Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja evilpet »

S_A kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Ylipäätään ihmettelen ihmisten kiirettä, silläkö matka joutuu nopeammin että hierotaan edessäolevan takapuskurista maalit ?. Sitten on juuri nämä todella kiireiset joiden pitää päästä ohi esim. 95kmh ajavasta 80kmh alueella ajaakseen nopeutta 96kmh :shock:
Näimpä. Hirveellä kiirellä ohi ja sitten ei ole kiire minnekään, ja pahimmillaan vielä käännytään seuraavasta. :lol:
Just eilen illalla pohdin tuota manööveriä, kun tein sen itse, ja tajusin että toisinaan syynä saattaa olla sama kuin minulla. Tulin tuusulanväylän loppupätkää riihikallioon, ja edessä ajeli joku pikku ooppelilla 70 alueella ehkä 55 km/h. Vaikka olin parin sadan metrin päästä kääntymässä väylältä pois oikealle, vetäisin köröttelijästä ohi. Syynä se että pelkäsin että tuo kääntyy samasta liittymästä keravalle, ja joudun jumittamaan kymmenen kilometriä kävelyvauhtia tuusulan itäväylää....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tunnistan evilpetin tarkoittaman tilanteen. Monesti ole ajatellut, etten mene jonkun nyhjön ohi, kun käännyn just kuitenkin. Kohta omassa kabiinissa tilanne on tyyliin "et nyt per*ele käänny samaan suuntaan."
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, kun ei sitä toisen kuskin reittiä voi tietää, niin ihan mielellään ohittaa vielä ennen kääntymistä, jos sen vielä ehtii järkevästi ja turvallisesti tekemään - etenkin, jos tietää, ettei seuraavalla tiellä ihan heti ohituspaikkaa ole.

Pienelläkin nopeuserolla tulee helposti ohitettua, etenkin maantiellä kun tulee helposti ajettua isoimman vaihteen pienintä mukavaa nopeutta (mittarissa n. 85km/h, karvan yli). Tai jos toverin takana ei voi ajaa cruisella kun nopeus heittelee, niin tulee helposti mentyä ohi. Molemmat myös tukevat sitä tosiasiaa, että jos nopein (keskinopeudeltaan) menee eka, pysyy jonot lyhyempinä.

Ei ohitus kokonaisuutta tehostavana toimenpiteenä paha asia ole, ellei siitä sellaista väkisin tehdä aiheuttamalla turhaa riskiä (ohitus ilman näkyvyyttä tms) tai mielipahaa (kiilaaminen, ohituksen estäminen jne), vaikka hyöty vähäiseksi jäisikin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ lisäksi ne nyhjöt usein löytävät kaasupolkimensa ja marssinopeus nousee 10 km/h, kun yksikin auto menee ohi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, mutta se sentään tehostaa parhaimmillaan useankin auton etenemistä, kun koko jonon nopeus nousee vetäjän vaihtuessa :D.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Harva asia liikenteessä harmittaa, mutta Länsiväylällä on muutamia kohtia jotka ovat täysi mysteeri...

1. Helsinkiin päin ajaessa melkein riippumatta kellonajasta Hanasaaren kohdalla marssivauhti putoaa lähes jokaisella. Ensin luulin, että Keilaniemestä tulevat liittyvät liikennevirtaan ja meno alkaa hidastua, mutta väylän vielä vetäessä hyvin jostain syystä vauhti putoaa oikealla kaistalla juuri ennen bussipysäkkejä.

2. Espoon suuntaan heti Hanasaaren bussipysäkkien jälkeen autot pudottavat nopeutta oikella kaistalla. Juuri kun oikealta kaistalta on poistunut puolet kehä I suuntaan... Väylä vapaana ja vauhti vaan hidastuu sallittua hitaammaksi. (Epäilen Nokian pääkonttorilla olevan jonkilainen voimakenttä...) :silly:

3. Espoon suuntaan Haukilahden kohdalla. Normaali iltapäiväruuhka jossa kaksi kaistaa täynnä mutta liikenne sujuu kunnes Haukilahden liittymän silta täytyy alittaa. Ja taas alkaa jarruvalot välkkymään. Heti sillan jälkeen kehä II liittymä ja väylälle tulee tilaa, mutta ennen siltaa kaikki ajaa 60khm/h. Jopa iltaisin tämä sama ilmiö toistuu oikealla kaistalla...

Ja sitten ohkaisesti harmittaa ihan yleisesti, että liittymään poistutaan 10-15km/h hitaammalla vauhdilla kuin sallittu nopeus. Se leppoisa siirtymä hitusen oikealle omasta ajolinjasta ei_voi_olla niin jännittävää, että vauhti putoaa puoli kilometria ennen. Tämä tosin saattaa selittää kohdan 3.

En tiiä... :drinking:

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

evilpet kirjoitti:
S_A kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Ylipäätään ihmettelen ihmisten kiirettä, silläkö matka joutuu nopeammin että hierotaan edessäolevan takapuskurista maalit ?. Sitten on juuri nämä todella kiireiset joiden pitää päästä ohi esim. 95kmh ajavasta 80kmh alueella ajaakseen nopeutta 96kmh :shock:
Näimpä. Hirveellä kiirellä ohi ja sitten ei ole kiire minnekään, ja pahimmillaan vielä käännytään seuraavasta. :lol:
Just eilen illalla pohdin tuota manööveriä, kun tein sen itse, ja tajusin että toisinaan syynä saattaa olla sama kuin minulla. Tulin tuusulanväylän loppupätkää riihikallioon, ja edessä ajeli joku pikku ooppelilla 70 alueella ehkä 55 km/h. Vaikka olin parin sadan metrin päästä kääntymässä väylältä pois oikealle, vetäisin köröttelijästä ohi. Syynä se että pelkäsin että tuo kääntyy samasta liittymästä keravalle, ja joudun jumittamaan kymmenen kilometriä kävelyvauhtia tuusulan itäväylää....
No joo toi on vähän eri tilanne, mitä tarkoitin. Tarkoitin sellasta, että ajat esim. 60 alueella 65-70kmh, susta ajetaan ohi ja tullaan eteen ja sitten aletaan kuppaamaan ja käännytään vielä sitten seuraavasta. Mutta siis yleisesti toi, että ajat rajotusten mukaan ja vähän ylikin, joku ajaa ohi ja vaihtaa kaistaa ohituksen jälkeen eteen ja sitten ei mennä enää minnekään.

Tuli taas tänään todistettua se, että joillekin menee toi Rinkula merkki keulassa hattuun.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Valoista.

Kaikkihan tietää että halovalot on mitä on, lyhyet naftisti liian heikot kantamaltaan ja pitkiä ei voi pitää pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti päällä....voipas, Mitolla pari aamuyötä ajellut moottoritiellä pitkät päällä koko matkan (~100km) ilman että edellä ajavat tai vastaantulevatkaan huomioineet asiaa...jopa polliisit ohitti eivätkä huomanneet asiaa.

Kunhan vaan suuntaa valot ala-asentoonsa....näyttää erinomaisesti muttei näköjään häikäise ketään :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Moottoritie on keskikaiteella tai viheralueella eroteltu. Lain mukaan (näin ainakin autokoulussa meikäläiselle opetettiin) saa ajaa pitkät päällä vastaantulijoista välittämämättä, ellei esim. keskialueen "suojassa" ole selvää aukkoa, joka aiheuttaisi auttamatta vastaantulijan häikäistymisen. Moottoriliikennetiellä taas (sama asia, kuin moottoritie, mutta ei ole keskikaiteella/alueella erotettu vastaantulevia kaistoja) taasen pätee samat säännöt pitkien suhteen kuin muuallakin, eli ei vastaantulevia naamalle.

