Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Asioista on lähes aina eri puolia, mutta valojen vaihtuvuuden tietoisuus ei muuta sitä tilannetta oikein mihinkään jos eteen kääntyy väärällä hetkellä auto/autoja. Minulle ainakin nuo ongelmat on hyvin harvinaisia.
Yleensä tietysti mitä enemmän käyttää aikaa etukäteen suunnitteluun ja keskittyy optimaaliseen suoritukseen jatkuvasti saa vähän sulavampia etenemisiä.
Se on kyllä juurikin tärkeätä että tietää etukäteen mahdollisimman hyvin ajoväylät mennessä uusiin mestoihin. Jälkikäteen pystyy viisastelemaan aikalailla kuka vaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Manu »

Eilen Kaivokselan Lidlissä: Peugeot 206 edestä lommoilla ja sitten yksi 208 ajoi parkkiin ja oikein tökkäsi kun jarrutti niin voimakkasti. Samoin eräs 407 ajoi Lähistöllä poukkoilevasti.
Tuli heti mieleen se Top Gearin jakso missä pilkattiin Peugeot kuskeja ja ajeltiin Pösöillä miten sattuu esim ajettiin pienellä vaihteella kone huutaen, taitaa asioissa olla jtn perääkin :lol:

Tänään kolme autoa: Mersu, Toyota ja Daewoo hätävilkut päällä vaikka pakkastakin vain -5.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pari päivää sitten moottoritielle liittymässä Datsun kaskas. Rampilla nopeus saadaan hivutettua päätähuimaavaan 55 tuntikilometrin lukemaan. Pahaksi onneksi moottoritiellä olikin pelottavia autoja, joten ennen moottoritielle liittymistä piti varmuuden vuoksi vielä jarruttaa. Onhan se turvallisempaa liittyä kun varmistaa vähintään kaksinkertaisen nopeuseron moottoritiellä jo ajaviin.

Vaimo on erittäin onneton kuski, mutta jopa se osaa kiihdyttää moottoritien rampilla sataseen.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja molsky »

Tuomas K kirjoitti:Pari päivää sitten moottoritielle liittymässä Datsun kaskas. Rampilla nopeus saadaan hivutettua päätähuimaavaan 55 tuntikilometrin lukemaan. Pahaksi onneksi moottoritiellä olikin pelottavia autoja, joten ennen moottoritielle liittymistä piti varmuuden vuoksi vielä jarruttaa. Onhan se turvallisempaa liittyä kun varmistaa vähintään kaksinkertaisen nopeuseron moottoritiellä jo ajaviin.
Ja sitten nämä vielä jatkavat siellä motarilla sillä 70-80km/h vauhdilla.

Muuramen autotalolla on pari kertaa tullut vastaan näitä sankareita ketkä eivät seuraa ollenkaan liikennemerkkejä tai ympäröivää liikennettä ja lähdetään päätielle liittymään ihan väärästä paikkaa.
https://goo.gl/maps/bQvY1H8p1XP2

Viimeksi Teboilla tankatessa joku keksi lähteä ajamaan tuohon erkanemiskaistalle, kun luuli sitä risteysalueeksi. Sieltä sitten nohevasti liittyi päätielle Muuramea kohti ja päätiellä ajavat joutuivat lyömään hieman jarrua.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Siis lähtee tuossa erkanemiskaistaa väärään suuntaan, josta sitten jyrkkä käännös tai suoraan toisen kaistan yli... vai?

Jos noin ni huhhuh.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tänään Tuusulassa Koskenmäessä näin episodin, jossa jostain syystä taas nuorehko Talo Design-pakettiautoilija kiukuttelemassa bussikuskille.
Se on siis 30-aluetta. Bussi laittaa vilkun päälle ja rinnalla ollu auto menee ohi. Talo Design-paku tulee perästä. Tässä vaiheessa bussilla ollut vilkku päällä jo ehkä 10 vilkahduksen verta (mutta odottanut, että se käytännössä rinnalla ollut auto meni ohi). Bussi lähtee lipumaan tielle liukasta mäkeä pitkin.

Ja Talo Design-pakun kuskilla ei MITÄÄN aikomusta antaa tietä. Ajokaista oli toki sula, toisin kuin bussipysäkki.
Rinnalle mentiin joo.
Ja sit oltiin jo vastaantulijoiden kaistalla.
Sitten pysähdyttiin siihen ja keskisormea heiluteltiin bussile.

Että näin. Mistä näitä muropakettiajokortillisia oikeasti tulee? Eilen tuli katsottua Suomen surkein kuski 5:n jakso. Voi herranjestas.
Miten melkein kukaan noista on VOINUT saada ajokortin? Mä väitän, että kyseiset autokoulut pitäisi pistää tehoseurantaan tmv...

