jonkun kännikuskin käsialaa. Se uparia yrittäny oli joku 90-luvun transportteri, keräilyerä lokasuojilla ja ovilla. No syyllinen aika selvä... harmi että vastapuoli oli todennäköisesti lapsiperhe. joku sitikan pikkutilaihme, vetokoukussa lasten fillari.

Luonnollisesti näiden jälkeen ajettiin 80- 100km/h à 120km/h rajotuksella erittäin vahvasti pumpaten Lahteen saakka.

Avatar
catharsis
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
Järki-pallosalama -17
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja catharsis »

legza kirjoitti:Tänään ei oikein ollut tuuria helsingistä Lahteen ajaessa iltapäiväruuhkassa (tai sitten oli, riippuu kenen näkökulmasta kattoo). Samalle matkalle kaksi onnettomuuden siivouksen odottelua. Normaali 1 tunnin matka oli siis 2 tuntia. Ainoa hyvä puoli ettei luultavasti isompia henkilövahinkoja ollu.

Toi Järvenpäässä ollu turma oli kyllä väkisin jonkun kännikuskin käsialaa. Se uparia yrittäny oli joku 90-luvun transportteri, keräilyerä lokasuojilla ja ovilla. No syyllinen aika selvä... harmi että vastapuoli oli todennäköisesti lapsiperhe. joku sitikan pikkutilaihme, vetokoukussa lasten fillari.

Luonnollisesti näiden jälkeen ajettiin 80- 100km/h à 120km/h rajotuksella erittäin vahvasti pumpaten Lahteen saakka.
Viiden maissa bongailin Arabia-Kehä III välillä 7 ruttua ja yhden rengasrikon vasemmalla pientareella :shock:

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Ajelin lauantaina Tampereen suunnalla uushankintaa kotiapäin tiellä 25 Tesomasta kolmostielle päin, niin yksi arjen sankari ohitteli muita kohtalaisella nopeuserolla pientareen puolelta. Ajoi kuin reikäpää, joku japanilainen farkku, keltaisia läiskiä, kuin olisi värikuula-aseeella ammuttu. Kyllähän joku roti pitäisi kovaa menemisessäkin olla...
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Koska Tampereella ei ole tarpeeksi autoja, ruuhka pitää tehdä ajamalla risteykset tukkoon. :lol:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »


Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kameravalvonnan uusin käänne:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005832097.html
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Siinä taas järjestäytynyt yhteiskunta valvoo liikkumisen turvallisuutta kun lähdetään syyttämään kuskia joka selkeästi huomioi nopeusrajoitukset. - Muutoin voisi joskus lipsahtaa yli huomautusrajankin! Kameroiden kanssa pelaamalla on hukkunut tyystin liikenteenvalvonta. Keskitytään keksittyjen asioiden mittarointiin kun liikkumisen valvonta vaatisi ihan oikeaa panostusta.

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Gasket kirjoitti:Kameravalvonnan uusin käänne:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005832097.html
P*skarstain kirjoitti:Pasterstein arvioi, että kuljettajan kortti voi lähteä kuivumaan melko pitkäksi aikaa, jos tuomio tulee.
Sinänsä hienoa, että kameroilla voidaan vihdoinkin ottaa rattijuopot kiinni.

EU:n myötä on tullut sellainen hienous, ettei samasta rikkeestä voi saada montaa rangaistusta.
Ts. jos oletetaan, että tappajakaahari on saanut huomautukset kaahaamisestaan, ei tuosta sen enempää ole tulossa jatkossakaan.
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Huomautus ei lie kuitenkaan rangaistus? Sakkohan sit jo olisikin...

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ liikenneturvallisuuskeskuksesta voisi hetimiten lopettaa johtajan viran tarpeettomana, koska ressukka on siellä ihan toimettomana, kun joutuu aikaansa tällä tavoin tappamaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

https://www.is.fi/autot/art-2000005839417.html?ref=rss

Tulihan se sieltä:
Pasterstein kommentoi Ilta-Sanomille, että “yritysauton kuljettajalla ei ole samanlaista riskiä joutua esitutkinnan kohteeksi merkittävästä määrästä 3–6 km/h ylinopeuksia. Muuttamalla huomautukset rikesakoiksi, niin tämä poistuisi”.
Meillä nuo on hauskasti kun toinen auto on minun nimissä ja toinen vaimon. Nuo on vaan tällä hetkellä siten päin, että itse ajelen vaimon autolla ja vaimo tietty minun :lol: "Minun" saamista huomautuksista ei siis todennäköisimmin yksikään ole minun ja päinvastoin..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ah nämä jotkut motoristit. Ohi missä tahansa, millä tavalla tahansa. Oli tuplakeltasia tai ei, tai oli sillä mitään merkitystä tai ei. Ohi on mentävä. Oli ohitettava auto 25m yhdistelmä tai 15m linja-auto. Paikasta riippumatta. Kävin taannoin keskustelun erään tälläsen teiden kuolemattman alle 30v kundin kanssa siitä, että onko hän ymmärtänyt sen, että kun hän ajaa miten häntä huvittaa ruuhkassa paikasas kun paikassa - että hän sitten myös joku päivä siinä leikissä saattaapi kuolla?
Vastaus oli aivan mahtavaa luokkaa, osottaen hänen ymmärryksensä liikenteestä ja ajamisesta täydellisesti kun sanoi näkevänsä prätkänsä selästä paremmin kuin minä linja-auton ratin takaa. Ilmeisesti näissä uusissa pyörissä on jonkinnäköinen läpivalasututka, kun näkevät bussin läpi pientareelle esimerkiksi. En voi vaan käsittää tota asennetta. Tehoa on ja sitten voi tehdä mitä tahansa.

Nää ei taida tajuta myöskään sitä, että EI MINUA kiinnosta jäädä setvimään pariksi tunniksi kuka teki ja mitä, JOS siinä sattuu. Minulla menee vähintään puoli vuotta setviä sitä oikeudessa, ja mitä muuta kivaa henkistä kivaa siihen liittyykään sillä aikaa kun tämä kaveri on kuopattu hautausmaalle. Ei minua kiinnosta, ketään ei kiinnosta. Mutta nää ei paljon muita ajattele tuola liikenteessä.