Motarilla harvemmin pitkät häiritsee, ellei kyseessä ole 5kW rekkapatteri, joita joskus nähnyt...

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^ Kyllä aikaisemmin on heti alkanut vilkuttelu samalla moottoriten osuudella vastaan tulevilta pitkillä ja edellä ajavilta sumuvaloilla kun on valot säädetty yläasentoon ja "unohtuneet" pitkille.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Yritin kerran ajella pitkät päällä ykköstietä Espoosta Paimioon. Sormin voi laskea ne autoilijat, jotka eivät välkyttäneet pitkiä tai ajaneet itsekin pitkät päällä. Vaikka vaihdoin aina lyhyille, jos tie kaartui niin, että valot osoittivat vastaantulevaa liikennettä päin. Monet tuikuttivat pitkiä takaisin, vaikka olivat niin sivussa, että piti katsoa sivulasista nähdäkseen toisen auton valot! :roll: Kaikilla vissiin joku fiksaatio tuijottaa niitä vastaantulevan valoja.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Maanantaina oli motarin rampissa tientukkona 300-sarjan BMW, joka vaappui koko rampin jonon edessä puolelta toiselle holtittoman näköisesti. Kiihtyvyys olisi ollut tuplasti nopeampaa, jos kaveri olisi malttanut edetä suunnilleen tien suuntaisesti. Tiistaina sama bemari oli rampin jälkeen perä ruvella profiilikaiteessa. Oppi taisi mennä perille.

On hienoa, että jotkut valmistajat vielä tekevät takavetoisia autoja. Voisin sellaisen itsekin hankkia esim. Jaguar S-typen muodossa. Tosin kiinnostus talviseen persliukuun on vuosien saatossa kokenut inflaation ja jaggessa puhutteleekin aivan muut asiat.

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Kyllä takaveto on takaveto.

Ajoin Urheilukyljellä pikku lenkin salimatkan yhteydessä. Kyllä full size 'tomaatti aidolla GM ohjauksella ja kevyellä perällä nostaa hymyn huulille ja luistokulmat kohdalleen ihan yrittämättä :) Käy myös alkuverryttelystä ja aerobisesta kun yrittää kaitsea isossa sladissa olevaa takaisin omalle puolelle tietä..

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
mutt
Viestit: 5450
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Toden totta. Isä myi tässä pari päivää sitten 523iA:nsa jollekin nuorelle likalle (jos oikein ymmärsin), joka kävi sen hakemassa työmatkansa aikana. Parin tunnin päästä poliisi soittaa, että sinun autokos se täällä Käsityökadulla on kolaroituna? Menivät katsomaan jälkiä, niin oli mustaa jälkeä "satoja metrejä" pitkin lähikatuja edestakaisin, lähimmän huoltsikan pihassa oli pyöritelty donitseja jne. Ilmeisesti luistonesto otettu pois päältä, lukittu automaatti pienelle pykälälle ja jarrulla pidetty vastaan että oli saatu kumi palamaan pitkiä matkoja. Lopuksi sitten kalautettu oikein kunnon vauhdilla portin betonipylvääseen keula edellä ja siitä vielä kimmokkeella perä toiseen tolppaan. Aika totaalisen paskana kuulemma. Arveli, että oli likan poikakaveri lähtenyt vähän koeajamaan ja sitten oli yllättäen käynyt noin. Melko runsaasti oli jälkiä, joista näki, että kunnon poljentaa on harrastettu hyvän aikaa. Vähän isä harmitteli hyväkuntoisen auton kohtaloa, mutta semmoistahan se on, vanhempien bemareiden elämä.

Ylimääräisen luovarin teko on aina hyvä idea, eipähän tarvitse tässäkään tapauksessa enempiä selitellä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

^ ja ^^ mie oonki nössö. En käy salillakaan. :)

Avatar
mutt
Viestit: 5450
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

Piti ihan uteliaisuuttaan käydä katsomassa sitä raatoa. Olisi taas pitänyt osata vähän suodattaa isän tunnetusti värikästä tarinan kerrontaa, koska ei se nyt niin pahassa kunnossa ollut, itse tekemällä saattaisi vielä kannattaa korjatakin, kun osiahan näihin löytyy joka toisen tolpan ympäriltä. Tiedä sitten niistä satojen metrien suditusjäljistäkään, mutta yllättävän paljon oli ottaneet niin auto kuin aidan tolpatkin vahinkoa, jos ollaan lähelläkään 40:n rajoitusta ajettu. Puhumattakaan siitä, että suoralla tiellä karkaa lapasesta moisessa nopeudessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Runskia tuli Manskun suunnasta ylös pelastuslaitoksen pieni tikasauto vilkkuvalot ja pillit päällä. Töölöntorin kohdalla olevassa ympyrässä vastakkaisesta suunnasta tullut henkilöauto ei antanut sille tilaa, vaan ajoi suoraan eteen, minkä johdosta tikasauto sai tiputtaa vauhtiaan reippaasti. Hetken päästä tulleille johtoautolle ja parille isolle paloautolle löytyi tilaa mallikkaasti.
Mitähän mahtoi tietä antamattoman päässä liikkua?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oli äsken hieman jännitystä taustapeilissä, vaikka en itse onneksi millään lailla asiaan ollutkaan osallisena. Kuuluisa VT12 Lahti-Hollola ja keskussairaalan kohdalla valot vaihtuivat keltaiselle juuri, kun itse viivan ylitin, joten ei mitään erikoista osaltani. Takanani ajoi Volvo n. 50m päässä minusta ja Volvon takana täysperäyhdistelmä x matkan päässä. Se minkä seuraavaksi huomaan taustapeilissä, on poikittain heiluva peräkärri yhdistelmän jatkona ja hetken katsoin, että nyt osuu, mutta ilmeisesti ilman kontaktia selvisivät. Onneksi ei yhdistelmän viereisellä kaistalla ollut ketään, koska varmasti olisi osunut ja pikkuautolle olisi ollut hopea jaossa kylkiosumasta, sillä sen verran leveällä heilahduksella kävi vaunu. En tiedä, tekikö Volvo äkkinäisen jarrutuksen vai mitä, mutta yhdistelmälle tuli joka tapauksessa pienoinen tilanne päälle ja jos keltaisten vaihtuessa on yhdistelmän arvioitu matka ollut risteykseen n.80-100m, niin ei paljon vähempikään taida tuolla liukkaalla riittää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Marutei kirjoitti:1. Helsinkiin päin ajaessa melkein riippumatta kellonajasta Hanasaaren kohdalla marssivauhti putoaa lähes jokaisella. Ensin luulin, että Keilaniemestä tulevat liittyvät liikennevirtaan ja meno alkaa hidastua, mutta väylän vielä vetäessä hyvin jostain syystä vauhti putoaa oikealla kaistalla juuri ennen bussipysäkkejä.
Tulin äsken himaan lännestä päin ja tuo ilmiö toistui jälleen. Semmoisia tuli moisesta mieleen, että:
- Volvo V50 tuli kehäykköseltä eteeni ja kiihdytti oikein kunnolla moiseen kyetäkseen. Mulla oli vakkari päällä ja vauhtia vähän normaalia vähemmän, mutta silti Volvon perä alkoi lähestyä, joten vilkkua vasemmalle ja kaistanvaihto. Mitenkään yllättävää ei ollut, että Volvo teki saman kiihdyttäen jälleen. Ilman vilkkua olisin varmaan päässyt ohi, mutta vilkun käyttäminen taisi olla signaalina punaisen vaatteen luokkaa.
Moisesta voisi päätellä, että joillakin kanssakulkijoilla on tarve päästä tai pysyä toisen edessä, vaikka oma marssivauhti olisi sen toisen vastaavaa hitaampaa. Kun tämä toinen kulkija on "voitettu", voidaan taas alkaa tehdä sitä omaa juttua eli ajaa itselleen normaalia vauhtia.
- Toinen vaihtoehto on tietenkin, että siinä kohdassa on kaupungin raja ja Helsinki-kyltin näkeminen saattaa aiheuttaa haaveilua kyseisessä kaupungissa asumisesta tai veneen Koivusaaressa säilyttämisestä.
- Kolmas vaihtoehto on tarve keskittyä maisemien katseluun, sillä tien kummallakin puolella oleva meri näkyy mitä erinomaisimmin.
- Neljäs vaihtoehto lienee kohta eteen ilmestyvän jonon peräpään aiheuttama varovaisuus.
Itse kallistuisin tuon ensimmäisen kannalle, sillä joillakin on käsittämätön tarve pitää saavutetuista eduista kiinni. On se sitten etuajo-oikeutettua tietä ajamalla tai kiihdytyskaistalla kaasuttamisella saavutettu etu.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meidän "katu" on sellainen 300m pitkä hiekkatien pätkä... Se yhdistää kaksi asfaltoitua "isompaa" tietä toisiinsa. Jos ajat meidän kadun kautta tarkoituksena oikaista toiselta isolta tieltä toiselle, säästätä matkassa ehkä 100m (vähän pidemmällä meidän kadusta kulkee asfaltoitu tie joka yhdistää nämä isommat tiet).