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Täällä kotikaupungissa on pysäköinnissä otettu uusi pysäköintimalli käyttöön; asioidessaan jossakin liikkeessä, autoilijat pysäköivät autonsa jalkakäytävälle tai kevyenliikenteen väylälle liikkeen eteen. Yleensä kivijalkamyymälöiden läheisyydessä kuitenkin on vapaata kadunvartta pysäköintiä varten. Tapa näyttää yleistyvän. Onko kukaan muu pannut merkille samaa? Ymmärrän kyllä, että joissakin tilanteissa lastaaminen tai purkaminen on helpompaa liikkeen edessä, mutta havaintojeni perusteella tästä ei yleensä ole kyse, vaan pysäköijä tulee ja menee tyhjin käsin tai pienen nyssäkän kanssa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ Mulla on kummityttö ajo-opetuksessa. Pysäkiltä lähtevien bussien väistäminen tuntuu hänelle olevan hieman pelottava paikka. No, sitä mennään kohtpuoliin harjoittelemaan myös Stadiin. Täytyy tutustuttaa hänet myös ratikkaliikenteen seassa ajamiseen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JiiPee kirjoitti:^^ Mulla on kummityttö ajo-opetuksessa. Pysäkiltä lähtevien bussien väistäminen tuntuu hänelle olevan hieman pelottava paikka. No, sitä mennään kohtpuoliin harjoittelemaan myös Stadiin. Täytyy tutustuttaa hänet myös ratikkaliikenteen seassa ajamiseen.
Jostain syystä ihmisillä on käsitys, että dösä loikkaa pysäkiltä päälle. PK-seudulla ainakin dösäkuskit käyttää hyvin vilkkua jolloin yllättäviä tilanteita ei pitäisi tulla. Tosin kaistaa vaihtaessa ei kaikki välin kiinni ajavat ole busseja, mutta kaikki bussit ajavat välin kiinni :lol:
VMP

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kehä 1:sen itäpää on ihan killeri, kun pysäkit on 80km/h alueella ja taajaman ulkopuolella.

Just viikolla olin omalla pakulla tuolla ja ajelin tiheän ryppään viimeisenä autona oikealla kaistalla, vasemmalla puolellani pari autoa. Lähestyessäni pysäkkiä näki, että asiakkaat alkaa olla kyydissä ja valmistauduin että mitä tapahtuu.

Vilkku syttyi kun edelläni ajava oli rinnalla, mutta dösä alkoi silti hivuttamaan liikkeelle. Toivoin että tajuaisi, että takanani on täysin tyhjää ja odottaisi, mutta dösäkuski jatkoi hivuttamista kaistalle. Ollessani takanurkalla vauhtia vajaa 60km/h oli kaista jo niin kapea, että olisi rytissyt, joten liki lukkojarrutus nastarenkailla. Perkele. Sitten väistö vasemmalta kun sillä menijät oli ohitse, dösän ohi ja junttia sivuikkunasta.

Tollaisia pysäkkejä ei saisi edes rakentaa, joista tullaan suoraan 80km/h kehätielle ilman ramppia.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Eikös bussi ole väistämisvelvollinen 80km/h alueella? Täällä Kuopiossa bussikuskit käyttävät hyvin vilkkua, mutta punaisia päin ajaminen on myös normaalia.

Eilen tuli liukkaalla tiellä nuori tyttö uudehkolla Skeida Fobiallaan aika kovaa vauhtia vastaan, tie oli urainen ja tämä tyttö ajoi keskellä tietä. Älysi viimehetkellä mennä omalle kaistaalleen.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^ton takia pirun moni väistää niitä pysäkeiltä tulevia ykköskehällä. Ihme, ettei siellä rytise enempää.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Joku saatanan hullu amisjonne ajoi yksisuuntaista väärään suuntaan Mersulla.

https://www.instantstreetview.com/@62.8 ... .03p,1.24z

Kyllä tuossa minusta aika selvät liikennemerkit on, ei voi olla huomaamatta.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kissa ja hiiri -leikkiä motarilla Touaregin kanssa. Mikä ihme siinä on että jos itse ajaa vakkarin kanssa tasaista nopeutta niin välillä ollaan tukkona edessä, sitten kohta tullaan takaa miljoonaa ohi, taas ollaan kohta tukkona edessä, sitten kun itse vaihtaa vasemmalle, niin aletaan kiristää vauhtia siinä vieressä. Itse pudottaa nopeutta ja ottaa taas taakse, eikä mene kun hetki niin taas alkaa vauhti hiipua entisestään, yritä ohi ja kaasupoljin löytyykin. Onneksi tuota ei sentään kestänyt kun muutaman kymmenen kilometriä kunnes käännyin toisaalle. Hetken kyllä hiipi jo mieleen ajatus että sumputan sen rekan perään, mutta hillitsin itseni.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
mutt
Viestit: 5443
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Viime syksyltä sama kokemus Etelä-Karjalassa moottoritiellä. Kaskai tai joku muu peruskulkine se oli. Ei tuollaista vahingossa tee kukaan, kyllä siinä joku pienen ihmisen kosto maailmalle on kyseessä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Täysin normaalia VAG yms. järkiautoilijoiden toimintaa. Turha pohtia, tekeekö ne näin tarkoituksella vai vahingossa - lopputulos on kuitenkin sama. Ja metodi ongelman kiertämiseen (uudessa sigussa)
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

insinörtti kirjoitti:Ja metodi ongelman kiertämiseen (uudessa sigussa)
Ei helevetti :lol: :drinking:

Avatar
jyrkip
Viestit: 821
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

^^^^Liki jokakertainen kokemus porvoon motarilta mökkireissulla. Mulla vakkarissa yleensä semmoinen +11 rajoitukseen gps:llä katsottuna, aina siellä joku hermostuu kun ohittaa ja eikun eteen nysväämään.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Toi ihme blokailu - uskon kyllä että tapahtuu suht yleisesti, mutta ei ole koskaan tapahtunut itselle tuossa muodossa. Yleensä liittymistä estellään tai ohitusta voidaan koittaa hankaloittaa, mutta en ole joutunut moisen uhriksi. Hyvä tietää että on mahdollista, niin ymmärtää tilanteen sattuessa että on joutunut kiusanteon kohteeksi - ja osaa sitten käyttäytyä!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aika usein tapahtuu niin, että kun vakkarilla saavuttaa ohitettavan auton nostaa ohitettava nopeutta ja ohi ei pääsekään. Näin teki mm. taksi toissapäivänä. Ihan jokapäiväistä elämää moottoriteillä, eikä todennäköisesti yleensä tahallista kiusantekoa, vaan rehellistä ajotaidottomuutta. Oudoksi asian tekee osaltaan se, että tuota tekee paljon uudemmat autot ja myös esimerkiksi juuri taksit, joissa on liki varmasti vakkari. Sen käyttäminen sitten lienee osalle kuskeja korkeampaa matematiikkaa.

Joskus vuosia sitten osui ihan rehellinen kiusaaja kohdalle. Kun saavutin edellämenevää kiihdytti tämä, ja kun vaihdoin oikealle kaistalle kaveri hidasti. Tuota samaa muutama kerta, kunnes sitten menin reilulla ylinopeudella ohi. 20 km jaksoi sankari roikkua perässä 150 km/h vauhdissa. Tuolloin pisti miettimään, että millä tavalla tuollainen idiootti valitsee sen uhrinsa liikennevirrasta. Päättääkö kotoa lähtiessä, että seitsemästoista ohittaja tänään otetaan uhriksi, vai tuleeko se ihan hetken mielijohteesta, että nyt mä rupean kiusaamaan tuota autoilijaa?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Omalla työmatkalla osunut kohdalle kaksi kertaa sama Nissani, joka haluaa ajaa vasenta kaistaa alle rajoituksen, mutta hänestä ei saa mennä myöskään ohi. VT12 yllättäen taas paikkana ja kaksi kaistaa samaan suuntaan. Kun Nissanikuski ajaa vasenta kaistaa ja huomaa, että joku tulee rajoitusvauhtia ohi, kiihtyy vauhti reippaastikin, että saavuttaa edempänä viereistä kaistaa ajavan pitkänkin matkan päästä ja näin on blokattuna molemmat kaistat. Nyt se kiihdytetty vauhti luonnollisesti taas tippuu, eikä häntä ohitettu. Tämähän ei haittaisi, jos molemmat kaistat vetäisi rajoituksen mukaan, mutta olisi ihan liikaa vaadittu ko. tienpätkällä, joka toimisi ihan hyvin ilman muita tienkäyttäjiä :mrgreen:

Omalle kohdalle osunut Nissani kaksi kertaa, mutta varmasti tekee samaa muillekin. Toisella kertaa kun teki minulle, oli pimeää, eikä varmuudella voinut peileistä tunnistaa autoa samaksi, jota on jo aiemminkin kiusannut.

Mikä lie olisi nissanipöljän käyttäytymismalli sellaisessa tilanteessa, että kaistat olisikin vapaana, eikä pystyisi naapurikaistan avulla blokkaamaan. Joka tapauksessa Nissanin ohi pääsy vaatisi sopivia olosuhteita, yllätysmomenttia ja tehoa, jotta yllätys olisi helpompi toteuttaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jotakin itsetunto-ongelmaakin noilla taitaa toisinaan olla. Joskus aiemmin tässä talvella ohitin VT12:sta uudenkarhean XC60 Volvon, joka eteni noin 75 km/h gps nopeutta, oma marssinopeuteni oli reilun kympin korkeampi ja luonnollisesti päästin paikan tullen ohi. Tavalliseen tapaani reippaasti vilkkua käyttäen ja kunnollisilla marginaaleilla kiilailematta. Mitä tekee tämä älyn jättiläinen? Vetää heti seuraavassa raossa minusta ohi, rako vaan sattuu olemaan sen verta lyhyt, että joudun astumaan jarrulle reippaasti, muuten urvelo ottaisi nokkapokkaa vastaantulijan kanssa. Tämän jälkeen jää eteeni runkkaamaan seittemääkymppiä ajolinja keskiviivaa hipoen. En jäänyt touhua sen enempää ihmettelemään, vaan kiskaisin uudelleen ohi; tällä kertaa vedin heti alkuun kunnon kaulan ennen marssinopeuteen hidastamista ja sain mennä menojani. Kuskin oli ~ keski-ikäinen mies, kyydissä istui kolme samaan ikäluokkaan osuvaa naista. Loukkasiko 80-luvun Mersun tekemä ohitus hänen henkisen pippelinsä kokoa, vai mistä oli kysymys? Ei ole koskaan aiemmin tuollaista tullut vastaan, eikä toivottavasti toista kertaa tulekaan.
Operating at the speed of dark