Ja nämä kiertoliittymät. Täysi linja-auto 20kmh kolmion ohi kiertoliittymään. Vasemmalta tulee C sarjan Märsu 40-50kmh kiertoliittymään eikä ole edes kolmiolla kun linja-auto ylittää sen ja saapuu sinne liittymään ensiksi. Mutta Mersu kuski joutuu pysähtymään ympyrässä tämän linja-auton tultua "julmasti" eteeen kesken kaiken. (mistäköhän johtuu, että piti jarruttaa?) Se oikeuttaa sitten heti kun mahdollista ajamaan kaistaviivan päällä vierelle ja metrin turvavälillä vilkutta eteen ennen seuraavia valoja. Valojen jälkeen Mersu kuski kääntyy oikealle, linja-auto jatkaa suoraan.....(Klassikko Mulkku).

ANyway, mitäköhän mun ois pitänyt tossa tehdä sitten? Busissa lähes täys poka, muutama seisoi sielä keskiovilla kun oli täyttä. Olisiko mun sitten hänet nähdessäni, kolmion ohitettuani, Mersun ollessa vielä kolmiolle tulossa - jarruttaa 20kmh nopeudesta kuin seinään pysähtyen antaen tälle vasemmalta tulevalle Mersulle tietä?

Kaikkea nää luulee, ja ajatelee. Ja sitten kostetaan se vielä ihan tarkotuksellisesti vaaraa aiheuttaen kun saadaan paikka siihen. Koskaanhan se vika ei ole kuin muissa. "MInun eteen tultiin, Minä kun tulin kiertoliittymään 50kmh. Minun eteen tultiin, ja minä saan sen sitten kostaa".

Hauskaa katella tälläsiä ihmisiä, pöyristyttävästi maailma kaattuu tälläseen asiaan, kun on itse jo alunperin väärässä. Ja sitten lähetään opettamaan. Ja seuraavasta oikealle. En taida kertoa mitä mieltä näistä muut kollegat on...Näistä "äkkiä eteen ja vilkku päälle" tempuista..........
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tämän aamun "kalsarit vaihtoon" tilanne sattui aamulla kun edellä ajanut auto veti yllätyksenä täysjarrutuksen suoralla tiellä satasen vauhdista ilman mitään näkyvää syytä. Tai no kyllä sieltä pientareelta tuli tyhjä jätesäkki tuulen mukana tien yli auton edestä, mut ei kai kukaan järjissään oleva ihminen jarruttele tuulen mukana lentävän pussin takia :evil: :evil:

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Minä kun asun peura/kauris alueella, ni todnäk polkisin jarrua liikkuvan jätesäkin nähdessäni, pimeellä ainakin.
Ja muutoinkin...

En ole järkevä.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Kait noi peurat vähän harvemmin ilmassa leijailee :-D
Oli kummiski valoisaa ja molemmin puolin tietä aukeaa ettei tunnistamisen pitäisi ainakaan olla olosuhteista kiinni.
Tuli ainakin todettua, että pitkältä tuntuva turvaväli ei ookkaan enää niin pitkä kun tulee ylläri.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja molsky »

^ Toki jos kuljettaja on keskittynyt kaikkeen muuhun kuin ajamiseen ja tien seuraamiseen niin saattaa kyllä ensi reaktiona olla lyödä jarrut lukkoon kun yhtäkkiä ilmestyy joku esine näkökenttään yllättäen.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Olkaahan tarkkana miten parkkeeraatte kun hitusen on tuuli puuskittaista:

Kuva

Pikku-toyon puskurin nurkka oli saanut betonista osuman, mutta muutaman sentin oli jäänyt vajaaksi anjoviksen etukulmasta.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vainio kirjoitti:Tuli ainakin todettua, että pitkältä tuntuva turvaväli ei ookkaan enää niin pitkä kun tulee ylläri.
Jos itse pidän "pitkältä tuntuvaa" turvaväliä niin ei tule kiire hidastamisen kanssa vaikka edellä ajava pysähtyisi seinään. Taitaa nyt aika lyhyt tuntua pitkältä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vainio kirjoitti:Kait noi peurat vähän harvemmin ilmassa leijailee :-D
Oli kummiski valoisaa ja molemmin puolin tietä aukeaa ettei tunnistamisen pitäisi ainakaan olla olosuhteista kiinni.
Tuli ainakin todettua, että pitkältä tuntuva turvaväli ei ookkaan enää niin pitkä kun tulee ylläri.
Tuo ei kerro mitään, että ei näköesteitä tai valosaa.

Skenaario 1:

Kuski tajuaa yht'äkkiä, että maata pitkin liitää "jokin" lujaa tielle -> refleksijarrutus, sitten vasta tajuaa, että muovikassi.

Miksi yht'äkkiä?
- Näkökenttä voi olla rajallinen (vaikkapa silmälasin sangat) tai näkö heikko (ja pitäisi olla lasit).
- Kuski saattaa olla just vilkassut navigaattoria, mutta koska tietää vauhtia olevan satanen, tietää myös sen, että sekunnissa edetään pitkä matka -> kerkee tapahtumaan paljon jo parissa sekunnissa.
- Muovipussi on leijaillut matalalla metsänreunasta tms. ja nopean, matalalta lähestyvän asian aivot tuppaa yhdistämään peuraksi tai vastaavaksi.

Skenaario 2:

Muuten sama kuin yllä, mutta itseaiheutettu pihallaolo (kännykän räpeltäminen, radion säätäminen namiskoista tms. yms. jne.).

Mulla tuli pimeällä hirviä tielle muutama vuosi sitten. Refleksijarrun ansiosta ei tullut kolaria. Ja toki hyvien renkaiden. Muuten ois 156 mennyt lunariin, kun jäisellä tiellä 80-rajoituksella kaks isoa hirveä hölkkäs tien yli (ja luikasteli matkalla).

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Videollehan toi ois pitänyt saada...
Hyvä näkyvyys tarkoitti tällä kertaa sitä, että ton säkin näki lentelevän pellon yläpuolella jo kaukaa ennen koko tilannetta.
Ei sitä oikein osannut olettaa, että moinen pääsee yllättämään mitenkään. Pakko oli kuskilla olla jotain muuta tekemistä kuin ikkunoista ulos katseleminen tai sit on todella paksut sangat laseissa.