Meidän kadulla on 30km/h nopeusrajoitus.

Meidän kadulla on "läpiajokielto, ei koske pihaanajoa" kyltit molemmissa päissä.

Silti tätä katua vetelee autoja lumi pöllyen jatkuvasti varmaan 80km/h lasissa....


Vituttaa välillä....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Siihen tarvitaan töyssy (tai töyssyjä), jonka (joiden) olemassaoloa jokainen oikaisija ihmettelee ymmärtämättä häviämiään kymmeniä sekunteja.

t. nimim. töyssyjä sisältäneen kadun kautta "oikaisemisia" ihmetellyt
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Possut vaan keskelle. Toisten kotimatka pitenee 400m.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Pasi kirjoitti:Meidän "katu" on sellainen 300m pitkä hiekkatien pätkä... Se yhdistää kaksi asfaltoitua "isompaa" tietä toisiinsa. Jos ajat meidän kadun kautta tarkoituksena oikaista toiselta isolta tieltä toiselle, säästätä matkassa ehkä 100m (vähän pidemmällä meidän kadusta kulkee asfaltoitu tie joka yhdistää nämä isommat tiet).

Meidän kadulla on 30km/h nopeusrajoitus.

Meidän kadulla on "läpiajokielto, ei koske pihaanajoa" kyltit molemmissa päissä.

Silti tätä katua vetelee autoja lumi pöllyen jatkuvasti varmaan 80km/h lasissa....


Vituttaa välillä....
Kyllä omalla kotitiellä voi ajaa miljoonaa. Niin ne tekee Lintuvaarassakin. Samanlainen 30 rajotus alue, pihateitä ja pieniä risteyksiä koko suora täynnä, taloja talon vieressä tien vieressä ja ne ajaa sielä joka aamu samalla tavalla. Pysäkillä olevan bussin voi ohittaa jakajan toiselta puolelta ihan hyvin, etenkin Rinkula-autolla. Ja jos lähdet pysäkiltä ja olet jo pysäkistä 30-50m mennyt vilkku päällä sen 30kmh:n asti kiihdyttänyt; voi vielä ohi mennä vierestä ihan hyvin kun kuitenkin se ohitus alotettiin jo 50m ennen pysäkkiä. Tai sitten kun mennään pysäkiltä lähtevästä bussista ohi kiihdyttäen ja seuraavasta talon pihalle parkkiin ja sitten katsotaan idiootti pussikuskia, joka erehtyi vilauttamaan valoja, että "sillä lailla", sille voi heiluttaa nyrkkiä ja näyttää sitruuna naamaa.
KYLLÄ OMALLA KOTITIELLÄ VOI AJAA NÄIN.

Tai kuten Järvenperässä; 30 alue, Karazinin koulun edusta, pysäkiltä lähteneen bussin voi ohittaa 30 alueella tosiaan noin 60kmh nopeudella ja kun torvet soi, sille voi heiluttaa sentteriä niin että koko maailma näkee. Ja sitten 1km päästä oikealle talon pihalle.
KYLLÄ PAIKALLISET VOIVAT NÄIN TEHDÄ. SE ON IHAN OK. Mutta annas olla kun joku muu ajaa.... SIitä kirjotetaan vähintäänkin lehteen.

MItä sitten jos naapurin LIisan yli ajaa, sitten pitää vaan sanoa naapurin Liisan äidille, että "mitäs juoksi, minulla oli kiire töihin.".

Sitten kun vielä mietitään, niin alkaa oikeen puistattamaan kun nämä ihmiset oikeasti luulevat olevansa jotain helvtin hyviä kuljettajia. 25 vuotta ajanneita ja siltikään ei tunnisteta yksinkertasia riskejä, mitä tollasella pihatiellä aamupimeällä kello 7-8 välissä voi olla. Oma prse tärkein prse, muista niin väliä, sekunttikin on tärkeää aamu ruuhkassa, kävi miten kävi.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Osuuko nämä oikeasti aina vain minulle ja vedänkö jotenkin tietämättäni puoleeni :roll: .

Äsken oli taas kovat kisat ja sitikkakuskilla oli vissiin jeresin testit mielessä. Aivan normaali kiihdytys liikennevaloista kylmällä koneella alle 3tuhannen kierroksilla ja sen verran ehdin muutamaa sekuntia aikasemmin ihmettelemään, miksi se sitikka nastojaan sutii niistä valoista niin mahdottomasti, kun ei minulla sutinut ollenkaan. No, syyksi selvisikin vain mahdoton yritys, enkä edes tiennyt olevani kisassa osallisena, ennenkuin hiekoitushiekka ropisee 70 vauhdissa konepeltiin ja tuulilasiin sitikkakuskin ottaessa uuden korin ceeneljästään kaiken irti vain päästäkseen edelleni vasemmalle kaistalle ja kahden oikealla kaistalla, toisista valoista kiihdyttävän auton ohi ja mennäkseen heti takaisin oikealle kaistalle ja kääntyäkseen seuraavista valoista oikealle minun jatkaessani suoraan. Koomisinta asiassa on se, että tällä sutimattomalla lähdölläni olin jo kokonaisen auton mitan sen sitikan edellä ja nämä toisissa valoissa olleet autot ja tyhjä vasen kaista oli siinä vaiheessa kyllä näkyvissä joten peräänkin olisi sopinut. Siellä kun ei ollut ketään.