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vuosituhannen taitteen aikoihin ensikertaa ajauduin ajamaan säännöllisesti autoa, joka herätti kanssaliikkujissa "tunteita". Tällöin opin että jokainen ohitus tehdään nappi laudassa eikä jäädä arpomaan mennäänkö kovempaa vai ei. Vauhtia myös ylläpidetään tovi, että ohitus tulee selväksi. Muutoin tulee vaikeuksia... Tämä tapa on jäänyt päälle ja ehkä siksikin kuvaillun oloisen estelyn uhriksi en ole joutunut. Enkä motarillakaan ole huomannut että olisi tullut aiheen aloitukseen verrattavissa olevia tilanteita, onneksi. Mutta:

Vasemman kaistan blokaajat on kyllä tuttuakin tutumpia. Heidän motiivistaan riippumatta (motiivi on yhdentekevä, kulkemisen estely on lopputulema) pidän järjestään ilkeinä ihmisinä mokomia! :(

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Gasket kirjoitti:Kissa ja hiiri -leikkiä motarilla Touaregin kanssa. Mikä ihme siinä on että jos itse ajaa vakkarin kanssa tasaista nopeutta niin välillä ollaan tukkona edessä, sitten kohta tullaan takaa miljoonaa ohi, taas ollaan kohta tukkona edessä, sitten kun itse vaihtaa vasemmalle, niin aletaan kiristää vauhtia siinä vieressä. Itse pudottaa nopeutta ja ottaa taas taakse, eikä mene kun hetki niin taas alkaa vauhti hiipua entisestään, yritä ohi ja kaasupoljin löytyykin. Onneksi tuota ei sentään kestänyt kun muutaman kymmenen kilometriä kunnes käännyin toisaalle. Hetken kyllä hiipi jo mieleen ajatus että sumputan sen rekan perään, mutta hillitsin itseni.
JOo nää luulee näistä VAG autoista aika paljon. RS Skeidat on hyvä esimerkki. Maailman nopeimpia, niillä voi ajaa miten vaan ja kaikki väistää. Vilkkuja ei tartte ja aina mahtuu jonoon halusi takana oleva tai ei. No..saahan sitä luulla kaikkea, että ne on maailman napoja. Tollanen RS tai joku VAGin TFSI Maasturi pitäs jättää DX Corollalla muutamissa valoissa, ehkä se sitten tajuaisi, että sen auto on oikeastaan aika hidas............................ :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Teddy kirjoitti:Jotakin itsetunto-ongelmaakin noilla taitaa toisinaan olla. Joskus aiemmin tässä talvella ohitin VT12:sta uudenkarhean XC60 Volvon, joka eteni noin 75 km/h gps nopeutta, oma marssinopeuteni oli reilun kympin korkeampi ja luonnollisesti päästin paikan tullen ohi. Tavalliseen tapaani reippaasti vilkkua käyttäen ja kunnollisilla marginaaleilla kiilailematta. Mitä tekee tämä älyn jättiläinen? Vetää heti seuraavassa raossa minusta ohi, rako vaan sattuu olemaan sen verta lyhyt, että joudun astumaan jarrulle reippaasti, muuten urvelo ottaisi nokkapokkaa vastaantulijan kanssa. Tämän jälkeen jää eteeni runkkaamaan seittemääkymppiä ajolinja keskiviivaa hipoen. En jäänyt touhua sen enempää ihmettelemään, vaan kiskaisin uudelleen ohi; tällä kertaa vedin heti alkuun kunnon kaulan ennen marssinopeuteen hidastamista ja sain mennä menojani. Kuskin oli ~ keski-ikäinen mies, kyydissä istui kolme samaan ikäluokkaan osuvaa naista. Loukkasiko 80-luvun Mersun tekemä ohitus hänen henkisen pippelinsä kokoa, vai mistä oli kysymys? Ei ole koskaan aiemmin tuollaista tullut vastaan, eikä toivottavasti toista kertaa tulekaan.
Varmaanki. Voe voe. Osa tosiaan luulee, että D4 on nopea. No on se varmaan jollekin nopea. Talvella ainakin voi miehistellä egoa, kun pääsee kaikista valoista ekana läpi. Nooh.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:^ Eikös bussi ole väistämisvelvollinen 80km/h alueella? Täällä Kuopiossa bussikuskit käyttävät hyvin vilkkua, mutta punaisia päin ajaminen on myös normaalia.
On joo, 60 on se nopeus missä vielä pitää takana olevan pohtia asioita. Sen jälkeen bussi väistää.
MUTTA:........................................ Ei sinne nyt voi asumaankaan jäädä. Kehä 3:lla on nää bussirampit, jos sinä 200m kiihdytät sitä laatikkoa, ja saat 55kmh mittariin, kaista alkaa loppumaan ja sieltä takaa tulee joku helvetin aasi jollain VAGin Skeidalla ollen sitä mieltä, että mun eteen ei tulla kun ei tartte väistää. Ja pakottaa sen bussin sinne pientareelle tai jarruttamaan kaistan lopussa.....