Kiva keli, kuiva tie ja vakkari päällä ajellessa ei mahtanut sekunnin reaktioaika ihan toteutua jarrutuksen aloitukseen. Jäihän siihen vielä kymmenen metriä autojen väliin, mut aika ikävän nopeasti sen auton perä lähestyi satasesta. Sanoisin, että mulla oli about 60 metriä väliä joka ei ole ihan oppikirjan mukaan, mut tuntuisi riittävältä.
Parempi vaan uskoa liikenneturvan suosituksia :-D

Osaa sitä muutkin yllättää ja yllättyä:
https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2487815

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Silloinkin, kun kaikki on kunnossa ja se väli on riittävä, lähestyy se edellämenijän perä yllättävän nopeasti, etenkin jos itse ehtii huomata vasta, kun siellä on jo jarru pohjassa ja ehkä hätäjarruassarikin mukana - tämähän ehtii tapahtua esim. sen mittarin vilkaisun aikana, vaikka turvaväli riittäisi siihen että itse ei tarvi jarruttaa täysiä. Se odottamaton tilanne yllättää ja kun se edelläkävijä alkuun ihan reilusti lähestyy, helposti myös säikäyttää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Minä vaan jaksan ihmetellä ihmisiä, jotka on valmiita vaarantamaan muitten terveyden, turvallisuuden tahallisesti tarkoituksen mukaisella teolla.
Tällä viikolla olen saanut niin paljon paskaa niskaan, työssä ja ei työssä, että en oikeen enää löydä sanoja.
Mikä saa ihmiset ajamaan kuin täysi kusipää, välittämättä mistään mitään.

Onko se se hieno S90 tahnapumppu Volvo, vai RS4 logo takana, joka motivoi tekemään kaikkea sellasta, mikä huonolla suunnittelulla aiheuttaa ison kolarin 80kmh nopeuksilla. Tälläsillä tarkotan tämän päivän tilannetta Tuupakassa jossa S90 Volvo kiilasi minut pientareelta oikealta puolelta kun hänen liittymiskaista Kehälle loppui. MInä jouduin väistämään linja-autolla, 75 mittarissa, Volvolla vähintään 100 tai enemmän. Hänellä kolmio. Ja silti halusi väkisin eteen hinnalla millä hyvänsä kaistan loputtua, pientareen kautta ja minä väistin nopealla liikkeellä vasemmalle. Miten voi jollekin tulla edes mieleen tehdä tollasia juttuja, kiilata oikealta ohi hiekka pöllyten....? Miten voi olla noin saapas?!
Tai sitten tämä RS4 kuljelttaja joka teki saman tempun Hämeenlinnan motarilla kun olin omalla autolla liikenteessä. Tai sitten nämä kiertoliitymä urpot, jotka ovat aina oikeassa.

EN voi enkä pysty käsittämään, mikä näihin ihmisiin menee, että kun en minä halua töissä ollessani näihin tilainteisiin joutua. Pysyn niistä kaukana. En minä halua näitä setviä kuka teki mitäki, jos siinä jotain käy. Mutta osalla näköjään peltilaatikko simuloi luulemaan S90 Volvosta ihan mitä tahansa, toisien mielipiteillä ja terveydellä ei ole mitään väliä. Voi tehdä mitä tahansa, mitä sitten. Mutta kun jos....sielä bussissa jotain tapahtuu sisällä..... SIelä hajoo sillon ihminen. EI joku helvetin maitolaatikko. Nää ei jumalavita käsitä sitä, että en minä vaan tietyn rajan ylitettyä, voi tehdä ihan mitä lystää. Minun on ihan oikeasti pidettävä se auto tiellä, pystyssä, kaatumatta, aiheuttamatta rajua jarrutusta ettei sielä joku lennä etuovelle, ettei sielä kukaan murra niskaansa tai lonkkaansa jokun helvetin 10 vuotta vanhan RS4 kuskin takia, joka luulee autostaan ihan liikaa. Että sillä aina ehtii, ja sillä aina voi sikailla. SItten voi vielä heiluttaa centteriä jos joku painaa torvea.

AIkuisia ovat. Osalla perhe, lapsia. Niille, joita kohtelevat liikenteessä kuin paskaa on myös perhe ja lapsia. Jonkun isä tai äiti sielä istuu. Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Mikä se selitys on tohon? Mitä pahaa se täysin sattumalta eteen tuleva linja-auto tai rekka on teille tehnyt, että te voitte aiheuttaa tahallisella tietoisella riskinotollanne vaaraa muille täysin sivullisille vain ja ainoastaan sen takia, että teillä on joku helvetin hieno 100K auto alla, joka ei oikeasti ole edes loppuenlopuksi nopea.

Mun ei auta kun toivoa, että nää teiden siat, sikailijat, joiden ajotapa on kaikkea muuta kun ajamista, jotka tietosesti tekevät joka päivä näitä temppuja, joku päivä jäävät kiinni niistä tempuista. Ja menettävät sen ajokortin riittävän pitkäksi aikaa. Nyt ei ole kyse mistään 20kmh ylinopeuksista, vaan nyt on kyse törkeistä teoista, tietoisista päätöksistä, harkituista teoista, joissa vaarannetaan muu liikenne täysin tarkoituksellisesti. Ja kaikista parasta tässä on se, että Kyllä he tietävät tekevänsä väärin. Miksi sitten tekevät?

Olen avautunut. Onneksi huominen enää. Sitten viikonloppu vapaalle.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

S_A kirjoitti: Tälläsillä tarkotan tämän päivän tilannetta Tuupakassa jossa S90 Volvo kiilasi minut pientareelta oikealta puolelta kun hänen liittymiskaista Kehälle loppui. MInä jouduin väistämään linja-autolla, 75 mittarissa, Volvolla vähintään 100 tai enemmän. Hänellä kolmio. Ja silti halusi väkisin eteen hinnalla millä hyvänsä kaistan loputtua, pientareen kautta ja minä väistin nopealla liikkeellä vasemmalle. Miten voi jollekin tulla edes mieleen tehdä tollasia juttuja, kiilata oikealta ohi hiekka pöllyten....? Miten voi olla noin saapas?!
Helposti.