Ei tuo oikeasti voi vanhasta Alfasta johtua, eihän :roll: .

Takapenkillä istuva 5v esti itseäni ko. tilanteessa provosoitumasta ja totesinkin poitsulle sedän kisanneen itseään vastaan. Ipana siihen totesi, että Alfa olisi kyllä oikeasti voittanut, eikä lapsi nyt ihan väärässäkään ole :lol: .

Vi**u mä en vaan jaksa noita perseilijöitä, kun ipanoille yritän saada kaaliin, ettei kenenkään kanssa kisata liikenteessä ja käyttäytyä myös sen mukaisesti. (ainakin jälkikasvun kyydissä ollessa :twisted: )
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Terveisiä sille mustalle Alfa 159 farkku kuskille tältä iltapäivältä Lähderannassa; että minua ei ole ikinä edes kesä kelissä ohitettu siinä paikassa sellasella tavalla. Hän EI toivottavasti ole TÄMÄN FOORUMIN jäsen.....

Ensiksi annetaan tilaa ST1:sen nurkalla olevalla pysäkillä suunta Vantaa pitkäjärventie. Katsoin peiliin vilkun laitettuani, että "hyvä..alfa on pysähtyneenä tai melkeen pysähtyneenä takana" ei muuta kun hanaa. Pääsin pysäkiltä kiihdytin siinä liukkaalla tiellä sinne 30-40kmh tietämille kun nään peilistä, että tämä Alfa kuski lähtee ohi. Sillä suoralla Lähderannasta Laaksolahden urheilupuiston välisellä suoralla siis. No siinä se vieressä ajeli; alko suora loppumaan kesken ja totesin, että "ei kait auta muu ku päästää toi eteen koska muuten tulee iso ongelma". Siihen se sitten lumivallin yli itsensä taiteili.
Totaallista voittoa tuli noin 4-5 sekunttia ehkä, kun menin alle kilsan päästä pysäkille.

Eli toivottavasti tämä kuljettaja ei ole tämän foorumin jäsen.
Jos on; niin takaisin auto kouluun, kortti pois ja asennekasvatusta pari sataa tuntia jos riittää. Ja katsomaan sielä kotona sinne peilivärkkiin, että kannattiko se bussin tulo pysäkiltä kostaa muiden hengen kustannuksella? Jos se noin koville ottaa tämän iltapäivän kaltaisessa lumipyry kelissä jäädä bussin taakse, kerran, että pitää tollasia älyttömyyksiä tehdä?

Älä kosta omaa ennakointitaidottomuuttasi ja liikenteen ymmärtämättömyyttäsi ainakaan sille bussin kuljettajalle, joka oletti kaiken olevan kunnossa ja lähti pysäkiltä kun annoit tilaa. Älä todellakaan kosta hänelle omaa tyhmyyttäsi vaarantamalla sivulliset kävelytiellä saati vastaan tulevan liikenteen, jota ei ONNEKSI NYT TULLUT. Kävelytiellä oli lapsia menossa koulusta kotiin.....

Ei mulla muuta, jos joku tunnisti itsensä tästä tilanteesta tänään; siis tämä mustan ALfan kuljettaja, niin saa olla eri mieltä siitä mitä teit; MUTTA se ohitus oli typerin ikinä näkemäni ohitus kyseissä paikassa, jollasta en ole edes niin hyviltä Audisteiltä ikinä nähnyt, edes kesällä. Se kertonee jotain tuon ohituksen älyttömyydestä. Kaikkea olen nähnyt, mutta en sentään näin idiootti maista tekoa.

Ei mulla muuta....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Moottoritiellä on valitettavan yleiseksi käynyt tapa, että liittymästä konetielle tultaessa oletetaan automaattisesti siellä jo olevien väistävän kolmion takaa moottiritielle liittyviä. Tämä johtaa toisinaan aivan järjettömiin tilanteisiin, kun liittyjä tulee vääjäämättä kylkeen, jos et väistä.

Ja jostain kummallisesta syystä, vaikka kiihdytyskaista olisi 300 metyriä pitkä, liittyminen pitää suorittaa juuri siinä kohdassa, missä on jo auto. Minun autoni vie vajaat 5 metriä tilaa. Jos liittyjän auto on yhtä pitkä, hänellä on käytettävissään 55 saman kokoista kohtaa, mihin sen autonsa sijoittaa ja käytännössä vaiohtoehtoja on lähes rajattomasti, koska ne viisimetriset saavat myös mennä keskenään päällekkäin, mutta vain ne tyhjät viisimetriset. Miksi ihmeessä pitää tunkea juuri siihen kohtaan, jossa on jo joku.

Viime viikolla yksi valopää tunki jostan Nurmijärven liittymästä Golfilla (MKH-111) päälle kuin yleinen syyttäjä. Ajoin vakionopeussäätimellä suurinta sallittua, edessä oli kymmeniä metrejä tilaa, takana ehkä sata metriä, mutta kai minulla oli ne parhaat metrit, kun siihen oli päästävä. Koska vasemmalla kaistalla oli liikennettä, päätin, että nyt en väistä. Tulkoot osuma, jos tulee. Peilien osuminen yhteen oli ehkä sentistä kiinni, olin varma että osuu. Viime tipassa Golf kiskaisi oikealle, ja liittyi taakseni. Ja mitä sitten tapahtuikaan: valoshow.

Jumaleissön, sanon minä. Jos tulette kolmion takaa aikeissa ajaa kylkeeni, niin älkää minulle vilkutelko, jos teiltä menee pupu pöksyyn!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ja sitten toinen asia. Jalankulkijat, nuo sorretut lajitoverimme, nuo viattomat uhrit, nuo liikenneterrorin poloiset kohteet. Kuten tiedämme, autoilijat eivät kunnioita suojatietä eivätkä noudata lakia. Siksipä kadun ylittäminen on vaarallisinta, mitä ihminen voi tehdä haialtaan ulkopuolella. Näin ei kuitenkaan tarvitse olla. Riittää, kun noudattaa seuraavia vinkkejä:

1. Pukeudu värikkäisiin vaatteisiin ja/tai käytä heijastinta. Heijastimen käyttö on jalankulkijan velvollisuus siinä, missä tien antaminen suojatien ylittäjälle on autoilijalle asetettu vaatimus. Autoilijaa ei voi tuomita jalankulkijan huomiotta jättämisestä, jos tätä ei voi huomata. Pimeään aikaan, sateella, harmaisiin pukeutunut, heijastimeton jalankulkija on näkymätön. Näkyumättömillä ei ole oikeuksia. Näy!

2. Osoita aikeesi selvästi. Autoiljalla on velvollisuus antaa esteetön kulku suojatielle astumassa olevalle jalankulkijalle. Autoilijalla ei ole velvollisuutta lukea jalankulkijoiden ajatuksia. Jos olet menossa tien yli, osoita aikeesi, älä salaa niitä. Älä naamioidu rekisterinumeroiden bongaajaksi, liikenteen laskijaksi, kiinteistöjen arvioijaksi tai puhelinmyyjäksi, jonka konttori on kadulla. Lähesty jalkakäytävää, ota katsekontaksi autoilijaan, osoita kädellä ja jalalla, että olet menossa yli.