MITÄ SIINÄ PITÄISI SITTEN TOSIAAN TEHDÄ, kun olet vilkuttanut sen 230m sieltä pysäkiltä, toivot saavasi tilaa ja sitten tulee joku Erkki joka on sitä mieltä, että ei varmaan mun eteen tule eikä anna tippaakaan periksi. Olen ajanut monta kertaa pientareella puolittain kaistalla kun ei vaan yksinkertaisesti anneta tilaa. Mietin aina sitten näitten urpojen jälkeen, että mitä mun pitäisi hänen mielestään sitten tehdä? Jarruttaa 60m ennen kaistan loppua vauhti pois ja pysähtyä sinne? Jarruttaa ja toivoa, että seuraava antaa tilaa? Jarruttaa ja pohtia, että mitä se rekka tuumaas sielä 100m päässä, jolla on 80 tai enemmän vauhtia?

Oikeasti, ei tätä usein tapahdu Kehä 3:lla, mutta toisinaan löytyy nätiä urpoja, jotka on oikeasti sitä mieltä, että sieltä ei tulla bussilla eteen. Osa näistä urpoista ajaa sentteri pystyssä vierelle kun on pakko nöyrtyä, sen takia, ettei sillä bussilla vaan voi enää sinne pysähtyä. Osa sitten koittaa viedä puskuritkin mennessään kikkaamalla suoraan eteen kun ovat ohitse joutuneet menemään naapurin kaistaa käyttäen. Ja osa on sitten sitä, että ajat pientareella ja toivot, että se menee menojaan......

En vaan yksinkertasesti voi käsittää tota "minä en jousta, kun ei tarvitse" periaatetta. Mutta tottakai kun HÄN vaihtaa kaistaa sen 0,2s vilkun väläytyksellä kelissä kun kelissä, tilaa tulee samantien ja jos ei tule niin saa sitten alkaa sotimaan................................ se on nähty niiiiiiiiiiiiin monta kertaa.

Punasia päin ajaminen normaalia, no joo jos pysäkki on valoristeyksen jälkeen, valot vaihtuu 2-3s ennen bussin risteykselle saapumista, nopeus on noin 50 tai vähemmän. Pysäkki stoppia on painettu, vilkaset peiliin, mummo nousee penkiltä je ei pidä mistään kiinni.

Kysymys 1. jarrutatko ja kaadatko mummon?
Kysymys 2. Ajatko vähän punasiin ja et kaada mummoa?

Tottakai.....ennakoida pitäisi...mutta ei siitäkään mitään tule, että 100m päässä oleviin valoihin ajat 30kmh siinä toivossa, että ne vaihtuu. Takana olevat tykkää........

LIikenne on sekuntteja, päätökset tehdään sen mukaan mikä on tilanne bussissa.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

lerppu kirjoitti:Tällöin opin että jokainen ohitus tehdään nappi laudassa eikä jäädä arpomaan mennäänkö kovempaa vai ei. Vauhtia myös ylläpidetään tovi, että ohitus tulee selväksi. Muutoin tulee vaikeuksia...
Mä taas teen joskus jos ohitan pumppailijan suoralla missä on reilusti tilaa tai ohituskaistalla yksin, niin lyön vakkarista +10km/h nopeusrajoitukseen ja alan lipumaan ohitse. Nämä pumppailijat saattavat aluksi nostaa nopeutta hiukan ohituskaistalla kunnes tilanteen pitkittyessä pudottavat nopeutta. Saattaa olla aavistuksen omaista kuittailua multa tässä ajotavassa ja lähes poikkeuksetta ohitus myös onnistuu ja ohitettava niska jäykkänä katsoo vain eteenpäin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5898
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jos on aikaa ja jaksoa - kuittailu on palvelus yhteiskunnalle. Autoilijoiden puolesta kiitän! :wink:

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Älkää nyt taas lämmitelkö minua.. voisin kirjoittaa kirjan aiheesta järkiautoilijat. :twisted:

Otetaan maistiaisena suoritus nimeltä rinnanpysäköinti.