Tuusulalainen autokoulun opettaja, väitetysti, yritti kiilata semitutun samalla tyylillä. Semituttu ajeli pakulla. Tämä väitetty opettaja sitten otti selvää, missä semituttu asuu ja tuli ihan meuhkaamaan pihaan asti. No, k.o nainen ei tarinan mukaan enää työskentele kyseisessä autokoulussa (olikohan Järvenpääläinen?), kun tosiaan kivenkovaa väitti, että moottoritiellä ajava on väistämisvelvollinen ja että pakettiauto motarilla oli syyllinen, kun hän meinasi ajaa ulos liittymäkaistalta...

Tosin tuo jos on just noin totta, niin selittäisi myös sen, miksei Järvenpääläiset pääosin osaa ajaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ajelin tänään KehäIII Lähellä Vuosaaren tunnelia kun nopeus muuttui 80->60 jonkun olevinaan tietyön takia. Otin kaasun pois ja annoin rullata. Todellista vauhtia merkin jälkeen reilu 80 ja vilkasin peiliin niinkuin tapana on että onko sinivuokkoja lähellä. No kerpele siinähän oli kerrankin ihta oikea maija takana sivulla.
Jarrutin sitten reippaasti nopeuden reiluun 60 ja rupesin kelaamaan että eikai ne hetkellisesti reilun 20 ylinopeudesta välitä.
No ei välittäneet vaan painoivat jotain n.20km/h ylinopeutta ohitse ilman mitään vilkkuja, eikä olleet vastassa Vuosaaressakaan. Kiva nähdä että ainakin joillain poliiseilla on edelleenkin järkeä päässä kun ei siinä ollut oikein mitään syytä himmailla vauhtia.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^20 km/h ylinopeutta = "järkeä päässä"? Kyllä meilläpäin järki määritellään vähän toisin.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Käytin sinänsä vähän väärää sanaa koska ei tuo varsinaisesti ylinopeutta ollut vaan liikennemerkkiä korkeampi nopeus, mutta olkaatten te jotka pitää liikennenopeusmerkkejä joinain jumala-olentojen viittoina tms. ihan mitä mieltä vain :-D
Se on itsestäänselvää että nuo nopeusrajoitusmerkit on monissa tilanteissa aivan liian alhaisia, niinkuin lähes kaikissa asioissa on poikkeamia. Ja jos tekee mieli piipittää liikennemerkkien kaikkivaltiudesta niin aivan vapaasti, minä en tosin aio suuremmin osallistua, enkä muuttaa kantaani.
Voin tosin lämpimästi suositella asioiden ajattelua monelta kantilta, eikä vain jankata yleisen käsitteen mukaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

gYdEbUh kirjoitti:ei tuo varsinaisesti ylinopeutta ollut vaan liikennemerkkiä korkeampi nopeus
Niin, liikennemerkillä osoitettua korkeampi nopeus on nimenomaan ylinopeus. Tilannenopeutta ehkä yrität selittää sopivaksi.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tiistaina tuli itse todistettua tuon turvavälin ja tilannenopeuden merkitystä. Aamupäivästä oli Tampereen Pirkkalassa siinä vähän Lahdesjärven jälkeen ennen Pirkkahallin liittymää seitsemän autoa nipussa. Pari pikkukuorkkia ja loput henkilöautoja. Joku oli vissiin jarruttanut. Tuollahan oli Alihankintamessut, niin on saattanut jonon pää tulla jollekin yllärinä.

Samoin siitä lähtiessä ajelin keskustan kautta pois, niin TAYSin tienoilla joku SM-pamperssi, kilpi piilossa "underissa", pujotteli aika hullun oloisesti autojonojen seassa. Tietty kyytiläinen mukana ja ainoat ajovarusteet oli kypärät. Itse en uskaltaisi, mutta jokainen tavallaan. En kyllä ihmettele jos jossain vaiheessa kopsahtaa. Toivottavasti vaan ei ole ketään kyydissä silloin :roll:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

gYdEbUh kirjoitti:Käytin sinänsä vähän väärää sanaa koska ei tuo varsinaisesti ylinopeutta ollut vaan liikennemerkkiä korkeampi nopeus, mutta olkaatten te jotka pitää liikennenopeusmerkkejä joinain jumala-olentojen viittoina tms. ihan mitä mieltä vain :-D
Se on itsestäänselvää että nuo nopeusrajoitusmerkit on monissa tilanteissa aivan liian alhaisia, niinkuin lähes kaikissa asioissa on poikkeamia. Ja jos tekee mieli piipittää liikennemerkkien kaikkivaltiudesta niin aivan vapaasti, minä en tosin aio suuremmin osallistua, enkä muuttaa kantaani.
Voin tosin lämpimästi suositella asioiden ajattelua monelta kantilta, eikä vain jankata yleisen käsitteen mukaan.
Tämä. Times million. Ja kokonaisvaltaisesti yhteiskuntaan suhteutettuna. Milloin valtioksi järjestäytynyt yhteiskunta ylittää kipupisteen siitä että yksilö onkin olemassa valtiota varten eikä toisinpäin? Mihin tarvitaan valtiota jos treshold tulee vastaan? "Ylinopeus" on vain yksi byrokraattien lanseeraamista käsitteistä joilla ei reaalimaailmaan ole paljoa yhteyttä. Vain yksi tapa lisää ottaa pois yksilön vastuuta.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

[hakee popcorneja]
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Gasket kirjoitti:Tampereen Pirkkalassa
Offtopic-warning. Note to others: vaikka lentokenttä on tunnetusti Tampere-Pirkkala ja asiasta olemassa muutenkin harhakäsityksiä, ei Tampereen Pirkkalaa kuitenkaan oikeasti ole olemassa, vaan Pirkkala on oma kuntansa: https://www.pirkkala.fi/

Edellisessä duunissa kollega ihmetteli, että miksi vuosia pystyssä olleen Pirkkalan myymälän nimessä ei Tamperetta mainita. Vihjasin vienosti, että varmaan siksi ettei se ole Tampereella, tuli kuulemma yllätyksenä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ ja Pirkkahallikin taitaa nykyään olla Tampereen Messu- ja Urheilukeskus? Hämäriä nuo rajat on. Lähinnä ajattelin, että Tampere on hyvä lisämääre kun Pirkkaloita sinällään on muuallakin. Tosin ehkä tuo Lahdesjärvikin paljastaa sijainnin.