3. Kun autoilija hidastaa tai pysähtyy päästääksesi sinut yli, käytä tilaisuus hyväksesi. Auton pysäyttäminen on työläämpää, hitaampaa, kalliimpaa ja ympäristölle ja muulle liikenteelle haitallisempaa kuin jalankulkijan pysähtyminen. Jos autoilija selvästi hidastaa päästääksesi sinut yli, mene yli! Jos menet, etkä ihmettele, autoilijan ei ehkä tarvitse pysähtyä. Jos olet hitaampi etenijä, autoilija pysähtyy. Älä sinä pysähdy keskelle suojatietä, vaan etene reippaasti kävellen yli. Ei tarvitse juosta, mutta etene juoheasti. Jos autoilija ehtii pysähtyä, älä ole kohtelias ja viittilöi tätä menemään ensin, sillä samassa ajassa, kun tätä pantomiimiä käytte, kävelisit jo yli tien ja tilanne olisi ohi. Eli Mertarannan sanoin: siinä on paikka, miksi et lauo...

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jönsson kirjoitti:Viime viikolla yksi valopää tunki jostan Nurmijärven liittymästä Golfilla (MKH-111) päälle kuin yleinen syyttäjä. Ajoin vakionopeussäätimellä suurinta sallittua, edessä oli kymmeniä metrejä tilaa, takana ehkä sata metriä, mutta kai minulla oli ne parhaat metrit, kun siihen oli päästävä. Koska vasemmalla kaistalla oli liikennettä, päätin, että nyt en väistä. Tulkoot osuma, jos tulee. Peilien osuminen yhteen oli ehkä sentistä kiinni, olin varma että osuu. Viime tipassa Golf kiskaisi oikealle, ja liittyi taakseni. Ja mitä sitten tapahtuikaan: valoshow.

Jumaleissön, sanon minä. Jos tulette kolmion takaa aikeissa ajaa kylkeeni, niin älkää minulle vilkutelko, jos teiltä menee pupu pöksyyn!
Toi on todella yleistä. Tässä kohtaa kun kerran sait kilvenkin olisi varmaan ollut paikallaan soittaa Sanna Mari Tuulikille ja kysyä mistä kiikastaa.

Itse olen joskus näitä älyttömiä agre-kohtauksia kohdatessani soittanut (jos on sattunut tarttumaan kilpi verkkokalvolle) tai kysynyt (jos on sattunut olemaan sama fyysinen määränpää) mistä se hiekka sinne p****n oikein meni. Poikkeuksetta vastauksesksi saa jotain 'mutku, mutku, mussun mussun, en mä tarkoittanut' piipitystä...


-Tazio

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tazio kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Viime viikolla yksi valopää tunki jostan Nurmijärven liittymästä Golfilla (MKH-111) päälle kuin yleinen syyttäjä. Ajoin vakionopeussäätimellä suurinta sallittua, edessä oli kymmeniä metrejä tilaa, takana ehkä sata metriä, mutta kai minulla oli ne parhaat metrit, kun siihen oli päästävä. Koska vasemmalla kaistalla oli liikennettä, päätin, että nyt en väistä. Tulkoot osuma, jos tulee. Peilien osuminen yhteen oli ehkä sentistä kiinni, olin varma että osuu. Viime tipassa Golf kiskaisi oikealle, ja liittyi taakseni. Ja mitä sitten tapahtuikaan: valoshow.

Jumaleissön, sanon minä. Jos tulette kolmion takaa aikeissa ajaa kylkeeni, niin älkää minulle vilkutelko, jos teiltä menee pupu pöksyyn!
Toi on todella yleistä. Tässä kohtaa kun kerran sait kilvenkin olisi varmaan ollut paikallaan soittaa Sanna Mari Tuulikille ja kysyä mistä kiikastaa.

Itse olen joskus näitä älyttömiä agre-kohtauksia kohdatessani soittanut (jos on sattunut tarttumaan kilpi verkkokalvolle) tai kysynyt (jos on sattunut olemaan sama fyysinen määränpää) mistä se hiekka sinne p****n oikein meni. Poikkeuksetta vastauksesksi saa jotain 'mutku, mutku, mussun mussun, en mä tarkoittanut' piipitystä...

-Tazio
Sitä varten sen rekisterin ylös otin, että olisin soittanut ja kohteliaasti kertonut, että kolmion takaa tuleva väistää eikä onnistuneesta väistöstä tarvitse valoja vilkuttamalla tiedottaa. Mutta töissä oli taas jotain tärkeää ja sitä ihmetellessä ehti pahin kiukku laantua.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mutta kerronpa eräätä toisesta tapauksesta, joka sattui myös eräänä aamuna moottoritiellä, jossain Nurmijärvellä (kaikki idiootit ovat jostain syystä siellä liikkeellä):

Ajoin n. 110 km/h, kun saavutin edessä ajavaa valkoista Skoda Yetiä, joka ajoi kiusallisen lähellä edessään ajanutta Fiat Bravoa/Bravaa. Vähän ennen kuin aloin vaihtaa kaistaa ohittaakseni tämän kaksikon, Yeti vaihtoi kaistaa ja ohitti Fiatin ja palasi aivan tämän nenän eteen, tuskin oli auton mittaa välissä. Nyt kaksikko ajeli siis peräkanaa, mutta eri järjestyksessä.

Koska olin muutenkin menossa kaksikosta ohi, vaihdoin kaistaa ja polkaisin lisää kaasua päästäkseni nopeasti näiden kummallisten arpajaisten ulottumattomiin. Ei onnistunut.

Sivuuttaessani Yetin, tämä vaihtoi kaistaa taakseni ja liimaantui takapuskuriini kuin takiaispallo. Näin sitä mentiin parista muustakin autosta ohi. Palasin oikealle ja pudotin vauhdin takaisin siihen 110:een. Yeti perässä. Aivan perässä.

Alkoi omituinen näytelmä. Vaihdoinpa kaistaa sinne tai tänne, Skoda roikkuin hanurissa kuin perskärpänen*. Koetin tunkea jonossa niin pieneen väliin, ettei Yeti pääsisi sinne, mutta se ei auttanut, tämä tunki itsensä väkisin perääni. Koetin hidastaa niin paljon kuin moottoritiellä ilkeää, mutta ei auttanut, ohi se ei mennyt. Aloin ounastella, että juuri rekisterin luvun takia se ei suostuisi ohi menemään. Peilin kautta ei pimeässä pysty kilpeä lukemaan, kun valot sojottavat vastaan. Koetin myös kiihdyttää nopeasti nopeuteen, jossa tuo tsekkiläinen makkaralaatikko putoaisi kyydistä. Se hetkeksi onnistuikin, kunnes itsesuojeluvaisto, puoliso ja muut tienkäyttäjät pakottivat pudottamaan nopeutta. Takaa lähestyi valkoinen kaappi, minkä ehti... ja kohta oli taas perävaunu hinauksessa.

Jos olisin ollut liikkeellä yksin, enkä puolison kanssa, jolla on aina hirveä kiire (ja se on minun syytäni) ja joka on tällaisissa konfliktitilanteissa enemmän toinen vastus kuin tuki, olisin Keimolassa ajanut huoltoaseman pihaan ja katsonut, miten tilanne kehittyy.

Nyt se kehittyi siten, että peräkanaa mentiin. Lopulta, moottoritien lopussa ajattelin, että sanoi vaimo mitä sanoi, tämähän selvitetään ja aloin vähän himmailla nopeutta jonnekin kuuteenkymppiin siten, että aika moni rupesi suunnittelemaan meidän ohittamistamme ja joku toteuttikin sen. Ajattelin, että olen valmiudessa, jos seuraajani päättää kääntyä pois. Käännyn perään tai luen rekisterin. Kolmoskehä ohitettiin, myöskään sen jälkeen varjoni ei siirtynyt ryhmityskaistalle, mutta seuraavassa liittymässä se kääntyi yllättäen ajokaistalta, ryhmittymiskaistan yli ja poistui ilman, että pystyin tekemään mitään.