Ennenwanhaan tosiaan oli tapana, että ohitettava kiihdytti reilusti. Vakionopeussäätimien yleistyttyä tämä tyyli on vähentynyt, mutta Giulietta aiheutti lähes poikkeuksetta volkkarien ja skeidojen vakkariin tilapäisen toimintahäiriön, pakottaen ne ohittaman ja sen jälkeen hyytymään eteeni. 500X, kuten fiatit yleensäkin, saa vulvakuskit pimahtamaan. Aika pitkät piuhat niillä yleensä on, usein menee pari minuuttia ennen kuin hoksaavat, että Fiat meni ohi ja moinen pitää kostaa.

No, takaisin aiheeseen. Parin viimeisen vuoden aikana on kovasti yleistynyt kiihdyttelyn käänteinen versio eli takaa tullaan kiireesti (koko ajan vasenta kaistaa, kuten pitääkin, jos auton merkki alkaa V-kirjaimella) mutta kiire loppuu oman autoni takanurkan kohdalla ja ohittaja ”pysäköi” joko rinnalle tai max 10 m taaemmas. Sehän ei sitten ole kauhean kiva, kun jossain vaiheessa tulee rekka tms. perä edellä vastaan. Jos olen kohtelias, hidastan ja vaihdan kaistaa ”pysäköijän” taakse, niin ilman kirittäjää/tiennäyttäjää siltä saattaa viimeisetkin menohalut kadota. Nykyään kiihdytän aina pysäköijän eteen ja saman tien ne löytävät kaasupolkimensa uudelleen ja kirivät turvallisen tuntuisen 4 m turvavälin päähän.

Kyseessä lie ressukka, joka osaa vain seurata edellä ajavan perävaloja. Maantiellä nämä köröttävät yksinään tai jonoa hinatessaan selvästi alle rajoituksen (esim. 70-75 kahdensankympin alueella), mutta rajoitus +10 on ihan OK marssivauhti sitten, kun eteen ilmaantuu sivutieltä auto, joka pitää ajaa kiinni tai pitää ”työntää” lisävauhtia ohittajaan. Ilman kirittäjää nämä eivät itse lähde ketään ohittamaan, koska eivät osaa/uskalla/halua ajaa ilman tiennäyttäjää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Miten tuollaiset ärsyttävät "pysäköijät" reagoivat jos vilkun laittaa vasemmalle huomattavan reilusti etukäteen niin, että pysäköijälle jää aikaa muodostaa alkeellinen kuva sun aikeista vaihtaa kaistaa? Aiheuttaako toimenpiteitä ja minkälaisia?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

insinörtti kirjoitti:Älkää nyt taas lämmitelkö minua.. voisin kirjoittaa kirjan aiheesta järkiautoilijat. :twisted:

Otetaan maistiaisena suoritus nimeltä rinnanpysäköinti.

No, takaisin aiheeseen. Parin viimeisen vuoden aikana on kovasti yleistynyt kiihdyttelyn käänteinen versio eli takaa tullaan kiireesti (koko ajan vasenta kaistaa, kuten pitääkin, jos auton merkki alkaa V-kirjaimella) mutta kiire loppuu oman autoni takanurkan kohdalla ja ohittaja ”pysäköi” joko rinnalle tai max 10 m taaemmas. Sehän ei sitten ole kauhean kiva, kun jossain vaiheessa tulee rekka tms. perä edellä vastaan. Jos olen kohtelias, hidastan ja vaihdan kaistaa ”pysäköijän” taakse, niin ilman kirittäjää/tiennäyttäjää siltä saattaa viimeisetkin menohalut kadota. Nykyään kiihdytän aina pysäköijän eteen ja saman tien ne löytävät kaasupolkimensa uudelleen ja kirivät turvallisen tuntuisen 4 m turvavälin päähän
Tällaisia tulee vastaan enemmän kolmostiellä kuin nelostiellä, mutta eteen meno on ainoa vaihtoehto. Jonkun aikaa voi jutella peilille, että joko tulet ohi tai tulen eteen ja kun se peilille juttelu ei auta pitää tehdä päätös ja mennä eteen. Yllättävän suosittu autovalinta tämän suorittamiseen on myös Audi A6, jollainen on osunut kohdalle mustana ja valkoisena.