Tosin itsekin vuosia Tampereelle asuneena pidin kyllä Pirkkalaa Tampereena asiaa enempää ajattelematta :lol: Pahoittelen tietämättömyyttäni.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

masanen
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 07:52
Paikkakunta: Saariselkä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja masanen »

Gasket kirjoitti:^ ja Pirkkahallikin taitaa nykyään olla Tampereen Messu- ja Urheilukeskus?
No se nyt onkin reilusti Tampereen puolella. :wink:

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Näin liikenteeseen liittyen, kyllä kai kai noista telkänpöntöistä tulee pikavoittoa aivan tavalliseen tapaan? Mulle yritetään väittää, että pelkkiä rikesakkoja muka. Paskapuhetta lienee.
Operating at the speed of dark

Tuomon
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

Minä vaan jaksan ihmetellä ihmisiä, jotka on valmiita vaarantamaan muitten terveyden, turvallisuuden tahallisesti tarkoituksen mukaisella teolla.
Tällä viikolla olen saanut niin paljon paskaa niskaan, työssä ja ei työssä, että en oikeen enää löydä sanoja.
Mikä saa ihmiset ajamaan kuin täysi kusipää, välittämättä mistään mitään.

Onko se se hieno S90 tahnapumppu Volvo, vai RS4 logo takana, joka motivoi tekemään kaikkea sellasta, mikä huonolla suunnittelulla aiheuttaa ison kolarin 80kmh nopeuksilla. Tälläsillä tarkotan tämän päivän tilannetta Tuupakassa jossa S90 Volvo kiilasi minut pientareelta oikealta puolelta kun hänen liittymiskaista Kehälle loppui. MInä jouduin väistämään linja-autolla, 75 mittarissa, Volvolla vähintään 100 tai enemmän. Hänellä kolmio. Ja silti halusi väkisin eteen hinnalla millä hyvänsä kaistan loputtua, pientareen kautta ja minä väistin nopealla liikkeellä vasemmalle. Miten voi jollekin tulla edes mieleen tehdä tollasia juttuja, kiilata oikealta ohi hiekka pöllyten....? Miten voi olla noin saapas?!
Tai sitten tämä RS4 kuljelttaja joka teki saman tempun Hämeenlinnan motarilla kun olin omalla autolla liikenteessä. Tai sitten nämä kiertoliitymä urpot, jotka ovat aina oikeassa.

EN voi enkä pysty käsittämään, mikä näihin ihmisiin menee, että kun en minä halua töissä ollessani näihin tilainteisiin joutua. Pysyn niistä kaukana. En minä halua näitä setviä kuka teki mitäki, jos siinä jotain käy. Mutta osalla näköjään peltilaatikko simuloi luulemaan S90 Volvosta ihan mitä tahansa, toisien mielipiteillä ja terveydellä ei ole mitään väliä. Voi tehdä mitä tahansa, mitä sitten. Mutta kun jos....sielä bussissa jotain tapahtuu sisällä..... SIelä hajoo sillon ihminen. EI joku helvetin maitolaatikko. Nää ei jumalavita käsitä sitä, että en minä vaan tietyn rajan ylitettyä, voi tehdä ihan mitä lystää. Minun on ihan oikeasti pidettävä se auto tiellä, pystyssä, kaatumatta, aiheuttamatta rajua jarrutusta ettei sielä joku lennä etuovelle, ettei sielä kukaan murra niskaansa tai lonkkaansa jokun helvetin 10 vuotta vanhan RS4 kuskin takia, joka luulee autostaan ihan liikaa. Että sillä aina ehtii, ja sillä aina voi sikailla. SItten voi vielä heiluttaa centteriä jos joku painaa torvea.

AIkuisia ovat. Osalla perhe, lapsia. Niille, joita kohtelevat liikenteessä kuin paskaa on myös perhe ja lapsia. Jonkun isä tai äiti sielä istuu. Mikä oikeuttaa tohon käytökseen? Mikä se selitys on tohon? Mitä pahaa se täysin sattumalta eteen tuleva linja-auto tai rekka on teille tehnyt, että te voitte aiheuttaa tahallisella tietoisella riskinotollanne vaaraa muille täysin sivullisille vain ja ainoastaan sen takia, että teillä on joku helvetin hieno 100K auto alla, joka ei oikeasti ole edes loppuenlopuksi nopea.

Mun ei auta kun toivoa, että nää teiden siat, sikailijat, joiden ajotapa on kaikkea muuta kun ajamista, jotka tietosesti tekevät joka päivä näitä temppuja, joku päivä jäävät kiinni niistä tempuista. Ja menettävät sen ajokortin riittävän pitkäksi aikaa. Nyt ei ole kyse mistään 20kmh ylinopeuksista, vaan nyt on kyse törkeistä teoista, tietoisista päätöksistä, harkituista teoista, joissa vaarannetaan muu liikenne täysin tarkoituksellisesti. Ja kaikista parasta tässä on se, että Kyllä he tietävät tekevänsä väärin. Miksi sitten tekevät?

Olen avautunut. Onneksi huominen enää. Sitten viikonloppu vapaalle.
Jaa-a, oliskohan työuupumus? Tai alanvaihto. Löytyiskö vertaistukea lähempää, vaikka työpiiristä? Aika rasittavaa jatkuvaa paatosta suht värikkäät lasit silmillä vielä. Milloin Mese, milloin Volvo, milloin BMW tai Audi. Mä en oikein kyllä ymmärrä. Kyllä tässä on sellaisia v:n sikoja bussikuskejakin ja vielä väistämisvelvollisia on tullut lähiaikoina nähtyä että. Kyllä tekisi mieli rautatanko kädessä painella välillä ovesta sisään mutta mitä näistä, toisesta sisään ja toisesta ulos...

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kotio kun aina ajelee liikenneympyrässä niin olen huomannut, että citymaasturit eivät paljoa välitä väistämisvelvollisuudesta. Ja ei ole mikään tietty automerkki, tänään meinasi kolahtaa Mitsuun. Viime viikolla Volvoon. On näitä läheltä piti- tilanteita ollut liikaa.