Jatkossa olen etsinyt liikenteestä valkoista Yetiä, josko kaveri vielä kavaltaisi itsensä, mutta ei ole vastaavaa toopea näkynyt. Ehkä parempi niin meille molemmille.


* aikoinaan etenkin hevosia kiusannut hyönteinen, joka jostain mukavasta syystä on hävinnyt Suomesta sukupuuttoon. Onneksi vihreät eivät ehtineet suojella sitä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mulle kans sattunut vastaava tilanne, hinkkas hanurissa ja laitto pitkiä päälle. mä kyllä pääsin taakse helposti, nopea vilkasu taakse viereiselle kaistalle-kaistanvaihto+jarru ja taakse. ajoin sen idarin perässä jonku taloyhtiön pihaan ja tää paska ei uskaltanut tulla autosta ulos. sen muija kyllä mesos tälle äijälle autossa ja äijä yritti olla kuin ei huomaisikaan minua :drinking:

asia jäi siihen, enkä vaivautunut soitella, ei se ois kuitenkaan kerinnyt vastaamaan kalsaripyykiltään.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Teiden ritarit liikkeellä, sapelien kalistajat....singiskaanin sukulaiset. :lol: . Noi perskärpäset on kivoja, näitä tuuppaa olemaan silloin tällöin omassakin hanurissa tappitunteella. Mutta näistä pääsee oikeasti varsin helposti eroon.

Kikka 1.
Anna nopeuden lainehtia sopivassa tempossa esim. 110-100-80-90-70-90-110 jne. Siinä parin km aikana perskärpänen saattaa kadota.

Kikka 2.
Spruuttaa pisunestettä sopivissa sykleissä, varsinkin -20...-30 kelillä vaikutus on ylempää keskitasoa, toki muista pari kilometriä ajella ensin lämmin puhallus tuulilasille.

Kikka 3.
Katso liittymä jossa on linja-autojen "ohituskaista" pysäkillä...kierrät vain sieltä ja palaat moottoritielle omaan nopeuteesi.

Kikka 4.
Ajelet muinamiehinä 80kmh nopeutta ja kuuntelet poppia.....etkä välitä millään tavoin.

Kikka 5.
Pidät sepeliämpäriä jalkatilassa ja avaat kattoluukkua pikkuisen, neppailet sepeliä silloin tällöin kattoluukusta....pari kolme hippua sarjassa....toki voit aloittaa tyhjäämällä tuhkakupin ensin varoitukseksi :wink:

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Ai valkoinen Yeti. Semmoista ohjastanut innostui eilen soittamaan torvea ja näyttämään peukkua mulle tullessaan Kasarmitorin pohjoispuolitse suuntanaan Unioninkatu. Itse tulin Fabianinkatua etelästä (eli Yetiin nähden oikealta) ja olin ajamaisillani Pohjoisen makasiinikadun yli, mutta oikealta tulikin yhden julkimon auto melkoisen kovaa, minkä vuoksi päätin pysäyttää. Eihän eilisessä liukkaudessa saanut nupukivillä autoa ihan hetkessä pysähtymään, joten keula meni vähän matkaa suojatien yli. Yetikuskin päivä meni varmaan totaalisesti pihalle, kun vastasin vähemmän totisella torven soitolla ja peukaloani näyttämällä sekä samalla asiaankuuluvasti hymyillen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

jkk kirjoitti:^mulle kans sattunut vastaava tilanne, hinkkas hanurissa ja laitto pitkiä päälle. mä kyllä pääsin taakse helposti, nopea vilkasu taakse viereiselle kaistalle-kaistanvaihto+jarru ja taakse. ajoin sen idarin perässä jonku taloyhtiön pihaan ja tää paska ei uskaltanut tulla autosta ulos. sen muija kyllä mesos tälle äijälle autossa ja äijä yritti olla kuin ei huomaisikaan minua :drinking:

asia jäi siihen, enkä vaivautunut soitella, ei se ois kuitenkaan kerinnyt vastaamaan kalsaripyykiltään.
Hittolainen.... kohtasitkohan ennen minua vai jälkeen. Jos jälkeen, niin toivokaamme, että oppi jotain. Jos ennen, niin pahoin pelkään, että torilla tavataan vielä. Sanoisin, että tämä oma tapaamiseni tämän kahjon kanssa oli joskus kolmisen viikkoa sitten.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

UupunutRomeo kirjoitti:Teiden ritarit liikkeellä, sapelien kalistajat....singiskaanin sukulaiset. :lol: . Noi perskärpäset on kivoja, näitä tuuppaa olemaan silloin tällöin omassakin hanurissa tappitunteella. Mutta näistä pääsee oikeasti varsin helposti eroon.

Kikka 1.
Anna nopeuden lainehtia sopivassa tempossa esim. 110-100-80-90-70-90-110 jne. Siinä parin km aikana perskärpänen saattaa kadota.

Kikka 2.
Spruuttaa pisunestettä sopivissa sykleissä, varsinkin -20...-30 kelillä vaikutus on ylempää keskitasoa, toki muista pari kilometriä ajella ensin lämmin puhallus tuulilasille.

Kikka 3.
Katso liittymä jossa on linja-autojen "ohituskaista" pysäkillä...kierrät vain sieltä ja palaat moottoritielle omaan nopeuteesi.

Kikka 4.
Ajelet muinamiehinä 80kmh nopeutta ja kuuntelet poppia.....etkä välitä millään tavoin.

Kikka 5.
Pidät sepeliämpäriä jalkatilassa ja avaat kattoluukkua pikkuisen, neppailet sepeliä silloin tällöin kattoluukusta....pari kolme hippua sarjassa....toki voit aloittaa tyhjäämällä tuhkakupin ensin varoitukseksi :wink:
Useimmat vinkeistäsi ovat ruuhkaliikenteissä hankalia totetuttaa. Tulee helposti sivullisia uhreja ja siitä ei Iso Arska tykkää. http://www.youtube.com/watch?v=vcgygQpGu5U

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Bones »

ajat sopivan reunassa jotta kaikki mahdolliset hiekoitussepelit yms roskat on sen hinaajan maalipinnassa/tuulilasissa :wink:

itsehän eräälle hermostuneelle koheltajalle lähetin puspus lentosuukon kun näytti käyvän lämpöisenä kopissaan. ei se lämpö siitä laantunut kuitenkaan :mrgreen:
200 baria vaparissa..

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Bones kirjoitti:ajat sopivan reunassa jotta kaikki mahdolliset hiekoitussepelit yms roskat on sen hinaajan maalipinnassa/tuulilasissa :wink:

itsehän eräälle hermostuneelle koheltajalle lähetin puspus lentosuukon kun näytti käyvän lämpöisenä kopissaan. ei se lämpö siitä laantunut kuitenkaan :mrgreen:
Toi reunassa ajaminen on jännä konsti ja toimii myös keväisin kuivilla keleillä, kun hiekoitushiekka pölisee. Mä tosin ajan normaalistikin kaistan toista reunaa, koska autokoulussa niin opetettiin. Pari jamppaa on kyllä joskus tainnu motarilla luulla, et painostan alta pois, mut ei siit o sen kummempaa koitunut.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

UupunutRomeo kirjoitti:Teiden ritarit liikkeellä, sapelien kalistajat....singiskaanin sukulaiset. :lol: . Noi perskärpäset on kivoja, näitä tuuppaa olemaan silloin tällöin omassakin hanurissa tappitunteella. Mutta näistä pääsee oikeasti varsin helposti eroon.