Näistä tosin musta ei tehnyt mitään mielenilmauksia vaan tyytyi vauhtiini, vakkarilla kesällä 130 todellista, löysi ilmeisesti adaptiivisen vakionopeussäätimen ja jätti sopivan raon ja tuli tasan vakiona pysyvällä etäisyydellä perässä ja ohituksiin selkeästi kaistanvaihdot ajoittaen siten, että pysyn tutkassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4314
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pidän itseäni ns. järkiautoilijana, ja en ole niin 156:lla tai Auriksellakaan törmännyt em. tilanteisiin. Joskus pari bmw-kuskia on lähtenyt "kisaamaan " kolmostiellä Alfan kanssa , mutta ei mitään dramaattista mitä nyt pappa on pitänyt parikymppisten poikain kanssa vähän hauskaa, toki kelin mukaan :wink:

Ja en tykkää ajaa juurikaan vakkarilla paitsi pari kertaa n. 10 min kerrallaan noissa poikki-Suomen 400 km:n siivuissa , joita ajan keskimäärin pari kertaa kuussa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Alfissimo kirjoitti: . Yllättävän suosittu autovalinta tämän suorittamiseen on myös Audi A6, jollainen on osunut kohdalle mustana ja valkoisena.
Vahvistan. Myös samoin aina tyylikkäin VAG-vakiovärein (Valjakkala Weiss ja Bormann Schwarz) koristetut Skodat osaavat tämän

-Tazio

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Alfissimo kirjoitti:Omalla työmatkalla osunut kohdalle kaksi kertaa sama Nissani, joka haluaa ajaa vasenta kaistaa alle rajoituksen, mutta hänestä ei saa mennä myöskään ohi. VT12 yllättäen taas paikkana ja kaksi kaistaa samaan suuntaan.
Eilen taas Hollolassa Suomen Suurimmalla rinnakkaisajoväylällä joku Nissani körötteli vasenta kaistaa. Kahden ohitetun vasemmalle kääntyvän risteyksen ja pitkien vilkuttelun jälkeen avautui oikealle kaistalle rako eikä nasukka-natiivi estänyt sieltä ohittamista, joten ei ollut varmaan sama.

Loppumatka olikin yhtä vasen-oikea-vasen-oikea pujottelua. Kerrankin meni sujuvasti ja kun pääsi kylän ulkopuolelle, jono jäi taakse ja voi jatkaa säädyllistä nopeutta Tampereen suuntaan.

Tuolla voisi väki ottaa ihan tavaksi että pitkät päälle ja torvi soimaan, jos joku luulee ajavansa rauhallisesti Hollolan läpi vasenta kaistaa koska kääntyy 5km päästä Riihimäelle. Sinne kaistalle ei ole mitään asiaa kuin kääntyäkseen seuraavasta tai ohittaakseen edellä ajavan. Joka alkaa tieliikennelakia tavaamaan viedään saunan taakse neuvotteluihin. Ja paikallisten autokoulujen opetusluvat pitää peruuttaa välittömästi.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Maan tapahan Hullulassa on valita sopiva kaista heti kun k.o. tielle liitty, vaikkapa sitten ns Pullapoikien risteyksessä vasen kaista, jos on kääntymässä Mytäjäisten risteyksestä (~5 km ?) vasempaan. Ja nopeus tietty seilaa 5-10 km/h alle sen mitä sillä pätkällä on ajateltu ajettavaksi, jotta varmasti jää valorytmistä :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Panssarivaunu olis kova sana, kun joutuu VT12 ajamaan. Vittumainen pätkä se on myös Lahti-Hullula alueen ulkopuolellakin ja tie käyttäjineen vähintään hyvä syy välttää Kouvolaan joutumista, mutta pizzan takia pystyy uhrautumaan. Tampereen suuntaankin moottoritie olisi kova sana...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Kuva
^Oma henkilökohtainen suosikkini ja panssarivaunuun verrattuna arkikäytössä huomattavasti käyttökelpoisempi. 8)
Eikä nuo nyt varsinaisesti olisi hinnan kiroissakaan. Yhtään ei juuri samalla varustuksella ole tällä hetkellä myynnissä, mut eiköhän vastaavan puskulevyn näppärä kyläseppä pariin päivään saa tuotettua.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Vasen kaista on kyllä ihan tavallinen kaista, paitsi moottoritiellä. Mistä muropaketeista jengi on löytäny ajokorttinsa. :eggface:

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pokemon Go toverit ajavat tässä lähistöllä autolla pyörätietä pitkin ns. Pokemon-salille. Siinä vieressä on kadunvarrella autoille paikkoja mutta eihän se ole kivaa kun joutuisi kävelemään 150 metriä. Voisi kai tuosta yrittää ryhmässä mainita mutta osa on sen verran elitistisiä, että luulevat saavansa tehdä mitä vain.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja molsky »

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uuti ... a-tunnissa

Eipä sinänsä yllättävää että työmaan kohdalla ei juuri noudateta muutettuja nopeusrajoituksia.