Eihän täällä ole ollut liikenneympyröitä vasta kun 10 vuotta niin kaitpa niiden säännöt ei ole kaikille vielä selvät.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Joku on tehnyt Kehä kolmella Lahden liittymän paikkeilla hienon työn ja ajanut kameratolpan maihin.. (Joo verorahoista korjataan mutta kuitenkin) Tuossa samoilla paikkeilla liittymällä joka tulee nelostieltä Kehälle oli muutamia kuukausia sitten ajeltu useampia valotolppia kumoon..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Lahden suunnasta helsinkiinpäin aamulla ajelin moottoritietä pitkin töihin. Vasen kaista tyhjä, ja oikealla kaistalla lähestyy pieni jono.
Jonon ensimmäisenä 2 rekkaa ja näiden perässä 5 henkilöautoa, joista kukaan ei osoittanut mitään aikeita rekkojen ohittamiseksi.
itsellä vauhtia jotain 125 ja vaihdan ajoissa vasemmalle kaistalle, ajoissa ennenkuin adaptiivinen rupeaa jarruttelemaan omine päineen. Mutta mitä tekee jonon viimeisenä kiltisti ajellut kuljettaja, hän siirtyy siihen eteeni kunnon formulakaistanvaihdolla. Noh, ajattelin että se päätti sitten lähteä ohittamaan edellään ajaneita, mutta ei.... :roll:
Tämä teiden ritari rupeaa jarruttamaan siinä edelläni ja oikein vielä jarruvalolla vilkuttamaan agressiivisesti, ja vauhti tippuu sinne rekkojen nopeuden alapuolelle. Nyt nämä muut jonossa ajelleet rupeavat ohittamaan rauhaksiin näitä kahta rekkaa.
Ajattelenn vuorostaan, että onkohan nämä kaikki jotain samaa mummo-porukkaa, jotka haluavat ajella keskenään samassa porukassa. :?
Jono etenee rauhaksiin rekkojen ohi, ja siirtyvät kaikki sinne oikealle kaistalle rekkojen eteen, mukaan lukien se jarrumieskin.
Ohitan jonon, ja tämä jarrumies hyökkääkin vuorostaan minun perääni takaluukkuun kiinni.
Siirryn oikealle, ja edelleen jarrumies jää vain sinne vasemmalle kaistalle takakulmani kohdalle ajamaan pitkäksi aikaa. Ilmeisesti varmistamaan etten vaan vahingossakaan ohittele ketään... Onneksi tuli muuta liikennettä sekoittamaan kuvioita.
Ei tuosta oikein tullut edes pahalle päälle, vaan lähinnä ihmetyttää että mitä siellä pienessä mielessä liikkui. :silly:

Edit: Lisäsin tarkennuksena, että moottoritie kyseessä.
Viimeksi muokannut GreenThing, 05 Loka 2018, 10:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

GreenThing kirjoitti: Ei tuosta oikein tullut edes pahalle päälle, vaan lähinnä ihmetyttää että mitä siellä pienessä mielessä liikkui. :silly:
"Oot ajanu väärin!"
VMP

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

mattijus kirjoitti:
GreenThing kirjoitti: Ei tuosta oikein tullut edes pahalle päälle, vaan lähinnä ihmetyttää että mitä siellä pienessä mielessä liikkui. :silly:
"Oot ajanu väärin!"
Taas kävi näin...
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Liikennesuunnittelusta: Kasitiellä olen havainnut kuluneen vuoden aikana, että ennen risteävistä suunnista tulevat saattoivat ajaa kasitien ylitse suoraan jos halusivat vastakkaiselle puolelle valtatietä. Nyt täällä on ainakin kaksi kohtuu suurta "neljän suunnan risteystä" parannettu kahdeksi T-risteykseksi, jolloin sivutieltä tuleva joutuu ensin kääntymään päätielle n. 200 metrin ajaksi ja vasta sitten voi kääntyä vastakkaiselle puolelle valtatieltä. Tielinjaukset on uudistettu fiksusti niin ettei liittymisessä tarvitse keskittyä kuin yhden kaistan liikenteeseen käännyttäessä! Tilaahan nuo tietysti vaativat eivätkä siksi mahdu kaikkiin risteyksiin. (Pahoittelut jos selitys oli epäselvä.)

Risteykset ovat Eurajoella Irjanne/Kuivalahti ja Mynämäellä S-marketin risteys.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja jotkut ihmettelevät stopristeystä (ei siihen kuulupysähtyä), jokusen kilsan Mynämän sokkarilta Turkuun päin, kilometrien pitkän suoran keskellä (t-risteys), keskellä peltoaukeaa. Näkyvyys siis pitäisi olla liki euroopan parasta.

Usea menettäny henkensä siinä 80 alueen ristillä.

Mikä stop? Miksi?

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Osa luulee varmaan, että ku on 20m päähän jonossa kerran pysähtynyt, se riittää... :lol:
Osalla on sitten vaan muuten vaan lentävä STOP, aina ehtii vaikka keulan edestä vielä. Ilmeisesti henkilöautojen jarrupolkimet on joissain niin raskaita, ettei turhaan viitti painella.
Mutta se on varmasti asenne kysymys. Ei mitään muuta.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

GreenThing kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
GreenThing kirjoitti: Ei tuosta oikein tullut edes pahalle päälle, vaan lähinnä ihmetyttää että mitä siellä pienessä mielessä liikkui. :silly:
"Oot ajanu väärin!"
Taas kävi näin...
Eilen ihmettelin vähän vastaavaa. 100 alue, ohituskaista ja edellä joku katumaasturintapainen etenee noin 90..95. Mulla oli vakkari noin 108 tienoilla. Jatkoin samalla vauhdilla ohi. Kun palasin omalle kaistalle niin tämä tuli hyvin lähelle perää ja pitkät päälle. Ajeli siinä ehkä puolisen kilsaa noin kunnes taas tiputti vauhdin alas. Joku selvästi ärsytti. Tietty vettä tihuutti ja tie oli märkä. Olisiko tullut harmitus kun kyllähän edelle menevä auto vähän sumua nostaa :roll:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tervetuloa liikenteen ammattilaiseksi. PK-seudun liikenne, jossa teemana on tällä viikolla "no mutta kyllä minä voin ja minä ja minä ja minä....muut ei..mutta minä..."