Kikka 1.
Anna nopeuden lainehtia sopivassa tempossa esim. 110-100-80-90-70-90-110 jne. Siinä parin km aikana perskärpänen saattaa kadota.

Kikka 2.
Spruuttaa pisunestettä sopivissa sykleissä, varsinkin -20...-30 kelillä vaikutus on ylempää keskitasoa, toki muista pari kilometriä ajella ensin lämmin puhallus tuulilasille.

Kikka 3.
Katso liittymä jossa on linja-autojen "ohituskaista" pysäkillä...kierrät vain sieltä ja palaat moottoritielle omaan nopeuteesi.

Kikka 4.
Ajelet muinamiehinä 80kmh nopeutta ja kuuntelet poppia.....etkä välitä millään tavoin.

Kikka 5.
Pidät sepeliämpäriä jalkatilassa ja avaat kattoluukkua pikkuisen, neppailet sepeliä silloin tällöin kattoluukusta....pari kolme hippua sarjassa....toki voit aloittaa tyhjäämällä tuhkakupin ensin varoitukseksi :wink:
Suljin silmäni ja mietin hetken minkälainen olisi aamu/iltapäivä kehäykkösellä/kolmosella tai Helsingin sisääntuloväylillä jos vaikka yksi sadasta liikkujasta kikkailisi esim. tämän ohjeen mukaan ja sekaan muutama muu liikennekäyttäytymiseen liittyvä loisto vinkki tästä viestiketjusta.... :shock:
Ilmaista viihdettä voi joskus myös seurata yleisissä kulkuvälineissä, itse satuin aitiopaikalle kun henkilö halusi pitää laukkuaan istuimella ja toinen henkilö istua juuri sille istuimelle. Kuten liikennekäyttäytymisestä niin tälläisistäkin tilanteistakin on ohjeistusta esim. metrolehden tekstaripalstat pullollaan ja tuossa kohtaa ne olivat lähes kaikki käytössä... :mrgreen: :mrgreen: Mulle jäi kuitenkin semmonen fiilis että tuskin kumpikaaan varsin voimakastahtoisen oloisesta ihmisestä oli ylpeä käytöksestään yleisessä kulkuvälinessä kun siitä poistui.. :shock:

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Ainakin 1 ja 2 on suorastaan yleistä joka aamu Helsingin sisääntuloväylistä ainakin kolmosmotarilla - nopeus pumppaa, vesi ja paska lentää ja siitä huolimatta ajetaan junajonossa. Mutta tuo kikka 4 on suorastaan suositeltava, ainakin jos rajotus on tuon 80km/h - usein pääsee helpoimmalla kun ei ressaa ja ajaa vaan rauhallisesti omaa suoritustaan kohti kotia.

Kikka 6 on pitää kahvitauko, etenkin jos kohdalle osuu itseään ja asiakkaitaan kunnioittava kahvila.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

fahlsjy kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Teiden ritarit liikkeellä, sapelien kalistajat....singiskaanin sukulaiset. :lol: . Noi perskärpäset on kivoja, näitä tuuppaa olemaan silloin tällöin omassakin hanurissa tappitunteella. Mutta näistä pääsee oikeasti varsin helposti eroon.

Kikka 1.
Anna nopeuden lainehtia sopivassa tempossa esim. 110-100-80-90-70-90-110 jne. Siinä parin km aikana perskärpänen saattaa kadota.

Kikka 2.
Spruuttaa pisunestettä sopivissa sykleissä, varsinkin -20...-30 kelillä vaikutus on ylempää keskitasoa, toki muista pari kilometriä ajella ensin lämmin puhallus tuulilasille.

Kikka 3.
Katso liittymä jossa on linja-autojen "ohituskaista" pysäkillä...kierrät vain sieltä ja palaat moottoritielle omaan nopeuteesi.

Kikka 4.
Ajelet muinamiehinä 80kmh nopeutta ja kuuntelet poppia.....etkä välitä millään tavoin.

Kikka 5.
Pidät sepeliämpäriä jalkatilassa ja avaat kattoluukkua pikkuisen, neppailet sepeliä silloin tällöin kattoluukusta....pari kolme hippua sarjassa....toki voit aloittaa tyhjäämällä tuhkakupin ensin varoitukseksi :wink:
Suljin silmäni ja mietin hetken minkälainen olisi aamu/iltapäivä kehäykkösellä/kolmosella tai Helsingin sisääntuloväylillä jos vaikka yksi sadasta liikkujasta kikkailisi esim. tämän ohjeen mukaan ja sekaan muutama muu liikennekäyttäytymiseen liittyvä loisto vinkki tästä viestiketjusta.... :shock:
Ilmaista viihdettä voi joskus myös seurata yleisissä kulkuvälineissä, itse satuin aitiopaikalle kun henkilö halusi pitää laukkuaan istuimella ja toinen henkilö istua juuri sille istuimelle. Kuten liikennekäyttäytymisestä niin tälläisistäkin tilanteistakin on ohjeistusta esim. metrolehden tekstaripalstat pullollaan ja tuossa kohtaa ne olivat lähes kaikki käytössä... :mrgreen: :mrgreen: Mulle jäi kuitenkin semmonen fiilis että tuskin kumpikaaan varsin voimakastahtoisen oloisesta ihmisestä oli ylpeä käytöksestään yleisessä kulkuvälinessä kun siitä poistui.. :shock:
Kyllä tuo kikka nro. 1 on käytössä vähintään yhdellä sadasta noilla sisääntuloväylillä ja jokusilla tuo sahaus on vielä suurempaakin - päätellen siitä, miten se jono tänäkin aamuna taas liikkui.

Veikkaan myös kikka-4:n olevan yleisesti käytössä, mutta se jää ykkösen jalkoihin. Siitä päätellen, miten usein tuulilasi paukahtaa rikki, on myös kikka-5:llä oma käyttäjäkuntansa.

Sitä en tiedä, onko näiden kikkailijoiden motiivina valkoinen Yeti tai joku muu häirikkö, mutta oikeasti tuollaisen häirikön iskiessä, sitä kaipaisi toimivia, mutta ulkopuolisia säästäviä kikkoja. Tuo reunahiekkojen nostatus ehkä lähinnä olisi sellainen, miksei tuo pesurilla ruuttaaminenkin, mutta sen teho ei oikein vakuuta.