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo tällä viikolla on tullu kyllä selväksi, että millään ei taaskaan ole merkitystä.
Ajaa voi kun sika ja vielä sitten alkaa kiusaamaan. Olisi siitä yhestä A Mersu kuskista pitänyt soittaa 112:seen. Ties vaikka oisivat sunnuntaina ehtineet passiin Vihdintielle.....
Samaten, tietyt merkit, automallit selkeesti simuloi aivot ajamaan kun sika. Tosin ei kaikkia, mutta osaa näistä liisinki kuskeista selkeesti se vaikuttaa sillä tavalla. Sen verra paljon paskaa tuli niskaan saman päivän aikana saman merkin autoilta, jotka oikeasti eivät ole nopeita, eivät ole erikoisia, mutta auton merkki oikeuttaa ilmeisesti kohtelemaan muita kuin shittiä. Harvalla on kuitenkin pokkaa ajaa niin kuin nää muutamat mukaan lukien tuo A Mersun idiootti lapsi etupenkillä ajoivat, täysin tietosta tekemistä, tietyllä tarkotuksella tekemistä, tietoista liikenteen ja vaaran aiheuttamista. Tahallista toimintaa ja tarkotuksen mukaista.
Ja edelleen, kaikista parasta tässä on se, että Sikamaisen ajamisen jälkeen voi alkaa sitten heiluttamaan sentteriä kun siitä kommentoit.... Oli se 6v muksu siinä etupenkillä tai ei.

Suhteellisen aasia hommaa................................
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

S_A kirjoitti: Ajaa voi kun sika ja vielä sitten alkaa kiusaamaan. Olisi siitä yhestä A Mersu kuskista pitänyt soittaa 112:seen. Ties vaikka oisivat sunnuntaina ehtineet passiin Vihdintielle.....

Punainen A45 OMG? Kääntyi Rajatorppaan :lol:
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

mattijus kirjoitti:
S_A kirjoitti: Ajaa voi kun sika ja vielä sitten alkaa kiusaamaan. Olisi siitä yhestä A Mersu kuskista pitänyt soittaa 112:seen. Ties vaikka oisivat sunnuntaina ehtineet passiin Vihdintielle.....

Punainen A45 OMG? Kääntyi Rajatorppaan :lol:
Ei se mikään AMG ollut, perus shitti se oli. Omistaja vaan luuli, että se on maailman napa.
Eniten vituttaa se, että oikeasti. Minä lähdin pysäkiltä täysin asiallisesti, sääntöjä noudattaen. Vilkku oli ajoissa. Se ehti vilkkua 5-6 kertaa ennen kun auto liikkui. Lähdin kaistalle, ja tämä ei väistänyt. Aloin katsomaan peilistä, että kiva kun on punaset valot edessä, äijä lataa tulemaan sillä Mersulla edelleen 60kmh vaikka valoihin on matkaa 50m. No siinä vaiheessa oli myöhästä mun kohdalla, Mersu väisti ja kiilasi suoraan eteen jarruttaen rankasti. Sen verran kovaa, että jouduin jarruttamaan ja väistämään vasemmalle kaistalle suoraan. Valoissa oltiin vierekkäin....kun ne vaihtu ajoi vieressä hiljaa....lopulta totesin että on pakko hiljentää niin paljon että se menee menojaan...eli 20kmh oli vauhtia kun pääsin takasin oikealle kaistalle. Konalan valoihin päästiin, ja menin vierelle taas kun pysäkille olin menossa valojen jälkeen. Herra näytteli peukkua ja silleensä, muksu etupenkillä suu auki..........................

Eniten toi pistää vihaksi ton lapsen takia, isä sikailee kaikista kallein kyydissään minkä kerkee. Jarruttaa bussin eteeen kiilamalla jyrkästi keulan eteen..... miten tyhmä voi ihminen olla oikeasti?
Kaikki vaan siitä syystä, että hänen eteen ei bussi tule pysäkiltä, vaikka hän ollut 100-130m päässä siinä vaiheessa kun oon ovet saanu kiinni ja vilkun laittanut vasemmalle.

Täysin tietonen teko, tietyllä tarkotuksella tehty temppu häneltä, täysin tietonen teko. Vieläkin vituttaa etten soittanut rekkaria 112:seen.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Viime vuoden aikana on useamman firman parkin A3/A4 Audit vaihtuneet A-Märssyihin. Firmojen C02-rajojen tiukkeneminen ainakin esim. meillä on saanut aikaan melkoisen audista aakkoseen aallon ja silmämääräisesti muualla myös.
Tämä osaltaan vaikuttanee myös ko. vaunujen liikennekäyttäytymiseen....

-Tazio

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Tarkoittaako tämä sitä, että ne tarinat mitä on aiemmin liitetty Audisteihin, liitetäänkin jatkossa A-mersuihin? :mrgreen:

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Niin, voihan sitä ottaa mxxxxn pois Audista, mutta ei Audia pois.... ?

;) :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

h_lauri kirjoitti:Vasen kaista on kyllä ihan tavallinen kaista, paitsi moottoritiellä. Mistä muropaketeista jengi on löytäny ajokorttinsa. :eggface:
Noo, tuossahan sanottiin selvästi, ettei tieliikennelaki nyt käy perusteeksi :mrgreen: "Puhutaan kuitenki nyt Lahdesta."
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^ :drinking: Anteeksi, luin huolimattomasti

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

https://www.is.fi/autot/art-2000005604651.html

Jaahas, sitä voi ajaa ihmisen hengiltä ja selvitä sakoilla eikä edes menetä korttia.

Vastaa Viestiin