...ai niikun että linja-auto vilkuttaa kaistan vaihtoa Manskulla tai muualla. No sehän tarkottaa tietenkin sitä, että kyllä minä voin vielä tästä suhahtaa kaasu pohjassa välistä vähän ki ki kiertänekin...

...Niin kiertoliittymässä on kolmio..no sehän tarkottaa tottakai sitä, että kyllä minä voin sinne ajaa 50-60kmh ja koittaa ehtiä kaikkien muiden edestä...

...tai että linja-auto tai rekka on liittymässä Kehälle tai Motarille..no sehän tarkottaa siis tietenkin sitä, että kyllä minä voin olla joustamatta ja väistämättä, kyllä minä vielä menen tästä joutukoot vaikka jarruttamaan kaistan päähän 80 alueella, mutta minun ei tarvitse kun minä tulen nyt täältä, onhan minulla oikeus....

...tai että linja-auto lähtenyt pysäkiltä 60 alueella ja on jo kerännyt 40-50kmh vauhtia, sehän tarkottaa sitä, että kyllä minä vielä voin sen aamupimeässä ohittaa, se kuitenkin tuli minun eteeni ja minä en voi joustaa ja minullahan on oikeus ajaa näin...ja olisin joutunut koskeaman ultratehostettuun jarrupolkimeeni ja miten se nyt noin sieltä tuli 150m päässä minun eteeni....

...tai että kyllä minä saan ajaa 80kmh alueella 45kmh jonon edessä..ja ja ja jos joku minulle vilkuttaa takana aamuhämärässä valoja, nii minulle ei niitä vilkuteta, minulla on oikeus vilkuttaa jarruvaloja, koska minulla on on oikeus tehdä mitä minua huvittaa....

....tai että punaset vaihtui...no kyllä se tarkottaa sitä kuitenkin, että kyllä minä voin siitä vielä ajaa, onhan minulla kiire, lapsiperhekin voi odottaa kun minä menen vielä...

...tai että kotiseudullani on 40kmh rajotus ympäri ämpäriinsä, sehän tarkottaa kuitenkin sitä, että kyllä minä voin ajaa 60kmh, koska minä olen kuitenkin parempi ajaja kuin moni muu täällä....

....tai että ei minulla ole aikaa odottaa kun linja-auto kiihdyttää pysäkiltä ja saa jo 30kmh tauluun 40 alueella...kyllä minä voin sen ohittaa vielä 40kmh alueella aamu pimeässä tihkusateessa paikassa, jossa on risteys ja suojatie, kyllä minä voin ajaa siinä 70kmh koska minulla on kiire ja kellokin on vasta 6.21....

....tai että rekka kääntyi eteeni risteyksestä..no sehän tarkottaa sitä, että kyllä minä voin sen ohittaa suoralla tiellä 50kmh alueella kun rekan nopeus on 50kmh, kyllä minulla on siihen oikeus, onhan minulla urheilukaappiauto alla....

....tai että linja-auto vaihtaa kaistaa, no sehän tarkottaa sitä, että kyllä minä voin vielä tässä koittaa ängetä, raitiovaunukiskoillekin voin vielä mennä ja silti se sieltä vain tuli eteen vilkutettuaan 200m ensiksi. Minä koin suuren vääryyden ja voin nyt sitten mennä ajamaan sen linja-auton vi..viereen ja näyttää minun pikkurilliäni tälle kuljettajalle, koska minä kuitenkin ajoin 40 alueella 60kmh ehtiäkseni e...ennen tätä bussia ja sen eteen vaihtamaan kaistaa oikealle, jotta voin sitten kääntyä oikealle... Kyllä minulla on oikeus näyttää että minä olin tulossa ja vielä minä ehdin siitä ja minun jälkeeni sitten...

...tai että linja-auto on Kehän pysäkiltä kiihdyttämässä vilktutaen vasemmalle 242m, no sehän tarkottaa sitä, että ei minun tarvitse sitä väistää, minä voin huoletta ajaa ja väistää vähän jos jaksan, kyllä minulla on oikeus olla joustamatta...

....tai että kyllä minä voin tästä suojatien ohittaa pysähtyneen auton vierestä kun ei sieltä näyttänyt ketään tulevan, en minä jouda tälläsiä huomaamaan tai katsomaan, kyllä minä voin ajaa näin mutta tuo vastaantulija ei voi ajaa näin, sitten minä kirjoitan siitä lehteen...

...tai että kyllä minä voin omalla kotikadullani ajaa miten haluan, ja ja ja voin vielä ohittaa linja-autonkin jajakallisen pysäkin kautta vastaan tulevaa kaistaa käyttäen koska ei minulla ole aikaa odottaa 12 sekunttia sen takana lapsien kouluun meno aikana....Kyllä minulla on oikeus ajaa miten minä haluan, onhan minulla pirkkalada alla....

...tai että linja-auto lähti pysäkiltä vilkuttaen mutta sehän tarkottaa sitä, että kyllä minä voin sen kiertää vielä kääntyvää nuolikaistaa käyttäen ja kääntää suoraan jyrkästi sen eteen koska olenhan menossa oikealle heti seuraavasta risteyksestä...ja nyt se painoi minulle torvea. Sehän ei käy, sehän tarkottaa sitä, että minä voin vetää jarrut kiinni ja tulla huutamaan, että sinä tulit päälle, mokomakin...minä vain kiersin sinut vähät välitin vilkusta tai liikennesäännöistä, pääasia, että minä menen ja minä saan tehdä ja minä voin tehdä ja minulla on oikeus jarruttaa matkustajia täynnä olevan bussin edessä lukkojarrutus sen takia, että hän painoi minulle vaatekaappikuskille torvea... Sitten otan vielä valokuvan bussista, etä minun eteeni tultiin törkeästi ja sitten sain vielä kuulla alppitorven soivan....