Aamupalaverin painaessa päälle on kahvitauon pitäminenkin hiukan kyseenalaista.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Suljin toisen kerran silmät ja kuvittelin liikennettä jossa kikka 4 on täysimääräisesti käytössä... en jaksanut kovin pitkää mielikuvaharjoitusta pitää koska se oli niin tylsää.... :shock:

Tyttärellä on ollut jo jonkin aikaa kortti mutta on vieläkin aikas varovainen kuski (lue, noudattaa nopeusrajoituksia ja sääntöjä, tilannenopeudet taitojen mukaan)
Joskus se hermostuu takana tulevien taitavampien painostuksesta mutta olen sanonut sille että takana olevaa tilannetta pitää seurata mutta keskityt ja hoidat sen mitä edessä näkyy. Takana tuleva tekee omat ratkaisunsa marssivauhtinsa suhteen, sinä omat sen edessä olevan näkymän perusteella.
Ja kyllä mun mielestä valtaosa oikeesti liikenteessä onkin ihan tervejärkistä porukkaa. Esimerkkinä kun oltiin tytön kansa ekoja kertoja liikkeellä niin sammu valo ohjatussa ylämäki risteyksessä 4 kertaa alfa.. ( joo, kyllä bussonkin saa sammumaan) Kysyin vaihdetaanko kuskia ja mennään rauhallisempaan paikkaan harjoittelemaan mäkilähtöjä. Muiden fiksuutta osoitti se että vaikka taakse kertyi jonoa niin yksikään torvi ei soinut vaan takana olevasta autosta tuli jopa peukkua hymyn kera kun kuskia vaihdettiin. Ja nykyään onnistuu jo ne mäkilähdötkin :mrgreen:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuusulan väylää pohjoiseen iltapäivän ruuhkan aikaan suurinpiirtein tuossa kuvan kohdassa päätti Citikan C4 kuski, että haluaakin jatkaa Hyvinkään suuntaan. Mitäpä hän tekee? Laittaa vilkun päälle ja kun toinen kaista on "yllättäen" täynnä, joutuu pysäyttämään auton. Takaa tulevat kiersivät bussipysäkin kautta, jotta saivat jatkaa matkaansa.
http://goo.gl/maps/XjC8O

Tuossa on kaksi kaistaa käytössä jo ennen Käpylää, eli puhutaan kymmenistä kilometreistä. Minkä helvatan takia sitä kaistaa ei voi vaihtaa aiemmin, jolloin ei tarvitsi pysäyttää koko liikennettä kun viimeisellä kolmellakymmenellä metrillä pitää vaihtaa kaistaa. Yllätyksekseni edellä ajava olympia-passatin kuljettaja antoi Citikalle tilaa :shock:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

En minä nyt tuon perusteella Citikkakuskia kauheana rosvona osaa pitää. Autoissahan on vilkut, ratti ja polkimet noita tilanteita varten. Joku jonossa körötellyt olisi toki voinut tehdä tilaa aikaisemmin & selvemmin, jotta turhalta pysähdykseltä olisi vältytty.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Albertolli kirjoitti: Tuossa on kaksi kaistaa käytössä jo ennen Käpylää, eli puhutaan kymmenistä kilometreistä. Minkä helvatan takia sitä kaistaa ei voi vaihtaa aiemmin
Ainoa kaistanvaihto, minkä suomalainen tekee ajoissa, on liittyminen kiihdytyskaistalta pääväylälle.
VMP

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vittorio Jano kirjoitti:En minä nyt tuon perusteella Citikkakuskia kauheana rosvona osaa pitää. Autoissahan on vilkut, ratti ja polkimet noita tilanteita varten. Joku jonossa körötellyt olisi toki voinut tehdä tilaa aikaisemmin & selvemmin, jotta turhalta pysähdykseltä olisi vältytty.
Liikenne oli tuossa kohtaa jo vasemmalla kaistalla pysähdyksissä ainakin 100m matkalta, sillä jono odotti pääsyä liikenneympyrään. Oikea kaista vetää tuossa kohtaa pääsääntöissti hieman paremmin, ja sitä käytetään letkan ohittamiseen. Tällä tavalla suoritettuna tämä oman navan tuijotus hidastaa koko muuta liikennettä.
mattijus kirjoitti:
Albertolli kirjoitti: Tuossa on kaksi kaistaa käytössä jo ennen Käpylää, eli puhutaan kymmenistä kilometreistä. Minkä helvatan takia sitä kaistaa ei voi vaihtaa aiemmin
Ainoa kaistanvaihto, minkä suomalainen tekee ajoissa, on liittyminen kiihdytyskaistalta pääväylälle.
Paitsi sehän tehdään liian ajoissa, eli heti kiihdytyskaistan alusta reippaalla alinopeudella pääväylälle. Oikeaoppisesti tämä suoritetaan siten, että mahdollisimman moni joutuu hidastamaan mahdollisimman paljon :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tänä aamuna Espoon suunnalla tuli ajeltua koko aamu päivä. On se vaan toi päivävalojen käyttö uskomatonta. Sumua on niin, että 100m tai vähemmän näkyvyyttä, Mersusta Bemariin ja Audiin, Toyotaan puhumattakaan Kiiosta; takavalot pimeenä.
On se kyllä, kun ei silmät kerro sumua, ja sitten ei varmaan tiedetä ees miten ne kytketään. Ja osa ei varmaan ees välitä.
Toivottavasti poliisi on näihin puuttunut, meinaa valkonen auto harmaassa kirkkaassakin sumussa ilman takavaloja on ihan mielenkiintosta havaita.....

Pistää miettimään, että jos ajaa 50-100 tonnin autolla, on varmasti koulutustakin takana tohon varallisuuteen ja mahdollisuuteen ajaa ja omistaa tai liisata töistä tollanen laite; ja ei taito ymmärrys järki riitä kytkemään yhtä valokytkintä toiseen asentoon, niin on varmaan menny koulutus vähän turhaan......
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Joillekin lienee liian vaikea erottaa vihreä merkkivalo mittaristossa?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ajelin satakymppiä ja Jorvin risteyksest oli dösä kääntymäs vasemmalle. Vikautin pitkiä et käänny vaan ja kuski kiitti. Tuli hyvä viilis.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

WWWVespa kirjoitti:^Joillekin lienee liian vaikea erottaa vihreä merkkivalo mittaristossa?

Vaan kun se virheä valo palaa jos palaa kojelaudan alaosassa vasemmassa laidassa valokatkaisimen vieressä :lol: .
No joo, mulla on automaatilla valot ja ainakin tänään olivat päällä koko päivän ja ainakin omassani palaa takatuikut päivävaloillakin.

Mitä liikenteeseen muute, kyllä kuraleikit oli nassikkana kivoja ja niin on isona nassikkanakin....fak :evil: .
Viimeksi muokannut UupunutRomeo, 07 Helmi 2014, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Yhteen aikaan päivästä oli sumusta huolimatta varsin kirkasta ja tietynmerkkiset painelivat peräpää pimeänä. Ehkä eivät ole moisesta merkkivalosta kuulleetkaan?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tulipa vastaan hieman himmeähkön näköinen valopari sumun seassa. Väläytin pitkiä että nyt taitaa olla hieman vähänlaisesti valoa keulalla, mutta lamppujen väli levenikin ja ne paljastuivat bussin pieniksi xenon-tuikuiksi (ei silti kovin kirkkaiksi). Kymmenisen kilometriä myöhemmin tuli samanlainen näky vastaan ja katoin että jaah, toinen samanlainen tapaus, mutta ne paljastuivatkin kuorma-auton LED-huomiovaloiksi. Olivat näin vastaantulijan silmään suurinpiirtein yhtä kirkkaita ja näkyviä. Kuorkissakin sentään paloi takavalot ihan komeasti, vaikka keulassa LEDeihin tyytyikin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Joo, ledit näkyvät hyvin, mutta jotkut tuntuvat olevan joko autuaan tietämättömiä tai täysin kiinnostumattomia takavalojensa suhteen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Vastaa Viestiin