.....tai että liityn 3.tielle ja tulen Kehän liittymästä, sehän tarkottaa sitä tietenkin, että voin olla havannoimatta mitää liikennettä ja joutua linja-auton kanssa törmäyskurssille kun se siitä taivaalta tupsahti viereeni ja on nyt vlkuttamassa minun kaistalleni jossa minä jo ajan, en minä voi antaa tilaa...mutta tuo julma kuljettaja vaan vilkuttaa ja koittaa antaa vihjeen että hän haluaa aivan väkisin minun eteeni...sen jälkeen minä voin heiluttaa hänelle nyrkkiä autostani, koska menit minun edestäni sinne pysäkille ja minä jouduin nyt reagoimaan tässä kun sinä tulit sieltä ja minun eteeni....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin toistaiseksi autoja ajavat ihmiset, ja ihmisillä on taipumus mokata. Tehdään arviointivirheitä, havainnointivirheitä, ei osata tai uskalleta, ei hahmoteta liikennettä, ei osata sääntöjä. Hermostutaan siitä että joku käyttäytyi eri lailla kuin itse kuviteltiin ja aletaan hölmöillä.

Aina on myös se joku joka saa kiksejä siitä että onnistuu ärsyttämään muita, mutta näitä lienee liikennevirrassa vain promillen osia.

Jollei tätä nyt satu lukemaan liikennepuistokonstaapeli Maltti tai Valtti, emme me toisten käyttäytymiseen voi vaikuttaa sen kummemmin kuin olemalla itse provosoitumatta. Kierrosten keräämisestä nyt ei vaan ole mitään hyötyä kenellekään.

Ainakin PK-seudun työmatkaliikenne tuntuu yleisesti pelaavan oikein hyvin, vaikka minäkin siellä seassa pyörin. Pahoittelut sille hiacekuskille jonka 120:n alueella ohitin ja sitten edessä hidastin sataseen. Johtui vain siitä että siinä kohtaa rajoitus tippui sataseen ja arvioin sinunkin nopeutesi noin sataseksi. Ilmeisesti se oli noin satakaksi, kun asiasta hermostuit. Tämä meni tuohon arviointivirheiden kategoriaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Rasvis kirjoitti:Ainakin toistaiseksi autoja ajavat ihmiset, ja ihmisillä on taipumus mokata. Tehdään arviointivirheitä, havainnointivirheitä, ei osata tai uskalleta, ei hahmoteta liikennettä, ei osata sääntöjä. Hermostutaan siitä että joku käyttäytyi eri lailla kuin itse kuviteltiin ja aletaan hölmöillä.

Aina on myös se joku joka saa kiksejä siitä että onnistuu ärsyttämään muita, mutta näitä lienee liikennevirrassa vain promillen osia.

Jollei tätä nyt satu lukemaan liikennepuistokonstaapeli Maltti tai Valtti, emme me toisten käyttäytymiseen voi vaikuttaa sen kummemmin kuin olemalla itse provosoitumatta. Kierrosten keräämisestä nyt ei vaan ole mitään hyötyä kenellekään.

Ainakin PK-seudun työmatkaliikenne tuntuu yleisesti pelaavan oikein hyvin, vaikka minäkin siellä seassa pyörin. Pahoittelut sille hiacekuskille jonka 120:n alueella ohitin ja sitten edessä hidastin sataseen. Johtui vain siitä että siinä kohtaa rajoitus tippui sataseen ja arvioin sinunkin nopeutesi noin sataseksi. Ilmeisesti se oli noin satakaksi, kun asiasta hermostuit. Tämä meni tuohon arviointivirheiden kategoriaan.
JOo mutta kun tosiaan...... sen näkee koska se on tahallista. Ihmisen toiminta. Tietoista tahallista toimintaa. Sen näkee. Kostetaan ja tehdään ihan tahalleen asenteellisella syyllä näitä temppuja. Ajetaan päin prsttä ja tullaan urputtamaan kun joku on eri mieltä...tehdään mitä halutaan ja ei hyväksytä sitä, että joku on eri mieltä. Kostetaan busseille ja rekoile niiden olemassa olo mitä oudoimmilla tavoilla, tai kiilataan mopo melkeen ojaan kun mopon nuori kuljettaja menee kysymään, että "mitä helvettiä sinä noin ajat" saat vastaukseksi sen, että "te olette liikenteellisiä häiriöitä..."..... mitä siihen sanot enää. Tietoista tarkotuksen mukasta pskaa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tuttu on kanssa PK-seudulla bussikuskina. Kyllähän tuo sellaista hommaa on, että melkoisia lehmänhermoja tarvitsee. Kyseinen kaveri oli aiemmin autokoulunopettajana, että sikäli on taustaa tuohon :lol:

Itse joku aika sitten kävin Turussa ja tuo kun on itselle aika vierasta kaupunkia ja etsiskelin osoitetta/parkkipaikkaa, niin itseä kyllä hirvitti kun bussit pyyhki ohitse kovaa ja läheltä. Taisin olla vähän tukkona ajoittain.. Ei ollut kyllä tarkoitushakuista. Nuo kadutkin on pirun kapeita paikoitellen siinä keskustassa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Gasket kirjoitti:Tuttu on kanssa PK-seudulla bussikuskina. Kyllähän tuo sellaista hommaa on, että melkoisia lehmänhermoja tarvitsee. Kyseinen kaveri oli aiemmin autokoulunopettajana, että sikäli on taustaa tuohon :lol:

Itse joku aika sitten kävin Turussa ja tuo kun on itselle aika vierasta kaupunkia ja etsiskelin osoitetta/parkkipaikkaa, niin itseä kyllä hirvitti kun bussit pyyhki ohitse kovaa ja läheltä. Taisin olla vähän tukkona ajoittain.. Ei ollut kyllä tarkoitushakuista. Nuo kadutkin on pirun kapeita paikoitellen siinä keskustassa.
No joo kyllä siinä on sanat hukassa kun oikeuden taju ihmisellä on nolla. Millään ei ole mitään väliä ja kaikkea saa tehdä. Sama koskee pyöräilijöitä, osa niistä ei tajua mistään mitään, ei ees sitä, että henki lähtee kun tarpeeksi törttöilee. Kännykät ja korvakuullokkeet on yksi suuri syy kaikkeen pskaan mitä tuola jalankulkijoilta/pyöräilijöiltä näkee.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Vastaa Viestiin